تاثیر جراحی زیبایی سینه در کاهش یا افزایش سرطان

پروتز سینه
جراحی زیبایی سینه

سینه‌ در خانم‌ها یکی از اعضای بدن است که جذابیت فراوانی در اندام ایجاد می‌کند. معمولا، تلاش خانم‌ها برای خوش اندام بودن و توجه به این موضوع، تاحدی است که تعداد جراحی‌های زیبایی سینه، روز به روز در حال افزایش است. افزایش سایز سینه با عمل پروتز سینه، ماموپلاستی کاهشی سینه، تزریق چربی به سینه و لیفت سینه، از جمله جراحی‌های رایجی است که توسط خانم‌ها برای افزایش رضایت از فرم سینه‌ها انجام می‌شود. تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، یکی از سوالات رایجی است که در ذهن خانم‌ها ایجاد می‌شود. ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه، طی سال‌ها تحقیق دانشمندان مشخص شده است.

در ادامه به بررسی این موضوع و پاسخ به سوالات ذهنی شما می‌پردازیم.

پس تا پایان، همراه ما باشید.

بافت سینه را بشناسید!

در ناحیه قفسه سینه، مقداری عضله قرار گرفته است و روی آن، لوبول‌ها و بافت‌های چربی قرار گرفته‌اند. شکل و فرم سینه معمولا به‌وسیله همین بافت‌ها مشخص می‌شود. غدد شیردهی در زیر هاله سینه قرار گرفته‌اند و ترشحات شیر را به نوک پستان یا نیپل می‌رسانند. این ساده‌ترین تعریف از آناتومی سینه است که برای درک بهتر تاثیر جراحی زیبایی سینه در کاهش یا افزایش ابتلا به سرطان، می‌توانید درنظر بگیرید.

سرطان سینه چگونه ایجاد می‌شود؟

توده‌های سرطانی، معمولا به‌صورتی نامتوازن در ناحیه سینه رشد می‌کنند. این توده‌ها به‌وسیله چکاپ‌های متوالی که می‌توانید در منزل انجام دهید، قابل شناسایی هستند. معمولا، توده‌های سرطانی به‌وسیله لمس انگشت‌ها شناسایی می‌شوند. اگر شماهم به‌صورت هفتگی و ماهانه چکاپ خانگی سرطان سینه را انجام داده باشید، حتما از شکل و فرم غدد شیری و بافت ناحیه پستان، آگاه هستید.

غدد شیری معمولا در زیر انگشت جابه‌جا می‌شود. این دقیقا برخلاف بافت‌های سرطانی است که در یک ناحیه بدون حرکت وجود دارند. با لمس پستان‌ها می‌توانید از وجود یا عدم وجود این بافت‌ها مطلع شوید. علت بروز سرطان سینه هنوز مشخص نیست. آن‌چه بدیهی است، رشد بی‌دلیل سلول‌ها و تقسیم سلولی بی‌رویه است که موجب بروز سرطان در نواحی مختلف بدن می‌شود. سرطان سینه نیز به‌همین دلیل ایجاد می‌گردد و تشخیص آن به‌وسیله ماموگرافی و چکاپ ماهانه خانگی، انجام می‌شود.

چگونگی ایجاد سرطان سینه

جراحی زیبایی سینه و مزایای آن چیست؟

یکی از رایج‌ترین جراحی‌های پرطرفدار که خانم‌ها انجام می‌دهند، جراحی زیبایی سینه است. این جراحی معمولا زمانی انجام می‌شود که فرد از ظاهر سینه‌های خود رضایتی نداشته باشد و عدم تقارن در سینه‌ها، خوش فرم نبودن سینه‌ها، کوچک بودن سینه یا بزرگ بودن آن، از جمله علل رایجی است که افراد را به جراحی زیبایی سینه تشویق می‌کند.

این جراحی‌ها، تاثیر زیادی بر جذابیت اندام و حس مطلوب رضایتمندی دارند. خانم‌هایی که این جراحی‌ها را انجام می‌دهند، حس مطلوب‌تری به خودشان دارند و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای کسب می‌کنند. این مزایا، از رایج‌ترین فواید جراحی زیبایی سینه است که در اکثر افراد قابل مشاهده است. اما شاید مزایای جراحی زیبایی سینه، بیش از این‌ها باشد. شاید تاثیر جراحی زیبایی سینه در عدم ابتلا به سرطان نیز، در دسته بندی فواید و مزایای جراحی سینه قرار گیرد. در ادامه، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

آیا تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان اثبات شده است؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان و پزشکان متخصص در این حوزه، هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ریسک ابتلا به سرطان وجود ندارد. آن‌چه که به‌صورت تحقیقات میدانی دستگیر پزشکان شده‌است، مزایای جراحی زیبایی سینه در ماموپلاستی کاهشی است.

به عقیده بسیاری از پزشکان، زمانی که بافت سینه برداشته می‌شود، ریسک ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد. در واقع، ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه زمانی مشخص می‌شود که در افراد پرریسک، بافت سینه کاهش می‌یابد.

بدیهی است که با کاهش این بافت، ریسک بروز سرطان و رفتارهای سلولی خاص نیز کاهش می‌یابد. پس می‌توان مدعی شد که تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، با کاهش ریسک ابتلا به سرطان، چندان بعید نیست.

ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه در کدام جراحی های زیبایی است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، کدام یک از جراحی‌های زیبایی سینه، بر افزایش یا کاهش ریسک سرطان سینه موثر است. در واقع، همان‌طور که اشاره شد، جراحی زیبایی سینه انواع مختلفی دارد. در این بخش، به بررسی تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ریسک ابتلا به سرطان می‌پردازیم.

·        جراحی زیبایی پروتز سینه

در جراحی زیبایی پروتز سینه، معمولا وضعیت سینه به‌وسیله ماموگرافی و سونوگرافی بررسی می‌شود و پزشک طی معاینه دقیق، نوع جراحی، نوع پروتز و سایز آن را با مشورت مراجعه کننده، مشخص می‌کند.

بافت داخل سینه با جراحی پروتز سینه

بعد از گذراندن این پروسه، معمولا دوران نقاهت طی می‌شود. در این جراحی زیبایی، اگر نوع پروتز از برند معتبری انتخاب شده باشد و پزشک نیز به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی، نسبت به انجام جراحی اقدام کرده باشد، معمولا مشکل خاصی اتفاق نخواهد افتاد.

به عقیده عده زیادی، جراحی زیبایی پروتز سینه، منجر به سرطان سینه خواهد شد. در واقع، ارتباط عمل زیبایی سینه با سرطان سینه در این جراحی تقریبا صفر است. اما، مشکل از جایی آغاز می‌شود که در چکاپ‌های سالانه ماموگرافی، افرادی که دارای پروتز سینه هستند، با کمی مشکل مواجه‌اند؛ زیرا دقت ماموگرافی در سینه‌های دارای پروتز، بسیار کم‌تر از سینه‌های طبیعی است. همین اختلال و بی اطلاعی رادیولوژیست و متخصص سونوگرافی، موجب عدم تشخیص به‌موقع سرطان می‌شود.

اما در واقعیت، تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ابتلا به سرطان، در جراحی زیبایی پروتز سینه اصلا واقعیت ندارد و این جراحی، ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی‌دهد.

جراحی زیبایی لیفت سینه

یکی از جراحی‌های پرطرفدار زیبایی در ناحیه سینه، جراحی لیفت سینه است. این جراحی معمولا برای بالا کشیدن سینه‌های افتاده و شل استفاده می‌شود. لیفت سینه در شرایطی انجام می‌شود که فرد به‌دلیل شل بودن پوست، بافت سینه آویزانی دارد و ظاهر نامناسب آن، انگیزه‌ای قوی برای لیفت سینه شده است. تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان برای جراحی لیفت سینه، اصلا واقعیت ندارد؛ زیرا این جراحی، هیچ تغییری در بافت سینه ایجاد نمی‌کند. بلکه، تنها از پوست ناحیه سینه می‌کاهد و سینه را به سمت بالاتر می‌کشد.

در این جراحی پزشک براساس تکنیک موردنظر برای لیفت سینه، برش‌های بر روی سینه و اطراف هاله سینه ایجاد می‌کند. در این جراحی هیچ بافتی از ناحیه سینه برداشته نمی‌شود. پس می‌توان تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان را برای جراحی لیفت سینه، غیرممکن دانست.

اگر تمایلی به روش جراحی برای لیفت سینه ندارید پیشنهاد ما به شما لیفت سینه با استفاده از کرم است،مقاله آیا کرم های لیفت سینه واقعا موثر هستند؟ را از دست ندهید.

جراحی زیبایی تزریق چربی به سینه

جراحی زیبایی تزریق چربی به سینه

در این اقدام، چربی که در نواحی دیگر بدن وجود دارد، به‌وسیله لیپوماتیک برداشته می‌شود و سپس، در ناحیه سینه به‌منظور افزایش حجم سینه تزریق می‌گردد.

این موضوع، به تنهایی در تقویت فرضیه تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش یا کاهش ابتلا به سرطان موثر نیست. مشکل از جایی آغاز می‌شود که چربی‌های تزریق شده در سینه گلوله می‌شوند و همین موضوع، ماموگرافی را دچار اختلال زیادی می‌کند. با اختلال در ماموگرافی، روند تشخیص به‌موقع سرطان نیز به تعویق می‌افتد و در نهایت، دیدگاه عمومی تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه را می‌پذیرد.

جراحی زیبایی کوچک کردن سینه

جراحی زیبایی کوچک کردن سینه، یکی از جراحی‌های پرطرفدار در این ناحیه است. این جراحی که به ماموپلاستی کاهشی شناخته می‌شود، با تکنیک‌های مختلفی اقدام به کاهش بافت ناحیه سینه می‌کند. کاندید انجام ماموپلاستی کاهشی، معمولا افراد دارای سینه‌های بزرگ هستند که با انجام این جراحی، قصد کوچک کردن سینه را دارند.

بر اساس نظریه‌های مختلف و اطلاعاتی که پزشکان کسب کرده‌اند، در ماموپلاستی کاهشی، تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، به شدت کاهش می‌یابد؛ زیرا در این جراحی، بافت پستان برداشته می‌شود و همین موضوع، اثر مستقیمی بر کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه دارد.

ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه، تنها در جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد. صحت تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش یا کاهش ابتلا به سرطان، هنوز به‌طور قطعی اثبات نشده است و همه اطلاعات و داده‌ها، در حد نظریه و توصیه است.

مامو گرافی

تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان چگونه است؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، زمانی تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه زیاد است که بافت سینه برداشته شود. سرطان سینه معمولا در بخش‌های مختلف بافت سینه شروع به گسترش می‌کند و با برداشتن بافت سینه و محدود کردن آن، ریسک بروز این مشکل را کاهش می‌دهد.

تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، زمانی مشخص می‌شود که در تحقیقات بر روی زنان ۲۰ تا ۴۰ سال، مشخص می‌شود افرادی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند و برای جراحی زیبایی سینه اقدام کرده‌اند، نسبت به افراد دارای سینه‌های کوچک و بدون تجربه جراحی زیبایی سینه، ریسک کم‌تری دارند. تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان سینه و کاهش ریسک آن را، می‌توان یک فرضیه قوی درنظر گرفت که همچنان در حال تحقیق و اثبات است.

آیا پروتز سینه ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟

یکی از باورهای رایج در بین خانم‌ها در خصوص تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، مربوط به جراحی زیبایی پروتز سینه است. در این جراحی، با برش محدود در ناحیه‌ای از سینه که معمولا در زیر آن قرار دارد، پروتز سینه داخل سینه قرارداده می‌شود.

این پروتز معمولا زیر عضلات سینه و یا روی آن قرار می‌گیرد. انتخاب محل قراردهی پروتز سینه، برعهده پزشک متخصص است. این پروسه، در صورتی‌که به‌وسیله پزشک متخصص و باتجربه‌ای انجام شود و پروتز سینه از برند معتبری تهیه شود، احتمال تاثیر جراحی زیبایی سینه در افزایش ریسک ابتلا به سرطان را به صفر می‌رساند.

پس می‌توان گفت که عمل زیبایی بزرگ کردن سینه هیچ اثری بر روی افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه ندارد و ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه صفر است. تنها مشکلی که بعد از جراحی پروتز سینه با آن درگیر خواهید بود، کاهش دقت ماموگرافی است. این مشکل معمولا با در میان گذاشتن وجود پروتز سینه و افزایش دقت ماموگرافی، تقریبا مرتفع می‌شود.

با جراحی لیفت سینه با لیزر بیشتر آشنا شوید.

آیا انتخاب پزشک در افزایش تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان موثر است؟

اگر مقالات دیگری را در سایت ما خوانده باشید، حتما در خصوص تاکید همیشگی ما به انتخاب بهترین پزشک متخصص و باتجربه برای انجام جراحی‌های زیبایی را خوانده‌اید.

انتخاب پزشک، مهم‌ترین اثرگذاری را در نتیجه جراحی زیبایی خواهد داشت. با انتخاب پزشک باتجربه و متخصص، ریسک درگیر شدن در عوارض جراحی زیبایی ناموفق را نخواهید داشت.

در خصوص اثرات انتخاب پزشک بر میزان تاثیر جراحی زیبایی سینه و ابتلا به سرطان، باید گفت که پزشک در صورتی‌که با مهارت و تجربه و تخصصش در این حوزه، موفق به انجام جراحی دقیق و بی عیب و نقصی باشد، درصد بسیار بالایی از ریسک بروز سرطان را کاهش داده است.

برداشتن دقیق بافت سینه در جراحی ماموپلاستی کاهشی، مهم‌ترین موضوع در کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه است.

موثر بودن پزشک جراح سینه در مبتلا شدن به سرطان

متاسفانه، ناآگاهی و اطلاعات غلطی که دهان به دهان منتقل می‌شود، تفکر تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان را افزایش داده است. تنها تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان، اختلالی است که در ماموگرافی ایجاد می‌شود.

معمولا، زمانی که پروتز سینه و یا تزریق چربی به سینه انجام شود، ماموگرافی تشخیصی، کمی دچار مشکل می‌گردد. در چنین شرایطی، معمولا فرد خیلی دیرتر متوجه ابتلا به سرطان شده و بافت سرطانی، زود تشخیص داده نمی‌شود. همین موضوع، این تفکر را ایجاد کرده که تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان زیاد است. در حالی‌که اصل ماجرا چنین نیست و چیزی که موجب تشخیص دیرهنگام سرطان سینه می‌شود، عدم دقت در تغییرات سینه، انجام ندادن معاینات هفتگی و ماهیانه به همراه ماموگرافی بادقت است.

خلاصه مطلب

همان طور که در بررسی‌های انجام شده و تحقیقات پزشکی به صورت بارز عنوان شده، تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان و افزایش ریسک آن، واقعی نیست. جراحی زیبایی با کاهش بافت سینه، ریسک ابتلا به سرطان را تاحدی کاهش می‌دهد.

ارتباط عمل زیبایی پستان با سرطان سینه، فقط در همین جراحی وجود دارد که به نوعی کاهش ریسک است. اما گاهی به‌دلیل اختلال در ماموگرافی، ریسک سرطان افزایش می‌یابد و تاثیر جراحی زیبایی سینه در ابتلا به سرطان مطرح می‌شود. این موضوع، در صورت جدی گرفتن چکاپ هفتگی و ماهانه سینه، چندان واقعی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست