آیا تغییر سایز سینه با ورزش امکان پذیر است؟

تغییر سایز سینه با ورزش
جراحی زیبایی سینه

یکی از سوالات متداولی که همیشه از مربیان ورزشی و پزشکان متخصص زیبایی پرسیده می‌شود، همین است که آیا می‌توان با ورزش، تغییر سایز سینه را مشاهده کرد؟ معمولا افراد دارای سینه‌های بزرگ، به دنبال کوچک کردن سینه با ورزش هستند و افرادی که سینه‌های کوچکی دارند، به دنبال راهی برای افزایش حجم سینه‌ها و افزایش سایز آن هستند. در این مطلب، قصد داریم تمامی ابعاد تغییر سایز سینه را به‌وسیله ورزش بررسی کنیم.

پس تا پایان مطلب، همراه ما باشید!

بافت سینه را بشناسید!

پستان خانم‌ها، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بافت سینه، دارای غدد شیری، چربی، ماهیچه و هزاران عصب متراکم و شبکه‌ای است. تقسیم بندی سینه را باید به‌صورت یک چرخ دوچرخه تصور کنید که در مرکز آن نوک سینه قرار دارد.

هر یک از پره‌های این چرخ، یک لوب نامیده می‌شود و در داخل پره، چندین لوبول قرار دارد که در نهایت به غدد شیری می رسند. این بخش از سینه، پس از زایمان شروع به فعالیت می‌کند و شیر تولیدشده را به نوک پستان می‌رساند.

اطراف این لوب‌ها، به‌وسیله چربی احاطه شده است. چربی‌ها وظیفه محافظت از بافت ظریف و حساس سینه را برعهده دارند. معمولا زمانی که دچار اضافه وزن می‌شوید، همین چربی‌ها افزایش پیدا می‌کنند و شما را به فکر تغییر اندازه سینه با ورزش یا جراحی می‌اندازند.

در آناتومی پستان خانم‌ها، ماهیچه‌ای وجود ندارد. ماهیچه در پشت این سیستم پیچیده و چسبیده به قفسه سینه قرار دارد. چربی‌ها نیز، توانایی تقویت شدن و متراکم شدن برای فرم دهی ندارند، این نکته را تا پایان مطلب، به‌ خاطر بسپارید!

اگر شما هم به دنبال سینه هایی جذاب هستید مقاله کوچک کردن نوک سینه همه آنچه باید بدانید! را از دست ندهید

چرا سینه‌ های بانوان بزرگ می‌شوند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، علت بزرگ شدن سینه‌ها چیست؟ چرا بعضی افراد به‌دلیل بزرگ بودن سینه‌ها دچار گردن درد و آسیب‌های متعددی در ناحیه کمر می‌شوند؟ در واقع، سینه ها به‌دلایل متعددی بزرگ می‌شوند. خانم‌هایی که بارداری و زایمان را تجربه می‌کنند، به‌دلیل ترشح هورمون‌های مختلف در بدن‌شان و همچنین، ترشح غدد شیری، دچار تغییر سایز سینه می‌شوند.

خانم‌هایی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند، گاهی به‌دلیل عوارض داروها دچار تغییر سایز سینه می‌شوند. اضافه وزن نیز، بدیهی‌ترین علت تغییر سایز سینه و بزرگی آن است؛ زیرا با افزایش میزان چربی در بافت سینه، حجم آن را نیز افزایش می‌یابد.

اختلال در تیروئید، یکی از مشکلات رایجی است که موجب افزایش سایز سینه‌ها می‌شود. ژنتیک نیز، آخرین علت تغییر سایز سینه و بزرگی آن محسوب می‌شود که عده زیادی را درگیر کرده است.

اگر دچار کمر درد و گردن درد ناشی از بزرگ بودن سینه شدید مقاله درمان درد کمر و گردن با کوچک کردن سینه را مطالعه کنید.

تغییر سایز در ناحیه سینه بانوان از چه طرقی میسر است؟

معمولا، سینه‌ها بافت پیچیده‌ای دارند که از با چربی حجم گرفته است. کوچک کردن سینه با ورزش، زمانی ممکن است که شما با داشتن یک رژیم غذایی منظم، اقدام به کاهش وزن کنید.

با داشتن یک رژیم کم کالری، می‌توانید برای کوچک کردن سینه با ورزش قدمی بردارید. با شروع رژیم، معمولا چربی‌ها به مرور در بدن ازبین رفته و دفع می‌شوند.

با گذشت زمان، نوبت به چربی نواحی سینه و پستان می‌شود. در این مرحله، شاهد تغییر سایز سینه خواهید بود. تغییر سایز در ناحیه سینه به‌دلیل از دست دادن چربی‌های اطراف لوبول اتفاق می‌افتد.

کاهش سایز پستان با رژیم، در بیشتر مواقع موفقیت آمیز است؛ اما مشکل اساسی که بعد از این کاهش چربی با آن مواجه خواهید بود، شل شدن پوست و افتادگی سینه است که تنها راه درمان آن، استفاده از لیفت با جراحی است.

آیا تغییر سایز سینه با رژیم همیشه موفق است؟

همان‌طور که می‌دانید، بافت سینه هیچ ماهیچه‌ای ندارد. در واقع، ماهیچه حکم حمایت‌کننده در اولین نقطه اتصال پستان به بدن را ایفا می‌کند.

از دست دادن چربی و تغییر سایز سینه با رژیم غذایی، تقریبا بدیهی است؛ زیرا با شروع رژیم غذایی و کاهش کالری دریافتی، بدن از چربی‌های موجود، انرژی لازم را کسب می‌کند و چربی از تمام نقاط بدن به مرور کاسته می‌شود؛

اما نحوه کاهش توده چربی و کاهش سایز پستان در هر فرد متفاوت است؛ زیرا همه‌چیز به ژنتیک و استایل بدن فرد بستگی دارد. تغییر سایز در ناحیه سینه با رژیم، گاهی سینه‌ها را دچار افتادگی زیادی می‌کند. پس سعی کنید، این رژیم را به همراه ورزش انجام دهید چون کاهش سینه با ورزش، مزایای زیادی خواهد داشت و تا حدودی از افتادگی شدید پیشگیری می‌کند.

کوچک کردن سینه با ورزش ممکن است؟

یکی از سالم‌ترین فعالیت‌های روزمره، ورزش است. معمولا برای افزایش انگیزه و فرم دهی بدن در زمان شروع رژیم غذایی، ورزش روزانه به شدت توصیه می‌شود.

کاندید تغییر سایز ناحیه سینه

کوچک کردن سینه با ورزش، یکی از راه‌هایی است که معمولا به افراد کاندید تغییر سایز ناحیه سینه توصیه می‌شود.

تفاوتی ندارد که قصد شما کاهش سایز پستان باشد یا بزرگ‌تر کردن اندازه پستان و لیفت ظاهر آن، در هر شرایطی، این توصیه را می‌شنوید که برای تغییر سایز سینه، حتما ورزش کنید! اما واقعیت ماجرا کمی تفاوت دارد.

آناتومی سینه از مقداری چربی، غدد شیری و غدد لنفاوی به همراه بافت عضلاتی در قفسه سینه ساخته شده است. برای کوچک کردن سینه با ورزش، باید رژیم کاهش وزن را شروع کنید و با ورزش مرتب، میزان عضلات بدن را افزایش دهید.

این یک قانون کلی است که برای تغییر سایز سینه و تمام قسمت‌های بدن وجود دارد. در واقع، شما برای کاهش سینه با ورزش، نمی‌توانید چندان اثری روی لیفت سینه و کاهش سایز این ناحیه داشته باشید. از دست دادن چربی در سینه‌ها، در نهایت، کاهش سایز پستان را به همراه دارد.

هرچند، این روش برای بعضی افراد که حتی بدون داشتن اضافه وزن، سینه‌های بزرگی دارند، چندان جواب‌گو نیست. تنها راهی که به این افراد پیشنهاد می‌شود، استفاده از جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی کاهشی است.

ورزش و لیفت سینه بانوان؛ از واقعیت تا توهمات رایج!

ورزش و لیفت سینه بانوان

تغییر سایز سینه و لیفت آن، یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران بی‌تجربه است. آن‌ها انتظار دارند که بعد از ورزش منظم، سینه‌های بزرگ و آویزان شده‌ای که دارند، به مرور کوچک شده و پوست ناحیه سینه، لیفت شود.

این موضوع برای کاهش سایز پستان در یک سایز، شاید واقعیت داشته باشد. اما تغییر سایز سینه و لیفت همزمان آن با ورزش، برای سینه‌های بزرگ و شل اصلا شدنی نیست! پس، اگر قصد دارید برای تغییر سایز سینه ورزش را شروع کنید، انتظاراتتان را واقعی‌تر جلو ببرید و بدانید که احتمال افتادگی سینه و شل شدن آن بسیار زیاد است. اما چندان جای نگرانی نیست. چون با پیشرفت علم پزشکی، می‌توانید از جراحی لیفت سینه استفاده کنید و جذاب‌تر از قبل، به زندگی‌تان ادامه دهید.

۳ راه خانگی برای کاهش سایز پستان بانوان

سوالات متعددی در خصوص نحوه تغییر سایز سینه پرسیده می‌شود. در این بخش قصد داریم، روش‌های غیر جراحی برای کاهش سایز پستان را بررسی کنیم. در ادامه، ۳ راه خانگی و ساده برای تغییر سایز سینه را باهم بررسی می‌کنیم.

۱- رژیم غذایی برای لیفت و کاهش حجم سینه

همان‌طور که اشاره کردیم، بافت پستان در خانم‌ها، از حجم نسبتا زیاد چربی ساخته شده است. رژیم غذایی کم کالری، یکی از راه‌های آسان برای رسیدن به شکل و فرم سینه دل‌خواه است. تغییر سایز سینه، معمولا با رژیم سالم‌خوری به‌راحتی امکان‌پذیر است. افراد با مصرف غذاهای پروتئینی، سبزیجات و میوه‌جات، می‌توانند به‌راحتی بدن را وادار به چربی سوزی کنند. با شروع این روند، معمولا چربی از نواحی سینه‌ها نیز، کم می‌شود و می‌توان تغییر سایز سینه را مشاهده کرد.

۲- ورزش کردن برای کوچک شدن سینه ها

کوچک کردن سینه با ورزش، یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که برای کاهش  سایز پستان پیشنهاد می‌شود. ورزش، بهترین راه فرم‌دهی به اندام‌هایی است که دارای ماهیچه هستند. کوچک کردن سینه با ورزش، معمولا روند مطلوبی را طی می‌کند. اما باید تصور اشتباه چربی سوزی در یک ناحیه خاص را فراموش کنید؛ چون با شروع ورزش، معمولا چربی سوزی کلی در بدن انجام می‌شود و بافت چربی در کلیه نقاط بدن، کاهش می‌یابد.

۳- کاهش استروژن جهت تغییر سایز سینه

سینه در خانم‌ها قبل از سن بلوغ، حجم چندانی ندارد؛ اما با شروع ترشح استروژن در بدن آن‌ها، رشد قابل ملاحظه‌ای در سینه ایجاد می‌شود.‌ همین موضوع، تغییر سایز سینه را ایجاد می‌کند. استروژن اصلی‌ترین عامل افزایش حجم سینه در خانم‌ها است. این موضوع زمانی مشکل ساز می‌شود که اختلالات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد شود و یا به‌دلیل مصرف قرص‌های هورمونی ضد بارداری، دچار چنین مشکلاتی شوند.

در این شرایط، معمولا بهترین راه، حذف قرص‌های هورمونی با دستور پزشک و شروع مصرف بذر کتان است. بذر کتان علاوه بر مزایای متعددی که در پیشگیری از بیماری‌ها

چرا باید برای کاهش سایز پستان اقدام کنید؟

یکی از مشکلات خانم‌هایی که دارای سینه‌های بزرگ هستند، فشاری است که به گردن و کمر آن‌ها وارد می‌شود. در واقع، هر چه سایز سینه بزرگ‌تر باشد، وزن بیشتری دارد و همین موضوع موجب افزایش فشار به مرکز ثقل بدن می‌شود. اختلال در این توازن، موجب افزایش فشار نامتعادل بر اندام‌های بدن می‌شود. در صورت عدم درمان به‌موقع، مشکلات مهره کمر، گردن و همچنین، دفرمه‌گی بدن، از جمله عوارض بزرگی سینه شناخته می‌شود.

یکی دیگر از انگیزه‌های قوی که خانم‌ها را به تغییر سایز سینه و کاهش سایز پستان تشویق می‌کند، اعتماد به نفس است. معمولا خانم‌هایی که دارای سینه‌های بزرگی هستند، اعتماد به نفس ضعیفی دارند و از حضور در اجتماعات، ممانعت می‌کنند. همین موضوع، مشکلاتی مثل افسردگی، سرخوردگی و اختلالات روحی دیگر را، برای فرد ایجاد می‌کند. داشتن تناسب اندام، گام مهمی در افزایش اعتماد به نفس و حس ارزشمندی است.

مشکل شایعی که سینه بزرگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند، محدودیت‌هایی است که برای فعالیت‌های ورزشی و روزمره با آن مواجه می‌شوند. سنگینی سینه‌ها، دویدن، پریدن و ورزش را برای خانم‌ها مشکل می‌کند. همین موضوع، سبب می‌شود که خانم‌های دارای سینه بزرگ، چندان میلی به ورزش کردن و فعالیت‌های این‌چنینی نداشته باشند؛ زیرا باتوجه به حجم سینه و کشیدنگی که ایجاد می‌شود، دردهای ناخوش‌آیندی را تجربه می‌کنند.

 بهترین دکتر تزریق چربی به سینه را چگونه پیدا کنیم؟ برای یافتن جواب این سوال روی لینک کلیک کنید!

روش‌های نوین در تغییر سایز سینه را بشناسید!

پیشرفت علم و تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی ما نفوذ کرده است. معمولا، هر ساله شاهد پیشرفت علم پزشکی در تمامی زمینه‌ها خصوصا زیبایی هستیم. متدهای جدید برای رسیدن به ایده‌آل‌های ذهنی ما از زیبایی، چیزی شبیه به معجزه است.

در زمینه تغییر سایز سینه نیز، روش‌های متعددی وجود دارد که پزشکان متخصص و باتجربه، آن را با کم‌ترین عوارض و بهترین نتیجه انجام می‌دهند. لیفت سینه و ماموپلاستی کاهشی، از بهترین تکنیک‌هایی است که برای تغییر سایز سینه و کاهش سایز پستان استفاده می‌شود.

خلاصه مطلب

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اندام‌ها در زیبایی ظاهری خانم‌ها، شکل و فرم سینه است. معمولا اعتماد به نفس خانم‌ها، با زیبایی و جذابیت اندام‌شان، مرتبط است. اگر سینه‌های بزرگی دارید و می‌خواهید از تمام ابعاد کاهش سایز سینه با ورزش و رژیم غذایی اطلاعات کسب کنید، باید با دقت تمامی نکاتی که در بالا گفته شد را مطالعه کنید.

چرا با ورزش می‌توان سایز سینه را تغییر داد؟
تغذیه روی افزایش سایز سینه موثر است یا ورزش؟
با ورزش سایز سینه چقدر تغییر می‌کند؟
بهترین حرکت برای فرمدهی سینه با ورزش چیست؟
چرا با ورزش می‌توان سایز سینه را تغییر داد؟

زیرا سینه شامل بافت چربی و عضلات است و به راحتی به ورزش شکل می‌گیرد.

تغذیه روی افزایش سایز سینه موثر است یا ورزش؟

هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد و هر دو بر فرمدهی سینه موثر هستند.

با ورزش سایز سینه چقدر تغییر می‌کند؟

ورزش صرفا بر سفت و لیفت کردن بافت سینه موثر است و تاثیری بر افزایش حجم سینه ندارد.

بهترین حرکت برای فرمدهی سینه با ورزش چیست؟

شنا سوئدی و شنا روی دیوار از حرکت‌های رایج برای فرمدهی و بهبود شکل سینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست