همه چیز درباره دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

افرادی که برای رسیدن به اندام دلخواهشان و البته لاغری بیشتر تحت عمل لیپوماتیک قرار می گیرند اغلب از بازگشت چربی ها به بدنشان نگران هستند. البته که این دغدغه کاملاً درست و به جا است و امکان بازگشت چربی وجود دارد، اما تنها به یک دلیل ساده و آن اجرا نکردن دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک است.

جالب است بدانید که حتی پس از از دست دادن وزن اضافی، چربی های سرسخت همچنان در برخی از قسمت های بدن باقی می مانند و ممکن است باعث ایجاد ناراحتی در بیمار و تخریب تصویر کلی بدن بعد از عمل شوند. در این صورت یکی از روش هایی که بهترین نتیجه را خواهید گرفت، گذراندن موفقیت آمیز دوران نقاهت لیپوماتیک و رعایت مو به مو ودقیق دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از این جراحی است. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در مورد نقاهت بعد از لیپوماتیک بیشتر بدانیم و نکات و مراقبت هایی که می توانند ما را در این دوران سخت کمک کنند  را بشناسیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

لیپوماتیک دقیقاً چیست؟

این روش که به آن لیپوساکشن لیپوماتیک یا لیپوساکشن اینفراسونیک نیز می گویند، فرآیند تخلیه چربی اضافی بدن با کانول های لیپوساکشن ویبره است. هدف از رفع چربی با لیپوماتیک کاهش وزن و لاغری نیست بلکه بیشتر فرم دادن به بدن است. این روش با دستگاه لیپوماتیک انجام می شود. اگرچه نتیجه پس از بهبودی پس از عمل به وضوح دیده می شود، اما شفاف ترین نتایج را می توان ۲ تا ۳ ماه بعد از گذراندن دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک مشاهده کرد. این روش بسیار موثرتر با مزایای بالا در مقایسه با روش های اعمال شده بر روی پوست و سایر روش های لیپوساکشن است. اما دغدغه بیشتر بیماران این است که نتایج حاصل از اعمل لیپوماتیک گذرا است یا ماندنی؟ آیا اثرات حذف چربی لیپوماتیک دائمی است؟

پاسخ کاملاً مثبت است، البته با شروطی مثل رعایت نکات لازم در نقاهت بعد از لیپوماتیک. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت با توجه به تغذیه و رژیم غذایی مناسب و مراقبت هایی اینچنینی اثرات این عمل زیبایی دائمی است. اگر از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات و چربی کم پیروی کنید، نه چاق خواهید شد و نه اضافه وزن خواهید داشت. بنابراین، پس از لیپوساکشن یا لیپوماتیک می توانید وضعیت خود را حفظ کنید. با این حال، اگر به زندگی غیر فعال و عادات بد غذایی قدیمی خود ادامه دهید، بازیابی چربی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر مقاله آیا لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان ممکن است؟ را پیشنهاد میکنیم.

دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک به چه شکل است؟

در روش لیپوماتیک بافت چربی بیشتری در مقایسه با لیپوساکشن کلاسیک قابل برداشت است، و یکی از مزایای ویژه این روش این است که پس از عمل به پوست آسیبی نمی رساند. بنابراین، دوره بهبودی بسیار کوتاه تری نسبت به سایر روش های درمانی و زیبایی دارد. از سویی برای گذراندن بهتر و راحت تر دوران نقاهت بعد از جراحی لیپو، عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از انجام آن در نظر بگیرید. مانند اینکه قرار است در چه مطبی حاضر شوید، کدام جراح را انتخاب کنید، کجای بدنتان لیپوماتیک انجام می دهید و موارد دیگری از این دست که از عوامل مهم دوره نقاهت هستند.

از سوی دیگر بیماران اغلب فکر می کنند دوره نقاهت دردناک خواهد بود و شما باید مدت طولانی از کار خود مرخصی بگیرید. اما خوشبختانه، دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک اغلب بسیار ساده تر از آنچه بیمار تصور می کند است. بنابراین در ادامه این مطلب به این می پردازیم که دقیقاً پس از لیپوماتیک چه دوران نقاهتی در انتظار شماست!

دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک؛ بلافاصله پس از عمل

هنگام انجام لیپوماتیک، می توانید در همان روز عمل خود به خانه بازگردید. این بدان معناست که شما نیازی به گذراندن زمان نقاهت در بیمارستان نخواهید داشت و می توانید در آسایش و در خانه خود بهبود پیدا کنید.

در ۲۴ ساعت اول، به لطف بی حسی موضعی، نباید انتظار داشته باشید که درد فیزیکی زیادی را تجربه کنید. اما با گذشت زمان این بی حسی شروع به از بین رفتن خواهد کرد و ممکن است درد و ناراحتی بیشتری را تجربه کنید. ممکن است بخواهید از دارو های ضد درد برای کمک به کاهش علائم استفاده کنید و در این صورت پزشک شما قطعاً مسکن هایی را برایتان تجویز خواهد کرد.

در این مدت شما همچنین مایعی را که در حین لیپوساکشن تزریق شده است تخلیه خواهید کرد. این ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد. اگر مایع قرمز رنگی به نظر می رسد نگران نباشید زیرا کاملا طبیعی است. این ناحیه ممکن است کبودی و تورم نیز داشته باشد، بنابراین استفاده از کیسه یخ به کاهش تورم بعد از لیپوماتیک کمک می کند. خشک نگه داشتن ناحیه لیپوماتیک در این دوره بسیار مهم است، بنابراین از دوش گرفتن یا حمام خودداری کنید.

چند روز اول دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک 

پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت، جراح شما ممکن است بگوید که دوش گرفتن مشکلی ندارد. اما حتماً قبل از دوش گرفتن لباس ‌های پانسمان و گن و شکم بندتان را درآورید تا از عفونت جلوگیری کنید. با این وجود فراموش نکنید که پوشیدن لباس فشرده همیشه به جز هنگام حمام کردن مهم است. این کار به کاهش تورم، جلوگیری از تجمع مایعات و اطمینان از اینکه بدن شما در بهترین شکل ممکن قرار دارد، کمک می کند.

مطمئن شوید که در این دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک به اندازه کافی استراحت می کنید، زیرا این به سرعت بهبودی شما کمک می کند. با این حال، در حالی که نیاز به استراحت دارید، تشویق می ‌شوید که ورزش‌ های سبک مانند پیاده‌روی را شروع کنید زیرا به تحریک جریان خون کمک می کند.

در این دوران مهم است که بدنتان را هیدراته نگه دارید، به علاوه می توانید بلافاصله به رژیم غذایی معمول خود بازگردید. مانند بسیاری از روش های درمانی لیپواسکالپچر، پس از عمل جراحی و قوانینی که باید رعایت شود، بیمار باید به نکاتی توجه کند. پزشک اطلاعات دقیقی در این مورد به شما می دهد.

اولین هفته دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

پس از گذشت چند روز اول از نقاهت بعد از لیپوماتیک، می توانید به کار خود بازگردید. اما اگر شغلی از نظر فیزیکی فشرده و سنگین دارید، ممکن است مجبور شوید مدت زمان بیشتری از کار خود را ترک کنید.

ممکن است در طول این دوره درد فیزیکی بیشتری را تجربه کنید، زیرا اثرات بی حسی موضعی کاملاً از بین رفته است. با این حال، خبر خوش این است که تا پایان هفته، درد کمتری احساس خواهید کرد. ممکن است در این مرحله همچنان کبودی و تورم داشته باشید، زیرا ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طور کامل از بین برود.

اطمینان حاصل کنید که در هر قرار ملاقاتی که با جراح خود در این دوره برنامه ریزی شده بود شرکت کنید. اگر نگرانی یا سوالی دارید، می توانید با جراح خود یا یکی از تیم پزشکی که می توانند شما را ارزیابی کنند، در میان بگذارید.

اولین هفته دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

اگر به دنبال راهی برای لاغر کردن خود هستید و از خطر آمبولی در لیپوماتیک نگران هستید، مطالعه مقاله آمبولی در لیپوماتیک چیست؟ را از دست ندهید.

هفته دوم نقاهت بعد از لیپوماتیک

در پایان هفته دوم، روال معمول روزانه شما می تواند شروع به بازگشت کند. پس از گذشت دو هفته از نقاهت بعد از لیپوماتیک، می توانید ورزش را هم از سر بگیرید. با این حال، بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا مطمئن شود که می توانید در فعالیت های بدنی شدیدتر شرکت کنید. با این وجود هنوز ممکن است لازم باشد تا چند هفته دیگر از انجام تمرینات سنگین اجتناب کنید.

در این مرحله همچنان لباس فشرده یا گن و شکم بند بعد از لیپوماتیک می پوشید و تا پایان هفته دوم، باید بتوانید دوباره حمام کردن را شروع کنید.

هفته ششم نقاهت بعد از لیپوماتیک

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک اولیه گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد، زیرا بی صبرانه منتظر دیدن نتایج نهایی هستید. اما در این مرحله، قاعدتاً تورم شما باید کاهش یافته باشد و شما می توانید شروع به دیدن ظاهر و اندام جدید خود کنید. دیگر نیازی به پوشیدن لباس فشرده و گن نخواهید داشت و همچنین می توانید تمام فعالیت های بدنی روزمره و معمول خود را از سر بگیرید.

چگونه می توانید بهترین بهبودی را در نقاهت بعد از لیپوماتیک داشته باشید؟

چندین و چند دستورالعمل و مراقبت های بعد از لیپوماتیک وجود دارد که می توانید برای اطمینان از تجربه بهترین بهبودی ممکن آنها را انجام دهید. همانطور که بارها در این مطلب به آن اشاره کردیم؛ رعایت این مراقبت ها و دستورالعمل ها است که شما را در دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک کمک می کند.

تورم و کبودی پس از عمل لیپوماتیک

با مطالعه مقاله متخصص پیکرتراشی: ویژگی‌های یک جراح خوب یک جراح خوب را بشناسید.

توجه کنید که درد، تورم و کبودی پس از عمل لیپوماتیک شایع است و با وجود اینکه این روش زمان بهبودی کوتاه تری دارد، اما راه هایی نیز وجود دارد که این عوارض جانبی را راحت تر از سر بگذرانید. برخی از این مراقبت های بعد ار جراحی لیپوماتیک به شرح زیر است:

  • از کمپرس سرد یا گرم در محل های جراحی استفاده نکنید.
  • ۲۴ ساعت بعد از عمل حمام کنید.
  • مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشید تا غذا های حاوی ویتامین و بدون روغن و نمک مصرف کنید.
  • به مدت دو هفته ورزش نکنید.
  • حمام بعد از دو هفته مجاز است.

در آخر

یکی از دغدغه های بزرگ افرادی که جراحی می کنند و تحت عمل قرار می گیرند، گذراندن دوران نقاهت است. عمل زیبایی لیپوماتیک نیز به همین منوال است و باید با رعایت مراقبت های بعد از عمل و دستورالعمل هایی که غالباً از سوی پزشک و جراح به بیمار گوشزد می شود؛ باید به نحو احسن طی شود. نقاهت بعد از لیپوماتیک ویژگی های منحصر به فرد و نکات مهمی دارد که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

منبع: lipolondon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست