نتایج عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟

نتایج عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟
جراحی زیبایی اندام

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی در ناحیه شکم است که برای حذف چربی‌های اضافی و شکل‌دهی به شکم انجام می‌شود. با توجه به اینکه خیلی از افراد در سطح جامعه به دلیل تجمع چربی از فرم شکم خود ناراضی‌اند، این جراحی زیبایی با تقاضای نسبتا زیادی همراه است. تصور شما از نتیجه عمل ابدومینوپلاستی چیست؟ آیا این جراحی واقعا شما را به فرم ایده‌آل در ناحیه شکم می‌رساند؟ با عوارض احتمالی آن آشنایی دارید؟ این مطلب را آماده کردیم تا پاسخ این سوالات و سایر نکات مهم درباره جراحی ابدومینوپلاستی ارزیابی کنیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ملاحظات جراحی ابدومینوپلاستی

چربی اضافی تنها یکی از دلایلی است که باعث ایجاد فرم نامناسب در ناحیه شکم می‌شود. تغییرات ناگهانی وزن، بارداری، جراحی شکم مانند سزارین، افزایش سن و … از جمله عواملی هستند که باعث افتادگی پوست در ناحیه شکم می‌شود. ابدومینوپلاستی به‌عنوان راه‌حل کاربردی برای درمان افتادگی پوست در ناحیه شکم است. در این جراحی چربی و پوست‌های اضافی حذف می‌شوند. سپس پوست باقی‌مانده برای دستیابی به فرم مناسب در ناحیه شکم جانمایی می‌شود. حتی این جراحی را می‌توان به همراه سایر عمل‌های زیبایی مانند جراحی سینه نیز انجام داد. 

البته نباید فراموش کنید که نتایج عمل ابدومینوپلاستی وقتی رضایت‌بخش خواهد بود که ملاحظات مربوط به آن در نظر گرفته شوند. این جراحی برای عموم افراد توصیه نمی‌شود. از جمله کسانی که ابدومینوپلاستی برای آن‌ها مناسب نیست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسانی که برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن زیاد دارند.
  • افرادی که قصد بارداری در آینده دارند.
  • کسانی که تجربه بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی دارند.
  • افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بالاتر از ۳۰ است.
  • کسانی که سیگار، قلیان یا مواد مخدر مصرف می‌کنند.
  • افرادی که تجربه جراحی در ناحیه شکم دارند.

آماده‌سازی برای جراحی ابدومینوپلاستی

موضوع دیگری که در دستیابی به بهترین نتایج عمل ابدومینوپلاستی اهمیت دارد، آماده‌سازی به‌شیوه صحیح برای روز جراحی است. تمام مراحل آماده‌سازی باید زیر نظر پزشک معالج طی شوند. پزشک سرح حال کامل افراد را دریافت می‌کند. به‌این ترتیب ارزیابی دقیقی از وضعیت جسمانی فعلی و همچنین سوابق بیماری آن‌ها در گذشته به دست می‌آورد. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

حتما قبل از جراحی، درباره آنچه انتظار دارید با پزشک گفتگو کنید. پزشک معالج به شما توضیح خواهد داد که چه بخشی از خواسته‌های شما در جریان جراحی ابدومینوپلاستی محقق می‌شوند. از جمله توصیه‌های آماده سازی برای این جراحی زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترک مصرف سیگار و قلیان قبل و بعد از جراحی
  • عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین
  • رژیم غذایی در صورت داشتن اضافه وزن شدید
  • ثابت نگه‌داشتن وزن در محدوده مناسب به مدت ۱۲ ماه قبل از جراحی
آماده‌سازی برای جراحی ابدومینوپلاستی

مراقبت‌های عمل ابدومینوپلاستی

حین جراحی ابدومینوپلاستی شما بی‌هوش می‌شوید تا درد ناشی از این عمل را احساس نکنید. البته به تشخیص پزشک ممکن است که به‌جای بی‌هوشی، از داروهای بی‌حسی استفاده شود. مدت زمان عمل ممکن است بین ۲ تا ۳ ساعت به‌طول بینجامد. آن چیزی که به‌عنوان خروجی عمل ابدومینوپلاستی به ارمغان می‌آید، تا حد زیادی وابسته به توافقاتی دارد که قبل از جراحی با پزشک خود انجام می‌دهید.

پس از پایان جراحی ابتدا خون یا مایع اضافی از ناحیه شکم تخلیه می‌شود. سپس محل جراحی پانسمان می‌شود. برای جلوگیری از تشکیل لخته خون در ناحیه شکم باید حتما پس از جراحی، به کمک دیگران راه بروید. برای جلوگیری از احساس درد و کاهش تورم احتمالی در شکم نیز مسکن تجویز می‌شود. با مصرف آنتی‌بیوتیک زیر نظر پزشک باید جلوی عفونت کردن شکم را بگیرید.

نتایج عمل ابدومینوپلاستی به‌صورت ۱۰۰ درصد مطلوب نیست. معمولا این جراحی نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی با عوارض همراه است. عوارضی که برخی از آن‌ها آثار زودگذر دارند؛ اما برخی دیگر ممکن است گرفتاری‌های بیشتری را به بار بیاورند. مهارت پزشک جراح در کنترل خطرات آن نقش بسزایی دارد. از جمله مهم‌ترین خطرات عمل ابدومینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آثار زخم‌ها و برش‌ها تا مدت‌ها در ناحیه شکم باقی می‌مانند.
  • احتمال آسیب رسیدن به بافت‌های داخلی چربی در عمق پوست وجود دارد.
  • اعصاب ناحیه شکم و بالای ران تحت تاثیر قرار می‌گیرد که با نوعی بی‌حسی در ماه‌های پس از جراحی همراه است.
  • خطر خون‌ریزی و عفونت مانند هر عمل دیگری در ابدومینوپلاستی نیز وجود دارد.
مراقبت‌های عمل ابدومینوپلاستی

نتایج عمل ابدومینوپلاستی

نتایج عمل ابدومینوپلاستی از حدود هفته ششم تا هشتم پس از جراحی به‌مرور زمان آشکار می‌شوند. در این مدت باید از هر‌گونه فعالیت سنگین که باعث وارد شدن فشار به ناحیه شکم می‌شود، پرهیز کنید. در پایان این دوره زمان نوعی لباس حمایتی برای شکم با نام باندور شکمی در اختیار شما قرار می‌گیرد. پوشیدن این لباس از تجمع مایع اضافی در ناحیه شکم جلوگیری کرده و از محل زخم‌ها نیز محافظت می‌کند.

به‌طور منظم باید تحت نظر پزشک باشید. رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید که به ثابت نگه داشتن وزن شما کمک کند. به این ترتیب بعد از حدود سه ماه بدن شما به حالت عادی برمی‌گردد. با حذف چربی و پوست اضافی و همچنین تقویت دیواره شکم، فرم اندام شما در ناحیه شکم باریک‌تر و زیباتر می‌شود. در صورتی که وزن خود را ثابت نگه دارید، نتیجه جراحی ابدومینوپلاستی تا سال‌ها باقی می‌ماند.

کلام پایانی

همان‌طور که اشاره کردیم با گذشت حدود سه ماه و در صورت رعایت مراقبت‌های پس از جراحی، می‌توانید از نتایج عمل ابدومینوپلاستی لذت ببرید. توصیه می‌کنیم که برای این جراحی حتما پزشک متخصص حرفه‌ای و باتجربه‌ای را انتخاب کنید. مهارت پزشک در نتیجه عمل بسیار موثر است. در کنار آن فراموش نکنید که زیبایی اندام شما پس از جراحی تنها در صورتی پایدار خواهد بود که وزن خود را با رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن، ثابت نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست