جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان (واژن)

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان
جراحی زیبایی اندام

لابیاپلاستی یک جراحی پلاستیک برای خانم ها است که طی ان جراح اقدام به زیبا سازی ناحیه تناسلی می کند. البته این روش برای برطرف کردن ایرادات ظاهری آلت تناسلی زنانه نیز کاربرد دارد و با کوچک کردن لابیا در اطراف واژن همراه خواهد بود، بسیار از خانم ها که از بزرگ بودن لبیه ها در ناحیه تناسلی رنج می برند می توانند با انجام جراحی لابیاپلاستی زیبایی و جوانی این ناحیه را بازیابند.

جراحی زیبایی واژن

یک پروسه جراحی است که جهت از بین بردن بدشکلی ظاهری واژن به کار میرود. قابل توجه که دو تکنیک مختلف جهت انجام لابیاپلاستی وجود دارد.

۱- روش Wedge 2- روش trim

خیلی از جراح ها روش Wedge را ترجیح می دهند. به دو علت در این روش یک بافت به صورت Wedge از قسمت میانی لابیا برداشته میشود و بافت طبیعی و حاشیه لابیا باقی می ماند و سپس به هم دوخته می شود. که در نتیجه ظاهر لابیا طبیعی تر می شود. در این روش اسکار کمتری به جا میماند زیرا عملیات در قسمت میانی انجام شده و حاشیه ها دست نخورده می ماند. عمل لابیا پلاستی در واقع جراحی زیبایی واژن یا آلت تناسلی زنان است که در آن لبه های داخلی و یا لبه های خارجی را کوچکتر و قرینه سازی می کنند و این عمل سبب رفع بدشکلی ظاهری واژن میشود.

بسیاری از خانم ها با افزایش سن و بارداری و زایمان و تغییرات وزن و یا حتی افراد زایمان نکرده بدلایل ژنتیکی دارای شلی بافت های پرینه بزرگ شدگی لبه های خارجی و داخلی می شوند. افزایش وزن نیز در خانمها سبب تجمع چربی در ناحیه شده که خود در هنگام پوشیدن لباسهای تنگ احساس نارضایتی ایجاد می کند. این جراحی بدون بیهوشی و سر پائی انجام می شود. وحدود یک ساعت بطول می انجامد و پس از ۲ تا ۳ روز استراحت فرد میتواند به کار روزانه خود بپردازد. تزریق چربی در ناحیه تناسلی : در این روش در افرادی که در سنین بالاتر دچارازدست رفتن چربی در ناحیه لب های خارجی شده اند چربی تزریق می شود. این چربی از ناحیه شکم ویا پهلوها هر ناحیه ای که چربی بیشتری داشته باشند کشیده می شود.

روش های گوناگونی جهت جراحی زیبایی واژن وجود دارد:

جراحی زیبایی واژن با لیزر جراحی زیبایی واژن با استفاده از نخ جراحی زیبایی واژن با تزریق چربی جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل جراحی زیبایی واژن با پی آر پی جراحی زیبایی RF فرکشنال جراحی زیبایی با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

افزایش وزن خانمها و تجمع چربی در ناحیه تناسلی

بانوان اغلب از ارگاسم نشدن و شلی واژن ابراز نارضایتی می کنند. برای حل این مشکل عمل زیبایی واژن (عمل تنگ کردن واژن) یا پرینورافی که یک  نوع عمل جراحی به شمار می آید و در آن به اصلاح و ظاهر واژن پرداخته می‌شود و قصد آن کم کردن سایز واژن و به دنبال آن رفع مشکلات در رابطه جنسی می باشد. به غیر از این عمل، عمل لابیاپلاستی (Labiaplasty) در راستای تکمیل عمل زیبایی ناحیه خارجی واژن انجام می شود.

در چه مواردی بایستی عمل زیبایی واژن صورت گیرد؟

بانوان اغلب به علل زیر از گشادی و شلی واژن عذاب می کشند و از افت میل جنسی و شکایت خود و شریک جنسیشان در رابطه جنسی معترضند:

  • بالا رفتن سن
  • بعد از دوران حاملگی و زایمان (به ویژه زایمان‌های پیچیده و زایمان‌هایی که در آن از فورسپس جهت وضع حملبه کار برده شده است.)
  • پاره شدن پرینه (پرینه قسمت قابل مشاهده میان رکتوم و واژن است که چنانچه عضلات این ناحیه در پی زایمان طبیعی با ضربه پاره شوند، دهانه ورودی واژن بازتر و گشادتر از حالت نرمال می‌شود و لازم به جراحی می شود)
  • تغییرات وزن
  • مشکلات یبوست مزمن و در پی آن اختلالات روده‌ای
  • سابقه هیسترکتومی و یا عمل جراحی خارج کردن رحم
  • مسائل ژنتیکی وبرخورداری از شلی بافت‌های پرینه

برخی از زن ها نیز از عفونت‌های مداوم واژن و رحم به علت باز بودن دهانه واژن در عذابند. درمان حتمی و غیر قابل برگشت کلیه این مشکلات و نشانه ها با انجام عمل واژینوپلاستی (vaginoplasty) یا پرینورافی (perineorrhaphy) به نتیجه می رسد.

عمل واژینوپلاستی یا جراحی واژن شامل جوان سازی واژن، تنگ نمودن واژن، سفت کردن عضلات واژن و اصلاح ناحیه خلفی واژن می‌باشد به نحوی که واژن با استحکام بیشتری انقباض پیدا می‌کند و می توان آن را کنترل کرد.

عمل جراحی زیبایی واژن چگونه است؟

این عمل با بی‌هوشی سبک عمومی یا بی‌حسی موضعی صورت می گیرد و تقریبا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می برد. در بعضی موارد در خصوص کسانی که ضمن این مشکل، از افتادگی رحم و افتادگی مثانه برخوردارند، انجام آنها با همین عمل امکان پذیر است.

بهبودی بعد از عمل خیلی فوری حاصل می شود و همه بیماران پس از ۳ روز قادرند به انجام کار و فعالیت‌های روزانه خود (به جز رابطه جنسی) بپردازند. برای داشتن رابطه جنسی بایستی تقریبا ۲۷ روز بعد از عمل وارد رابطه شد. درد بعد از عمل خیلی کم بوده و استفاده از مسکن‌های تجویزی کاملا درد را برطرف می کند. چنانچه عمل با موفقیت صورت گرفته باشد هیچ نوع عوارضی در پی نخواهد داشت.

در بعضی موارد به علت تقاضای بیماران عمل تزریق چربی در لابیا (لب‌های دور واژن) برای برجسته سازی و زیبایی ناحیه تناسلی خارجی زنان و برطرف سازی تقریبی تیرگی پوست ناحیه تناسلی در هنگام عمل تنگ کردن واژن اتفاق می افتد که به آن لابیاپلاستی می گویند.

شایان ذکر است که عمل واژینوپلاستی با لابیاپلاستی متفاوت است. جراحی ترمیمی (لابیاپلاستی) کارکرد یک قسمت از بدن را بالا می برد ولی در مقابل جراحی پلاستیک (واژینوپلاستی) زیبایی یک آناتومی طبیعی را بهبود می‌بخشد.

به تازگی لیزر وارد پروسه جراحی واژینوپلاستی شده است که برتری حاصل از لیزر واژینال بدین شرح می باشد:

  • افزایش دقت و اطمینان
  • خونریزی کمتر
  • صدمه کمتر به عروق و بافت‌های نواحی واژن
  • زمان ریکاوری سریعتر

لابیاپلاستی

در حال حاضر این جراحی متقاضیان زیادی پیدا کرده است، این جراحی به جهت متقارن و تعادل لابیامینورها و رفع مشکلات ظاهری لابیاها صورت می گیرد، برای جراحی لابیاپلاستی دو روش وجود دارد، لابیاپلاستی با لیزر بدون درد و خونریزی می باشد.

لابیاپلاستی با لیزر :

به کارگیری از این روش با لیزر مونالیزا صورت می گیرد، با خلق لیزر مونالیزا تحول چشم گیری در فیلد پزشکی زنان به ویژه بخش واژینال ایجاد شد.

تکنیک های عمل لابیاپلاستی :

جراحی لابیاپلاستی با تکنیک TRIM Techniqa

در این جراحی بخش های لبهای داخلی را برش خورده و بخیه زده می شود و مدت زمان آن  یک ساعت می باشد.

جراحی لابیاپلاستی با تکنیک WEDGE Techniqa

در این تکنیک جراحی لابیاپلاستی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی زنان اکثرا قسمت بافت مرکزی را بر می دارد، و قسمت لب های مینور را نیز به حالت V برش می دهند، مدت زمان این جراحی نسبت به تکنیک اول بیشتر می باشد، ولی حاصل آن بسیار مطلوب است و شکلی بسیار زیبا در لابیاها به وجود می آید.

لذت بیشتر از نزدیکی پس از عمل زیبایی دستگاه تناسلی

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک جراحی پلاستیک برای خانم ها است که طی ان جراح اقدام به زیبا سازی ناحیه تناسلی می کند.
البته این روش برای برطرف کردن ایرادات ظاهری آلت تناسلی زنانه نیز کاربرد دارد و با کوچک کردن لابیا در اطراف واژن همراه خواهد بود، بسیار از خانم ها که از بزرگ بودن لبیه ها در ناحیه تناسلی رنج می برند می توانند با انجام جراحی لابیاپلاستی زیبایی و جوانی این ناحیه را بازیابند.

چه کسانی می توانند این جراحی را انجام دهند؟

معمولا افرادی که طی زایمان های متعدد و یا به صورت ژنتیکی دارای لبیاهای بزرگی هستند گزینه های مناسبی برای این جراحی محسوب می شوند، همچنین ممکن است اختلالات هورمونی در زنان باعث بزرگ شدن اطراف واژن و در نتیجه بزرگ شدن لبه های واژن بشود. همچنین کسانی که به دلیل چاق و لاغر شدن های متعدد دچار افتادگی پوست ناحیه تناسلی شده اند نیز می توانند این جراحی را انجام دهند.

جراحی به چه صورت است ؟

جراحی لابیاپلاستی با بی حسی موضعی قابل انجام است، جراح طی عمل زیبایی به بازسازی بافت این ناحیه می پردازد و در نهایت لبه های اطراف واژن را کوچک می کند، در افرادی که لبه های واژن بسیار پهن و بلند باشد ممکن است باعث اختلال در رابطه ی جنسی و بهم خوردن زیبایی ظاهری بشود، که این جراحی مشکلات پیش آمده را بر طرف می سازد.
بعد از جراحی ظاهر آلت تناسلی زنان زیبا شده و لبه های پهن آن اصلاح می شود. همچنین ممکن است جراح بعد از کوچک کردن لبیا برای پر کردن ناحیه تناسلی از تزریق ژل و چربی نیز استفاده کند.

تزریقی ژل و چربی در ناحیه تناسلی

تزریق ژل و چربی در ناحیه تناسلی باعث جوانسازی این ناحیه می شود و در واقع در اندام هایی که دچار افتادگی پوست شده اند بسیار موثر واقع می شود. چربی مورد نیاز برای این جراحی، از بدن خود فرد تهیه می شود و بعد از آن نیز به مدت طولانی می توانید از زیبایی این ناحیه لذت ببرید. تزریق ژل نیز ماندگار است و بسته به نوع ژل و کیفیت آن می تواند نتیجه را به خوبی نشان دهد.
در صورت تمایل به انجام این جراحی با دکتر نجف بیگی در ارتباط باشید.

برای مطالعات بیشتر مقاله مدرن ترین روش لاغری بانوان با پیکرتراشی از دست ندهید.

لابیاپلاستی چیست؟

مقصود ازعمل جراحی لابیا یا لابیاپلاستی، کوچک کردن اندازه لابیا مینور می باشد. برای انجام عمل لابیاپلاستی برگزیدن یک جراح توانا که از دانش و تجربه ی لازم برای انجام جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان برخوردار باشد الزامیست.

عوارض عمل لابیاپلاستی

انجام عمل لابیا به دست یک جراح خبره  و شناخت بدیع ترین تکنیک های جراحی روز دنیا هیچ گونه عوارض و خطری به همراه ندارد و بهبودی بعد از عمل به خاطر گردش خونی بالای این قسمت فوق العاده سریع بوده و همه بیماران ۳ روز بعد از عمل قادرند کارهای روزمره خود را آغاز نمایند.

جراحی لابیاپلاستی می تواند به خودی خود و یا همراه با جراحی تنگ کردن واژن و تزریق چربی در لابیا ( به جهت برجسته سازی و از بین بردن تیرگی رنگ لابیا) و یا با کوچک کردن اندازه کلیتوریس – عمل کلیتورال هود ریداکشن (چنانچه بیمار خواهان آن باشد) صورت می گیرد.

درد پس از عمل لابیاپلاستی

کاهش میل جنسی بعد از جراحی لابیاپلاستی

متاسفانه این اعتقاد نادرست وجود دارد که بعد از جراحی لابیاپلاستی فرد دچار کاهش میل جنسی می شود، دکتر آرش نجف بیگی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تصحیح می کنند که این باور  کاملا غلط است.

تحریک جنسی در خانم ها در نقاط گوناگون صورت می گیرد، اندازه لابیاها چه بزرگ باشند و یا کوچک به یک میزان میل جنسی را افزایش می دهند، حتی ممکن است کسی که لابیاهای بزرگی دارد از میل جنسی پایین تری نسبت به فردی که لابیاهایش کوچکتر است برخوردار باشد.

به همین خاطر می توان گفتلابیا کوچک در افزایش لذت نزدیکی نقش پررنگی دارد و لذت نزدیکی را به شکل قابل ملاحضه ای بالا می برد.

تغییرات پس از لابیاپلاستی

هدف ازلابیاپلاستی، کاهش سایز لابیا مینور می باشد و نتیجه نهایی زیبایی دستگاه تناسلی خانم ها می باشد. برای این عمل باید یک جراح ماهر و با تجربه را انتخاب کرد.
متقاضیان جراحی لابیا پلاستی
فرم ظاهری لابیا مینور ( لبه های اطراف واژن) در افراد گوناگون ؛ بسیار مختلف می باشد.

علت بزرگی  و عدم تقارن لابیا

مادرزادی
اختلالات هورمونی
بارداری
خود ارضائی

دلایل انجام عمل لابیاپلاستی

دلیل اکثریت متقاضیان؛ زیبایی
احساس درد و ناراحتی در زمان مقاربت جنسی
اذیت شدن در زمان پوشیدن لباس تنگ
پخش شدن و منحرف شدن ادرار
بوی بد و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی
عدم تقارن و تیرگی
بالا بردن اعتماد به نفس

نحوه عمل لابیاپلاستی

این عمل هم با بی حسی موضعی و هم با بیهوشی قابل انجام است. زمان عمل تقریبا مابین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد. در صورتی که با بی حسی انجام شود احتیاجی به همراه نیست و نیم ساعت پس از عمل مرخص می شوم.
امروزه بهترین نحوه انجام عمل زیبایی، انجام آن با بی حسی موضعی می باشد که کاملا بدون درد است. استفاده از مسکن های تجویزی پس از عمل جراحی کاملا” قابل کنترل است.
در لابیاپلاستی عمل های زیر همزمان انجام می شوند:

۱- روش Wedge
۲- روش trim

خیلی از جراح ها روش Wedge را ترجیح می دهند. به دو علت در این روش یک بافت به صورت Wedge از قسمت میانی لابیا برداشته میشود و بافت طبیعی و حاشیه لابیا باقی می ماند و سپس به هم دوخته می شود. که در نتیجه ظاهر لابیا طبیعی تر می شود. در این روش اسکار کمتری به جا میماند زیرا عملیات در قسمت میانی انجام شده و حاشیه ها دست نخورده می ماند. عمل لابیا پلاستی در واقع جراحی زیبایی واژن یا آلت تناسلی زنان است که در آن لبه های داخلی و یا لبه های خارجی را کوچکتر و قرینه سازی می کنند و این عمل سبب رفع بدشکلی ظاهری واژن میشود.
بسیاری از خانم ها با افزایش سن و بارداری و زایمان و تغییرات وزن و یا حتی افراد زایمان نکرده بدلایل ژنتیکی دارای شلی بافت های پرینه بزرگ شدگی لبه های خارجی و داخلی  می شوند. افزایش وزن نیز در خانمها سبب تجمع چربی در ناحیه شده که خود در هنگام پوشیدن لباسهای تنگ احساس نارضایتی ایجاد می کند. این جراحی بدون بیهوشی و سر پائی انجام می شود. وحدود یک ساعت بطول می انجامد و پس از ۲ تا ۳ روز استراحت فرد میتواند به کار روزانه خود بپردازد. تزریق چربی در ناحیه تناسلی : در این روش در افرادی که در سنین بالاتر دچارازدست رفتن چربی در ناحیه لب های خارجی شده اند چربی تزریق می شود. این چربی از ناحیه شکم ویا پهلوها هر ناحیه ای که چربی بیشتری داشته باشند کشیده می شود .

روش های گوناگونی جهت جراحی زیبایی واژن وجود دارد:

جراحی زیبایی واژن با لیزر
جراحی زیبایی واژن با استفاده از نخ
جراحی زیبایی واژن با تزریق چربی
جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل
جراحی زیبایی واژن با پی آر پی
جراحی زیبایی RF فرکشنال
جراحی زیبایی با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست