همه چیز درباره عمل لیپوماتیک غبغب

انجام عمل لیپوماتیک غبغب
جراحی صورت, جوانسازی صورت

زیبایی و جذابیت صورت هر انسانی، وابسته به نحوه قرارگیری اجزا مختلف آن در کنار یکدیگر است. معمولا برای داشتن یک چهره مناسب، اصول زیبایی شناسی برقرار است که نشان می‌دهد شکل و فرم چهره در چه حالتی بهترین زیبایی را خواهد داشت. غبغب یکی از عوامل به هم زدن تناسب این استاندارد است. زمانی که افراد دچار چاقی، تجمع چربی، افتادگی پوست و افزایش سن می‌شوند، غبغب به شدت خود را نشان می‌دهد. لیپوماتیک غبغب بهترین راه‌کاری است که افراد با تجمع چربی می‌توانند از آن استفاده کنند تا صورتی متعادل و زیبا داشته باشند. انجام لیپوماتیک غبغب نیازمند اطلاعات و آگاهی در این زمینه است که باید به خوبی از آن مطلع باشید.

در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در خصوص لیپوماتیک غبغب بررسی کنیم و مراقبت‌های قبل از لیپوماتیک و بعد از انجام لیپوماتیک غبغب را مرور کنیم.

اگر شما نیز کاندید این جراحی هستید یا قصد دارید اطلاعاتی در خصوص آن کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

لیپوماتیک چه کاری انجام می‌دهد؟

ابتدا بهتر است بدانید که لیپوماتیک چیست و دقیقا چگونه می‌تواند چربی‌های تجمع‌یافته که سال‌ها با کمک ورزش و رژیم از بین نرفته‌اند را تخلیه کند!

لیپوماتیک دستگاهی نوین است که در علم پزشکی از آن برای تخلیه چربی در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. دستگاه لیپوماتیک دارای یک سری لوله مانند فلزی به نام کانولا دارد. این لوله کانولا از طریق برش‌های کوچک در سطح بدن، وارد نواحی تجمع یافته چربی زیر پوست می‌شود. پس از این اقدام، دستگاه قادر است تا از طرق مختلف مثل فشار و ارتعاش، بافت چربی‌ها را شکسته و آن‌ها را تخلیه کند. این فرآیندی است که در پروسه لیپوماتیک رخ می‌دهد و پزشک متخصص باید در تمام طول عمل جراحی ناظر و انجام دهنده آن باشد.

لیپوماتیک غبغب چیست؟

نواحی غبغب در انسان‌ها

این ناحیه در افرادی که اضافه وزن ندارند یا از نظر ژنتیکی دارای چربی در این ناحیه نیستند، چندان خودش را نشان نمی‌دهد و شما با نگاه کردن به صورت این افراد تنها قادر به مشاهده خط فکی آن‌ها هستید.

برعکس، افرادی که دچار اضافه وزن و تجمع چربی در ناحیه زیر چانه تا گردن هستند، با مشکلاتی مثل افتادگی پوست، کشیدگی پوست و دفرمگی صورت روبه‌رو هستند. لیپوماتیک غبغب زمانی انجام می‌شود که دلیل ایجاد غبغب، چربی‌های تجمع‌یافته در این ناحیه باشند. به این ترتیب، پزشک متخصص با ایجاد یک برش ۱ الی ۲ سانتی متری در زیر چانه، اقدام به وارد کردن لوله کانولا می‌کند. بنابراین، قادر است تا همه چربی‌های این ناحیه که موجب سنگینی پوست و افتادگی آن شده‌اند، تخلیه کند. پس از اتمام عمل جراحی غیرتهاجمی یا نیمه تهاجمی لیپوماتیک غبغب، لازم است تا از پد مخصوص استفاده کنید و سپس، گن لیپوماتیک غبغب را ببندید تا پوست به خوبی پیوند مناسبی با بافت زیرین داشته باشد.

بهترین کاندید عمل لیپوماتیک غبغب چه افرادی هستند؟

هر عمل جراحی زیبایی یا خدمات زیبایی، برای عده‌ای مناسب و برای عده‌ای نامناسب تشخیص داده می‌شود. لیپوماتیک غبغب نیز همین‌طور است. عده‌ای می‌توانند با انجام عمل لیپوماتیک غبغب به زیبایی بیشتر دست پیدا کنند ولی عده‌ای نیز، با انجام لیپوماتیک غبغب، دچار عوارض می‌شوند و به نتیجه دل‌خواه دست پیدا نمی‌کنند.

معمولا تشخیص کاندید بودن یا نبودن افراد، در جلسه مشاوره با پزشک متخصص لیپوماتیک غبغب مشخص می‌شود؛ اما به طور کلی، افرادی که دچار تجمع چربی در زیر چانه هستند، اضافه وزن داشته یا تمایل به لاغر دیده شدن چهره‌شان دارند، بهترین کاندید لیپوماتیک غبغب شناخته می‌شوند.

جالب است بدانید که این عمل، برای افرادی که دچار افتادگی پوست ناشی از سن بالا هستند، کارایی چندانی ندارد و باید با ترکیب یک عمل دیگر مثل لیفت غبغب با نخ یا لیفت غبغب با جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

قبل و بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

اقدامات پیش از لیپوماتیک غبغب

مثل هر عمل جراحی زیبایی دیگری، باید اقداماتی پیش از عمل انجام دهید تا بتوانید بدون دردسر و نگرانی برای آن آمادگی کسب کنید. اقدامات پیش از جراحی به اندازه مراقبت‌های بعد از آن اهمیت دارند؛ چرا که زمینه ساز آرامش، امنیت و حس مطلوب پیش از جراحی هستند. هرچند لیپوماتیک غبغب به صورت سرپایی و بدون بی‌هوشی انجام می‌شود و مثل یک اقدام دندانپزشکی ساده است؛ اما برای دستیابی به بهترین نتیجه لازم است تا اقداماتی را انجام دهید.

  • اگر به مصرف سیگار، قلیان یا هر دخانیات دیگری، عادت دارید، حتما آن را ۲ هفته پیش از عمل متوقف کنید.
  • اگر داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، وارفارین و… مصرف می‌کنید، پس از مشورت با پزشک‌تان پیش از عمل آن را قطع کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی حداقل ۱ هفته پیش از انجام عمل ممنوع است.
  • حتما کمپرس یخ تهیه کنید تا پس از عمل لیپوماتیک غبغب، جهت کاهش تورم از آن استفاده کنید.
  • یک پیراهن دکمه دار آزاد برای پس از جراحی همراه داشته باشید تا هیچ فشاری به غبغب وارد نشود.
  • با مشورت پزشک متخصص، یک گن مخصوص لیپوماتیک غبغب خریداری کنید تا بلافاصله بعد از جراحی از آن استفاده کنید.
  • چند پد بهداشتی زنانه یا پوشک بچه همراه داشته باشید تا پس از انجام پانسمان، یک عدد از آن‌ها را زیر گن قرار دهید تا فشار مناسبی در ناحیه غبغب ایجاد گردد.
  • یک همراه داشته باشید تا بعد از انجام لیپوماتیک شما را همراهی کند، هرچند معمولا هیچ مشکلی در این مواقع وجود ندارد؛ اما حضور یک نفر بسیار شرایط بهتری ایجاد خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک غبغب

یکی از مهم‌ترین مراحلی که پس از هر جراحی وجود دارد، موضوع مراقبت‌های ضروری است. این مراقبت‌ها تاثیر مستقیمی بر نتیجه عمل جراحی دارد. به همین ترتیب، عدم توجه به این مراقبت‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلات متعدد و ناراضی بودن از نتیجه جراحی شود. به همین دلیل، تاکید می‌شود تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و سوالات‌تان در این خصوص را از پزشک متخصص بپرسید.

  • مصرف دخانیات، سیگار و قلیان را حداقل تا ۲ الی ۴ هفته پس از عمل قطع کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی را حداقل تا ۲ الی ۴ هفته پس از انجام لیپوماتیک غبغب قطع کنید.
  • سعی کنید با استفاده از پدهای بهداشتی، محل لیپوماتیک را تحت فشار قرار دهید تا بافت پوست و بدن متصل شوند.
  • برای کاهش تورم حتما از کمپرس‌های یخ استفاده کنید.
  • مصرف داروهای تجویزشده خصوصا آنتی بیوتیک راس ساعات مقرر ضروری است.
  • با استفاده از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک درد احتمالی را کاهش دهید.
  • حتما از گن مخصوص استفاده کنید تا فشار نسبی بر روی محل لیپوماتیک وجود داشته باشد.
  • برای کاهش تورم سعی کنید در زمان خواب سرتان را همسطح بدن قرار ندهید و از بالشت‌های متعدد استفاده کنید تا زاویه مناسب در بدن ایجاد شود.
  • حتما رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید، نمک مصرف نکنید و خوراکی‌های دارای مواد نگهدارنده را محدود کنید تا خیلی سریع‌تر بهبود یابید و دچار تورم نشوید.
  • تحت هیچ شرایطی تا زمان بهبودی کامل مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  • اصلا در محیطهای آلوده مثل استخر و سونا حضور پیدا نکنید.
  • تا بهبودی کامل زخم‌های لیپوماتیک غبغب، در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید.
  • حداقل تا ۱ روز پس از انجام لیپوماتیک از شست و شو و استحمام پرهیز کنید.
  • برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید، مصرف آب داغ ممنوع است.

عوارض احتمالی بعد از لیپوماتیک غبغب چیست؟

همه عمل‌های جراحی، عوارض خاص خود را دارند. آگاهی شما موجب می‌شود تا هوشمندانه مراقبت‌های پس از لیپوماتیک را دنبال کنید و ریسک بروز این عوارض را کاهش دهید. بخش مهمی از این عوارض، با انتخاب پزشک متخصص و کاربلد اتفاق نمی‌افتد. بخش مهم دیگری نیز، با رعایت مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک غبغب اتفاق نخواهد افتاد. پس هوشمندانه عمل کنید.

  • کوفتگی ناحیه غبغب به دلیل تخلیه چربی و آسیب نسبی بافت زیرین پوست چانه که بسیار طبیعی است.
  • تورم و کبودی ناشی از لیپوماتیک به دلیل فشار و تخلیه چربی‌های زیر چانه که با کمپرس سرد قابل کنترل است.
  • خونریزی پس از جراحی که معمولا در صورت عدم دارا بودن بیماری خاص اتفاق نخواهد افتاد.
  • عفونت یکی از عوارض شایع در تمامی عمل‌های جراحی است که معمولا از طریق مصرف نتیآنتیسسآنتی بیوتیک و مراقبت بهداشتی قابل پیشگیری است.
  • ایجاد ناهمواری یکی از عوارض شایع در لیپوماتیک غبغب است، این مشکل معمولا با لیپوماتیک توسط پزشکان غیرمتخصص و بی تجربه ایجاد می‌گردد.

مزایای لیپوماتیک غبغب

هر عمل جراحی، مزایای خاص خود را دارد که باید از آن آگاه باشید تا انگیزه مطلوبی برای انجام آن داشته باشید. لیپوماتیک غبغب نیز مزایای زیادی دارد و به همین دلیل، تا این اندازه محبوب شده است.

  • هیچ آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نمی‌شود و بدون خطر است
  • به شکل سرپایی انجام می‌شود و نتیجه آن بلافاصله قابل مشاهده است
  • تمامی چربی‌های تجمع‌یافته در ناحیه غبغب خیلی سریع و بدون دردسر تخلیه می‌شوند
  • هیچ نیازی به بی‌هوشی عمومی وجود ندارد و به کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود
  • پوست به کلاژن سازی تحریک می‌شود تا افتادگی ایجاد نگردد.
لیپوماتیک غبغب بهترین تکنیک برای تخلیه چربی

چگونه بهترین نتیجه را از لیپوماتیک غبغب ببینید؟

یکی از نگرانی‌های رایج در افراد کاندید لیپوماتیک غبغب، بروز نتایج نامطلوب این جراحی است. اگر بخواهید بهترین نتیجه را از لیپوماتیک غبغب مشاهده کنید، باید حتما نکاتی را بدانید. اولین و مهم‌ترین اقدام لازم، پیدا کردن پزشک متخصص و باتجربه است. تمام عوارض و نارضایتی‌های پس از عمل، به دلیل انتخاب اشتباه رخ می‌دهد. شما باید با تحقیقات لازم و بررسی نتایج عمل‌های جراحی یک پزشک، او را انتخاب کنید.

از سوی دیگر، جدی گرفتن مراقبت‌های پس از عمل لیپوماتیک غبغب نیز، موضوع مهمی است که باید جدی بگیرید. اگر همه چیز را برای انجام لیپوماتیک آماده کرده باشید و مراقبت‌ها را جدی گرفته باشید، قطعا نتیجه عمل لیپوماتیک غبغب به بهترین شکل خود را نشان می‌دهد.

خلاصه مطلب

عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک غبغب یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید از طریق آن زیبایی چهره، جذابیت چانه و فک را نمایان کنید. با اطلاع از مراقبت‌های پس از لیپوماتیک غبغب می‌توانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید. سعی کنید نکات ذکر شده در بالا را به یاد بسپارید و جدی بگیرید.

سوالات متداول لیپوماتیک غبغب

آیا نتیجه لیپوماتیک غبغب دائمی خواهد بود؟
آیا لیپوماتیک غبغب موجب آسیب به بافت عروقی می‌شود؟
آیا لیپوماتیک غبغب درد زیادی دارد؟
چند روز مرخصی برای عمل لیپوماتیک غبغب نیاز است؟
آیا نتیجه لیپوماتیک غبغب دائمی خواهد بود؟

بله، زمانی که به وسیله دستگاه لیپوماتیک اقدام به تخلیه چربی تجمع شده در ناحیه چانه تا گردن می‌کنید، این بافت چربی کاملا تخلیه می‌شود و پوست شما به بافت زیرین می‌چسبد و غبغب ازبین خواهد رفت. پس بدیهی است که نتیجه این جراحی ماندگار است. مگر در شرایطی که دچار اضافه وزن زیاد یا بیماری‌های خاص دیگر شوید.

آیا لیپوماتیک غبغب موجب آسیب به بافت عروقی می‌شود؟

در دستگاه‌های لیپوماتیکی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ خطری در این زمینه وجود ندارد. چرا که می‌توانید با خیالی آسوده لیپوماتیک غبغب را تجربه کنید. دستگاه‌های امروزی به دلیل ایجاد ارتعاش به جای حرارت، هیچ ریسکی در این زمینه نخواهند داشت.

آیا لیپوماتیک غبغب درد زیادی دارد؟

خیر، معمولا برای انجام لیپوماتیک غبغب ناحیه مدنظر با بی حسی موضعی بی حس می‌شود. به همین دلیل، هیچ دردی احساس نمی‌کنید. اما پس از اتمام جراحی و احساس درد، پزشک داروهای مسکن تجویز می‌کند تا درد را کنترل کنید. هرچند درد لیپوماتیک غبغب بسیار اندک است و برای افراد با آستانه تحمل کم نیز، چندان جدی نیست.

چند روز مرخصی برای عمل لیپوماتیک غبغب نیاز است؟

معمولا پس از عمل، حال عمومی شما مطلوب است و می‌توانید به منزل بازگردید؛ اما استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک غبغب و همچنین، ضرورت مراقبت‌های لازم بعد از عمل، حداقل ۲ روز مرخصی را احتیاج دارد. یادتان باشد تا بهبودی کامل زخم‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید مقابل نور آفتاب باشید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست