لیفت ران و باسن؛ روش های انجام، مراقبت ها، مزایا و معایب

لیفت ران و باسن
جراحی زیبایی اندام

لیفت ران و باسن از جمله مهم‌ترین اقداماتی هستند که برای داشتن اندامی زیبا می‌تواند موثر باشد. این عمل در طبقه جراحی‌های زیبایی اندام قرار دارد و باعث فرمدهی ران و باسن می‌گردد. لیفت ران و باسن، غالباً در بدن افرادی صورت می‌گیرد که مبتلا به افتادگی و شل شدن پوست باسن و بالای ران خود می‌باشند.

باسنی که گرد، برآمده و خوش‌فرم باشد، نشانه‌ای از تضمین سلامتی و تندرستی در خود دارد. این در حالی است که ران و باسن شل شده و افتاده، ظاهر فرد را خسته، بیمار، مریض و بدون اعتماد به نفس نشان می‌دهد.

عوامل افتادگی ران و باسن

عوامل بسیاری در شکل گرفتن ظاهر بد و نافرم در ران و باسن افراد وجود دارد. این عوامل به شرح زیر است :

  • چاقی بیش از حد
  • کم‌ تحرکی و پرخوری‌های عصبی
  • تاثیرات جاذبه زمین
  • عوامل ارثی و ژنتیکی و مشکلات و نقایص مادرزادی

برای رفع شدن این عارضه‌ها، روش‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد. فرم دهی به ران و باسن می‌تواند از طریق ورزش‌های مخصوص فرم‌دهی به بدن و بدنسازی، استفاده از پروتز باسن و لیفت ران و باسن انجام شود.

بالا رفتن سن و مشکلات ناشی از شل شدگی و افتادگی پوست

بالا رفتن سن، به خصوص در خانم‌ها باعث ایجاد مشکلات و عوارضی از قبیل کش‌آمدگی پوست و شل‌شدگی آن می‌شود. یکی از مستعدترین اندام‌های بدن برای بروز این اتفاق، قسمت ران و باسن افراد می‌باشد.

بالا کشیدن پوست و لیفت ران و باسن موجب می‌شود که چربی‌ها و پوست‌های اضافه ایجادشده در این نواحی از میان برداشته، عضلات تحتانی را جمع نموده و با باز گرداندن آن‌ها به حالت طبیعی و نرمال، باعث فرم دهی به ران و باسن شود.

انجام عمل فرمدهی ران و باسن موجب خواهد شد که فرد به ظاهری مطلوب‌ و به تبع دستیابی به آن، دارای اعتمادبه نفس بیشتری گردد.

امروزه، انجام این عمل که در دسته عمل‌های جراحی زیبایی اندام قرار دارد، مخصوصاً در بانوان به محبوبیت و طرفداری زیادی دست یافته است.

انواع لیفت ران و باسن

لیفت و فرمدهی ران و باسن نیز درست همانند کشیدن و لیفت پوست صورت به دو نوع مختلف دسته‌بندی می‌شود. انجام لیفت ران و باسن می‌تواند با انجام عمل‌های جراحی زیبایی اندام یا بدون آن نیز صورت پذیرد.

روش‌های بدون استفاده از عمل جراحی

·         فرمدهی ران و باسن با دستگاه ویبراتور

این دستگاه مخصوص، با استفاده از ساطع کردن امواج Bio Waves باعث تاثیرگذاری روی پوست، بافت و عضلات ران و باسن می‌گردد. اثرگذاری و نحوه تاثیر این امواج به این شیوه است که باعث انقباض عضلات و بافت‌ها، مشابه زمان انجام تمرینات ورزشی می‌شوند. این شیوه، تقریباً بدون درد و عارضه بوده، دوره نقاهت طولانی در بر نداشته و سبب فرمدهی ران و باسن می‌گردد.

·         استفاده از امواج مادون قرمز

دستگاه ویژه‌ای که باعث منتشر شدن امواج مادون قرمز یا Infrared می‌شود، علاوه بر کشیدن پوست صورت، به عنوان راهی اثرگذار و نوین برای لیفت ران و باسن نیز مورد استفاده واقع می‌گردد.

گرما و حرارتی که توسط امواج مادون قرمز در لایه‌های عمیق و زیرین پوست ایجاد می‌شود، باعث تحریک شدن کلاژن‌ و الاستین پوست و به تبع آن، جمع‌شدن پوست می‌گردد.

·         تکنولوژی الکترونوری

در پروسه‌ای که ترکیبی از امواج رادیوفرکانس، مادون قرمز یا اینفرارد، وکیوم (مکش) و دستگاه ماساژ است، عمل کلا‌ژن ‌سازی و تحریک لایه‌های عمیق پوست فعال شده و باعث فرم دهی به ران و باسن می‌گردد. استفاده از این تکنولوژی‌ها، در کاهش دادن سلولیت‌های پوستی نیز بسیار موثر و مفید می‌باشد.

·         لیفت ران و باسن به شیوه سرمایشی

در این روش، دستگاهی که روی اندام‌های مورد نظر قرار گرفته، با مکش کردن و وکیوم پوست به سمت داخل و قرار گیری آن بین دو پنل مخصوص خنک‌کننده، باعث وارد شدن فشار و کشیده شدن پوست می‌گردد. با این روش، می‌شود تا حدی سبب فرم دهی به باسن شد.

لیفت ران و باسن با استفاده از نخ (امبدینگ ران و باسن)، استفاده کردن از امواج اولتراسوند و لیفت ران و باسن با تزریق کردن آنزیم و مزوتراپی، از روش‌های دیگر برای لیفت ران و باسن بدون استفاده از عمل جراحی هستند.

عمل جراحی جهت لیفت ران و باسن

عمل‌های جراحی لیفت ران و باسن از شیوه‌های دیگری برای فرم دهی به ران و باسن افراد می‌باشد. انجام عمل‌های جراحی زیبایی اندام برای لیفت ران و باسن، بایستی توسط متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی صورت گیرد.

روش‌های جراحی ران و باسن معمولاً در افرادی انجام می‌شود که مبتلا به افتادگی‌های شدید و شل‌شدگی بسیار در ناحیه ران و باسن خود شده باشند. علاوه بر این، لیفت باسن به شیوه برزیلی نیز وجود دارد که بعضی از افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند گردند. در این متد، با استفاده از عمل جراحی لیپوساکشن، مقادیر مشخصی از چربی از مناطقی همچون شکم و پهلوها برداشته شده و پس از انجام پردازش و تصفیه در آن‌ها، به بخش‌هایی مناسب از باسن تزریق می‌گردد که سبب فرم دهی به ران و باسن و ایجاد زیبایی در اندام خواهد شد. تشخیص اینکه کدامیک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است، به عهده پزشک متخصص و مجرب در این زمینه می‌باشد.

نمونه ای از لیفت ران و از بین بردن سلولیت های پوستی

مزایا و معایب لیفت ران و باسن

از آنجا که ران، باسن و در کل میان تنه و پائین تنه افراد، نقش مهمی در زیبایی اندام دارد، واضح می‌باشد که لیفت ران و باسن دارای مزیت‌های بسیاری ا‌ست که سبب افزایش جذابیت و اعتمادبه نفس افراد می‌شود. اگر بخواهیم نگاهی گذرا و مختصر به مزایای ناشی از لیفت ران و باسن داشته باشیم، می‌توانیم اذعان کنیم که:

  • باعث ایجاد شدن حجم کافی و مناسب در ناحیه ران و باسن می‌شود.
  • با لیفت و بالا کشیدن بخش‌های تحتانی باسن، سبب فرم دهی به باسن و ایجاد زیبایی در آن می‌گردد.
  • استفاده از روش‌های مختلف لیفت ران و باسن، کاهش عوارض سلولیت را در پی دارد.
  • بالا کشیدن و لیفت ران و باسن، دارای ماندگاری طولانی مدت و دوام بالایی‌ست.
  • پوست‌ها و بافت‌های شل‌شده و افتاده ران و باسن و چربی‌ اضافی این محل‌ها را از میان می‌برد.

باید در نظر گرفت که بهره‌مندی از روش‌های جراحی زیبایی اندام، دارای عوارض احتمالی نیز هستند که نباید از آنها غافل ماند. همانگونه که کشیدن پوست صورت دارای عوارض احتمالی خاص خود می‌باشد، لیفت ران و باسن با روش‌های مختلف جراحی نیز عوارضی را در پی خواهند داشت. عوارض احتمالی ناشی از لیفت ران و باسن عبارتند از:

  • امکان بروز و پدیدار شدن زخم‌های ناخوشایند در محل جراحی
  • احتمال ایجاد عفونت و نیز بروز خون‌ریزی‌
  • ایجاد نکروز‌های پوست و چربی (از دست رفتن بافت‌های بدن)
  • امکان ایجاد لختگی در خون
  • عوارض ناشی از تزریق مواد بیهوشی در طی عمل جراحی
  • ایجاد تورم‌ و کبودی در محل جراحی و تجمع مایعات
  • بروز درد در ناحیه ران و باسن
  • اختمال بروز عوارض قلب و عروقی

چه افرادی به فرمدهی ران و باسن نیاز دارند؟

چه مردان و چه زنان می‌توانند از اعمالی که جهت فرمدهی ران و باسن انجام می‌شوند، بهره‌مند شوند. مناسب‌ترین افراد و کاندیداهای این عمل‌های جراحی، افرادی هستند که در درجه اول از وضعیت سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند.

عمل‌های جراحی زیبایی اندام که در طی آن، بیمار با تزریق مواد بیهوشی روبروست، ممکن است عوارض احتمالی و شایع پس از بیهوشی را در پی داشته باشد. از این جهت، لازم است که وضعیت سلامتی فرد متقاضی برای انجام جراحی لیفت ران و باسن مناسب باشد. همچنین، این افراد لازم است که دچار اضافه وزن شدید نباشند. علاوه بر این، برخورداری از یک رژیم غذایی معتدل و داشتن انتظارات واقع‌بینانه از نتایج عمل جراحی، از دیگر شرط‌های لازم و ضروری برای فرم دهی و لیفت ران و باسن از طریق جراحی هستند.

آمادگی قبل از عمل لیفت ران و باسن

برای گرفتن نتایج بهتر از عمل فرمدهی ران و باسن، لازم است که از مدتی پیش از عمل، سیگار کشیدن را ترک کنید؛ چرا که وجود نیکوتین در بدن، سبب گرفتگی و انعقاد رگ‌های خونی در بدن می‌شود. مصرف کردن آسپیرین و داروهای رقیق‌کننده خون را هم لازم است از دو هفته قبل از عمل قطع کنید.

در صورت مبتلا بودن به بیماری‌های خاص نظیر دیابت، هپاتیت یا سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و یا هر عارضه دیگر، لازم است حتماً آن را با پزشک خود مطرح کنید. برای گذراندن بهتر و راحت‌تر دوره نقاهت بعد از عمل جراحی، از چند روز قبل از اقدام به عمل، به اندازه لازم و کافی آب بنوشید. تامین بودن آب بدن، تاثیر زیادی در بهبودی بعد از عمل دارد. علاوه بر همه این‌ها، همراه بودن با یک نفر، جهت انجام مراقبت‌های لازم بعد از عمل نیز ضروری می‌باشد. جدای از اینها، قبل از عمل، در طی جلساتی که با پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی‌تان دارید، تمامی انتظارات و خواسته‌های خود را بیان نموده و با دقت کامل، راهنمایی‌ها و تذکرات او را جدی بگیرید.

روش انجام عمل جراحی فرمدهی ران و باسن

روش انجام عمل لیفت ران و باسن

در طی انجام عمل جراحی لیفت ران و باسن، بخش‌هایی از پوست و چربی‌های اضافه دورتادور نواحی ران و باسن برداشته می‌گردد. این فرآیند، با ایجاد برش‌هایی معمولاً وسیع در ناحیه بالای باسن، بخش کشاله ران و نیز در زیر چین‌خوردگی باسن اتفاق می‌افتد.

بعد از ایجاد شدن این برش‌ها، پوست‌های اضافه نواحی برش‌خورده، برداشته می‌شود. در نهایت، پوستی که به جا می‌ماند را محکم و سفت بسته و آن را بالا می‌کشند یا به اصطلاح لیفت می‌کنند. با انجام این کار، یک تغییر شکل و دگرگونی کلی در ناحیه ران و باسن ایجاد می‌گردد. علاوه بر این، ممکن است بنا به تشخیص و تعیین پزشک متخصص، در بخش‌هایی از باسن یا ران، عمل لیپوساکشن هم صورت پذیرد. بعد از انجام شدن این مراحل، نواحی برش خورده، بخیه زده شده و بیمار دوره نقاهت پس از عمل خود را آغاز می‌کند.

نتایج و مراقبت های بعد از عمل جراحی

·         همه چیز در گرو تخصص پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل قرار دارد!

نتایج و انتظاراتی که بعد از انجام شدن عمل جراحی فرمدهی ران و باسن حاصل می‌شوند، بسته و مشروط به کیفیت عمل، تخصص پزشک و کمیت و میزان مراقبت‌های بعد از انجام عمل، می‌توانند حتی تا به مدت بیست سال نیز دوام داشته باشند. این مدت زمان، بستگی به مقدار تخصص پزشک جراح، رژیم‌های غذایی توسط بیمار و انجام دادن مستمر ورزش‌های خاص‌ دارد.

·         مراقب وزن خود باشید و از رژیم‌های غذایی سالم استفاده کنید!

بروز تغییرات وزن شدید و نوسانات در وزن، می‌توانند تاثیرات بسیار منفی بر نتایج حاصل از عمل بگذارند. بروز تورم در ناحیه ران و باسن، یک پدیده کاملاً طبیعی‌ بوده که بعد از عمل اتفاق می‌افتد. این تورم به مدت حداقل تا دو هفته پس از انجام عمل باقی مانده و در طی این مدت، آرام‌ آرام فروکش خواهد کرد.

در صورت پدیدار شدن درد‌های شدید و مزمن، می‌توان از مسکن‌های مخصوص تجویز شده توسط پزشک نیز استفاده کرد. انجام استحمام، رفتن به استخر و قرار گرفتن در معرض شوینده‌ها نیز تا ۴۸ ساعت پس از انجام عمل جراحی نیز ممنوع است.

·         از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و تا می‌توانید استراحت کنید!

در طول سپری کردن دوره نقاهت پس از جراحی، اکیداً از انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی سنگین و شدید، انجام دادن ورزش و تمرینات، بلند نمودن اجسام سنگین و وارد آوردن فشار به محل‌های تحت عمل قرار گرفته، به مدت حداقل دو هفته خودداری نمایید. در طول این مدت لازم است به اندازه کافی استراحت کنید و از رژیم‌های غذایی سبک بهره‌مند گردید.

·         تا سپری شدن دوران نقاهت بعد از عمل لازم است صبوری به خرج دهید!

در اغلب موارد، بعد از سپری شدن دو هفته بعد از عمل لیفت ران و باسن، درصد زیادی از بیماران قادر خواهند بود به فعالیت‌های عادی زندگی و روال روزمره خود بازگردند. در طول این زمان، از نشستن و فشار آوردن طولانی به باسن‌تان خودداری کنید.

پس از سپری شدن ۴ الی ۶ هفته، قادر خواهید بود فعالیت‌های ورزشی را نیز از سر بگیرید. لازم به گفتن و توضیح دادن است که نتایج حاصل از عمل لیفت ران و باسن، پس از گذشت چند روز از زمان انجام عمل و کاهش یافتن تورم و کبودی‌ها، تا حد زیادی قابل مشاهده خواهند بود. بنابراین تا سپری شدن دوره نقاهت لازم است صبور باشید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست