لیفت صورت با هایفوتراپی؛ ماندگاری، مزایا و معایب، هزینه

لیفت صورت با هایفوتراپی
جراحی صورت, جوانسازی صورت, لیفت صورت

برای کسانی که به دنبال جوانسازی و از بین بردن علائم پیری صورت خود هستند، گزینه های زیادی برای لیفت صورت وجود دارد. یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین روش های درمان علائم پیری نیز هایفوتراپی است.

هایفو انرژی اولتراسوند متمرکز را در زیر سطح پوست رسوب می کند و تنها در یک درمان تمام لایه های پوست را قادر می سازد منقبض شوند! این امر باعث ایجاد کلاژن جدید در ناحیه می شود. بنابراین این درمان برای سفت کردن، جوان کردن و لیفت کردن پوست صورت بسیار موثر است و حتی می تواند پوست اضافی بدن را نیز کاهش دهد! هایفو فرآیند ترمیم پوست را آغاز می کند و به تولید کلاژن تازه، قوی تر و جدید کمک می کند و به همین علت هم طرفداران زیادی در بین خانم ها و آقایان پیدا کرده است. در این مطلب می خواهیم همه چزی در مورد لیفت صورت با هایفوتراپی را بررسی کنیم و شما را به مزایا، روند و عوارض جانبی آن آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هایفوتراپی چیست؟

برای کسانی که نمی دانند، هایفوتراپی مخفف سونوگرافی متمرکز با شدت بالا است، یک فناوری آرایشی پیشرفته که به طور قابل توجهی چندین ناحیه از صورت را سفت و لیفت می کند. همچنین علائم پیری را کاهش می دهد و رنگ پوست را در یک جلسه بهبود می بخشد.

هایفوتراپی چیست؟

برای مطالعه بیشتر, مقاله میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ چقدر است؟ را بخوانید.

لیفت صورت هایفو یک روش درمانی طولانی مدت، غیر جراحی و غیر تهاجمی است که از انرژی اولتراسوند برای سفت کردن و لیفت کردن پوست استفاده می کند و با استفاده از انرژی اولتراسوند یا پرتوهای لیزر برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن بسیار مفید است. این تولید کلاژن باعث می شود پوست اطراف صورت سفت تر و انعطاف پذیرتر شود. در حقیقت یکی از دلایل محبوبیت آن این است که از منابع طبیعی بدن استفاده می کند و این بدان معناست که نیازی به جراحی نیست و بنابراین نیازی به بهبود و گذراندن دوران نقاهت نیست. علاوه بر این نوع لیفت صورت، یک روش طبیعی است، بنابراین بیماران بعد از استفاده از این تکنیک جوانسازی،  فقط شبیه یک نسخه پیشرفته از خودشان هستند!

برخی از بیماران ممکن است بهبود های اولیه فوری را ببینند، با این حال، زمان بهینه برای مشاهده لیفت کامل صورت با هایفوتراپی، دو تا سه ماه پس از درمان است یعنی زمانی که پوست زمان لازم برای ترمیم و تولید کلاژن و الاستین جدید را داشته باشد، بهبود های تدریجی مشاهده می شود. ساختار پوست در طی این دوره، کلاژن قدیمی جایگزین می ‌شود و روند ساخت ادامه پیدا کرده و بیماران حتی ممکن است تا شش ماه پس از عمل نهایی شاهد بهبودی باشند.

هایفو چه تاثیری روی صورت دارد؟

هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای رسیدن به لایه های پوست درست زیر سطح استفاده می کند. انرژی اولتراسونیک باعث می شود بافت پوست به سرعت گرم شود و به محض اینکه سلول های ناحیه مورد نظر به دمای خاصی می رسند، آسیب سلولی را تجربه می کنند. این آسیب در واقع سلول ها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند، پروتئینی که به پوست ساختار می دهد.

از طرفی افزایش کلاژن منجر به پوست سفت تر و محکم تر و البته با چین و چروک کمتر می شود.  با استفاده از فناوری اولتراسوند به لیفت و کشش طبیعی و بدون نیاز به جراحی به پوست خود دست خواهید یافت بدون اینکه جای زخم، کبودی، درد و گذراندن دوران نقاهت نیازی باشد. نتایج این روش لیفت صورت کاملاً طبیعی است، به همین دلیل است که این یک درمان صورت بسیار محبوب بین مردم در سراسر جهان است.

این روش سفت کردن پوست معمولاً یک درمان یکبار مصرف است، با یک جلسه اثرات قابل مشاهده بر روی پوست شما ایجاد می کند و به تولید کلاژن کمک می کند و به شما درخشندگی همه جانبه ای سالم و جوان می دهد.

از آنجایی که پرتوهای فراصوت با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می شوند، لایه های بالایی پوست و بافت مجاور آسیب نمی بینند و این یکی دیگر از مزایای فوق العاده هایفوتراپی محسوب می شود. در ادامه با سایر مزایای این روش بیشتر آشنا می شویم:

مزایای هایفوتراپی برای لیفت صورت

هایفوتراپی و سایر جایگزین های غیرجراحی برای لیفت صورت در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و همین مسئله نشان دهنده مزیت های فوق العاده این روش نسبت به سایر روش های لیفت صورت است. هایفو مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن و بالا بردن افتادگی پوست گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون می گویند).
  • لیفت گونه ها، لیفت ابروها و پلک ها
  • بهبود زاویه خط فک
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک طولانی مدت
  • بهبود قابل توجه خاصیت ارتجاعی پوست
  • کانتورینگ وسط صورت
  • ایجاد ظاهری جوان تر
  • کاهش چین های نازولبیال
  • عدم نیاز به برش

مقاله همه چیز درباره جراحی لیفت گردن را از دست ندهید.

مراحل هایفوتراپی برای لیفت صورت

پزشکان معمولا جوانسازی صورت از طریق هایفوتراپی را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می کنند. سپس از یک دستگاه هایفو استفاده می کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می کند. هر جلسه درمان با این روش معمولاً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد.

برخی از افراد ناراحتی خفیف در طول درمان را گزارش می کنند و برخی پس از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از این درد استفاده کنند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز ممکن است برای کاهش درد بعد از هایفو تراپی کمک کننده باشند.

بر خلاف سایر روش های زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد، انجام هایفو صورت نیازی به هیچ گونه آمادگی ندارد. هنگامی که یک جلسه تمام می شود، زمان بهبودی نیز وجود ندارد، به این معنی که افراد می توانند پس از دریافت درمان هایفو به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند. لازم به ذکر است که افراد بسته به نتایجی که می ‌خواهند به آن دست یابند، ممکن است بین یک تا شش جلسه هایفو تراپی لیفت صورت نیاز داشته باشند.

مراحل هایفوتراپی برای لیفت صورت

چند جلسه هایفوتراپی مورد نیاز است؟

اکثر مراجعین فقط به یک جلسه درمان هایفو  نیاز دارند. اگرچه این ممکن است بر اساس درجه شلی و افتادگی پوست، پاسخ بیولوژیکی به انرژی اولتراسوند و فرآیند کلاژن سازی فرد، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان متفاوت باشد و برخی از مراجعان ممکن است از درمان های اضافی بهره مند شوند.

برای لیفت صورت با هایفوتراپی معمولا یک جلسه کافی است. برای درمان نواحی جزئی، به عنوان مثال  ناحیه چشم و همچنین برای درمان گردن و نواحی فردی بدن مانند قسمت داخلی ران، ۲ تا ۳ جلسه توصیه می شود. لازم به ذکر است که اگر چندین جلسه درمان برای فرد مورد نیاز باشد، باید در فواصل زمانی حدود ۶ تا ۸ هفته برنامه ریزی شود.

ماندگاری لیفت صورت با هایفوتراپی

مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی به کیفیت پوست و ساختارهای زیرین صورت شما بستگی دارد. نتایج خوب را می توان بلافاصله مشاهده کرد و به طور متوسط برای ۱۸ تا ۲۴ ماه ماندگاری دارد. بنابراین توصیه می کنیم درمان هایفو را هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار تکرار کنید. 

کاندیدای مناسب هایفوتراپی

لیفت صورت هایفوتراپی به بیماران دارای پوست شل و افتاده یا دارای سایر علائم پیری صورت به شدت توصیه می شود. این یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست، تقویت ماهیچه ها و چانه و به طور کلی پر کردن پوست است. اما آیا این تکنیک برای همه افراد مناسب است؟

متاسفانه باید به این نکته اشاره کرد که هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش برای افرادی که بالای ۳۰ سال سن دارند و دارای افتادگی خفیف تا متوسط پوست صورت هستند، بهترین کارایی را دارد. افرادی که دارای پوست آسیب دیده از نور یا سطوح بالای افتادگی پوست هستند ممکن است قبل از دیدن نتایج به چندین درمان نیاز داشته باشند.

افراد مسن با پوست آسیب دیده زیاد در اثر آفتاب، افتادگی شدید یا افتادگی پوست در گردن کاندیدای مناسبی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی لیفت صورت داشته باشند. به علاوه هایفوتراپی صورت برای افراد مبتلا به عفونت ها و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه های شدید یا دارای ایمپلنت و کاشت های فلزی در ناحیه مورد نظر، توصیه نمی شود.

با انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی بیشتر آشنا شوید.

دوران نقاهت و مراقبت های هایفوتراپی صورت

با توجه به ماهیت غیر تهاجمی درمان های هایفوتراپی، عملاً هیچ دوران نقاهت بعد از عملی برای این روش زیبایی وجود ندارد. هرچند ممکن است بعد از درمان قرمزی خفیفی را تجربه کنید و درصد کمی از بیماران تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت جزئی را تجربه می کنند اما این علائم خفیف و موقتی هستند. شما می‌توانید فوراً به فعالیت‌ های عادی خود بازگردید اما با وجود اینکه این روش ساده به نظر می رسد، درک مراقبت های قبل و بعد از لیفت صورت هایفو بسیار مهم است. اگر مراقبت های بعدی مناسب پس از درمان دنبال نشود، هیپرپیگمانتاسیون و سایر عوارض جانبی جزئی و جدی ممکن است رخ دهد. به این ترتیب، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی برای لیفت صورت با هایفو، اثربخشی درمان را بهبود می ‌بخشد و مزایای طولانی ‌مدت را تضمین می ‌کند!

علاوه بر مراقبت های بعدی، باید یک روال مراقبت از پوست را نیز رعایت کنید تا پوست خود را تمیز، سالم و از آسیب های خارجی با ضد آفتاب محافظت کنید. مراقبت های صحیح بعد از این درمان عوارض را کاهش می دهد، نتایج را بهبود می بخشد و گسترش می دهد و باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش شما می شود. مراقبت های بعد از آن به اندازه مراقبت های اولیه و اقدامات قبل از درمان مهم است. بنابراین برای کشف برخی دستورالعمل ها در مورد آماده سازی، بازیابی و نگهداری هایفو به ادامه مطلب توجه کنید.

دوران نقاهت و مراقبت های هایفوتراپی صورت

مقاله همه چیز درباره جراحی لیفت گردن را از دست ندهید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

  • این واقعیت وجود دارد که پوست آفتاب سوخته را نمی توان با هایفو درمان کرد. همچنین باید از استفاده از مواد شیمیایی تحریک کننده قبل از درمان اجتناب شود زیرا می توانند درمان را مختل کنند.
  • قبل از دریافت درمان هایفو باید آنتی بیوتیک ها قطع شود. آنتی بیوتیک ها می توانند باعث حساسیت پوست شوند، بنابراین در صورت مصرف آنتی بیوتیک درمان شما ممکن است به مدت دو هفته به تعویق بیفتد تا زمانی که تمام آنتی بیوتیک ها از بدن شما خارج شوند.
  • از سوی دیگر در بیمارانی که تحت درمان لیفت صورت با هایفو قرار می گیرند، تبخال نمی تواند وجود داشته باشد. تبخال روند بهبودی را مختل می کند و تنها پس از کاهش یا از بین رفتن تبخال امکان درمان وجود دارد.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • در روز درمان باید از آرایش روی صورت و استفاده از کرم های مرطوب کننده خودداری شود.
  • تا چند هفته پس از درمان هایفو تراپی پوست باید از آفتاب و سرما دور باشد. دوری از نور خورشید به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون، آفتاب سوختگی و آسیب پوست کمک می کند. ضد آفتاب نیز باید برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده شود.
  • سعی کنید کبدتان را سالم نگه دارید و پس از درمان از مصرف الکل خودداری کنید چراکه الکل به کبد فشار وارد می کند. همچنین الکل علاوه بر باعث کار بیش از حد کبد، باعث رقیق شدن خون نیز می شود. از آنجایی که لخته شدن در خون با تراکم کمتر دشوارتر است، ممکن است خونریزی بیش از حد وجود داشته باشد.
  • حتی اگر وسوسه انگیز است، پس از درمان پوست صورتتان را خراش ندهید. در حال حاضر خاراندن ممکن است باعث آسیب پوست شود.
  • اجازه دهید دلمه ها به طور طبیعی بریزند. تلاش برای حذف آنها می تواند منجر به زخم عفونی شود.
  • بعد از هایفوتراپی، با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید. آب تولید کلاژن را تحریک و از این طریق به بهبودی کمک می کند.
  • حمام کردن در آب سرد چربی محافظ طبیعی پوست شما را در جای خود نگه می دارد و از تحریک بیشتر پوست صورتتان جلوگیری می کند. اگر مجبور به استفاده از آب گرم هستید، از آب ولرم برای تسریع بهبودی پوست استفاده کنید.
مراقبت های بعد از هایفوتراپی

عوارض جانبی هایفوتراپی لیفت صورت

درمان هایفوتراپی به طور کلی کم تهاجمی است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. اولتراسوند تراپی یک روش ایمن برای سفت کردن صورت در نظر گرفته می شود، اما هیچ روشی بی عیب و نقص نیست و قبل از لیفتینگ صورت با هایفو باید به عوارض جانبی خاص آن توجه کرد. عوارض جانبی فوری ممکن است شامل تشکیل اریتم و تورم خفیف بافت تحت درمان باشد که به موجب آن اریتم معمولاً ۳۰ دقیقه تا چند ساعت بعد از درمان فروکش می‌کند.

در روزهای بعد، ممکن است درد عضلانی ایجاد شود که می تواند از چند روز تا حدود ۲ تا ۳ هفته طول بکشد. همچنین احساس بی‌حسی در برخی نواحی نیز گزارش شده که طبیعی است و پس از چند روز از بین می رود.

هزینه هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی نه تنها جایگزینی غیر تهاجمی برای سایر درمان های لیفت صورت محسوب می شود، بلکه بسیار ارزان تر نیز می باشد. همانطور که تا اینجای مطلب مطالعه کردید این روش درمانی و زیبایی، یک روش غیر جراحی است، بنابراین هزینه های مربوط به عمل مثل لباس های مخصوص اتاق عمل و هزینه های مربوط به بیهوشی را ندارد. همچنین دوران نقاهت کوتاهی دارد و بنابراین هزینه های دارو و درمان این دوران شامل حال این روش درمانی نمی شود.

با این حال، هزینه درمان هایفو تراپی بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی مثل مکان مطب یا بیمارستان، دستمزد پزشک لیف صورت و تعداد جلسات مورد نیاز هر بیمار بستگی دارد. بهتر است برای برآورد قیمت هایفوتراپی مستقیماً از پزشک و متخصص خود مشورت بگیرید. نکته قابل توجه در مورد هزینه لیفت صورت با هایفو این است که با توجه به اینکه این درمان جزو درمان های زیبایی است، متاسفانه تحت پوشش بیمه درمانی شما قرار نمی گیرد.

با میکرونیدلینگ یکی از روش های مدرن زیباسازی صورت بیشتر آشنا شوید.

در آخر

اکنون بیش از هر زمان دیگری، ما به دنبال راه هایی برای به دست آوردن ظاهری طبیعی و کنترل علائم پیری هستیم. پیری پوست یک فرآیند کاملاً طبیعی است، اما راه های بی نظیری برای مقابله با آن وجود دارد، مثل لیفت صورت با هایفوتراپی.

در دهه گذشته، لیفت صورت هایفو به دلیل توانایی آن در دستیابی به نتایج ضد پیری طبیعی در صورت، خط فک و گردن بسیار محبوب شده است و به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی و غیر جراحی مورد استقبال قرار گرفته است. به همین منظور لازم دیدیم تا در این مطلب تمام آنچه که لازم است در مورد این درمان بدانید را برایتان بازگو کنیم. اگر شما هم تجربه ای دراین زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست