لیفت غبغب با نخ؛ مراحل، عوارض، ماندگاری، هزینه

جوانسازی صورت, لیفت صورت

دو طرف چانه و غبغب قسمت هایی از صورت ما هستند که اول از همه شروع به افتادگی و نشان دادن علائم پیری می کنند. چین و چروک و افتادگی در ناحیه گردن و غبغب از عوامل اصلی هستند که افراد را مسن‌تر از آنچه هستند، نشان می ‌دهند.

برای کاهش و درمان این معضل لیفت غبغب با نخ پیشنهاد می شود که یک عمل زیبایی بسیار ایمن و موثر است. در نتیجه این روش لیفتینگ صورت، چین و چروک های گردن و غبغب بیمار برداشته می شود، پوست اضافی و افتاده آن ناحیه سفت می شود و ظاهری متناسب و جوان تر برای فرد ایجاد می شود. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، به خواندن ادامه دهید! در این مطلب هرآنچه را که باید از لیفت غبغب با استفاده از نخ بدانید را برایتان آورده ایم، از مراحل انجام آن گرفته تا عوارض و هزینه آن.

لیفت غبغب با نخ و ماندگاری آن

با افزایش سن، تولید کلاژن بدن کاهش می ‌یابد و حجم صورت شروع به کاهش کرده و به چین و چروک، افتادگی و سایر علائم پیری کمک می ‌کند. این درمان که اغلب به آن لیفت با نخ گفته می ‌شود، می ‌تواند به رفع کرز های پوستی، سفت کردن پوستی که شروع به افتادگی کرده است، یا کاهش ظاهر خطوط و چین ‌های روی صورت کمک کند. این روش جوانسازی کامل صورت را ارائه می دهد و می تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی جوانی و شادابی بیشتری داشته باشید.

امروزه روش لیفت غبغب با نخ به یکی از ارجح ترین درمان های آرایشی ضد پیری تبدیل شده و می توان گفت برای جوانسازی ماهرانه پوست صورت و تغییر شکل صورت و در نتیجه ویژگی های مشخص تر و ظاهری جوان استفاده می شود. این درمان غیرتهاجمی توسط بسیاری از افراد، از جمله افراد مشهور در سراسر جهان پذیرفته شده است زیرا نسبتاً ایمن و در عین حال مؤثر است.

از مزایای روش لیفت با نخ می توان به ایمنی و سادگی نسبی آن، هزینه مقرون به صرفه، حداقل زمان از کار افتادگی و دوران نقاهت، خطر و درد کمتر نسبت به سایر روش های تهاجمی با نتایج قابل توجه و تقریباً بلافاصله بعد از عمل اشاره کرد. اطلاعات دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد این تکنیک انقلابی بدانید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. اما پیش از آن بهتر است کمی در مورد ماندگاری این نوع لیفت صحبت کنیم.

احتمالاً در مورد نتایجی که می توان با این روش جوانسازی پوست به دست آورد تعجب کردید. بزرگترین دغدغه و سوالی که بیماران دارند اغلب این است که نتایج لیفت غبغب با نخ چه زمانی ظاهر می شوند و چه مدت ماندگاری دارند؟ یکی از چیز های عالی در مورد این درمان این است که لیفت و پشتیبانی فوری از پوست را ارائه می دهد و در عین حال از طریق تولید کلاژن اضافی باعث تجدید طولانی مدت می شود.

این بدان معناست که فوراً متوجه سفت شدن اولیه پوست خود خواهید شد و نتایج لیفت شما به طور کامل طی شش ماه توسعه می یابد. با وجود اینکه نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما بیشتر آنها از ظاهر جدید خود تا ۱۸ ماه لذت می برند.

اگر میخواهید سانترال لب همراه با عمل بینی را بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مراحل لیفت غبغب با نخ

رویه و مراحل لیفت غبغب با نخ ممکن است بسته به ناحیه و خواسته مورد نظر شما و همچنین ترجیحات جراح لیفت کمی متفاوت باشد اما معمولاً تکنیک اصلی یکسان است و شامل مراحل زیر می شود:

  1. ابتدا از شما خواسته می شود در اتاقی که عمل شما در آن انجام می شود دراز بکشید. در حالی که پوست شما برای جراحی آماده می شود، الکل و همچنین بی حس کننده موضعی، اعمال می شود.  بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن درد به غبغب تزریق می شود و معمولا پزشک آنها را در جایی که نخ ها خارج می شوند، تزریق می کند.
  2. یک سوزن یا کانول نازک برای وارد کردن نخ ها در زیر پوست شما استفاده می شود. نخ ها در واقع از جنس پلی دیوکسانون هستند، یعنی همان نخ بخیه، که با لغزش سوزن زیرپوستی درست در زیر سطح پوست قرار داده می شوند. قرار دادن نخ ها می تواند ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.
  3. پس از درج نخ ها زیر پوست، کانول برداشته خواهد شد. در این حین ممکن است فشار خفیفی یا سفت شدن زیر پوست خود احساس کنید.
  4. در عرض چند دقیقه پس از بیرون آوردن سوزن ‌ها، عمل شما کامل می ‌شود و می ‌توانید به خانه بروید. تنها نیاز واقعی پس از مراقبت این است که تقریباً دو هفته پس از قرار ملاقات از دستکاری یا کشش بیش از حد ناحیه درمان خودداری کنید.

مدت زمان روند لیفت غبغب با نخ

فراموش نکنید که این روش یک روش بسیار سریع است که حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. اکثر بیماران تقریباً بلافاصله می توانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند. اما پیشنهاد می شود به مدت ۲ هفته یا بیشتر از ورزش های شدید و ماساژ صورت دوری کنید تا نخ ها در جای خود قرار گیرند.

برای آشنایی با لیفت صورت با پلاسما جت این مقاله را از دست ندهید.

کاندیدای مناسب لیفت غبغب با نخ

کسانی که گردن افتاده و غبغب دارند ممکن است این مشکل را با جراحی زیبایی برطرف کنند. برای انتخاب مناسب ترین روش جراحی، سن یا ژنتیک، میزان افتادگی چانه و غبغب و همچنین شلی پوست در نظر گرفته می شود. مهم ترین هدف لیفت با نخ گردن و غبغب این است که به چانه ایده آل ترین و زیباترین سطح خود را بدهد.

اگر شما هم علاقه مند به دنبال کردن این درمان هستید، اولین قدم این است که با دکتر و جراح خود مشورت کنید. در طول مشاوره، او در مورد سابقه سلامتی و نگرانی ‌ها و اهداف زیبایی شما با شما صحبت خواهد کرد. از سوی دیگر نشانه ‌های متعددی وجود دارد که نشان می ‌دهد ممکن است کاندیدای بسیار خوبی برای لیفت نخ PDO باشید:، مانند:

۱. اگر در سلامت کلی خوبی هستید

بهترین بیماران از سلامت عمومی خوبی برخوردارند و دیابت یا بیماری خودایمنی ندارند. زنان باردار یا در حال حاضر شیرده معمولاً کاندید خوبی برای این نوع درمان نیستند.

۲. اگر پوست شما حالت خوبی دارد

این درمان همه کاره در همه رنگ ها و انواع پوست موفق است. با این حال، اگر پوست ناحیه درمان در شرایط خوبی باشد و بدون تحریک و التهاب باشد، به گرفتن نتایج بهتر از لیفت غبغب با نخ کمک می کند.

۳. اگر واقع بین هستید

یکی از دلایلی که بیماران به دنبال این درمان هستند این است که این یک گزینه غیرجراحی است که زمان بهبودی کوتاهی دارد. در حالی که بیماران به طور کلی از نتایج خود هیجان زده می شوند، اما در هر صورت نتیجه معمولاً ظریف تر از آن چیزی است که با یک درمان تهاجمی تر مثل جراحی لیفت صورت به دست می آید. بنابراین بهتر است بیماران نوع درمان و نتایج آن را درک کنند و در مورد نتایجی که ارائه می دهد واقع بین باشند.

کاندیدای مناسب لیفت غبغب با نخ

با انواع روش های لیفت ابرو بیشتر آشنا شوید.

عوارض جانبی و ریسک لیفت غبغب با نخ

لیفت با نخ PDO که امروزه استفاده می شود توسط FDA در سال ۲۰۱۸ تایید شد و پلی دیوکسانون که از آن ساخته شده است به طور گسترده و ایمن در جراحی قلب و عروق و سایر اهداف پزشکی برای مدت طولانی تری مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که لیفت غبغب با نخ یک گزینه درمانی ایمن و ملایم است.

لیفت با نخ به دلیل غیرتهاجمی بودن این روش، نسبتاً هیچ عارضه جانبی ندارد و بیمارانی که می خواهند تحت درمان قرار گیرند، نیازی به نگرانی در مورد اسکار، کبودی و سایر عوارض عمده ندارند. اما  با این حال، در موارد بسیار نادر، ممکن است تحریک و عفونت را تجربه کنند. با این حال، کاهش و از بین بردن این مشکلات آسان است و تقریباً اکثر آن با رعایت مراقبت های بعد از لیفت به راحتی حل می شوند.

به جرأت می توان گفت لیفت با نخ غبغب یک روش کم خطر با حداقل زمان بهبودی در نظر گرفته می شود، اما عوارض جانبی و خطراتی هم دارد، مانند:

  • کبودی
  • ورم
  • خون ریزی
  • درد خفیف در محل تزریق نخ
  • ۱۵ تا ۲۰ درصد احتمال بروز فرورفتگی وجود دارد.

این عوارض همانطور که گفتیم احتمالی جزئی هستند و به راحتی قابل اصلاح هستند. اما عوارضی که جدی تر هستند و در صورت مشاهده آنها حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید، عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به مواد موجود در مواد نخ
  • خونریزی
  • فرورفتگی قابل مشاهده یا احساس کشیدگی نخ در محلی که نخ ها وارد پوست شده اند
  • انتقال و حرکت ناخواسته نخ ها که منجر به برآمدگی پوستی می شود
  • درد بسیار زیاد و غیر معمول زیر پوست شما به دلیل بیش از حد سفت یا نامناسب قرار گرفتن نخ ها
  • عفونت در محل قرارگیری نخ
  • تورم بیش از ۴۸ ساعت
  • سردردهای مداوم
  • تب

مراقبت های بعد از لیفت غبغب با نخ

زمان بهبودی و نقاهت این روش لیفت به میزان قابل توجهی کمتر از جراحی لیفت سنتی است و بسته به وسعت عمل و ناحیه تحت درمان بین ۲ تا ۷ روز متغیر است. نتایج لیفت غبغب با نخ باید بلافاصله پس از قرار دادن نخ ‌ها آشکار شود، اما ممکن است در روز ها و هفته ‌ها درست پس از قرار دادن آنها بیشتر متوجه این نتایج شوید، زیرا معمولاً تورم و کبودی در این بازه زمانی شروع به کاهش می‌ کند.

پس از لیفت با نخ، می توانید روال عادی خود را از سر بگیرید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که صورت خود را به شدت مالش ندهید و در هفته های اولیه بعد از عمل به پهلو نخوابید. به علاوه در چند هفته اول پس از کشیدن نخ، از مرطوب کننده روزانه خود صرف نظر کنید و برای جلوگیری از غلتیدن روی بخیه های تازه قرار داده شده، سر خود را بالا نگه دارید. همچنین به شما توصیه می شود در هفته اول یا بیشتر پس از انجام لیفت با نخ از استخر، سونا و تمرینات با شدت بالا خودداری کنید.

با مدرن ترین روش‌های لیفت گونه در این مقاله آشنا شوید.

هزینه لیفت غبغب با نخ

هزینه های لیفت غبغب با نخ بسیار متنوع و تغیر است، زیرا قیمت گذاری آن بسته به محل زندگی شما، میزان تجربه و سابقه پزشک و جراح شما و تعداد مناطقی که قرار است برای درمان خود هدف قرار دهید، بسیار متفاوت است.

لیفت با نخ نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، بنابراین هزینه بیهوشی از کل هزینه های شما حذف خواهد شد، اما سایر هزینه های پنهان مثل هزینه رفت و آمد، لباس روز عمل و تهیه نسخه های دارویی کماکان در قیمت لیفت غبغب با نخ در ایران تاثیر مستقیم دارد. از سوی دیگر باید توجه کنید که این روش یک درمان زیبایی است و بنابراین معمولاً بیمه این هزینه را پوشش نمی دهد.

در آخر

آیا می دانستید که غبغب لزوماً از چربی اضافی بدن ظاهر نمی شود؟ برای برخی از افراد، غبغب می تواند اثر پیری باشد. به معنای دیگر با افزایش سن، پوست ما کلاژن و الاستین را از دست می دهد و این دو ماده محرک های اصلی هستند که پوست ما را سفت و محکم نگه می دارند. پوست زیر چانه ما که زمانی محکم بود به آرامی آویزان می شود و چیزی را که ما آن را غبغب می نامیم نمایان می شود.

اگر تا به حال سعی کرده اید از طریق رژیم غذایی و ورزش وزن کم کنید، می دانید که چربی زیر چانه و غبغب یکی از سخت ترین مناطق برای خلاص شدن از شر آن است. بنابراین باید از روش های زیبایی و درمانی مثل لیفت غبغب با نخ استفاده کرد. در این مطلب از صفر تا صد این روش لیفت غبغب را توضیح دادیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست