معرفی روش های جدید لاغری اندام؛ مزایا و معایب

روش های جدید لاغری اندام
جراحی زیبایی اندام

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

اندام زیبا و تراشیده، یکی از آرزوهای اکثر انسان‌ها است. همه آرزو دارند که اندام خوش‌فرم و زیباتری داشته‌ باشند. دست‌یابی به این آرزو، قبلاً ممکن نبود. اما امروزه، با پیشرفت علم و روش‌ های جدید لاغری اندام، به‌راحتی می‌توان به اندام رویایی خود دست‌یافت. برای رسیدن به استانداردهای ذهنی که از بدن خوش‌فرم و زیبا داریم، کافی است به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنیم و با مشاوره حضوری، سریعترین راه لاغری شکم و پهلو را برای جراحی انتخاب کنیم. اندامی که بعد از این روش‌ها به‌دست‌می‌آورید، اگر توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود، بی‌شک عیب‌و‌نقصی نخواهد داشت. در ادامه، به معرفی روش های جدید لاغری و سریعترین راه لاغری شکم و پهلو می‌پردازیم.

روش های جدید لاغری اندام چیست؟

امروزه، با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی، دستگاه‌های متعددی برای تخلیه چربی و شکستن بافت چربی اختراع شده است. برخی از این دستگاه‌ها، دارای تاییدیه FDA هستند و شما با خیالی آسوده می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

روش‌ های جدید لاغری اندام، معمولاً بسیار پرطرفدار هستند. این روش‌ها، در کم‌ترین زمان ممکن، شما را به اندام دل‌خواه می‌رسانند. در این روش‌ها، معمولا طی چند ساعت، چربی‌های نواحی مختلف در بدن، توسط دستگاه تخلیه می‌شوند. چربی‌های خارج شده، امکان تزریق به قسمت دیگر بدن دارند. همین ویژگی، این روش‌ها را به پیکرتراشی معروف کرده‌است.

روش های جدید لاغری اندام چیست؟

آیا استفاده از سریعترین راه لاغری شکم و پهلو خطر دارد؟

استفاده از برخی دستگاه‌های لاغری که دارای تاییدیه FDA نیستند، خطرات خاص خود را به‌همراه دارد. اما استفاده از سریعترین راه لاغری شکم و پهلو، به‌وسیله دستگاه‌های تاییدشده، هیچ خطری ندارد.

خطر استفاده از این دستگاه‌ها، زمانی ایجاد می‌شود که دستگاه توسط فرد غیرمتخصصی استفاده شود. به‌همین دلیل، انتخاب پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و مسلط به استفاده از دستگاه، اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کار پیکرتراشی، خواهد داشت.

روش های سریع لاغری مناسب چه افرادی است؟

این روش‌ها، معمولاً مناسب افرادی است که با رژیم‌های لاغری موفق به کاهش وزن و رسیدن به اندام دل‌خواه نشده‌اند. البته، برخی افرادی که دارای چاقی موضعی هستند، نمی‌توانند به‌وسیله ورزش و رژیم غذایی خاص، از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوند. به‌همین دلیل، استفاده از روش های سریع لاغری، بسیار مناسب این افراد است.

روش های جدید لاغری اندام کدامند؟

روش های لاغری اندام، بسیار متنوع هستند. این روش‌ها، به‌وسیله دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شوند. این دستگاه‌ها در سال‌های مختلف و با تکنولوژی‌های متفاوتی ساخته‌شده‌اند. به‌همین دلیل، مزایا و معایب گوناگونی دارند. هر یک از این دستگاه‌ها، متناسب استفاده دسته خاصی از افراد هستند. کاهش معایب موجود در دستگاه‌های نسل گذشته لیپوماتیک، موجب افزایش طرفداران استفاده از دستگاه‌های جدید شده‌است.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو، استفاده از روش‌های جدید لاغری اندام است. لیپوماتیک، لیپوست و اولترا زد، از بهترین روش‌های لاغری شکم و پهلو محسوب می‌شود. معمولاً نتیجه این عمل‌ها را می‌توانید بلافاصله پس از اتمام عمل مشاهده کنید. هر چند، نتیجه نهایی فرم بدن، حدود ۶ ماه پس از عمل و بعد از، کاهش تورم در این نواحی، قابل مشاهده است.

روش های جدید لاغری اندام با لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک، یکی از روش های جدید لاغری اندام محسوب می‌شود که سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است. معمولاً چربی‌های ناحیه شکم و پهلو بسیار مقاوم هستند. موارد بسیاری وجود دارد که فرد، از لحاظ چاقی در نواحی مختلف بدن، به‌هیچ‌عنوان حجیم نیست؛ اما چربی ناحیه شکم را به میزان زیادی دارد.

این چربی‌ها، گاهی بر اثر رژیم غذایی و ورزش نیز، از بین نمی‌روند. در این شرایط، بهترین پیشنهاد، استفاده از روش های جدید لاغری اندام با لیپوماتیک است. لیپوماتیک، انواع و تکنیک‌های مختلفی دارد و با دستگاه‌های گوناگون انجام می‌شود.

در ادامه به معرفی روش‌های مختلف لیپوماتیک می‌پردازیم.

روش های جدید لاغری اندام با لیپوماتیک

روش های جدید لاغری اندام با اولترازد Ultra Z

لاغری با دستگاه اولترازد طرفداران بسیاری دارد .اولترازد، یکی از روش‌ های جدید لاغری اندام است. با این روش، پزشک می‌تواند چربی‌های نواحی مختلف بدن را به‌وسیله امواج فراصوت از بافت جدا نموده و تخلیه کند.

تخلیه چربی، توسط دستگاهی به‌نام اولترازد، انجام می‌شود که نوعی از لیپوماتیک محسوب می‌شود. در روش های جدید لاغری با اولترازد، مایع تامی سنت، به محل موردنظر تزریق می‌شود تا به‌وسیله لوله کانولا، امواج فراصوت، بافت‌های چربی را ذوب نموده و تخلیه کند.

این روش، برای چربی‌های مقاوم در قسمت‌های مختلف بدن کاربرد دارد.

معمولا به‌دلیل ظرافت کار این دستگاه، از روش اولترازد، برای از بین بردن چربی‌های برخی نواحی صورت نیز استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از روش های جدید لاغری اندام با اولترا زد

دستگاه اولترازد، نسل جدیدی از لیپوساکشن است که معایب دستگاه‌های قدیمی را ندارد. در اولترازد، چربی‌ها، با سرعت بسیار بالایی آب می‌شوند و خون‌ریزی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

در این روش، میزان جراحت واردشده به بافت‌های مجاور، در کم‌ترین میزان خود قرار دارند. به‌همین‌دلیل، شاهد کم‌ترین میزان تورم، درد و کبودی در ناحیه تخلیه شده هستیم.

با استفاده از روش اولترازد، امکان پیکرتراشی دقیق و ظریف وجود دارد. به‌وسیله این روش، حجم زیادی از چربی تجمع شده، در نواحی مختلف بدن قابل برداشت است.

این روش، به‌دلیل ظرافت زیاد، برای برداشتن توده‌های چربی‌ کوچک نیز، قابل استفاده است. در این روش، می‌توان از بی‌حسی موضعی، به‌جای بیهوشی استفاده نمود.

از مزایای استفاده از روش های جدید لاغری اندام با اولترازد، می‌توان به کلاژن سازی پوست پس از تخلیه چربی اشاره کرد. این ویژگی فوق‌العاده، موجب افزایش طرفداران این روش شده است؛ زیرا، احتمال نیاز به انجام لیفت، پس از لاغری با اولترازد بسیار کم است.

مزایای لاغری اندام با دستگاه اولترا زد

آیا لاغری با اولترازد دائمی است یا موقتی؟

روش های جدید لاغری اندام با اولترازد، تقریبا دائمی است. در این روش، سلول‌های چربی، به‌طور کامل از محل موردنظر تخلیه می‌شوند. با این ویژگی، احتمال تولید بافت چربی در آن ناحیه بسیار کاهش می‌یابد؛ اما درصورتی که، سبک زندگی فرد تغییری نداشته‌باشد و میزان مصرف کالری او استاندارد نباشد، احتمال چاقی نواحی مختلف بدن وجود دارد.

در واقع، این موضوع، در تمامی روش‌های لاغری وجود دارد که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی صحیح و ادامه پرخوری، چاقی دوباره بازمی‌گردد!

دوران نقاهت لاغری با اولترازد چه مدت است؟

در روش های جدید لاغری اندام با اولترازد، دوران نقاهت زیاد طولانی نیست. این روش، کم‌ترین میزان آسیب را به بافت‌های مجاور وارد می‌کند و همین موضوع، سبب کاهش درد و مشکلات بعدی می‌شود.

کاهش آسیب به بافت‌های جانبی، دوران نقاهت را در این روش کاهش داده‌است. حدود دو الی سه روز زمان لازم است تا میزان آب موجود در ناحیه لیپوماتیک شده، تخلیه شود. تخلیه آب اضافی در نواحی که چربی آن تخلیه شده‌است، کمک زیادی به تسریع در بهبودی و کاهش تورم و درد می‌کند.

پوشیدن گن‌های طبی پس از تخلیه آب اضافی این نواحی، لیفت پوست را ممکن می‌کند. تورم در نواحی که چربی آن تخلیه شده‌است، حدود ۳ الی ۶ ماه پس از این‌کار، از بین می‌رود و شکل و فرم نهایی بدن، قابل مشاهده است.

دوران نقاهت لاغری با اولترازد

روش های جدید لاغری اندام با لیپوست Liposat

لاغری به‌وسیله تکنولوژی‌های مختلف لیپوماتیک، یکی از روش های جدید لاغری است. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مانند لیپوست که نسل جدیدی از لیپوماتیک محسوب می‌شود، می‌توان در مدت زمان کوتاهی به اندام ایده‌آل رسید. این روش، بسیاری از معایب لیپوماتیک را برطرف نموده‌است. این دستگاه، در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و باتوجه به مزایای فراوانی که داشت، به‌ سرعت مورد توجه کاندیداهای انجام لیپوماتیک قرار گرفت. لیپوست، موفق به کسب استاندارد از FDA شد.

مزایای استفاده از روش های جدید لاغری اندام با لیپوست Liposat

لبپوست از تکنیک T.L.A استفاده می کند. این دستگاه، توسط شرکت آلمانی به‌نام Moller ساخته‌ شده‌است. این دستگاه، با دارا بودن موتور بسیار قوی و تکنولوژی لرزش، صدای بسیار کمی تولید می‌کند.

لیپوست، به‌وسیله لرزش و استفاده از تکنیک مکش میکروسکوپی و حرکات رفت و برگشتی که به‌وسیله کانولا انجام می‌شود، بهترین روش تخلیه چربی است.

معمولاً، تخلیه چربی به‌وسیله لیپوست، دارای کم‌ترین میزان آسیب به بافت‌های مجاور و درد و تورم در ناحیه تخلیه شده است.

لیپوست، توانایی تخلیه چربی، به‌صورت همگن و یکدست را دارا است. از دیگر مزایای استفاده از روش های جدید لاغری اندام با لیپوست، تزریق یکنواخت محلول تامی سنت در محل تخلیه چربی است. در این روش، عوارض احتمالی پس از عمل بسیار کاهش یافته‌است.

آیا لاغری با لیپوست  دائمی است یا موقتی؟

روش های جدید لاغری اندام با لیپوست، جزو روش‌های دائمی است؛ زیرا این تکنیک‌ها، بافت‌های چربی را از نواحی که چربی در آن تجمع شده، خارج می‌کنند.

با خارج نمودن بافت‌های چربی، احتمال تشکیل مجدد بافت‌ها و افزایش چربی در این نواحی به کم‌ترین میزان خود می‌رسد؛ اما در صورتی که، سبک زندگی و خورد و خوراک فرد اصلاح نشود، احتمال افزایش وزن وجود دارد. در اکثر این مواقع، چاقی در قسمت‌های دیگر بدن ایجاد می‌شود.

دوران نقاهت لاغری با لیپوست چه مدت است؟

لیپوست که نسل جدید لیپوماتیک محسوب می‌شود، کم‌ترین میزان جراحت را برای بافت‌های زیر پوست ایجاد می‌کند. هر چه میزان جراحت کم‌تر باشد، احتمال طولانی شدن دوران نقاهت کاهش می‌یابد.

معمولاً زمانی که آسیب به بافت‌های مجاور کم‌تر باشد، میزان کبودی، خون‌ریزی و تورم ناشی از عمل نیز کاهش می‌یابد. تکنولوژی Vibrasat در لاغری با لیپوست، موجب کاهش فشار و جراحت بافت‌های مجاور ناحیه موردنظر، جهت تخلیه چربی می‌شود. پس می‌توان گفت، دوران نقاهت در لاغری به‌ روش لیپوست، بسیار کوتاه‌تر از لیپوماتیک‌های قدیمی است.

دوران نقاهت لاغری با لیپوست

از روش های جدید لاغری اندام در کجا می‌توان استفاده کرد؟

روش های جدید لاغری اندام را می‌توان در قسمت‌های مختلف بدن استفاده نمود. هر جایی که تجمع چربی وجود داشته‌باشد، گزینه مناسبی برای استفاده از روش های جدید لاغری اندام است. اما باید توجه کرد که در نواحی دارای چربی مقاوم، از تکنیک‌هایی استفاده نمود که برای این قسمت‌ها مناسب هستند.

همچنین، در بخش‌هایی از بدن که ظرافت زیادی نیاز است، حتماً از تکنیک‌هایی استفاده شود که توانایی حرکت در محل‌های ظریف را داشته‌باشند.

آیا روش های جدید لاغری اندام معایبی دارند؟

هر روشی، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. روش های جدید لاغری اندام، مانند اولترازد و لیپوست، دارای فواید زیادی هستند. اما نمی‌توان منکر معایب آن‌ها شد. معایب این تکنیک‌ها، زمانی بروز می‌کند که توسط فرد غیرمتخصصی استفاده شود. استفاده فرد غیرمطلع از دستگاه، بدون درنظر گرفتن، روش صحیح استفاده از آن و محدودیت‌های دستگاه، موجب بروز مشکلات فراوانی برای فرد خواهد شد.

پس سعی کنید، برای استفاده از روش های جدید لاغری، حتماً از پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک استفاده نمایید. با این اقدام، می‌توانید از نتیجه مطلوب این عمل اطمینان داشته‌باشید و به فرم بدن ایده‌آل خود برسید.

آیا روش های جدید لاغری، باعث افتادگی پوست می‌شوند؟

باید گفت خیر. این تکنیک‌ها، با تحریک پوست به کلاژن سازی، ضمن تخلیه چربی موجب اندکی لیفت در این ناحیه می‌شوند. معمولاً، با تخلیه به‌موقع آب تجمع‌یافته در نواحی تخلیه چربی و استفاده بلافاصله از گن‌های طبی، می‌توان افتادگی پوست را به حداقل رساند.

در برخی پوست‌ها، کلاژن سازی ضعیف است. پزشک با بررسی چنین شرایطی، تشخیص می‌دهد که تنها از این روش‌ها استفاده شود یا این روش‌ها را به‌همراه لیفت به فرد متقاضی پیشنهاد دهد.

همچنین با روش‌های درمان ترک‌های پوستی (استریا) بیشتر آشنا شوید.

برای استفاده از روش های جدید لاغری اندام باید کجا مراجعه کرد؟

مراجعه به متخصصین جراحی پلاستیک، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که نتیجه عمل را تضمین می‌کند. استفاده از این دستگاه‌ها، نیازمند اطلاع از تکنیک‌های خاصی است که نیازمند ظرافت و تبحر دست پزشک است. در صورتی‌که این دستگاه، توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک استفاده نشود، احتمال بروز مشکلات فراوانی در حین عمل وجود دارد.

ریسک نکروز، سوختگی پوست، از بین رفتن بافت چربی به‌صورت ناهمگون، آسیب به بخش‌های مجاور ناحیه تخلیه چربی، همگی از عوارض مراجعه به فرد غیرمتخصص، برای تخلیه چربی و پیکرتراشی است.

سعی کنید به‌اندازه کافی، قبل از مراجعه جهت انجام این‌کار، در خصوص سوابق پزشک تحقیق کنید.

پیکرتراشی دکتر نجف بیگی

چگونه پزشک متخصص خوبی برای انجام پیکرتراشی انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در نتیجه پیکرتراشی، انتخاب پزشک است. اگر پزشکتان را به‌خوبی انتخاب کنید، نتیجه جراحی بسیار عالی خواهد بود. برای انتخاب پزشک، حتماً نمونه کارهای واقعی پزشک را مشاهده کنید.

پزشکان فوق تخصص، معمولا دارای نمونه کارهای واقعی زیادی هستند. با مراجعه حضوری به مطب پزشکان، می‌توانید نمونه کارهای واقعی پیکرتراشی یا لیپوماتیک با تکنیک‌های مختلف را مشاهده کنید و پس از بررسی ظرافت این پیکرتراشی‌ها، تصمیم نهایی بگیرید.

نتیجه گیری

بهترین راه برای کاهش وزن، تغییر در سبک زندگی و سالم‌خوری است. سعی کنید، قبل از انجام روش‌ های جدید لاغری اندام، سبک زندگی خود را تغییر دهید و ورزش را در کنار برنامه روزانه خود قرار دهید. با این اقدامات، تاثیر فوق‌العاده‌ای پس از انجام لیپوماتیک خواهید دید. با تغییر سبک زندگی، بدن سالم‌تری خواهید داشت و نتیجه لیپوماتیک، ماندگار خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست