پیشرفته ترین و محبوب ترین روش لاغری با عمل لیپوماتیک

عمل جراحی لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

آیا تا کنون اسم عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی به گوشتان خورده است؟ آیا با وجود رژیم غذایی و برنامه ورزشی منظم، هنوز هم به اندام مورد علاقه تان نرسیده‌اید؟ آیا شما هم در بخش‌های مختلفی از بدنتان از وجود چربی‌های مقاوم رنج می‌برید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، در ادامه همراه ما باشید تا با عمل لیپوماتیک و نحوه انجام آن بیشتر آشنا شوید.

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی یکی از روش‌های جراحی لاغری است که با استفاده از آن می‌توان از شر چربی‌های اضافی، راحت شد. مهم‌ترین مزیت این روش، نسبت به سایر روش‌های لاغری، عوارض کمتر در عین خروج حجم انبوهی از چربی در یک جلسه است. با توجه به اثربخشی این عمل و شیوه منحصر به فردی که دارد، از این جراحی برای نواحی مختلف بدن مانند شکم، کمر، باسن، سینه، پهلوها و … استفاده می‌شود.

مزایای عمل لیپوماتیک

برخی از مهم‌ترین مزایای این عمل عبارتند است از:

  • خروج حجم انبوهی از چربی به صورت یکنواخت از بدن بدون ایجاد ناهمواری
  • عدم نیاز به پوشیدن گن‌های طبی در این عمل نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری
  • جلوگیری از افتادگی پوست در حین جراحی (کمک به سفت شدن پوست منطقه تحت درمان)
  • امکان انجام جراحی به صورت سرپایی (استفاده از بی‌حسی موضعی)
  • کم بودن میزان تورم و ترشحات بعد از عمل نسبت به سایر روش‌های درمانی
  • پایین بودن احتمال عفونت بعد از انجام جراحی
  • کم بودن احتمال آمبولی چربی در بیماران (تا کنون هیچ موردی گزارش نشده است)
  • عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک
  • امکان استفاده از این شیوه در نواحی مختلف بدن. خصوصا عمل لیپوماتیک بازو، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو و عمل لیپوماتیک ران پا

معایب عمل لیپوماتیک

این عمل جراحی زیبایی، درست مانند هر عمل دیگری دارای برخی عوارض احتمالی می‌باشد. خصوصا اگر عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی توسط جراح متبحر و متخصص انجام نشود. برخی از عوارض شایع این جراحی لاغری عبارت است از:

  • خستگی جراح طی انجام جراحی (با توجه به اینکه دستگاه مبتنی بر ایجاد لرزش کار می‌کند، احتمال خستگی جراح زیاد خواهد بود. در نتیجه امکان اینکه طی خستگی پزشک چربی‌ها به صورت کامل از بدن خارج نشوند، وجود دارد.)
  • لرزش بالای دستگاه می‌تواند هم به جراح و هم به بیمار آسیب وارد کند.
  • ماندگاری بی‌حسی موضعی در منطقه تحت درمان
  • عفونت در منطقه تحت درمان
  • التهاب و تورم
  • مشکلات کلیوی یا قلبی
  • واکنش آلرژیک
  • سوختگی پوست
  • خارش
  • افزایش درجه حرارت بدن
  • حالت تهوع
  • احساس ضعف و سرگیجه

عمل لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

با وجود اینکه عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی به عنوان یکی از بهترین روش‌های جراحی لاغری محسوب می‌شود، اما قطعا برای تمام افراد مناسب نیست. عمل لیپوماتیک بازو، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو و عمل لیپوماتیک ران پا به افرادی توصیه می‌گردد که دارای چربی مقاوم در این نواحی باشند. بنابراین، در صورتی که چربی زیادی در این مناطق وجود داشته باشد، انجام این جراحی برای شما مناسب نخواهد بود؛ چرا که هدف اصلی از این جراحی، پیکرتراشی و تغییر شکل بدن است نه کاهش وزن! پس قبل از اینکه تصمیم قطعی خود را در رابطه با انجام این جراحی بگیرید، ابتدا با یک فرد متخصص مشورت نمایید.

به طور کلی، انجام این جراحی به افرادی که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند، توصیه می‌شود:

  1. افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند.
  2. افرادی که وزن ثابتی داشته و بعد از جراحی از رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم استفاده می‌کنند.
  3. افرادی که چاقی موضعی دارند (دارای چربی تجمع‌یافته در بافت های بدن‌شان نیستند)
  4. افرادی که با وجود انجام فعالیت‌های ورزشی گوناگون، هنوز به طور کامل موفق به حذف تمام چربی‌های بدن خود نشده‌اند.

روش های انجام عمل لیپوماتیک

در عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی از ایجاد لرزش برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد، یکی از مزایای این روش امکان انجام آن به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی عمومی است. البته اینکه برای شخص شما از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی استفاده می‌شود، بستگی به شرایط جسمانی شما دارد. در برخی موارد برای کاهش استرس فرد، پزشک ترجیح می‌دهد که از بیهوشی عمومی استفاده کند. بعد از بی حس شدن ناحیه تحت درمان، پزشک دستگاه را از طریق سوارخ‌هایی با قطر ۲ الی ۶ میلی متر، وارد بدن شخص می‌کند. از طریق لرزش‌هایی که توسط دستگاه ایجاد می‌شوند، سلول های چربی شکسته شده و بدون خون‌ریزی از بدن خارج می‌شوند. با توجه به اینکه دستگاه به یک سیستم ایمنی مجهز شده است، احتمال آسیب رسانی به سایر بافت‌های بدن بسیار کم است. چرا که اگر دستگاه تشخیص دهد که به بافت غیر چربی برخورد کرده است به خودی خود خاموش شده و از آسیب رسانی به سایر اجزای بدن جلوگیری می‌کند.

لرزشی که توسط کانولا در این دستگاه ایجاد می‌شود، به واسطه هوای فشرده‌ای است که توسط کمپرسور ساخته می‌شود. عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که لرزش دستگاه به صورت گردش سه بعدی باشد. همین مسئله باعث می‌شود که به محض وارد شدن لوله وارد بدن، تمامی سلول‌های چربی هدف، به طور کامل شکسته شوند. جالب است بدانید که نحوه چرخش این دستگاه در بدن، باعث می‌شود که سلول‌هایی که وظیفه تولید کلاژن را به عهده دارند تحریک شوند. در نتیجه بعد از انجام عمل، به جای افتادگی و شل شدگی پوست، ترمیم به سرعت اتفاق افتاده و جمع شدگی پوست در ناحیه درمان مشاهده نشود.

لازم به ذکر است که هدف اصلی از انجام این عمل مانند عمل لیپوماتیک بازو ، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو و عمل لیپوماتیک ران پا ، پیکراشی و تغییر شکل ظاهری بدن است. بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن زیادی را دارند، بهتر است که از روش‌هایی مانند لیپوساکشن استفاده نمایند. علاوه بر این، در صورتی که می‌خواهید به سرعت نتیجه جراحی را مشاهده نمایید، بهتر است که عمل لیپوماتیک شکم و پهلو را با هم انجام دهید.

با وجود اینکه حجم انبوهی از چربی تنها در ۱ جلسه در این روش پیکرتراشی از بدن خارج می‌شود، اما پوست نه تنها دچار شل شدگی و افتادگی نشده بلکه محکم نیز می‌شود. بنابراین افرادی که دارای پوست شل و افتاده‌ای هستند، می توانند از این روش بدون ایجاد سلولیت برای پیکرتراشی استفاده نمایند.

به خاطر داشته باشید که چربی خارج شده در عمل لیپوماتیک بازو ، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو و عمل لیپوماتیک ران پا را می توان برای تزریق به سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که به دلیل ساختار سلول های چربی، ۱ ماه بعد از تزریق، چیزی حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد چربی‌ها جذب بدن می‌شود.

دکتر نجف بیگی حیت عمل لیپوماتیک در اتاق عمل

آمادگی قبل از عمل لیپوماتیک

با وجود اینکه عمل لیپوماتیک شکم و پهلو ، عمل لیپوماتیک ران پا ، عمل لیپوماتیک بازو و … از جمله بهترین روش‌های لاغری می باشند، اما قطعا در صورت عدم رعایت برخی موارد قبل از انجام جراحی، نتیجه چندان مطلوب نخواهد بود. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید از نتیجه جراحی رضایت کامل را داشته باشید، حتما موارد زیر را قبل از عمل به خاطر داشته باشید:

  • افرادی که قصد پیکرتراشی از طریق این شیوه را دارند، نباید فشار خون بالایی داشته باشند. بنابراین در صورتی که فشار خون بالایی دارید یا داوی خاصی در این مورد مصرف می‌کنید، حتما با پزشکتان مشورت نمایید.
  • قند خون یکی دیگر از مواردی است که در نتیجه این عمل تاثیر به سزایی دارد. بنابراین اگر بیماری قند دارید یا دارویی برای کنترل آن مصرف می‌کنید، حتما پزشکتان را در جریان قرار دهید.
  • افرادی که به یکی از انواع بیماری قلبی یا عروقی مبتلا هستند، حتما باید با ملاحظات بیشتری این جراحی را انجام دهند.
  • شرایط جسمانی و روحی فرد قبل از انجام جراحی باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
  • تست بارداری و آزمایش خون حتما باید قبل از انجام جراحی انجام شوند.
  • به خاطر داشته باشید که عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی برای کاهش چندین سایز مناسب نیست. بنابراین در صورتی که دارای چربی مقاوم و مقدار کمی چربی هستید به انجام این جراحی فکر کنید.
  • با توجه به اینکه احتمال تورم و خونریزی بعد از انجام جراحی وجود دارد، حتما مصرف داروهایی مانند آسپیرین که موجب رقیق شدن خون می شوند را تا ۲ هفته زودتر از جراحی قطع کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

همان‌طور که گفته شد، به نسبت سایر روش‌های جراحی لاغری، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو ، ران پا و بازو دارای عوارض کمتری است. در نتیجه شما می‌توانید ۱ هفته بعد از انجام جراحی، به انجام فعالیت‌های روزمره تان مشغول شود. البته لازم است که برای کسب نتیجه مطلوب تا مدتی (تقریبا ۲ هفته) از یک سری گن مخصوص استفاده کنید. با این وجود، ممکن است برخی افراد مراقبت‌های خاصی را بعد از انجام جراحی لحاظ نمایند. بنابراین بعد از انجام جراحی حتما در این مورد از پزشک خود سوال نمایید.

برخی از رایج ترین مراقبت‌های عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی عبارت هستند از:

  • ۳ الی ۷ روز استراحت
  • رعایت یک رژیم غذایی سالم برای ماندگاری نتیجه جراحی
  • عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی تا ۴۸ ساعت بعد از انجام جراحی
  • استفاده از مایعات طبیعی جهت جلوگیری از دست دادن آب بدن
  • دراز کشیدن جهت جلوگیری از چروک شدن ناحیه عمل خصوصا در صورت انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو
  • مصرف آنتی بیوتیک جهت کاهش درد در صورت تجویز پزشک

زخم‌هایی که برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو ، عمل لیپوماتیک ران پا و عمل لیپوماتیک بازو ایجاد می‌شوند، بسیار کوچک هستند. با این وجود جهت جلوگیری از عفونت و ماندگاری جای زخم، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • ماساژ دادن (جهت خارج کردن ترشحات اضافی و بهبود تورم و کبودی)
  • حمام نکردن تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی
  • تعویض منظم پانسمان

تفاوت عمل لیپوماتیک با سایر روش ها

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، روش‌های مختلفی برای انجام پیکرتراشی وجود دارد. که یکی از بهترین آن‌ها، لیپوماتیک می باشد. برای اینکه با مزایای این روش نسبت به سایر روش‌های دیگر بیشتر آشنا شوید، بهتر است مقایسه‌ای بین آنها داشته باشیم.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن فراصوت

همان گونه که از اسم لیپوساکشن فراصوت مشخص است، در این جراحی، از امواج فراصوت برای شکستن سلول های چربی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این امواج قدرت بالایی دارند، احتمال اینکه به سایر قسمت‌های بدن مانند اعصاب، ماهیچه‌ها و … آسیب وارد شود، وجود دارد.

 مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

در لیپوساکشن برای از بین بردن سلول‌های چربی از حرارت استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این سلول‌های چربی حرارت دیده اند، از آن‌ها نمی‌توان برای تزریق به سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد. در حالی که در عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یا عمل لیپوماتیک ران پا می‌توان از چربی خارج شده برای تزریق به سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد.

بهترین مرکز عمل لیپوماتیک در تهران

چرا که برای مشاهده نتیجه مطلوب بعد از انجام جراحی، علاوه بر اینکه روش جراحی تاثیرگذار است، تجهیزاتی که در حین جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاثیر به سزایی دارند. بنابراین، به دنبال مرکزی باشید که دارای کادر با تجربه بوده و از جدیدترین و به روزترین تجهیزات برای انجام جراحی استفاده می‌کند.

بهترین جراح عمل لیپوماتیک در تهران

نتیجه انواع عمل لیپوماتیک بازو ، عمل لیپوماتیک ران پا و … به تجربه و مهارت جراح نیز بستگی دارد. پزشک باید بتواند در حین دقت بالایی که دارد با سرعت عمل زیادی، چربی‌های اضافی را از بدن خارج نماید. برای اینکه انتخاب درستی در مورد جراح داشته باشید، می توانید از نمونه کارهایی که وی تا کنون جراحی کرده، دیدن نمایید. علاوه بر این، حتما دقت داشته باشید که جراح باید مدرک تخصصی و اجازه انجام این جراحی را داشته باشد. چرا که اگر فرد تخصص کافی برای انجام این کار را نداشته باشد، احتمال اینکه شما را به نتیجه مطلوب نرساند، وجود دارد.

هزینه عمل لیپوماتیک

مهمترین سوالی که در رابطه با هر عمل زیبایی مطرح می شود، هزینه آن است. اما در رابطه با این عمل باید به این نکته اشاره کرد که این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. و از شخصی به شخص دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید از این هزینه به طور دقیق مطلع شوید باید حتما در یک جلسه مشاوره پزشکی شرکت کرده و با جراح خود صحبت نمایید.

به طور کلی، هزینه عمل لیپوماتیک به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ناحیه تحت درمان (به عنوان مثال هزینه ای که برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو پرداخت می‌کنید با هزینه عمل لیپوماتیک بازو و عمل لیپوماتیک ران پا متفاوت است.)
  • مرکزی که برای انجام جراحی انتخاب می‌کنید. مسلما هرچه کلینیک یا بیمارستانی که انتخاب می‌کنید مجهزتر باشد، هزینه‌ای که باید پرداخت نمایید، بیشتر خواهد بود.
  • مقدار چربی که در یک جسله از بدن شما خارج می‌شود، عامل موثر دیگری در تعیین هزینه لیپوماتیک است.
  • جراحی که برای انجام این جراحی انتخاب می‌کنید، مهمترین عامل در تعیین هزینه عمل لیپوماتیک است. در نتیجه هرچه که پزشک با تجربه تری انتخاب نمایید، هزینه انجام جراحی بیشتر خواهد بود.

پس از جراحی لیپوماتیک شخص باید چه کارهایی انجام دهد

  • استفاده فراوان از مایعات غیر الکی برای جایگزینی مایعات زیادی که از بدن خارج شده توصیه می گردد
  • پس از جراحی چندین ساعت استراحت کنید و پس از آن، حتما در داخل منزل پیاده روی سبک داشته باشید، این کار باعث می شود تا خونابه ها به آسانی از بدن دفع شود
  • پس از جراحی لیپوماتیک کمی درد احساس می کنید که میتوانید برای از مسکن های رایج استفاده کنید
  • حتما خونابه ها را به روش ماساژ از بدنتان دفع کنید، به این دلیل که انباشتگی خونابه ها باعث درد و منقبض و بزرگ شدن آن قسمت می شود.خالی شدن این خونابه ها به بهتر شدن و  رفع تورم در مدت زمان کوتاه تر کمک شایانی می کند
  • پس از جراحی، گن مخصوصی به افراد می دهند و استفاده ازگن باعث می شود تا خونابه ها در بدن انباشته نشود و آسان تر و فوری تر از بدن دفع شود.
  • روز اول پس از جراحی از خوردن غذاهایی که باعث یبوست می شوند پرهیز کنید.
  • حتما پس از جراحی به توصیه جراحتان، از گن سفت تا چند وقت استفاده کنید. این کار باعث ایجاد اندکی درد می شود ولی این را هم در نظر بگیرید که هرچه بیشتر از این گن استفاده کنید سریع تر لاغر می شوید و باعث ایجاد فرم در اندام شما می شود
  • داروهایی را پزشکتان تجویز کرده حتما به طور دقیق و سر ساعت و کامل استفاده کنید
  • پس از جراحی آن قسمت(قسمت جراحی شده) متورم می شود. که اغلب پس از ۳۰ روز، تورم ها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و پس از  ٣ ماه به طور کامل تورم ها رفع می شود و بیمار می تواند حاصل نهایی را ببیند.
  • حتما از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید و همچنین ورزش کردن را فراموش نکنید.از مصرف غذاهای پر کالری و چرب پرهیز کنید.
  • در چند روز اول بر روی صندلی ننشینید
  • به مدت ۷ روز کارهای سنگین یا ورزش های سنگین انجام ندهید
  • بعد از سپری کردن روز اول جراحی لیپوماتیک خوب است حمام کنید و در حین استحمام خونابه ها را توسط ماساژ دفع نمایید و همچنین تلاش کنید به طور منظم هر روز تا دو بار به حمام بروید و منفذ های باز را با صابون و آب ولرم شستشو دهید. پس از آن ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید و مایعات را تخلیه کنید و در نهایت به وسیله حوله خیلی آرام قسمت جراحی شده را خشک کنید
  • برای رفع تهوع قرص متوکوپرامید مصرف کنید

بهتر است تا چند وقت پس از جراحی از توالت فرنگی به کار گیرید، به این علت که احتمال دارد به خاطر نشست و برخاست شخص دچار افت فشار خون شود و بی هوش شود

  • تا مدتی از مصرف نمک پس از جراحی خودداری کنید
رفتن به سونا و جکوزی و دریا و استخر بعد از لیپوماتیک

عوارض لیپوماتیک

در انجام فرایند لیپوماتیک امکان دارد بدن فرد نسبت به موارد دیگری عکس العمل نشان دهد و دچار عوارض خیلی سطحی و اندک شود . و احتمال دارد به برخی از عوارض زیر مبتلا شود:
۱ – حساسیت به لیدوکایین
این مشکل در افرادی که سابقه ای از حساسیت به این دارو یا داروهای نظیر آن را داشته اند می تواند شناسایی شود و برای پیشگیری از آن اقدامات لازم انجام شود.
۲ – خونریزی و کبودی
این مشکل در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین و وارفارین استفاده می کنند مشاهده می شود. به جهت پیشگیری از این مساله بایستی از یک تا دو هفته پیش از جراحی از این دارو استفاده نکنید.
۳ – عفونت
عفونت قسمت عمل شده در لیپوماتیک در وضعیتی که محل انجام عمل یا آن مرکز از امکانات مکفی برخوردار نباشد و استرلیزه نشده نباشد احتمال دارد رخ دهد. که با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون محل و همچنین ضد عفونی مناسب به وسیله بیمار خیلی کم اتفاق می افتد مگر آنکه بیمار مبتلا به امراض مزمن باشد که سیستم ایمنی بدنش ضعیف شده باشد مثل دیابت شدید ، بیماریهای مزمن اتوایمیون مثل لوپوس پیشرفته و .. و یا مصرف داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی مثل کورتون ، داروهای ضد سرطان.
۴ – مسمومیت با داروهایی که در لیپوماتیک کاربرد دارد مخصوصا لیدوکایین البته در مواقعی این داروها می توانند اثر بخشی داشته باشند که در زمان زیادی استفاده شوند .حتما پزشکتان را از مصرف این نوع داروها آگاه کنید و هر چیز را که فکر می کنید قبل از جراحی لیپوماتیک لازم به یادآوری است را با او در میان بگذارید.

مزیت لاغری با لیپوماتیک

یکی از جدید ترین راه ها برای از بین بردن چربی هایی است که تا حالا نتوانستید از شرآنها خلاص شوید ، معمولا این روش به افرادی توصیه می شود که با ورزش های سخت و رژیم های سنگین نیز نتوانسته اند کاهش وزن داشته باشند.

البته بعضی ها هم موفق به این کار شده اند و کاهش وزن داشته اند اما چربی ها در ناحیه زیر شکم و پهلو باقی می ماند. برای رفع این مشکل راه حل قطعی وجود ندارد مگر اینکه فرد از روش های جراحی برای برداشتن چاقی موضعی استفاده نماید.

روش لیپوماتیک جدیدترین روش تخلیه چربی از بدن با نتیجه ای کاملا متفاوت و باور نکردنی در مقایسه با سایر روش های تخلیه چربی مثل ساکشن ویا لیپولیزر است.

درروش Lipomatic، سلول های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده ( توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت امولسیون در می آید) و سپس این چربی امولسفیه به آرامی برای پیکر بندی بدن توسط خود دستگاه از بدن خارج می شود. Lipomatic مشکل ایمنی را که در روش سنتی لیپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سیستم امنیتی فعال آن محافظت از بافت بدن (اعصاب، رگهای خونی، ماهیچه ها) را برعهده دارد . در این روش هدف، معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است . این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است

امتیازات درمانی روش لیپوماتیک نسبت به سایر روشها:

هر نوع تخلیه چربی ( از هر ناحیه و به هر مقدار ممکن )
لیپوپلاستی کلاسیک : شکم ، پهلو ، ران ( داخلی و خارجی ) جراحی لیفت زانو ، Calves، آرنج ، کمر ، باسن ، ران های شل ، چانه ، گردن ، Love Handles
لیپوپلوستی ویژه : ابدومینوپلاستی، ژنیکوماستی، مناطق فیبروز ، چربی سطحی ، Body tightening، کوچک کردن Breast ها
N.I.Lدر مرد و زن از ۱۸ سالگی و با هر نوع تیپ پوستی و هر نوع چربی ( آسیایی ، آفریقایی ، …..) انجام می شود
توقف حرکت هنگام برخورد با بافتی به جز بافت چربی
Micro-pumping system : این امکان را فر اهم می آورد که بیشترین بافت چربی بدون افزایش فشار در منطقه   برداشته شود .
بدون پخش گرما و حرارت
دارای گواهینامه های ۵۱۰K,KFDA,EC Marking

فواید دستگاه برای بیمار و مقایسه آن با لیزر لیپولیز :

عدم امکان سوختگی پوست
عدم نیاز به بیهوشی
عدم وجود احتمال آمبولی و پارگی احشا
کمترین میزان تروما ( کاهش شگرف در ایجاد کبودی ادم و درد )
کمترین درد
بهترین نمای پوست ( بهترین Retraction و کشیدگی پوست )
کمترین زمان  بهبودی بعد از درمان Post-op Recovery و دوره کوتاه نیاز به استفاده از گن
کمترین عوارض احتمالی
کمترین غیر یکنواختی ظاهری
قابلیت دسترسی به مناطق سخت ( کمر ، نواحی فیبروزه و …..)
درمان مناطق حساس و ظریف ( زانو ،  calves، باسن و …….) با بالاترین دقت

لیپوماتیک اینفراسونیک چیست؟

لیپوماتیک اینفراسونیک 

بدون عمل جراحی (به طور سرپایی)طی یک جلسه میتوانید از شر چربی های موضعی خلاص شوید. تا قبل ازاین بهترین روش برای کاهش چربی لیپو ساکشن بوده است که عوارض های شدیدی را به همراه داشته است. ازعوارض های لیپوساکش

میتوان به شل شدن پوست -کبودی و تورم – ناهمواری اشاره کرد. امروزه روش های جدید اینفراسونیک لیپو اسکالپچر تاثیرات بسیاری در کاهش دادن عوارض کمک کردن به سادگی انجام کار و همینطور رضایت بیماران را به خود جلب کرده است.

ازویژگی های لیپوماتیک اینفراسونیک نسبت به ساکشن میتوان به موارد زیراشاره نمود:

  1. نیازبه هیچ گونه بیهوشی ندارد
  2. انجام عمل بابی حسی های موضعی
  3.  نیاز به مقداربسیارکم محلول بی حس کننده
  4. بدون تورم و سوختگی ، پوست و خارج کردن چربی در نواحی کوچک وبزرگ می باشد .

 دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک چیست ؟

جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیپولیز در کل جهان می باشد وبسیار مطمئن، تاثیرگزار، بدون خطر و دقیق در دست های پزشکان زبردست می باشد و با بکارگیری از موج های صوتی چربی های اضافی کل بدن بدن مانند (شکم، پهلو ها، ران ها، بازو ها و … ) را تخلیه می نماید.

دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک هوای فشرده که به وسیله ی کمپرسور(وسیله ای برای متراکم کردن بخار) ایجاد می شود را به کانولایی (نوعی روغن) منعطف انتقال میدهد و باعث

سه نوع حرکت گردشی می شود (لرزش، چرخش و موج) که به آن گردش سه بعدی گفته می شود. روغن کانولابعد ازوارد شدن به پوست ازراه سوراخ کوچکی وارد سلولهای چربی می شود و این حرکات باعث ایجاد موج های اینفراسونیک می شود که سلول های چربی راانتخاب میکند ودرهم میشکند ودرآخر چربی های ناحیه را تخلیه میکند.

نتیجه‌گیری

در صورتی که قصد دارید از شر چربی‌های مقاوم خلاص شده و ظاهر اندام بدنتان را تغییر دهید، می‌توانید از عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی استفاده کنید. یکی از مزایای اصلی این روش این است که از چربی خارج شده می‌توان برای تزریق به سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد. با این وجود استفاده از این روش برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود. چرا که هدف اصلی از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو ، عمل لیپوماتیک ران پا و عمل لیپوماتیک بازو ، تغییر ظاهر بدن است نه کاهش وزن.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست