نحوه استفاده از چسب لیفت صورت و مزایای آن

نحوه استفاده از چسب لیفت صورت
جوانسازی صورت, لیفت صورت

وقتی کمی از دوره جوانی فاصله می‌گیرید، به‌مرور زمان آثار افزایش سن در چهره شما نمایان می‌شود. افتادگی پوست در اثر کاهش خاصیت ارتجاعی آن شایع‌ترین مشکل به‌ویژه در دوره میان‌سالی و پیری است. در اثر افتادگی پوست، چین و چروک‌هایی نیز در بخش‌های مختلف مانند پیشانی ایجاد می‌شوند. هرچند روش‌های تهاجمی برای جوان‌سازی پوست، کارساز هستند؛ اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند راه‌های کم‌هزینه‌تری را انتخاب کنند که غیرتهاجمی هستند. چسب لیفت صورت یکی از این روش‌هاست. در ادامه قصد داریم نحوه استفاده از چسب لیفت شقیقه را به‌همراه مزایا و معایب آن بررسی کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چسب لیفت صورت چیست؟

فرقی نمی‌کند که در کدام ناحیه صورت خود شاهد افتادگی پوست هستید. با استفاده از چسب مخصوص لیفت صورت می‌توانید چین و چروک‌های روی پیشانی، اطراف چشم و گونه‌ها را برطرف کنید. چسب لیفت ابزاری ساده است که با کشیدن پوست صورت، افتادگی آن را جبران می‌کند.

چسب‌ها به‌صورت دو تکه تولید می‌شوند که یک بند پلاستیکی آن‌ها را به‌یکدیگر متصل می‌کند. هر تکه آن را باید در یک طرف صورت بچسبانید. سپس بند متصل‌کننده چسب‌ها را از ناحیه پشت سر (معمولا داخل موها) عبور دهید. به‌این ترتیب چسب روی صورت مهار می‌شود. بند چسب لیفت شقیقه در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. هنگام خرید چسب، حتما توجه کنید که رنگ بند آن نزدیک به رنگ موی سرتان باشد.

انواع چسب لیفت صورت موجود در بازار را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  1. چسب زنجیردار: بند این چسب سوراخ‌هایی دارد که برای تنظیم آن روی صورت استفاده می‌شود.
  2. چسب بدون زنجیر: بند این چسب بدون سوراخ است و با خاصیت کشسانی روی سر حفظ می‌شود.

مزایای چسب برای لیفت صورت

چسب لیفت شقیقه مزایای قابل توجهی دارد که باعث شده استقبال از آن‌ها افزایش پیدا کند. بسیاری از افرادی که دنبال راه‌های ساده، کم‌هزینه و بدون عوارض برای برطرف کردن افتادگی پوست صورت خود هستند، این محصول را انتخاب می‌کنند. از جمله مهم‌ترین مزایای چسب لیفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با سایر روش‌های جراحی زیبایی، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.
  • به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی، چسب لیفت را تهیه کنید.
  • امکان نصب آن در خانه با کمی تمرین و کسب مهارت وجود دارد.
  • نصب آن خیلی راحت و سریع انجام می‌شود و هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهید کرد.
  • به‌کمک چسب، علاوه بر رفع افتادگی‌های پیشانی و گونه، می‌توان چروک‌های ریز اطراف چشم را نیز برطرف کرد.
  • در مقایسه با سایر روش‌های جراحی لیفت صورت، عوارض به‌مراتب کمتری دارد. مزایای فوق باعث شده تا افراد برای آرایش‌های فوری خود برای مناسبت‌های خاص از این روش برای رفع افتادگی‌های صورت خود استفاده کنند. البته استفاده از چسب لیفت خالی از ایراد نیست که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.
مزایای چسب برای لیفت صورت

برای آشنایی با لیفت صورت با ورزش این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض استفاده از چسب مخصوص لیفت صورت

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که به‌هیچ عنوان از چسب لیفت صورت انتظار معجزه نداشته باشید. این چسب‌ها اثرات محدود و کوتاه‌مدتی دارند. ضمنا بلافاصله پس از جدا کردن آن‌ها، افتادگی صورت به‌حالت ابتدایی برمی‌گردد. بنابراین اگر به‌دنبال راهکاری طولانی مدت برای رفع افتادگی پوست خود هستید، باید به‌سراغ روش‌های جایگزین لیفت صورت مانند تزریق چربی بروید. از آن گذشته با استفاده از چسب مخصوص لیفت صورت، گزینه‌های شما برای آرایش مو محدود می‌شود؛ چراکه باید آرایش مو را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که چسب و بند آن‌ها را بپوشاند.

چسب‌های لیفت صورت با کیفیت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. همان‌طور که اشاره کردیم، این چسب‌ها در مقایسه با سایر روش‌های لیفت صورت، عوارض کمتری دارد؛ اما به‌تجربه ثابت شده است که استفاده از چسب‌های غیراستاندارد ممکن است مشکلاتی را برای افراد در پی داشته باشند. از جمله عوارض استفاده ای چسب‌های لیفت صورت غیراستاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک پوست
  • ایجاد حساسیت پوستی
  • التهاب پوست (درماتیت)
  • ایجاد تاول و زخم در سطح پوست

نحوه استفاده از چسب لیفت صورت

حال نوبت به آموزش نحوه استفاده از چسب لیفت صورت می‌رسد. همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از چسب برای لیفت صورت کار ساده‌ای است. با کمی تمرین و آزمون و خطا می‌توانید به‌راحتی این کار را یاد بگیرید. در ادامه مراحل استفاده از این چسب‌ها را به‌صورت گام‌به‌گام ذکر می‌کنیم:

  1. قبل از هر کاری صورت خود را کامل تمیز و خشک کنید.
  2. سپس موهای خود را کامل جمع کنید و در ناحیه بالای سر خود جمع کنید.
  3. یک تکه از چسب را جدا کنید.
  4. چسب را روی صورت خود دقیقا در انتهای ابرو (حد فاصل انتهای ابرو و محل رویش مو) نصب کنید.
  5. برای رفع افتادگی گونه‌ها، باید چسب را در انتهای گونه نزدیک به محل رویش مو نصب کنید.
  6. بند چسب را به‌اندازه پهنای سر خود تنظیم کنید.
  7. تکه دیگر چسب را جدا کرده و به‌صورت متقارن در طرف دیگر صورت خود بچسبانید.
  8. بند را به تکه دیگر چسب متصل کنید.

با طی کردن مراحل هفت‌گانه فوق، فرآیند نصب چسب لیفت صورت به‌پایان می‌رسد. اثر استفاده از این چسب، به‌سرعت ظاهر می‌شود. دقت کنید که هر‌گونه آرایش صورت و موی سر را به‌بعد از نصب چسب موکول کنید. همچنین نسبت به‌متقارن بودن چسب‌ها در دو طرف صورت خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

نحوه استفاده از چسب لیفت صورت

لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

کلام پایانی

در این مطلب نحوه استفاده از چسب لیفت صورت را به همراه مزایا و معایب آن بررسی کردیم. با نگاهی به‌روش‌های جایگزین استفاده از چسب، متوجه خواهید شد که برای هر کدام از آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کنید. البته داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. بلکه عوارض روش‌های جایگزین به‌مراتب بیشتر است و باید دوره نقاهت را پس از آن‌ها نیز طی کنید. در عین حال فراموش نکنید که ماندگاری روش‌های جایگزین چسب برای لیفت صورت، بیشتر است. تجربه استفاده از چسب لیفت شقیقه را دارید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست