کاهش وزن و لاغری بدون جراحی با دستگاه LPG

لاغری با دستگاه LPG
جراحی زیبایی اندام
خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

لاغری با دستگاه LPG | کاهش وزن بدون جراحی

امروز قراره به بررسی یکی از محبوب‌ترین روش‌های لاغری و کاهش سایز بپردازیم که از طریق دستگاه LPG انجام میشه و در دسته بندی روش‌های غیرتهاجمی لاغری قرار می‌گیره. گاهی پیش میاد که بعضی چربی‌ها در نقاط خاصی از بدن هر کدوم از ما، با هیچ رژیم و ورزشی آب نمیشه. در چنین شرایطی احتمالا ما با چربی‌های موضعی یا به اصطلاح بعضیها، چربی مرده مواجهیم. این چربی‌ها با روزها گرسنگی کشیدن و رژیم غذایی، گرم از گرم کم نمیکنن.

بعضی اوقاتم میبینیم که تناسب اندام کاملا وجود داره و ازنظر سایز و وزن هیچ مشکلی دیده نمیشه، اما ظاهر اندام نشون میده که سلولیت تمام زیبایی اندامو ازبین برده.

در چنین شرایطی، نه برامون توجیه داره که جراحی تهاجمی انجام بدیم و نه رژیم غذایی چندان اثری داره. پس راهکار چیه؟

استفاده از دستگاه LPG یکی از بهترین و اثرگذارترین اقداماتیه که میتونین انجام بدین. کاهش وزن بدون جراحی، با استفاده از این دستگاه ممکنه. LPG تاثیر فوق‌العاده‌ای روی چربی‌های موضعی و سلولیت داره. با استفاده از اون میتونین به اندام رویاییتون برسین و از نگاه کردن تو آینه لذت ببرید.

حالا بهتره یکم اطلاعات داشته باشید که دستگاه LPG چطور کار میکنه؟ چطوری میتونه چنین معجزه‌ای بدون جراحی ایجاد کنه؟

خب روند کار این دستگاه به این صورته که با استفاده از تکنیک گردش یا رولینگ، پوست دچار کشیدگی می‌شود و با تحریک بافت، جوانسازی و از بین رفتن سلولیت، به‌مرور انجام می‌شود.

تکنیک لیفتینگ در LPG با استفاده از ایجاد سیگنال‌های تحریک کننده روی پوست، لیفت، جوانسازی و تحریک پوست به کلاژن سازی رو انجام میده. اصل کاری که دستگاه LPG انجام میده، تحریک بافت پوست و چربی‌های تجمع یافته در اون ناحیه، به خونرسانی بهتره. با خونرسانی، بافت چربی تحریک میشه و به مرور کوچیک میشه و از بین میره. چربی‌هایی که باعث ایجاد سلولیت شدن هم، چنین سرنوشتی دارند.

جالبه بدونین دستگاه LPG جزء محدود دستگاه‌های لاغریه که تاییدیه FDA داره و مورد صدها آزمایش قرار گرفته و از همه اون‌ها، سربلند بیرون اومده!

پس شک نکنید که استفاده از اون و ماساژ بدن به‌وسیله LPG میتونه یکی از بهترین تصمیماتی باشه که برای لاغری و خوش فرم کردن اندام‌تون می‌گیرید.

اثرات جالب این دستگاهو، تو اولین جلسه‌ای که از اون استفاده می‌کنید، میتونین مشاهده کنین. تعداد جلساتی که معمولا برای اثربخشی کامل دستگاه توصیه میشه ۱۰ الی ۱۵ جلسه هست. شما میتونین طی این جلسات، با داشتن رژیم غذایی خوب و تمرینات ورزشی، بهترین نتیجه رو از این دستگاه لاغری غیرتهاجمی، ببینید.

لاغری با دستگاه LPG یکی از روش‌هایی است که به از بین رفتن سلول‌های چربی و کاهش سایز و وزن کمک زیادی می‌کند. کاهش وزن با دستگاه ال پی جی می‌تواند تاثیرات بسزایی در زیبایی اندام داشته باشد.

جمع شدن چربی‌های زائد می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شخص گردد و در پی آن آثار منفی بر روی وی بگذارد و باعث شود تا شخص از وضعیت ظاهری خود ناراضی باشد.

در صورتی که با انجام ورزش و رژیم غذایی نتوانسته اید از شر چربی‌های موضعی و عوارض پوستی خلاص شوید و در پی یک درمان جدید برای رفع این مشکل هستید، متخصصین ما در مطب زیبایی دکتر نجف بیگی با در نظر گرفتن وضعیت و نیازهای شما بهترین راه ممکن از جمله LPG که به عنوان بهترین روش برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته موضعی و عوارض پوستی برگزیده شده است را به بیمار پیشنهاد می‌کنند. LPG روشی بسیار موثر برای رهایی از چربی‌های زائد در اعضاء مختلف بدن به شمار می آید.

لاغری با دستگاه LPG هنگام انباشت چربی‌های موضعی و افتادگی پوست

در دوره حاضر از زندگی ما انسان‌ها، حتی با داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی درست، همچنان وجود سلول‌های چربی در بدن و انباشته شدن آن‌ها در بخش‌هایی چون شکم یا پهلو‌ها، می‌تواند باعث ایجاد اندامی زننده در ما شود. این چربی‌ها، عمدتاً‌ چربی‌های موضعی هستند که اتفاقا در برابر ورزش و رژیم‌های غذایی نیز از مقاومت زیادی برخوردارند!

علاوه بر این‌ها، روند تولید شدن کلاژن و الاستین در بدن نیز، با بالا رفتن سن به مرور زمان کاهش می‌یابد. کلاژن و الاستین وظیفه حفظ دوام، قوام و حالت کشسانی پوست را به عهده دارند. با کاهش سلول‌های کلاژن و الاستین و یا از بین رفتن آن‌ها، پوست حالتی افتاده و پیر به خود می‌گیرد. مجموع این تغییرات در نهایت باعث افتادگی پوست شده و اندام شخص را از حالت زیبا و ایده‌آل خود فاصله می‌دهد.

لاغری با دستگاه ای پی جی برای لاغری بدن در کلینیک دکتر نجف بیگی

ترمیم بدن و کاهش وزن با دستگاه ال پی جی

ال پی جی دستگاهی است که در پزشکی و جراحی زیبایی، برای کاهش وزن و ترمیم بافت‌های بدن از آن استفاده می‌شود. لاغری با دستگاه LPG چندین سال است که در بورس طرفداران لاغری با دستگاه در کنار لاغری با واترجت ، لاغری با پال و غیره قرار گرفته است. کاهش وزن با دستگاه ال پی جی می‌تواند نقشی موثر در از بین بردن حالت‌هایی شود که در عنوان قبلی به آن‌ها اشاره کردیم؛ منظور، از بین بردن چربی‌ها و کاهش وزن با دستگاه ال پی جی و نیز ترمیم بافتهای پوستی است.

تا کنون بیش از ۱۵۰ مورد آزمایش و مطالعه علمی، این قضیه را ثابت کرده است که لاغری با دستگاه LPG می‌تواند نقشی مفید و مثمر فایده در تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آن‌ها نیز داشته باشد. این واقعیت، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA هم به تائید رسیده است. دستگاه ال پی جی با تحریک کردن مکانیکی پوست، به شیوه‌ای مطلقاً بدون درد و غیرتهاجمی، باعث فعال شدن مجدد سلول‌هایی می‌گردد که در حالتی همچون خواب رفتگی قرار دارند.

پیش از رسیدن به اینکه لاغری با دستگاه LPG چگونه کار می‌کند و چطور می‌توان کاهش وزن با دستگاه ال پی جی را انجام داد، بهتر است مروری مختصر بر تاریخچه اختراع این دستگاه داشته باشیم.

ال پی جی سلولیت

کسانی که مبتلا به چاقی موضعی هستند حتی تحت رژیم های لاغری و فعالیت های سنگین ورزشی برخلاف کم شدن وزن یا کاهش چربی تمام بدن همچنان شاهد وجود سلولیت هستند.

یکی از علل اصلی آن خونرسانی کم به بافت سلولیت و استحکام آنها در برابر کم شدن سایز و اندازه می باشد.

متد وکیوم LPG باعث بالا رفتن خون رسانی به بافت مورد نظر می شود و احتباس آب آن قسمت را از بین می برد. شیوه عملکرد آن بدین شکل است که با کشیدن بافت سلولیت به درون پروب دستگاه توسط مکش هوا جریان خون و لنف قسمت سلولیتی بالا رفته و آزاد سازی چربی ناحیه تحت درمان به شرایط معمول و حتی بیشتر تغییر پیدا می کند.

مروری بر تاریخچه دستگاه LPG

دستگاه LPG توسط شخصی به نام Louis Paul Guitay اختراع شده است. وی، به دنبال تصادف مهیبی که داشت، برای درمان و ترمیم بدن خود، تحت ماساژ و فیزیوتراپی‌های شدید روزانه قرار گرفت. هرچند روند درمان وی با موفقیت طی شد و توانست به صحت و سلامتی دست یابد، اما در طول این مسیر، با دشواری‌ها و سختی‌های بسیاری همراه بود. این اتفاق، او را واداشت تا به فکر اختراع دستگاهی بیفتد که انجام ماساژ پوست را به طور خودکار انجام دهد.
Louis Paul Guitay به عنوان یک مهندس، موفق شد این دستگاه را در سال ۱۹۸۰ بسازد. نام این دستگاه، EnderMologie است که نام LPG را برای ادای احترام به سازنده آن بر دستگاه نهاده‌اند. بعدها این دستگاه، مراحل تکمیلی خود را پیمود و در حال حاضر، کاهش وزن با دستگاه ال پی جی، یکی از روش‌های محبوب و موثر در کاهش چربی‌های بدن و سایز، زیبایی اندام و ترمیم پوست می‌باشد.

ماساژ صورت یک خانم با دستگاه LPG در کلینیک دکتر نجف بیگی

روند کار و عملکرد دستگاه LPG

دستگاه ال پی جی، یکی از تکنیک‌های نوین و پیشرفته برای درمان سلولیت، لاغری موضعی و کاهش وزن و سایز است. این دستگاه قابلیت استفاده در مناطق مختلف پوست و بدن را دارد.

لیپوماساژی که توسط این دستگاه انجام می‌شود، کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد بوده و هیچ احتیاجی به بی‌هوشی ندارد. این دستگاه، با بهره‌گیری از یک موتور خاص، باعث ایجاد مکش‌های قابل تنظیم در شدت و فرکانس‌های وارده به بدن می‌شود. در طول ایجاد ارتعاشات و امواج، دو غلتک موجود در آن، باعث کشیده شدن پوست بدن می‌شوند.

ماساژ مکانیکی که توسط دستگاه ایجاد می‌شود، با وارد کردن یک فشار مثبت و حرکت روی پوست، و نیز ایجاد فشار منفی بر لایه‌های عمیق‌تر و زیرین پوست، اثرات سلولیت را از می‌برد. همچنین در طول این روند، چربی‌های عمیق بدن، عضلات و استخوان‌ها، عروق و اعصاب نیز تحریک می‌گردد. همه این اتفاقات، علاوه بر کاهش وزن و از بین بردن سلول‌های چربی و سلولیت، باعث ترشح حجم زیادی از سروتونین و هورمون‌های مفید دیگر در بدن نیز می‌گردد.

دستگاه LPG و لاغری

• تکنیک گردش یا Roll

در دستگاه ال پی جی، دو غلتک مستقل وجود دارد. این غلتک‌ها، در حالی که رو به جلو حرکت می‌کنند، به کشیده شدن پوست کمک می‌کنند. در این روند، بافت‌های مختلف بدن درگیر شده و باعث ایجاد رخدادهایی می‌شود که به درمان بافت‌ها کمک می‌کند. تکنیک گردش یا رول در دستگاه ال پی جی باعث می‌شود که سلولیت، چربی، بافت‌های فیبری در پوست، التهابات، پوست نازک و شکننده و اعصاب و مویرگ‌ها، شدیداً درگیر شده و با تحریک سلول‌ها و ایجاد ماساژ، باعث درمان آن‌ها شود.

• تکنیک لیفتینگ یا Lifting

در دستگاه ال پی جی، علاوه بر تکنیک گردش یا رول، از تکنیک لیفتینگ، به معنای بلند کردن نیز استفاده می‌شود. این تکنیک، با ایجاد پالس‌های ضربانی کوچک و مستمر در سر دستگاه، موجب ایجاد موج‌هایی در بافت بدن می‌شود. در نتیجه این اقدام، سیستم ظریف‌سازی پوست دچار تحریک می‌شود. با توجه به میزان و شدت فرکانس، همچنین قدرت مکش، این تحریکات برای انجام جوان‌سازی و زیبایی را می‌توان با شدت‌های مختلف انجام داد.
لاغری با دستگاه LPG، چروک‌های پوستی، لیفت پوست، اسکار پوستی و کاهش وزن با دستگاه ال پی جی را می‌توان در افراد مختلف انجام داد.

• مکانیزم اثر اندرمولوژی

تحریکات مکانیکی، عامل اصلی دستگاه LPG است که عملکرد آن توسط جامعه علمی به اثبات رسیده است. تحریکات مکانیکی روی سطح پوست موجب ایجاد سیگنال‌هایی در سلول‌های پوستی می‌گردد که پاسخ فیزیولوژیک سلول‌ها به این ترتیب خواهد بود؛
برقرار کردن مجدد جریان خون و لنف‌ها در بافت‌هایی از بدن که دچار سلولیت شده است؛ افزایش درناژ لنف‌ و خون که در نتیجه آن، تجمع مواد زائد در بدن از بین می‌رود.
بهبود متابولسیم بدن و افزایش تبادلات سلولی که بر اثر آن، سلول‌های درم و فیبروبلاست‌ها دچار تحریک شده و به تبع آن، افزایش کلاژن و الاستین در پوست اتفاق می‌افتد.

تحقیقات پزشکی در خصوص لاغری با دستگاه LPG

روش اندرمولوژی دستگاه ال پی جی، یک سیستم ماساژور مورد تائید توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. این روش، مورد تائید برای درمان لاغری و سلولیت است. در یکی از تحقیقات صورت گرفته در PubMed بر روی بیش از ۳۰ خانم، درمان سلولیت به روش کاهش وزن با دستگاه ال پی جی، اثرات مثبت بسیاری داشته است. این تحقیق، در تعداد جلسات صورت گرفته برای لاغری با دستگاه LPG، ۱۵ بار و به فاصله هر دو هفته یکبار انجام شده است.

چند نکته در خصوص لاغری با دستگاه LPG

• شروع اثرات درمان

شروع اثرات لاغری با دستگاه LPG، از همان جلسه اول اتفاق خواهند افتاد. اما اثرات قابل مشاهده آن، معمولاً از جلسات ششم به بعد رخ می‌دهند. در این مدت، حالت پوست پرتقالی که ناشی از وجود سلولیت در بدن است، آرام آرام برطرف شده و پوست به حالتی نرم و صاف می‌رسد.

• رعایت رژیم‌های غذایی و ورزش کردن

از طرفی، رعایت کردن رژیم غذایی سالم و روزانه، به همراه انجام تمرینات ورزشی منظم، می‌تواند اثرات بسیار مطلوبی در تسریع روند بهبودی داشته باشد. به همین دلیل، اگر هدف شما، لاغری با دستگاه LPG باشد، توصیه می‌گردد که حتماً از ورزش و رژیم‌های غذایی روزانه نیز بهره‌مند باشید. از طرفی، از آنجا که تجزیه شدن سلول‌ها و بافت‌های چربی بدن، باعث آزاد شدن یک منبع انرژی در خون می‌شود، با افزایش دادن فعالیت‌های فیزیکی می‌توان مانع از بازگشت چربی‌های انباشته شده در بدن شد.

• تعداد جلسات لازم و مدت زمان هر جلسه

معمولاً تعداد جلسات لازم برای انجام لاغری با دستگاه LPG، حدود ۱۵ جلسه است. هر جلسه نیز حدود ۳۰ دقیقه به درازا می‌کشد. البته تعداد جلسات با توجه به شدت و میزان بافت‌های چربی و سلولیت‌ها، نوع پوست و میزان رفلکس بدن می‌تواند متغیر باشد.

تعداد جلسات لازم برای انجام لاغری با دستگاه LPG

• نتایج ناشی از درمان؛ دائمی یا موقت؟

هیچ عمل جراحی یا غیرجراحی در دنیا وجود ندارد که بتواند ادعای دائمی بودن کند. هرچند که لاغری با دستگاه LPG‌ می‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد، اما باید نکته مهمی را در نظر داشت. این نتایج تنها در صورتی می‌توانند به مدت طولانی (یا دائمی) باقی بمانند که ورزش‌های روزانه و رژیم‌های غذایی حفظ شوند. همچنین، استفاده از درمان‌های نگه دارنده و تثبیت کننده در هر ماه می‌تواند نتایج را دائمی کند.

مزایای دستگاه ال پی جی

دستگاه ال پی جی مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آنها را در ادامه می‌خوانیم.
• افزایش جریان خون در بدن
• افزایش تخلیه لنفاوی و حذف مایعات زائد از بدن
• بهبود رنگ پوست و لطافت آن
• افزایش انعطاف‌پذیری و نرمی پوست
• خوش فرم شدن بدن
• لایه‌برداری از پوست
• کاهش دادن تنش‌های عضلانی
• از بین بردن سلولیت
• کاهش چربی‌های موضعی

بهترین متقاضیان برای لاغری با دستگاه ال پی جی

کاندیداهای مناسب برای استفاده از دستگاه ال پی جی برای لاغری، افرادی هستند که از سطح سلامت خوبی برخوردارند. افرادی می‌توانند بهترین نتایج را از عملکرد دستگاه LPG داشته باشند که قصد تغییر شکل در ظاهر لگن‌ها، باسن، ران و شکم یا قسمت‌های دیگر بدن خود را داشته باشند.

همچنین افراد سالمی که قصد از بین بردن سلولیت‌ها و چربی‌های موضعی بدن خود دارند می‌توانند گزینه‌های خوبی برای لاغری با دستگاه LPG باشند.
ویژگی‌های افرادی که به عنوان کاندیداهای مناسب برای لاغری با دستگاه LPG هستند را می‌توان در عناوین زیر خلاصه و جمع‌بندی کرد:

• از سلامت روانی و جسمانی مناسبی برخوردار باشند.
• درباره روش درمانی، به درستی توجیه شده باشند و انتظاراتی واقع‌بینانه از نتیجه آن داشته باشند.
• قصد بهبود شکل ظاهری اندام، رفع سلولیت یا کاهش چربی‌های موضعی داشته باشند.
• به دنبال داشتن پوستی لطیف‌تر و شاداب‌تر باشند

چه افرادی نباید از دستگاه LPG استفاده کنند؟

دستگاه لاغری LPG، شدت جریان خود را تا چند برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل، در صورتی که شخص از سلامتی مناسبی برخوردار نبوده یا مستعد برخی از بیماری‌های خاص باشند، ممکن است آسیب‌هایی را در استفاده از این دستگاه متحمل شوند. به طور کلی، افرادی که یک یا چند مورد از موارد زیر را داشته باشند، باید در استفاده از دستگاه LPG، نهایت دقت و هوشیاری را به خرج دهند.
• تشکیل لخته خون (ترومبوز) یا استفاده از داروهای رقیق کننده خون
• بیماری‌های عفونی همچون ایدز
• مبتلا بودن به سرطان در طول ۵ سال گذشته
• بیماری‌های فلبی عروقی و عفونت‌ها و التهاب‌های شدید
• بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی
• نارسایی کلیه‌ها
• هپاتیت
• دیابت
• بیماری‌های مرتبط با گردش خون

چه قسمت‌هایی از بدن را می‌توان با دستگاه LPG ترمیم کرد؟

هرچند استفاده از دستگاه ال پی جی، در تمامی نواحی بدن ممکن است، اما اصولاً از این روش در شش قسمت از اعضای اصلی بدن استفاده می‌شود. بهترین مناطقی از بدن که می‌توان سلولیت و تجمع چربی را در آن‌ها از بین برد، به ترتیب زیر هستند:
• بازوها
• شکم
• باسن
• ران
• پهلوها
• سینه
البته گاهی از دستگاه ال پی جی برای رفع خطوط و چروک‌های ریز پوست صورت نیز استفاده می‌شود. اما عمده کاربرد آن در موارد فوق می‌باشد.

تفاوت ال پی جی با روش‌های دیگر لاغری

مزایای لاغری با دستگاه ال پی جی

به همین دلیل، این روش، دوره نقاهت و استراحت بعد از درمان ندارد. البته این روش در مقایسه با روش‌هایی چون لیپوساکشن و عمل لیپوماتیک، عملکرد مطلوبی برای کاهش حجم زیاد چربی و اضافه وزن را ندارد.
یکی از مزایای استفاده از دستگاه ال پی جی برای لاغری، شل شدن بافت‌های چربی پیش از اقدام به عمل‌های جراحی همچون لیپوماتیک است. همچنین، در دوره‌های بعد از لیپوساکشن نیز استفاده از LPG باعث می‌شود که برآمدگی‌ها و ناهمواری‌هایی که در اثر عمل ایجاد شده است، برطرف گردند.

هزینه‌های لاغری با ال پی جی

هزینه‌های لاغری با دستگاه LPG بسته به مکان، محل درمان، سطح سلامتی و وضعیت بیمار و استانداردهای به کار گرفته شده در مطب درمانی متفاوت خواهد بود. بنابراین، نمی‌توان قیمت دقیقی برای هزینه‌های ناشی از دستگاه ال پی جی مطرح کرد. در این خصوص، لازم است با پزشک متخصص خود مشورت نمائید.

منبع:endermologie

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست