هر آنچه در مورد کوچک کردن نوک سینه در زنان باید بدانید!

هر آنچه در مورد کوچک کردن نوک سینه در زنان باید بدانید!
جراحی زیبایی سینه

کوچک کردن نوک سینه در زنان می‌تواند در کل ظاهر سینه، تفاوت چشمگیری ایجاد نماید. این عمل جراحی در حوزه زیبایی به عنوان عملی نوین شناخته می‌شود. داشتن سینه‌ای زیبا یکی از عوامل سنجش زیبایی در زنان است و سینه‌ای بی عیب و نقص می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس فرد نقش بسیاری داشته باشد. علاوه بر سایز و فرم خود سینه، اندازه و فرم نوک آن بر ظاهر این عضو زیبای بدن تأثیر می‌گذارد.

امکان دارد نوک سینه‌ای بر اثر عوامل ژنتیکی و یا بر اثر گذشت زمان از معیارهای سنجش زیبایی نوک سینه فاصله گرفته باشد. این مشکل می‌تواند با اندازه بزرگ یا بسیار کوچک، فرورفتگی، دفرمه شدن فرم و یا عدم تقارن دو نوک سینه خود را نشان دهد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، از فرم و یا سایز نوک سینه خود ناراضی‌اید و به دنبال راه‌حلی برای دستیابی به نوک سینه‌ای زیبا و متقارن هستید، شاید عمل کوچک کردن نوک سینه در زنان و جراحی زیبایی نوک سینه، همان گزینه مناسبی باشد که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اید.

چرا نوک سینه بزرگ و دفرمه می‌شود؟

ممکن است برخی از افراد از اندازه نوک پستان خود ناراضی باشند، چون احساس می‌کنند خیلی بلند هست و یا قطری بیش از اندازه دارد و با معیارهای زیبایی شناسی در تضاد است. کوچک کردن نوک سینه در زنان می‌تواند بر روی زنانی که به هر علت با اندازه و فرم نوک سینه خود مشکل دارند، صورت گیرد، اما می‌خواهیم بدانیم که این مشکل از کجا نشأت می‌گیرد.

به طور کلی، سینه زنان در دوران بلوغ شروع به رشد می‌کند و به عنوان اندامی جنسی شناخته می‌شود. سینه با توجه به فرم و سایزی که دارد، می‌تواند جذابیت افراد را تحت تأثیر قرار دهد و تأثیرات منفی و مثبتی را بر ظاهر فرد بگذارد. در پی این تأثیرات اعتماد به نفس افراد و کیفیت حضورشان در جامعه نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین، طبیعی است که هر فردی به دنبال راهی برای بهبود ظاهر خود باشد.

بزرگ بودن نوک سینه بیشتر در نژاد آسیایی شایع است ولی امروزه با توجه به افزایش مهاجرت و جابجایی افراد در سطح جهان، کوچک کردن نوک سینه در زنان به یک خواسته جهانی تبدیل شده است.

بنابراین، در برخی افراد، پس از سن بلوغ نوک‌های سینه‌هایشان بزرگ‌تر از حد عادی می‌شود، اما بایستی درنظر بگیریم که در اثر افزایش سن و یا عواملی مانند شیردهی، نوک سینه با تغییر سایز و فرم مواجه می‌شود که در این موارد نیز فرد می‌تواند با انجام جراحی زیبایی نوک سینه به فرم و اندازه دلخواه برسد.

درست است که نوک سینه قابلیت پنهان شدن در زیر لباس را دارد اما در روابط خصوصی می‌تواند به شدت بر اعتماد به نفس افراد تأثیر منفی بگذارد. این نکته نیز حائز اهمیت است که نوک سینه بسیار برجسته به علت برخورد با لباس زیر می‌تواند آسیب ببیند و دردناک گردد.

بنابراین، فرد داوطلب این عمل، ممکن است کوچک کردن نوک سینه در زنان را به علت ظاهر و زیبایی آن انجام دهد و یا ممکن است به این دلیل باشد که نوک سینه باعث ناراحتی و ایجاد درد در این ناحیه می‌شود.

اگر به دنبال نوک سینه ای زیبا و متناسب هستید مقاله اصلاح نوک پستان فرو رفته را از دست ندهید.

نوک سینه‌ای زیبا و متناسب داشته باشید!

جراحی زیبایی نوک سینه

بنابراین، تاکنون تعریفی رسمی از اندازه استاندارد نوک پستان داده نشده است. بعضی از پزشکان گفته‌اند که نوک سینه طبیعی برای زنان حدود ۰.۸سانتی متر طول دارد و در مواردی که نوک سینه بیشتر از ۲ سانتی متر است گزینه جراحی زیبایی نوک سینه مطرح می‌شود.

به طور دقیق‌تر، نوک سینه ایده آل استوانه‌ای شکل است و دارای نوکی کمی خمیده مانند گنبد می‌باشد. ارتفاع بیش از اندازه نوک پستان متداول‌ترین عاملی است که یک فرد را برای انجام عمل کوچک کردن نوک سینه در زنان متقاضی می‌کند.

به طور کلی، یک ارتفاع  ایده آل برای نوک سینه تقریباً ۸ میلی متر در نظر گرفته می‌شود (با حاشیه قابل قبول ۶ میلی متر تا ۱۰ میلی متر).

دومین شاخص مؤثر اما کم اهمیت‌تر برای‌ کوچک کردن نوک سینه در زنان، قطر آن است که در حالت ایده آل باید تقریباً ۸ میلی متر (۶ میلی متر تا ۱۰ میلی متر) باشد. کوچک کردن نوک سینه در زنان یک روش جراحی است که می‌تواند با کوچک کردن نوک سینه، بهبود فرم و تقارن نوک سینه‌ها، زیبایی را به این اندام تأثیرگذار بازگرداند و نگرانی‌ها در این مورد را برطرف کند.

این عمل اگر به تنهایی انجام گیرد می‌تواند بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان ببرد. کوچک کردن نوک سینه در زنان معمولأ به همراه یک یا چند عمل زیبایی مخصوص سینه، صورت می‌گیرد. عمل‌های شایعی که به همراه این جراحی انجام می‌شوند، شامل موارد زیر می‌باشند.

چه کسی کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل است؟

به طور کل سینه و اندازه و فرم آن در داشتن جذابیت ظاهری و در پی آن افزایش اعتماد به نفس افراد مخصوصأ خانم‌ها، بسیار تأثیرگذار است. برخی از خانم‌ها با نوک سینه خود (اندازه یا فرم آن) مشکل دارند.

نوک سینه‌هایی که بیش از اندازه بزرگ است و یا نامتقارن است. اندازه و شکل نوک پستان می‌تواند تحت تأثیر مواردی مانند کاهش و یا افزایش وزن و یا تغییر در ظاهر سینه بعد از بارداری یا شیردهی قرار بگیرد و یا امکان دارد وراثتی باشد و از بدو بلوغ و بزرگ شدن سینه‌ها به چشم بیاید.

به طور کل، این بی‌نظمی‌ها ممکن است هنگام پوشیدن بعضی از لباس‌ها به چشم بیاید و یا حتی در استفاده از لباس زیر، مشکلی جدی و دردناک برای این افراد ایجاد گردد.

افرادی که متقاضی انجام عمل کوچک کردن نوک سینه در زنان هستند، باید بدانند که جراحی زیبایی نوک سینه، تنها همان قسمت را مورد هدف قرار می‌دهد، فقط مشکلات مربوط به اندازه و شکل خود نوک سینه را برطرف می‌کند و تنها ناهنجاری‌های آن را رفع می‌نماید.

این عمل جراحی شامل ایجاد تغییر در سایز و فرم هاله دور نوک پستان و تغییر فرم و سایز سینه نمی‌گردد. بنابراین، فرد بایستی از نتیجه عمل انتظارات واقعبینانه‌ای داشته باشد و اگر خواهان ایجاد تغییر در اندازه و شکل هاله‌ی روی سینه است باید با مشورت پزشک خود، تحت جراحی مخصوص آن ناحیه قرار گیرد که به طور معمول می‌تواند همزمان با عمل کوچک کردن نوک سینه در زنان صورت گیرد.

اطلاعاتی که باید قبل از انجام عمل کسب کنید…

تکنیکی که جراح برای کوچک کردن نوک سینه در زنان برای هر فرد استفاده خواهد کرد، به این بستگی دارد که آیا وی فقط جراحی زیبایی نوک سینه را انجام می‌دهد، یا اینکه این روش را به همراه یک روش و یا روش‌های دیگر زیبایی مخصوص سینه، مانند جراحی زیبایی هاله سینه و یا تغییر در اندازه و سایز سینه به کار می‌گیرد.

قبل از اینکه عمل جراحی کوچک کردن نوک سینه در زنان انجام شود، فرد متقاضی بایستی با پزشک معالج خود در مورد تمامی جنبه‌های عمل صحبت کند.

گفتگو با جراح متخصص سینه و لیفت سینه

در صورتی که متقاضی انجام این عمل هستید، در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند روشن کننده مسیر مشاوره پیش از درمان شما با پزشک معالجتان باشد.

اگر متقاضی انجام عمل کوچک کردن نوک سینه در زنان هستید و فکر می‌کنید روشی مناسب برای شماست، اولین قدم مشاوره پیش از عمل با دکتر معالج است.

به یاد داشته باشید که این مدت متعلق به شماست تا اطلاعات خود را در مورد این جراحی کامل نمایید و نگرانی‌های خود را رفع کنید. در طول مشاوره، باید با جراح در مورد آنچه می‌خواهید در مورد نوک سینه‌تان تغییر کند، صحبت کنید.

شما باید تا حد امکان در مورد نگرانی‌ها و انتظارات خود شفاف و واضح صحبت کنید تا جراح نیز در جریان آنچه که می‌خواهید به طور دقیق قرار گیرد. جراح با توجه به خواسته شما ممکن است نوک سینه‌تان را معاینه کند و سپس قادر خواهد بود به شما بگوید که آیا جراحی زیبایی نوک سینه نتایج دلخواهتان را به ارمغان می‌آورد یا خیر.

سؤالاتی که جراح می‌پرسد…

پزشک معالج باید از فرد متقاضی سؤالاتی بپرسد تا ارزیابی کند که آیا وی کاندیدای مناسبی برای جراحی نوک سینه هست یا خیر. به عنوان مثال، ممکن است سؤالات زیر را بپرسد.

  • آیا دارای بیماری زمینه‌ای هستید؟
  • آیا سابقه بیماری سخت در گذشته دارید؟
  • آیا در گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید؟
  • آیا در حال حاضر دارویی از جمله داروهای بدون نسخه و گیاهی مصرف می‌کنید؟
  • آیا به طور منظم سیگار می‌کشید؟
  • آیا به داروی خاصی حساسیت دارید؟

مهم است که به این سؤالات صادقانه پاسخ داده شود و تا حد ممکن هر اطلاعات مفیدی در مورد سوابق درمانی و دارویی در اختیار پزشک قرار گیرد.

سؤالاتی که بهتر است از پزشک معالج پرسیده شود…

مشاوره در مورد کوچک کردن نوک سینه در زنان فرصتی برای فرد متقاضی خواهد بود که از جراح در مورد هر چیزی که از آن اطمینان ندارد، بپرسد. در ادامه برخی از مواردی که ممکن است بیمار بخواهد قبل از انجام جراحی زیبایی نوک سینه بپرسد، آورده شده است.

  • آیا جراحی نوک سینه مرا به آنچه که می‌خواهم می‌رساند؟
  • عکس‌های قبل و بعد از عمل جراحی نوک سینه به عنوان نمونه کار باید ببینم.
  • جای زخم‌ها کجا خواهند بود و چقدر کوچک و بزرگ به نظر می‌رسند؟
  • دوره ریکاوری چقدر است؟
  • بعد از عمل تا چه زمان نمی‌توانم کار کنم؟
  • آیا نوک سینه‌ها بعد از عمل دچار درد می‌شوند؟
  • چقدر زمان می‌برد تا بتوانم نتایج نهایی را ببینم؟

جراح بهترین فرد برای پاسخ دادن به این پرسش‌هاست. اکثر جراحان فاصله‌ای دو هفته‌ای بین مشاوره و انجام عمل کوچک کردن نوک سینه را توصیه می‌کنند. این فاصله برای اطمینان از این است که بیمار وقت داشته باشد که به تمام موارد و جزئیات فکر کند و به این نتیجه برسد که بهترین انتخاب برای وی کدام است.

برای انجام جراحی زیبایی نوک سینه چه مراحلی انجام می‌شود؟

برای انجام این عمل مانند سایر عمل‌های جراحی اولین گام پیدا کردن پزشک معالج ماهر و توانمند است که قابل اطمینان باشد. پس از مشاوره‌ای که با پزشک انجام می‌گیرد و اطمینان حاصل کردن از درستی انتخاب جراحی زیبایی نوک سینه، فرد در روند انجام این عمل قرار می‌گیرد.

پس از انجام آزمایشات قبل از جراحی و اطمینان از سلامت فرد متقاضی، جراحی آغاز می‌گردد. در این نوع جراحی بیمار معمولأ تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرد. در این شیوه متخصص بیهوشی ناحیه مورد نظر را بی حس می‌کند به طوری که بیمار در طول فرآیند جراحی دردی را حس نمی‌کند.

امکان دارد که متخصص بیهوشی همزمان یک داروی آرامش بخش برای فرد تجویز کند که به حفظ آرامش وی کمک می‌کند. در این عمل امکان دارد طبق نظر پزشک و یا خواسته بیمار فرد به طور کامل تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد.

پس از اطمینان از بی حس شدن ناحیه مورد نظر پزشک، فرد را با تمیز کردن ناحیه درمان آماده می‌کند و با زدن برش دور تا دور نوک سینه عمل را شروع می‌نماید. در این عمل، قسمت اضافه نوک سینه (هر چه بیشتر از ۸ میلیمتر باشد) مشخص می‌گردد و در طی جراحی این بافت اضافه خارج می‌گردد. پس از برداشتن بافت اضافی، قسمت گوی مانند نوک به سمت سینه کشیده می‌شود که نتیجه این فرآیند کوتاه شدن نوک سینه است.

پس از کسب اطمینان از به دست آمدن نتیجه مناسب و تقارن نوک‌های دو سینه، جراح برای اطمینان از قرار گرفتن نوک پستان در موقعیت جدید خود و بستن برش، از بخیه استفاده می‌کند.

جراح ممکن است از بخیه‌های قابل جذب و یا غیر قابل جذب بر حسب صلاحدیدش و بسته به نوع عمل، استفاده کند. سپس، برای محافظت از منطقه تحت درمان از پانسمان سبک استفاده می‌گردد. پس از اتمام عمل جراحی و پس از خارج شدن از اتاق ریکاوری، طی چند ساعت اثرات بیهوشی از بدن فرد خارج می‌گردد.

خطرات و عوارض عمل زیبایی نوک سینه چیست؟

برخی از خطرات و عوارض عمومی که در هر عمل جراحی ممکن است رخ دهد و با این عمل نیز مشترک است، شامل موارد زیر می‌باشد.

  • تهوع و استفراغ بعد از عمل
  • ایجاد لخته خون در پا یا ریه‌ها
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی
  • درد بعد از عمل
  • کبودی و خونریزی
خونریزی و کبودی بعد از جراحی نوک سینه

همچنین، طبیعی است که بعد از عمل جراحی خونریزی جزئی در پانسمان مشاهده شود. در مواردی که زخم بیش از حد معمول خونریزی کند، ممکن است پزشک مجبور شود، فرد را در بیمارستان نگه دارد تا این مشکل برطرف گردد.

در ادامه به عوارض اختصاصی این عمل می‌پردازیم:

·         عفونت

اگر باکتری ها در حین عمل یا بعد از عمل وارد زخم شوند، ممکن است عفونت ایجاد شود. علائم عفونت که باید از آنها آگاهی داشت تا در صورت بروز به موقع درمان گردد، در ادامه آورده شده است:

  • درجه حرارت بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد
  • قرمزی در خط برش که بعد از ۴۸ ساعت از محل برش فاصله می‌گیرد.
  • مایع چرک مانند زرد که از زخم تراوش کند.
  • افزایش درد یا ناراحتی در ناحیه تحت درمان که با استفاده از داروهای ضد درد برطرف نمی‌شوند.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم‌، بایستی فورأ به پزشک مراجعه نمود تا عفونت به موقع درمان شود. عفونت‌های خفیف را می‌توان با آنتی بیوتیک درمان کرد. به ندرت، اگر عفونت بیشتر گسترش یابد، ممکن است به یک عمل دیگر نیاز گردد.

·         زخم

جای زخم پس از انجام اکثر عمل‌های جراحی ایجاد می‌گردد. با این حال، کوچک کردن نوک سینه یک عمل آسان است، بنابراین، جای زخم در این عمل جراحی حداقل می‌باشد. بهتر است بیمار در مورد اندازه و محل زخم مورد نظر با جراح خود صحبت کند.

جای زخم به مرور زمان محو می‌شود، اما هر چقدر به توصیه‌های جراح در مورد نحوه مراقبت از زخم‌ها بهتر عمل گردد، مدت زمانی که برای رسیدن به بهبودی نیاز است، کاهش می‌یابد و جای زخم را به حداقل میزان می‌رسد.

·         بی حس شدن نوک سینه

این امکان وجود دارد که فرد متوجه تغییر احساس نوک پستان شود. این عارضه می‌تواند شامل بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و یا درد در ناحیه سینه و یا اطراف آن باشد.

معمولاً این تغییر در حس موقتی است و در نهایت از بین می‌رود، با این وجود، در موارد نادری، امکان از بین رفتن دائمی احساس در نوک سینه وجود دارد.

·         ناتوانی در شیردهی

عمل زیبایی نوک سینه امکان دارد بر توانایی فرد در شیردهی تأثیر بگذارد. اگر بیمار قصد دارد در آینده به نوزاد خود شیر دهد، باید با جراح خود در این مورد صحبت کند و یا عمل را به پس از فرزندآوری موکول کند.

کوچک کردن نوک سینه در زنان عملی نوین است که به تازگی راه خود را به کلینیک های زیبایی یافته است. این عمل معمولأ با همراهی یک یا چند عمل زیبایی دیگر در ناحیه سینه انجام می‌گیرد که در صورت انتخاب پزشک متبحر و انجام دقیق توصیه‌ها می‌توان به نتایجی رضایتبخش رسید. در انجام این عمل زیبایی نیز مانند دیگر جراحی‌ها از همین نوع، داشتن انتظارات واقع‌بینانه یکی از شرایط رسیدن به احساس رضایت از نتیجه عمل است.

پیشنهاد میشود مقاله پروتز سینه و شیردهی | نکات مهمی که هر مادری باید بداند! را مطالعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره کوچک کردن نوک سینه صحبت شد. زیبایی سینه‌ها برای بانوان اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای زیباسازی نوک سینه مورد استفاده قرار بگیرد، جراحی کوچک کردن نوک سینه است. بسیاری از بانوان به دلیل مشکلات ژنتیکی یا عوامل محیطی ممکن است عوارضی مثل عدم تقارن سینه، بزرگ و دفرمه شدن نوک سینه را تجربه کنند. عوامل مختلفی بر بزرگ شدن نوک سینه موثر هستند.

به عنوان مثال، تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، دوران بارداری و شیردهی می‌تواند بر افزایش اندازه نوک سینه موثر باشد. جراحی کوچک کردن نوک سینه معمولاً بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان می‌برد. گاهی اوقات ممکن است جراح برای افزایش زیبایی سینه‌ها علاوه بر کوچک کردن نوک سینه، اقدامات دیگری مثل روشن کردن نوک سینه یا جمع کردن هاله اطراف آن را نیز انجام دهد. جراحی نوک سینه با عوارض محدودی همراه است و نتیجه بسیار عالی بر زیبایی سینه‌ها دارد. 

برخی از این عوارض شامل درد و خونریزی، تهوع و استفراغ و مواردی مانند این هستند. گاهی اوقات ممکن است عوارض خطرناک‌تری مثل عفونت و زخم شدن نوک پستان مشاهده شود. بسیاری از این عوارض بعد از گذشت چند روز به شکل خود به خودی بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که بعد از جراحی سینه با عوارض شدیدتری روبرو شدید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سؤالات متداول کوچک کردن نوک سینه در زنان

آیا عدم تقارن سینه‌ها نگران کننده است؟
به چه شکل می‌توان عدم تقارن در سینه ها را رفع کرد؟
عوارض جراحی تقارن سینه ها چیست؟
آیا عدم تقارن سینه‌ها نگران کننده است؟

به صورت کلی، نمی‌توان گفت عدم تقارن در سینه‌ها خطرناک است. بهتر است هر ساله چک‌آپ کاملی را در این زمینه انجام دهید. کیست‌ها و تومورها از عوامل ایجاد سینه‌های نامتقارن است. در بیشتر زیباجویان، عدم تقارن در سینه‌ها هیچ‌گونه پیش‌زمینه پزشکی و خطرناکی ندارد.

به چه شکل می‌توان عدم تقارن در سینه ها را رفع کرد؟

پس از معاینه و جلسه ویزیت اولیه، پزشک توضیحاتی از شرایط شما ارائه داده و بهترین روش مناسب شما برای رسیدن به سینه‌های متقارن را پیشنهاد خواهد کرد. برای این جراحی ممکن است پزشک از روش جایگذاری پروتز در سینه‌ها، لیفت سینه و یا تزریق چربی به سینه استفاده کند. انتخاب نوع جراحی به تشخیص پزشک، شرایط و نظر بیمار و همچنین، میزان نامتقارن بودن سینه‌ها بستگی دارد.

عوارض جراحی تقارن سینه ها چیست؟

هر جراحی ممکن است عوارض کوتاه و یا درازمدتی را به همراه داشته باشد. معمولا عوارض جراحی متقارن‌سازی سینه عوارض بسیار کمی دارند. همچنین، بسته به روشی که پزشک برای کوچک کردن سینه انتخاب می‌کند، ممکن است عوارض متفاوت باشد. احساس درد در ناحیه جراحی، عفونت‌های جزئی، تورم و قرمز شدن و بی‌حسی سینه‌ها از عوارض این جراحی است.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست