آیا پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک لازم است؟

پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

سبک زندگی امروز و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در همه زمینه‌ها باعث شده است که در طول روز انسان‌ها بسیار کمتر از قبل، حرکت یا فعالیت فیزیکی داشته باشند. همین امر، باعث چاقی بسیاری از افراد شده است. همانطور که قطعا می‌دانید، چاقی برای مردان و زنان بسیار خطرناک است، به‌ویژه اگر گرفتار چاقی موضعی باشند؛ چرا که این نوع چاقی را نمی‌توان به راحتی از راه‌های معمولی مثل رژیم غذایی برطرف کرد.

به نظر می‌رسد تکنیک‌های لیپوماتیک قادر است بسیاری از مشکلات چاقی موضعی، حال به هر دلیلی که باعث شده است را به راحتی و به سرعت حل ‌کند. حتی می‌توان گفت که این روش جراحی یک راه‌حل جادویی برای رهایی از چاقی موضعی است؛ اما بدیهی است که برای نتایج بهتر، باید به نکات مهم پس از جراحی نیز اهمیت داده شود.

یکی از همین نکات، پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک است که ما این مطلب را بدان اختصاص داده‌ایم. این مقاله به تمام سوالات شما در مورد پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک پاسخ خواهد داد.

مفتخریم که تا انتها با ما همراه باشید!

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

گن طبی چه نوع لباسی است؟

گن طبی در واقع لباس‌ مخصوصی است که برای تسهیل درمان و همینطور افزایش نتایج بهتر درنظر گرفته شده است و لزوما باید از مواد با کیفیت ساخته شده‌ باشد. اینگونه لباس‌های طبی معمولا دارای قلاب یا زیپ برای بسته شدن هستند. سطح بزرگ‌تر آن‌ها برای بیمارانی مفید است که چندین عمل پیکرتراشی و یا ترمیمی را در نواحی مختلف بدن انجام داده باشند.

پوشیدن این لباس برای افرادی که لیپوماتیک انجام می‌دهند، ضرورت دارد و در دوره نقاهت نقش مهمی را در زمینه رسیدن به اندام ایده‌آل ایفا می‌کند. می‌تواند از ایجاد عوارض جانبی احتمالی جلوگیری ‌کند و در رسیدن به بهترین نتایج، بسیار مؤثر واقع شود.

این لباس‌های طبی یا همان گن که تورم و درد را به حداقل می‌رسانند، تقریبا برای هر قسمتی از بدن در دسترس هستند و در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. گن می‌تواند با اعمال فشار بر بافت‌های تحت درمان موجب تخلیه عفونت، هدایت و جلوگیری از تجمع مایعات انباشته شده در محل زخم، جذب آن‌ها توسط بدن و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست ‌‌شود.

بدین‌ترتیب، عفونت، کبودی و تورم بعد از عمل کنترل می‌شود، تغییر رنگ در اطراف بافت رخ می‌دهد و از میزان عوارضی که باعث ناراحتی شدید می‌شوند، می‌کاهد.

گن طبی چه نوع لباسی است

کیفیت انواع گن های طبی

موفقیت هر جراحی پلاستیک نه‌تنها به مهارت جراح بستگی دارد، بلکه کیفیت مراقبت‌های بعد از آن نیز مهم است. یکی از نکاتی که در این میان قابل‌توجه است تا نتایج رضایت‌بخش‌تری را به ارمغان آورد، کیفیت لباس‌های طبی می‌باشد. انواع گن یا لباس‌های طبی بسته به سازنده آن‌ها می‌توانند متفاوت باشند. در اینجا چند ویژگی ذکر خواهد شد که آگاهی از آن‌ها برای اینکه پوشیدن لباس را آسان کند، خالی از لطف نیست:

خواص ضد باکتری

لباس‌هایی که دارای ذرات نانو هستند، از رشد باکتری روی پوست جلوگیری می‌کنند. این گن‌ها گسترش میکروب‌ها را کاهش می‌دهند، باعث تسریع بهبودی و کاهش بو می‌شوند.

قابل تنفس بودن مواد لباس

این لباس‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که امکان تنفس پوست را فراهم می‌کنند، تعریق را کاهش می‌دهند و بدن را خشک، خنک و راحت نگه می‌دارند.

دوام بالا

پارچه خوبی که از کشش و دوام زیادی برخوردار است، می‌تواند کار خود را روی بدن بیمار به خوبی انجام دهد و بدون مشکل به تسریع روند بهبودی کمک کند.

پارچه ضد رطوبت

پارچه‌ای که برای خشک نگه داشتن پوست بیمار طراحی شده است، نه‌تنها می‌تواند به بیمار احساس راحتی دهد، بلکه موجب کاهش انتشار باکتری‌ها نیز می‌شود؛ زیرا باکتری‌ها در رطوبت و گرما رشد می‌کنند.

در دسترس بودن زیپ‌ها و بست‌ها

از آنجایی لباس‌های طبی دارای زیپ یا بست‌های قلاب‌دار هستند، باید به راحتی در دسترس باشند؛ چرا که این کار باعث می‌شود هنگام پوشیدن و درآوردن لباس، فشار کمتری بر روی بدن بیمار باشد. این زیپ‌ها نباید گیر کنند و بست‌ها باید بدون فشار بسته شوند. اگر در ابتدا انجام این کار به تنهایی برایتان دشوار بود، مراقبتان می‌تواند به شما در پوشیدن لباس و درآوردن آن کمک کند.

کیفیت انواع گن های طبی

برای آشنایی با لیپوماتیک زیر بغل و سینه اضافی این مقاله را از دست ندهید.

پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک چه لزوم و مزایایی دارد؟

پزشکان و جراحان پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک یا هر نوع جراحی ترمیمی و کانتورینگ را ضروری می‌دانند؛ اما سوال این است که آیا گن واقعا به نتایج جراحی‌های پلاستیک کمک می‌کند؟

در پاسخ، باید قاطعانه بگوییم “بله” و به چندین مزیت آن اشاره کنیم:

کاهش درد جراح زیبایی لیپو با پوشیدن گن طبی

در حالی که ممکن است توجه زیادی به این لباس مخصوص نشود، باید متذکر شویم که گن‌ می‌تواند بهترین دوست بیمار پس از جراحی‌هایی مثل عمل لیپوماتیک باشد. فشار و حمایت ملایم لباس می‌تواند علائم درد را تسکین دهد، به همین‌ واسطه، باعث می‌شود ناحیه آسیب‌دیده احساس بهتری داشته باشد. دقیقا به همین دلیل است که بیمارانی که گن را مورد استفاده می‌دهند، درد کمتری را در مقایسه با کسانی که این لباس را نمی‌پوشند، تجربه می‌کنند.

تسریع روند بهبودی پس از جراحی لیپوماتیک

از آنجایی که گن طبی مؤثرترین و مهم‌ترین ابزار برای کاهش عوارض احتمالی است، وجودش تقریبا همیشه پس از چنین عمل‌هایی، ضروری می‌باشد. این لباس که توسط پزشک تجویز شده است، می‌تواند به بدن کمک ‌کند تا آرامش بیشتری را حین بروز ناراحتی‌های فرآیند بهبودی ارائه دهد.

بنابراین، از آنجایی که گن می‌تواند بر نتایج جراحی تأثیر بگذارد و روند بهبودی را تسریع کند، بخش مهمی از مراقبت‌های بعد از عمل به‌شمار می‌آید و به تجویز پزشکان و جراحان باید خریداری شود.

کاهش تورم عمل لیپو

اگر به این فکر می‌کنید که تورم ایجاد شده پس از انجام جراحی چگونه کاهش می‌یابد، باید بگوییم که پوشیدن گن طبی می‌تواند این کار را انجام دهد. این لباس کمک می‌کند تا تورمی که پس از عمل جراحی ایجاد شده است را با اعمال فشار مناسب به ناحیه موردنظر محدود کند.

کاهش بروز کبودی و خونریزی بعد از جراحی زیبایی پیکرتراشی

تجربه نشان داده است که پوشیدن این لباس‌های مخصوص احتمال خونریزی بعد از عمل را کاهش می‌دهد و از خطر بروز کبودی می‌کاهد.

تثبیت و شکل‌دهی خطوط جدید بدن با گن طبی

گن می‌تواند به تثبیت و شکل‌دهی خطوط جدید بدن در حین فرآیند بهبودی کمک کند و منحنی‌های جدید بدن تقویت نماید. از آنجایی که این لباس بعد از جراحی باعث جمع شدن پوست می‌شود، برای بیمارانی که از خاصیت ارتجاعی ضعیفی در پوست خود برخوردارند نیز مفید است.

کاهش خطر عفونت پس از لیپوماتیک

یک لباس مناسب بعد از جراحی می‌تواند مانند یک مانع از پوست شما در برابر میکروب‌ها محافظت کند. از طرف دیگر، قادر است در حین بهبودی وظیفه محافظت از زخم را برعهده بگیرد.

کمک به لیفت بهتر بدن

وقتی پوست و عضله طی یک جراحی زیبایی بالا می‌روند، قطعا دوست دارید که در موقعیت صحیح بهبود پیدا کنند. یکی از اهداف گن، تشویق قرار گرفتن بافت‌ها در جای مناسب خود به جهت تحقق این اتفاق یعنی لیفت بدن است. اگر بخواهیم ساده بگوییم، پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک ضرورت دارد، چون شما می‌توانید زودتر پس از جراحی به زندگی نرمال خود بازگردید.

پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک

اگر به دنبال راهی برای لاغر کردن خود هستید و از خطر آمبولی در لیپوماتیک نگران هستید، مطالعه مقاله آمبولی در لیپوماتیک چیست؟ را از دست ندهید.

مدت زمان پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

دوره‌ای که افراد باید گن طبی را بپوشند، بر اساس پروتکل جراح از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این دوره برخی افراد سریع بهبود می‌یابند؛ در حالی که بعضی دیگر اینگونه نیستند. به طور کلی، این زمان می‌تواند به مقدار پوست یا چربی برداشته شده، خاصیت ارتجاعی پوست، وسعت جراحی و سایر عوامل متکی باشد.

برای عمل‌های جزئی، پوشیدن گن به مدت دو هفته ممکن است، کافی باشد؛ اما پیش می‌آید که برخی این لباس طبی را به مدت سه هفته تا یک ماه درست بعد از روز اول عمل می‌پوشند در حالی که بعضی دیگر باید آن را برای مدت طولانی‌تری بپوشند.

کسانی که در مدت طولانی‌تری از گن استفاده می‌کنند، فرآیند بهبودی آن‌ها به دو مرحله تقسیم می‌شود. مدت زمان مرحله اول بهبودی بسته به فرد، بین یک تا سه هفته است و باید لباس را در طول شبانه روز بپوشد؛ اما در مرحله دوم بهبودی که معمولا بین سه تا شش هفته است، ممکن است شخص تنها نیاز به پوشیدن لباس در طول روز داشته باشید.

گنی که بهترین کیفیت آن با مشورت پزشک متخصص عمل لیپوماتیک تهیه شده است، نه‌تنها از تحریک پوست جلوگیری می‌کند، بلکه بیمار با پوشیدن آن دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. صرف نظر از مدت زمانی که پزشک برای پوشیدن این لباس توصیه می‌کند، فرد در آن احساس راحتی خواهد داشت؛ چرا که فشردگی آن باید به طور قابل‌توجهی راحت باشد.

نه آنقدر سفت که باعث ناراحتی یا دشواری تنفس شود و نه آنقدر راحت که فشرده‌سازی بهینه را فراهم نکند و بی‌ثمر باشد؛ اما اگر باتوجه به همه این جزئیات، باز هم پوشیدن این لباس، راحتی را از فرد سلب کند، ممکن است پزشک بتواند تنظیمات یا توصیه‌هایی را ارائه دهد که شرایط را در حین بهبودی، کمی برای بیمار راحت‌تر کند.

بنابراین، نکته کلی و قابل توجه بعد از جراحی این است که گن طبی بنا بر تشخیص پزشک، باید در تمام طول روز حتی در ساعات خواب پوشیده ‌شود؛ اما فرد می‌تواند هنگام حمام کردن آن‌ را در بیاورد. بیرون آوردن گن یا هر لباس فشرده طبی دیگری هنگام دوش گرفتن، ایمن و البته ضروری است. پس از اتمام حمام کردن، بیمار باید به آرامی خود را با یک حوله تمیز خشک کند. هنگامی که پوست کاملا خشک شد، زمان آن فرارسیده است که لباس طبی خود را دوباره بپوشد.

به خاطر داشته باشید که معمولا پوشیدن گن بیشتر از زمان توصیه شده، ضرری ندارد؛ حتی به گفته برخی از زنان، پوشیدن این لباس احساس امنیت را در آنان بیشتر می‌کند.

مدت زمان پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

آیا می‌توانم گن را برای مدت کوتاهی دربیاورم؟

از آنجایی که پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک در هفته‌های پس از جراحی مهم تلقی می‌شود، باید تاحد امکان آن را بپوشید؛ اما اگر به چند دقیقه تسکین نیاز دارید، می‌توانید گه‌گاهی آن را درآورید.

درآوردن لباس برای مدت کوتاهی، بی‌خطر است. همانطور که ذکر شد، هنگام دوش گرفتن باید آن را درآورید. همچنین، لباس باید شسته شود تا تازه و تمیز بماند. در این مدت کوتاه هم می‌توانید لباس را درآورید، اگر احساس می‌کنید نیاز به استراحت دارید. با این حال، ایده خوبی است که یک لباس طبی دوم بخرید تا مجبور نباشید، برای شستن لباس عجله کنید.

زمانی که لباس مخصوص را نمی‌پوشید، بهتر است از لباسی که نرم و گشاد باشد، استفاده کنید؛ چرا که این کار باعث می‌شود پارچه لباس شما کمتر به بخیه‌ها و زخم‌ها آسیب برساند. شایان ذکر است که درآوردن مکرر گن و پوشیدن آن می‌تواند خطر ابتلا به سروما یا همان تجمع مایع سروزی شفاف (پلاسمای فیلترشده خون) را افزایش دهد.

در این مقاله خواندیم که

پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک به حفظ فشار ثابت و یکنواخت بر روی پوست و بافت‌های عمیق‌تر پس از جراحی کمک می‌کند، تورم ناشی از تجمع احتمالی مایعات اضافی را از بین می‌برد و برای ایجاد بهبودی سریع‌تر ضروری است. بنابراین، اگر در جایگاه بیمار متقاضی این عمل هستید، علاوه‌بر درنظر گرفتن مهارت جراحی انتخاب می‌کنید، به کیفیت مراقبت‌های بعد از عمل لیپوماتیک نیز توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست