هر آنچه درباره لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت باید بدانید

کشیدن پوست صورت
جوانسازی صورت

لیفت صورت به منظور رفع چین‌وچروک و جوانسازی صورت، از جمله عمل‌های زیبایی‌ست که توسط جراحی پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. از میان رفتن جوانی و طراوت پوست صورت، از اتفاقات ناگواری‌ست که به دلایل مختلفی بستگی دارد؛ وراثت، جاذبه زمین، تشعشعات خورشید، آلودگی‌های زیست محیطی و استرس از مهم‌ترین این عوامل‌اند.
تغییراتی که در پوست صورت اتفاق می‌افتد، سبب پیر جلوه دادن چهره افراد می‌شود. شل‌شدگی پوست صورت و کاهش خاصیت ارتجاعی آن، مسبب ایجاد چاله‌ها، چین و چروک‌ها و خطوطی در شقیقه، اطراف لب، نواحی گونه‌ها و چانه هستند. علاوه بر این، پیر شدن اسکلت صورت نیز در بروز چنین مواردی تاثیرگذار است.

از دیرباز، زیبایی فاکتوری بسیار ارزشمند برای انسان بوده است؛ از زمانی که انسان‌های اولیه، با رنگ‌های مختلف صورت خود را آرایش می‌کردند و هنوز این رسوم را می‌توان در قبایل آفریقایی دید، تا زمان حال که انواع روش‌های جراحی و درمانی گیاهی و شیمیایی برای زیباتر شدن رایج شده‌اند، بشر همواره یک هدف را دنبال کرده است، زیبایی!

فاکتورهای متعددی برای زیبایی مطرح شده‌اند. تناسب اجزای صورت همچون بینی، چشم و … با دیگر اجزا و کلیات صورت، تناسب سایز بدن، زیبایی و خوش‌حالتی موها و …. در کنار تمام این عوامل، صورت و چهره نقش بسیار مهی در زیبایی فرد ایفا می‌کنند؛ چرا که در اولین برخورد با اشخاص، چهره افراد مرکز توجه و برقراری ارتباط است. از همین رو، توجه به زیبایی چهره و صورت بسیار در بین افراد جامعه اهمیت دارد.

با گذشت زمان و بالاتر رفتن سن، چهره و صورت دست‌خوش تغییر می‌شوند. پوست قدری کشیده شده و در گوشه لب‌ها و زیر چشم‌ها گود می‌شود. چین و چروک کم کم در قسمت‌های پیشانی و دیگر قسمت‌های چهره نمایان می‌گردد و این روند تا پایان عمر ادامه می‌یابد. دلایل متعددی بر پیری چهره تاثیر گذار هستند. رژیم‌ها غذایی نامناسب، عادات نامناسب حالت چهره همچون اخم کردن مداوم یا بالا انداختن ابروها، کهولت سن و… همگی از عوامل تاثیرگذار بر پیر شدن چهره و پوست هستند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و علم، متخصصان زیبایی، فناوری را به خدمت گرفتند تا راهی برای رفع شل شدگی پوست و جوانسازی صورت بیابند.

متخصصان زیبایی، روش‌های گوناگونی را برای جوانسازی صورت و رفع شل شدگی پوست ارائه کرده‌اند. برخی از این روش‌ها به مرور حذف شده و برخی، همچون کشیدن پوست صورت یا همان لیفت صورت، همچنان از محبوب‌ترین روش‌های رفع شل شدگی پوست هستند. اما در این بین سوالات بسیار مهمی را باید بررسی کرد. آیا لیفتینگ صورت و گردن برای همه افراد مناسب است؟ کدام روش جوانسازی صورت بیشترین نتیجه را بر رفع شل شدگی پوست دارد؟ تمامی این سوالات می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند با انجام کشیدن پوست صورت و یا همان لیفت صورت، باعث جوانسازی صورت خود شوند، بسیار مهم باشد. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب کشیدن پوست صورت و بهترین راه‌های رفع شل شدگی پوست تا انتها همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

کشیدن پوست صورت و تغییرات قبل و بعد از انجام عمل

کشیدن پوست صورت، هدیه تکنولوژی به زیبایی!

همانطور که گفته شد، صورت یکی از اصلی‌ترین اجزای بدن است که در برخوردها و معاشرت‌های اجتماعی جلب توجه می‌کند. به همین سبب، هر گونه تغییر ناخوشایند در این  قسمت مهم ساختار بدن، می‌تواند باعث کمبود اعتماد به نفس شده و تاثیرات منفی بر روابط اجتماعی شما داشته باشد. در بدو تولد انسان، پوست حالت تازه و نرمی دارد. با گذشت زمان و رشد بدن، پوست در معرض نور آفتاب، آلودگی‌های هوایی، مواد شوینده آرایشی و بهداشتی مختلف و دیگر عواملی که بر کیفیت پوست انسان تاثیر می‌گذارند، قرار می‌گیرد. در کنار تمام این عوامل، افزایش سن نیز کیفیت پوست را کاهش می‌دهد. همین موضوع سبب می‌شود که پوست بدن به آرامی حالت ارتجاعی خود را از دست داده و رو به پیری و چروکیدگی برود.

ظاهر صورت و چهره هر شخص، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باعث می‌شود شناخته شود. بدون شک کسی دوست ندارد با چین‌وچروک صورت و یا شل بودن صورت خود شناخته شود. لیفتینگ صورت و گردن، یکی از راه‌های کشیدن پوست صورت است که می‌تواند باعث رفع شل شدگی پوست شده و نیز چین و چروک به وجود آمده را نیز تا حد زیادی برطرف کند.

کشیدن پوست صورت و یا لیفتینگ صورت و گردن، روشی است که در آن، با ایجاد برش‌های کوچک، چربی‌های اضافه حذف شده و پوست نیز قدری کشیده می‌شود. کشیدن پوست صورت موجب می‌شود تا چین و چروک از بین رفته و فرد چهره‌ای بشاش‌تر و جوان‌تر داشته باشد.

کشیدگی پوست صورت و یا همان لیفت صورت، یکی از محبوب‌ترین روش‌های رفع شل شدگی پوست و چروکیدگی ناشی از آن است. این روزها،جوانسازی پوست صورت به وفور در کلینیک های زیبایی برای افرادی که خواهان جوانسازی صورت خود هستند، انجام می‌شود.

اما با همه این تفاسیر، این جراحی سبک ممکن است سوالات زیادی را در ذهن شما ایجاد کند. در ادامه، به نحوه انجام جراحی و کاندیداهای مناسب جوانسازی پوست صورت اشاره خواهیم کرد.

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت یا لیفتینگ صورت از عمل‌های زیبایی محبوب و رایج در افرادی‌ست که چهره‌شان، نشانی از چنین علائمی را در خود ثبت کرده است. روش‌های درمانی متعددی برای رفع این مشکلات ابداع شده‌اند که لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت از رایج‌ترین آنهاست. عمل جوانسازی صورت (لیفتینگ) قادر است چهره را چیزی حدود ۵ تا ۱۰ سال، جوان‌تر از آنچه هست نشان دهد. هرچند کشیدن پوست صورت در تمام سنین قابل انجام است، اما معمولاً میانسالانی که بین ۴۰ تا ۶۰ سال سن دارند، عمده‌ترین مشتریان لیفت صورت می‌باشند. در این عمل، با برداشتن مقداری از چربی اضافه صورت، سفت نمودن عضلات زیرین و بالا کشیدن پوست صورت و گردن، نشانه‌هایی که از افزایش سن در چهره وجود دارد، برطرف خواهند شد.

لیفتینگ صورت

هدف از لیفت صورت چیست؟

پوست انسان در سنین پایین بیشتر حالت ارتجاعی را دارد ودر زیر پوست انسان تجمعی از چربی ها وجود دارد که در خصوص کودکان صادق این امر بیشتر ملموس است که کودکی از صورت چاقی برخوردار است قطعا چربی بیشتری در زیر پوستش جمع گردیده است که هر چقدر سن شخص بالا برود میزان چربی موجود در زیر پوست کاهش یافته و خاصیت ارتجاعی بودن پوست نیز کم میشود. که این امر سبب ایجاد خط و خطوط و چین و چروک ایجاد میگردد که از زیبایی پوست میکاهد و چهره حالت عبوس و اخمو بودن پیدا میکند. همزمان با بالارفتن سن پوست استحکام و قابلیت ارتجاع خود را از دست داده و از دست رفتن ارتجاع پوست به خاطر کاهش قدرت عضلات می باشد و این موضوع موجب شده است که چین و چروک در پیشانی ایجاد شود و ابروها و فرورفتگی گونه ها می شود. در سن ۴۰ سالگی میزان تغییرات و پیر شدن پوست روند صعودی به خود گرفته و چروک های به نسبت زیادی بر روی پوست ایجاد می گردد، با استفاده از روش ها و تکنولوژی های جدید می توان این چین و چروک را از بین برد.

چه افرادی کاندیداهای مناسب کشیدن پوست صورت هستند؟

به طور کلی، تمامی افرادی که از وضعیت پوست خود به علت تغییرات مخرب ناراضی‌اند، می‌توانند کاندید انجام کشیدن پوست صورت و جوانسازی صورت باشند. با این حال، همانطور که به نظر می‌آید، عمده کاندیداهای جراحی لیفت صورت و کشیدن پوست صورت را افراد مسن و میانسال تشکیل می‌دهند. خوب است بدانید عمده داوطلبان لیفتینگ صورت و گردن را افرادی با میانیگین سنی ۴۰ تا ۶۰ سال تشکیل می‌دهند!

پس از عبور انسان از مرز ۴۰ سالگی، پوست وارد مرحله متوسط می‌شود. بسته به عادات زندگی فردی که می‌خواهد عمل لیفت صورت و یا لیفتینگ صورت و گردن را انجام دهد، شامل رژیم غذایی، در معرض خورشید بودن و … ، ممکن است چین و چروک کم و یا زیادی در چهره و گردن فرد مشهود شده باشد. معمولا در جلسات مشاوره با پزشک متخصص جوانسازی صورت، اطلاعات کاملی از نحوه انجام کشیدن پوست صورت و نتایج لیفت صورت برای شما بیان خواهد شد.

افرادی که می‌خواهند عمل کشیدن پوست صورت را انجام بدهند، نیاز است تا سلامت جسمانی و تحمل جراحی را داشته باشند. همچنین، انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه جراحی لیفتینگ صورت و گردن باید پیش از جراحی برای بیمار به طور کامل شرح داده شود. به طور خلاصه، افرادی که در زیر فهرست شده‌اند، می‌توانند کاندیداهای مناسبی برای جراحی کشیدن پوست صورت و لیفتینگ صورت و گردن باشند:

  • افرادی که دارای چین عمیق در کنار بینی خود تا گوشه لب هستند
  • چین‌های عمیق در قسمت‌های مختلف همچون پیشانی، گوشه چشم و …
  • افراد دارای شلی پوست بر روی گونه‌ها و زیر چشم
  • شلی پوست، چربی اضافه و شکل نافرم در قسمت گردن
  • افتادگی و شلی کلی پوست صورت
جوانسازی پوست با لیفت صورت

در جلسه مشاوره جوانسازی پوست چه مواردی بررسی می‌شود؟

در جلسه مشاوره، پزشک متخصص لیفت صورت، از شما می‌خواهد تا به طور کامل خواسته‌‌های خود را بیان کنید. بسیار مهم است تا بیمار در این جلسه تمامی خواسته‌های خود را از نتیجه کشیدن پوست صورت بیان کند؛ چرا که برخی از علائم همچون چروک‌های کنار لب ممکن است در جراحی پوست صورت از بین نرود.

در این جلسه، پزشک پس از شنیدن خواسته‌های شما، پوست شما را معاینه کرده و درباره سوابقی همچون عمل جراحی قبلی، اعتیاد به الکل یا مواد مخدر، مصرف سیگار و … سوال خواهد پرسید. جراح لیفتینگ صورت و گردن سعی می‌کند تا انتظارات شما را به نتیجه‌ای که عمل در پی خواهد داشت، نزدیک کرده و برای شما کامل شرح خواهد داد که جراحی کشش پوست صورت، چه تغییراتی را در چهره شما ایجاد خواهد کرد.

متخصص لیفت صورت، پیش از جراحی کشیدن پوست صورت، معاینه کامل از پوست شما شامل ضخامت، انعطاف و قوام، شدت چروک‌ها و … به عمل خواهد آورد. مجددا توصیه می‌کنیم تا در این جلسه تمام خواسته‌های خود را با پزشک کشیدن پوست صورت مطرح کنید تا نزدیک‌ترین نتیجه به انتظارات خود را پس از جراحی لیفت صورت داشته باشید.

انواع لیفت صورت

جوانسازی صورت و روش‌های آن، به دو نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

  • جوانسازی صورت (لیفتینگ) با عمل جراحی
  • جوانسازی صورت (لیفتینگ) بدون جراحی

در لیفت صورت که بدون جراحی انجام می‌شود، روش‌هایی چون تزریق چربی، استفاده از بوتاکس، تزریق ژل به صورت، لایه‌برداری با استفاده از لیزر، کشیدن پوست صورت با دستگاه، لیفت صورت با دستگاه RF و شیوه‌های دیگری که بدون احتیاح به بیهوشی و به صورت سرپایی توسط متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام می‌شوند. هرچند این روش‌ها، قابل مقایسه با لیفت صورت از طریق جراحی نیستند، اما اگر در زمان مناسب به کار گرفته شوند، نتایج مطلوبی را در پی خواهند داشت.

اگر میخواهید سانترال لب همراه با عمل بینی را بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

روش های لیفت پوست صورت بدون جراحی

جهت کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی، روش‌های مختلفی وجود دارد که به اختصار، به معرفی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

  • هایفوتراپی: در این روش با بهره‌گیری از دستگاهی که امواج صوتی اولتراسوند (Ultra Sound) تولید می‌کند، با ایجاد انعقاد گرمایی در لایه‌های عمیق پوست، سبب سفت شدن و لیفتینگ صورت می‌شود. نتایج حاصل از کشیدن پوست صورت در هایفوتراپی، تا حدود یکسال ماندگاری خواهد داشت.
  • دستگاه RF: دستگاه رادیو فرکانس یا RF، با تحریک کلاژن‌سازی و ایجاد نظم در رشته‌های آن، سبب سفت شدن پوست و جوانسازی صورت می‌گردد. استفاده از این دستگاه برای بیشتر افراد در سنین مختلف مجاز است. همچنین، عمل لیفتینگ صورت با این روش، به عنوان روشی بسیار موثر و با حداقل عوارض شناخته می‌شود.
  • لیفتینگ صورت با نخ: در این روش، با استفاده از نخ لیفتینگ صورت که نخی تجزیه‌پذیر است، سوراخ‌هایی بسیار کوچک در پوست ایجاد شده و سوزن و نخ مخصوص را وارد بافت زیرین پوست می‌کنند. این نخ همچون قلاب، باعث بالا کشیدن پوست صورت می‌گردد. این روش، کاملاً بدون عارضه بوده و احتیاج به دوره نقاهت نیز ندارد.
  • تزریق بوتاکس: یک روش محبوب، بی‌خطر و موثر برای لیفتینگ صورت که با استفاده از تزریق‌های کوچک بوتاکس به نواحی مختلف پوست، سبب رفع چین‌وچروک و جوانسازی صورت می‌گردد. این روش قابل اجرا در نواحی مختلف صورت از جمله خط اخم، چروک دور چشم، خطوط اطراف دهان و … می‌باشد.
  • تزریق ژل و چربی: همانطور که از نام آنها برمی‌آید، در این دو روش می‌توان با تزریق ژل به بافت‌های صورت، سبب برجسته نمودن لب‌ها، ‌رفع خطوط و جوانسازی پوست شد. همچنین، در تزریق چربی، از بخش‌های دیگر بدن، مقداری چربی استخراج شده و به بافت زیرین پوست صورت تزریق می‌گردد.

لیفتینگ صورت با جراحی

لیفتینگ صورت با جراحی

وسعت این برش‌ها، بستگی به شرایط بیمار و تشخیص متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دارد. در مواردی نیز لازم است که برش‌هایی در زیر چانه ایجاد شود.

از آنجائی که کشیدن پوست صورت با عمل جراحی، سبب ایجاد زخم و اسکار در پوست می‌شود، تمام تلاش پزشکان در این راستاست که کمترین برش‌ها را ایجاد نمایند. با کم کردن برش‌ها، عوارض این عمل به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

این روش، در زمان‌هایی موثر است که پوست، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد. افرادی که به علت کهولت سن، شرایط محیطی یا ژنتیکی، با چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های بسیار در پوست صورت مواجه شده‌اند، استفاده از عمل جراحی لیفت صورت می‌تواند تاثیرات مطلوب فراوانی داشته باشد.

جراحی کشیدن پوست صورت چگونه انجام می‌شود؟

لیفتینگ صورت و گردن توسط جراح در بیمارستان و یا کلینیک قابل انجام است. جراحی کشیدن پوست صورت را می‌توان با بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام داد. برای کاهش درد پس از جراحی هم معمولا از آرامبخش‌های وریدی استفاده می‌شود. محل انجام جراحی و نوع عمل به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله امکانات مطب پزشک و یا شرایط بیمار و … . بسته به نوع چروک‌ها و شدت آ‌ن‌ها، جراحی کشیدن پوست صورت ممکن است بین ۳ الی ۴ ساعت به طول بینجامد.

جراحی کشیدن پوست صورت با هدف جوانسازی صورت را می‌توان به اشکال مختلف انجام داد. این روش‌ها براساس جلسات مشاوره و نیز میزان چین و چروکی که در صورت بیمار وجود دارد، توسط جراح لیفت صورت بررسی شده و یکی از روش‌های جراحی انتخاب می‌شوند. بر این اساس، نمی‌توان یک نسخه ثابت را برای تمامی بیماران پیچید. ممکن است پزشک جراح لیفت صورت مجبور شود بیمارانی که به نظر می‌آید شرایط یکسانی دارند را به دو شیوه مختلف جراحی کند. جراحی کشیدن پوست صورت را به اشکال گوناگون می‌توان انجام داد که عبارتند از:

۱- کشیدن پوست به شکل عمقی

در این نوع جراحی لیفت صورت، همزمان عمل لیفتینگ صورت و گردن با هم انجام می‌شوند. عمدتا این نوع کشیدن پوست صورت و گردن برای افرادی انجام می‌شود که علاوه بر افتادگی صورت، دچار افتادگی غبغب نیز هستند. این نوع از جراحی جوانسازی صورت می‌تواند باعث شود تا فرد گونه‌‌های برجسته‌تری نسبت به پیش از عمل داشته باشد.

در این نوع جراحی، برش‌ها در جلوی گوش‌ها و زیر مو‌ها انجام می‌شود تا پس از جراحی کمترین مقدار آثار باقی بماند. پس از انجام برش، عضلات و بافت‌های فیبروز از لایه‌های زیرین خود جدا شده و همراه با پوست کشیده می‌شوند. این روش به علت درمان همزمان افتادگی پوست صورت و گردن و کمکی که به جوانسازی پوست می‌کند، یکی از محبوب‌ترین روش‌های کشیدن پوست صورت است.

کشیدن پوست صورت با جراحی

۲- کشیدن پوست در قسمت میانی

افرادی که در گردن و چانه خود دچار افتادگی شدیدی نیستند، بیشترین مخاطبان این روش کشیدن پوست صورت هستند. در این نوع جراحی، پزشک در بالای پیشانی و در داخل موها برشی را ایجاد می‌کند. پس از ایجاد برش‌ها جراح می‌تواند پوست افتاده را بالا بکشد و همزمان چربی روی گونه‌ها را جابه‌جا کرده و در محل صحیح خود قرار دهد. این موضوع می‌تواند تاثیرات کوچکی بر فرم پلک‌ها داشته باشد. همچنین، این نوع از جراحی کشیدن پوست صورت، می‌تواند خطوط خنده و یا چین نازولبیال را نیز تا حد زیادی از بین ببرد.

لیفت میانی صورت برای افرادی که تنها از قسمت گونه و قدری از پلک‌ها دچار افتادگی شده‌اند، می‌تواند مناسب باشد. ممکن است در صورت نیاز، جراح شکاف‌های کوچکی نیز در دهان بیمار ایجاد کند تا بهترین نتیجه کشیدن پوست صورت در قسمت میانی حاصل شود.

۳- کشیدن پوست به صورت خفیف

این جراحی به نسبت دیگر روش‌های کشیدن پوست صورت کم‌تهاجمی‌ است. در این روش جوانسازی صورت، شکافی در قسمت جلوی گوش ایجاد می‌شود تا به وسیله آن، افتادگی پوست در قسمت‌ها گردن و فک اصلاح شود. این روش رفع شل شدگی پوست، به جراح اجازه می‌دهد تا با برداشتن بافت‌های اضافه و نیز کشیدن پوست صورت، نتیجه دلخواه را برای بیمار رقم بزند.

۴- کشیدن پوست به صورت سطحی

این نوع جراحی معمولا برای رفع شل شدگی پوست در گردن و بخش تحتانی صورت انجام می‌گیرد. در این روش، جراح در قسمت گوش، برش‌هایی را ایجاد کرده و با جداسازی بافت از پوست، اقدام به کشیدن پوست صورت می‌کند. در انتها، جراح پوست اضافه را جدا کرده و در محل برش بخیه‌ می‌زند.

این نوع جراحی کشیدن پوست صورت بیشتر برای افتادگی‌های خفیف در قسمت تحتانی صورت انجام می‌گیرد.

۵- کشیدن پوست گردن (پالتیسماپلاستی)

هدف‌ این جراحی لیفت، از بین بردن افتادگی‌ها و بافت‌های اضافه در قسمت گردن می‌باشد. جراح در این حالت، برش‌هایی را در زیر چانه و نیز پشت لاله گوش انجام می‌دهد. سپس، با استفاده از ابزار ویژه پوست را کشیده و در جای خود محکم می‌کند. ممکن است برای نتیجه هر چه بهتر این جراحی، پزشک مجبور شود مقداری عضلات گردن را نیز بکشد. همچنین، بسته به شرایط بیمار و میزان بافت آویزان گردن، ممکن است بیمار احتیاج به عمل لیپوساکشن گردن داشته باشد تا چربی‌ها و بافت‌های اضافه گردن نیز از بین بروند.

معمولا مخاطب این روش افرادی هستند که از وضعیت ظاهری گردن و غبغب خود راضی نبوده و می‌خواهند تغییراتی را در این قسمت از بدن خود ایجاد کنند.

۶- کشیدن پوست صورت با لیزر

یکی از روش‌های بسیار جدید و مدرن رفع شل شدگی پوست، کشیدن پوست با لیزر است. این روش‌ بدون جراحی، بخیه و جای زخم انجام می‌شود و به همین سبب به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های کشیدن پوست صورت و رفع شل شدگی پوست تبدیل شده است.

در روش کشیدن پوست صورت با لیزر، با استفاده از دستگاه لیزر، لیزر با دقت بالا برای حرارت دادن به غشای میانی پوست و سیستم اپونوروتیک عضلانی سطحی، ترویج انعقاد بافت، کشیدن ساختاری و سفت کردن پوست استفاده می­‌شود. این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و هیچ‌گونه بخیه و جای زخمی در کار نخواهد بود. برخی از مزایای جوانسازی و کشیدن پوست صورت با لیزر عبارتند از:

  • نتایج خارق‌العاده در کمتر از نیم ساعت
  • بدون نیاز به بیهوشی و عوارض ناشی از آن
  • از بین رفتن علائم چین و چروک در پوست صورت
  • سفت شدن پوست و عضلات زیرین
  • عدم نیاز به بستری و پانسمان، بیمار پس از انجام کشیدن پوست صورت با لیزر می‌تواند به خانه برود
انتخاب روش عمل کشیدن پوست صورت

خوب است بدانید نوع جراحی که توسط پزشک برای شما انتخاب می‌شود، علاوه بر وضعیت صورت و گردن، به خواسته‌های شما از خروجی عمل هم بسیار وابسته است. بنابراین، مجددا پیشنهاد می‌کنیم تا خواسته‌های خودتان را به طور کامل برای پزشک جراح بیان کنید تا پزشک با انتخاب یک یا چند روش از انواع روش‌های لیفتینگ صورت و گردن، نتیجه مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد.

لیفت یا کشیدن صورت با تکنیک سیلوئت

از سن ۴۰ سالگی، صورت و گونه شروع به افتادگی می کنند و این زمان است که بالا رفتن سن مان را حس می کنیم.

لیفت صورت با تکنیک نخ سیلوئت این مجال را به وجود آورده است که بدون نیاز به جراحی های سنگین و بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان در کمترین زمان چهره خود را دست کم ۱۰ سال جوان تر نماییم.

لیفت صورت با تکنیک نخ سیلوئت یک متدی است که توسط سر کننده موضعی در عرض ۴۵ دقیقه و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان صورت می گیرد.

به دلیل آنکه روند بهبودی در این روش بسیار بالا است شرایط را برای بیمار مهیا می سازد که حداکثر پس از گذشت ۲ روز فعالیتهای روزانه خود را آغاز نماید و بعد از ۱۴ روز  بافت های نرم بهبود می یابد و در نهایت هیچ علامتی از انجام این روش باقی نمی ماند.

لیفت صورت با تکنیک نخ سیلوئت شامل ۵ مرحله می باشد که عبارتند از :

  • وارد کردن
  • استقرار
  • مهار
  • تعلیق
  • تثبیت

نخ ها به وسیله یک برش کوچک در نقطه تمپورال سر ( میان موهای جلوی گوش ) قرار داده می شود.

این نخ ها از پلی پروپیلن تهیه شده است، متریالی زیست سازگار با بدن انسان که از آن سالیان سال در جراحی قلب و عروق و چشمی به کار گرفته می شد .

لیفت صورت با تکنیک نخ سیلوئت، به جهت ترمیم چین نازولبیال، خطوط نواحی لب و خطوط بیضی شکل صورت، گونه ها و گردن به کار گرفته می شود.

دستاورد نهایی، فوق العاده است. رفع حالت خستگی صورت برای مدت زمان طولانی به شخص چهره ای جوان تر و بسیار طبیعی می دهد.

این عمل تنها در طی یک جلسه صورت می گیرد. فاقد هر نوع اثرات جانبی می باشد و حاصل ان باور نگردنی است.

مینی لیفت

معمولا، این روش برای افرادی مناسب می باشد که پوست و اطراف فک آنها دچار افتادگی خفیف می باشد. مینی لیفت بسیار کم تهاجمی می باشد و جراح می تواند با برش های کوتاه، بافت عمیق پوست را کشیده و سفت می شود.

معمولا این برش های کوتاه در ادامه خط رویش موی بالای گوش و یا در قسمت چین اطراف گوش ایجاد می شوند. همینطور بافت های ساختاری گونه توسط همین برش ها کشیده و سفت می شود؛ به این طریق افتادگی پوست در اطراف فک از بین رفته و در اثر بهبود ظاهر فک، خستگی ایجاد شده بر اثر این افتادگی برطرف شده و چهره جوان و سرزنده می شود.

به نسبت از وضعیت بیمار می توان این جراحی را به وسیله بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام داد. استفاده از این روش موجب از میان رفتن نشانه های پیری و جلوگیری از شدت گرفتن افتادگی پوست و باعث به تعویق انداختن جراحی های پیچیده تر می شود.

لیفتینگ استاندارد(سنتی)

لیفتینگ استاندارد(سنتی)

این جراحی پیچیده تر از مینی لیفت می باشد و برای بهبود احتیاج به مدت طولانی تری دارد؛ در عوض تمام این دشواری ها نسبت به مینی لیفت، نتیجه جراحی بسیار قابل توجه تر می باشد.

جراح می تواند به وسیله ایجاد برش از پشت خط رویش موی گیجگاه جراحی را آغاز کرده و به دنبال آن از جلوی گوش عبور کرده،بافت های عمیق تر را جابجا کرده و به وسیله برداشتن پوست اضافی؛ چین ها صاف شده و افتادگی زیر چانه از بین می رود و جوانی صورت و گردن باز می گردد.

آمادگی قبل از عمل لیفتینگ صورت با جراحی

پیش از اقدام به عمل جراحی لیفت صورت لازم است که با متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خود، جلساتی داشته باشید. طی این جلسات، با تشخیص پزشک و توضیحات خودتان، خواهید توانست به اهدافی مشترک جهت گرفتن نتایج بهتر برسید. از پزشک خود بخواهید که توصیه‌های لازم قبل از عمل را به شما ارائه بدهد. اگر توصیه‌ها جدی گرفته نشوند، حتی بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی نیز نخواهد توانست نتایج دلخواه شما را به ارمغان آورد.

از دو هفته پیش از عمل جراحی لیفت صورت خود، مصرف آسپیرین‌ها و سایر رقیق‌کننده‌های خونی را قطع کنید. از یک ماه قبل، سیگار، الکل و مواد مخدر را کنار گذاشته و از حمام آفتاب خودداری نمایید. همچنین، از یک یا دو هفته پیش از عمل، صورت خود را آغشته به کرم‌های جوان‌کننده نکنید. لازم است که هنگام ورود به اتاق عمل، از تمیز بودن صورت، سر و موی خود اطمینان داشته باشید.

نکاتی برای پیش از جراحی کشیدن پوست صورت

یک هفته پیش از عمل و یک هفته پس از عمل از خوردن داروهای رقیق‌کننده پوست خودداری کنید. همچنین، بهتر است پیش از جراحی حمام کرده و صورت خود را کاملا بشویید. توجه داشته باشید در روز جراحی صورت شما باید فاقد هر گونه آرایش باشد.

عوارض و خطرات جراحی لیفت صورت

همانطور که می‌دانید، هر جراحی عوارضی دارد. همچنین، خوب است بدانید، جراحی کشیدن پوست صورت نوعی جراحی زیبایی و کاملا اختیاری می‌باشد که فرد به انتخاب خود تن به این جراحی می‌دهد. بنابراین، بهتر است در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید تا بهترین نتیجه برای شما رقم بخورد.

از عمده عوارض جراحی کشیدن پوست صورت به روش‌ جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خون‌ریزی در محل بخیه‌ها
  • ایجاد کبودی و ورم پس از جراحی
  • از کار افتادن موقت اعصاب صورت و یا اعصاب منطقه‌ای که تحت جراحی بوده‌اند
  • در موارد بسیار نادر، آسیب دیدن ماهیچه و عصب صورت بیمار
  • ریزش موقتی مو در ناحیه‌ای که برش‌ها انجام شده‌اند
روش کشیدن پوست صورت با لیزر

این روش به علت تهاجمی نبودن و نیز عدم استفاده از برش برای انجام عمل لیفتینگ صورت، بسیار کم عوارض می‌باشد. به علت استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در این روش، لحظه به لحظه شرایط بیمار بررسی می‌شود. برای نمونه اگر دمای بافتی که در معرض لیزر قرار گفته است بالاتر از حد نرمال برود، دستگاه تابش لیزر را متوقف خواهد کرد تا دمای بافت به حالت طبیعی خود بازگردد.

اقدامات لازم پس از جراحی لیفت صورت و گردن

پس از کشیدن پوست صورت و گردن، ممکن است بیمار قدری درد خفیف داشته باشد که معمولا توسط پزشک، آرام بخش تجویز می‌شود. پس از یک الی دو روز، پانسمان‌های بیمار برداشته خواهد شد. ممکن است در برخی از قسمت‎‌های صورت کبودی‌ها و تورم وجود داشته باشد که کاملا طبیعی است و پس از مدتی برطرف خواهند شد.

معمولا طی چند هفته پس از عمل، بی‌حسی‌های موضعی در برخی از نقاط صورت از بین خواهند رفت. همچنین، یک هفته پس از جراحی کشیدن پوست صورت و گردن، می‌توان از مواد آرایشی برای مخفی کردن جای جراحی‌ها استفاده کرد. اکثر بیماران، پس از گذشت ۳ الی ۴ هفته می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را از سر گرفته و به زندگی معمولی  خود برگردند.

اگر چه این جراحی مراقبت‌های چندان ویژه‌ای را نیاز ندارد، ولی با این حال می‌توان فهرست زیر را مهم‌‌ترین مواردی دانست که بیمار پس از جراحی باید رعایت کند. رعایت این شرایط باعث خواهد شد تا بهترین نتیجه برای بیمار حاصل شود:

  • بهتر است بیمار تا چند روز اول پس از جراحی استراحت کند
  • جهت کاهش تورم و کبودی‌های ناشی از جراحی، در زمان خواب، سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد
  • قرار دادن کمپرس سرد بر روی محل جراحی می‌تواند به کاهش درد، تورم و خونریزی کمک کند
  • به تشخیص پزشک، تا مدتی پس از جراحی از مصرف داروهای ضدالتهابی و آسپرین خودداری شود
  • بهتر است استفاده از دخانیات تا زمانی که پزشک تعیین می‌کند، پرهیز شود
  • هر گونه فعالیتی که فشار خون را بالا می‌برد، مانند ورزش، دویدن و… تا یک هفته قدغن است
  • خوب است بیمار موقتا از تابش نور آفتاب دوری کند
  • در روزهای اولیه، بهتر است بیمار از حرکاتی که عضلات صورت را درگیر می‌کند، همچون جویدن، خندیدن و… دوری کند.

البته در نوع جراحی کشیدن پوست صورت با لیزر، نیازی به این موارد نیست و با رعایت کردن توصیه‌های بسیار جزئی، پس از جراحی می‌تواند فعالیت روزانه خود را از سر بگیرید.

نتایج و مراقبت های بعد از عمل جراحی

پس از اتمام عمل جراحی، سر و صورت بیمار پانسمان شده و در صورت لزوم، لوله‌های تخلیه درون برش‌ها قرار داده می‌شوند. معمولاً یک روز پس از انجام عمل، این لوله‌ها برداشته می‌شوند. وجود تورم، کبودی و درد پس از عمل، امری طبیعی‌ست. تورم و درد در ۴۸ ساعت اول جراحی، در اوج خود قرار دارد و طی چند هفته کاملاً برطرف خواهند شود. ممکن است تا مدتی پس از لیفتینگ صورت، در برخی از نقاط، مقداری بی‌حسی موضعی ایجاد شود. بخیه‌ها معمولاً پس از یک هفته کشیده می‌شوند. بعد از دو هفته، بیمار خواهد توانست به فعالیت‌های عادی و روزانه خود بازگردد. انجام ورزش نیز از یک‌ماه به بعد امکان‌پذیر خواهد بود. در دوران نقاهت پس از جراحی جوانسازی صورت لازم است که نکات زیر رعایت شوند:

ده روز اول پس از جراحی لیفت صورت
  • تا دو هفته پس از جراحی، به پشت بخوابید و از تماس زخم‌ها و صورت خود با نقاط آلوده جلوگیری کنید.
  • استفاده از سیگار، الکل و مواد مخدر تا دو هفته پس از جراحی ممنوع است.
  • استفاده از کمپرس یخ در اطراف چشم‌ها تا سه روز پس از جراحی، کمک بسیاری به کاهش تورم خواهد کرد.
  • در صورت شدید شدن درد، از مسکن‌ها استفاده کنید.
  • مراقب عفونت‌ها باشید. از پنج روز پس از عمل، شروع به استحمام کنید و جای زخم‌ها را دائماً تمیز نگه‌ دارید. در صورت تجویز پزشک، از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید.

نحوه استفاده از چسب لیفت صورت برای اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب پزشک متخصص و کلینیک برای کشیدن پوست صورت

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های تصمیم به کشیدن پوست صورت، انتخاب پزشک متخصص و باتجربه است. شما باید در این راستا تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید و پزشکانی را کاندید کنید تا در خصوص آن‌ها اطلاعات کسب نمایید. انجام سلسله مراتبی از کارها موجب می‌شود تا انتخاب پزشک با موفقیت همراه باشد.

  • پرس و جو از اطرافیان و دوستان
  • تحقیق در شبکه‌های اجتماعی
  • برقراری ارتباط با افرادی که تجربه عمل با همان پزشکان را دارند
  •  جستجو در فضای وب و مشاهده کامنت‌ها و نظرات مختلف در خصوص پزشک مورد نظر
  • مراجعه حضوری و مشاهده نمونه کارهای عمل جراحی
  • شرکت در جلسه مشاوره پیش از عمل و برآورد چگونگی برخورد پزشک، تسلط و اهمیت به نظر مراجعه کننده
  • ارزیابی تمام اطلاعات به دست آمده و انتخاب نهایی

اگر این مراحل را برای انتخاب پزشک متخصص در کشیدن پوست صورت رعایت کنید، قطعا نتیجه مطلوبی خواهید دید. اطمینان به انتخاب پزشک، می‌تواند موجب آرامش، اعتماد و کاهش استرس‌ از نتیجه عمل لیفت صورت شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا در زمینه تحقیق و بررسی بهترین پزشک متخصص و مطب تخصصی برای کشیدن پوست صورت، وقت کافی را اختصاص دهید.

هزینه انجام جراحی کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت را به دو شکل می‌توان انجام داد. در مدل جراحی، عوامل متعددی همچون تیم پزشکی، بیمارستان، دستگاه‌های استفاده شده، مدت زمان بستری بیمار و … در میزان هزینه انجام جراحی تاثیر گذار هستند. بنابراین، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این جراحی تعیین کرد.

در مدل کشیدن پوست صورت با لیزر، بیمار مجبور نیست که هزینه تیم پزشکی، پرستاران و خدمه بیمارستان را بپردازد! این نوع جراحی غیرتهاجمی، در مطب پزشک و توسط ایشان قابل انجام است و به همین دلیل، هزینه بیمار بسیار کاهش خواهد یافت. هر چند در این نوع جراحی نیز، عواملی بر قیمت تمام‌شده تاثیرگذار هستند؛ عواملی همچون میزان چین و چروک، شرایط بیمار و …

تعیین هزینه لیفت صورت به عوامل متعددی بستگی دارد: میزان چروک‌های پوست بیمار و میزان وخامت شرایط صورت، نوع عمل و روش انتخابی انجام لیفتینگ صورت، تعداد جلسات لازم برای انجام جوانسازی صورت و میزان تخصص پزشک جراح. همچنین، در هر کدام از روش‌های لیفتینگ صورت که با جراحی یا بدون جراحی انجام می‌شوند، کیفیت انجام کار نیز تعیین‌کننده‌ی میزان قیمت خواهد بود. انجام مشاوره پیش از تصمیم به اقدام، همواره گزینه‌های متعددی را پیش روی شما قرار خواهد داد. بدین ترتیب، می‌توانید بهترین روش، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و بهترین قیمت را برای جوانسازی صورت خود انتخاب نمائید.

همزمان با بالارفتن سن پوست استحکام و قابلیت ارتجاع خود را از دست داده و از دست رفتن ارتجاع پوست به خاطر کاهش قدرت عضلات می باشد و این موضوع موجب شده است که چین و چروک در پیشانی ایجاد شود و ابروها و فرورفتگی گونه ها می شود . در سن ۴۰ سالگی میزان تغییرات و پیر شدن پوست روند صعودی به خود گرفته و چروک های به نسبت زیادی بر روی پوست ایجاد می گردد ، با استفاده از روش ها و تکنولوژی های جدید می توان این چین و چروک را از بین برد .

زیبایی ایمن و سریع!

شاید با خواندن این مقاله وسوسه شده باشید تا از شر چین‌وچروک پوست خود رها شوید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم جزئیات این مقاله را مجددا بررسی کنید. همانطور که گفته شد، روش‌های مختلف جراحی کشیدن پوست صورت از تهاجمی تا کم‌تهاجمی و غیر‌تهاجمی وجود دارد و این شما هستید که از بین این موارد انتخاب می‌کنید که کدام یک را برای زیبا شدن ترجیح می‌دهید.

بدون شک، کشیدن پوست صورت با لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌هایی است که تاکنون برای رفع چین و چروک مطرح شده است و ممکن است انتخاب شما نیز باشد. با همه این تفاسیر ما به شما پیشنهاد می‌دهیم با حضور در مطب پزشک متخصص و پس از انجام جلسه مشاوره، نوع جراحی خود را با کمک ایشان انتخاب کنید. انتخاب پزشک و روش مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع به نتیجه دلخواهتان رسیده و از نتیجه جراحی خود لذت ببرید.

برای اطلاع بیشتر از کشیدن پوست صورت و لیفت صورت، روی کاتالوگ زیر را کلیک کنید

سوالات متداول کشیدن پوست صورت

آیا نتیجه لیفت صورت دائمی است؟
آیا تزریق بوتاکس بعد از لیفت صورت امکان‌پذیر است؟
آیا جراحی لیفت پوست صورت بهتر از هایفوتراپی است؟
آیا در لیفت صورت می‌توان فرم صورت را تغییر داد؟
آیا لیفت صورت برای سنین ۲۰ سال انجام می‌شود؟
آیا نتیجه لیفت صورت دائمی است؟

زمانی که پزشک متخصص و باتجربه‌ای عمل لیفت صورت را برای‌تان انجام داده باشد و تمام ابعاد ماجرا مثل تقویت عضلات و کشیدن پوست به خوبی اعمال شده باشد، می‌توانید منتظر نتیجه‌ای شگفت انگیز و دائمی از لیفت صورت باشید. اما درنظر داشته باشید که با گذر زمان، نتیجه لیفت صورت نیز به مرور با سایر المان‌های افزایش سن دچار تغییر می‌شود و هم زمان با افزایش سن فرد، اندکی تغییر را شاهد خواهید بود.

آیا تزریق بوتاکس بعد از لیفت صورت امکان‌پذیر است؟

بوتاکس به عنوان یکی از بهترین عوامل پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌های عمیق، می‌تواند در جوانسازی فرد موثر باشد. پس از جراحی لیفت صورت هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و می‌توانید با گذراندن دوران نقاهت و بهبودی کامل، دوره تزریق بوتاکس‌تان را آغاز کنید.

آیا جراحی لیفت پوست صورت بهتر از هایفوتراپی است؟

اگر بخواهید انجام یک جراحی تهاجمی با یک اقدام غیرتهاجمی را مقایسه کنید، قطعا قیاس ناموفقی خواهد بود. چرا که در جراحی لیفت پوست صورت نسبت به کشیدن پوست و تقویت عضلات آن اقدام می‌شود و نتایج کاملا قابل مشاهده است. اما در روش هایفوتراپی، تحریک پوست به کلاژن سازی انجام و پوست به شکل طبیعی لیفت می‌شود. این روش تنها برای افرادی مفید است که در سنین پایین و به عنوان اقدام پیشگیرانه از آن استفاده می‌کنند تا درجات ابتدایی افتادگی صورت را تجربه می‌کنند. در غیراینصورت نتایج هایفوتراپی و جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت اصلا با هم قابل مقایسه نیست و قطعا نتایج جراحی بسیار مطلوب‌تر، دائمی‌تر و زیباتر خواهد بود.

آیا در لیفت صورت می‌توان فرم صورت را تغییر داد؟

عمل جراحی زیبایی لیفت صورت با هدف جوانسازی انجام می‌شود. میزان تغییرات آن در فرم صورت کاملا محدود است و نوع استخوان بندی جمجمه فرد تعیین کننده استایل نهایی خواهد بود. اما در صورت تمایل به تغییر فرم صورت می‌توانید پس از انجام عمل کشیدن پوست صورت، اقدام به تزریق چربی یا ژل به نواحی دل‌خواه کنید و فرم صورت‌تان را تغییر دهید.

آیا لیفت صورت برای سنین ۲۰ سال انجام می‌شود؟

معمولا از جراحی کشیدن پوست، برای سنین کم استفاده نمی‌شود. مگر در شرایطی که فرد به هر دلیلی دچار مشکلات، ناهنجاری‌ها و حالات چهره نامناسبی باشد و لیفت صورت امکان زندگی بهتر و زیبایی مناسب‌تر را فراهم کند. تنها در این شرایط پزشک احتمال دارد نسبت به انجام لیفت صورت در این سنین اقدام کند.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست