بالا کشیدن باسن | همه چیز درباره لیفت باسن

جراحی زیبایی اندام

بالا کشیدن باسن یکی از عمل‌های جراحی است که با نام گلوتوپلاستی نیز شناخته می‌شود. بالا کشیدن باسن می‌تواند باعث شود که اندامی زیباتر برای خانم‌ها به وجود آورد. در طی عمل بالا کشیدن باسن، پوست اضافی آن برداشته شده و بافت اطراف آن دچار تغییر شکل می‌شود تا در نهایت پیکری جوان و شاداب ایجاد نماید. بالا کشیدن باسن را نباید با عمل لیفت باسن برزیلی اشتباه گرفت. در طی عمل لیفت باسن برزیلی، با تزریق چربی بدن خود بیمار به ناحیه باسن، افزایش حجم مشخصی در ناحیه باسن بوجود می‌آورند.

پوست‌های اضافی و افتاده‌ای که در اطراف ناحیه باسن جمع می‌شوند، عامل ناراحتی و سرخوردگی بسیاری از افراد است. بعضی از افراد مبتلا به این عارضه ممکن است با عمل‌های جراحی نظیر لیپوساکشن یا تامی‌تاک بتوانند تا حدودی شکل ناحیه باسن را بهتر کنند. اما عمل لیفت باسن مناسب کسانی است که با پوست‌ و بافت اضافه در ناحیه باسن روبرو هستند. حال پیش از پرداختن به انواع روش‌های بالا کشیدن باسن و شیوه‌های مختلف عمل لیفت باسن، ابتدا ببینیم که بالا کشیدن باسن مناسب چه افرادی است؟

همراه ما باشید تا در این مقاله درباره‌ی موضاعات زیر توضیحاتی دهیم.

عمل لیفت باسن مناسب چه کسانی است؟

عمل لیفت باسن مناسب افرادی است که مقادیر زیادی از افتادگی و شل شدگی در ناحیه باسن و بالای ران خود دارند. این عمل می‌تواند در عین زیباتر کردن فرم باسن، ظاهر سلولیتی آن را نیز بهبود بخشد. هدف از بالا کشیدن باسن این است که ظاهری طبیعی‌تر در ناحیه باسن ایجاد شود. معمولاً ظاهر ناخوشایندی که در این ناحیه ایجاد می‌شود، در دوره‌های بعد از کاهش وزن شدید اتفاق می‌افتد. همچنین، افزایش سن و عوامل محیطی و برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند در این مهم نقش داشته باشند.

هر چند عمل لیفت باسن می‌تواند باعث برداشته شدن مقادیری از چربی‌های اضافه در این ناحیه شود، اما باید در نظر داشت که این عمل برای برداشتن حجم زیادی از چربی‌ها مناسب نیست. بنابراین، بهترین کاندیداها برای انجام عمل لیفت باسن کسانی هستند که نزدیک به وزن ایده‌آل خود باشند. پس، بالا کشیدن باسن مناسب کسانی است که اولاً نزدیک به وزن ایده‌آل خود باشند و ثانیاً با پوست‌های اضافه و بافت‌های چربی در این ناحیه روبرو شده باشند که با ورزش کردن و رعایت رژیم‌های غذایی قابل ترمیم نباشد.

زنان و مردان، هر دو قادرند از عمل لیفت باسن بهره‌مند شوند. اما مناسب‌ترین کاندیداها برای انجام عمل بالا کشیدن باسن کسانی هستند که:

  • از سلامت جسمانی خوب و قابل قبولی برخوردار باشند.
  • نسبت به داروهای بی‌هوشی و عوارض پس از آن حساسیت نداشته باشند.
  • انتظارات واقع بینانه از نتایج عمل جراحی داشته باشند.
  • اعتیاد به مصرف الکل، دخانیات و مواد مخدر نداشته باشند.
  • از رژیم غذایی سالم و سبک زندگی متعادلی برخوردار باشند.
  • اختلاف وزن زیاد از حالت نرمال و طبیعی خود نداشته باشند.

آمادگی‌های پیش از انجام عمل بالا کشیدن باسن

برای دریافت بهترین نتایج از عمل بالا کشیدن باسن، لازم است که از مدتی پیش از عمل، از مصرف سیگار و دخانیات خودداری نمایید. وجود نیکوتین در بدن موجب گرفتگی و انعقاد رگ‌های خونی می‌شود که می‌تواند روند بهبودی پس از عمل لیفت باسن را کندتر کند. همچنین مصرف داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپیرین نیز ممکن است باعث خون‌ریزی‌های پس از عمل و طولانی شدن دوره نقاهت پس از عمل گردد.

در صورتی که به بیماری‌های خاص نظیر دیابت، سرطان، هپاتیت و … مبتلا هستید نیز بایستی حتماً این موضوع را با پزشک خود مطرح نمایید. برای گذراندن بهتر دوران نقاهت پس از عمل نیز لازم است به اندازه کافی آب بنوشید تا از دهیدراته شدن بدن‌تان پس از عمل بالا کشیدن باسن جلوگیری کنید. در ضمن باید تمامی آزمایشات تجویزشده توسط پزشک را پیش از اقدام به بالا کشیدن باسن انجام دهید تا از بروز اتفاقات ناخواسته جلوگیری نمایید.

عمل لیفت باسن مناسب چه کسانی است؟

پیشنهاد میشود مقاله روش های کوچک کردن باسن را مطالعه کنید.

مزایا و معایب بالا کشیدن باسن

بالا کشیدن باسن در صورتی که تحت مراقبت و نظارت پزشکان متخصص و مجرب صورت گیرد و نکات لازم پیش و پس از عمل جدی گرفته شوند، می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. از آنجا که باسن، نقشی مهم در زیبایی اندام (بخصوص خانم‌ها) دارد، واضح است که بالا کشیدن باسن و شکل‌دهی به آن می‌تواند جذابیت و اعتمادبه نفس افراد را تا حد زیادی افزایش دهد. به صورت خلاصه مزایای بالا کشیدن باسن عبارتند از:

  • ایجاد حجم مناسب در باسن و ران
  • فرم‌دهی بهتر به باسن و میان تنه افراد
  • کاهش دادن عوارض ناشی از سلولیت
  • ماندگاری، دوام بالا و اثرات طولانی مدت
  • حذف شدن پوست‌ و بافت اضافه و شل‌شده در ناحیه باسن

باید در نظر گرفت که استفاده از روش‌های جراحی زیبایی اندام می‌تواند عوارضی را نیز در پی داشته باشند. عمل بالا کشیدن باسن، در صورتی که به روش‌های جراحی تهاجمی صورت گیرد، می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد. این عوارض احتمالی را می‌توان در عناوین زیر خلاصه کرد:

  • احتمال ایجاد زخم‌های ناخوشایند در محل‌های جراحی‌شده
  • احتمال بروز خون‌ریزی و عفونت
  • ایجاد نکروز چربی و پوست
  • بروز لختگی در خون
  • عوارض ناشی از فرآیند بی‌هوشی بعد از عمل
  • متورم شدن و تجمع مایعات در محل
  • درد در ناحیه باسن و ران
  • به وجود آمدن عوارض قلبی و عروقی
  • از دست دادن موقت حساسیت‌های پوستی
  • عدم تقارن در شکل و اندازه باسن

در صورتی که با مورادی همچون درد در قفسه سینه، تنگی نفس، تپش غیر عادی قلب یا خون‌ریزی‌های شدید روبرو شدید، لازم است که موضوع را سریعاً با پزشک متخصص خود مطرح نمایید.

انواع روش‌های مختلف برای بالا کشیدن باسن

عمل جراحی لیفت باسن

بالا کشیدن باسن روش‌های مختلفی دارد. روش‌ تهاجمی بالا کشیدن باسن، شامل عمل جراحی است که در طی آن، پوست‌های اضافه این ناحیه توسط برش‌هایی که ایجاد می‌شود، برداشته شده و در نهایت با بخیه زدن نواحی، باعث ایجاد شکل بهتر و زیباتر در این ناحیه می‌شود. عمل جراحی لیفت باسن یک عمل سرپایی است که با بیهوشی عمومی و در مدت زمان متوسط ۲ ساعت انجام می‌شود. در این روش، پزشک جراح با ایجاد یک شکاف در قسمت خارجی و پایین باسن که گاهی اوقات ممکن است تا ناحیه ران و پائین کمر نیز امتداد یابد، اقدام به برداشتن بافت‌های اضافه و پوست‌های شل‌شده ناحیه باسن می‌نماید. پوست باقی مانده نیز در میانه عمل روی بافت‌های سالم کشیده می‌شود و باعث ایجاد حالتی جدید در این ناحیه می‌گردد.

روش‌های غیرتهاجمی نیز برای بالا کشیدن باسن وجود دارد. این روش‌ها بنا به وضعیت افراد می‌توانند انتخاب شوند. روش‌های غیرتهاجمی عبارتند از:

  • عمل پیوند چربی
  • استفاده از امواج رادیویی
  • بالا کشیدن ناحیه باسن با نخ
  • هیپ آپ یا Hip Up
  • لیفت باسن برزیلی
  • استفاده از امواج اولتراسوند

لیفت باسن با پیوند چربی

در مواردی می‌توان با برداشتن چربی‌های اضافه از نواحی دیگر بدن، خالص کردن چربی و در نهایت تزریق آن به ناحیه باسن، تا حد زیادی از افتادگی آن کاست. البته این روند در مواردی می‌تواند نتایج مثبت داشته باشد که افتادگی باسن در حد خفیف باشد. استفاده از لیفت باسن به روش تزریق چربی باعث سفت شدن و حجیم شدن آن نیز می‌گردد. در صورتی که مراقبت‌های لازم پس از عمل به خوبی صورت گیرند، نتایج حاصل از این روش چشمگیر و قابل ملاحظه خواهند بود. در این روش، با استفاده از تجهیزات درمانی و استفاده از ترکیبی از شیوه‌های مختلف، هم به رفع افتادگی باسن و هم رفع سلولیت و شل‌شدگی این ناحیه می‌پردازند.

استفاده از امواج رادیویی

در این شیوه با استفاده از دستگاه‌های مخصوص که فرستنده انرژی امواج رادیویی هستند، روند درمان طی می‌شود. این روند باعث می‌شود تا از طریق ارسال امواج رادیویی به بافت‌های بدن، آن‌ها را گرم کرده، سفت کنند و در پی آن، با افزایش گردش خون و نیز شکستن سلولیت‌ها و چربی‌ها، افتادگی و شل‌شدگی ناحیه باسن برطرف گردد.

هدف از امواج رادیویی این است که بدون آسیب دیدن پوست و با هدف قرار گرفتن سلول‌های چربی و با تحریک کردن روند تولید کلاژن، پوست باسن را گرم کرده تا از طریق آن، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و بافت آن قوام یابد. از این روش، همچنین، برای از بین بردن کیسه‌های چربی ناحیه شکم، باسن و ران‌ها و نیز کاهش سلولیت‌های ناشی از بارداری نیز استفاده می‌شود. استفاده از این روش، عملکردی بسیار ایمن دارد.

بالا کشیدن باسن با نخ

استفاده از نخ برای بالا کشیدن باسن

روند کار لیفت کردن باسن با نخ به این صورت است که چربی‌های اضافی و پوست‌های افتاده این ناحیه با استفاده از نخ‌های سیلیکونی که خاصیت جذبی دارند و در اعماق بافت‌های چربی جای‌گذاری می‌شوند، بخش‌های افتاده را تحت کشش قرار داده و باعث ایجاد باسنی خوش فرم گردد.

در واقع، با استفاده از این روش، حالتی بسیار طبیعی و زیبا در باسن ایجاد می‌شود. از مهم‌ترین مزیت‌های لیفت باسن با نخ، باقی نماندن جای اسکار و برش‌هایی است که در طی عمل‌های جراحی تهاجمی می‌مانند. این عمل در زمان بسیار کم انجام شده و دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه و سریع است.

لیفت باسن به روش Hip Up

این روش که با نام جراحی خط سیب نیز شناخته می‌شود، باعث حجیم‌تر نمودن بافت باسن و افزایش دادن خاصیت ارتجاعی پوست این ناحیه ‌می‌گردد. با انجام دادن این عمل، باسن‌هایی که سطح صاف و مسطح دارند و یا دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌باشند، خوش‌فرم‌تر شده و نیز باعث ایجاد خط باسن جذاب‌تر نیز گردد.

همچنین، برخی کرم‌های مخصوص نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بافت ناحیه باسن را متراکم‌تر کرده که به خوش‌فرمی آن بینجامد.

لیفت باسن برزیلی

در این روش، با استفاده از گرمای اینفرارد یا مادون قرمز، امواج رادیویی دو قطبی و نیز غلتک‌های خلاء، لایه‌های چربی زیرپوستی بدن مورد هدف‌گیری قرار داده می‌شوند.

همراه شدن چندین تکنولوژی در روش لیفت باسن برزیلی باعث می‌شود تا بافت‌های چربی که در به وجود آمدن فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها نقش دارند، جای خود را به چربی‌هایی یکدست، منعطف و نرم بدهند.

این در حالی است که چربی‌هایی که پیوندهای خود را از دست داده‌اند نیز به شکل طبیعی و نرمال از بدن خارج می‌شوند. در این روش می‌توان تا حدودی از نتایج را از همان جلسه اول مشاهده کرد. اما توصیه این است که برای دستیابی به نتایج مطلوب لازم است که جلسات را تا حداقل سه بار ادامه دهیم. این عمل در صورتی که همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم و مفید باشد، نتایجی خیره‌کننده در بر دارد.

لیفت باسن به روش اولترازد

لیفت باسن به روش اولترازد یکی از روش‌هایی است که به عنوان جایگزین لیفت باسن شناخته می‌شود. در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند، لایه‌های عمیق پوست مورد هدف قرار گرفته می‌شوند و از طریق آن، فرآیند رشد کلاژن‌ها تحریک شده و این عمل باعث می‌شود که ناحیه باسن، سفت‌تر شده و قوام و استحکام خود را باز یابد.

لیفت باسن به روش اولترازد یک روش غیرتهاجمی و کاملاً ایمن است که لایه‌های هدف‌گیری شده در واقع همان لایه‌هایی هستند که در جراحی تهاجمی لیفت باسن، به بالا کشیده می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای این روش این است که علاوه بر سفت شدن و رفع شل‌شدگی و افتادگی پوست باسن، ناحیه بالایی ران‌ها نیز محکم‌تر شده و تناسب اندام بیشتری را برای افراد به وجود می‌آورد. در این روش، هیچ برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و نتایج حاصل از آن می‌تواند از سه تا شش ماه پایدار باشد.

بالا کشیدن باسن

روش‌های مکمل لیفت باسن

لیفت باسن در مواردی مستلزم این است که همراه با عمل‌های جراحی دیگری باشد تا باعث بوجود آمدن بهترین نتایج گردد. روش‌هایی از جمله پیکرتراشی یا لیپوماتیک، لیفت سینه، لیفت ران، ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن و … از رایج‌ترین عمل‌هایی هستند که به عنوان مکمل عمل لیفت و بالا کشیدن ناحیه باسن شناخته شده‌اند. در صورتی که از روش‌های تهاجمی همچون عمل جراحی لیفت باسن استفاده کرده باشید، ممکن است لازم باشد برای رفع جای زخم‌ها، از عمل‌هایی که باعث برطرف شدن این عوارض می‌گردد استفاده کنید.

در عمل لیفت باسن، عمده تورم‌هایی که ناشی از عمل هستند، در شش هفته اول پس از جراحی کاهش می‌یابند. این در حالی است که نتایج نهایی حاصل از عمل ممکن است تا یک سال پس از آن بروز نمایند. اما بایستی این نکته را در نظر داشت که اتکا به عمل‌های جراحی و عدم توجه به رژیم‌های غذایی باعث بازگشت به حالت قبل از عمل خواهد شد.

مراقبت‌ های بعد از عمل لیفت باسن

برای اینکه نتیجه مطلوبی از فرایند لیفت باسن دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم مراقبت‌های بعد از عمل لیفت را رعایت کنید. در ادامه برخی از مراقبت‌هایی که بعد از لیفت باسن باید مورد توجه قرار بگیرند را برای شما بیان می‌کنیم: 

۱.برای حدود ۷ الی ۸ هفته از فشار آوردن به ناحیه باسن خودداری کنید و روی مکان‌های سخت و سرد ننشینید. بهتر است از بالش‌های کوچک برای نشستن روی مکان‌های مختلف استفاده کنید. 

۲.برای حدود یک ماه از گن طبی استفاده کنید. گن طبی می‌تواند به صورت مستقیم چربی‌های اطراف باسن را جمع کند و در کاهش میزان و تورم و التهاب موثر باشد.

۳.برای حدود ۷ الی ۱۴ روز از خوابیدن روی باسن خودداری کنید و به پهلو بخوابید. همچنین سعی کنید زیاد ننشینید و بیشتر در حالت دراز کشیده باشید.

۴.بعد از گذشت یک هفته، پیاده روی داشته باشید تا جریان خون در بدن شما افزایش پیدا کند. ولی از انجام تمرینات ورزشی شدید خودداری کنید.

۵.در صورتی که درد و ناراحتی احساس کردید، از مسکن‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است استفاده کنید.

هزینه لیفت باسن 

هزینه لیفت باسن ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه چند عوامل موثر بر هزینه لیفت باسن را معرفی می‌کنیم: 

  • تخصص و مهارت پزشک

یکی از عوامل موثر بر هزینه لیفت باسن، تخصص و مهارت پزشک است. در صورتی که پزشکان تجربه و مهارت بیشتری داشته باشند، هزینه بالاتری دریافت خواهند کرد. البته مراجعه به پزشکان با تجربه به این معنا است که شما در رابطه با نتایج لیفت باسن اطمینان خاطر خواهید داشت.

  • مدت زمان لیفت 

از دیگر عوامل موثر بر هزینه لیفت باسن، مدت زمان انجام لیف است. با توجه به حجم باسن و شرایط بدنی شخص، ممکن است زمان انجام لیفت متغیر باشد. هر چقدر مدت زمان لیفت باسن افزایش پیدا کند، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

  • تجهیزات لیفت باسن 

تجهیزاتی که برای لیفت باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بر هزینه لیفت تاثیرگذار هستند. برخی از کلینیک‌های زیبایی از تجهیزات و ابزارهای با کیفیت و پیشرفته استفاده می‌کنند، بنابراین بدیهی است که هزینه بیشتری برای انجام لیزر باسن دریافت خواهند کرد. 

تجهیزات لیفت باسن 

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره لیفت باسن صحبت شد. لیفت باسن یک جراحی بسیار پیشرفته است که با برداشتن چربی اضافی اطراف باسن و بالا کشیدن آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پا داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است مقداری از چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن شخص گرفته شده و به ناحیه باسن تزریق شوند که به این روش لیفت باسن برزیلی گفته می‌شود.

 افرادی که افتادگی باسن را به شکل شدیدی تجربه می‌کنند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت باسن باشند. با استفاده از این روش، باسن فرم طبیعی و جذاب می‌گیرد. جراحی لیفت باسن ماندگاری بالایی دارد و تا زمانی که به علت افزایش سن پوست دچار افتادگی و شل شدگی نشود، ماندگار خواهد ماند.

 از روش‌های مختلفی برای لیفت باسن استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین روش‌های لیفت باسن، جراحی لیفت است. همچنین از روش‌های دیگر مثل پیوند چربی و امواج رادیویی نیز برای لیفت باسن استفاده می‌شود. روش‌های دیگر شامل لیفت با نخ هیپ هاپ، لیفت باسن برزیلی و اولترازد هستند.

سؤالات متداول لیفت باسن

لیفت باسن برزیلی نیاز به بستری شدن دارد؟
ایا می‌توان برای لیفت باسن از بی حسی استفاده کرد؟
اولین مرحله قبل از لیفت باسن برزیلی چیست؟
عوارض خطرناک لیفت باسن چیست؟
لیفت باسن برزیلی نیاز به بستری شدن دارد؟

این جراحی در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود و به شکل سرپایی انجام می‌شود.

ایا می‌توان برای لیفت باسن از بی حسی استفاده کرد؟

بله، این جراحی با بیهوشی و بی حسی انجام می‌شود.

اولین مرحله قبل از لیفت باسن برزیلی چیست؟

ابتدا باید با استفاده از فرآیند لیپوساکشن چربی اضافی از نواحی مختلف بدن خارج می‌شود و سپس جراحی لیفت باسن برزیلی انجام می‌شود.

عوارض خطرناک لیفت باسن چیست؟

 عفونت، خونریزی بیش از حد ، درد قفسه سینه و درد پا از عوارض خطرناک لیفت باسن هستند.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست