بررسی جزء به جزء فرق پال با لیپوماتیک

تفاوت دستگاه پال با لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

از روزی که علم پزشکی موفق به کشف راه‌هایی برای تناسب اندام و شکل دهی بدن با کاهش چربی پیدا کرد، پیشرفت روزافزونی در این حوزه حاصل شد. پزشکان متخصص با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب و متنوع، می‌توانند به هر شکلی که مدنظرتان باشد، نسبت به ایجاد تناسب اندام اقدام کنند. لیپوماتیک نسل اولیه پیکرتراشی بود که خیلی زود در میان علاقه‌مندان به لاغری و فرمدهی بدن محبوب شد. پس از آن، پال به میان آمد. فرق پال با لیپوماتیک، یکی از مواردی است که افراد، علاقه‌مند به دانستن آن هستند. اطلاع از این تفاوت‌ها و مزایای دستگاه پال با لیپوماتیک، موضوعی است که امروز به بررسی آن می‌پردازیم.

اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی در خصوص دستگاه پال کسب کنید و فرق پال با لیپوماتیک را بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا جزییات فرق دستگاه پال با لیپوماتیک را بررسی کنیم.

لیپوماتیک چیست؟

پیش از آن‌که بدانید فرق پال با لیپوماتیک چیست، باید در خصوص لیپوماتیک اطلاعات کسب کنید و بدانید چرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند اندامی زیبا، تراشیده و خاص به شما ارائه کند. لیپوماتیک پس از لیپوساکشن از اولین دستگاه‌هایی بود که برای معجزه پیکرتراشی به دست پزشکان رسید. به کمک این دستگاه، افرادی که دچار چربی موضعی در نواحی مثل شکم، پشت، پهلو، ران و بازو هستند، می‌توانند لاغری و تخلیه چربی را تجربه کنند.

پزشک متخصص و باتجربه ضمن استفاده از لوله کانولا برای تخلیه چربی، باید به طور مکرر نسبت به حرکت دست خود اقدام کند تا چربی زیر پوست در محل مدنظر تخلیه شود. این کار کمک می‌کند تا میزان قابل توجهی از حجم چربی کاسته شود و فرد به شکل و فرم دل‌خواه در اندام برسد. میزان برش پوست در روش لیپوماتیک، تنها محدود به چند برش سطحی در پوست است تا بتوان لوله کانولا را وارد بافت چربی کرد.

لیپوساکشن با پال چیست؟

اگر در جستجوی فرق پال با لیپوماتیک هستید، جزئیات دستگاه پال را کشف کنید. لاغری با دستگاه پال که به لیپوساکشن PAL نیز شهرت دارد، روشی است که جایگزین مناسبی برای تکنیک لیپوساکشن است. پزشک متخصص به کمک دستگاه پال می‌تواند فشار کم‌تری به دست‌های خود تحمیل کند. عدم نیاز به حرکت مکرر لوله کانولا و فشار به آن، یکی از مزایای عالی لیپوساکشن با پال محسوب می‌شود. درواقع، فرق پال با لیپوماتیک در همین کاهش فشار به دست جراح است. استفاده از این دستگاه موجب می‌شود تا بدون آسیب به عروق خونی، بافت پوست و اعصاب آن، پیکرتراشی انجام شود. تخلیه چربی با روندی یکپارچه و یکدست می‌تواند ظاهری زیبا و بدون ناهمواری برای‌تان ایجاد کند. در لیپوساکشن با پال، پزشک متخصص از لوله کانولا استفاده می‌کند. اما نحوه عملکرد لوله کانولا بسیار متفاوت است! به گونه‌ای که ارتعاشات و لرزش‌های لوله کانولا در دستگاه پال موجب می‌شود تا چربی‌ها بسیار آسان تر تخلیه شوند و سطح زیرین پوست نیز، دچار ناهمواری نشود.

لیپوساکشن با پال چگونه انجام می‌شود؟

آگاهی از نحوه عملکرد جراح، پروسه لیپوساکشن با دستگاه پال و اطلاع از فرق پال با لیپوماتیک به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی و هر گونه استرس برای انجام این کار آماده شوید. در ادامه به رویدادهای لیپوساکشن با دستگاه پال اشاره می‌کنیم.

  1. پزشک متخصص ابتدا نواحی که باید با استفاده از لیپوساکشن با دستگاه پال تخلیه چربی شوند، مشخص می‌کند.
  2. با کشیدن ماژیک و علامت گذاری نقاط مدنظر جهت پیکرتراشی و نقاط مدنظر برای تزریق یا ترانسفر چربی این مرحله تمام می‌شود.
  3. در این مرحله پزشک براساس نیاز و درخواست فرد، از بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی برای شروع کار استفاده می‌کند.
  4. کل سطح مدنظر برای لیپوساکشن با دستگاه پال، ضد عفونی می‌شود تا هیچ ریسکی برای عفونت و موارد این‌چنینی وجود نداشته باشد.
  5. پزشک در نواحی مدنظر برای ورود لوله کانولا دستگاه پال، برش‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌کند تا کار را آغاز کند.
  6. پزشک متخصص محلول تومسنت را تزریق می‌کند. این محلول ترکیبی از بی حس کننده که معمولا لیدوکائین است، به همراه نوعی منقبض کننده عروق مثل اپی نفرین با محلول آب نمک تزریق می‌کند. با این کار جلوی خونریزی گرفته می‌شو و پزشک در بهترین و مناسب‌ترین شرایط می‌تواند لیپوساکشن را انجام دهد.
  7. پس از خروج تمامی چربی‌های تجمع شده در ناحیه مدنظر، ماساژ جهت خروج خونابه آغاز می‌شود. با این کار میزان زیادی خونابه، ترشحات و همچنین محلول تزریق شده تومسنت خارج می‌شود تا کار برای اتمام عمل انجام شده باشد.
  8. پس از پایان مرحله قبل، ضدعفونی نهایی انجام می‌شود و پزشک متخصص، اقدام به پانسمان یا بخیه محل برش‌ها می‌کند.
  9. در مرحله پایانی با استفاده از پدهای مخصوص محل انجام پال پوشانده می‌شود و گن مخصوص پس از لیپوساکشن یا لیپوماتیک برای ایجاد فرم مناسب، کاهش تورم و موارد این‌چنینی استفاده می‌شود.

مزایای لیپوساکشن با دستگاه PAL

حتما برای شما هم جذاب است که مزایای لیپوساکشن با دستگاه پال را بدانید و امکان استفاده از آن به جای لیپوماتیک را درک کنید. فرق پال با لیپوماتیک دقیقا در همین مزایایی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنید. یادتان باشد که پزشک متخصص تنها فردی است که می‌تواند با اشراف به فرق پال با لیپوماتیک، بهترین روش را برای شما انتخاب کند.

  1. مرتعش بودن لوله کانولا در دستگاه پال این مزیت را ایجاد می‌کند که پزشک متخصص هیچ فشاری به دست‌ها و بدن خود وارد نکند. به این ترتیب در آرام‌ترین شرایط ممکن و بدون خستگی پزشک متخصص می‌توان از این روش استفاده کرد.
  2. یکی از عوارض عمل لیپوماتیک کبودی آن است، خوشبختانه با استفاده از دستگاه پال هیچ کبودی بر روی بدن‌تان ایجاد نمی‌شود و حجم کبودی به کم‌ترین میزان کاهش می‌یابد.
  3. میزان چربی تخلیه شده در روش لیپوساکشن با دستگاه پال حداقل ۳۰% بیشتر از لیپوماتیک با هر روش دیگری است.
  4. به دلیل کم فشار بودن این روش، جراحات داخلی آن کم‌تر است و فرد متقاضی استفاده از لیپوساکشن با دستگاه پال، شاهد کبودی و درد کم‌تری پس از پیکرتراشی خواهد بود.
  5. در روش‌های قدیمی پیکرتراشی، ایجاد مشکلاتی مثل ناهمواری سطح پوست و سوختگی پوست به دلیل مشکلات ایجاد شده در زمان لیپوماتیک بسیار رایج بود. اما خوشبختانه با روش‌های کنونی و استفاده از دستگاه پال، هیچ کدام از این مشکلات را شاهد نخواهید بود.
  6. به دلیل آسیب کم‌تر در سطح زیرین بافت پوست، دوران نقاهت این روش بسیار کوتاه‌تر از لیپوماتیک با روش‌های قدیمی است.
  7. فرق پال با لیپوماتیک در میزان خستگی پزشک پس از انجام جراحی است. پزشک با استفاده از دستگاه پال می‌تواند جراحی‌های بیشتری در طول روز انجام دهد؛ چرا که حجم خستگی و فرسایشی بودن این کار بسیار کاهش یافته است.
  8. به عنوان یک فرق پال با لیپوماتیک، می‌توان به این مزیت اشاره کرد که میزان ترشحات بعد از پیکرتراشی در PAL بسیار بسیار کم‌تر از روش لیپوماتیک است.

برای آشنایی با لیپوماتیک زیر بغل و سینه اضافی این مقاله را از دست ندهید.

معایب لیپوساکشن با دستگاه پال

اگر کاندید استفاده از پال برای پیکرتراشی باشید، قطعا باید ضمن درک فرق دستگاه پال با لیپوماتیک، معایب آن را بدانید. اطلاع از معایب هر روش درمانی و زیبایی، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی در این زمینه داشته باشید و تصمیم بهتری بگیرید.

  1. جالب است بدانید که در روش لیپوساکشن با دستگاه پال، هیچ تحریکی در سطح کلاژن زیر پوست رخ نمی‌دهد. همین موضوع ریسک افتادگی پوست خصوصا در نواحی مثل شکم، بازو و ران را افزایش می‌دهد.
  2. ریسک بروز عفونت، درد و کبودی در این روش با وجود رسیدن به حداقل، همچنان وجود دارد و نیازمند رعایت مراقبت‌های پس از لیپوساکشن با پال است.
  3. در دستگاه پال هیچ واکنش هوشمندانه‌ای وجود ندارد و همه چیز به تخصص و تجربه پزشک متخصص شما باز می‌گردد. اگر هر گونه اشتباهی رخ دهد، ریسک بروز آسیب به پوست یا عدم قرینگی و موارد این‌چنینی وجود دارد.
  4. هزینه بالای دستگاه پال به نسبت سایر دستگاه‌های پیکرتراشی موجب شده است تا پزشکان کمتری، امکان استفاده از آن را داشته باشند.

فرق پال با لیپوماتیک را بدانید!

حتما برای شما هم سوال است که فرق دستگاه پال با لیپوماتیک چیست؟ فرق دستگاه پال با لیپوماتیک در چه تفاوت‌هایی است؟ زمانی که نتیجه هر دو پیکرتراشی است، چطور می‌توان تفاوتی میان آن‌ها قائل شد؟

دستگاه پال با استفاده از انرژی الکتریکی ارتعاشی تلاش می‌کند تا بافت چربی را شکسته و تخلیه آن را آسان کند؛ اما در همین عملکرد نیز بین دستگاه پال با لیپوماتیک فرق هایی وجود دارد.

در لیپوماتیک پزشک متخصص با استفاده از فشار و حرکت لوله کانولا تلاش می‌کند تا چربی‌ها را تخلیه کند. خستگی جراح در روش لیپوماتیک، به عنوان فرق پال با لیپوماتیک شناخته می‌شود؛ چرا که در روش لیپوساکشن با دستگاه پال، پزشک متخصص بدون نیاز به این فشارها و حرکت‌های این‌چنینی می‌تواند نسبت به تخلیه چربی اقدام کند.

به عنوان یک مورد دیگر از فرق پال با لیپوماتیک، می‌توان به ظرافت نتیجه دستگاه پال به نسبت لیپوماتیک اشاره کرد.

تفاوت دو دستگاه

ملاحظات قبل از انجام لیپوساکشن با PAL

با وجود فرق پال با لیپوماتیک، ملاحظات پیش از عمل هر دو تکنیک با هم یکسان است. فرق پال با لیپوماتیک تنها در مواردی است که به آن اشاره شد. اما بهتر است برای اطمینان از آگاهی شما عزیزان، مروری دوباره به این موضوع داشته باشیم.

  • حتما دو هفته پیش از انجام عمل لیپوساکشن با پال، مصرف دخانیات و الکل را ترک کنید.
  • برای استراحت در هفته ابتدایی پس از لیپوساکشن برنامه ریزی کنید.
  • بلوز مناسب نخی با دکمه تهیه کنید تا روز عمل پس از ترخیص بپوشید.
  • حتما مصرف دمنوش‌ها، ویتامین‌ها و داروهای ممنوعه را پس از توصیه پزشک قطع کنید.
  • لیستی از سوابق پزشکی، حساسیت‌های دارویی و داروهای مصرفی تهیه کنید و در اختیار پزشک قرار دهید.
  • برای روز عمل لیپوساکشن، فردی را به عنوان همراه خود، بیاورید.
  • گن مخصوص جراحی را طبق مشاوره و نظر پزشک تهیه کنید.

با انواع عمل ابدومینوپلاستی بیشتر آشنا شوید.

مراقبت‌های بعد از انجام لیپوساکشن با PAL

نتیجه انجام عمل‌های زیبایی و حتی درمانی، تا حد زیادی وابسته به مراقبت‌های پس از عمل است! به همین دلیل، باید در خصوص این مراقبت‌ها آگاهی کافی داشته باشید و جزئیات آن را جدی بگیرید.

  • پروتکل‌های بهداشتی را برای انجام پانسمان و مراقبت از محل زخم‌های محدود لیپوساکشن رعایت کنید.
  • حتما از گن مخصوص پس از لیپوساکشن استفاده کنید و روزانه تنها دقایقی برای استراحت آن را درآورید.
  • حداقل تا ۱ هفته پس از لیپوساکشن با پال، کارهای سنگین و ورزش را فراموش کنید.
  • رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید، نمک نخورید و آب به میزان زیاد بنوشید.
  • در طول روز فعالیت داشته باشید، تحت هیچ شرایطی خوابیدن به میزان زیاد توصیه نمی‌شود.
  • حتما داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص را استفاده کنید.
  • تا ۱ هفته بعد از لیپوساکشن در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و تا ۱ ماه سولاریوم انجام ندهید.
  • تحت هیچ شرایطی از استخر و سونا در ۱ ماه ابتدایی استفاده نکنید.
  • استفاده از پمادهای ترمیم کننده زخم برای پیشگیری از باقی ماندن اسکار پوستی ضروری است.

خلاصه مطلب

اگر کاندید انجام پیکرتراشی با پال هستید، باید فرق پال با لیپوماتیک را بدانید. درک این موضوع به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. علاوه‌بر فرق پال با لیپوماتیک، باید مزایا و معایب استفاده از لیپوساکشن پال را بدانید و مطابق با نظر پزشک دست به انتخاب بهترین روش بزنید.

چرا استفاده از دستگاه PAL تا این اندازه محبوب شده است؟
دستگاه پال برای چه قسمت‌هایی از بدن مناسب است؟
آیا پال موجب بروز اسکار پوستی می‌شود؟
چرا استفاده از دستگاه PAL تا این اندازه محبوب شده است؟

تصور کنید که مدت زمان طولانی درگیر رژیم‌های غذایی مختلفی بوده‌اید تا چربی‌های موضعی را از بین ببرید یا برای رسیدن به اندام دل‌خواه ساعت‌ها و ماه‌ها تلاش کرده‌اید، اما هیچ تغییری حاصل نشده است. در این شرایط ناامیدی مهم‌ترین مشکلی است که مراجعه کنندگان از آن یاد می‌کنند. اما با درک تکنولوژی‌های نوین در جراحی زیبایی اندام، می‌توانید یک شبه به این آرزو دست پیدا کنید و اندام تراشیده و رویایی داشته باشید. این موضوع قطعا برای هر فرد هیجان‌انگیز است. به‌روزشدن این تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه‌های جدیدی مثل PAL موجب محبوبیت بیش از پیش جراحی زیبایی اندام در افراد شد. کاهش ریسک بروز عوارض با دستگاه پال، کوتاه شدن مدت زمان جراحی و همچنین دوران نقاهت، از جمله عوامل موثر بر محبوبیت این روش لاغری است.

دستگاه پال برای چه قسمت‌هایی از بدن مناسب است؟

از این دستگاه برای تخلیه چربی دست، بازو، غبغب، پشت، کمر، شکم، ران و ساق پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس می‌توان گفت هر نوع تجمع چربی که داشته باشید، به کمک این دستگاه می‌توانید آن را بهبود بخشید.

آیا پال موجب بروز اسکار پوستی می‌شود؟

برش‌های مورد نیاز برای ورود لوله کانولا آن‌قدر کوچک است که نمی‌توانید پس از مدتی محل آن را پیدا کنید. به همین دلیل، اگر پوست کلاژن ساز و مناسبی داشته باشید، تحت هیچ شرایط برش‌های میلیمتری سطح پوست‌تان قابل مشاهده نیست.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست