بررسی دلایل ورم چشم بعد از عمل بینی + راهکارهای کاهش ورم

بررسی دلایل ورم چشم بعد از عمل بینی
جراحی بینی (رینوپلاستی)
چه عواملی می‌تواند، نتیجه جراحی رینو را مختل کند؟
اثرات ورم چشم بعد از عمل بینی، تا چه زمانی باقی می‌ماند؟
تا چه مدت بعد از رینوپلاستی برای کنترل ورم و کبودی باید کیسه یخ روی چشم‌هایم، بگذارم؟
آیا جراحی زیبایی بینی، عوارض دارد؟
چه عواملی می‌تواند، نتیجه جراحی رینو را مختل کند؟

نتیجه جراحی رینو، رابطه مستقیمی با مراقبت‌های بعد از جراحی دارد. اگر می‌خواهید یک عمل زیبایی موفقیت آمیز را تجربه کنید، از انجام این فعالیت‌ها، تا زمان بهبودی خودداری کنید. فعالیت‌های شدید بدنی بعد از جراحی، فعالیت جنسی تا ۱ ماه، عینک زدن تا ۶ ماه، دوش گرفتن تا ۱ هفته، فین کردن تا یکسال، ضربه زدن به بینی تا یکسال.

اثرات ورم چشم بعد از عمل بینی، تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

ورم چشم بعد از عمل بینی، به چند ماه زمان برای بهبودی نیاز خواهد داشت. از آن‌جایی که رینوپلاستی یک جراحی باز و تهاجمی است، ممکن است آثار و تورم حاصل از آن تا شش الی یکسال هم باقی بماند. اما خوشبختانه بخش اعظم تورم و کبودی ظرف ۲ ماه کاملا فروکش خواهد کرد.

تا چه مدت بعد از رینوپلاستی برای کنترل ورم و کبودی باید کیسه یخ روی چشم‌هایم، بگذارم؟

یکی از نکات مهمی که جراحان متخصص در رابطه با دوران ریکاوری به بیماران توصیه می‌کنند، استفاده از کیسه یخ است. یک کیسه کوچک یخ را برای ۸ الی ۱۲ مرتبه هر دفعه به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان خود نگه دارید. این عمل را در ۳ روز اول پس از جراحی تکرار کنید تا جلوی تورم و کبودی را بگیرید.

آیا جراحی زیبایی بینی، عوارض دارد؟

در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی، این عمل زیبایی ممکن است عوارض احتمالی برای شما داشته باشد. عارضه‌های آن می‌تواند شامل مشکل در تنفس، نا‌متقارن بودن سوراخ‌های بینی، درد، تورم، کبودی، خونریزی، عفونت و غیره… باشد.

مهم ترین دلایل ورم چشم بعد از عمل بینی چیست؟

ورم چشم بعد از عمل بینی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های بیماران علاقه‌مند به جراحی زیبایی رینو است. رینوپلاستی یک عمل زیبایی درمانی است که در آن می‌توان فرم بینی را به دلخواه تغییر داد. رینوپلاستی تنها توسط معتبرترین و با تجربه‌ترین جراحان فوقت‌خصص پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود.

این جراحی بسیار حساس است و نیازمند دقت و تجربه کافی در این زمینه است. در حین جراحی رینو، ساختار بینی که ترکیبی از استخوان، غضروف و پوست است، تحت جراحی قرار می‌گیرد تا دو هدف بهبود تنفس و زیبایی صورت پذیرد.

مانند تمامی جراحی‌های تهاجمی و باز، رینوپلاستی نیز می‌تواند سبب ایجاد ورم و کبودی در بافت چشم و نواحی اطراف بینی شود. این تورم ممکن است تا مدتی روی صورت باقی بماند و به مرور زمان کاهش یابد.

میزان این ورم و کبودی ممکن است در شرایط مختلف با توجه به نوع بینی فرد، میزان جراحت وارده به بینی و روش انجام شده توسط جراح فوق‌تخصص پلاستیک و زیبایی، کاملا متغییر باشد. به عنوان مثال اگر بینی علاوه بر جراحی زیبایی نیاز به رفع مشکل شکستگی هم داشته باشد، (در واقع اگر یک جراحی ترمیمی زیبایی باشد) آنگاه بیمار عارضه‌های بیشتری را در قسمت گونه و چشم، مشاهده خواهد کرد.

ورم و کبودی دو عارضه جدایی ناپذیر هستند. عموما هر زمان ورم بر اثر اتفاقی رخ می‌دهد، کبودی نیز بعد از آن مشاهده می‌گردد. به طور کلی اگر به توصیه‌های پزشک به خوبی عمل نشود، تورم یک عارضه قطعی خواهد بود.

  • هرچه بینی استخوانی‌تر باشد و نیاز به شکستگی بیشتری در حین عمل خواهد داشت، بنابراین تورم بعد از جراحی برای بیمار بیشتر خواهد بود.
  • اگر بینی از قبل شکستگی داشته باشد، جراحی زیبایی ترمیمی بینی او با کبودی و تورم بیشتری همراه است.
  • ضربه خوردن به استخوان در حین جراحی نیز یکی از دلایل ایجاد تورم است.
  • جمع شدگی مایعات در زیر پوست نیز یکی از دلایل مهم ایجاد ورم و کبودی در زیر پوست است.
  • آلرژی بیمار به داروی بی‌هوشی نیز یکی از عواملی است که میان تورم را در هر بیمار با دیگران متمایز می‌کند.
  • استفاده نکردن از کیسه یخ که بسیار حائز اهمیت است، یکی دیگر از دلایل ایجاد ورم در چشم است.
  • حرکت کردن بیمار و راه رفتن بلافاصله بعد از جراحی، منجر به وارد شدن فشار به بدن شده و احتمال تورم را افزایش می‌دهد.
جراحی رینوپلاستی نیز تورم با کبودی همراه است

با ویژگی های بهترین متخصص جراحی بینی در تهران بیشتر آشنا شوید.

راهکارهای لازم برای کاهش ورم چشم

راهکارهای لازم برای کاهش ورم چشم را می‌توانید با رعایت توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های مناسب، به راحتی و بدون ریسک خطر انجام دهید. با کنترل تورم علاوه بر اینکه شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، نتایج جراحی زیبایی خود را نیز می‌توانید سریعتر مشاهده کنید.

به منظور کنترل و کاهش تورم، می‌توانید به راهکارهای زیر عمل کنید:

  • به هنگام خواب به گونه‌‌ای بخوابید که سر بالاتر از قلب قرار بگیرد. خوابیدن به این صورت موجب می‌شود مایعات اضافی از جمله خون از بینی خارج شود. اینگونه احتمال تجمع مایعات در زیر پوست و تورم کمتر خواهد بود.
  • به هنگام خم شدن نیز مراقب بینی خود باشید. زمانی که سر شما رو به پایین خم می‌شد، فشار خون افزایش یافته و احتمال جمع شدگی خون زیر پوست و ورم و کبودی بالا می‌رود.
  • از کمپرس سرد روی صورت و چشم استفاده کنید. زیرا این یخ زدگی مویرگ‌ها، جریان خون را کمی کندتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود التهاب چشم و کبودی بعد از جراحی رینو کمتر شود.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات به خصوص آب، می‌تواند سموم و مایعات اضافی بدن را دفع کند. همین موضوع کمک بسیاری به کاهش ورم و کبودی چشم‌ها می‌کند.
  • غذاهای کم نمک بخورید. نمک می‌تواند مایعات را زیر پوست شما حبس کند. همین موضوع تورم را افزایش می‌دهد.
  • استراحت کافی داشته باشید. هرگونه فشار به بدن و خستگی می‌تواند این میزان کبودی و تورم را بیشتر کند.
  • الکل ننوشید. الکل به شدت ادرار آور است. کاهش بیش از حد مایعات از بدن می‌تواند تورم را افزایش داده و روند بهبودی را مختل کند.
  • ماساژ بینی می‌تواند تاثیر زیادی بر کنترل ورم بینی داشته باشد.

به نظر شما جراحی بینی طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به سوال این مقاله را مطالعه نمایید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست