روش های مدرن لیفت سینه بدون جراحی

لیفت سینه بدون جراحی
جراحی زیبایی سینه

روش های لیفت سینه بدون جراحی چیستند؟ لیفت و بالا کشیدن سینه یکی از عمل‌های جراحی است که می‌تواند ظاهر و اندامی زیبا به افراد ببخشد. در حالت کلی، اگر بخواهیم روش های لیفت سینه بدون جراحی را نام ببریم می‌توانیم به مواردی از جمله لیفت سینه با نخ، دستگاه ترماژ، بوتاکس، لیفت سینه پلاسما، تزریق فیلر سینه، لیفت و بالا کشیدن سینه با حرکات ورزشی، استفاده از کرم‌های لیفت و بالا کشیدن سینه و مواردی از این دست، اشاره کنیم!

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

بطور کلی، لیفت و بالا کشیدن سینه یا ماستوپکسی، عملی است که با برداشتن پوست‌های اضافه و سفت کردن بافت‌های باقیمانده، افتادگی سینه و شل شدگی این ناحیه را برطرف می‌کند. نتیجه نهایی این اتفاق، افتادگی کمتر و ایجاد سینه‌های خوش‌فرم و زیباتر در بدن می‌باشد.

با توجه به محبوبیتبالا کشیدن سینه در جهان، روش های لیفت سینه بدون جراحی نیز بسیار باب شده‌اند. این روش‌ به دلیل عوارض کم و دوران نقاهت بعد از لیفت سینه اندکی که دارد، باعث شده‌ که پیشرفت‌های زیادی در این حوزه ایجاد شود.

عوارض عمل جراحی لیفت سینه

عمل‌های جراحی لیفت سینه و برش‌ها و زخم‌هایی که ایجاد می‌کنند

این خطرات و احتمالات می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود که جبران آن‌ها سخت باشد.

  • واکنش به ماده بیهوشی
  • تجمع مایعات و خون زیر پوست
  • خون‌ریزی و عفونت
  • باقی ماندن جای زخم‌های ناشی از بریدگی‌ها
  • واکنش‌های آلرژیک به عمل جراحی
  • آسیب به ساختار پوست و بافت‌های بدن
  • عدم دستیابی به نتایج رضایت‌بخش
  • نیاز به انجام مجدد عمل جراحی
  • تشکیل لخته خون در پاها یا ریه‌ها

منظور از لیفت و بالا کشیدن سینه بدون جراحی چیست؟

منظور از لیفت و بالا کشیدن سینه بدون جراحی این است که هیچ شکاف و بریدگی در بدن ایجاد نمی‌گردد. همچنین، لازم نیست که در روش های لیفت سینه بدون جراحی، فرد را تحت بیهوشی درآورد. روش‌ های لیفت سینه بدون جراحی به دلیل خطرات کمتر و ایمنی بیشتری که دارند، می‌توانند به عنوان روش‌های مناسب‌تر از جراحی‌های تهاجمی عمل کنند.

البته لازم به ذکر است که روش های لیفت سینه بدون جراحی، همواره نخواهند توانست نتایجی که عمل‌های جراحی پیشرفته‌تر دارند را به ارمغان آورند؛ اما بسته به اینکه میزان افتادگی و شدت شل‌شدگی بافت و پوست سینه‌ها چقدر است، می‌توان از روش های لیفت سینه بدون جراحی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کرد.

لیفت سینه با نخ یا APTOS

لیفت سینه با نخ از روش های لیفت سینه بدون جراحی است که به گونه‌ای طراحی شده که بتواند پوست سینه و اطراف آن را بطور فیزیکی به سمت بالا کشیده و در آنجا نگه دارد.

در این درمان، از نخ‌های کوچک خارداری که Aptos نام دارد، استفاده می‌گردد. یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی با استفاده از سوزن هایپودرمیک (Hypodermic needle)، نخ‌های لیفت را در زیر پوست وارد می‌کنند. سپس، این نخ‌ها به سمت بالا کشیده شده و در همانجا تثبیت می‌شوند.

علی‌رغم استفاده از نخ‌های بخیه، روش Aptos همچنان یکی از روش های لیفت سینه بدون جراحی و غیرتهاجمی است و نتایج آن، حداقل تا دو سال ماندگاری دارد. همچنین، در این روش، زخم‌هایی مثل برش‌های جراحی ایجاد نشده و نخ‌ها در مدت یک تا دو سال تجزیه می‌شوند.

لیفت سینه CACI

این شیوه برای اولین بار، به عنوان روشی برای درمان آسیب‌های عضلانی ابداع شد. درمان سینه CACI می‌تواند عضلات قفسه سینه را مورد هدف قرار دهد.

با استفاده از یک دستگاه که به صورت دستی کنترل می‌شود، پالس‌های برقی را روی عضلات ناحیه سینه متمرکز می‌نماید. نتیجه نهایی این روش، ماهیچه‌های سینه خوش‌فرم‌تر است که به لیفت و بالا کشیدن سینه و زیباتر شدن آن کمک می‌کند. همانند روش‌های دیگر تقویت ماهیچه، نتیجه این روش به زمان و فرکانس واردشده بستگی دارد. برای کسب نتایج بهتر لازم است چندین جلسه را به درمان با این روش اختصاص دهید.

لیفت سینه با لیزر

با بهره‌گیری از تکنولوژی لیزردرمانی می‌توان پرتوهای پرقدرت انرژی را برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و نیز افزایش تولید کلاژن استفاده کرد. از همین رو، از روش‌های لیزردرمانی برای کاهش چین و چروک‌های کهنه، لکه‌های پوست و جای زخم‌ها استفاده می‌شود. افزایش تولید کلاژن در پوست می‌تواند حالت ارتجاعی پوست قفسه سینه را بازیابی کند و نتیجه آن، بهبود بافت سینه خواهد بود.

البته ماندگاری نتایج درمان افتادگی سینه با لیزر، موقتی بوده و لازم است برای کسب نتایج بهتر، به صورت دوره‌ای و مکرر این عمل را تکرار کنید.

ترماژ روشی برای لیفت سینه

لیفت سینه با ترماژ

این روش نیز یکی دیگر از روش‌های تحریک کلاژن پوست است. در روش لیفت سینه با ترماژ از امواج رادیویی برای محکم و سفت کردن فیبرهای پروتئین در پوست نواحی سینه استفاده می‌شود.

در فرآیند لیفت سینه با ترماژ از دستگاهی به نام ترماکول یا ThermaCool استفاده می‌شود که وظیفه آن انتقال امواج رادیویی به لایه‌های عمیق پوست است. پس از درمان ترماژ، بلافاصله پوست بدن سفت‌تر خواهد شد. همچنین، فیبرهای کلاژن پوست نیز سفت شده و با انجام این کار در قفسه سینه، افزایش کانتورینگ طبیعی سینه نیز ایجاد می‌شود.

با این وجود، انجام این روش دارای نتایج موقتی بوده و برای تمدید آن باید در دوره‌های متوالی آن را تکرار کرد. لیفت سینه با ترماژ در مواردی که افتادگی سینه خفیف است، بهتر عمل می‌کند.

لیفت سینه با دستگاه J-Plasma

دستگاه J-Plasma یک تکنولوژی جدید برای سفت کردن پوست به روشی غیرتهاجمی است. با استفاده از این دستگاه، انرژی پلاسمای سرد باعث منقبض شدن پوست بدن و نیز تجدید تولید کلاژن و بازسازی آن می‌گردد.

دستگاه J-Plasma با اثرات جوان‌سازی پوست در ناحیه مورد نظر و ایجاد کانتورینگ طبیعی در بدن، با استفاده از گاز هلیوم یونیزه شده و با انرژی فرکانس رادیویی به کار گرفته می‌شود.

انجام این روش، بلافاصله نتایج مشهود خود را نشان خواهد داد و تا زمان ایجاد کلاژن‌های جدید در پوست، ممکن است چند ماهی زمان ببرد.

لیفت سینه VBL

لیفت سینه VBL روشی ضدپیری است که از خون پلاسمائی غنی از پلاکت استفاده می‌نماید. هدف کلی این روش، مقداری لیفت سینه است که کاربرد آن تا حدودی مشابه با پوشیدن سوتین لیفت سینه می‌باشد. هر چند از این روش، معمولاً برای افتادگی سینه‌ها و بالا کشیدن آن‌ها استفاده نمی‌شود، اما می‌تواند با افزایش گردش خون و کاهش دادن چین و چروک‌های پوست و جای زخم‌ها، ظاهری نسبتاً زیبا در سینه‌ها ایجاد کند.

مانند روش‌های دیگر زیبایی، عمل لیفت سینه VBL نیز توسط جراحان و متخصصان پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. نتایج این روش به تدریج و در طی چندین ماه مشاهده می‌گردد و تا رسیدن به نتیجه نهایی لازم است که به مدت طولانی این عمل را انجام دهید.

استفاده از این روش، برای زنان باردار و افرادی که سابقه ابتلا به سرطان داشته‌اند، توصیه نمی‌شود.

لیفت سینه بدون جراحی و با تزریق بوتاکس

تزریق کردن سم بوتولین به بافت‌های بدن

این عمل که با نام بوتاکس شهرت دارد، کمک می‌کند تا سطح پوست شما صاف‌تر و هموارتر گردد. بوتاکس برای اولین بار به منظور درمان خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست معرفی شد و از آن زمان تا به حال، مشخص شده که به درمان میگرن نیز می‌تواند کمک کند.

البته تزریق بوتاکس برای لیفت سینه، مورد تائید سازمان جهانی بهداشت و دارو نیست. به هرحال، بعضی از افراد برای ایجاد ظاهر زیبا در سینه‌ها، از تزریق بوتاکس به سینه استفاده می‌کنند که نتایج آن حداکثر تا ۴ ماه ماندگاری دارد.

استفاده از فیلرهای پوستی

معمولاً تزریق‌هایی که برای بهبود چین و چروک و افتادگی‌ها در پوست صورت استفاده می‌شوند، برای ترمیم ناحیه سینه نیز کاربرد دارند. این تزریق‌ها شامل پرکننده‌ها یا فیلرها پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) یا HA هستند.

برای رسیدن به نتیجه کامل و دقیق استفاده از فیلرهای پوستی، معمولاً لازم است چند ماه زمان سپری شود. اما به دلیل عدم وجود مطالعات دقیق و زیاد در این زمینه، استفاده از فیلرها در ناحیه سینه، کمتر مورد تائید هستند و به همین دلیل، کاربرد زیادی نیز ندارند.

لازم به ذکر است که این روش نیز مورد تائید سازمان بهداشت و داروی جهانی نمی‌باشد.

انجام ورزش‌های تقویت سینه

ورزش کردن یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای لیفت سینه بدون جراحی و هیچ عارضه‌ای است. ورزش نه تنها به کاهش دادن چربی‌های بدن کمک می‌کند، بلکه با تقویت عضلات، افزایش گردش خون و سفت کردن بافت‌های بدن، به ایجاد عضلات و اندام بهتر در بدن نیز کمک زیادی می‌کند.

انجام دادن منظم ورزش‌های تقویت عضلات سینه می‌تواند در زنان و مردان، به ایجاد سینه‌های خوش‌فرم کمک زیادی نماید. ورزش‌های فوقانی بدن مانند حرکات عمیق عضلات سه سر، شنای سوئدی و پرس سینه، حرکاتی مفید برای داشتن سینه‌های خوش‌فرم می‌باشند.

ورزش بهترین روش برای لیفت سینه

اگر می‌خواهید عضلات سینه خود را تقویت کرده و ظاهری زیبا به آن‌ها ببخشید، معمولاً بهتر است و توصیه می‌شود که از چهار تمرین زیر برای رسیدن به این منظور استفاده کنید:

  • پرس سینه هالتر روی نیمکت
  • دستگاه قفسه سینه یا باترفلای
  • حرکات سیم کش کراس اوور
  • شنای سوئدی

باید این نکته را در نظر داشت که انجام دادن حرکات ورزشی، بیشتر در مواردی می‌توانند چاره ساز باشند که افتادگی سینه‌ها خفیف بوده و پوست ناحیه سینه دچار شل‌شدگی و افتادگی زیادی نشده باشد. در این صورت، انجام دادن ورزش‌های تقویت سینه می‌تواند باعث ایجاد ظاهر زیبا گردد؛ اما اگر افتادگی سینه‌ها شدید باشد، بهتر است از عمل‌های جراحی لیفت سینه استفاده کرده و برای تثبیت آن، ورزش کردن را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

استفاده از سینه‌بندهای مناسب

بسیاری از متخصصان بر این عقیده‌اند که یکی از بهترین و مهم‌ترین راه‌های جایگزین که برای جراحی لیفت سینه وجود دارد، استفاده از سینه بندهای مناسب است که اندازه و طراحی آن‌ها، کاملاً استاندارد باشد.

پوشیدن سینه بند با سایز نامناسب، اشتباهی بزرگ است که بسیای از زنان ممکن است مرتکب آن شوند. این عمل می‌تواند باعث تغییر ظاهر سینه‌ها شود. در صورتی که سینه‌بند شما به اندازه کافی از اندازه سینه‌ها پشتیبانی نکرده باشد، سینه‌ها دائماً در معرض حرکات متناوب خواهند بود و این موضوع باعث ایجاد کشش در آن‌ها خواهد شد.

نتیجه نهایی این اتفاق، افتادگی و شل‌شدگی در پوست و بافت سینه‌هاست. بنابراین، می‌توانید به سادگی با مشورت یک متخصص، سوتینی را پیدا کنید که مناسب سایز سینه‌های شما بوده و آن‌ها را در حالتی نگه دارد که کمترین حرکت را داشته باشند.

استفاده کردن از کرم های لیفتینگ

همانند کرم‌های ضد پیری که با تحریک کلاژن باعث جوانسازی پوست می‌شوند، کرم‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند باعث شکل‌دهی و ایجاد فرم در بافت‌های بدن گردند. این کرم‌ها معمولاً برای ناحیه گردن و سینه طراحی و تولید شده‌اند که وعده می‌دهند در حداقل زمان می‌توانند باعث کاهش چین و چروک‌ها و افزایش قوام و حالت ارتجاعی در پوست و عضلات بدن شوند!

برخی از این کرم‌ها که مورد تائید سازمان‌های جهانی هستند، می‌توانند برای این منظور استفاده شوند؛ اما بسیاری از این محصولات در بازار وجود دارند که صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و در عمل نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند. البته که کرم‌های لیفت که واقعاً موثر باشند، بسیار گران‌قیمت بوده و نیاز به مصرف طولانی مدت نیز خواهند داشت.

مروری بر چند نکته ضروری برای لیفت سینه

لازم است بدانید که روش‌ های لیفت سینه بدون جراحی، هیچ یک تاثیرات و نتایج لیفت با استفاده از جراحی سینه را نخواهند داشت. این روش‌ها تنها در صورتی موثر واقع خواهند شد که عوارض ناشی از افتادگی و شل‌شدگی سینه‌ها حداقل بوده و قصد قرار گرفتن تحت بیهوشی را نداشته باشید. همچنین، این روش‌ها بستگی به انتظارات و توقعات شما از نتیجه عمل‌ها نیز خواهد داشت.

معمولاً این روش‌ها، دارای نتایجی هستند که نمی‌توان در درازمدت به آن‌ها اکتفا کرد. هرچند استفاده از لیفت با نخ می‌تواند یک روش بسیار موثر برای لیفت سینه بدون عمل جراحی باشد.

صرف نظر از هر تصمیمی که برای لیفت سینه‌های خود دارید، بسیار مهم است که از تجربیات یک پزشک متخصص خوب و حرفه‌ای در این زمینه بهره‌مند شوید. با دریافت مشاوره از متخصصان و پزشکان مجرب می‌توانید روشی که بیشترین تاثیر را در بهبود وضعیت ظاهری سینه‌ها دارد، یافته و با کمترین هزینه اقدام به انجام آن کنید.

هرچند که باز هم متذکر و یادآور می‌شویم که بهترین و موثرترین روش‌ها، روش‌های تهاجمی و جراحی برای لیفت سینه هستند!

لیفت سینه با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟
لیفت سینه چه تفاوتی با پروتز سینه دارد؟
آیا لیفت سینه با کمک ورزش نیز امکان پذیر است؟
لیفت سینه بدون جراحی بازگشت دارد؟
لیفت سینه با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟

لیفت سینه بدون جراحی نیازی به داروی بیهوشی دارد و به شکل سرپایی انجام می‌شود. با این حال نتایج جراحی ماندگارتر است.

لیفت سینه چه تفاوتی با پروتز سینه دارد؟

لیفت سینه به معنی بالا کشیدن سینه است اما پروتز سینه به معنی افزایش حجم سینه است.

آیا لیفت سینه با کمک ورزش نیز امکان پذیر است؟

بله، می‌توان با کمک برخی از حرکت‌های ورزشی تا حدودی سینه‌ها را لیفت کرد.

لیفت سینه بدون جراحی بازگشت دارد؟

بله، تقریبا تمامی روش‌های لیفت سینه با جراحی موقتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست