بزرگ کردن سینه با جراحی با جدیدترین روش ها

جراحی زیبایی سینه
خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

بزرگ کردن سینه با جراحی با جدیدترین روش ها

سینه یکی از جذاب‌ترین عناصر زیبایی در بدن ما خانوم‌ها است. اگر شما هم کمی ریزبین باشید، متوجه می‌شید که فرم سینه‌ها چقدر تو زیبایی لباس تاثیر داره. حتی گاهی ممکنه با دیدن فیلمی از سلبریتی‌ها که بدون داشتن سوتین، سینه‌های خوش فرمی دارن و لباس تو تنشون جذابه، کلی حسرت بخورید. امروز قراره جدیدترین روش‌های بزرگ کردن سینه با جراحی رو بررسی کنیم و بدونیم چطوری سلبریتی‌ها چنین سینه‌های جذاب و خوش فرمی دارند.

گاهی ممکنه دچار عدم تقارن در ناحیه سینه باشید و یا بخاطر کاهش وزن‌های شدید، سینه‌های شلی داشته باشید. در بعضی مواقع هم ممکنه به دلایل ژنتیکی، سینه‌های خیلی کوچیکی داشته باشید و یا بعد از شیردهی، از شکل و فرم سینه‌هاتون راضی نباشید؛ خلاصه فرقی نمیکنه که چی باعث شده فرم سینه‌هاتون راضی کننده نباشه، مهم اینه که راهکار فوق‌العاده‌ای برای رسیدن به سینه‌های ایده‌آل و مشابه سلبریتی‌ها وجود داره.

جراحی بزرگ کردن سینه، یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی شناخته شده است. معمولا، با استفاده از این جراحی میشه سینه‌های شل شده رو لیفت کرد و سینه‌های کوچیک و بدون فرم رو، زیباتر نشون داد. پروتزها حدود ۷ تا ۱۲ سال در بدن ما باقی میمونن و بعد از گذشت این زمان، نیاز به بررسی و گاهی تعویض پیدا میکنن.

معمولا پزشک متخصص، در این جراحی براساس فرم سینه اولیه، فرم اندام و فرم سینه دل‌خواه، تکنیک خاصی رو انتخاب می‌کنه. برش زیر سینه، برش زیر هاله سینه، برش در زیر بغل و برش در بالای شکم، تکنیک‌های مختلف جراحی پروتز سینه است که پزشک برحسب شرایط و موقعیت، از اون استفاده می‌کنه.

جالبه بدونین، پروتزهایی که تو سال‌های اخیر محبوب شدن، پروتزهاییه که شما بعد از گذاشتن اون‌ها، امکان شیردهی دارید. درواقع، ساختار غدد شیری هیچ تغییری نمیکنه و هیچ نگرانی از این بابت نیست. تنها نکته‌‌ای که بهتره در مورد اون با وسواس تصمیم بگیرید، انتخاب پزشک متخصص برای انجام این جراحیه.

جراحی پروتز سینه به تنهایی شاید ساده به‌نظر برسه، اما تخصص پزشک و نوع جراحی، تاثیر خیلی زیادی تو نتیجه جراحی و عوارض اون داره. گاهی جراحی توسط یه پزشک بی‌تجربه میتونه شمارو درگیر عوارض زیادی مثل نکروز بافت سینه، عفونت، دفرمگی و ده ها مشکل دیگه بکنه. پس بهتره، برای انتخاب پزشک علاوه بر نمونه کارهایی که به‌صورت عکس در اختیارتون قرار می‌گیره، تحقیقات کافی در مورد پزشک و رضایت بیماران قبلی داشته باشین تا با دید واقعی‌تری برای جراحی پروتز سینه تصمیم بگیرید.

بزرگ کردن سینه با جراحی، می‌تواند ترکیبی از روش‌های گوناگون باشد. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش برای عمل بزرگ کردن سینه، کار گذاشتن پروتز یا ایمپلنت می‌باشد. عمل پروتز سینه یک جراحی پرطرفدار و در عین حال کم خطر برای خانم‌ها است. به لطف پیشرفت فناوری و باب شدن روش‌های نوین جراحی و همچنین ساخته شدن پروتزهای با کیفیت، دیگر بزرگ گردم سینه با جراحی، عارضه خاصی را به همراه ندارد.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در میان خانم‌ها، سینه‌های خوش فرم و بزرگ، در بالا رفتن میزان احساس جذابیت زنانه و اعتماد به نفس خانم‌ها، بسیار موثر است. وقتی بنا به هر دلیلی، سینه‌ها سایز متناسب با بدن را نداشته باشد و یا فرم طبیعی خود را از دست بدهد، می‌توان با عمل جراحی، سینه‌ها را دوباره بزرگ و خوش فرم کرد. برای مثال کسانی که اندازه سینه آن‌ها نسبت به دیگر اندام‌های آنها کوچک‌تر است و به سن بلوغ نیز رسیده باشند، بزرگ کردن سینه با جراحی و گذاشتن پروتز، روش مناسبی خواهد بود.

پروتزهای سینه در گذشته، کیسه سیلیکونی بود که پس از کار گذاشتن، با مایعی پر می‌شد. این روش مشکلاتی را با خود به همراه داشت. امروزه اما پروتزهای سینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که تو پر است و در عین حال بافت نرمی شبیه به سینه‌های طبیعی دارد. تکنیک‌های نوین جراحی نیز از بروز مشکلاتی مانند ایجاد فیبروز و درد و ورم در سینه‌ها، جلوگیری می‌کند.

بزرگ کردن سینه با جراحی چیست؟

بزرگ کردن سینه با جراحی، در واقع روشی است که در آن بخشی از پوست سینه برش می‌خورد و یک پروتز یا ایمپلنت درون سینه کار گذاشته می‌شود. با توجه به شکل، فرم و اندازه این پروتز، اندازه سینه‌ها بزرگتر می‌شود. همچنین فرم سینه نیز اصلاح می‌گردد. در کنار کار گذاشتن پروتز، اگر سینه دچار افتادگی باشد نیز، می‌توان پوست اضافه را برداشت و نوک سینه‌ را به جای اصلی خود برگرداند. این کار نتیجه عمل بزرگ کردن سینه را بهبود می‌بخشد.

پروتزی که درون سینه کار گذاشته می‌شود از جنس سیلیکون نرم است که حالت بافت طبیعی سینه خانم‌ها را دارد. با توجه به اندازه و فرم سینه و خواست خود فرد از نتیجه جراحی بزرگ کردن سینه، می‌توان شکل و فرم پروتز را انتخاب کرد. برای مثال پروتز دایره‌ای و یا پروتز اشکی، فرم‌های متفاوتی را در سینه ایجاد می‌کنند.

عمل بزرگ کردن سینه، یک نوع جراحی پلاستیک و زیبایی کم تهاجمی است. در واقع در این عمل آسیبی به بافت‌های بدن نمی‌رسد و تا نیازی نباشد، هیچ بخشی از پوست یا بافت‌های سینه برداشته نمی‌شود. در صورت نیاز، لیفت سینه نیز مراه با کار گذاشتن پروتز انجام می‌شود تا پوست اضافه و آویزان سینه برداشته شود. هدف اصلی از بزرگ کردن سینه با جراحی این است که:

  • حجم و اندازه سینه‌ها به اندازه‌ای استاندارد و متناسب با دیگر اندام‌های بدن، افزایش یابد.
  • فرم سینه‌ها تغییر پیدا کند، برای مثال عدم تقارن در سینه‌ها یا افتادگی و شلی سینه رفع شود.
  • بخش‌های از دست رفته در سینه‌ها بازسازی شود.
عمل بزرگ کردن سینه چه نوع جراحی محسوب می شود؟

عمل بزرگ کردن سینه، یکی از راه‌های به وجود آمدن احساس خوب و اعتماد به نفس در خانم‌ها است. به دلایل مختلفی ممکن است سینه‌ها اندازه طبیعی یا متناسبی نداشته باشد، از جمله:

 دلایل طبیعی:

کوچک بودن سینه در برخی خانم‌ها کاملا طبیعی است و به بیماری یا مشکل و عارضه خاصی ربط ندارد. البته باید تا سن ۱۸ سالگی و بلوغ کامل صبر کرد. اگر پس از این سن، رشدی در اندازه سینه‌ها دیده نشد، می‌توان از عمل بزرگ کردن سینه بهره برد.

بارداری:

بارداری و شیردادن، یکی از عوامل تغییر فرم و افتادگی سینه است. هنگامی که خانمی باردار می‌شود، بدن وی به شکلی تغییر می‌کند که آمده نگهداری از کودک خود باشد. برای مثال سینه‌ها شروع به رشد کردن می‌کنند. همچنین معمولا همراه با بارداری، خانم‌ها دچار اضافه وزن نیز می‌شوند. در این زمان بافت‌های چربی در سینه‌ها ایجاد می‎شود که اندازه سینه‌ها را بزرگ می‌کند.

پس از پایان دوران شیردهی و کاهش بافت چربی، سینه دچار افتادگی می‌شود. در چنین مواردی با انجام همزمان عمل لیفت یا بالاکشیدن سینه و عمل بزرگ کردن سینه با پروتز، می‌توان دوباره به سینه‌های بزرگ و خوش فرمی دست یافت.

کاهش وزن:

خانم‌هایی که دچار اضافه وزن می‌شوند، بافت‌های چربی درون سینه آن‌ها به وجود می‌آید و سینه‌ها بزرگ می‌شود. حال با کاهش وزن و از بین رفتن این بافت‌های چربی، سینه‌ها دچار افتادگی می‌شوند. در چنین مواردی نیز بزرگ کردن سینه با جراحی همراه با لیفت سینه، راه حل مناسبی خواهد بود تا سینه‌های بزرگ و خوش فرمی ایجاد شود.

بیماری سرطان:

گاهی در روند درمان بیماری سرطان پستان، بخشی و یا تمام سینه خانم‌ها برداشته می‌شود. در چنین مواردی، عمل بزرگ کردن سینه، به سادگی می‌تواند راه گشا باشد. بزرگ کردن سینه با جراحی و کارگذاشتن پروتز، تقویت حس زنانگی و اعتماد به نفس را برای این خانم‌ها به ارمغان خواهد آورد.

روش بزرگ کردن سینه با جراحی

بزرگ کردن سینه با جراحی، یک عمل کم‌تهاجمی و کم عارضه است که دوران بهبودی راحت و سریعی نیز دارد. در این روش، نخست یک برش در پوست سینه یا اطراف آن ایجاد می‌شود. سپس جراح پروتز را از راه همان شکاف وارد سینه می‌کند. با توجه به نوع و اندازه پروتز وهمچنین وضعیت بدن فرد، این برش در نواحی مختلفی می‌تواند ایجاد شود، از جمله:

  • برش در زیر سینه: در این حالت جای عمل زیر سینه قرار می‌گیردن و به سختی دیده می‌شود.
  • برش در زیر هاله سینه: در این روش، جای برش بر مرز هاله سرخ‌رنگ و پوست سینه منطبق می‌شود و راحت دیده نمی‌شود.
  • برش در زیر بغل: در این روش، جای عمل دیگر روی سینه و پیرامون آن نیست و هیچ توجه را جلب نمی‌کند.
  • برش در بالای شکم: این نوع برش نیز در برخی تکنیک‌های جراحی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جای کار گذاشتن پروتز درون بافت سینه در عمل بزرگ کردن سینه

جای کار گذاشتن پروتز درون بافت سینه در عمل بزرگ کردن سینه، به اندازه و فرم سینه‌ها قبل از عمل بستگی دارد. پروتز می‌تواند روی ماهیچه‌های سینه و درواقع زیر پوست و بافت نرم سینه جایگذاری کرد. همچنین می‌توان پروتز را زیر ماهیچه‌های سینه قرار داد. هرکدام از این روش‌ها، مزایای خود را دارد و بسته به تشخیص جراح پلاستیک و زیبایی، انجام می‌شود.

اگر سینه خانم‌ها کوچک باشد، پروتز در زیر عضلات سینه جاگذاری می‌شود. دلیل این کار این است که ممکن است لبه‌های پروتز از زیر پوست کشیده شده‌ی سینه مشخص شود. اما وجود یک لایه ماهیچه روی پروتز، فرم سینه را طبیعی‌تر می‌کند. همچنین در این موارد می‌توان در کنار گذاشتن پروتز، با تزریق چربی نیز فرم سینه را بهتر کرد.

‌بزرگ کردن سینه با جراحی برای خانم‌هایی که بافت و چربی کافی در سینه‌های خود دارند و تنها دچار افتادگی شده‌اند، می‌توان پروتز را روی ماهیچه‌های سینه و زیر پوست و بافت نرم سینه جای داد. این کار کمک می‌کند تا فرم پروتز بهتر خودش را نشان بدهد و سینه‌ها را بزرگ‌تر و زیباتر سازد. اگر پروتز پشت لایه عضلات قرار بگیرد، دیگر نمی‌تواند به خوبی در سینه‌ها فرم جدیدی را ایجاد کند.

این که پروتز در کدام بخش از سینه کار گذاشته شود و اینکه آیا به لیفت سینه و یا تزریق چربی نیاز هست یا خیر، در معاینه و جلسه مشاوره با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشخص خواهد شد. همچنین اندازه پروتز و شکل آن نیز بسته به خواست شما و نظر جراح، قابل انتخب خواهد بود.

در انتخاب سایز مناسب پروتز و اندازه سینه‌ها پس از جراحی بزرگ کردن سینه، همیشه استانداردهای زیبایی‌شناسی باید رعایت شود. جراح پلاستیک با توجه معیارهای دانش زیبایی‌شناسی، اندازه و شکب نهایی سینه را به شما پیشنهاد خواهد کرد. برای مثال برا اساس استانداردها، معمولا بهتر است اندازه دور سینه‌ها با دور باسن در هماهنگی و تناسب باشد. اگر سینه‌ها بیش از اندازه بزرگ شود، زیبایی و تناسب اندام فرد به هم خواهد خورد.

در مورد شیردهی نز باید توجه کرد که عمل جراحی بزرگ کردن سینه، به رگ‌ها، مجاری و بافت‌های سینه آسیب نمی‌رساند؛ اما با این حال بهتر است بزرگ کردن سینه با جراحی، پس از آخرین بارداری و شیردهی فرد، انجام شود. هرچند یک سال پس از انجام عمل بزرگ کردن سینه نیز می‌توان بارداری و شیردهی دوباره داشت.

همچنین برای آشنایی بیشتر با عمل پروتز سینه بیشتر آشنا شوید.

عمر پروتزهای سینه چقدر است؟

بسته به جنس و کیفیت برند مورد استفاده، پروتزهای سینه می‌تواند بین ۷ تا ۱۲ سال عمر داشته باشد. نمونه‌های باکیفیت‌تر مانند برخی از برندهای آمریکایی، بدون از دست دادن کیفیت، بیش از ۲۰ سال دوام و ماندگاری دارند.

با این حال عامل مهم در ماندگاری و عمر پروتزها، سبک زندگی هر فرد می‌باشد. برای مثال خانم‌های ورزشکاری که فعالیت‌های سنگین بدنی دارند و سینه‌های آنان پیوسته در حال تکان خوردن و حرکت است، عمر پروتزهای سینه برای آنها نیز کمتر خواهد بود. همچنین معمولا توصیه می‌شود هر ۵ تا ۱۰ سال، یک بار به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید تا سینه‌های شما معاینه شود. بدین ترتیب از سلامت سینه‌ها و همچنین ماندگاری و کیفیت پروتز‌های خود نیز مطمئن خواهید شد. اگر پروتزی نیاز به تعویض داشته باشد، با همین معاینه‌های دوره‌ای مشخص می‌شود.

پیش از جراحی بزرگ کردن سینه، چه باید کرد؟

جراحی بزرگ کردن سینه، با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا دارویی مصرف می‌کنید، در زمان مشاوره با جراح خود مطرح کنید تا در مورد کنترل این موارد چاره‌اندیشی شود. پیش از جراحی به موارد زیر توجه کنید:

  • یک ماه پیش از جراحی، مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید.
  • داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا داروهای ضدالتهاب نیز از چند هفته پیش از بزرگ کردن سینه با جراحی، نباید مصرف شود.
  • شب قبل از جراحی حمام کنید چرا که تا چند روز پس از جراحی بزرگ کردن سینه، نباید حمام بروید.
  • صبح جراحی ناشتا باشید، چرا که معده شما باید هنگام جراحی خالی بماند.
  • لباس گشاد، سینه‌بند طبی، مدارک مورد نیاز و کارت ملی خود را با خود همراه داشته باشید.
شب قبل از جراحی بزرگ کردن سینه

مراقبت‌های پس از بزرگ کردن سینه با جراحی

بزرگ کردن سینه با جراحی، عوارض و درد چندانی ندارد. دوره نقاهت این جراحی کوتاه است هرچند باید به نکات زیر توجه کنید تا هرچه زودتر بهبودی پیدا کنید:

  • از آنجایی که درد چندانی بعد از جراحی بزرگ کردن سینه وجود ندارد، مسکن‌های عادی تجویز می‌شود.
  • وجود ورم و کبودی کاملا طبیعی است. می‌توانید از کمپرس سرد و سپس گرم استفاده کنید. البته نباید دمای کمپرس خیلی بالا یا خیلی پایین باشد.
  • پس از ۳ روز فعالیت‌های روزانه را آغاز کنید. البته هیچ فشاری به سینه‎ها نباید وارد شود. حتی اگر در رانندگی دست‌ها به سینه‌ها فشار وارد می‌کند، پشت فرمان ننشینید.
  • بخیه‌های معمولا در عمل بزرگ کردن سینه جذبی هستند و نیاز به کشیدن ندارند. ۶ ماه تا یک سال نیز زمان نیاز است تا جای بخیه‌ها به طور کامل رفع شود.
  • آب، مایعات، سبزی و میوه، به ویژه آناناس و همچنین ماهی بیشتر بخورید. مصرف نمک را تا یک ماه کاهش دهید.
  • بخیه‌ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند. جای بخیه‌ها نیز معمولا بین ۶ ماه تا یک سال زمان نیاز دارد تا رفع شود.
  • تا دو هفته میزان مصرف نمک را کاهش دهید. از سوی دیگر آب و مایعات، میوه و به ویژه آناناس، سبزیجات، ماهی و میگو، بسیار زیاد مصرف نمایید.
  • حتما همیشه طبق توصیه جراح، سوتین طبی را ببندید؛ به آرامی نرمش کنید و دستها را بالا ببرید تا بروز اسپاسم عضلانی و تورم کاهش یابد. از ۲ تا ۳ روز پس از جراحی به بعد، استراحت مطلق ممنوع است.
  • ماساژ دادن سینه‌ها از دو هفته پس از عمل، بافت‌های سینه را در فضای خالی اطراف پروتز پخش می‌کند. این کار به خوش فرم شدن سینه‌ها و جلوگیری از ایجاد بافت‌های متراکم جلوگیری می‌کند.

جمع بندی:

معمولا بزرگ کردن سینه با جراحی، نیاز به کمی زمان دارد تا نتایج دلخواه شما آشکار شود. پس از عمل ممکن است سینه‌ها کمی سر بالا دیده ‌شود و حالت طبیعی خود را نداشته باشد که جای نگرانی نیست. قرار گیری پروتز در جای خود و به تناسب رسیدن سینه‌ها نیاز به زمان دارد. پس از ۲ ماه که حجم زیادی از ورم‌ها رفع شد، کم کم سینه‌ها به سمت پایین می‌آید و شکل طبیعی خود را به دست می‌آورد. برای رسیدن به سایز مناسب سینه، پوشیدن همیشگی سوتین طبی طبق تجویز جراح، بسیار ضروری است.

بزرگ کردن سینه با جراحی، عملی کم عارضه و بدون درد شدید یا مشکلات پس از عمل خواهد بود. تکنیک‌های نوین جراحی و پروتزهای جدید، بسیاری از مشکلات و عوارض گذشته را از بین برده است. پس اگر با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، مشورت کرده‌اید، به دانش و تخصص او اعتماد کنید و به اندام مورد نظر و ایده‌آل خود برسید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست