بهترین جراح آبدومینوپلاستی کیست و چه ویژگی هایی دارد؟!

بهترین جراح زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی
جراحی زیبایی اندام

زیبایی حق همه است. بدون شک هر کس با ظاهری متفاوت متولد می‌شود. جدای از رنگ پوست و المان‌های مختلف چهره، صرفا می‌توان با مراقبت‎‌های پوستی و رسیدگی‌های بهداشتی، صورتی زیبا داشت. ولی آیا زیبایی فقط در صورت خلاصه می‌شود؟

سال‌هاست که جامعه یک فرد زیبا را صرفا براساس چهره قضاوت نمی‌کند. بلکه این تناسب اندام و خوش چهره بودن در کنار یکدیگر است که سبب می‌شود فردی را زیبا خطاب کنیم. به همین سبب، رسیدن به اندامی زیبا همواره یکی از اولویت‌های افراد جامعه است. علم پزشکی نیز سهم خود را به این نیاز ادا کرده است. امروزه عمل‌های مختلف زیبایی برای اندام‌ها وجود دارد و به صورت گسترده در سرتاسر جهان انجام می‌شود تا زیباجویان را به اندام دلخواهشان برساند.

یکی از این جراحی‌های زیبایی بسیار محبوب، ابدومینوپلاستی نام دارد. ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک جراحی تهاجمی برای شکل دادن به شکم زیباجویان است. در طول این جراحی، علاوه بر حذف چربی‌های اضافه، بافت و پوست شل‌شده شکم را نیز حذف می‌کنند. همچنین، عضلات شکم که حالت اولیه خود را از دست داده‌اند، شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرند.

همانطور که گفتیم، این جراحی در زمره جراحی‌های زیبایی است. به این معنا که زیباجویان به صورت اختیاری و برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود دست به این جراحی می‌زنند. بنابراین، رسیدن به بهترین نتیجه یکی از اصلی‌ترین انتظارات زیباجویان است.

همچون دیگر جراحی‌های زیبایی، زیباجویان به دنبال بهترین جراح آبدومینوپلاستی هستند تا به کمک او، جراحی مطمئن و با نتیجه بسیار خوب داشته باشند. در این مقاله، سعی کرده‌ایم تا علاوه بر معرفی نحوه انجام جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی، ویژگی‌های بهترین جراح آبدومینوپلاستی را نیز به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر بتوانید جراح مورد نظر خود را بیابید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

همین ابتدا لازم می‌دانیم به شما بگوییم که ابدومینوپلاستی به هیچ‌وجه به لیپوساکشن و یا لیپوماتیک شباهت ندارد. لیپوساکشن صرفا تخلیه چربی زیر پوست و در صورت نیاز آماده‌سازی تزریق آن به دیگر قسمت‌ها است. در حالیکه در جراحی ابدومینوپلاستی، بافت‌های شل شده و چربی اضافه برداشته می‌شود تا شکمی صاف و بدون چین خوردگی را برای زیباجو به ارمغان بیاورد. نتیجه نهایی لیپوساکشن و یا لیپوماتیک صرفا حذف چربی‌های زیر پوست است. در حالیکه در جراحی ابدومینوپلاستی، شکم به طور کامل تغییر شکل داده و زیباتر و باریک‌تر به نظر خواهد رسید.

پیش از بررسی علل نیاز به بهترین جراح آبدومینوپلاستی، بهتر است بررسی کنیم که چرا به این جراحی نیاز پیدا خواهیم کرد. جراحی ابدومینوپلاستی برای خانم‌ها و آقایان قابل انجام است. پوست شکم به علل مختلفی ممکن است شل شود. معمولا کاهش وزن شدید و یا زایمان‌های متعدد در مادران میانسال، سبب آسیب به پوست و شل شدن آن می‌شود. علاوه بر این، میانسالانی که به علت ضعف عضلات شکمی و عدم ورزش دچار شکم شل شده‌اند، نیز از دیگر کاندیداهای این جراحی هستند.

برخی دیگر از زیباجویان که قصد انجام این جراحی را دارند، صرفا از اندام خود رضایت نداشته و قصد دارند تا پس از انجام عمل لیپوساکشن و یا لیپوماتیک، این جراحی را نزد بهترین جراح ابدومینوپلاستی را انجام دهند.

این جراحی برای بانوانی که قصد باردار شدن در آینده را دارند، اصلا توصیه نمی‌شود؛ چرا که در طول این جراحی، عضلات در جای خود سفت می‌شوند که ممکن است روند بارداری شما را مختل کنند. علاوه بر این، اگر روند کاهش وزن شما همچنان ادامه دارد، بهتر است فعلا دنبال بهترین جراح شکم برای ابدومینوپلاستی نباشید؛ چرا که برای این جراحی باید وزن شما به تثبیت رسیده باشد.

جراحی ابدومینوپلاستی برای خانم‌ها و آقایان

برای مطالعه بیشتر مقاله جراحی زیبایی محدود شکمی یا مینی ابدومینوپلاستی که نوعی از جراحی زیبایی است که موجب کوچک شدن شکم و رفع افتادگی می‌شود؛ را پیشنهاد میکنیم.

ویژگی‌های بهترین جراح آبدومینوپلاستی

بهترین جراح آبدومینوپلاستی در وهله اول باید تخصص لازم در زمینه جراحی‌های زیبایی را داشته باشد. توجه داشته باشید که این دسته از جراحی‌ها به تخصص بالایی نیاز دارند. پزشکانی که تخصص و فوق‌تخصص خود را در زمینه زیبایی گذرانده‌اند نیز برای کسب تجربه و تبحر در جراحی، به سال‌ها تلاش و کوشش نیاز دارند تا به جراح ماهر شوند. علاوه بر این، مواردی که در زیر گفته شده است نیز از دیگر ویژگی‌های بهترین جراح آبدومینوپلاستی است.

داشتن نمونه‌کارهای موفق جراحی ابدومینوپلاستی

بهترین جراح آبدومینوپلاستی باید تجربه جراحی‌های موفق متعددی داشته باشد؛ چرا که با هر جراحی، بر تجربه او افزوده شده و مهارت او را افزایش می‌دهد. همچنین، برخورد با زیباجویان متعدد با شرایط مختلف سبب می‌شود تا بهترین جراح آبدومینوپلاستی آمادگی لازم برای هر گونه شرایطی را در اتاق عمل داشته باشد.

همکاری با کلینیک های فوق تخصصی و بیمارستان‌های معتبر

یکی از پایه‌های اساسی برای داشتن جراحی خوب آبدومینوپلاستی، انجام جراحی در کلینیک های معتبر است؛ چرا که اگر بهترین جراح آبدومینوپلاستی را همراه داشته باشید اما اتاق عمل شما تجهیزات لازم و به روز نداشته باشد، امکان موفقیت جراحی کاهش پیدا می‌کند.

به طور معمول جراحان معتبر و شناخته شده با مطب ها و بیمارستان‌های فوق تخصصی که پیشرفته‌ترین تجهیزات را دارند، قرارداد داشته و جراحی‌های خود را در آن مکان انجام می‌دهند.

صرف وقت برای زیباجویان پیش و پس از عمل

یکی از وظایف بهترین جراح آبدومینوپلاستی صرف وقت برای زیباجو است. پیش از جراحی ابدومینوپلاستی پزشک جراح باید در طول جلسه مشاوره اولیه، صحبت‌های زیباجو پیرامون انتظاراتش از جراحی را بشنود. همچنین، ابهامات و سوالات زیباجو در همین جلسه باید پاسخ داده شوند. جراح می‌تواند توضیحات کاملی از جراحی و روند آن را با زیباجو در میان بگذارد تا زیباجو دید واقع‌بینانه‌تری از جراحی و نتایج آن داشته باشد.

پس از جراحی نیز پزشک متخصص باید بر بالین زیباجو حاضر شود. همچنین، راه‌های دسترسی راحت و سریع با تیم پزشکی را برای زیباجو فراهم کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل و یا داشتن سوال، زیباجو، به راحتی امکان ارتباط را داشته باشد.

در صورت مهیا بودن این امکانات زیباجو می‌تواند به راحتی با پزشک خود و یا تیم پزشکی ارتباط گرفته و دیگر نیازی به حضور در مطب نیست. با توجه به تهاجمی بودن این جراحی و نیز دوران نقاهت بسیار حساس آن، دسترسی راحت به پزشک یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های زیباجویان است.

استفاده از تیم پزشکی باتجربه

برای جراحی‌های زیبایی این چنینی، به غیر از بهترین جراح آبدومینوپلاستی، شما به یک تیم حرفه‌ای نیز نیاز دارید. همانطور که می‌دانید این جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. به همین دلیل، باید متخصص بیهوشی باتجربه بر بالین شما حاضر باشد. همچنین، در طول جراحی پزشک به دستیارانی حاذق نیاز دارد که سابقه حضور در اتاق عمل برای این قبیل جراحی‌ها داشته باشند.

پس از جراحی نیز تیمی متشکل از کارشناسان باید وظیفه پشتیبانی از بیمار تا اتمام دوران نقاهت را مدیریت کنند. همکاری تمامی این نفرات سبب می‌شود تا زیباجو جراحی سنگین ابدومینوپلاستی را به راحتی پشت سر گذاشته و در پایان اندام ایده‌آل خود را داشته باشد.

ویژگی‌های بهترین جراح آبدومینوپلاستی

اعلام هزینه معقولانه جراحی ابدومینوپلاستی

عوامل متعددی بر هزینه جراحی ابدومینوپلاستی تاثیر دارد. مجموع هزینه بیمارستان، تجهیزات استفاده شده، عوامل اتاق عمل و در نهایت، دستمزد جراح و هزینه‌های جانبی، رقمی خواهد بود که برای جراحی ابدومینوپلاستی باید پرداخت کنید. بهترین جراح آبدومینوپلاستی هزینه جراحی را عددی معقول و در حد عرف بیان می‌کند.

ذکر این نکته بسیار مهم است که برخی از مطب های زیبایی با حذف برخی از خدمات خود همچون پشتیبانی و مشاوره‌های پیش و پس از عمل، همچنین قرارداد بستن با بیمارستان‌های سطح پایین‌تر به دنبال کاهش هزینه‌ها برای زیباجو هستند. باید توجه داشت هزینه‌ای که پرداخت می‌شود برای انجام کار با چه کیفیتی است؟ چرا که اگر سلامتی زیباجو به خطر بیفتد، هزینه‌های چند برابر رقم صرفه‌جویی شده، باید صرف شود تا سلامتی و زیبایی به فرد بازگردد.

انتخاب بهترین شیوه جراحی برای زیباجو

همانطور که گفته شد، جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی به طرق مختلف صورت می‌گیرد. بهترین جراح زیبایی ابدومینوپلاستی پزشکی است که بتواند بهترین راه حل درمانی را به زیباجو پیشنهاد دهد. برای مثال ممکن است زیباجویی به عمل مینی ابدومینوپلاستی نیاز داشته باشد و یا پیش از این جراحی، به جراحی‌های مکملی همچون لیپوماتیک و یا لیپوساکشن نیز احتیاج داشته باشد. گاهی نیز زیباجو بانوی بارداری است که مایل است همزمان با زایمان، عمل برداشت بافت را انجام دهد. در شرایط این چنینی پزشک باید بتواند با بررسی تمامی جوانب، بهترین راه حل را برای رسیدن به زیبایی ارائه دهد و صرفا به دنبال جراحی نباشد.

بهترین جراح زیبایی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

بسته به شرایط بیمار و صلاحدید بهترین جراح زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی، پزشک ممکن است ابدومینوپلاستی را پیشنهاد کند. خوب است بدانید این جراحی به اشکال مختلفی انجام می‌شود.

جراحی ابدومینوپلاستی کامل

این جراحی معمولا برای کسانی که پوست و بافت اضافه زیادی دارند که سبب شل شدن شدید پوست شکمشان شده، توصیه می‌شود. در طول این جراحی، برشی سرتاسری زیر شکم و دور تا دور لگن ایجاد می‌شود. سپس، بافت شکمی از پوست جدا می‌شود تا در روند جراحی اختلالی ایجاد نکند.

عضلات شکم فیکس می‌شوند و ناف در جای جدید قرار خواهد گرفت. همچنین، پوست اضافه شکم به طور کامل بریده خواهد شد. بهترین جراح آبدومینوپلاستی می‌تواند بیشترین میزان پوست و بافت چربی اضافه را در طول این جراحی از بدن زیباجو خارج کند.

انجام جراحی ابدومینوپلاستی

کشیدن پوست بدن بعد از لاغری یکی از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها به فکر آن هستند. پس آگاهی بیشتر درباره آن مطالعه این مقاله را پیشنهاد میدهیم.

جراحی مینی ابدومینوپلاستی

نوع دیگری از ابدومینوپلاستی است که به نسبت روش قبلی، برش‌های کوتاه‌تر و کوچک‌تری دارد. این جراحی بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که شل‌شدگی کمتری در ناحیه پوست شکم دارند و ذخایر چربی‌ آن‌ها در زیر ناف است.

در طول این جراحی نیز برشی در قسمت جلو و زیرین شکم ایجاد شده و بافت شکم از پوست جدا می‌شود. سپس، چربی‌های اضافه تخلیه شده و پوست‌های اضافه نیز بریده می‌شوند. در نهایت، پزشک دو طرف پوست را به هم رسانده و بخیه می‌زند. در طول این جراحی به احتمال زیاد نیازی به جابه‌جایی ناف نیست. همچنین، سفت شدن عضلات نیز انجام نمی‌شود. به دلیل برش‌های کوچک‌تر و کمتر، دوران نقاهت کوتاه‌تری هم نسبت به ابدومینوپلاستی کامل دارد. توجه داشته باشید برش‌های کوچک‌تر به هیچ‌وجه به معنای ساده بودن جراحی مینی ابدومینوپلاستی نیست، این جراحی به نسبت سبک‌تر بوده اما پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های مخصوص به خود را دارد که الزاما باید توسط بهترین جراح آبدومینوپلاستی انجام شود. خوب است بدانید ممکن است برخی از پزشکان برای هر چه کمتر شدن برش‌های لازم، این جراحی را با استفاده از آندوسکوپ انجام دهند.

جراحی ابدومینوپلاستی اطراف شکم

این جراحی مناسب افرادی است که علاوه بر قسمت شکم، در قسمت‌های پشت و پهلو نیز دچار چاقی شده‌اند و پوست شل شده دارند. روند این جراحی نیز همانند ابدومینوپلاستی کامل است و در طی آن، پزشک بافت و پوست اضافه را خارج می‌کند.

ابدومینوپلاستی معکوس

در برخی از زیباجویان ممکن است پوست اضافه در ناحیه فوقانی شکم باشد. در شرایط این چنینی، پزشک جراح برشی در زیر سینه‌ها ایجاد می‌کند و با بالا کشیدن بافت و پوست اضافه و بریدن آن‌ها، بخیه‌های ظریف جراحی را زیر سینه به شکلی که مشخص نباشد، می‌زند.

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

اصلی‌ترین مزیت جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی بازیابی تناسب اندام زیباجویان است. در طول این جراحی با حذف بافت و پوست اضافه ناحیه شکم، عضلات در جای خود سفت شده و شکمی صاف و تخت برای زیباجو به ارمغان می‌آید. از دیگر مزیت‌های این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از بانوان که زایمان داشته‌اند، ممکن است با بی‌اختیاری ادرار در زمان خندیدن، راه رفتن، ورزش کردن و… مواجه شوند. این جراحی می‌تواند به این دسته از بانوان کمک کند تا اختیار خود را بازیابند. چرا که در طول ابدومینوپلاستی، به وسیله بافت نرمی، یک انسداد تعمدی در مثانه ایجاد می‌شود که کنترل ادرار را راحت‌تر می‌کند.
  • ابدومینوپلاستی می‌تواند سبب کاهش احتمال ایجاد فتق شکمی شود. فتق به معنای خارج شدن روده و یا بافت شکمی از دیواره شکم است که به صورت برآمدگی گاها دردناک در زیرپوست قابل مشاهده است. علل متعددی می‌تواند سبب بروز فتق شکمی شود که ضعف عضلانی یکی از این عوامل است. جراحی ابدومینوپلاستی با مهار عضلات شکم و سفت کردن آن‌ها در جای خود می‌تواند از بروز این عارضه جلوگیری کند.

کلام آخر

تمامی عوامل گفته شده در بالا به شما کمک می‌کند تا بهترین جراح آبدومینوپلاستی را بیابید. توجه داشته باشید این جراحی ارتباط مستقیم با سلامتی و تناسب اندام شما دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم فاکتورهای گفته شده برای یافتن بهترین پزشک را جدی بگیرید. جراحی ابدومینوپلاستی در صورتیکه به درستی و باکیفیت بالا انجام شود، می‌تواند سبب تناسب اندام، بهبود زندگی و افزایش اعتماد به نفس شما شود.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست