با بهترین جراح زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در تهران بیشتر آشنا شوید

بهترین جراح پلك
جراحی صورت, جوانسازی صورت

سنگ بنای یک جراحی موفق، انتخاب بهترین جراح برای انجام آن است و جراحی پلک هم از این قاعده مستثنی نیست. جراحی پلک که به نام بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌ شود، یک جراحی زیبایی است که پلک‌ ها را لیفت و سفت می ‌کند و ظاهری شاداب‌تر و هوشیارتر را به شما هدیه می‌ دهد. اما برای رسیدن به این نتایج اولین و مهم ترین قدمی که باید بردارید انتخاب بهترین جراح پلک در تهران است.

حتماً تا به حال متوجه شده اید که با گذشت زمان، هر دو پلک بالا و پایین با پوست اضافی شروع به افتادگی می کنند. این افتادگی می تواند منجر به پف کردگی و افتادگی پلک های پایینی یا افتادگی و شل شدن پلک های بالایی شود. بنابراین تقریباً هیچ کس از آسیب این علائم پیری در امان نیست و شاید به همین دلیل هم عمل بلفاروپلاستی بیش از پیش محبوب شده است. به دنبال این محبوبین تعداد زیادی از مراکز درمانی و مطب های زیبایی خدمات مربوط به این جراحی زیبایی پلک را ارائه می دهند و همین موضوع باعث شده تا دست بیمار در انتخاب یک جراح بلفاروپلاستی خوب باز باشد. فراموش نکنید که انتخاب یک جراح واجد شرایط برای بلفاروپلاستی یک مرحله حیاتی است زیرا مهارت آنها می تواند تفاوت بین یک نتیجه زیبا و یک نتیجه نامطلوب را ایجاد کند. به همین منظور در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران صحبت کنیم، موارد زیر به شما راهنمایی می کند تا به شما در انتخاب بهترین جراح کمک کند؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب بهترین جراح پلک در تهران

بیایید پیش از هر چیز چرایی و لزوم انتخاب بهترین جراح پلک در تهران را برای انجام این عمل زیبایی و درمانی بررسی کنیم. با درک اهمیت انتخاب بهترین جراح برای عمل بلفاروپلاستی می توانیم بهتر در مورد این موضوع تصمیم گرفته و تمام جوانب را در نظر بگیریم. جراحی پلک نه تنها به دانش کامل آناتومی صورت و توجه دقیق به جزئیات زیبایی نیاز دارد، بلکه به توانایی تنظیم تکنیک ‌های جراحی با نیاز های هر بیمار و ایجاد نتایجی طبیعی برای قومیت، سن، جنسیت و او نیز نیاز دارد. ویژگی های منحصر به فرد صورت هر بیماری، در گرفتن بهترین نتایج از عمل پلک تاثیر دارد بنابراین باید قبل از انتخاب یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی برای انجام لیفت پلک، بهترین تلاش خود را انجام دهید.

اهمیت انتخاب بهترین جراح پلک در تهران

به عکس ‌های قبل و بعد بیماران سابق آنها که عمل بلفاروپلاستی انجام داده اند، چه آنلاین و چه در حین مشاوره خود نگاه کنید، و به بیمارانی که شبیه شما هستند، توجه ویژه ای داشته باشید. در حالی که نتایج فردی خواهد بود، کار گذشته فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و سابقه او بهترین شاخص رویکرد زیبایی شناختی او است. همچنین مطمئن شوید که فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی که انتخاب می‌ کنید تجربه انجام جراحی پلک برای بیمارانی را داشته باشد که با شما در ویژگی های صورت و آناتومی و غیره مشترک بوده اند.

به علاوه انتخاب یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی دارای گواهی بورد تخصصی تضمین می ‌کند که جراح شما در جراحی زیبایی، از جمله تکنیک ‌های لیفت پلک، آموزش دیده و با تجربه است و مطمئناً عمل شما در یک مرکز جراحی معتبر انجام می ‌شود.

از سوی دیگر پوست اطراف چشم شما خاص و در واقع یکی از حساس ترین اعضای بدن شما است و یکی از اولین نقاط صورت و بدن شما است که گذشت زمان را نشان می دهد. با این حال، حساسیت و انعطاف پذیری چشم و پلک ما همان چیزی است که به ما توانایی بیان کامل احساسات خود را به دیگران می دهد. به طور خلاصه، پوست اطراف چشم ما ویژگی ها و احساسات ما را برجسته می کند، اما به راحتی توسط زندگی آسیب می بیند. وقتی صورت دیگران را مشاهده می کنیم، تمرکز ما معمولاً روی ناحیه صورت و به خصوص اطراف چشم آنها است. به طور خلاصه، این ناحیه از صورت دائماً در معرض نمایش است. به همین دلیل است که هنگام بررسی جراحی پلک، انتخاب جراح متخصص در این قسمت از صورت بسیار مهم است. ملاحظات آناتومیکی ظریفی وجود دارد که باید برای اطمینان از نتایج عالی جراحی پلک یا بلفاروپلاستی انجام شود، اما جراحی پلک همچنین به دنبال ارائه نتایج عملکردی عالی نیز هست که باید به آن توجه بیشتری شود. برای رسیدن به موفقیت در هر دو سطح، به یک جراح متخصص نیاز دارید و به همین دلیل هم اکثراً برای جراحی پلک، یک جراح چشم را پیشنهاد می دهند. در ادامه با ویژگی های بهترین جراح اکولوپلاستی یا همان جراح چشم آشنا می شویم.

جراح اکولوپلاستی چیست؟

جراح اکولوپلاستی چیست؟

این جراحان معمولاً چشم پزشکی را به عنوان رشته اصلی مطالعه خود مطالعه می کنند. چشم پزشکی بر ساختار و سلامت چشم انسان تمرکز دارد. برخلاف اپتومتریست ها، چشم پزشکان در زمینه جراحی نیز آموزش دیده اند و این موضوع به آنها اجازه می دهد تا اقدامات پزشکی دقیق تر و عمیق تری را انجام دهند. با این حال، این روش ها تقریبا به طور کامل به دلیل نیاز پزشکی انجام می شود.

چشم پزشکانی که در روش های زیبایی چشم تخصص دارند، گاهی اوقات به عنوان جراحان اکولوپلاستی نیز شناخته می شوند. اگر می‌خواهید چشمان خود را کمی لیفت کنید، این متخصصان بهترین ‌های هر دو جهان را برای شما به ارمغان می آورند! جراحان پلاستیک دارای تجربه و مهارت اغلب تحت نظر چشم پزشکی گواهی می گیرند و اعتبار آنها به راحتی قابل بررسی و تأیید است. برخی از متخصصان نیز جراحان پلاستیک دارای گواهینامه هستند. اما تمرکز بر چشم پزشکی به دلیل پیچیدگی و حساسیت ساختار های اطراف چشم ضروری است، به خصوص اگر هدف بیمار از جراحی پلک، رفع پتوز پلک یا رفع محدودیت های بینایی باشد؛ به معنای دیگر هدف بیمار از بلفاروپلاستی پزشکی و درمانی باشد و نه زیبایی محض. اما چه چیزی یک جراح اکولوپلاستی را متفاوت می کند؟

یک جراح چشم ابتدا چهار سال را به عنوان یک چشم پزشک (جراح چشم) آموزش می بیند. در طول این مدت، آنها در مورد فرآیند های بیماری مختلف که ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی یا جراحی از چشم داشته باشند، یاد می گیرند. سپس دو سال دیگر را صرف تسلط بر آناتومی پلک ها، مدار استخوانی دور چشم و … می کنند.

این آموزش تخصصی در مورد مشکلات و بیماری های چشم به آنها اجازه می دهد تا صرفاً بر مراقبت های پزشکی و جراحی این مناطق خاص تمرکز کنند. بنابراین اگر هدفتان از جراحی پلک، درمانی و پزشکی است و می خواهید ایمن ترین و بهترین نتیجه را برای جراحی خود داشته باشید، بهتر است برای انتخاب بهترین جراح پلک در تهران، به دنبال جراحان چشم باشید. در ادامه اما ویژگی های یک دکتر خوب برای جراحی پلک و نحوه انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران را بررسی خواهیم کرد.

چگونه بهترین جراح پلک در تهران را پیدا کنید؟

انتخاب فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی انتخابی خواهد بود که سال ‌ها با آن زندگی می‌ کنید، این انتخاب در شهر بزرگی مثل تهران با این حجم از مطب ها و جراحان زیبایی مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. به علاوه یک عمل پلک موفقیت آمیز باعث می شود احساس کنید بیشتر شبیه خودتان هستید و برای سال های آینده اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد. از سوی دیگر، قرار گرفتن در دست یک جراح بی‌تجربه، شانس شما را برای داشتن نتایج ضعیف افزایش می ‌دهد که می ‌تواند منجر به هزینه ‌های اضافی، زمان و دردسر شما شود.

درست است که این انتخاب سخت است و تلاش زیادی می خواهد اما با شناخت یکسری ویژگی های بهترین جراحان بلفاروپلاستی و با نگاهی به لست ویزگی های زیر، می توانید چک لیستی تهیه کنید برای بررسی پزشکانی که با آنها مصاحبه می کنید. از این چک لیست و این عوامل می توانید در شناخت بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران کمک بگیرید؛ پس این موارد را همیشه در ذهنتان داشته باشید:

۱. مطمئن شوید که جراح زیبایی دارای گواهی معتبر است

بسیاری از مردم فکر می‌ کنند که می ‌توانند برای اطمینان از اینکه جراحان برای انجام عمل هایی که تبلیغشان را می ‌کنند واجد شرایط هستند، به هیئت ‌های پزشکی دولتی وابسته باشند، اما واقعیت این است که دولت نیازی به آموزش خاص جراح در روش ‌هایی که ارائه می ‌کنند ندارد. این مشکل در حوزه جراحی زیبایی حادتر است، زیرا بسیاری از پزشکان با جراحی عمومی یا سایر آموزش های پزشکی برای دستیابی به سود بیشتر، در گروه جراحی زیبایی فعالیت می کنند و در واقع خدماتی را به بیماران ارائه می دهند که شاید نه آموزششان را دیده باشند و نه تخصصی در این زمینه داشته باشند.

بنابراین یکی از راه های شناخت بهترین جراح پلک در تهران این است که از هر جراحی که با آنها مصاحبه می کنید، بپرسید: آیا توسط بورد جراحی زیبایی ایران تایید شده است؟ آیا مدرک و گواهی معتبری مبنی بر صلاحیت انجام جراحی پلک دارد؟

دیدگاه ما این است که بیماران به روشی قابل اعتماد نیاز دارند تا بدانند آیا جراح آنها در جراحی زیبایی به درستی آموزش دیده و با تجربه است یا خیر. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم پیش از هر تصمیم از صحت و سقم مدارک، گواهینامه ها و تخصص جراح بلفاروپلاستی که انتخاب کرده اید مطمئن شوید.

۲. تجربه جراح را در جراحی پلک و تکنیک مورد نظر خود تأیید کنید

هر بخش از جراحی زیبایی به مهارت‌ های متفاوتی نیاز دارد؛ حتماً می ‌توانید تصور کنید که چگونه عمل بینی با استخوان، غضروف و راه‌ های تنفسی کاملاً متفاوت از عمل پلک است که عمدتاً از بافت نرم تشکیل شده و بسیار ظریف تر و حساس تر است. با توجه به این موضوع، جراحان زیبایی می توانند تخصص های فرعی در این زمینه داشته باشند. بنابراین بهتر است جراحی را انتخاب کنید که در جراحی زیبایی تخصص داشته باشد و تجربه قابل توجهی در عملی که مدنظر شماست داشته باشد. برای حصول اطمینان از این موضوع می توانید یک جلسه ملاقات برای معارفه و مصاحبه با او تنظیم کنید و در این جلسه سوالاتی مانند سوالات زیر را مطرح کرده و طبق پاسخ جراح در این باره تصمیم بگیرید.

  • آیا در جراحی پلک و تکنیکی که در نظر دارم آموزش دیده اید؟
  • چند سال است که این عمل را انجام می دهید؟
  • چند بار این نوع تکنیک جراحی پلک را انجام داده اید؟

۳. جراحی را انتخاب کنید که حس زیبایی شناسی او برای شما جذاب باشد

همه ما می دانیم که چیزی که یک نفر زیبا می بیند ممکن است برای دیگری جذاب نباشد. به همین دلیل، نمی توانید فقط به توصیه یک دوست اعتماد کنید یا فقط به تجربه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی وابسته باشید. شما باید به دقت به نتایج هر جراحی که مصاحبه می کنید نگاه کنید، به خصوص در مورد جراحی بلفاروپلاستی که بخش عمده هدف آن، زیبایی فرد است. نحوه تعیین حس زیبایی شناسی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی ساده و به شرح زیر است:

 به عکس های قبل و بعد بیماران سابق او نگاه کنید و نتایج هر پزشک را برای عمل مورد نظر خود مقایسه کنید. نتایج کدام جراح شخصاً برای شما جذاب است؟

به بیمارانی که خصوصیات مشابهی با شما دارند بیشترین توجه را داشته باشید (برای مرجع، یک عکس سلفی در محل مشاوره خود بگیرید). برای این کار می توانید به دنبال بیمارانی باشید که ساختار صورت مشابهی دارند، در حدود سن شما هستند و نگرانی ‌های مشابهی دارند، مثل سطح افتادگی پلک بالایی یا میزان برجستگی پلک پایین.

۴. به احساس جراح و کارکنان مطب او توجه کنید

جراحی کار بزرگی است، به خصوص که جراحی پلک روی حساس ترین نقطه بدن انسان انجام می شود. فراموش نکنید هر جراحی سخت است و ممکن است چالش هایی در مسیر ظاهر جدید شما وجود داشته باشد. شما باید با فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی خود و تیم پشتیبانی او ۱۰۰ درصد احساس راحتی کنید. بنابراین یکی از نکات شناخت بهترین جراح پلک در تهران این است که جراح چشم یا فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی را انتخاب کنید که دوست دارید، با او احساس احتی می کنید و به ایمنی و نتایج خود کاملاً اعتماد دارید. برای دریافت و درک صحیح احساسی که به این جراح بلفاروپلاستی و کارکنان مطب او دارید، می توانید از خودتان بپرسید:

  • آیا دوست دارم با این جراح وقت بگذرانم؟
  • آیا به این جراح اعتماد دارم که راهی که برای من ایمن و مناسب است را پیشنهاد بدهد؟
  • آیا از پرسیدن هر سوالی که ممکن است در طول فرآیند از این جراح داشته باشم احساس راحتی می کنم؟
  • آیا من احساس راحتی می کنم که تاریخچه پزشکی و عادات کامل خود را برای این جراح فاش کنم؟ (این نکته برای ایمنی و حفظ حریم خصوصی شما بسیار مهم است!)
توجه به احساس جراح و کارکنان کلینیک عمل زیبایی پلک

۵. درباره امکانات عملیاتی جراحی اطلاعات کسب کنید

ایمنی شما در حین جراحی تا حد زیادی به متخصص بیهوشی و امکانات جراحی اتاق عمل بستگی دارد. اتاق‌های عمل معتبر شامل سیستم‌ های پشتیبانی حیاتی کلیدی هستند تا در صورت بروز مشکل بتوانند از بیمار محافظت کنند. یکی از ویژگی های اصلی تشخیص بهترین جراح پلک در تهران، این است که جراح در کدام مطب و در کدام بیمارستان عمل شما را انجام می دهد. چیزهایی که باید قبل از جراحی پلک از پزشک و جراحتان بپرسید را در ادامه توضیح می دهیم:

از جراح خود بپرسید که کجا جراحی را انجام می دهد و از سطح اعتبار آن مرکز مطلع شوید. به دنبال گواهینامه تاسیسات عملیاتی یا سایر نهادهای اعتباربخشی باشید که توسط هیئت پزشکی که جراح در آن کار می‌کند تایید شده باشد.

در مورد صلاحیت های متخصص بیهوشی بپرسید و مطمئن شوید برای ایمنی بیشتر، یک پرستار بیهوشی معتبر یا یک متخصص بیهوشی معتبر شما را بیهوش کند.

۶. خدمات مشتری نیز مهم است!

شما می خواهید مطمئن باشید که به شما خدمات و رفتار خوبی ارائه می شود؛ چراکه پروسه عمل آن هم عمل پلک با آنهمه حساسیتی که دارد، گاهی سخت و استرس زاست. بنابراین هرچه با محیط مطب و محیط عمل و کارکنان آن راحت تر باشید و احترام و توجه بیشتری دریافت کنید، می توانید این پروسه سخت را راحت تر و با آرامش بیشتری بگذرانید. بسیاری از این موارد چند دقیقه پس از ورود به درب مطب جراحی زیبایی آشکار خواهد شد اما چیزهایی که باید بپرسید و به آنها توجه کنید شامل موارد زیر می شود:

  • آیا کارکنان این مطب رفتاری دوستانه و مفید دارند؟
  • آیا از سوی جراح و کارکنان مطب او اطلاعاتی دریافت می کنم که به طور کامل من را برای خطرات و واقعیت های جراحی و بهبودی آماده می کند؟
  • آیا تمام هزینه ها به وضوح بیان شده است؟ آیا راهنمایی های جراح واضح و کامل بوده است؟
  • وقتی با مطب تماس می‌گیرم، آیا پاسخ فوری دریافت می ‌کنم؟
  • آیا جراح با حوصله و صبر کافی با من مشورت می کند و نیاز ها و خواسته های من از عمل برایش اهمیت دارد؟

۷. درخواست عکس قبل و بعد

هنگامی که فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی را برای جراحی پلکتان انتخاب کردید، چگونه می توانید مطمئن باشید که نتایج کار او را دوست دارید؟ ببینید آیا می توانید برخی از تصاویر قبل و بعد از جراح را مشاهده کنید. بسیاری از جراحان این عکس ‌ها را در طول قرار ملاقات مشاوره در اختیار شما قرار می‌ دهند.

۸. در مورد آنچه می خواهید شفاف باشید

در مورد آنچه می خواهید شفاف باشید

سوال مهمی که باید به آن پاسخ داد این است: چه چیزی باعث علاقه شما به انجام جراحی پلک شد؟ قبل از شروع تحقیقات خود برای یافتن بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران، باید در نظر بگیرید آیا ممکن است راه حل های مناسب تری وجود داشته باشد که با خطرات فیزیکی، مالی و عاطفی کمتری همراه باشد؟ این ممکن است شامل انتخاب یک روش غیرجراحی باشد که بتواند نتایج یکسانی را به دست آورد.

همچنین ممکن است برای شما مفید باشد که با افرادی که قبلاً عمل مورد نظر را انجام داده‌اند صحبت کنید و از تجربیات آنها ارزیابی کنید که آیا در مورد آنچه از جراحی پلک می ‌خواهید، واقع بینانه و دقیق است یا خیر.

۹. دریافت توصیه ها و نظرات اطرافیان

نظرسنجی شفاهی راه بسیار خوبی برای شروع جستجوی شما برای یافتن جراح پلک مناسب است  و پرسیدن از اطرافیان و خانواده نیز راهی برای پیدا کردن یک جراح ماهر و با سابقه خوب است. برای اینگونه تحقیقات شفاهی می توانید با دوستان و اعضای خانواده که تحت این عمل قرار گرفته اند صحبت کنید یا از گروه ها و شبکه های اجتماعی آنلاین دیدن کنید تا توصیه های آنها را دریافت کنید.

۱۰. صبور و پر تلاش باشید

آخرین توصیه قبل از انجام هر گونه جراحی به خصوص جراحی پلک این است که تلاش کنید و صبور باشید تا بهترین جراح پلک در تهران را پیدا کنید! توصیه رسمی ما به شما این است که حداقل دو هفته قبل از انجام عمل جراحی با جراح مدنظرتان وقت مشاوره بگیرید و از تایم مشاوره خود استفاده کنید تا او و سبک کارش را بهتر بشناسید.

فراموش نکنید تاثیر جراحی بلفاروپلاستی می ‌تواند تا آخر عمر باقی بماند، و ضروری است که تمام تحقیقات خود را با دقت کامل کنید و همه گزینه‌ های خود برای بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران را قبل از انجام عملی که می ‌تواند عمیقاً بر سلامت فیزیکی، مالی یا عاطفی شما تأثیر بگذارد، به طور کامل در نظر بگیرید.

صبور و پر تلاش بودن جراح پلک

با عوامل موثر بر هزینه جراحی لیفت صورت بیشتر آشنا شوید

ویژگی های بهترین جراح پلک در تهران

هر جراحی ویژگی های منحصر به فردی دارد که می توان صلاحیت یا عدم صلاحیت او را در یک جراحی یا درمان خاص، طبق این ویژگی ها مشخص کرد. در انتخاب بهترین جراح پلک در تهران نیز بیمار باید ویژگی های زیر را در جراح جستجو کند:

  • به راحتی می توان با او صحبت کرد و همچنین دلسوز است.
  • انگیزه برای اطلاع کامل بیمار در مورد روند و تکنیک مورد نیاز برای عمل پلک را دارد.
  • علاقه مند به تغییر زندگی شخصی از طریق جراحی پلاستیک.
  • ارائه مراقبت و توجه فردی به هر بیمار.
  • توانایی درک نیاز های زیبایی، اهداف، نگرانی ها و خواسته های بیمار.
  • داشتن دانش عمیق از آناتومی چشم و همچنین ساختار صورت.
  • داشتن حس زیبایی شناسی دقیق با درک تناسب، تعادل و فرم.
  • استفاده از تکنیک‌ های پیشرفته برای اطمینان از اینکه جراحی پلک کم تهاجمی است و تا حد امکان کمتر جای زخم باقی می‌ گذارد.

در آخر

محبوبیت جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی در ایران سال به سال در حال افزایش است. با این حال، با افزایش تعداد جراحی ها، تعداد ارائه دهندگان خدمات مربوط به این جراحی مثل مطب های زیبایی و جراحان پلاستیک نیز افزایش و در نهایت خطر بروز مشکل نیز افزایش می یابد.

اما یکی از راه‌ های کاهش خطر یک عمل زیبایی ناموفق، یافتن بهترین جراح پلک در تهران است، فردی با سابقه کار زیاد در این زمینه به همراه شرایط لازم برای انجام جراحی خاصی که شما علاقه مند به انجام آن هستید. در این مطلب ما شما را با ویژگی های یک جراح پلک خوب و نحوه پیدا کردن بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران آشنا کردیم که به شما کمک می کند تا مسیر جراحی پلک را هر چه بهتر و آسان تر طی کنید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست