انواع جراحی زیبایی صورت

جراحی صورت

عمل زیبائی لاله گوش (otoplasty)

حتما شما هم به کودکانی برخودرده اید که لاله هر دو گوششان و حتی شاید یک گوششان برجسته تر از حالت نرمال می باشد. این دفورمیتی که ژنتیکی می باشد بر میزان شنوایی مؤثر نیست اما به طور معمول این برجستگی ها موجب می گردد تا کودک مورد تمسخر قرار گیرد. این امر میتواند روی روابط اجتماعی کودک و همچنین شکل گیری شخصیت وی تاثیر بگذارد، به همین خاطر است که توصیه پزشکان این است که بهترین سن جهت اصلاح این دفورمیتی قبل از ورود به مدرسه می باشد، البته برای انجام این جراحی هیچوقت دیر نیست و بسیاری از مراجعه کنندگان به ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

عمل جراحی زیبایی پلک ها (blepharoplasty)

از دید زیباشناسی، مهمترین عضو صورت چشم ها می باشند. چشم ها آینه حالت هیجانی و خلقی و همچنین سن ما می باشند که متاسفانه این قسمت از صورت زودتر از دیگر اعضاء بدن گرفتار پیری می شوند. جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی خوانده می شود، جهت رفع پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن ها کاربرد دارد همچنین مقداری از چین و چروک های سطحی پلک را نیز کاهش می دهد. این عمل قادر به رفع سیاهی دور چشم ها نمی باشد و همچنین این عمل به کسانی که تورم پلک هایشان به خاطر بیماری های متابولیکی می باشد کمکی نمی کند.

لیفتینگ یا کشیدن پوست صورت

این عملی است که جهت جوان سازی پوست و حالت صورت کاربرد دارد. سن مناسب آن بین ۴۰ تا ۶۵ سالگی می باشد ولی در سنین بالاتر هم میتوان نتایج خوبی را حاصل کرد. لازم به ذکر است که با وجود اینکه توسط این عمل چین و چروک های سطحی پوست کاهش می یابد اما هدف اصلی این عمل کشیدن عضلات و فاشیاهای زیر پوست می باشد. غالبا این جراحی همراه با دیگر اعمال زیبایی مانند لیفتینگ گردن، بلفاروپلاستی، لیفتینگ ابرو و پیشانی بطور همزمان صورت می گیرد.

لیفت ابرو و پیشانی

با زیاد شدن سن و به دلیل فشار ها و استرس های زندگی علائم پیری کم کم در صورت ظاهر می گردند. که این علائم در قسمت فوقانی صورت: پلکها، ابروو و پیشانی زودتر از بخش های دیگر صورت خودشان را نشان می دهند. این علائم به صورت پیدایش چین و چروک پیشانی، افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها می باشند که غالبا از نظر زیبایی قابل توجه است ولی در مواردی که افتادگی ابرو وپلک ها زیاد باشد می تواند فیلد بینائی را نیز به حداقل برساند.
جراحی های بسیاری جهت بالا بردن ابرو و پیشانی وجود دارند. با تزریق بوتاکس میتوان بدون جراحی و موقتا چین و چروک های پیشانی را از بین برد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می گردد.

جلو آوردن چانه (Chin Augmentation)

هنگام نگاه کردن فردی از نیم رخ معمولا چانه کمی عقب تر از قسمت قدامی لب تحتانی قرار می گیرد. در برخی اشخاص چانه عقب تر از این مثدار می باشد. و در مواردی که این عقب رفتگی زیاد باشد به صورت، حالت bird face میدهد که بینی و نیمه میانی صورت خیلی جلوتر از سایر اعضای صورت است. اشخصی که به این عارضه مبتلا هستند باید به وضعیت قرارگیری دندان ها روی هم توجه کنند. اگر هماهنگی لازم وجود نداشته باشد بهتر است بیمار توسط دندانپزشک یا متخصصین جراح فک و صورت تحت عمل جراحی فک قرار گیرد اما اگر نحوه قرارگیری دندان های فک بالا و پایین نرمال باشد و فقط چانه عقب باشد، با جراحی چانه میتوان مشکل را اصلاح نمود که برای این کار با دو روش میتوان دفورمیتی را اصلاح کرد:

  • گذاشتن پروتز چانه
  • بریدن استخوان چانه وجلوآوردن آن

تزریق ژل

ژل استفاده شونده در پزشکی حالتی شبیه به ژله خوراکی دارد. این ژل از مواد بی ضرر برای بدن تشکیل شده است و دارای ماندگاری طولانی باشد. ژل های گوناگونی توسط کارخانه های متفاوتی جهت مصارف پزشکی تهیه و توزیع شده اند لذا فرمول هایی با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی وجود دارد. تزریق ژل تحت بی حسی موضعی و توسط سرسوزن خیلی نازک انجام می گردد و تقریبا بدون درد می باشد. پس از تزریق تا ۳ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید و تا چند ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید.

برجسته کردن لب

لب ها مهم ترین عضو یک سوم پایینی صورت می باشند که در پیدایش احساسات و جذابیت های فردی نقش مؤثری دارند.
اخیرا روش های متفاوتی جهت برجسته سازی لب ها معرفی شده و مورد استقبال قرار گرفته اند. برخی از این روش ها دائمی و بعضی دیگر موقتی هستند. در برخی از این شیوه ها با وارد کردن موادی طبیعی(مثل چربی) یا مصنوعی (مثل ژل) در لب، حجم آن افزایش پیدا می کند ولی در روش جراحی مقداری از پوست بیرون لب به موازات خط لب برداشته میشود و خط لب به محل برش دوخته می گردد و با این کار لب ها برجسته تر میشوند.
اینکه چه شیوه ای مناسب شماست به میزان زیادی به وضعیت فعلی لب شما و به حالت هایی که میخواهید لب شما بخود بگیرد وابسته است.
مواد متفاوتی برای تزریق به لب هستند که مهمترین آنها عبارتند از کلاژن، چربی و ژل

تزریق بوتاکس

گونه ای باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینیوم تایپ A قادر به تولید سم می باشد. این باکتری بی هوازی است و در محیط های دربسته مانند قوطی های کنسرو رشد میکند بنابراین توصیه می گردد پیش از باز کردن درب قوطی های کنسرو آنها را برای مدتی بجوشانید. این باکتری را در آزمایشگاه تکثیر نموده و سم آنها را استخراج می کنند که در مصارف پزشکی کاربرد دارد. بوتاکس شکل آماده شده این دارو می باشد. مصرف اصلی این دارو جهت شل کردن گرفتگی عضلانی مانند مبتلایان به اسپاسم عضلات گردن که باعث کجی گردن میشود می باشد.

با تزریق این دارو درون عضله، مشکل آنان رفع می گردد. مورد مصرف دیگر آن در مبتلایان به لوچی چشم می باشد. چشم پزشکان جهت اصلاح لوچی چشم از تزریق این دارو درون عضله ای که بیشتر از حد‎‎‏ِ لازم منقبض گشته است استفاده کردند و بطور تصادفی متوجه شدند که علاوه بر برطرف شدن لوچی چشم شیارهای بین دو ابرو نیز کم عمق تر گشته و یا رفع شده است و از اینجا بود که این دارو جهت برطرف ساز ی چین و چروک های پیشانی، دور چشم و بین دو ابرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

انحراف تیغه بینی

تیغهٌ بینی دیواره ای است که فضای بینی را به دو حفره مجزای راست و چپ قسمت می نماید. بخش پایینی این تیغه غضروفی و بخش بالایی آن استخوانی می باشد. تیغهٌ بینی هم مانند دیگر اجزای بدن تا پایان بلوغ همچنان رشد می نماید و بر ابعادش افزوده می گردد. تیغهٌ بینی امکان دارد از خط وسط دارای انحراف شده و در ناحیه ای به سمت راست یا چپ انحراف پیدا کند. این کجی معمولاً در قسمت داخلی بینی می باشد که روی شکل ظاهری بینی تأثیر گذار نیست.

انحراف تیغۀ بینی منجر به گرفتگی یک یا هر دو مجرای بینی و بنابراین مشکل تنفسی می گردد که به صورت انسداد تنفسی، خرخر شبانه، کاهش حس بویایی، خشکی بینی و خون دماغ خود را نشان می دهد و البته در طولانی مدت می تواند علایم و عوارض دیگری مثل سینوزیت، مشکلات گوش و مشکلات قلبی ریوی را بروز دهد.
اگر شدت انحراف تیغه بینی منجر به انسداد تنفسی شود می بایست آنرا با جراحی اصلاح کنیم. این عمل می تواند به طور مجزا و یا همراه با اعمال جراحی پلاستیک بینی، پولیپ بینی، جراحی آندوسکوپی سینوس و یا کوچک کردن شاخک های بینی انجام بپذیرد.

تزریق ژل Gel Injection
امروزه حجیم کردن لب ها در جامعه ما بسیار رایج شده و افراد زیاد خواهان آن هستند که لازم است قبل از انجام اطلاعاتی راجع به آن داشته باشند. برای این کار از ژل ها و پرکننده ها استفاده می شود که باید دارای ویژگی خاصی باشند تا قابل تزریق باشد. از جمله اینکه به میزان زیادی قابلیت سازگاری بیولوژیکی داشته باشند و کمترین میزان تحریک سیستم ایمنی بدن را داشته باشند و بیماری زا نباشند.

مورد دیگرقابل توجه در تزریق ژل لب این است که چون لب ها دارای مویرگهای زیای هستند و در نتیجه میزان خون رسانی درآنها بالاست باید محل تزریق دقیق انتخاب شود و همچنین ژل از پایداری بالایی برخوردار باشد.

نحوه تزریق ژل:

جدیدترین ژلها که استفاده می شوند ژلهای از جنس اسید هیالورونیک می باشند.هیالورونیک اسید از عوامل تشکیل دهنده بافتهای طبیعی بدن و همچنین پوست می باشد که میزان آن با افزایش سن در پوست کاهش می یابد امروزه اسید هیالورونیک بصورت ژل های قابل جذب در دسترس پزشکان می باشد که جهت پر نمودن چین های صورت و حجم دادن به گونه ها و لب ها و … استفاده می شود.

این ژل ها به صورت قابل جذب بوده و بعد از چند ماه تا یک سال توسط آنزیم هیالورونید از موجود در بدن تجزیه و جذب می شود واکنش حساسیتی بدن نسبت به این ژل ها بسیار کم می باشد. این ژل ها به عنوان Filler برای پر کردن شیارها و چروک ها مانند خط خنده ، خط اخم و حجم دادن به گونه ها ، لب و چانه و اندام ها استفاده می شود . هم چنین از این ژل ها جهت پرنمودن فرورفتگی هایی مانند اسکار آکنه و اسکار سالک و بعضی نواحی بینی استفاده می شود.

تزریق ژل لب به خاطر اینکه تقریبا هیچ عوارضی ندارد می تواند در همه افراد انجام شود. ولی قبل از انجام آن پزشک باید از سوابق بیماری فرد مطلع شود و میزان مورد استفاده آن باید قبل از تزریق به فرد اطلاع داده شود.

تزریق ژل صورت
ژل ها نوعی از پر کننده های پوستی هستند که که در داخل پوست در نواحی دارای چروک تزریق می شوند و باعث از بین رفتن آنها می شوند. همچنین از تزریق ژلها می توان برای برجسته کردن برخی نواحی مانند لبها و گونه ها و چانه استفاده کرد.

البته این ژلها به صورت دائم و موقت وجود دارند که بسته به شرایط فرد و میزان بودجه هزینه ای خود می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. که میزان اثر این ژلها به صورت موقت از ۶ ماه تا ۱۸ ماه متفاوت می باشد و ژلهای دائم حداقل ۶ سال ماندگاری دارند.جنس این ژلها نیز متفاوت می باشد که ژلهای موقت از جنس هیالورونیک اسید یا کلاژن می باشند و نامهایی چون روفیلان و رستیلن و ماتریدکس دارند.

ژلهای دائم معمولا جنس پلی اکریل آمید و پلی متیل متاکریلات می باشد و حداقل تا ۶ سال ماندگار می باشند و به مرور جذب بدن می شوند.قبل از تزریق ژل فرد باید مواردی را رعایت کند. به طور مثال از مصرف آسپرین و رقیق کننده های خون و ویتامین E و سیر و خودداری کند.

همچنین توصیه می شود حداقل ۴۸ ساعت قبل از تزریق ژل فرد از مسکن ها مثل بروفن و مصرف الکل خودداری کند.بعد از تزریق نیز فرد باید از ماساژ محل تزریق، گرم کردن و کمپرس گرم برای رفع کبودی خودداری کند( کمپرس سرد مشکلی ندارد). و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش و آفتاب گرفتن خودداری کند.

لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یا همان جراحی لیفت پَر هم جزو عمل های جراحی زیبایی ظریفی می باشد که توسط آن نواحی افتاده پوست صورت را به طور خیلی آهسته بالا می‌ برند تا پوست، حالتی شاداب تر و جوان‌تر به خود گیرد. چنانچه نیروی جاذبه باعث افتادگی پوست صورت شما شده است، می‌توانید با بهره مندی از لیفت صورت با نخ که به جای متد تهاجمی لیفتینگ صورت است نسبت به بهبود و درمان آن اقدام کنید؛ توسط این روش  بی خطر می‌توانید دورهان نقاهت طولانی مدت سایر روش های جراحی را حذف کرده و خیلی سریع، پوست صورتتان را مجددا شاداب و جوان نمایید. در این جراحی  از نخ‌های بخیه خیلی ظریفی به کار گرفته می شود که با وارد کردن آن‌ها به بافت نرم صورت بخش های کیسه‌ای شده پوست را بالا می برند و در همان حالت ثابت نگاه می دارند. با اینکه متد لیفتینگ با نخ به میزان لیفت کامل صورت تأثیرگذار نیست، ولی می‌تواند راه حل خوبی برای جوانسازی‌های ظریف‌تر باشد.

به طور تقریبی در حال حاضر در کل دنیا به ویژه اروپا و آمریکا لیفت با نخ های PDO رایج گشته است.به کارگیری از نخ های قابل جذب PDO یکی ازمتد های مرسوم برای لیفت صورت و بدن به شمار می آید .مبدا پیدایش این روش نخستین بار در کره جنوبی بود و در همان جا گسترش و  و پیشرفت نمود. امروزه در خیلی از کشورهای پیشرفته طرفداران بسیاری پیدا کرده است، البته دلیل اصلی این حجم از تقاضا چیزی نیست جز راحت بودن روند کار برای بیمار و نتایج فوق العاده آن نسبت به مشکلات ناچیز اجرایی این روش بی نظیر .

ماده اصلی این نخ ها POLYDIOXANONE است که سالیان زیادیست که در جراحی های داخلی به کار گرفته می شود و البته بی خطر و زیان بودن آن ثابت شده است .انجام این فرایند درمانی برای یک پزشک حاذق و آموزش دیده تقریبا راحت و بدون ریسک است .این روش توسط  قرار دادن تعدادی نخ که هر کدام ویژگی مخصوصی دارند در بخش های مختلف صورت انجام می شود بعد از جای گزاری نخ ها اتفاقاتی می افتد که سبب تحریک کلاژن سازی و سلول سازی اطراف نخ ها می شود ، اما این یک روش کلاژن سازی صرف نمی باشد .

از متد درمانی لیفت با نخ می‌توان به جهت بالا کشیدن پوست صورت و نواحی مشخصی در بدن و در مجموع برای جوان‌سازی و صاف کردن پوست بهره مند شد.عمل لیفت نخ برای ناحیه های مختلف با بی حسی موضعی بدون بیهوشی و بدون جراحی انجام می شود. همچنین این روش درمانی می‌تواند به جهت کاهش و یا حذف چین‌وچروک‌ها، افتادگی پوست، جای زخم و دیگر مشکلات پوستی دکلته (خط سینه)، باسن، زانو، بازو و آرنج کاربرد داشته باشد.

به گارگیری از نخ برای پزشکان زیبایی، روش درمانی مناسب، آسان و بی خطری می باشد که توسط آن می‌توان به آن چیزی که مد نظر بیمار است دست‌یافت. در صورتی که شما هم می خواهید از این روش بهره مند شوید، ما با اطمینان خاطر به شما می گوییم  که با انجام این عمل بدون جراحی در مرکز ما به طور قطع به نتیجه مورد نظر خود که همیشه در آرزوی آن بودید دست پیدا خواهید کرد.

افرادی هستند که دارای صورتی چاق هستند و این امر بر روی زیبایی این افراد تاثیر بسیاری گذاشته است. این افراد می توانند با استفاده از لیپوماتیک برای صورت از این چاقی و چربی های صورت خود خلاص شوند. در این روش لیپوماتیک تمامی چربی هایی که در زیر پوست انباشته شده است را بیرون کشیده و باعث لاغری صورت آنها می شود. شاید تعجب کنید اما این حقیقت دارد. لیپوماتیک تنها برای لاغری شکم و پهلو استفاده نمی شود. بلکه می تواند برای لاغری صورت نیز مفید باشد.

علت لیپوماتیک صورت

معمولا در مواردی در قسمت زیر گلوی افراد چربی هایی جمع می شود که سبب ایجاد فرم ناخوشایندی در صورت می شود. به همین دلیل افراد به دنبال راهی برای از بین بردن چربی های صورت می باشند. شاید تا به حال راه هایی مانند ورزش های مخصوص صورت و یا رژیم ها نتوانسته به این افراد کمک کند. از این رو بسیاری از پزشکان انجام لیپوماتیک برای صورت را به آنها پیشنهاد می کنند. بر خلاف دیگر روش ها این شیوه هم می تواند چربی های صورت شما را از بین ببرد و هم اینکه پوست صورت شما را سفت نگه دارد. چرا که برخی از روش ها بعد از آب شدن و یا تخلیه چربی پوست شما را شل خواهد کرد و زیبایی صورت شما را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نحوه انجام لیپوماتیک صورت

به منظور انجام لیپوماتیک برای صورت در ابتدا نیاز به بیهوشی می باشد و بعد از آن برش هایی بسیار ریز در زیر چانه و گردن و همچنین در مواردی که برای گونه هم لازم باشد در دهان فرد نیز برشی داده می شود. نگران جای این برش ها نباشید چرا که به اندازه ای کوچک بوده و همچنین بر روی چین های صورت انجام می شود که بعد  از انجام لیپوماتیک دیگر اثری از آنها نخواهد بود. بعد از ایجاد برش ها از لوله های بسیار ریزی که مخصوص دستگاه لیپوماتیک است استفاده شده و چربی ها را از زیر پوست به بیرون می کشد. در حین این که چربی ها را به بیرون می کشد پوست افراد  را سفت کرده  جوانی و زیبایی را به آنها هدیه خواهد کرد. قسمت هایی که برش داده شده را بخیه می زنند و بعد از آن شما می توانید تاثیرات آن را مشاهده نمایید.

در واقع می توان گفت که لیپوماتیک برای صورت نوعی جوانسازی هم به حساب می آید. این امر می تواند یکی از مزیت های لیپوماتیک باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد امروزه به دنبال استفاده از این روش می باشند. بهتر است بدانید انتخاب پزشک متخصص در این زمینه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. پس قبل از اقدام برای این کار از سوابق و تخصص پزشک خود اطاعاتی را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست