بررسی بارزترین تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

اگر شما هم تبلیغات گسترده پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی را دیده باشید، حتما از نتایج جذاب آن شگفت زده شده‌اید. زیبایی اندام یکی از آرمانی‌ترین حس و حال‌هایی است که انسان برای تجربه آن تلاش می‌کند. جذابیت اندام در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. برخی افراد که از چاقی شکمی کلافه هستند، به کمک ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک می‌توانند شکمی تخت و زیبا داشته باشند. برخی دیگر که فقط چاقی موضعی در پا، بازو و پشت دارند، می‌توانند از لیپوماتیک برای تناسب اندام و تخلیه چربی استفاده کنند. در هر حال، کمک گرفتن از روش‌های مختلف ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به آرزوهای‌تان نزدیک کند.

اگر تمایل دارید اطلاعاتی به‌روز در خصوص ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک کسب کنید و تفاوت‌های ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

ابدومینوپلاستی چیست؟

برای درک بیشتر تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک بهتر است بدانید که ابدومینوپلاستی چیست و دقیقا در جراحی ابدومینوپلاستی چه اتفاقی رخ می‌دهد. این جراحی، به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی شناخته می‌شود که به شکلی تهاجمی انجام می‌گردد. در عمل ابدومینوپلاستی پزشک متخصص ابتدا فرد را معاینه می‌کند، سپس، با خط کشی محل‌های مدنظر برای برش داده و نسبت به برداشت پوست اضافه و چربی اقدام می‌کند.

این جراحی با استفاده از بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و پزشک متخصص با برش عرضی از سمت راست به چپ زیر شکم، عمل را آغاز می‌کند. در برخی افراد که دارای افتادگی شکم و چاقی اندکی هستند، مینی ابدو انجام می‌شود که حدود ۱۰ الی ۱۵ سانت طول برش در زیر ناف است. در حالیکه برش ابدومینوپلاستی از سمت راست تا سمت چپ شکم ادامه دارد. در این جراحی ناف جابه‌جا می‌شود؛ چرا که لازم است ساختار شکل آن تغییر کند و محل قرارگیری ناف به همراه پوست اضافه این بخش، برداشته می‌شود. ناف توسط پزشک به محل مناسب منتقل و بخیه جهت قرارگیری آن زده می‌شود. این جراحی معمولا حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان احتیاج دارد. بخیه‌های شکمی در کنار درن، برای تخلیه خونابه‌ها قرار می‌گیرد تا بهبودی با سرعت بیشتری طی شود.

مدت زمان انجام جراحی ابدومینوپلاستی

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

پیش از آن‌که بدانید ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک، باید مزایای ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را جداگانه بررسی نمایید. این حجم محبوبیت ابدومینوپلاستی به دلیل مزایای فوق‌العاده آن است که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • پوست ناصاف، افتاده و دارای ترک یا اسکار پوستی در شکم کاملا جدا می‌شود.
  • چربی شکمی به طور کامل برداشته می‌شود و هیچ اثری از آن نخواهد بود.
  • فرم ناف به شکلی زیبا در محلی جدید بخیه زده می‌شود و می‌توان ناف بیرون زده را درمان کرد.
  • ریسک بازگشت چربی به ناحیه شکم بسیار کم خواهد شد.
  • عضلات شکم تقویت می‌شود تا هر گونه افتادگی شکم و فرم نامناسب آن بهبود پیدا کند.
  • کاهش فشار وزن بالای شکم به ناحیه ستون فقرات و مهره‌ها.
  • بهبود ظاهر و زیبایی شکم بعد از زایمان یا چاقی زیاد.

معایب جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

تفاوتی ندارد که طرفدار ابدومینوپلاستی باشید یا لیپوماتیک را بهترین راه لاغری بدانید، به هر حال، درک معایب هر کدام از این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم عقلانی در این زمینه بگیرید. شناخت نقاط کور و زوایای بسته هر عمل زیبایی، موجب می‌شود تا تصمیماتتان هوشمندانه بوده و پشیمانی پس از آن وجود نداشته باشد.

  • برای عمل زیبایی ابدومینوپلاستی نیاز به بی‌هوشی عمومی وجود دارد.
  • انجام ابدومینوپلاستی در سنین بالا چندان توصیه نمی‌شود.
  • دوران نقاهت ابدومینوپلاستی نسبتا طولانی است و باید مرتب نسبت به تخلیه درن اقدام کنید.
  • ریسک بروز آمبولی به اندازه سایر عمل‌های جراحی درمانی و زیبایی وجود دارد.
  • ریسک باقی ماندن جای زخم یا اسکار پوستی ناشی از بخیه به دلیل بخیه نامناسب یا پوست نامناسب وجود دارد.
  • امکان تورم طولانی‌مدت پس از جراحی ابدومینوپلاستی و نیاز به استفاده از گن‌های مخصوص پس از جراحی وجود دارد.
  • امکان خونریزی و خارج شدن ترشحات از محل بخیه و برش شکم وجود دارد.
  • درد پس از انجام جراحی وجود دارد، اما میزان آن در هر فرد متفاوت است.
  • ریسک عدم تقارن به دلیل نحوه برش پوست توسط پزشکان بی‌تجربه یا غیرمتخصص وجود دارد.
  • ریسک بروز عفونت‌های ناشی از پانسمان نامناسب یا نگهداری نادرست پس از جراحی وجود دارد.
  • ریسک عدم جانمایی درست ناف در خط تقارن بدن و ظاهر نامناسب آن وجود دارد.
  • ریسک حساسیت و واکنش به داروهای بی‌هوشی وجود دارد.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انتخاب پزشک متخصص و باتجربه برای ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک، می‌توانید بسیاری از این عوارض را کنترل کنید. پزشک متخصص و باتجربه با دانش کافی،‌ قدرت مدیریت جراحی و نتیجه آن را داراست؛ اما به دلیل وظیفه اخلاقی ما، تمامی عوارض برای آگاهی بیشتر شما در اینجا بیان شد.

درباره زایمان طبیعی بعد از عمل زیبایی شکم یا امکان باردار شدن بعد از آن، نگران هستید؟ اگر پاسختان مثبت است مطالعه مقاله زایمان طبیعی بعد از عمل زیبایی شکم را از دست ندهید.

جراحی زیبایی لیپوماتیک چیست؟

یکی از روش‌های لاغری که به پیکرتراشی شهرت دارد، لیپوماتیک است. این تکنیک لاغری، به شما اجازه می‌دهد تا یک روزه لاغر شوید! شاید به نظرتان این یک جمله شعاری یا تبلیغاتی باشد، اما واقعیت ماجرا دقیقا همین است.

پس از مراجعه به پزشک متخصص ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک، قصدتان از انجام لیپوماتیک را بیان می‌کنید. پزشک متخصص با بررسی و معاینه اندام‌تان می‌تواند بهترین پیشنهاد را ارائه کند. معمولا سطح انتظارات شما از عمل لیپو و همچنین، فرم بدن‌تان، تعیین‌کننده تصمیم نهایی و پیشنهاد پزشک است. برای لیپوماتیک باید حتما پوست سفت و مناسبی داشته باشید که دچار افتادگی پس از لیپو نگردد. این مهم‌ترین فرق ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک است. توجه داشته باشید که هر گونه افتادگی پوست می‌تواند شما را از رسیدن به ظاهر رویایی‌تان دور کند. در روز جراحی لیپوماتیک که به عنوان عملی نیمه تهاجمی یا بعضا غیرتهاجمی شناخته می‌شود، با کمک بی‌حسی موضعی آماده می‌شوید. پزشک محل تخلیه چربی و فرم دهی بدن را علامت‌گذاری می‌کند و کار آغاز می‌شود.

در این مرحله به کمک کانولا که در دستگاه لیپوماتیک وجود دارد، تخلیه چربی آغاز می‌گردد. کانولا از طریق سوراخ‌های علامت‌گذاری شده توسط پزشک وارد فضای زیر پوست می‌شود تا چربی‌های این ناحیه را تخلیه کند. پزشک متخصص بسته به نوع دستگاه، لازم است تا اقداماتی جهت تخلیه چربی انجام دهد. عقب و جلو کردن کانولا در بافت چربی و حرکت آن موجب می‌شود تا چربی این نواحی خارج شود. پس از تخلیه کامل چربی از نواحی مثل شکم، پهلو، پشت، ران، بازو، ساق پا و غبغب، کار در این مرحله تمام می‌شود. در صورتی که فرد کاندید لیپوماتیک، قصد ترانسفر چربی داشته باشد، پزشک با تصفیه چربی و آماده سازی آن برای تزریق می‌تواند نسبت به فرم دهی باسن، بغل ران، صورت و روی دست‌های لاغر اقدام کند.

مزایای جراحی زیبایی لیپوماتیک چیست؟

اگر بخواهید فرق ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک را درک کنید و از میان این دو، یکی را انتخاب کنید، باید مزایای هر کدام را کامل بدانید. مزایای عمل لیپوماتیک کم نیست. شما با این کار می‌توانید زیبایی و جذابیت اندام‌تان را به دست آورید. در ادامه به مزایای جراحی لیپوماتیک می‌پردازیم و جزییات ماجرا را بررسی می‌کنیم.

  • لاغری یک شبه با امکان فرم دهی بدن و تراشیدن اندام به زیباترین شکل ممکن.
  • امکان تخلیه چربی از نواحی دارای چربی موضعی و مقاوم به رژیم غذایی یا ورزش.
  • امکان تخلیه چربی از تمامی قسمت‌های بدن به غیر از چربی احشایی.
  • عدم دارا بودن خط بخیه، اسکار پوستی و گستردگی محل برش (برش لیپوماتیک به اندازه ۱ ساعت جهت ورود لوله کانولا است)
  • امکان استفاده از چربی تخلیه شده برای فرم دهی و افزایش حجم سایر نقاط بدن.
  • امکان انجام لیپوماتیک به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌هوشی.

برای مطالعه بیشتر مقاله ورزش بعد از عمل لیپوماتیک را پیشنهاد میکنیم.

معایب عمل لیپوماتیک چیست؟

هر اقدامی هر چند درمانی یا زیبایی، دارای معایب خاصی است که شما به عنوان کاندید آن عمل، باید اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشید. درک عوارض و معایب عمل لیپوماتیک موجب می‌شود تا تصمیم صحیحی برای آن بگیرید یا جهت کاهش میزان ریسک بروز عوارض، تحقیق کافی انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، صرفا احتمال هستند و بروز آن تنها در شرایطی است که پزشک متخصص و باتجربه‌ای برای این کار انتخاب نکرده باشید.

  • درد و کبودی پس از انجام لیپوماتیک.
  • نیاز به استفاده از گن‌های پزشکی مخصوص پس از لیپوماتیک.
  • ریسک عفونت به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های پس از جراحی لیپو.
  • ریسک عدم قرینگی اندام به دلیل تخلیه نامتقارن چربی توسط پزشک غیرمتخصص و بی‌تجربه.
  • ریسک آسیب به بافت پوست در صورت تخلیه بیش از حد چربی توسط پزشک غیرمتخصص.
  • ریسک بروز آسیب‌ به اندام‌های مجاور به دلیل خطای پزشکی که در دستگاه‌های جدید لیپوماتیک نزدیک به صفر است.
  • تهوع ناشی از داروی بی‌حسی موضعی یا داروی بی‌هوشی.
  • بروز تورم و التهاب در سطح پوست محل لیپوماتیک که با کمک گن کاهش پیدا می‌کند.
  • ایجاد ناهمواری یا سلوسیت در سطح پوست پس از لیپوماتیک توسط پزشک غیرمتخصص.
احتمال افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

فرق ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک چیست؟

اگر بخواهید تفاوت‌های ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را بدانید، باید بار دیگر به جزییات توضیحاتی که در بالا اشاره شد، توجه کنید. همان‌طور که پیداست، لیپوماتیک بدون هر گونه برش سراسری می‌تواند چربی‌های شما را تخلیه کند، اما هیچ لیفت تهاجمی و اساسی در آن دیده نمی‌شود. در حالیکه ابدومینوپلاستی با استفاده از برش سراسری، چربی و پوست را برمی‌دارد. پس می‌توان انتظار لیفت خوبی داشت. توجه داشته باشید که لیفت شکم به بهترین شکل ممکن می‌تواند زیبایی آن را نشان دهد، همین موضوع ابدومینوپلاستی را نزد افرادی که افتادگی شکم دارند، محبوب می‌کند.

اگر از جهت دیگری به این موضوع نگاه کنید، تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک در دوران نقاهت آن‌ها است. در لیپوماتیک، تنها لازم است مراقب چند سوراخ محدود در نواحی مختلف شکمتان باشید، در حالیکه در ابدومینوپلاستی، نیاز است تا از برش گسترده‌ای در شکم مراقبت کنید. ابدومینوپلاستی با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و محدودیت‌هایی برای افراد ایجاد می‌کند، در حالیکه لیپوماتیک معمولا به کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و محدودیت‌های آن کم تر است.

تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک در گستردگی و محدودیت محل اجرای آن است. مثلا ابدومینوپلاستی تنها برای شکم و اندکی پهلوها امکان‌پذیر است، در حالی که لیپوماتیک برای تمام قسمت‌های بدن قابل اجرا است. تغییر محل ناف در عمل ابدومینوپلاستی نیز، یکی از تفاوت‌های این دو تکنیک لاغری محسوب می‌شود.

آیا لیپوماتیک بهتر از ابدومینوپلاستی است؟

خیر! در مقایسه ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که کدام روش بهتر از دیگری است! چرا که شرایط هر فرد متفاوت است و پزشک براساس تیپ چاقی، نوع اندام و شرایط فردی می‌تواند نسبت به انتخاب روش مناسب اقدام کند.

موارد تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک بسیار زیاد بوده و کاربرد هر کدام نیز متفاوت است. برای مثال، در خانم‌هایی که سابقه بارداری و افتادگی شکم دارند، بهترین راه برای رهایی از شر شکم بزرگ و افتاده با پوست نامناسب، انجام ابدومینوپلاستی است. در حالیکه برای خانم‌هایی که فقط چاقی نسبی شکم، پهلو و پشت دارند، استفاده از لیپوماتیک بهترین راه‌کار رسیدن به اندام زیبا است. محدودیت‌های هر فرد در حوزه بیماری‌های زمینه‌ای نیز، می‌تواند تعیین‌کننده مناسب‌ترین تکنیک جراحی لاغری باشد.

انتخاب مناسب‌ترین تکنیک جراحی لاغری

انتخاب بهترین روش جراحی لاغری با چه کسی است؟

شاید برایتان سوال باشد که

چطور می‌توانید یک روش مناسب برای رسیدن به اندام زیبا و آرمانی پیدا کنید؟

چه کسی می‌تواند تشخیص دهد که ابدومینوپلاستی برایتان بهتر است یا لیپوماتیک؟

آیا خودتان با شناخت این امر که لیپوماتیک بهتر است یا ابدومینوپلاستی می‌توانید مناسب‌ترین تکنیک لاغری را انتخاب کنید؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که پزشک متخصص و باتجربه، بهترین شخصی است که می‌تواند از بین ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک مناسب‌ترین تکنیک را برای هر زیباجو برگزیند. شما تنها می‌توانید در جلسه مشاوره، انتظارات، علاقه‌مندی‌ها و محدودیت‌های‌تان را بیان کنید. پزشک متخصص ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک با درک تمام این شرایط اقدام به معرفی یک تکنیک مناسب می‌کند. گاهی ترکیب دو تکنیک مختلف می‌تواند نتیجه فوق‌العاده بهتری داشته باشد و تشخیص این موضوع نیز برعهده پزشک معالج‌تان است.

خلاصه مطلب

اگر دچار چاقی موضعی یا چاقی شکمی باشید، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای خوش اندام شدن یک شبه روی آن حساب کنید، ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک است. استفاده از این دو تکنیک جراحی به شما اجازه می‌دهد تا خیلی سریع به اندام دل‌خواه برسید و از زیبایی آن لذت ببرید. لیفت پوست با روش ابدومینوپلاستی و همچنین، پیکرتراشی با کمک لیپوماتیک از شاخص‌ترین عملکردهایی است که برای این دو جراحی می‌توان در نظر داشت.

سوالات متداول تفاوت ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

آیا می‌توان ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را همزمان انجام داد؟
آیا هزینه ابدومینوپلاستی بیشتر از لیپوماتیک است؟
آیا چربی ابدومینوپلاستی قابل تزریق است؟
آیا می‌توان ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را همزمان انجام داد؟

بله؛ در حالت کلی، برای بیشتر افرادی که هدفشان رسیدن به اندام زیبا و جذاب است، پزشک متخصص توصیه می‌کند تا مناسب‌ترین روش انتخاب شود. اما گاهی یک فرد کاندید جراحی، دچار افتادگی و شل شدگی پوست شکم است؛ همزمان چاقی بازو، پهلو یا ران در او دیده می‌شود، اما هیچ افتادگی و شل شدگی در این نواحی ندارد؛ در چنین شرایطی، پزشک متخصص تصمیم به استفاده تلفیقی از تکنیک‌های جراحی لاغری می‌گیرد و ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک را همزمان انجام می‌دهد. به این ترتیب، نتیجه جراحی بسیار جذاب و زیبا خواهد شد؛ چرا که لاغری یکدست و زیبایی شکل می‌گیرد که می‌توانید از نتیجه آن لذت ببرید.

آیا هزینه ابدومینوپلاستی بیشتر از لیپوماتیک است؟

هزینه ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد. تخصص و تجربه پزشک معالج، محل جراحی، تکنیک جراحی و نوع دستگاه لاغری و تجهیزاتی که استفاده می‌شود، همگی در تعیین نتیجه و هزینه عمل اثرگذار هستند. به همین دلیل، نمی‌توان عدد و رقم مشخصی برای آن ذکر کرد. مشورت با پزشک متخصص بهترین راه برای یافتن عدد دقیق هزینه ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک است. معمولا لیپوماتیک براساس هر بخش تعیین قیمت می‌شود و نمی‌توان قیمت آن را بیشتر یا کم‌تر از لیپوماتیک تخمین زد.

آیا چربی ابدومینوپلاستی قابل تزریق است؟

خیر؛ در عمل ابدومینوپلاستی پزشک متخصص چربی ناحیه شکم را همراه با پوست آن برداشت می‌کند. در لیپوماتیک به دلیل نحوه مکش چربی‌ها و تصفیه آن، می‌توان برای تزریق یا ترانسفر چربی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست