جای زخم ها بعد از جراحی سینه از بین می روند؟

جای زخم ها بعد از جراحی سینه
جراحی زیبایی سینه

جای زخم ها بعد از جراحی سینه، در صورتی که مراقبت‌های لازم و ضروری از آن صورت گیرد، باقی نخواهند ماند. یکی از موارد نگران کننده‌ای که در مورد جای بخیه عمل ماموپلاستی وجود دارد این است که اسکارهای ناشی از آن، تمام زحمات و تلاشی که برای ایجاد زیبایی در بدن شده است را خدشه‌دار نکند. از این رو، دانستن مواردی که باعث شود جای زخم ها بعد از جراحی سینه از بین رفته یا به حداقل ممکن برسند، یکی از مباحثی است که در خصوص جراحی‌های زیبایی سینه وجود دارد.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

جراحی زیبایی سینه یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی است که بانوان برای داشتن سینه‌های خوش‌فرم‌تر و زیباتر انجام می‌دهند. از اصلی‌ترین سوالاتی که ذهن هر یک از زیباجویان را درگیر می‌کند، این است که آیا جای زخم بعد از جراحی سینه از بین خواهد رفت؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دانست اسکار بجا مانده از جراحی زیبایی سینه از کدام نوع اسکار است. اسکارهای هیپرتروفیک (Hypertrophic) نوعی اسکار هستند که با احساس خارش و سوزش همراه بوده و عمدتا حالت برجسته و قرمز رنگ دارند. اسکارهای کلوئید (Keloid) نیز شباهت ظاهری بسیار زیادی به اسکارهای هیپرتروفیک دارند، با این تفاوت که این نوع اسکار تمایل زیادی به گسترش و رشد دارند. اسکارهای کلوئید عمدتا دردناک، سفت و ضخیم هستند.

اسکارهای بجا مانده از جراحی زیبایی سینه ابتدا از نوع اسکارهای هیپرتروفیک هستند که به مرور زمان از التهاب آ‌ن‌ها کم شده و محو می‌شوند. در صورتیکه از محل برش جراحی زیبایی سینه به خوبی مراقبت نکنید، ممکن است منجر به ایجاد اسکار کلوئید شود. رعایت دستورات مراقبتی پزشک پس از جراحی به شما کمک می‌کند تا اسکار کوچک‌تر و محوتری را داشته باشید.

پزشک ممکن است توصیه‌های زیادی را برای بهبود سریع‌تر و بهتر اسکارها داشته باشد، در این میان استریل و به دور از آلودگی نگه داشتن محل برش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که ایجاد هر گونه عفونت ممکن است سبب بروز کلوئید شود. همچنین، در صورت احساس خشکی پوست در ناحیه سینه بهتر است از کرم‌های مرطوب‌کننده مورد تایید پزشک استفاده کنید. هر گونه فشار سنگین به بدن همچون بلند کردن اجسام، ورزش، پیاده‌روی طولانی مدت تا مدت زمانی که پزشک تعیین می‌کند، ممنوع است. علاوه بر این پزشکان مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات را تا یک ماه برای زیباجو غدغن می‌کنند.

پس از جراحی زیبایی سینه، علاوه بر توصیه‌های مراقبتی، توصیه‌های رژیمی نیز از پزشک دریافت خواهید کرد. مهم‌ترین نکته مصرف مایعات، خصوصا آب و آب‌میوه‌هاست تا آب از دست رفته بدن تامین شود. در کنار آن بهتر است مصرف سدیم را تا حد امکان کاهش دهید. مصرف لبنیات به دلیل داشتن پروتئین زیاد می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین، با نظر پزشک باید به میزان مناسب ویتامین C و آهن دریافت کنید؛ چرا که در بهبود هرچه سریع‌تر اسکار بسیار موثرند. عسل نیز نقش ضدالتهاب و درد داشته و با خاصیت آنتی‌باکتریال، امکان بروز عفونت را کاهش می‌دهد.

بدون شک، ایجاد برش در بدن، اسکار به همراه خواهد داشت. نحوه مراقبت زیباجو می‌تواند منجر به محو‌تر و کمرنگ‌تر شدن اسکارها شود.

ترمیم جای بخیه عمل ماموپلاستی، موضوعی است که خود جای بحث و بررسی فراوان دارد. بعد از عمل‌هایی که برای زیبایی سینه انجام می‌شوند، همانند سایر روش‌های جراحی زیبایی، فرآیندی برای ترمیم اسکارها و بهبود جای زخم‌ها بعد از جراحی سینه به کار گرفته می‌شود.

این موضوع که آیا ترمیم جای زخم ها بعد از جراحی سینه، به‌صورت خود به‌خودی اتفاق می‌افتد یا نه، سوالی است که بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی در این خصوص می‌پرسند.

سوالی که اکثر بیماران و متقاضیان می‌پرسند این است که…

آیا جای زخم ها بعد از جراحی سینه باقی می‌ماند؟

پاسخ به این سوال بستگی به موارد مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام آن به عهده بیمار است، رعایت کردن نکات بهداشتی و مراقبت‌های لازم پس از جراحی می‌باشد تا احتمال باقی ماندن جای زخم ها بعد از جراحی سینه به حداقل برسد. با توجه ویژه به نکات مراقبتی توصیه‌شده توسط پزشک و انجام دادن دقیق آن‌ها، نگرانی در مورد جای بخیه عمل ماموپلاستی وجود نخواهد داشت. اما سوال مهم‌ این است که آیا جای زخم ها بعد از جراحی سینه، به کل از بین خواهند رفت یا تا حدودی باقی خواهد ماند؟

پاسخ ساده‌ای که در مواجه با این سوال می‌توان داد این است که: «اگر انتظار دارید پس از عمل، هیچ جای بخیه‌ای باقی نماند و درست مثل روز اول‌تان شده باشید، انتظارتان دور از واقعیت خواهد بود؛ چرا که قطعاً میزانی از جای بخیه عمل ماموپلاستی در بدن شما باقی خواهد ماند؛ هرچند شدت و میزان آن متفاوت خواهد بود.»

این پاسخ نشان از این دارد که در صورتی که پوست بدن دچار آسیب‌دیدگی گردد، مدتی طول خواهد کشید تا جای زخم ها بعد از جراحی سینه به کل از بین برود و تا ترمیم کامل آن، زمان زیادی لازم است سپری گردد.

همانطور که به تجربه بارها دیده‌ایم که حتی یک زخم کوچک در قسمتی از بدن، مدت‌ها زمان می‌برد تا به شکل طبیعی و عادی خود برگردد. بنابراین، انتظار این که جای زخم ها بعد از جراحی سینه و جای بخیه عمل ماموپلاستی، به سرعت از بین برود، انتظاری ساده لوحانه و خلاف واقعیت است.

زخم کوچک در قسمتی از بدن

انواع زخم‌ها و اسکارهای ناشی از عمل

جراحی زیبایی سینه به دلیل تهاجم زیاد و برش‌های وسیعی که در بدن ایجاد می‌کند، باعث باقی ماندن جراحات بعد از جراحی می‌شود. اما نوع، شدت و میزان این جراحات بسته به جنس پوست و نوع جراحی و تخصص پزشک، متفاوت خواهد بود. در کل، اسکارها و جای زخم ها در بدن، به چند دسته کلی تقسیم می‌گردند.

اسکارهای هیپرتروفیک (Hypertrophic)

این نوع از اسکارها و جای زخم‌ها، مشخصه بارزی دارند که برآمده بودن و قرمزی آنهاست. این اسکارها غالباً به همراه درد و احساس خارش یا سوزش در بدن هستند.

معمولاً زخم‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند، باعث باقی ماندن اسکارهای هیپرتروفیک در بدن می‌شوند. جای بخیه عمل ماموپلاستی در روزهای ابتدای پس از عمل، غالباً به شکل اسکارهای هیپرتروفیک می‌باشد.

اسکارهای کلوئید (Keloid)

این نوع از اسکارها نیز در ظاهر، شباهت زیادی به اسکارهای هیپرتروفیک دارند. اسکارهای کلوئید نیز همانند اسکارهای هیپرتروفیک، قرمز رنگ و برآمده بوده و معمولاً با احساس درد و خارش نیز همراه هستند؛

اما تفاوتی که این اسکارها با اسکارهای هیپرتروفیک دارند، این است که اسکارهای کلوئید، تمایل به رشد و گسترش در بیرون از مرزهای زخم‌های ابتدایی دارند. این نوع از اسکارها نیز در گذر زمان، ضخیم و محکم شده و با احساس درد بیشتری همراه خواهند بود.

اسکارهای انقباضی

دلیل عمده‌ای که در ایجاد اسکارهای انقباضی نقش دارند، سوختگی‌ها و آسیب دیدگی‌هایی شدید در بخش‌های بزرگ از پوست بدن است. این نوع از اسکارها در مواقعی ایجاد می‌شوند که ساختار و بافت پوست از بین رفته و باعث ایجاد انقباض و جمع شدن پوست گردد. اسکارهای انقباضی، تاثیر زیادی در ساختار حرکتی بدن، انعطاف‌پذیری و ایجاد محدودیت در حرکت عضلات دارد.

اسکارهای صورت

اسکارها و جای زخم‌های باقیمانده روی صورت، گستره عظیم و متنوعی از زخم‌ها را شامل می‌شوند. جای جوش‌ و آبله، برش‌های ایجادشده در پوست، جای زخم‌ها بر اثر وارد شدن ضربات به صورت و موارد بسیار دیگر، به عنوان اسکارهای صورت شناخته می‌شوند.

اسکارهای صورت، در صورتی که به موقع درمان نشده و برطرف نگردند، می‌توانند منجر به کاهش اعتمادبه نفس در افراد گردند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع جراحی های سینه، مقالات بزرگ کردن سینه با جراحی و لیفت سینه را مطالعه کنید.

جای زخم ها بعد از جراحی سینه به چه شکل است؟

اسکارهای ناشی از جای بخیه عمل ماموپلاستی، عمدتاً از نوع اسکارهای هیپرتروفیک هستند. این نوع از زخم‌ها در دوران نقاهت پس از جراحی و تا مدت‌ها پس از آن، به شکل برآمده و قرمز رنگ می‌باشند که غالباً همراه با درد و احساس خارش می‌باشند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که از همان ابتدا، بایستی نکات مراقبتی و بهداشتی لازم در خصوص جای زخم‌ها و اسکارها را جدی گرفت. چرا که در صورت نادیده گرفتن این نکات، این زخم‌ها ممکن است تمایل به گسترش داشته و در نواحی اطراف زخم پخش گردند.

احتمال دارد که با تمایل زخم‌ها به تبدیل شدن به اسکارهای کلوئیدی، دردسر بیشتری را برای بیمار ایجاد نمایند. اما خبر خوب این است که با رعایت نکات مراقبتی لازم بعد از عمل جراحی سینه، می‌توان مانع از باقی ماندن جای زخم‌ها شد.

مراقبت‌های کلی و عمومی که در روزهای بعد از جراحی سینه بایستی صورت گیرند، توسط پزشک به بیمار انتقال داده می‌شود.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل ماموپلاستی به شرح زیر می‌باشند:

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

مراقبت‌هایی که در روزها و ماه‌های پس از عمل جراحی زیبایی سینه توصیه می‌شود، شامل موارد مختلفی است. به صورت کلی، نکات زیر برای به حداقل رساندن جای زخم ها بعد از جراحی سینه توصیه می‌گردد.

  • لازم است که بیمار به صورت طاقباز بخوابد و همچنین، از دراز کشیدن‌های طولانی مدت پرهیز نماید.
  • به مدت یک ماه، از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری شود. این مواد می‌توانند روند بهبودی را تا حد زیادی به تعویق بیندازند.
  • داروهای توصیه‌شده از طرف پزشک بایستی به طور مرتب و منظم مورد استفاده واقع شود.
  • از انجام دادن فعالیت‌های سنگین، بلند کردن اجسام و ورزش‌های سخت و هوازی  خودداری گردد. ورزش بعد از لیفت سینه روش های خاص خودش را دارد.
  • با نوشیدن مایعات و آب‌میوه‌های فراوان، میزان حجم آب از دست رفته از بدن را بایستی تامین کرد.
  • مصرف سدیم در رژیم غذایی را باید به حداقل رساند.
  • تا سپری شدن کامل دوران نقاهت، مسائل ضروری پیش‌آمده را با پزشک خود مطرح کنید.
  • در صورت احساس کردن خشکی در پوست سینه بایستی از کرم‌های مرطوب کننده استفاده گردد.
  • از سوتین‌های طبی که توسط پزشک تجویز شده‌اند به طور منظم استفاده شود.
  • از دستکاری کردن و کندن زخم‌ها و جای برش‌ها اکیداً خودداری شود.
  • جای بخیه عمل ماموپلاستی باید به طور استریل و دور از آلودگی‌ها محافظت شود.

دو مورد انتهایی، از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید برای کاهش دادن عوارض ناشی از بریدگی‌ها و جای زخم‌ها رعایت شوند. باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها بعد از عمل ماموپلاستی چیزی است که ممکن است تمام هزینه ناشی از عمل جراحی زیبایی سینه را به هدر دهد.

بنابراین، برای کم کردن علائم ناشی از بریدگی‌ها و محو کردن جای بخیه بعد از عمل جراحی سینه، باید توجه به این نکات را جدی گرفت. مواردی که در عناوین بالا عنوان شدند، از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از عمل ماموپلاستی هستند.

محو کردن جای بخیه بعد از عمل جراحی سینه

خوراکی‌های مفید برای سریع‌تر شدن روند بهبود زخم‌ها و جای بخیه بعد از جراحی سینه

رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند روند بهبودی زخم‌ها و جای بخیه‌ها بعد از عمل جراحی زیبایی سینه را سریع‌تر کند. استفاده از مواد غذایی زیر در این امر بسیار مثمر ثمر خواهند بود.

·         زردچوبه

زردچوبه، ادویه‌ای برای خوشرنگ کردن و خوشبو نمودن غذاهاست. پودر زردچوبه، نقش زیادی در درمان جراحات و جای زخم‌ها دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در زردچوبه می‌تواند به عنوان یک داروی ضد التهابی عمل کرده و فرآیند درمان زخم ها بعد از جراحی سینه را سریع‌تر کند.

·         عسل

عسل، به عنوان یک مرهم چند هزار ساله شناخته می‌شود که خواص آن در طب سنتی و درمان بسیاری از بیماری‌ها، شناخته شده است. عسل به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و پروتئین، نقش زیادی در کاهش التهابات، دردها و تورم‌های ناشی از عمل‌های جراحی دارد. همچنین، خاصیت آنتی باکتریالی عسل می‌تواند مانع از بروز بیماری‌های عفونتی و گسترش زخم‌ها گردد.

·         محصولات لبنی

محصولات لبنی به خصوص شیر و ماست، به دلیل داشتن پروتئین زیاد و همچنین کلسیم و پتاسیم، می‌توانند روند درمان زخم‌ها و اسکارهای ناشی از عمل‌های جراحی را تسریع نمایند. در استفاده از محصولات لبنی لازم است که طبع بدن خود را نیز در نظر داشته باشید. در این خصوص بهتر است حتماً از پزشک متخصص خود اطلاعات کافی و لازم را دریافت نمایید.

·         فرآورده‌های گوشتی

گوشت و فرآورده‌های سالم گوشتی نیز می‌توانند نقشی مانند لبنیات برای درمان زخم‌ها داشته باشند. این ماده غذایی به دلیل داشتن پروتئین زیاد و مواد معدنی مختلف به خصوص روی، زخم‌ها را سریع‌تر بهبود می‌دهند.

اما استفاده از محصولات ناسالمی چون سوسیس و کالباس صنعتی اصلاً توصیه نمی‌شود. چه بسا که استفاده از این گونه مواد باعث به تاخیر افتادن روند بهبودی نیز گردند.

·         مواد غذایی حاوی روی

روی به دلیل ایجاد بافت پوششی در بدن، جراحت و زخم‌های ناشی از عمل‌های جراحی را سریع‌تر بهبود می‌دهد. معمولاً به افرادی که به تازگی زخمی شده‌اند یا تحت عمل‌های جراحی قرار گرفته‌اند، توصیه می‌شود که از مواد غذایی حاوی روی استفده نمایند. گوشت، صدف‌های خوراکی، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، گندم، لوبیا و عدس و انواع آجیل‌ها، منابع بسیاری خوبی از روی برای درمان زخم‌ها هستند.

·         ویتامین ث

ویتامین ث یکی از ترکیبات بسیار مفید برای درمان زخم‌ها و اثرات ناشی از بریدگی‌ها در بدن است. منابع مفیدی که برای بهره‌مند شدن از ویتامین ث وجود دارد، عبارتند از: میو‌هایی مثل انگور فرنگی، لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، آناناس، کیوی، گل کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم و بروکلی. استفاده از این گیاهان باعث تسریع چشمگیر روند بهبودی زخم‌ها می‌کند.

·         مواد غذایی حاوی آهن

فقر آهن در بدن می‌تواند باعث کند شدن روند درمان زخم‌ها بعد از عمل‌های جراحی شود. پزشکان توصیه می‌کنند که پس از عمل‌های جراحی که نگرانی از باقی ماندن جای بخیه وجود دارد، استفاده از منابع شامل آهن را فراموش نکنید. خوراکی‌هایی نظیر سبزیجات برگدار، عدس، بوقلمون، اسفناج و … از جمله منابع مفید آهن هستند.

·         نوشیدن مایعات زیاد

نوشیدن مایعات سالم و به خصوص آب، تاثیری چشمگیر در بهبودی زخم‌ها و اسکارهای ناشی از عمل‌های جراحی دارد. آب‌میوه‌ها و غذاهای آبکی نظیر سوپ نیز بسیار مفید در درمان زخم‌ها هستند. البته استفاده از نوشیدنی‌های گازدار، آب‌میوه‌های حاوی نگهدارنده، نوشیدنی‌های الکلی و … اصلاً توصیه نمی‌گردد.

ماساژ و ورزش‌های مفید برای جای بخیه کدامند؟

مطالعات نشان داده‌اند که ماساژ دادن جای بخیه می‌تواند کمک زیادی برای بهبود آن‌ها نماید. همچنین، ماساژ سینه بعد از پروتز به طور صحیح می‌تواند احساس خارش و درد را نیز کاهش دهد. به طور کلی، دو هفته پس از عمل جراحی می‌توان ماساژ دادن جای بخیه‌ها را شروع کرد. نکته مهم این است که بایستی حتماً بخیه‌ها را کشیده و سپس اقدام به ماساژ دادن نمایید. این ماساژها نیز بایستی توسط افراد مجرب و آشنا به اصول ماساژ صورت گیرد.

  • حرکات دایره‌ای: این روش به این صورت است که با استفاده از دو انگشت خود، حرکات دایره‌ای روی جای زخم‌ها ایجاد می‌کنید.
  • حرکات افقی و عمودی: حرکت انگشتان در جهت چپ و راست روی جای زخم‌ها، حرکت افقی نامیده می‌شود. به همین صورت حرکات عمودی نیز شامل حرکات ملایم انگشتان در جهات بالا و پائین می‌باشد.

در هر نوبت لازم است که حداقل به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ را انجام دهید تا فرآیند خون‌رسانی به بافت‌ها به خوبی انجام شود. همچنین، بایستی این روند را تا مدت زیادی ادامه دهید.

لیزر درمانی جای زخم

استفاده از لیزر برای از بین بردن جای زخم یکی از روش‌های غیر جراحی است که تهاجم کمی ایجاد می‌کند. لیزر با برداشتن سلول‌های سطحی روی پوست به صاف‌تر شدن سطح آن کمک خواهد کرد. همچنین باعث می‌شود که پوست تحریک به ساختن کلاژن بیشتری می‌شود که باعث ترمیم بهتر سطح پوست خواهد شد.

جمع بندی

جای زخم جراحی سینه یکی از مهمترین نگرانی‌هایی است که افراد پیش از عمل سینه خواهند داشت. باید گفت میزان جای زخم با توجه به میزان تداخل متفاوت خواهد بود و پزشک سعی می‌کند که زخم را در نواحی قرار دهد که کمتر دیده شود. اگر در دوره نقاهت در مراقبت از زخم‌ها جدی باشید احتمالا جای زخم تا حدود زیادی کمرنگ خواهد شد. برای این کار لازم است که تغذیه کافی و مناسبی داشته باشید و از مصرف دخانیات و الکل پزهیز کنید. ماساژ نیز می‌تواند به بهبود سریع‌تر آن کمک کند.

اما چنانچه جای زخم باقی بماند با بعضی روش‌های پزشکی مثل لیزر می‌توان آن را برطرف کرد. در این مقاله به طور کامل در مورد جای زخم بعد از عمل سینه صحبت کردیم. در صورت نیاز به مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید به سایر مقالات ما مراجعه کنید.

سوالات متداول جای زخم ها بعد از جراحی سینه

آیا محل برش عمل جراحی زیبایی سینه محو می‌شود؟
آیا رژیم غذایی در نتیجه جراحی زیبایی سینه تاثیر دارد؟
آیا بعد از عمل جراحی زیبایی سینه می‌توان ورزش کرد؟
آیا جای زخم بعد از جراحی سینه باقی می‌ماند؟
چه غذاهایی به ترمیم جای زخم کمک می‌کند؟
با چه روش‌هایی می‌توان جای زخم جراحی سینه را برطرف کرد؟
آیا محل برش عمل جراحی زیبایی سینه محو می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که در نتیجه جراحی زیباجویان تاثیر دارد، انجام جراحی توسط پزشک حاذق و حرفه‌ای است. در کنار آن، عمل به توصیه‌های پزشک و مراقبت صحیح از محل برش‌های جراحی زیبایی سینه به شما کمک می‌کند تا اسکارهای بسیار سطحی و خفیفی داشته باشید.

آیا رژیم غذایی در نتیجه جراحی زیبایی سینه تاثیر دارد؟

صد در صد! پزشک توصیه می‌کند پیش از جراحی و تا یک ماه پس از عمل، از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات صرف نظر کنید. همچنین، مصرف مواد غذایی همچون عسل، لبنیات و گوشت می‌تواند نتایج بهتری را برای شما به همراه داشته باشد. پزشک جراح بنا به شرایط بیمار، نکات لازم را بیان می‌کند.

آیا بعد از عمل جراحی زیبایی سینه می‌توان ورزش کرد؟

ورزش و هر گونه فعالیت بدنی سنگین حتی پیاده‌روی‌های طولانی مدت برای افرادی که جراحی زیبایی سینه را انجام داده‌اند تا زمانی که پزشک تعیین کرده است، ممنوع می‌باشد. پس از سپری شدن دوران نقاهت، به مرور و با مشورت پزشک می‌تواند فعالیت‌های ورزشی خود را از سر بگیرید.

آیا جای زخم بعد از جراحی سینه باقی می‌ماند؟

بیشتر آن‌ها پس از مدتی از بین خواهد رفت. اما ممکن است بخشی از آن نیز باقی بماند که با روش‌هایی قابل درمان است.

چه غذاهایی به ترمیم جای زخم کمک می‌کند؟

مصرف آب را بالا ببرید. منابع کافی منابع پروتئینی، ویتامین سی، روی و آهن تاثیر زیادی در ترمیم آثار زخم دارند.

با چه روش‌هایی می‌توان جای زخم جراحی سینه را برطرف کرد؟

به کمک روش‌های غیر جراحی مثل لیزر، لایه برداری و تزریق ژل می‌توان این مشکل را برطرف کرد. در موارد لزوم می‌توان از جراحی نیز استفاده کرد.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

۲ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست