جراحی لیفت سینه با لیزر؛ روشی منحصر به فرد و پیشرفته در دنیا

جراحي لیفت سينه با ليزر
جراحی زیبایی سینه

افتادگی شدید سینه‌ها می‌تواند بر اعتماد به نفس بانوان تاثیرگذار باشد. معمولا برخی از افراد به صورت ژنتیکی دارای سینه‌های افتاده هستند یا بعد از زایمان و افزایش سن، افتادگی و شل شدگی بافت سینه را تجربه می‌کنند. سینه‌های خوش فرم و سفت آرزوی تمامی بانوان است. تا قبل از این که روش‌های جدید در علم پزشکی ابداع شوند، بیشتر بانوان برای لیفت و بالا کشیدن سینه از مواد گیاهی استفاده می‌کردند. برخی از مواد گیاهی مثل خراطین می‌توانند تاثیر مطلوبی برای لیفت سینه و جلوگیری از افتادگی و شل شدگی سینه‌ها داشته باشند.

با این وجود، اثرات این مواد گیاهی اغلب دائمی نیستند و به محض قطع مصرف مجدداً شخص شل شدگی و افتادگی سینه‌ها را تجربه می‌کند. به همین دلیل، اکثر افراد طی چند سال گذشته متقاضی جراحی سینه برای بهبود ظاهر سینه‌ها و رفع شل شدگی آن‌ها بوده‌‌اند. همانطور که می‌دانید، بسیاری از افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی سینه نیستند. به عنوان مثال، افرادی که در دوران شیردهی خود به سر می‌برند یا نسبت به داروهای بیهوشی حساسیت دارند، نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی سینه باشند.

این دسته از افراد باید از روش‌های دیگری مثل جراحی سینه با لیزر استفاده کنند که نسبت به روش‌های عادی کمتر تهاجمی است و دوره نقاهت آن نیز کوتاه‌تر است. در ادامه این مقاله، به صورت کامل درباره لیفت سینه با لیزر و روش انجام آن توضیح خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لیفت سینه با لیزر چیست؟

جراحی لیفت با لیزر، یک روش منحصر به فرد و برگرفته از تکنولوژی روز دنیا است. این روش می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان عوارض، بافت سینه را سفت کرده و به سمت بالا بکشد. در این جراحی، از نوعی دستگاه لیزر قوی و پیشرفته استفاده می‌شود. جراحی سینه با لیزر بدون درد، کبودی و خونریزی انجام می‌شود. بنابراین برای افرادی که نسبت به داروهای بیهوشی حساسیت دارند یا تمایلی به انجام جراحی ندارند، کاملاً مناسب است. این روش مدت‌ها بعد از روش جراحی سینه ابداع شد.

در آن زمان، تنها گزینه برای لیفت سینه‌ها جراحی بود. جراحی لیفت سینه نیاز به زمان استراحت طولانی داشت. همینطور گاهی اوقات ممکن بود اسکار جراحی روی سطح پوست باقی بماند و  موجب آزردگی افراد شود. اما امروزه، با کمک لیفت سینه با لیزر می‌توان همان نتایج را با آسیب کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تر مشاهده کرد.

لیفت سینه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت سینه برای چه افرادی مناسب است؟

همچنین افرادی که برای مدت طولانی از سایر روش‌ها مثل مواد گیاهی و ورزش استفاده کرده ولی به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی سینه با لیزر باشند.

این روش‌ قادر است پوست بالای سینه‌ها را سفت و لیفت کرده و موقعیت آن را تا حدود ۴ الی ۵ سانتی متر به سمت بالا تغییر دهد. با این حال، معمولاً لیفت سینه با لیزر برای افرادی که سینه‌های بزرگی دارند چندان مناسب نیست. این دسته از افراد باید از روش‌های دیگری مثل جراحی استفاده کنند. البته یکی دیگر از افرادی که می‌توانند کاندیدای مناسبی برای لیفت سینه با لیزر باشند، افرادی هستند که ترس و نگرانی زیادی نسبت به داروهای بیهوشی یا جراحی دارند. جراحی سینه با لیزر خطرات و آسیب روش‌های دیگر را به همراه ندارد. 

لیفت سینه با لیزر چگونه انجام می‌ شود؟

این روش از دستگاه لیزر پیشرفته ضربان دار استفاده می‌کند. یعنی دستگاه لیزر انرژی خود را به صورت پالسی به سمت پوست بدن ساطع می‌کند. در اکثر کشورها، از دستگاه لیزر اندیاگ استفاده می‌شود. این دستگاه دارای دو طول موج است که به صورت همزمان با یکدیگر کار می‌کنند. این امواج در نهایت می‌توانند پوست را به سمت بالا هدایت کرده و اطراف بافت سینه را به شکل کاملاً غیر تهاجمی لیفت و سفت کنند.

به همین دلیل، تا حد زیادی در درمان کاهش افتادگی سینه موثر هستند. انرژی دستگاه لیزر باعث انعقاد بافت پوست سینه‌ها می‌شود. در نتیجه، پزشک می‌تواند به راحتی سینه را در موقعیت مناسب خود قرار دهد. در واقع، زمانی که بافت سینه منعقد می‌شود، می‌توان به راحتی آن را شکل داد. بنابراین علاوه بر سفت و لیفت شدن سینه، امکان جابجایی و تغییر شکل بافت سینه نیز وجود دارد.

علاوه بر این، دستگاه لیزر قادر است تولید کلاژن را در لایه‌های میانی پوست سینه افزایش دهد که این موضوع به نوبه خود منجر به سفت شدن سینه و بهبود رنگ پوست می‌شود. تمامی این مراحل بدون کوچک‌ترین درد، التهاب و خونریزی انجام می‌شوند و آسیبی به سطح سینه‌ها وارد نمی‌کنند.

مراحل جراحی سینه با لیزر

آنچه که در قسمت قبل توضیح داده شد، تنها کلیات مربوط به جراحی سینه با لیزر بود. در این قسمت، مراحل لیفت سینه با لیزر به طور کامل به شما توضیح داده خواهد شد. جراحی سینه با لیزر در دو مرحله انجام می‌شود. در اولین مرحله، پزشک بافت سطح پوست سینه را سفت و لیفت می‌کند. در مرحله دوم، بافت سینه و اطراف آن به سمت بالا کشیده می‌شود. 

در مرحله اول، ابتدا یک کانول ریز، زیر سطح پوست در قسمت بالایی سینه قرار داده می‌شود. انرژی لیزر پالسی از طریق این کانال وارد بافت سینه خواهد شد. حرارت و انرژی می‌تواند بافت سینه را منعقد کرده و به پزشک کمک کند تا راحت‌تر به سینه شکل دهد. همچنین در این مرحله، پوست سینه سفت شده و فرآیند لیفتینگ با کمک تولید کلاژن در لایه‌های میانی پوست انجام می‌شود. در صورت نیاز، پزشک می‌تواند رسوبات چربی را نیز به صورت همزمان از ناحیه اطراف سینه در قسمت پایینی زیر بغل جدا کند تا نتیجه جراحی سینه با لیزر بهتر شود.

گاهی اوقات ممکن است از داروی بی حسی برای کاهش میزان درد هنگام جراحی سینه با لیزر استفاده شود. البته برخی از افراد مقداری درد خفیف را حین لیفت سینه با لیزر احساس می‌کنند که بلافاصله بعد از اتمام جراحی برطرف خواهد شد.

در مرحله دوم، پزشک محل قرارگیری سوزن‌های ریز را تغییر می‌دهد تا بتواند بافت سینه را به سمت بالا بکشد. معمولا اگر سایز سینه‌ها بزرگ باشد، لیفت سینه با لیزر چندان نتیجه بخش نخواهد بود. زیرا سینه‌های بزرگ به دلیل نیروی گرانش زمین و حجم بیشتر چربی، چندان به سمت بالا حرکت نمی‌کنند و ممکن است بعد از انجام جراحی مجددا به حالت اول باز گردند.  بنابراین، فرایند بالا کشیدن سینه با لیزر، برای سینه‌های کوچک کاملا مناسب است. لیفت سینه با لیزر به طور کلی یک روش غیر تهاجمی است و به راحتی می‌توان درد آن را تحمل کرد. این جراحی حدود یک ساعت طول می‌کشد. بعد از اینکه احساس بی حسی در ناحیه سینه‌ها از بین رفت، شخص می‌تواند از بیمارستان مرخص شود. برخی از افراد بعد از انجام جراحی لیفت سینه با لیزر خشکی پوست را تجربه می‌کنند. این عوارض کاملاً طبیعی هستند.

اما در صورتی که شدیدتر شدند، شخص باید به پزشک مراجعه کند تا وضعیت سینه‌ها بررسی شود. یکی از دلایل خشک شدن پوست بعد از لیفت سینه با لیزر، انرژی حرارتی دستگاه است. افرادی که بعد از لیفت سینه با لیزر خشکی پوست را تجربه می‌کنند، می‌توانند به صورت مداوم سینه‌های خود را مرطوب کنند. معمولاً اشخاص قادر خواهند بود بعد از گذشت دو روز فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند و بعد از گذشت ۱۴ روز، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

مطالعه مقاله هزینه عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی از دست ندهید.

مزایای لیفت سینه با لیزر

جراحی سینه با لیزر مزایای گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

  • عوارض بسیار کم

مزایای لیفت سینه با لیزر

لیفت سینه با لیزر با درد، تورم یا التهاب همراه نیست. درد، خونریزی و التهاب بعد از جراحی عموماً بسیار آزار دهنده است. ولی متقاضیان لیفت سینه می‌توانند با کمک دستگاه لیزر، می‌توانند بدون کوچک‌ترین میزان درد به نتایج دلخواه خود برسند. دوره نقاهت این روش معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد و بعد از آن، شخص می‌تواند به انجام فعالیت‌های عادی خود بپردازد.

  • عدم نیاز به مراقبت بعد از عمل

بعد از جراحی سینه، باید از روش‌های مراقبت بعد از عمل برای کاهش میزان تورم، التهاب و خونریزی استفاده کرد. در صورتی که مراقبت‌های بعد از عمل به خوبی انجام نشوند، ممکن است اسکار زخم روی سطح پوست سینه‌ها باقی بماند. همچنین امکان دارد کبودی و التهاب به راحتی از بین نروند و طول دوره نقاهت شخص را افزایش دهند.

این در حالی است که معمولاً لیفت سینه با لیزر نیاز به مراقبت‌های خاصی ندارد. در صورتی که افراد مواردی مثل خشک شدن پوست یا تورم را مشاهده کردند، می‌توانند به پزشک مراجعه کرده و مشکل را پیگیری کنند. گاهی اوقات ممکن است پزشک داروهای خاصی برای این افراد تجویز کند تا از بروز عوارض شدید بعد از لیفت سینه با لیزر جلوگیری شود.

  • کلاژن سازی و لیفت پوست

از دیگر مزایای لیفت سینه با لیزر، تحریک تولید کلاژن در لایه‌های میانی پوست سینه است که به نوبه خود موجب لیفت شدن پوست می‌شود. بنابراین، بعد از جراحی سینه با لیزر، شکل و بافت سینه‌ها به طور کامل تغییر خواهد کرد. این مسئله برای افرادی که به دلیل افزایش سن، شل شدگی  بافت سینه را تجربه می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که پوست سینه‌ها به مرور زمان شل شده و زیبایی سینه‌ها را از بین ببرد. اما با کمک لیزر، می‌توان به شکل کاملاً طبیعی سلول‌های سطح پوست سینه را وادار به تولید کلاژن کرد.

نتایج لیفت سینه با لیزر

نتایج بالا کشیدن سینه با لیزر، بلافاصله قابل مشاهده هستند. با این وجود، برای مشاهده نتایج لیفت و سفت شدن پوست باید اندکی صبر کرد. معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ روز طول می‌کشد تا به طور کامل فرایند کلاژن سازی در تمامی نواحی پوست سینه‌ها انجام شده و بافت سینه به طور کامل سفت و لیفت شود. نتایج جراحی سینه با لیزر، معمولا ۲ تا ۳ سال باقی می‌ماند. بعد از آن، شخص می‌تواند مجددا برای لیفت سینه با لیزر اقدام کند.

البته عوامل مختلفی بر ماندگاری نتایج لیفت سینه با لیزر موثر هستند. به‌عنوان‌مثال، پوشیدن لباس زیر استاندارد و مناسب که از افتادگی سینه‌ها جلوگیری می‌کند، نقش بسیار موثری برای ماندگاری نتایج جراحی سینه با لیزر دارد.

عوارض لیفت سینه با لیزر

به طور کلی، لیفت سینه با لیزر با عوارض خاصی همراه نیست و به عنوان یک روش ایمن و کم تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، برخی از موارد مثل مراجعه به پزشکان بی تجربه یا استفاده از دستگاه‌های نامناسب ممکن است در نهایت منجر به بروز برخی از عوارض شوند که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.

  • سوختگی بافت سینه

یکی از عوارض نادر لیفت سینه با لیزر، سوختگی سطح پوست یا بافت سینه است. این سوختگی زمانی اتفاق می‌افتد که پزشک از انرژی و حرارت بالا برای لیفت و سفت کردن پوست استفاده کند. بنابراین، انرژی دستگاه لیزر حین جراحی باید کاملاً استاندارد باشد. در غیر این صورت، ممکن است سلول‌های لایه میانی پوست تا حد زیادی آسیب ببینند و لکه‌های تیره روی سطح پوست ایجاد شوند.

  • بی حسی طولانی مدت

همانطور که گفته شد، ممکن است پزشک از داروی بی حسی برای کاهش میزان درد حین جراحی سینه با لیزر استفاده کند. گاهی اوقات ممکن است برخی از اشخاص برای چند روز یا چند ساعت مداوم احساس بی حسی در ناحیه سینه‌ها داشته باشند. این موضوع ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. این عارضه بسیار طبیعی است و به صورت خود به خود از بین خواهد رفت. در موارد شدیدتر، می‌توان به پزشک مراجعه کرد.

  • فرو رفتگی و برجستگی روی سینه

یکی دیگر از عوارض لیفت سینه با لیزر، ایجاد توده‌های کوچک است که به شکل برجستگی‌هایی روی سطح پوست سینه قابل مشاهده هستند. همچنین ممکن است حفره‌های کوچکی روی سطح سینه ایجاد شود که به شکل فرورفتگی‌ قابل لمس می‌باشند. این برجستگی‌ها و فرورفتگی.ها معمولا از ۳ تا ۵ روز روی سطح سینه ایجاد می‌شوند و بعد از آن، به صورت طبیعی از بین می‌روند. در صورتی که بعد از گذشت ۷ روز باز هم این علائم را روی سطح سینه مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به طور کامل درباره لیفت سینه با لیزر صحبت شد. در گذشته، صرفاً از جراحی برای لیفت و سفت کردن بافت سینه یا تغییر موقعیت سینه‌ها استفاده می‌شد، اما بروز عوارضی مثل تورم، التهاب و کبودی حین جراحی یا طولانی بودن دوره نقاهت سبب شد تا به مرور زمان از روش‌های دیگری مثل لیفت سینه با لیزر استفاده شود.

علاوه بر این، در برخی از موارد اسکار زخم جراحی روی سطح سینه‌ها باقی می‌ماند که تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس بانوان می‌گذاشت. اما جراحی سینه با لیزر بدون کوچک‌ترین عارضه و آسیب به سطح پوست می‌تواند نتایجی کاملا مشابه جراحی سینه داشته باشد. البته این روش چندان برای افرادی که دارای سینه‌های بزرگ هستند مناسب نیست.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست