جراحی زیبایی اندام

جراحی زیبایی اندام
جراحی زیبایی اندام

جراحی زیبایی اندام، مدت‌هاست که به عنوان یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی در سراسر دنیا متقاضیان خاص خود را دارد.

امروزه، مطب جراحی زیبایی به یکی از مراکز پردرآمد و شلوغ تبدیل شده است. جراحی زیبایی اندام، به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و انواع شیوه‌ها و متدها برای افراد مختلف قابل انجام است.

از پیکرتراشی بدن یا لیپوماتیک گرفته تا دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ای که با استفاده از امواج، باعث کاهش وزن و لاغری می‌شوند.

مطب جراحی زیبایی، می‌تواند یک یا چند مورد از روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت را در دستورالعمل جراحی زیبایی اندام خود قرار دهد. به عنوان مثال، ممکن است پیکرتراشی بدن، برای گرفتن نتایج بهتر، لازم به ترکیب شدن با اولترازد نیز باشد. یا بعد از انجام لیپوساکشن و تخلیه چربی‌ها، برای یکدست شدن پوست و بافت‌ها، از عمل پیکرتراشی بدن یا لیپوماتیک استفاده شود. به هر حال، تشخیص این‌ها به عهده متخصصان و مطب جراحی زیبایی خواهد بود.

اما چرا جراحی زیبایی اندام؟

حقیقتی که وجود دارد این است که داشتن اندام زیبا و متناسب، برای هر فردی مهم است. بهره‌مندی از نعمت زیبایی و خوش‌فرم بودن بدن، نه تنها باعث می‌شود که فرد با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور یابد، بلکه ممکن است موقعیت‌های اجتماعی او را نیز ارتقاء دهد. هرچند شاید این مساله به دید فلسفی، موضوع درستی نباشد! اما کافیست نگاهی به اطراف خود بیندازیم تا به این واقعیت پی ببریم.

از طرفی دیگر، برخی از افراد، با وجود انجام تمرینات ورزشی و رعایت رژیم‌های غذایی، قادر به ایجاد حالت زیبا در بدن خود نیستند و دائماً در این مسیر شکست می‌خورند. بنابراین، عمل‌های جراحی زیبایی می‌توانند نقش مفیدی در کمک به این افراد داشته باشد. عمل‌های زیبایی اندام به شاخه‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند.

انواع عمل‌های جراحی زیبایی اندام

جراحی زیبایی اندام، شامل شیوه‌های متنوعی است. همانطور که اشاره کردیم، امروزه عمل‌های جراحی زیبایی اندام بنا به درخواست بیمار، نوع عارضه‌ وی، تشخیص پزشک متخصص و نیز امکانات مطب جراحی زیبایی به روش‌های مختلفی صورت خواهند گرفت. در ادامه، به معرفی انواع عمل‌های جراحی زیبایی اندام اشاره خواهیم کرد.

·         پروتز سینه

عمل پروتز سینه یکی از روش‌های جراحی زیبایی اندام است که جهت بزرگ نمودن سینه‌ها و خوش ‌فرم کردن آن‌ها صورت می‌گیرد. کاشت سینه و بزرگ کردن سینه از عمل‌های جراحی‌ زیبایی اندام مورد پسند خانم‌هاست که طرفداران زیادی در مطب جراحی زیبایی دارد. این عمل، یک عمل جراحی با حداقل تهاجم است که در پروسه‌ای یک تا دو ساعته انجام می‌گردد.

اگر چه که بزرگ کردن سینه دارای ایمنی بالایی می‌باشد، ولی پزشکان متخصص مطب زیبایی اندام، همواره توصیه می‌کنند که پیش از اقدام به انجام دادن پروتز سینه حتماً از مشورت با افراد متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید. در جلسات مشاوره با پزشک، مواردی همچون روش به کار رفته‌شده در جراحی سینه و نوع آن مشخص می‌گردد. همچنین، اندازه و سایز بزرگی سینه بر اساس شکل و آناتومی بدن تعیین می‌گردد.

·         لیفت ران و باسن

لیفت ران و باسن در رده جراحی زیبایی اندام قرار داشته و برای فرم‌دهی به باسن استفاده می‌گردد. این عمل جراحی زیبایی اندام، اغلب در افرادی انجام می‌شود که دچار افتادگی و شل ‌شدگی پوست باسن و ران خود شده باشند. باسن‌هایی که گرد و خوش‌فرم باشند، نشانه‌‌هایی از سلامتی و تندرستی را از خود نشان می‌دهند. این در حالی است که باسن و ران‌های شل و افتاده، ظاهر فرد را خسته، مریض و بدون اعتماد به ننفس نشان می‌دهد.

عوامل زیادی هستند که در شکل ‌گیری ظاهر نامناسب در باسن و ران افراد دخیلند؛ عواملی از جمله چاقی، کم ‌تحرکی، نیروی جاذبه زمین، عوامل ارثی و ژنتیکی و نقایص مادرزادی. جهت رفع کردن این عارضه، روش‌های متعددی وجود دارد. فرم‌دهی به باسن و ران می‌تواند به واسطه ورزش‌های اصلاحی و بدنسازی، پروتز باسن و لیفت ران و باسن انجام گردد.

·         ابدومینوپلاستی

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی از قدرت‌مندترین عمل‌های جراحی زیبایی اندام، ترمیمی یا تغییر شکل‌دهنده می‌باشد که موجب ایجاد حالت ایده‌آل در وضعیت ظاهری شکم می‌شود. بارداری، نوسانات ناگهانی و شدید وزن، از جمله عوامل موثری می‌باشند که موجب به وجود آمدن وضعیت ظاهری نامناسب و نامتقارن در شکم افراد می‌شوند.

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی که Tummy Tuck نیز نامیده می‌شود، روشی منحصربه فرد در جراحی زیبایی اندام است. به صورت خلاصه، هدف از عمل جراحی شکم، برداشتن چربی‌ها و بافت‌های اضافه شکم و بازگردانی قدرت و استقامت به عضلات شکم است.

این روش منجر به تخت شدن و سفتی شکم می‌شود. به واسطه این جراحی زیبایی اندام که اثرات مثبت آن به اثبات رسیده، می‌توان به سادگی، به اهداف خود در زیبایی بدن‌تان برسید.

در عمل جراحی شکم از تکنیک‌های خاص جهت درمان نواحی میانی شکم استفاده می‌شود. جراحی شکم، ابدومینوپلاستی یا تامی تاک، روش جراحی برای بهبود و ترمیم ظاهر شکم از طریق زدودن چربی‌ها و پوست اضافه در ناحیه هیپوگاستر و سفت نمودن عضلات شکم است. این عمل، تهاجمی بوده و در مطب  جراحی زیبایی و تحت نظر متخصص انجام می‌شود.

پیکرتراشی بدن یا لیپوماتیک

پیکرتراشی بدن از عمل‌های جراحی زیبایی اندام و روش غیرتهاجمی جهت کاهش چربی‌های اضافه بدن است. در جدیدترین روش پیکرتراشی، از دستگاهی فوق پیشرفته و حرفه‌ای برای تخلیه، بیرون کشیدن و کاهش چربی‌‌های بدن که به صورت موضعی در زیر پوست قرار گرفته‌اند استفاده می‌گردد. تکنولوژی به کار رفته شده در دستگاه پیکرتراشی بدن، به اندازه‌ای پیشرفته است که باعث ایجاد مزیت زیاد در مقایسه با لیپوساکشن گردیده است. مدت زمان انجام عمل پیکرتراشی بدن،کوتاه‌تر از دیگر روش‌ها بوده و بسته به شرایط بیمار و مهارت پزشک، از ۲ الی ۴ ساعت، متغیر خواهد بود.

در پیکر تراشی بدن، علاوه بر کاهش چربی های اضافی، می‌توان از مزیت‌های دیگری بهره‌مند شد که کاربردهای مفید زیادی را در پی خواهند داشت. خارج شدن سالم سلول‌های چربی از بدن در روش پیکرتراشی بدن، یک مزیت مهم به حساب می‌آید؛ زیرا می‌توان از این چربی‌ها، در سایر عمل‌های جراحی زیبایی اندام به عنوان فیلر استفاده کرد.

پیکرتراشی بدن با استفاده از امواج اینفراسونیک، باعث ایجاد ارتعاشات و نوسانات در حول یک محور ثابت می‌گردد.

دستگاه پیکرتراشی بدن دارای یک کمپرسور است که باعث انتقال هوای فشرده به درون لوله کانولا می‌شود. این لوله با وارد کردن ارتعاشات مداوم و منظم، لرزش‌هایی را به صورت سه ‌بعدی به بافت چربی‌ها وارد کرده و سبب شکسته‌ شدن سلول‌ها می‌شود. بدین طریق، سلول‌های چربی از محلی که به بافت‌های بدن متصل شده‌ جدا گردیده و بدون تخریب آن‌ها، چربی‌ها را از طریق ساکشن (مکش) از بدن خارج می‌کند.

پیکرتراشی بدن، از جمله عمل‌های محبوب و پرطرفداری است که به دلیل نتایج عالی و دقیقی که دارد، در مطب جراحی زیبایی انجام می‌شود.

مزایای پیکرتراشی بدن

• یکنواخت شدن چربی‌های زیر پوست
• شکل دهی موثر به بافت‌های بدن
• دوره نقاهت کوتاه در پیکرتراشی بدن
• استفاده از بی‌حسی موضعی به جای بی‌هوشی
• احتمال اندک برای ایجاد عفونت یا آمبولی
• جراحات اندک و کم‌تهاجمی بودن عمل

·         لیپوست

لاغری با لیپوست ‌با استفاده از دستگاهی به همین نام انجام می‌گردد. لیپوست همانند لیپوماتیک یا پیکرتراشی بدن، از روش‌های غیرتهاجمی برای زدودن چربی‌های موضعی به خصوص برداشتن چربی شکم می‌باشد. در روش لیپوست، با بهره‌مندی از ویژگی‌های تنظیم دمای محلول، دمای بدن را به صورت ثابت نگه‌ داشته که این وضعیت باعث افزایش مدت زمان بی‌حسی، آرامش و امنیت جسمانی فرد می‌شود.

لیپوست و تکنولوژی آن، اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. دستگاه لیپوست توسط شرکت آلمانی Moller طراحی شده و تمام مجوزها و استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا، استاندارد CE اروپا و مجوزهای وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی را داراست. از این رو، انواع مطب جراحی زیبایی اندام به استفاده از این دستگاه روی آورده‌اند.

روش لیپوست نه تنها این امکان را می‌دهد که از چربی‌های خارج شده از بدن، در نقاط دیگر بدن نیز استفاده شود، بلکه هزینه‌های مرتبط با آن نیز در مقایسه با سایر عمل‌های جراحی زیبایی اندام بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. در لاغری با لیپوست و عمل برداشتن چربی شکم، با وارد کردن فشار، چربی‌ها از نواحی زیرین پوست به بیرون کشیده می‌شوند. یکی دیگر از مزایای مهمی که لیپوست دارد، عدم استفاده از بیهوشی در فرآیند انجام آن است.

·         واترجت

پیکرتراشی با واترجت، از نیروی آب برای در هم شکستن‌ بافت‌های چربی استفاده می‌کند. در دستگاه پیکرتراشی با آب، به جای استفاده از نیروی زیاد برای شکستن چربی‌های بدن، از نیروی آب برای وارد آوردن فشار به چربی‌ها و تخلیه کردن آنها از بدن استفاده می‌گردد.

پیکرتراشی با آب، تکنولوژی خاص، پیشرفته و منحصربه فردی دارد. در پیکرتراشی با دستگاه بادی جت یا واترجت، می‌توان از نیروی آب برای تخلیه چربی از بدن کمک گرفت. پیکرتراشی با آب قادر است تورم، عفونت و کبودی‌های بعداز عمل را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

واترجت در جراحی زیبایی اندام

پیکرتراشی با واترجت موفق شده است عوارض ناشی از عمل را به شکلی چشمگیر کاهش دهد. در لیپوماتیک با این دستگاه، الزامی به گذار از دوره‌های سخت نقاهت که در روش‌های لاغری سنتی چون لیپوساکشن وجود دارد، نیست.
واترجت لاغری توانسته است، نشانگر خلاقیت در ابداع و تهیه تجهیزات پزشکی باشد. پیکرتراشی به این روش، نه تنها نتایج عالی در پی داشته، بلکه هیچ‌گونه آسیبی به رشته‌های عصبی، مویرگ‌ها و رگ‌های خونی و بافت‌های اطراف چربی‌های بدن وارد نمی‌کند. دستگاه پیکرتراشی بادی جت توسط شرکت آلمانی ®Human med ساخته شده است.

·         اولترازد

عمل لاغری با دستگاه اولترازد از روش‌های کم‌‌ تهاجمی برای تخلیه چربی‌های اضافه موجود در بدن می‌باشد. لاغری با اولترازد به عنوان یکی از روش‌های موثر شناخته می‌شود که مانند لیپوست با کمترین عوارض ناشی بعد از عمل همراه می‌باشد.

حتی به نوعی می‌شود گفت که استفاده از این روش‌ها، بدون مخاطره و  بدون ریسک هستند. لاغری با دستگاه اولترازد، از طریق دستگاه اولترازد (Ultra-Z) انجام می‌گردد. این دستگاه توسط شرکت سینرون (Syneron) ابداع شده است. تکنولوژی خاص، منحصر به فرد و خارق‌العاده این دستگاه، باعث به حداکثر رسیدن بازدهی و راندمان آن در کاهش چربی‌های بدن، زیبایی اندام و لاغری شده است.

دستگاه اولترازد، یکی از جدیدترین دستاوردهای علم پزشکی در حوزه جراحی زیبایی اندام است. پیکرتراشی و تناسب اندام با دستگاه لاغری اولترازد می‌تواند بدن و اندام زنان و مردان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به مناسب‌ترین حالت ممکن خود تبدیل نماید.

در حال حاضر، بیش از دویست دستگاه مختلف برای کوچک نمودن و حذف چربی‌ها از بخش‌های مختلف بدن وجود دارد. لاغری با دستگاه اولترازد را می‌توان به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع روش لاغری در نظر گرفت. مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش، کسب نتیجه مطلوب در سریع‌ترین زمان ممکن است.

·         پروتز باسن

پروتز باسن از عمل‌های جراحی زیبایی اندام است که برای خوش‌فرم کردن بدن صورت می‌پذیرد. نقش باسن در ایجاد زیبایی در بدن، بسیار مهم و موثر است. بسیاری از خانم‌ها برای داشتن اندامی زیبا، تلاش‌های زیادی را به طرق مختلف صورت می‌دهند.

برای رسیدن به این هدف، روش‌های بسیاری وجود دارد. برخی از خانم‌ها و یا حتی آقایان، با انجام ورزش‌های سخت، نفس‌گیر و سنگین و برخی با رژیم‌های غذایی به دنبال رسیدن به این هدف هستند.

عمل‌های جراحی زیبایی اندام و استفاده کردن از پروتز‌ها نیز یکی دیگر از همین روش‌هاست. پروتزها در بخش‌های مختلف از بدن از جمله لب‌، سینه و باسن قرار گرفته و با ایجاد حجم و یا اصلاح فرم، باعث افزایش زیبایی در آن قسمت می‌شوند. عمل جراحی زیبایی باسن با استفاده از پروتز، از عمل‌های پرطرفدار و محبوب در تمام دنیاست.

پروتز باسن به منظور بزرگ کردن یا رفع ناهنجاری‌های آن صورت می‌گیرد. این عمل باعث می‌شود که شکل ظاهری باسن و لگن، بهتر شده و زیباتر به نظر برسد.

در عمل‌های جراحی زیبایی باسن که به جهت بزرگ کردن آن انجام می‌گردد، روش‌هایی همچون تزریق چربی، پروتز باسن و همچنین، در برخی موارد نیز ترکیبی از این دو روش به کار گرفته می‌شود. پروتزهای به کار رفته شده در  باسن که از جنس سیلیکون می‌باشند، با ایجاد برشی به طول ۵ سانتی‌متر در چین باسن، از ناحیه‌ای موسوم به ساکروم وارد بدن گردیده و در محل مورد نظر قرار می‌گیرد.

انجام عمل پروتز باسن می‌تواند منجر به رفع شدن تختی باسن، گرد شدن و برجسته ‌شدن آن شود. در مواردی هم عمل پروتز باسن برای ایجاد توازن در باسن افرادی صورت می‌گیرد که دارای مشکلات مادرزادی هستند. همچنین، گاهی نیز افرادی پیدا می‌شوند که از بزرگ بودن ناحیه باسن خود شکایت دارند. در چنین مواردی، مطب جراحی اندام اقدام به تخلیه چربی ناحیه مورد نظر خواهد کرد.

برای مشاوره تماس بگیرید  »

نظر دکتر نجف بیگی در مورد جراحی زیبایی اندام

نظرات مراجعه‌کنندگان

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست