دست‌هایی که با جراحی لیفت بازو زیبا می‌شوند!

جراحی لیفت بازو برای بازو شل
جراحی زیبایی اندام

جراحی لیفت بازو از جمله عمل‌های زیبایی است که در دسته پیکرتراشی قرار می‌گیرد. در عمل جراحی براکیوپلاستی هدف آن است که بتوانیم پوست و چربی‌های اضافی در قسمت زیرین بازو را حذف کنیم.

این عارضه در اثر شل شدن بافت بازو و با حضور متراکم چربی‌ها صورت می‌گیرد. عارضه‌ای که در نهایت بازویی با ظاهری نه چندان جذاب را برای افراد رقم خواهد زد.

از آنجایی که لیفت بازو در اثر اجتماع تراکم چربی‌ها در ناحیه بازو می‌باشد، یک ایده منطقی برای درمان آن، استفاده از انواع روش‌های ورزشی است تا با شکستن چربی‌ها اقدام به پیکرتراشی داشته باشیم؛ اما فعالیت‌های ورزشی تا جایی می‌تواند اثرات این تراکم نابهنجار چربی‌ها را مرتفع سازند.

در این بین برای دستیابی به بازوهایی زیبا و یکدست چاره‌ای نیست، جز اینکه جراحی لیفت بازو را انجام دهیم. از این رو، برای آنها که از عارضه افتادگی بازو رنج می‌برند، پرداختن به جراحی لیفت بازو توصیه می‌شود. اما لازم است تا از جزئیات و نحوه انجام این عمل پیکرتراشی توسط متخصص پیکرتراشی اندکی بیشتر بدانند.

دلایل افتادگی بازوها و نیاز به جراحی لیفت بازو چیست؟

بازوها از بافت بسیار منسجمی برخوردار هستند. این ناحیه از بدن برای تامین تحرک بالایی که دارد، از تعداد قابل توجهی از عضلات بلند و قدرتمند تشکیل شده است. عضلاتی که در طول زندگی انسان‌ها قرار است تا حرکت دست آنها را تامین نمایند. از این رو، می‌توان بافت حاکم بر بازوها را از جمله منسجم‌ترین قسمت‌های بدن در نظر گرفت. لکن در اثر اضافه وزن‌های بالا که همراه با چاقی‌های مفرط است، حجم بالایی از چربی در ناحیه بازوها اجتماع خواهد کرد. حالا اگر افراد با چاقی مفرط بخواهند تا مسیر لاغری در پیش گیرند، اگر چه می‌توانند بافت چربی قابل توجهی را شکسته و از بدن خود خارج سازند؛ اما هیچ راه حلی برای تقابل با رشد پوست و بافت چربی شکسته شده در ناحیه بازوها نخواهند داشت. در چنین زمانی است که شاهد عارضه افتادگی بازو‌ها هستیم.

دلیل دیگری که می‌تواند باعث بروز عارضه افتادگی بازو باشد‌، تخریب بافت منسجم بازوها است. این دلیل غالباً با افزایش سن و تحلیل عضلات دیده می‌شود. از مشکلات افراد مسن، ضعیف شدن بافت‌های مستحکم پوست است. به طوری که پوست، آن انعطاف بالای خود را از دست خواهد داد و قادر نیست شکل یکپارچه خود را حفظ کند. این مشکل با شل شدگی پوست در تمام نقاط بدن افراد مسن، خصوصاً در نواحی بازو دیده می‌شود.

عمل جراحی براکیوپلاستی را می‌توان برای هر دو گروه انجام داد. البته لازم است تا با حضور در مطب های تخصصی در این امر همراه با مشاهده‌های کامل پزشکی، مسیر درست در عمل جراحی لیفت بازو را در پیش بگیرند؛ چرا که در انجام جراحی لیفت بازو لازم است تا درک کاملی از دلیل افتادگی بازو، میزان تخریب بافت‌ها و نحوه انجام عمل صورت گرفته باشد.

قبل و بعد از لیفت بازو

آگاهی، اولین گام برای موفقیت در جراحی لیفت بازو

افتادگی بازو یکی از رایج‌ترین عارضه‌های پوستی است. عارضه‌ای که بازوها را با ظاهری نه چندان مطلوب همراه خواهد کرد. نوسانات شدید در وزن در کنار تخریب بافت بازو و یا پوست در بروز این عارضه نقش دارند. لذا لازم است تا قبل از اقدام به عمل جراحی براکیوپلاستی آگاهی کامل از تمام جزئیات این عارضه کسب کرده باشیم.

برای مثال ممکن است عارضه افتادگی بازو در اثر شکست بافت چربی باشد، مادامی که بافت پوست همچنان قدرت لازم برای تشکیل بازوهای یکدست را دارد. در این حالت می‌توان با یک عمل لیپوساکشن یا عمل لیپوماتیک از شر چربی‌های تخریب‌شده خلاص شد.

گاهی هم ممکن است که افتادگی بازو همراه با پوستی ضعیف شده باشد، اما عضلات بازو همچنان استوار بر جای خود مانده‌اند. برای چنین مواقعی انجام عمل جراحی براکیوپلاستی منطقی به نظر می‌رسد. تمام این موارد اطلاعاتی است که باید توسط پزشک متبحر استخراج گردد.

از طرفی، جراحی لیفت بازو در دسته عمل‌های کامل جراحی قرار دارد و همراه با بیهوشی کامل صورت می‌گیرد. لذا سوابق پزشکی افراد مورد توجه پزشک قرار خواهد گرفت. اینکه بیمار چه سوابق پزشکی و مصرف داروهای خاص را داشته و تا چه اندازه احتمال اختلالات دارویی وجود دارد.

لازم است تا میزان قدرت و سلامت قلب برای انجام عمل جراحی براکیوپلاستی مورد ارزیابی قرار گیرد. این اطلاعات همراه با یک نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرام استخراج خواهد شد. موارد پزشکی دیگری مانند قدرت شش‌ها، میزان قند خون، حضور عفونت‌های احتمالی و… نیز از اهمیت برخوردار هستند. تمام این سختگیری‌ها در مقدمات جراحی لیفت بازو برای آن است که این پیکرتراشی از طریق بیهوشی کامل بدن انجام می‌شود. لذا باید رفتار پزشک در قبال این عمل جراحی به مانند دیگر عمل‌های سطح بالای پزشکی باشد و قبل از آغاز کار از توانمندی بیمار در اجرای موفق عمل همراه با بیهوشی عمومی بدن اطمینان حاصل کرد.

احساس نیاز به لیفت بازو

نحوه انجام عمل جراحی براکیوپلاستی

در جراحی لیفت بازو هدف آن است که با حذف مقداری از پوست‌های افتاده شده و یا بافت‌های تخریب‌شده چربی در ناحیه بازو، فرم ایده‌آل آن را به دست آورد. پس با یک جراحی آن هم با تمام ابعاد آن مواجه هستیم که لازم است در بیمارستان یا در یک مطب با سطح تجهیزات کامل جراحی صورت گیرد.

در عمل جراحی براکیوپلاستی بسته به وسعت افتادگی بازو و اینکه لازم است تا چه اندازه فرم دهی بافت بازو را انجام داده باشند، برش بزرگ در پوست ناحیه زیر بازو ایجاد می‌کنند. گاهی بزرگی این برش‌های طولی آنچنان است که تمام نواحی بازو از زیر بغل تا آرنج بیمار را درگیر خواهد کرد.

البته این برش‌های طویل لزوما به شکل مستقیم انجام نمی‌شوند. گاها بنا به تشخیص پزشک ممکن است به شکل هلالی و یا زیگزاگی نیز باشند. روش برش‌های غیرمستقیم مانند برش‌های هلالی و یا زیگزاگی در بهبود هر چه سریعتر اسکارها موثر هستند.

به هر صورت، با توجه به ابعاد افتادگی بازو و اینکه این افتادگی تا چه اندازه از فرم بازو را تخریب کرده است، اسکار بزرگی در ناحیه زیرین بازو ایجاد خواهد شد که در امتداد عمل جراحی، پوست و چربی‌های قسمت‌های هلالی شکل جدا شده و بافت پوست با هدف فرم‌دهی مناسب بازو لیفت داده خواهد شد.

لازم است تا در انتهای جراحی لیفت بازو، پانسمان محکم و البته دقیقی صورت گیرد. این پانسمان همراه با باندهای کشی به شکلی مستحکم، استقرار بازوی ترمیم شده را در محافظتی کامل تکمیل خواهد کرد. در این مرحله از لوله‌های موقت در محل بازوی ترمیم‌شده برای خروج مایعات احتمالی که بر اثر عمل جراحی پدید می‌آیند، استفاده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی دیگر جراحی های لیفت، مقاله لیفت ران و باسن را از دست ندهید.

الزامات پزشکی در دوران نقاهت عمل لیفت بازو

دوره نقاهت عمل لیفت بازو در حدود ۱ الی ۲ هفته می‌باشد. این جراحی پس از به هوش آمدن بیمار نیاز چندانی به مراقبت‌های ویژه پزشکی ندارد و بیمار غالباً قادر است تا در روز پس از انجام عمل جراحی لیفت بازو، محل بیمارستان و یا مطب را ترک کند؛ اما موفقیت در بهبود هر چه سریعتر زخم‌های ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی بستگی به میزان طول برش، عمق تخریب لایه‌های چربی و البته مراقبت‌های خود بیمار دارد.

غالبا می‌توان این انتظار را داشت که بیمار پس از گذراندن این دو هفته، فعالیت‌های طبیعی در زندگی جاری خود را از سر بگیرد. اگر چه لازم است تا برای انجام فعالیت‌های سنگین‌تر مانند حرکت‌های ورزشی تا پایان هفته ششم از انتهای عمل جراحی صبر کند.

در مدت زمان گذراندن نقاهت که غالباً در دو هفته ابتدای پس از عمل جراحی است، لازم است تا برخی مراقبت‌های ویژه از محل زخم صورت گیرد. مراقبت‌هایی مانند چگونگی شستشوی آن و مصرف برخی از داروهای خاص برای التیام هر چه سریعتر زخم‌ها که دوز مصرف آنها توسط پزشک معالج تجویز خواهد شد.

بهتر است پانسمان در روزهای ابتدایی پس از جراحی لیفت بازو برداشته شود و موقعیت بازو همراه با ساپورت‌های تنگ و مخصوصی نگه داشته شود. این کار باعث فرم گیری بهتر بازوهای لیفت‌شده خواهد شد.

یکی از مهمترین نکات در دوره نقاهت، چگونگی حرکت دادن بازوهای لیفت شده می‌باشد. اولین توصیه آن است که بیمار در حد ممکن همراه با برنامه‌های منظم در شبانه‌روز به مقداری که پزشک توصیه خواهد کرد، بازوان خود را جا به جا کند. این کار در ساعات ابتدایی پس از انتهای جراحی لیفت بازو ضرورت دارد. لازم است پزشک از سلامت سیستم عصبی و همچنین عضلانی بیمار اطمینان کامل کسب کرده باشد.

لیفت بازو قبل و بعد

مزایای جراحی لیفت بازو کدامند؟

در نگاه درمانی انجام هر گونه عمل جراحی، آخرین ایده پزشکی است. زمانی که واقعا نمی‌توان هیچ راه حل طبیعی و یا درمان دارویی برای رفع بیماری و یا عارضه خاصی مطرح کرد، عمل‌های جراحی انجام می‌گیرد. لذا نمی‌توان برای هر نوع از افتادگی بازوها انجام عمل جراحی براکیوپلاستی را توصیه نمود.

اما اگر ابعاد افتادگی تا اندازه‌ای است که هیچ ایده طبیعی‌تری برای رفع عارضه وجود ندارد، انجام جراحی لیفت بازو منطقی‌ترین و البته یکی از بهترین ایده‌های درمانی خواهد شد؛ چرا که:

 همراه با شکافی تقریباً کوچک در سطح پوست است. زخمی که از ناحیه زیر بازو برش خورده و این ناحیه کاملاً از دید خارج است. از این رو، می‌توان جراحی لیفت بازو را با کمترین تأثیر منفی در زیبایی پوست دانست.
 در جراحی لیفت بازو ترشحات و مایعات خاصی از بدن خارج نمی‌شود.
 این عمل پیکرتراشی از دوره نقاهت تقریباً کوتاهی برخوردار است و می‌توان صرف گذشت چند روز تمام فعالیت‌های عادی روزانه را انجام داد.

خطرات انجام جراحی لیفت بازو

هیچ پزشکی در هیچ سطحی از توانمندی نمی‌تواند هیچ عمل جراحی را عاری از خطرات و عوارض معرفی کند. به هر حال، در هر عمل جراحی از بی‌حسی تا بیهوشی قرار است تا مسیر طبیعی بدن برای مدتی کوتاه تحت تاثیر تیغ جراحان قرار گیرد. عمل جراحی براکیوپلاستی با هدف ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در ناحیه بازوها انجام می‌شود و درمانی موثر است؛ اما می‌تواند تبعات اندک و گاها پیچیده‌ای نیز داشته باشد.

  •  وجود برش‌هایی که زیبایی پوست را تحت تاثیر می‌گذارند. این مشکل غالبا بر اثر سهل انگاری و یا عدم تسلط کافی پزشک به وجود می‌آید.
  •  خونریزی‌های گسترده. شکافتن پوست بدون خونریزی نخواهد شد. مقداری از خونریزی در حین و گاها اتمام عمل جراحی برایکوپلاستی اجتناب‌ناپذیر است. اما ممکن است در صورت بخیه نامناسب و یا انجام فعالیت‌های بدنی سنگین در دوره نقاهت، خونریزی‌های شدیدی اتفاق افتد.
  •  طولانی شدن مدت زمان ترمیم زخم. این مشکل گاها برای برخی از افراد که در خون خود از سطح پلاکت‌های کافی برخوردار نیستند، دیده می‌شود.
  •  آسیب به بافت‌های عصبی و یا حرکتی در بازو. در عمل جراحی برایکوپلاستی هدف آن است که پوست‌های افتاده و یا بافت‌های چربی تخریب‌شده را حذف کنیم. لکن در این حذف کردن، بافت‌های هدف تیغ جراح در کنار دیگر بافت‌های بازو قرار می‌گیرند. احتمال آنکه اعصاب و یا رگ‌های خونی و البته بافت ماهیچه‌ها مورد آسیب قرار گیرند، وجود دارد.
  •  درد‌های پایداری که در امتداد آسیب‌های پایانه‌های عصبی در بافت چربی ممکن است، بوجود آیند.
  • تورم در دست‌ها و انگشتان دست که البته در روز‌های ابتدایی از انتهای عمل جراحی برایکوپلاستی وجود دارند. تداوم حضور این ورم‌ها نگران‌کننده خواهد شد.
  •  ممکن است پزشک نتواند تقارن مطلوبی میان بازو‌های هر دو سمت ایجاد کند.

افتادگی بازو‌ها یک عارضه رایج در افراد جوان نیست. این عارضه در اثر تخریب بافت پوست و تجمع نابهنجار چربی‌ها اتفاق می‌افتد. لذا عمده افراد که از عمل جراحی لیفت بازو استقبال می‌کنند، ‌در محدوه میانسالی حضور دارند. البته این طور نیست که تنها افراد با موفقیت در حذف چربی‌های بازو است که می‌توانند چنین جراحی را انجام دهند؛ بسیاری از افراد با حجم بالای بافت چربی در بازو‌ها هم می‌توانند این جراحی زیبایی را به انجام رسانند.

در واقع، هر کسی که می‌خواهد از بازو‌هایی زیبا برخوردار باشد‌، می‌تواند این عمل پیکرتراشی را انجام دهد؛ به شرط آنکه قبل از پرداختن به هر نوع اقدام جدی مورد معاینه یک پزشک متبحر قرار گرفته باشند.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست