چگونه در جراحی لیفت ران، پاها یکدست و زیبا می‌شوند؟

جراحی لیفت ران
جراحی زیبایی اندام

جراحی لیفت ران با هدف شکل‌دهی بافت‌های تخریب‌شده در ناحیه ران انجام می‌پذیرد. در جراحی لیفت ران پزشک معالج سعی دارد تا بتواند از طریق کاهش پوست اضافی و یا چربی‌های شکسته شده، سطح ناهموار ران را شکل دهد. در نتیجه، آنچه در انتهای یک عمل جراحی کشیدن پوست ران حاصل می‌شود، پوستی صاف‌تر همراه با طرحی طبیعی برای ران‌ها و قسمت‌های تحتانی بدن می‌باشد.

چه افرادی به جراحی لیفت ران نیاز دارند؟

انسان‌ها در طول زندگی خود، دوره‌های مختلفی را سپری می‌کنند. کمتر کسی است که بتواند در یک دوره طولانی، سبک زندگی مشخص و هدفمندی را دنبال کرده باشد. عمده کسانی که می‌خواهند تحت عمل جراحی کشیدن پوست ران قرار گیرند، در دوره‌هایی از زندگیشان، به صورت قابل توجهی، چاق بوده‌اند و طی مراحلی از کاهش وزن، حالا با پوست‌هایی افتاده و یا بافت‌هایی تخریب‌شده از چربی مواجه شده‌اند.

چنین تخریب‌هایی را دیگر نمی‌توان از طریق ورزش کردن و یا رعایت رژیم‌های غذایی مرتفع نمود. از طرفی، رسیدن به اندام‌هایی سفت و جوان و البته شاداب، مورد توجه همگان است. در چنین حالتی است که انواع عمل‌های زیبایی در حوزه پیکرتراشی و توسط متخصص پیکرتراشی مطرح می‌شوند. جراحی لیفت ران یکی از متداول‌ترین آنها است.

پزشکان در جراحی لیفت ران به دنبال چه چیزی هستند؟

در ساختار طبیعی بدن، ران‌ها از بافتی بسیار منسجم، یکپارچه و البته عضلانی برخوردار هستند. از طرفی محیط زیر پوست ران و اندام‌های تحتانی بسیار مستعد تجمع چربی‌های اضافی بدن می‌باشد. از این رو، در صورت داشتن یک سبک زندگی غلط، احتمال آنکه در ناحیه ران و اندام‌های تحتانی بدن با توده‌های چربی آن هم به شکل نامناسب مواجه باشیم، بسیار بالا است.

ناحیه ران کاملاً تحت تاثیر اندام‌های تحتانی بدن قرار دارد. خصوصاً فشار تجمع چربی‌ها در پهلو و باسن کاملاً موضع ران را تحت تاثیر می‌گذارد. حالا اگر فرد درگیر با چنین وضعیتی بخواهد همراه با تغییر در سبک زندگی سعی در فرم دهی بدن داشته باشد، تقریباً تمام چربی‌های تخریب‌شده به همراه پوست‌های اضافی در اندام‌های تحتانی رو به سمت ران افتاده و کاملا آن را از فرم طبیعی خارج خواهند کرد.

در جراحی کشیدن پوست ران به دنبال آن هستیم که بتوانیم پوست اضافی را حذف کنیم. البته لازم است تا فرم بافت‌های ران را اصلاح نموده و فشار چربی‌های اندام‌های تحتانی را مرتفع سازیم. در نهایت، آنچه در یک جراحی کشیدن پوست ران اتفاق می‌افتد، تلاش برای فرم دهی ران همراه با پوستی صاف و یکدست از طریق کشیدن پوست می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره لیفت برای اندام های مختلف بدن ، مقاله ی لیفت باسن را مطالعه کنید.

چه کسانی می‌توانند جراحی لیفت ران را انجام دهند؟

افراد به صرف داشتن ران‌های افتاده و یا از فرم خارج شده نمی‌توانند اقدام به جراحی لیفت ران و باسن و یا هر نوع عمل پیکرتراشی دیگری داشته باشند. چنین عمل زیبایی الزاماتی دارد که لازم است فرد متقاضی شرایط کافی را داشته باشد. شرایطی مانند:

  • رسیدن به وزنی ثابت: از آنجا که افراد در انتهای دوره‌های کاهش وزن خود علاقمند به انجام چنین عمل زیبایی هستند، لازم است تا وزن خود را در یک محدوده ثابت نگه دارند. اگر قرار است نوسان وزنی وجود داشته باشد و یا اینکه فرد بخواهد دوباره سبک زندگی سابق خود را از سر بگیرد، قطعاً نمی‌توان به موفقیت عمل جراحی لیفت ران امید داشت.
  • در فرد متقاضی عمل جراحی لیفت ران، هیچ گونه منع پزشکی وجود نداشته باشد. افرادی که از دوره‌های ترمیم طولانی زخم برخوردار هستند و یا آنهایی که مشکلات قلبی، ریوی و یا فشار خون دارند، مستعد چنین عملی نمی‌باشند.
  •  غیرسیگاری‌ها و یا آنها که برای مدت طولانی سیگار را کنار گذاشته‌اند؛ افراد سیگاری به جهت ضعف در قوای تنفسی مستعد انجام عمل جراحی و بیهوشی نیستند.
  •  لازم است تا فرد متقاضی عمل جراحی لیفت ران، دیدگاه واقع‌بینانه‌ای از نتیجه عمل داشته باشد. به هر حال، قرار نیست تا با یک عمل جراحی، پزشک جادو کرده باشد. بافت‌های تخریب شده را تا حدودی می‌توان اصلاح کرد. لذا باید نگرش منطقی از آنچه در انتهای عمل می‌خواهند، داشته باشند.

یکی از معضلات رایج در مواجهه افراد با جراحی لیفت ران آن است که اکثر افراد با ران‌های از فرم خارج شده این عمل زیبایی را مناسب برای خود می‌دانند. لذا به هر ترتیبی در تکاپوی انجام آن هستند. عمل جراحی کشیدن پوست ران یا به طور کلی عمل کشیدن پوست بدن بعد از لاغری برای زمانی است که با بافت پوست افتاده همراه با چربی‌های تخریب‌شده مواجه هستیم. در چنین حالتی، پوست آنچنان از فرم خارج شده است که در صورت خروج چربی‌های اضافی قادر نیست تا حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و آن فرم صاف و یکدست ران را بدست آورد.

اما برای بسیاری از افراد این گونه نیست؛ برخی همچنان از پوست منسجم و یکدستی برخوردار هستند که تحت تاثیر تجمع چربی‌ها، کشیده شده است. چنین افرادی با یک دوره عمل لیپوساکشن می‌توانند فرم ایده‌آل ران را داشته باشند. فقط لازم است تا اندکی در نیل به این هدف صبور باشند.

البته گاها برای کمترین اثرات تخریبی بر پوست همراه با کمترین برش در بافت‌های قسمت ران، پزشکان ترکیبی از عمل لیپوساکشن با عمل لیفت ران را توصیه می‌کنند. به این ترتیب که در مقدمات امر با استفاده از روش لیپوساکشن، چربی‌های اضافی در زیر پوست تخلیه شده و با وجود بافت کمتر از چربی‌های مازاد، عمل سبک‌تری از جراحی لیفت ران صورت خواهد گرفت.

مقدمات برای انجام پیکر تراشی در محدوده ران‌ها

جراحی لیفت ران از دسته عمل‌های زیبایی است و تمام این دسته از جراحی‌ها جدا از حضور فرمی نامناسب از بدن، درگیر بحث های روانشناسی نیز هستند. در مقدمات برای آماده‌سازی عمل لیفت ران لازم است تا خواسته‌های فرد متقاضی از نگاه پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.

اینکه چه چیزی باعث شده است تا فرد احساس نیاز به چنین عملی داشته باشد؟ آیا انتظارات فرد از انتهای جراحی لیفت ران منطقی است و می‌توان به فرم ایده‌آلی که می‌خواهد برسد؟ اگر نمی‌شود و یا انتظارات فرد متقاضی منطقی نیست، لازم است تا پزشک همراه با مشاوره‌های علمی سعی در منطقی کردن سطح انتظارات داشته باشد.

در نهایت، پس از آنکه شرایط فرد متقاضی برای انجام عمل لیفت ران مورد تایید قرار گرفت، لازم است تا توانمندی‌های بیمار برای گذراندن چنین جراحی‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد. مواردی مانند:

  •  بررسی کامل از وضعیت سلامت بیمار، خصوصا سلامت قلب و سیستم عروقی
  •  انجام برخی از آزمایش‌هایی که سعی در کسب برخی از اطلاعات از بدن بیمار دارند.
  •  انتخاب یک روش درمانی مناسب، اینکه عمل لیفت ران چگونه و با چه ابعادی صورت گیرد؟ آیا انجام لیپوساکشن ضرورت دارد؟
  •  تجویز برخی از داروهای خاص که مقدمات عمل جراحی را فراهم خواهد کرد.
  •  منع از مصرف برخی از داروهای خاص مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی و… .

مراقبت‌ها پس از انجام عمل لیفت ران

دوران بهبودی تا رسیدن به نتایج مطلوب در عمل جراحی لیفت ران دو مقوله متفاوت است. از این رو، لزوما قرار نیست تا در انتهای دوران نقاهت عمل جراحی نتایج مطلوب مورد نظر خود را کسب کنید. دوره نقاهت عمل جراحی لیفت ران چیزی در حدود ۲ هفته می‌باشد و بیمار می‌تواند پس از گذراندن مدت زمان مذکور، فعالیت‌های جاری زندگی خود را آغاز کند.

البته برای آغاز فعالیت‌های سنگین بدنی مانند انجام ورزش یا پیاده‌روی‌های طولانی، لازم است تا انتهای هفته ششم از پایان عمل جراحی لیفت ران صبر نماید؛ اما پایان این دوره لزوماً پایان پیکرتراشی در قسمت ران نخواهد بود. اگر چه در انتهای عمل لیفت ران نتایج آن کاملاً مشهود می‌باشد؛ اما رسیدن به نتایج ایده‌آل یعنی آن چیزی که از یک عضو ران با سطحی یکدست و پوستی کشیده انتظار می‌رود، به چند ماه گذشت زمان نیاز دارد.

فردی که عمل لیفت ران را انجام داده است، در تمام این مدت و حتی برای تمام عمر باید سبک زندگی خود را توام با مصرف مواد غذایی متعادل و البته ورزش برای همیشه داشته باشد تا بتواند وزن خود را ثابت نگه دارد.

دوره نقاهت عمل جراحی لیفت ران

خطرات عمل جراحی لیفت ران

هرگز نمی‌توان یک عمل جراحی را عاری از تبعات دانست. خصوصاً عمل‌های جراحی که همراه با بیهوشی و حذف قسمتی از اندام‌های بدن هستند. با این مقدمه، احتمالاً نباید در انجام عمل جراحی لیفت ران به دنبال یک جریان کاملاً امن پزشکی باشیم. لکن طیف گسترده‌ای از خطرات احتمالی همراه با عمل جراحی لیفت ران ناشی از عدم تسلط پزشک معالج است.

مسیر اشتباه در انجام عمل، عدم درک نوع افتادگی و یا ابعاد آن و نبود توجهات لازم در اطلاعات پزشکی بیمار از جمله دلایل در ایجاد برخی مشکلات برای عمل جراحی لیفت ران می‌باشند. برخی از خطرات نیز در اثر کم توجهی خود بیمار در دوران نقاهت است. خطراتی که با اندکی دقت هرگز پدیدار نخواهند شد. به هر صورت، عمده مشکلات در عمل جراحی کشیدن پوست ران را می‌توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

  • وجود دردهای طولانی مدت
  • عدم جذب کامل بخیه‌های درونی که ممکن است بیرون زده و در سطح پوست قابل مشاهده باشند.
  • ترمیم نامطلوب زخم ناشی از عمل لیفت ران اعم از بدشکلی، جمع شدن پوست و یا چین خوردگی در محل بخیه
  • ترومبوز وریدی که می‌تواند مشکلات قلبی و ریوی ایجاد کند.
  • خونریزی‌های مکرر که در اثر سهل انگاری در دوران نقاهت ایجاد خواهد شد.
  • عفونت‌ها که همواره در پس خونریزی‌ها، هر زخمی را تهدید می‌کند.
  • تجمع مایعات در محل ترمیم زخم
  • تبعات پس از انجام بیهوشی عمومی بدن که ممکن است باعث تغییراتی در احوال عمومی بیمار باشد و گاها همراه با خطرات جدی است.
  • تخریب بافت چربی همراه با مرگ سلول‌های چربی در عمق پوست که باعث عارضه نکروز خواهد شد.
  • عدم قرینگی در ران‌های بیمار

قسمت عمده‌ای از عوارض و خطرات عمل لیفت ران می‌تواند برای بسیاری نگران کننده باشد. به هر حال، برخی از این خطرات جنبه‌های حیاتی از زندگی بیمار را درگیر خود خواهند کرد؛ اما درک این نکته که عمده خطرات در اکثر محل‌های جراحی از موارد خاصی هستند و اینکه تعداد قابل توجهی از موارد ذکرشده نیز با بهره‌مندی از مهارت‌های یک کادر درمانی متبحر مرتفع خواهد شد، ماجرای عمل لیفت ران را آنچنان هم پیچیده نخواهد کرد.

در نظر داشته باشید که موفقیت در جراحی لیفت ران جدا از مهارت در دستان پزشک معالج، در گرو همت بیمار نیز می باشد. توجه کامل به توصیه‌های پزشکی زمینه موفقیت در جراحی لیفت ران است.

پرهیز از فشار زیاد به ناحیه تحت عمل، استفاده از لباس‌های مناسب، انجام حرکت‌های ورزشی مطلوب و در نهایت مصرف داروهای تجویز شده در دوران نقاهت، بهبود هر چه سریعتر زخم را باعث خواهد شد.

گاهی لازم است تا سبک زندگی افراد در دوران پس از انجام جراحی کشیدن پوست ران تغییر کند. اگر قرار باشد تا به مانند سابق شاهد مصرف بیش از اندازه مواد غذایی باشیم و یا اینکه تحرک بدنی لازم وجود نداشته باشد، مطمئن باشید که احتمال بازگشت به دوران چاقی و در پی آن افتادگی ران‌ها همواره وجود دارد. عمل جراحی لیفت ران یک مقدمه برای آغاز زندگی جذاب‌تری است. زندگی‌ای که می‌خواهد همراه با سبک سالم‌تری باشد.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست