جراحی لیفت پشت کمر برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی لیفت پشت کمر
جراحی زیبایی اندام

جراحی لیفت پشت کمر از نمونه جراحی های لیفت است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از رایج‌ترین مشکلات خانم‌هایی که دچار اضافه وزن هستند، چربی‌های انباشته شده در ناحیه پشت کمر است. این چربی‌ها، بسیار مقاوم هستند و حتی بعضا، به‌وسیله رژیم غذایی نیز، به‌سختی کاهش پیدا می‌کنند. پس برای از بین بردن آن، نیاز به جراحی لیفت پشت است. اگر بخواهید، برای برداشتن چربی پشت کمر اقدام کنید، لازم است به متخصص جراحی پلاستیک یا جراحی عمومی مراجعه نمایید. اگر علاقه‌مند به بررسی نحوه جراحی لیفت پشت هستید، باید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

چطور می‌توان برای برداشتن چربی از پشت کمر اقدام کرد؟ بهترین روش جراحی لیفت پشت چیست؟ مزایا و معایب این روش چیست؟

در ادامه مطلب همراه ما باشید، تا پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.

جراحی لیفت پشت چیست؟

برای از بین بردن چربی‌های ناحیه پشت کمر، راهی وجود دارد که به آن جراحی لیفت پشت گفته می‌شود. این جراحی، معمولا با برداشتن چربی‌ها و بافت اضافی پوست، بهترین نتیجه را برای فرد متقاضی ایجاد می‌کند. با انجام این جراحی، چین خوردگی‌های ناشی از انباشت چربی در ناحیه پشت، از بین خواهد رفت. به عقیده عده زیادی، جراحی لیفت پشت، مانند جراحی لیفت سینه است، که به‌صورت معکوس در ناحیه پشت انجام می‌شود. این جراحی، به‌وسیله روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

جراحی لیفت پشت چگونه انجام می‌شود؟

این جراحی، به‌وسیله دستگاه‌های پیکرتراشی و عملی مشابه ابدومینوپلاستی انجام می‌شود. در این جراحی، ابتدا چربی اضافی که در ناحیه پشت کمر انباشته شده‌است، تخلیه می‌گردد. پس از این کار، احتمالا پوست به‌صورت شل و آویزان باقی می‌ماند. پس کار هنوز هم تمام نشده‌است. برای رسیدن به فرم بدن ایده‌آل، برداشتن چربی پشت کمر کافی نیست. در بسیاری موارد، پوست به‌دلیل کشش زیاد، خاصیت الاستیکی خود را از دست داده‌است و به‌همین دلیل، لیفت طبیعی انجام نمی‌شود. در این مواقع، از جراحی لیفت کمک می‌گیرند. این جراحی، براساس فرم بدن و میزان افتادگی پوست در ناحیه پشت، طبق متدهای مختلفی انجام می‌شود.

نتایج جراحی لیفت پشت کمر

آنچه از جراحی لیفت پشت نمی‌دانید!

شاید برای شما نیز جالب باشد که اثرات جانبی جراحی مطلوب لیفت کمر، بر اندام‌تان را بدانید. با انجام جراحی لیفت پشت، تغییراتی در ناحیه باسن و ران مانند جراحی لیفت ران خواهید داشت. قسمت پشتی ران پای شما، به‌دلیل جراحی لیفت پشت، کمی لیفت می‌شود و فرم باسن، از حالتی افتاده به شکل و فرمی ایده‌آل نزدیک مانند بعد از لیفت باسن می‌گردد. تمامی این تغییرات، پس از برداشتن چربی از پشت کمر و لیفت این ناحیه، اتفاق می‌افتد.

بهترین افراد کاندید عمل جراحی لیفت پشت هستند؟

اگر بخواهیم، بهترین افراد کاندید عمل جراحی لیفت ناحیه پشت را شناسایی کنیم، افرادی با سلامت جسمی و روحی، گزینه‌های مناسبی برای انجام این جراحی هستند. افراد غیرسیگاری نیز، اولویت مناسب‌تری برای انجام این جراحی دارند. اگر علاقه‌مند به انجام جراحی لیفت ناحیه پشت هستید، باید رژیم غذایی را شروع کنید و کاهش وزن خود را نهایی کنید. این جراحی، مناسب افرادی است که قصد چاق شدن مجدد ندارند. پس زمانی کاندید مناسب عمل جراحی لیفت کمر هستید که، به وزن ایده‌آل رسیده باشید و جراحی لیفت ناحیه پشت، برای تکمیل این پروسه انجام شود.

این جراحی برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر همیشه درگیر کاهش وزن و افزایش وزن هستید، پس شما درگیر کاهش وزن یویویی می‌باشید. در این شرایط، معمولا انجام جراحی لیفت پشت، اصلا پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا در صورتی‌که مجددا دچار افزایش وزن شوید و چربی در نواحی پشت انباشته شود، پوست کشسانی مناسبی ندارد و به‌دلیل انجام عمل لیفت، بسیار آسیب پذیرتر از شرایط قبل است. معمولا با افزایش حجم در چنین مواقعی، فرد دچار ترک‌های پوستی شدید و نازک شدن پوست می‌شود. پس حتما قبل از انجام این جراحی، به ابعاد مختلف آن فکر کنید.

آیا لیپوماتیک جایگزین جراحی لیفت پشت است؟

لیزر، ویبره و لیپوماتیک، از رایج‌ترین راه‌های از بین بردن چربی پشت است؛ اما این روش زمانی کاربردی است و نتیجه مطلوبی به‌همراه دارد که اضافه وزن فرد و میزان افتادگی پوست پشت کمر، زیاد نباشد. در صورتی که این افتادگی زیاد باشد و چربی‌های انباشته شده در ناحیه کمر نیز، زیاد باشد، جراحی لیپوماتیک به‌تنهایی پاسخگوی نیاز فرد نیست. در چنین شرایطی، معمولا جراحی ترکیبی بهترین گزینه است. فرد به‌وسیله لیپوماتیک، از چربی‌های ناحیه پشت خلاص می‌شود و پس از آن، با جراحی لیفت کمر، پوست اضافی و شل در این ناحیه، توسط پزشک جدا می‌شود.

عوامل اثرگذار در نتیجه عمل جراحی لیفت پشت

اگر بخواهید عوامل اثرگذار در نتیجه عمل جراحی لیفت ناحیه پشت را بررسی کنید، باید بدانید که عواملی مثل سن، جنس پوست، سبک زندگی و موارد این‌چنینی، در نتیجه جراحی اثرگذار هستند. سن افراد، میزان انعطاف پوست بدن را برای عمل کشیدن پوست بدن  مشخص می‌کند. سرعت بهبودی در سنین پایین‌تر، بیشتر است. جنس پوست بدن نیز، مشخص کننده سرعت بهبودی و موفقیت‌آمیز بودن نتیجه جراحی است. در صورتی که سبک زندگی افراد ناسالم باشد و مصرف مشروبات الکلی زیاد یا سیگار در روتین زندگی آن‌ها وجود داشته باشد، میزان اثرگذاری و موفقیت جراحی، معمولا پایین‌تر است.

معایب انجام جراحی لیفت پشت

اگر بخواهید برای برداشتن چربی پشت کمر اقدام کنید، باید از معایب انجام این جراحی و خطرات آن اطلاعاتی داشته باشید. در این شرایط، می‌توانید به‌راحتی برای انجام دادن این جراحی تصمیم بگیرید. خستگی پس از عمل، درد، کبودی و تورم در جراحی لیفت کمر، طبیعی است. اگر آستانه تحمل دردتان چندان بالا نیست، در خصوص انجام این جراحی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید. خونریزی‌های پس از جراحی، از رایج‌ترین معایب جراحی‌هایی است که از سطح پوست آغاز می‌شود. در صورت جدی نگرفتن مراقبت‌های پس از جراحی، احتمال بروز عفونت نیز بالا است. بی‌حسی در ناحیه‌ای که تحت عمل جراحی لیفت پشت قرار گرفته‌ است، بسیار طبیعی است؛ اما طولانی شدن مدت زمان این بی‌حسی، در برخی افراد که تحت عمل جراحی لیفت پشت قرار گرفته‌اند، رایج است.

دوران نقاهت جراحی لیفت پشت

این جراحی، معمولا به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و یک روز بستری برای آن کفایت می‌کند. جراحی لیفت ناحیه پشت، باید در بیمارستان انجام شود و انجام این جراحی در مطب ها، فعالیتی غیرمجاز است که می‌تواند عواقب بدی به‌همراه داشته باشد.

معمولا پس از این جراحی، به‌دلیل وجود درد، نیاز به یک هفته استراحت مطلق خواهید داشت و پس از آن، به مرور می‌توانید فعالیت‌های روزانه سبک را، شروع کنید. برای انجام کارهای روتین و همیشگی مثل سرکار رفتن و نشستن بر روی صندلی (به صورت مکرر) باید ۳ هفته استراحت کنید و زمان کافی در اختیار بدن‌تان قرار دهید تا نسبت به ترمیم و بهبودی سریع‌تر عمل کند. استفاده از بانداژ مناسب یا گن طبی، در مراقبت و محافظت از نتیجه جراحی برداشتن چربی پشت کمر مفید است.

اقدامات قبل از جراحی لیفت پشت

مصرف مشروبات الکلی و سیگار را، دو هفته قبل از جراحی لیفت پشت، کنار بگذارید. حتما پرونده پزشکی و سوابق مصرف دارو را، با پزشک معالج‌تان مطرح کنید. سعی کنید، حساسیت‌های دارویی و موارد این‌چنینی را لیست کنید و قبل از عمل، به پزشک‌تان ارائه دهید.

مراقبت‌ های بعد از جراحی لیفت پشت

یکی از اثرگذارترین پارامترهایی که نتیجه عمل‌های زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مراقبت های بعد از جراحی لیفت پشت است. حتی اگر بهترین دکتر متخصص، این جراحی را برای شما انجام دهد، باز هم در صورت جدی نگرفتن مراقبت های بعد از جراحی لیفت پشت، دچار مشکلات متعددی خواهید شد. این مشکلات، به‌صورت مستقیم در نتیجه جراحی اثرگذار هستند.

برای محافظت از نتیجه عمل جراحی برداشتن چربی پشت کمر، حتما از گن‌های طبی استفاده کنید. این گن‌ها، با تحت فشار قرار دادن ناحیه پشت کمر، به لیفت بهتر کمک می‌کنند. پس سعی کنید، از اثر مطلوب گن‌ها، غافل نشوید؛ تا بهترین نتیجه را از جراحی لیفت ناحیه پشت ببینید. حتما تا دو روز پس از انجام جراحی، از استحمام خودداری کنید.

استفاده از سوتین‌های تنگ بر روی گن، ممنوع است. حدود دو هفته پس از انجام جراحی لیفت ناحیه پشت، می‌توانید از سوتین‌های نرم و نسبتا آزاد، برای این ناحیه استفاده کنید.

تاثیر استفاده از گن های طبی پس از جراحی لیفت پشت

زمانی که ناحیه پشت، به‌وسیله لیپوماتیک، از چربی تخلیه می‌شود؛ بافت پوست و بدن، از هم جدا می‌شوند. فاصله‌ای که در این میان ایجاد می‌شود، محل تجمع ترشحات و آب در بدن می‌شود.

در صورتی‌که پس از جراحی لیفت و لیپوماتیک از گن طبی استفاده کنید، فاصله ایجاد شده میان بافت پوست و بدن، پس از مدتی از بین می رود و پوست به سطح بدن می‌چسبد؛ اما در صورتی که از گن‌های طبی استفاده نکنید، این فاصله باقی می‌ماند و پس از مدتی، شکل و فرمی نامطلوب نشان می‌دهد. پس حتما قبل از انجام جراحی، با مشورت پزشک، نسبت به تهیه گن طبی مخصوص اقدام کنید.

نتیجه واقعی جراحی لیفت پشت چه زمانی مشخص می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از انجام جراحی برای افراد کاندید انجام جراحی لیفت ناحیه پشت مطرح می‌شود، زمان دقیق برای مشاهده نتیجه این جراحی است. معمولا افرادی که برای برداشتن چربی از پشت کمر اقدام می‌کنند، در مشاهده نتایج آن بسیار عجول هستند. اما باید بدانید که حدود ۳ الی ۶ ماه زمان نیاز است، تا کبودی و تورم در ناحیه پشت به مرور از بین رود. معمولا جای زخم پس از یک سال، کم‌رنگ می‌شود.

اما برای از بین رفتن کامل آن، به زمان نیاز دارید. درمان‌های کمکی با کرم‌های مخصوص و لیزر نیز، این روند را تسریع می‌کند. البته، درنظر داشته باشید که بدن هر شخص، ویژگی‌های خاص خود را دارد. همین موضوع، تفاوت در نتیجه جراحی‌ها را ایجاد می‌کند.

قیمت جراحی برداشتن چربی پشت کمر چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در تصمیم گیری افراد برای انجام جراحی لیفت پشت، اثرگذار است، قیمت جراحی است. معمولا، قیمت عمل زیبایی لیفت پشت را، میزان چربی و میزان افتادگی بافت پوستی این ناحیه مشخص می‌کند. از دیگر پارامترهای تعیین‌کننده هزینه جراحی لیفت در ناحیه پشت، تخصص پزشک، سوابق او و همچنین بیمارستانی است که این جراحی در آن انجام می‌شود.

قیمت جراحی، باتوجه به این پارامترها اعلام می‌گردد. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که باتوجه به شناخت پزشک و سوابق او، بهترین را انتخاب می‌کنید. اما توجه داشته باشید که، قیمت کم را، به‌عنوان تنها پارامتر تعیین کننده درنظر نگیرید؛ زیرا، در بسیاری از موارد، هزینه ترمیم جراحی ناموفق، بسیار بیشتر از این ارقام خواهد شد.

بهترین پزشک را برای عمل لیفت پشت انتخاب کنید!

یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین موضوعاتی که در نتیجه جراحی برداشتن چربی پشت کمر اثرگذار است، انتخاب پزشک متخصص است. اگر برای چنین جراحی مهمی، بهترین دکتر متخصص در لیفت پشت را انتخاب نکنید، قطعا نتیجه چندان مطلوبی از جراحی، نخواهید دید و گاهی حتی، مجبور به ترمیم و انجام دوباره جراحی می‌شوید. پس سعی کنید، با دقت در انتخاب بهترین پزشک و باتجربه‌ترین متخصص در انجام این عمل، ریسک نتیجه نامطلوب را به حداقل برسانید.

چگونه بهترین دکتر جراحی لیفت پشت را پیدا کنیم؟

حالا که به ضرورت مراجعه به بهترین پزشک متخصص در برداشتن چربی از پشت کمر پی‌برده‌اید، زمان آن رسیده‌است که بدانید، چگونه بهترین دکتر جراحی لیفت ناحیه پشت را پیدا کنید. معمولا برای پیدا کردن چنین پزشکانی، باید از دوستان و آشنایان خود بپرسید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

جست و جو در هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی نیز، راه خوبی برای مشاهده نمونه‌های قبل و بعد از عمل پزشکان است. سعی کنید، پس از نوشتن لیست کاملی از پزشکان، تحقیق را شروع کنید. با مراجعه حضوری به کلینیک پزشکان متخصص در جراحی لیفت ناحیه پشت، می‌توانید نمونه جراحی‌های واقعی را مشاهده کنید و به‌راحتی برای انجام جراحی لیفت پشت، تصمیم بگیرید.

اهمیت تجربه پزشک در جراحی برداشتن چربی پشت کمر

اهمیت تجربه پزشک در جراحی لیفت پشت کمر

مراجعه به پزشکانی که در این زمینه سابقه چندانی ندارند، تصمیم عاقلانه‌ای نیست؛ زیرا، تجربه مهم‌ترین عاملی است که مشخص می‌کند برای هر بدن از چه تکنیکی باید استفاده نمود و چگونه، بهترین نتیجه را از جراحی لیفت مشاهده کرد.

کم‌ترین میزان جراحت در مقابل بیشترین اثر، تنها از پزشک متخصص باتجربه برمی‌آید. پس سعی کنید، برای انتخاب پزشک متخصص تحقیق کافی انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خلاصه مطلب

هر چه برای انجام جراحی برداشتن چربی پشت کمر بیشتر تحقیق کنید، آگاهانه‌تر انتخاب خواهید کرد. معمولا افرادی که با تحقیق، پزشک متخصص جراحی لیفت پشت را انتخاب کرده‌اند، رضایت بیشتری از نتیجه جراحی دارند. پس سعی کنید، با مشاهده نمونه‌های واقعی از قبل و بعد جراحی‌ها، بهترین را انتخاب کنید، تا وقت و هزینه‌ای که برای این‌کار اختصاص داده‌اید، تلف نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست