درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا عمل زیبایی شکم

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی
جراحی زیبایی اندام

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی معمولا طبیعی است و از عوارض قابل کنترل جراحی باز شکم به حساب می‌آید. این درد می‌تواند منبعی داخلی داشته باشد و حاصل تغییراتی باشد که در بدن داده شده است. همچنین به دلیل رعایت نکردن مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم، ممکن است درد ایجاد و یا تشدید شود.

از این روی با وجود احساس درد پس از عمل ابدومینوپلاستی نباید نگران شوید؛ بلکه با رعایت کامل مراقبت‌های پس از عمل، درد خود را کنترل کنید و کاهش دهید. معمولا با سپری شدن دوران بهبودی و خوب شدن جای زخم‌ها، درد نیز از بین می‌رود.

اگر درد بعد از ابدومینوپلاستی بیش از ۳ ماه باقی بماند، یک درد مزمن خواهد شد که باید حتما با مشورت و معاینه دقیق جراح، دلیل آن مشخص و برطرف شود. برای مثال آسیب‌هایی که به یکی از اعصاب بدن هنگام جراحی وارد شده باشد، در صورت ترمیم نشدن عصب موجب ایجاد درد مزمن خواهد شد.

در ادامه مهمترین دلایل ایجاد درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی و راه‌های کنترل آن شرح داده شده است.

درد در قسمت شکم که از عوارض جراحی شکم است

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی و دلایل آن

ابدومینوپلاستی، تامی تاک و یا جراحی زیبایی شکم، عملی است که برای افرادی با شکم بزرگ همراه با با بافت چربی اضافی انجام می‌شود. در عمل ابدومینوپلاستی، پوست اضافی شکم و چربی زیر پوست، برش می‌خورد و برداشته می‌شود. همچنین ماهیچه‌های شل شده شکم نیز به سمت داخل شکم جمع می‌شود و به هم دوخته می‌شود. این کار شکم را سفت و ظاهر آن را طبیعی و زیبا می‌کند.

عمل ابدومینوپلاستی به دو صورت کامل و مینی ابدومینوپلاستی انجام می‌شود. در عمل کامل بخش‌های بیشتری از شکم جراحی می‌شود که شامل نواحی بالای ناف هم می‌شود. به همین دلیل در این عمل ناف طبیعی خود فرد نیز بیاد برش بخورد و جا به جا شود. در عمل مینی ابدومینوپلاستی، فقط نواحی پایین شکم جراحی می‌شود و مناسب کسانی است که افتادگی شکم در آنها خیلی زیاد نیست.

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چند دلیل عمده دارد. این دردها معمولا ناشی از فرایند جراحی و تغییرات ایجاد شده در بدن است. برای مثال برش پوست، بخیه و کشیدن عضلات شکم و همچنین جمع شدن خونابه و ترشحات در محل جراحی، تحریک اعصاب بدن، فشار به روده‌ها و مواردی از این دست، از عوامل طبیعی ایجاد درد هستند. این دردهای طبیعی را می‌توان کنترل کرد و پس از چند هفته تا دو ماه از بین خواهند رفت.
در این میان برخی دردها نیز بر اثر رعایت نکردن مراقبت‌های لازم و توصیه‌های جراح ایجاد می‌شوند و یا تشدید می‌گردند. برای مثال تحرک و فشار بیش از اندازه به شکم در هفته‌های اول بعد از جراحی، رعایت نکردن بهداشت و یا استفاده نکردن درست از پماد آنتی بیوتیک که ممکن است موجب عفونت محل زخم و ایجاد درد شود، مصرف سیگار یا نوشیدنی‌های الکلی که در روند بهبودی و ترمیم زخم‌ها اثر منفی خواهد داشت، تغذیه نامناسب، استفاده نادرست از شکم‌بند یا گن و مواردی مانند این‌ها نیز می‌تواند درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی را بیشتر کند.

دردهای طبیعی بعد از جراحی شکم

این دردها عوامل طبیعی دارند و قابل کنترل هستند. معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز دارد تا این دردها رفع شوند. در این میان استفاده از مسکن‌هایی که جراح توصیه کرده به کاهش درد کمک خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که مسکن‌ها در ساعت‌های مشخص و پیش از شروع درد باید مصرف شود؛ چرا که ممکن است مدتی طول بکشد تا مسکن عمل کند.

درد ناشی از جراحی کردن و برش

از آنجایی که در جراحی زیبایی شکم، پوست و بافت‌های زیر آن برش می‌خورد، بدن و اعصاب آن تحریک خواهند شد. به همین دلیل یک درد خفیف در ناحیه شکم و محل برش و بخیه‌ها وجود خواهد داشت. این درد معمولا همراه با تورم شکم است که در دو هفته اول ممکن است حالت افزایشی داشته باشد.

جای بخیه عامل درد بعد از جراحی شکم

درد ناشی از تحریک اعصاب بدن

هنگام جراحی، عصب‌های زیادی وجود دارند که باید مراقب بود به آنها آسیبی وارد نشود. از آنجایی که تعداد این عصب‌ها بسیار زیاد است، به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد که به آنها آسیب یا فشاری وارد نشود. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود جراحی‌های زیبایی بدن مانند ابدومینوپلاستی باید توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انجام شود که در این زمینه دانش و مهارت لازم را دارد.

گاهی برخی از عصب‌های سطحی هنگام انجام جراحی و برش پوست، برداشتن پوست و چربی اضافی، کشیدن ماهیچه‌های شکم و همچنین هنگام بخیه زدن پوست، درگیر می‌شوند که به مرور زمان و در چند ماه، فشار روی آنها از بین خواهد رفت. برای مثال اگر عصبی در محل بخیه‌ها درگیر شده باشد، بعد از بهبود جای زخم، آزاد می‌شود و درد ناشی از ان نیز رفع خواهد شد.

دردی که بر اثر تورم بعد از عمل بیشتر می‌شود

بعد از انجام جراحی شکم معمولا ورم در شکم و اطراف جای زخم‌ها وجود دارد. تورم شکم به زخم‌ها فشار وارد می‌کند و موجب ایجاد درد بیشتر می‌شود. با کمک شکم‌بند و گن می‌توان این ورم را کنترل کرد و کاهش داد. همچنین کمپرس آب سرد در چند روز اول، ورم و درد ناحیه جراحی شده را کاهش خواهد داد.

به طور معمول این ورم‌ها در یک یا دو هفته اول ممکن است بیشتر شود و حتی به نواحی پایین شکم، شرمگاه و یا ران‌ها کشیده شود. دلیل این ورم، جمع شدن خون و مایعات بدن در زیر پوست است که واکنش طبیعی بدن به جراحی می‌باشد. به دلیل وجود جاذبه، این ورم به سمت پایین حرکت می‌کند. با گذشت چند هفته و جذب این مایعات، ورم نیز از بین می‌رود و درد ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند.

همچنین پس از عمل، معمولا دو درن یا لوله تخلیه خونابه، در دو طرف‌ جای بخیه ابدومینوپلاستی های شکم کار گذاشته می‌شود. این لوله‌های نازک که قطری در حد ۲ تا ۳ میلیمتر دارند، ترشحات و مایعات جمع شده درون شکم را با ایجاد حالت مکش، خالی می‌کند. روزی یک یا دو بار باید این درن‌ها تخلیه شوند تا ورم شکم کاهش پیدا کند. این درن‌ها پس از ۲ تا ۴ روز و در برخی موارد به تشخیص جراح تا یک هفته بعد از عمل برداشته می‌شوند. تخلیه درست این درن‌ها در کاهش درد شکم، موثر است.

درد جمع شدن عضلات شکم

یکی از موارد درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی، ناشی از کشیده شدن و جمع شدن عضلات شکم است. با این کار فضای داخل شکم تنگ می‌شود و حتی نفس کشیدن نیز دچار مشکل خواهد شد. این عارضه کاملا طبیعی است که در کنار دیگر موارد، ممکن است درد شما را تشدید کند. با کمی تحمل و مصرف مسکن، این درد کاهش پیدا خواهد کرد.

درد در ناحیه عضلات شکم به دلیل کوچک شدن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

درد ناشی از فشار به روده‌ها و سامانه گوارشی بدن

معمولا کسانی که جراحی زیبایی شکم انجام داده‌اند، پیش از ابدومینوپلاستی شکم بزرگی داشته‌اند که معده، روده‌ها و دیگر اندام‌های شکمی در محیطی آزاد و شل قرار داشتند. با انجام عمل کوچک کردن شکم، فضای درون شکم کاهش پیدا می‌کند و به معده و روده‌ها فشار وارد می‌شود. این فشار خود یکی از دلایل ایجاد درد در شکم است.

با وجود فشار بر دستگاه گوارشی، ممکن است روده‌ها دچار پیچ‌خوردگی و انسداد شوند. این عارضه علاوه بر درد، با حالت تهوع و استفراغ نیز همراه خواهد بود. همچنین این فشار می‌تواند حرکات دودی شکل روده را با اختلال روبرو کند. حرکات روده یا ایلئوس (Ileus) به حرکت غذا در روده و گوارش آن کمک می‌کند. کاهش این حرکات در روده‌ها، ایجاد درد، حالت تهوع و بی‌اشتهایی را به همراه خواهد داشت.

احساس درد در روده ها بعد از جراحی باز شکم ابدومینوپلاستی

دردهایی که توسط فرد قابل پیشگیری و کم شدن است

این دردها، با رعایت توصیه‌های پزشک کاهش پیدا می‌کند و یا اصلا به وجود نخواهد آمد اما اگر به نکاتی که گفته می‌شود توجه نشود، افزون بر درد، مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

درد ناشی از عفونت

یکی از عوارض عمل‌های جراحی، عفونت جای زخم است. به چند دلیل این عفونت ایجاد می‌شود. اولین و مهمترین دلیل ایجاد عفونت و درد ناشی از آن، جراحی توسط پزشک غیرمتخصص و در مرکز درمانی غیرمعتبر است. اتاق عمل استریل در کاهش خطر عفونت بسیار مهم است.

همچنین رعایت بهداشت فردی بعد از عمل، استفاده از قرص‌ها و پمادهای آنتی بیوتیک، استحمام روزانه و پاکیزه نگاه داشتن محل زندگی و خواب از دیگر عواملی است که در صورت رعایت نشدن، به عفونت جای زخم و ایجاد درد منجر خواهد شد.

عدم رعایت تغذیه مناسب

پس از عمل جراحی شکم، ممکن است بی‌اشتهایی و ضعف در شما وجود داشته باشد. حتی ممکن است دچار کم‌خونی نیز بشوید. در این موارد علاوه بر مصرف داروهای تجویز شده توسط جراح، تغذیه مناسب نیز به کاهش احساس ضعف و بهبود هرچه زودتر شما کمک می‌کند. حتی اگر به اندازه کافی اشتها ندارید یا احساس تهوع می‌کنید، غذای خود را در وعده‌های کم و سبک اما با فاصله زمانی کمتر بخورید.

بهبودی بعد از عمل و ترمیم جای زخم، فرایند زمانبری است. تا این دروه طی نشود بسیاری از دردهای شما کم نخواهد شد؛ پس با تغذیه مناسب به بدن خود در این زمینه کمک کنید. مصرف ماهی و میگو، میوه تازه مانند اناناس و کیوی، مصرف سبزیجات مانند کرفس یا آب کرفس و مصرف غذاهای سبک و مایعات، به شما کمک خواهد کرد.

در این میان تا جای ممکن نمک مصرف نکنید و از استعمال دخانیات و یا نوشیدن الکل به طور کامل پرهیز نمایید. الکل و سیگار موجب کند شدن فرایند بهبود، ایجاد خونریزی، نکروز یا سیاه شدن جای زخم، باز شدن جای زخم و ایجاد درد در آن خواهند شد.

فعالیت‌های بدنی نادرست

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی، ممکن است عوامل خارجی داشته باشد مانند فشار بیش از اندازه به جای زخم و عضلات شکم. در دو هفته اول بعد از جراحی انجام هر گونه حرکت سنگین یا شدید، حتی بلند شدن سریع، ممنوع است. هیچ بار سنگینی که به شکم یا بدن شما فشار وارد کند را نباید بلند یا جابه‌جا کنید. دویدن، پریدن و ورزش کردن به هیچ روی نباید انجام شود.

با این حال استراحت مطلق نیز در دو هفته اول عمل ممنوع است. با روزی یک ساعت راه رفتن آرام در خانه شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید. در پایان هفته دوم بهتر است روزی چند ساعت در خانه راه بروید. این کار به گردش خون طبیعی، کاهش ورم و درد ناشی از آن و همچنین کاهش خطر ایجاد لخته خونی، کمک می‌کند.

از هفته سوم تا پایان ماه دوم نیز می‌توانید پیاده‌روی را همراه با ورزش‌های سبک هوازی که به عضلات شکم فشار وارد نکند، انجام دهید. توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید ورزش یا فعالیت بدنی داشته باشید که فشار خون شما را خیلی بالا ببرد و به شکم و جای زخم شما فشار وارد کند.

همچنین در یک یا دو هفته اول بعد از جراحی، اگر درد شکم شما زیاد است، به صورت خمیده و دولا شده راه بروید تا به جای زخم شما فشار وارد نشود.

یک یا دو هفته اول بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

درد ناشی از شکم بند و گن طبی

بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی، دو شکم بند روی شکم بسته خواهد شد، یکی در بخش بالایی شکم و یکی در پایین آن. همچنین پس از برداشتن درن‌ها یا لوله‎های تخلیه، از گن طبی استفاده می‌شود. این گن یا شکم‌بندها به شکم فشار وارد می‌کنند تا ورم آن‌ها کاهش پیدا کند، شکم و پوست آن، فرم جمع شده و طبیعی پیدا کند. همچنین ماهیچه‌های شکم نیز فرصت ترمیم و جمع شدن پیدا می‌کنند و شکم حالت شل و آویزان خود را از دست می‌دهد.

ممکن است در بستن گن دچار مشکل شوید و این کار به پوست شما آسیب برساند. این عارضه خود ایجاد درد خواهد کرد. همچنین جایی که پوست شکم و پهلوها جمع می‌شود، بهتر است گاز استریل یا پوشک‌هایی قرار بگیرد تا از فشار زیاد گن به پوست جلوگیری شود و از درد ناشی از گن کاسته شود.

در نهایت بهتر است بدانید که بسیاری از دردهای بعد از عمل ابدومینوپلاستی، کاملا طبیعی هستند و پس از مدتی از بین خواهند رفت. با رعایت توصیه‌های جراح خود، این دردها را کنترل کنید اما اگر بعد از ۳ ماه هنوز درد شما ادامه داشت و یا دردها حالت افزایشی پیدا کردند، حتما به جراح خود مراجعه کنید.

گاهی برخی مشکلات ناشی از جراحی در بدن باقی می‌مانند که ممکن است نیاز به جراحی دوباره و یا درمان‌های دیگری برای رفع شدن داشته باشند. در نتیجه دردهای مزمن خود را جدی بگیرید.

عوارض عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله مطالعه نمایید.

دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

دوره نقاهت جراحی آبدومینوپلاستی بسیار کوتاه است و معمولاً طی ۸ تا ۱۲ روز به پایان می‌رسد. با این وجود، تنها چیزی که به افراد کمک می‌کند تا دوره نقاهت خود را سریعتر به پایان برسانند، رعایت برخی از مراقبت‌ها بعد از جراحی آبدومینوپلاستی است. در ادامه تمامی مواردی که باید بعد از جراحی رعایت کنید را برای شما بیان خواهیم کرد:

۱.بعد از جراحی ابدومینوپلاستی تا چند روز از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و سعی کنید با دراز کشیدن و استراحت میزان فعالیت بدنی خود را کاهش دهید. این کار به بدن کمک می‌کند تا فرصت کافی برای ترمیم زخم و کاهش عوارض جراحی آبدومینوپلاستی داشته باشد.

۲.برای کاهش میزان درد بعد از جراحی آبدومینوپلاستی، از داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک‌هایی که توسط پزشک تجویز شده است استفاده کنید و خودسرانه از سایر داروهای گیاهی یا داروهای بدون نسخه برای کاهش درد استفاده نکنید.

۳.بعد از این جراحی، از فشار آوردن به سطح شکم خودداری کنید. به عنوان مثال، بهتر است روی شکم یا به سمت پهلو نخوابید و به پشت دراز بکشید.

۴.از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی تا چند هفته یا چند ماه بعد از جراحی آبدومینوپلاستی خودداری کنید. زیرا دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی مانع از ترمیم زخم و تورم می‌شوند.

۵.رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از یک برنامه غذایی سالم برای بهبود زخم و سپری کردن دوره نقاهت کمک بگیرید. به عنوان مثال، مصرف چربی و نمک بیش از حد بعد از جراحی آبدومینوپلاستی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. به جای آن، از سبزیجات، میوه‌ها و سایر غذاهای سالم استفاده کنید.

دستگاه پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

احساس درد بعد از جراحی آبدومینوپلاستی یک موضوع کاملاً طبیعی است. گاهی اوقات می‌توان میزان درد را با تجویز مسکن یا مواردی مانند این کنترل کرد. ولی در موارد بسیار نادر،ممکن است شخص احساس درد زیادی داشته باشد و از طرفی توانایی خوردن مسکن و سایر داروها را نداشته یا مسکن‌های ساده روی بدن شخص اثری نداشته باشند.

در این حالت، می‌توان از دستگاه پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی استفاده کرد. این دستگاه قابلیت تزریق داروهای مسکن به بیمار را دارد. دستگاه پمپ درد بسیار سبک بوده و به راحتی جابجا می‌شود.  یکی از مزایای استفاده از دستگاه پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی، این است که می.توان تنظیمات آن را با توجه به شرایط بدنی بیمار و نوع جراحی تغییر داد. در نتیجه دیگر نیازی نیست پرستار به صورت مرتب مسکن را به بدن شخص تزریق کند.

نکات مراقبتی مهم جهت کاهش درد بعد از ابدومینوپلاستی

برای کاهش احساس درد بعد از ابدومینوپلاستی، می‌توانید از نکات مراقبتی زیر کمک بگیرید:

۱.تا چند روز اول بعد از انجام جراحی، سطح پوست کاملا ملتهب و کبود است. بنابراین پیشنهاد می‌شود از کمپرس آب سرد یا یخ برای کاهش میزان کبودی و التهاب استفاده کنید.

۲.در صورتی که پزشک داروهای مسکن برای کاهش میزان درد تجویز کرده است، به صورت مرتب آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

۳.بهتر است تا یک هفته از آنتی بیوتیک استفاده کنید. زیرا احتمال ورود باکتری و عفونت به سطح پوست بعد از جراحی بسیار زیاد است.

۴.پوشیدن شکم بند یا گن طبی به کاهش میزان تورم و التهاب کمک می‌کند. درنتیجه شخص احساس درد کمتری خواهد داشت.

۵.گاهی اوقات ممکن است پزشک از شما بخواهد که از یک درن شکم استفاده کنید. به این ترتیب تخلیه مایع اضافی از بدن کار بسیار ساده‌ای خواهد بود.

کاهش میزان درد ابدومینوپلاستی با پیاده روی

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی صحبت شد. با توجه به اینکه این جراحی به شکل باز انجام می‌شود، بنابراین احساس درد بعد از ابدومینوپلاستی کاملاً طبیعی است. امروزه با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان میزان درد بعد از جراحی را کاهش داد. البته رعایت مراقبت‌های بعد از عمل نیز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش میزان درد دارد. در بسیاری از موارد، احساس درد بعد از ابدومینوپلاستی بعد از گذشت چند هفته از بین می‌رود.

اما گاهی اوقات ممکن است شخص تا چندین ماه احساس درد داشته باشد که یک موضوع بسیار نگران کننده است. در این حالت فرد باید پزشک را مطلع سازد. گاهی اوقات ممکن است شخص بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، در محل برش و بخیه یا جای زخم، احساس درد داشته باشد که معمولا با تورم و التهاب همراه است و بعد از گذشت چند هفته از بین می‌رود.

همچنین احساس درد بعد از جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است ناشی از جمع شدن پوست شکم، عفونت، فشار به روده یا تورم شدید باشد. معمولاً در شرایطی که شخص احساس درد شدید داشته باشد، از دستگاه پمپ برای تزریق مداوم مسکن به بدن استفاده می‌شود.

آیا می ‌توان درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی را کنترل کرد؟
چه زمانی درد بعد از ابدومینوپلاستی می‌تواند خطرناک باشد؟
برای کاهش درد بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چکار باید کرد؟
آیا تورم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی طبیعی است؟
چرا نمی‌توان جراحی ابدومینوپلاستی را با تزریق بی ‌حسی انجام داد؟
چه زمانی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باید به بیمارستان مراجعه کرد؟
آیا می ‌توان درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی را کنترل کرد؟

بله، با مصرف مسکن یا برخی از دستگاه‌های خاص می‌توان درد بعد از ابدومینوپلاستی را کنترل کرد.

چه زمانی درد بعد از ابدومینوپلاستی می‌تواند خطرناک باشد؟

همانطور که گفتیم، با توجه به جراحی باز شکم، احساس درد کاملا طبیعی خواهد بود. با رعایت نکات و دستورات پزشک معالج و مصرف داروهای تجویزشده، به مرور این دردها کمتر خواهد شد. اگر درد بعد از عمل بیش از ۳ ماه ادامه داشته باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

برای کاهش درد بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چکار باید کرد؟

با توجه به گستردگی عمل و تحمل درد هر فرد، ممکن است بیماران تجربیات متفاوتی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. بهتر است با عمل به توصیه‌های پزشک همچون تغذیه مناسب، عدم تحرک زیاد خصوصا در هفته اول پس از جراحی، استفاده از گن و…، از شدت درد کاسته و دوران نقاهت راحت‌تری را سپری کنید.

آیا تورم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی طبیعی است؟

اصلی‌ترین علت ورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی تجمع مایعات زیر پوست شکم است. این فرآیند کاملا طبیعی است. برای جلوگیری از تورم بهتر است چند روز پس از جراحی بیشتر در حالت درازکش باشید، پوشیدن گن مخصوص و مصرف نمک کمتر نیز موثر خواهد بود.

چرا نمی‌توان جراحی ابدومینوپلاستی را با تزریق بی ‌حسی انجام داد؟

عمل ابدومینوپلاستی یک جراحی مهم است که برای ایجاد برش روی سطح پوست و برداشتن چربی‌های پوست اضافی انجام می‌شود. بنابراین نمی‌توان این جراحی را با تزریق بی‌حسی انجام داد.

چه زمانی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باید به بیمارستان مراجعه کرد؟

در صورتی که احساس کردید دمای بدن شما بالا رفته است و تب دارید یا قادر به کنترل درد در بدن خود نیستید، باید به بیمارستان مراجعه کنید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست