آشنایی با روش های از بین بردن خط خنده

روش های از بین بردن خط خنده
جراحی صورت, جوانسازی صورت

با افزایش سن، همه ما تا حدودی خطوط و چین و چروک های ظریفی روی پوست خود تجربه می کنیم. برای بسیاری از افراد، این خطوط شامل خطوط خنده یا لبخند است که به آن چین ‌های نازولبیال نیز گفته می ‌شود. در حالی که این خطوط صورت رایج هستند، برجستگی آنها متفاوت است، و با افزایش سن می توانند عمیق تر شوند، که ممکن است برخی افراد نسبت به آن ناراضی باشند.

اگر شما هم ترجیح می‌ دهید پوستتان تا حد امکان صاف و جوان بماند، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه خطوط خنده را از بین ببرید یا از تشکیل آن‌ها در وهله اول جلوگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خطوط خنده، عواملی که باعث ایجاد آنها می شوند و چندین گزینه درمانی که می توانید سعی کنید آنها را دور نگه دارید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید. در این مطلب ما شما را با انواع و اقسام روش های از بین بردن خط خنده آشنا می کنیم.

خطوط خنده چیست و چه چیزی باعث ایجاد آنها می شود؟

خطوط خنده یا خطوط لبخند چین و چروک هایی هستند که بین پایین بینی و گوشه های دهان ایجاد می شوند. اگرچه این چین ‌ها بخشی طبیعی از پیری هستند و مضر نیستند، اما چین ‌های نازولبیال در برخی افراد عمیق‌ تر از دیگران است و زمانی که این چین ‌های صورت ظاهر می ‌شوند ممکن است ناامیدکننده باشند.

شاید از نام این خطوط اینگونه برداشت شود، اما خطوط خنده ناشی از خندیدن یا لبخند زدن نیست. این چین‌ ها معمولاً در طول زمان به دلیل از دست دادن حجم و چربی طبیعی پوست ظاهر می ‌شوند که با افزایش سن اتفاق می ‌افتد، یا می ‌توانند یک ویژگی ژنتیکی باشند که شما از دوران جوانی دارید. چین و چروک‌های عمیق‌تر نیز اغلب با بالا رفتن سن ایجاد می ‌شوند که دلایل اصلی آن عبارتند از:

  • از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی
  • پوست خشک
  • آسیب خورشید
  • سیگار کشیدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • افزایش وزن
  • کاهش وزن ناگهانی
  • مشکلات دندانی

با گذشت زمان، خطوط لبخند به دلیل کاهش چربی گونه که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد، برجسته تر می شوند. اما چه راهکاری برای از بین بردن خط خنده وجود دارد؟ در ادامه خواهیم خواند.

خطوط خنده چیست

اگر میخواهید سانترال لب همراه با عمل بینی را بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

انواع روش های از بین بردن خط خنده

همانطور که وعده داده بودیم در ادامه این مطلب می خواهیم تمام روش های موجود برای از بین بردن خط خنده را برای شما شرح دهیم. این روش های به طور کلی به دو دسته جراحی و غیر جراحی یا درمانی و خانگی تقسیم می شوند؛ بنابراین با ما باشید تا تمام این روش های از بین بردن خط لبخند را بشناسید:

گزینه های درمانی برای از بین بردن خط خنده

خلاص شدن از شر خطوط خنده گاهی نیاز به درمان در یک مطب زیبایی حرفه ای دارد. در اینجا برخی از گزینه هایی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی شاید ساده ترین راه برای از بین بردن خطوط لبخند بدون جراحی زیبایی باشد. این درمان محبوب شامل تزریق ژل اسید هیالورونیک به چین و چروک بین دهان و بینی است که به طور موثر چین و چروک هایی را که در آنجا ایجاد شده اند پر می کند و حجم طبیعی و مورد نیاز را به صورت باز می گرداند.

هنگامی که شما یک درمان پرکننده خطوط خنده را انجام می دهید، اثرات آن فوری است و باعث می شود پوست شما جوان تر و حجیم تر از چیزی که سابق بود، به نظر برسد. نتایج حاصل از استفاده از فیلر برای از بین بردن خط خنده معمولاً چندین ماه دوام می ‌آورند و بیشتر بیماران برای حفظ ظاهر جدید خود نیاز به درمان سالیانه دارند. پرکننده های پوستی ایمن و قابل اعتماد هستند، اما فقط باید توسط یک متخصص واجد شرایط برای اطمینان از نتایج مورد نظر شما استفاده شوند.

بوتاکس

بوتاکس نیز یک درمان تزریقی است، اما عملکرد آن با پرکننده های پوستی متفاوت است. بوتاکس از سموم بوتولینوم ساخته می شود که حرکت را در نواحی مورد نظر محدود می کند و به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک های خاص می شوند، فلج می کند. می توان از آن برای بهبود ظاهر خطوط خنده موجود یا به عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده کرد.

نتایج حاصل از درمان بوتاکس معمولاً تا چهار ماه دوام می ‌آورد و پس از این مدت نیاز به شارژ مجدد دارد، اما برخی از بیماران اثرات طولانی ‌تری را نیز تجربه می‌ کنند.

بوتاکس، گزینه درمانی برای از بین بردن خط خنده

درمان با لیزر

لیزر درمانی یک روش زیبایی است که برای برداشتن لایه بالایی سلول های پوست در نواحی مورد نظر استفاده می شود. درمان های لیزری بافت و ظاهر پوست را بهبود می بخشد، پوست را سفت می کند و در عین حال تولید کلاژن و بازسازی سلولی را تشویق می کند. این درمان ‌ها می ‌توانند خطوط متوسط صورت را صاف کرده و ظاهر چین و چروک‌های عمیق را برای پوست بازسازی‌شده کاهش دهند.

لایه برداری شیمیایی

همانند درمان های لیزری، لایه برداری شیمیایی با برداشتن لایه بالایی پوست عمل می کند تا ظاهری روشن تر و سالم تر به فرد ارائه دهد. یک محلول شیمیایی روی صورت استفاده می شود تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و لایه ای جوان شده و غنی از کلاژن را جایگزین پوست پیر یا آسیب دیده در اثر نور خورشید می کند. لایه برداری شیمیایی اغلب برای درمان زخم آکنه و منافذ گشاد شده استفاده می شود، اما همچنین می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک ها، از جمله خطوط خنده را بهبود بخشد و یکی از روش های بی نظیر از بین بردن خط خنده محسوب می شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان آرایشی است که سنتز کلاژن و الاستین پوست را تحریک می کند تا فرد پوستی صاف تر و جوان تر داشته باشد. در این روش، از سوزن ‌های ظریف برای ایجاد آسیب ‌های ریز در پوست استفاده می ‌شود که باعث تولید پروتئین ‌های تقویت‌کننده پوست از طریق پاسخ طبیعی بدن به بهبود زخم ‌شود. یک پزشک از یک غلتک با سوزن های کوچک برای ارائه این درمان استفاده می کند و در نتیجه ممکن است کاهش عمق چین و چروک و خطوط لبخند را مشاهده کنید.

جراحی زیبایی

یک راه طولانی تر و تهاجمی تر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده، جراحی زیبایی است، اما این عمل باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و برای همه مناسب نیست. لیفت صورت با جراحی می تواند با چین و چروک های عمیق و خطوط لبخند مبارزه کند و نتایج متحول کننده ای ارائه دهد، اما این درمان یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است و به چندین هفته زمان بهبودی نیاز دارد. اگر تصمیم به انجام جراحی لیفت صورت دارید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و پزشک مناسب را برای انجام این عمل بیابید.

جراحی زیبایی، گزینه درمانی برای از بین بردن خط خنده

روش های خانگی برای از بین بردن خطوط خنده

اگر خطوط خنده برجسته ای دارید، بدون درمان زیبایی نمی توانید آنها را معکوس کنید؛ اما می توانید سعی کنید روتین مراقبت از پوست خود را افزایش دهید تا پوست خود را صاف کنید، بافت پیر و فرسودی پوستتان را بهبود ببخشید و از شر خط لبخند خود خلاص شوید. این روش های خانگی ممکن است ظاهر خطوط موجود را بهبود بخشد و باعث شود شما نسبت به پوست خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. در ادامه با برخی از روش های خانگی و مقرون به صرفه برای از بین بردن خط خنده بیشتر آشنا می شویم:

روتین پوستی

یکی از را های بی نظیر برای سلامت پوست به طور کلی و همچنین از بین بردن خط خنده، مراقبت از پوست از طریق روتین های پوستی است. محصولات حاوی مواد زیر را امتحان کنید تا خیلی زود از شر خطوط لبخند خود خلاص شوید:

رتینول

گفته می ‌شود که این ماده جامد مقدس رادیکال ‌های آزاد را که منجر به چین و چروک می ‌شوند را از بین می ‌برد و تولید سلول‌های پوست را تقویت می‌ کند تا پوست شما را درخشان نگه دارد. رتینول همچنین باعث تولید کلاژن شده و می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

ویتامین C

ویتامین C موضعی ثابت شده است که ظاهر چین و چروک را بهبود می بخشد و همچنین ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) در هنگام استفاده در کنار ضد آفتاب کمک کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تولید کلاژن را افزایش می دهد و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد.

پپتیدها

پپتیدها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و می توانند پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک کنند. پپتیدها می توانند پوست را صاف، سفت و آبرسانی کنند تا اثر ضد پیری داشته باشند و ظاهری روشن، سالم و جوان به شما بدهند.

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA )

AHA ها لایه بردارهای عالی هستند که برای از بین بردن سلول های مرده پوست برای ظاهری درخشان استفاده می شوند. علاوه بر مبارزه با پوست کدر، AHA ها می توانند به کاهش ظاهر خطوط سطحی و چین و چروک و از همه مهمتر از بین بردن خط خنده کمک کنند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک (HA) یک مرطوب کننده است که به دلیل توانایی باورنکردنی خود در حفظ رطوبت و افزایش حالت ارتجاعی پوست شناخته شده است. HA به طور طبیعی در بدن وجود دارد، اما نسخه مصنوعی آن نیز معمولا در محصولات مراقبت از پوست ضد پیری استفاده می شود.

اسید هیالورونیک روش های خانگی برای از بین بردن خطوط خنده

ماساژ و ورزش صورت

ماهیچه های زیادی روی صورت ما وجود دارد که به ندرت حرکت می کنند. اما شما می توانید با انجام برخی تمرینات سبک صورت خود را تقویت کنید و با انجام ورزش و ماساژ صورت در از بین بردن خط خنده پیروز شوید. برخی از ورزش هایی که می توانند به شما در از بین بردن خط لبخند کمک کنند، به شرح زیر است:

ورزشی برای هدف قرار دادن عضلات اطراف دهان
  1. گوشه های دهان را با انگشتان اشاره خود قلاب کنید.
  2. لب های خود را به آرامی از حالت استراحت بیرون بکشید.
  3. با انگشتان خود مقاومت ایجاد کنید و با عضلات گوشه های دهان را به سمت یکدیگر سفت کنید
  4. ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید
  5. این جرکات را ۱۰ تا ۲۵ بار دیگر تکرار کنید.
ورزشی برای هدف قرار دادن عضلات گونه
  1. با انگشتان خود به خطوط خنده اطراف دهان فشار کمی وارد کنید.
  2. با لب های جدا شده تا حد امکان لبخند بزنید.
  3. حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  4. لبخند خود را کم کنید و سپس برای ۱۵ تا ۳۰ دیگر همین حرکات را تکرار کنید.
ورزشی برای هدف قرار دادن عضلات اطراف چشم
  • شست خود را در گوشه بیرونی چشم قرار دهید.
  • انگشتان دست را بالای سر خود قرار دهید.
  • چشم ها را ببندید و محکم بفشارید.
  • در حین فشردن، گوشه های بیرونی چشم ها را از یکدیگر دور کرده و کمی به سمت بالا بکشید.
  • حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید.
  • آرام باشید، سپس برای حدود ۱۰ تا ۲۵ بار دیگر این حرکات را تکرار کنید.

روش های جلوگیری از ایجاد خط خنده

اگر هنوز خط خنده ندارید اما می خواهید اقدامات پیشگیرانه ای برای حفظ ظاهری جوان انجام دهید، مواردی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. برای مراقبت از پوست خود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • یوگای صورت می تواند به طور طبیعی ناحیه بین بینی و دهان شما را صاف کند و خطوط خنده را کاهش دهد. این تکنیک از ماساژ و تمرینات صورت برای لیفت کردن و سفت کردن عضلات استفاده می کند که می تواند خطوط و چین و چروک ها را صاف و به شما در از بین بردن خط خنده کمک کند.
  • به پهلو خوابیدن به صورت شما فشار می آورد و خطوط خنده را بیشتر می کند. سعی کنید به پشت بخوابید تا پوستی صاف تر و جوان تر داشته باشید.
  • قبلاً آن را شنیده‌اید، اما کرم های ضد آفتاب (SPF) را هر روز، بدون توجه به آب و هوا، روی صورت خود بمالید. محافظت در برابر آفتاب بزرگترین هدیه ای است که می توانید به پوست خود بدهید تا روند پیری را کاهش دهید و ظاهری درخشان داشته باشید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب برای حفظ سلامت و هیدراته نگه داشتن پوست ضروری است و به داشتن ظاهری جوان کمک می کند.
  • سیگار به از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. این کمبود حجم در پوست باعث ایجاد خطوط خنده و چین و چروک های دیگر با بالا رفتن سن می شود.
  • گنجاندن موادی که قبلا ذکر شد در روتین مراقبت از پوست شما بسیار سودمند خواهد بود اگر قبل از ایجاد خطوط لبخند انجام شود. مانند تمام خطوط ریز و چین و چروک، پیشگیری کلید حفظ پوستی صاف، حجیم و درخشان است.
روش های جلوگیری از ایجاد خط خنده

مطالعه مقاله از بین بردن خط اخم با نخ از دست ندهید.

در آخر

خطوط لبخند شاید به ظاهر خوب به نظر برسد اما واقعیت این است که چیزی جز علائم پیری نیستند. هیچ چیز غیرطبیعی در مورد خطوط لبخند وجود ندارد، اما ما می‌توانیم با خلاص شدن از شر آنها، روند پیری را به حداقل برسانیم.

در این مطلب با انواع و اقسام راه های از بین بردن خط خنده  آشنا شدیم. در مورد گزینه های خود با متخصص زیبایی و یا جراح خود صحبت کنید و درمان مناسبی که برای شما بسته به اهداف و شرایط شما دارد را انتخاب کنید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست