بررسی جدیدترین روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های لیفت صورت بدون جراحی
جوانسازی صورت, لیفت صورت

توجه به روش‌های جوانسازی صورت، یک موضوع بسیار رایج است که حتی در طول تاریخ نیز می‌توان موارد گوناگونی از آن را مشاهده کرد. افراد ثروتمند در زمان‌ گذشته اهمیت بسیار زیادی به جوانسازی صورت می‌دادند. آن‌ها سعی می‌کردند با استفاده از روش‌های گیاهی یا طب سنتی، از افتادگی و ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری کنند. با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، روش‌های جدیدتری برای از بین بردن چین و چروک و خطوط پیری در صورت ابداع شد.

امروزه فناوری و تکنیک‌های مربوط به جوانسازی صورت تا حد زیادی توسعه پیدا کرده و گزینه‌های بیشتری را در اختیار زیباجویان قرار دادند تا با کمک آن ظاهر خود را بهبود ببخشند. یکی از رایج‌ترین روش‌های زیباسازی و جوانسازی صورت، لیفت است که معمولاً با کمک جراحی یا روش‌های دیگر انجام می‌شود.

بسیاری از افراد ترس زیادی نسبت به استفاده از داروی بیهوشی یا جراحی دارند، به همین دلیل ترجیح می‌دهند از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی استفاده کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره روش‌های یک به صورت بدون جراحی صحبت کنیم، بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

برای افرادی که ترس و نگرانی زیادی نسبت به جراحی یا استفاده از داروی بیهوشی دارند، روش‌های مختلفی ابداع شده است که بدون جراحی یا بیهوشی فرایند لیفت صورت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. در ادامه برخی از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی را برای شما بیان می‌کنیم:

  • لیفت صورت با بوتاکس

بوتاکس از ماده‌ای به نام سم بوتولینیوم ساخته شده است. این ماده بعد از ورود به بافت صورت می‌تواند به صورت موقت سلول‌های پوستی را فلج کرده و چین و چروک سطح پوست را از بین ببرد. اثرات بوتاکس بعد از مدتی از بین می‌روند. به همین دلیل، افراد باید به صورت مرتب و در فواصل زمانی مشخص برای تزریق بوتاکس اقدام کنند.

تزریق بوتاکس برخلاف جراحی که یک روش کاملا تهاجمی است، به شکل غیر تهاجمی انجام می‌شود و کوچک‌ترین آسیبی به بافت پوست وارد نخواهد کرد. مگر اینکه برای تزریق بوتاکس به مطب های نامعتبر مراجعه کنید. ماده بوتاکس در برندهای مختلفی وارد بازار می‌شود. برخی از برندها قیمت پایین‌تری داشته و متناسب با آن کیفیت پایین‌تری نیز دارند. محصولات بی‌کیفیت می‌تواند آسیب بسیار زیادی به سلول‌های پوستی وارد کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم برای تزریق بوتاکس به پزشکان متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از تزریق برندهای معتبر موجود در بازار شدیداً خودداری کنید.

بعد از اینکه ماده بوتولینوم به لایه میانی پوست تزریق شد، به سرعت سطح پوست صاف می‌شود و نتایج حاصل از تزریق بوتاکس بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود. جدا از این مسئله، دوره نقاهت و زمان بهبودی بعد از تزریق بوتاکس بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌های تهاجمی مثل جراحی است. همچنین تزریق بوتاکس هزینه کمتری نسبت به جراحی یا سایر روش‌های لیفت صورت دارد. ممکن است هنگام تزریق بوتاکس از داروی بی‌حسی استفاده شود. به طور کلی، تزریق بوتاکس با درد زیادی همراه نیست. همچنین تورم و التهاب بعد از تزریق ماده بوتولینوم به لایه میانی پوست کاملا طبیعی است و در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

تفاوت بوتاکس و جراحی

البته تفاوت‌هایی بین تزریق بوتاکس و لیفت صورت با جراحی وجود دارد. به عنوان مثال، جراح می‌تواند چین و چروک‌های عمیق پوست را از بین ببرد. صاف کردن این چین و چروک‌ها با کمک تزریق بوتاکس امکان پذیر نیست. 

علاوه بر این، نتایج لیفت صورت با جراحی طولانی‌تر از سایر روش‌ها است. جراحی لیفت صورت می‌تواند افتادگی پوست را نیز از بین ببرد. در حالی که بوتاکس فقط قادر است چین و چروک‌ها را برطرف کند. در مقابل، لیفت صورت از طریق جراحی عوارض گوناگونی مثل خونریزی و عفونت را به همراه خواهد داشت. بروز این عوارض باعث می‌شود که دوره نقاهت طولانی شود.

  • لیفت صورت با لیزر

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی، استفاده از دستگاه لیزر است. دستگاه لیزر از نوع خاصی از فناوری پیشرفته دنیا برای درمان بیماری‌های پوستی مثل چین و چروک و خطوط پیری استفاده می‌کند. لیزر یک روش کاملا غیرتهاجمی است که بدون کوچک‌ترین برش روی سطح پوست و صرفا با کمک انرژی اثرات پیری را از بین می‌برد. دستگاه‌های لیزر گوناگونی تولید شده‌اند که برای از بین بردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، باید دقت بسیار زیادی در انتخاب نوع دستگاه لیزر داشته باشید.

قبل از اینکه به مطب های زیبایی مراجعه کنید، درباره دستگاه لیزری که برای جوانسازی پوست و لیفت صورت در مطب مورد استفاده قرار می‌گیرد تحقیق کنید. دستگاه لیزر می‌تواند با تابش انرژی با طول موج مشخص به سطح پوست، کلاژن سازی را در لایه‌های مختلف پوست افزایش دهد. برخورد انرژی دستگاه لیزر با سلول‌های لایه میانی پوست، موجب تخریب این سلول‌ها شده و آن‌ها را وادار به کلاژن سازی خواهد کرد. زمانی که فرایند کلاژن سازی در سطح پوست افزایش پیدا کند، به تدریج چین و چروک از بین رفته و بافت پوست سفت می‌شود.

تاثیرات لیفت صورت با لیزر

گاهی اوقات ممکن است پزشک برای کاهش میزان درد و اثرات انرژی بر سطح پوست، از پماد بی‌حس کننده استفاده کند. در برخی از موارد نیز از ماده بی حسی استفاده می‌شود. انتخاب پزشک برای لیفت صورت با لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر پزشک مورد نظر توانایی تشخیص بهترین طول موج بر اساس رنگ پوست و ویژگی‌های پوست شما را نداشته باشد، ممکن است در نهایت دستگاه لیزر آسیب بسیار زیادی به سطح پوست وارد کند و موجب بروز لکه‌های کوچک در سطح پوست شود.

مینی لیفت صورت چیست؟ برای آشنایی بیشتر این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت لیزر با جراحی

لیفت صورت با جراحی می‌تواند علاوه بر از بین بردن چین و چروک، شل شدگی و افتادگی سطح پوست را نیز از بین ببرد. دستگاه لیزر نیز از چنین قابلیتی برخوردار است. زمانی که سلول‌های پوستی برای تولید کلاژن تحریک می‌شوند؛ همزمان با از بین بردن چین و چروک صورت، بافت پوست نیز لیفت و سفت می‌شود. علاوه بر این، دستگاه لیزر نسبت به روش جراحی کمتر تهاجمی است.

در واقع نمی‌توان روش لیفت صورت با لیزر را با جراحی مقایسه کرد. زیرا هر دو روش تقریبا نتایج مشابهی دارند. دستگاه‌های لیزر برای درمان‌های آسیب‌های رایج پوستی مثل خطوط ریز، رنگدانه‌ها و عروق کوچک یا لکه‌های قرمز کاملا مناسب هستند. گاهی اوقات می‌توان از لیزر به عنوان یک مکمل برای جراحی لیفت صورت استفاده کرد. بنابراین این دو روش می‌توانند در کنار یکدیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

  • لیفت صورت با چربی

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی، تزریق چربی است. لیفت صورت با چربی بخصوص برای زیباجویانی که به دلیل افزایش سن یا پیری، چین و چروک شدید پوست یا تخلیه چربی‌های درون صورت را تجربه می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. انتقال چربی به بافت صورت علاوه بر اینکه می‌تواند چین و چروک‌های سطح پوست را از بین ببرد، تاثیر بسیار زیادی بر افزایش حجم صورت و جوانسازی پوست خواهد داشت. با افزایش سن، به مرور زمان خاصیت ارتجاعی پوست از بین می‌رود.

به همین دلیل، پوست اضافی ایجاد خواهد شد که تاثیر نامناسبی برای زیبایی صورت دارد. علاوه بر این، گرانش زمین و قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا عواملی مثل ژنتیک نیز ممکن است بر بروز چین و چروک و ایجاد خطوط عمیق روی صورت نقش داشته باشد. یکی دیگر از اثرات استفاده از چربی برای لیفت صورت این است که می‌توان با کمک آن تغییرات چشمگیری در نواحی مختلف صورت ایجاد کرد. به عنوان مثال، می‌توان حجم گونه‌ها را افزایش داد یا مقداری ژل به ناحیه چانه تزریق کرد.

چربی تزریق شده به بافت صورت، می‌تواند پوست اضافی را از بین ببرد و انعطاف پذیری ماهیچه‌های زیرین صورت را افزایش دهد. برای انتقال چربی، از نواحی مختلف بدن مثل شکم یا ران استفاده می‌شود. سپس حجم چربی مورد نیاز برای تزریق به بافت صورت تعیین شده و به دقت به بخش‌های مختلف صورت تزریق می‌شود. معمولاً، چربی برای افزایش حجم گونه‌ها در قسمت میانی صورت تزریق می‌شود. گاهی اوقات نیز می‌توان برای بهبود خط لبخند از چربی استفاده کرد. در برخی از موارد، چربی به صورت مستقیم به ناحیه پیشانی تزریق می‌شود تا چین و چروک و خطوط پیری در این ناحیه را کاهش دهد.

  • لیفت صورت با هایفوتراپی

از دیگر روش‌های لیفت صورت بدون جراحی، استفاده از دستگاه هایفوتراپی است. دستگاه هایفوتراپی نیز عملکرد مشابه دستگاه‌های دیگر مثل لیزر و آر اف فرکشنال دارد. این دستگاه قادر است با کمک حرارت و انرژی، سلول‌های لایه میانی پوست را تخریب کرده و آن‌ها را وادار به تولید کلاژن کند. برخلاف جراحی که نیاز به بخیه و برش سطح پوست دارد، دستگاه هایفوتراپی به صورت کاملاً غیر تهاجمی می‌تواند چین و چروک‌های سطح پوست را از بین ببرد. دستگاه هایفوتراپی علاوه بر کاهش اثرات پیری و چین و چروک صورت، می‌تواند موجب لیفت و سفت کردن بافت پوست شود.

به طور کلی، هر فرایندی که منجر به تحریک تولید کلاژن در لایه‌های میانی پوست شود، می‌تواند بافت پوست را نیز لیفت و سفت کند. البته باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که روش‌هایی مانند لیزر یا بوتاکس یک روش موقتی هستند. بنابراین، لازم است فرد بعد از گذشت چند سال مجددا برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کند. افرادی که متقاضی انجام هایفوتراپی هستند، باید دقت بسیار زیادی هنگام انتخاب پزشک داشته باشند. پزشکانی که توانایی لازم برای استفاده از دستگاه هایفوتراپی را ندارند، ممکن است آسیب بسیار زیادی به سطح پوست شما وارد کنند.

گاهی اوقات ممکن است حرارت بیش از حد دستگاه موجب سوختگی پوست شود. این روش کاملا برای افرادی که به علت افزایش سن چین و چروک و پیری پوست را تجربه می‌کنند مناسب است. همچنین می‌تواند برای بهبود آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید و اشعه فرابنفش نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

برای آشنایی بیشتر با لیفت صورت با هایفوتراپی این مقاله را مطالعه نمایید.

دستگاه ار اف فرکشنال

دستگاه ار اف فرکشنال برای لیفت صورت

جوانسازی صورت با کمک دستگاه فرکانس رادیویی فرکشنال، یک روش پیشرفته در علم پزشکی است که برای رفع افتادگی پوست، کاهش اثرات پیری، چین و چروک و اسکار آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش نیز قادر است با تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن، اثرات پیری را کاهش دهد. دستگاه آر اف فرکشنال یک دستگاه الکترونیکی بسیار قوی است که می‌تواند از اپیدرم عبور کرده و انرژی را به عمق لایه درم بفرستد.

در لایه درم، مقدار زیادی کلاژن و الاستین تولید می‌شود. فرایند نفوذ امواج و انرژی از طریق میکرو سوزن‌های عایق شده با روکش طلا انجام می‌شود. این میکروسوزن‌ها به صورت مداوم انرژی حرارتی را به عمق لایه درم می‌فرستند. اما هیچ اسیبی به سطح لایه‌های بالایی پوست مثل اپیدرم وارد نمی‌کنند. در نتیجه، می‌توان گفت دستگاه آر اف فرکشنال دوره نقاهت بسیار کوتاهی داشته و اثرات آن در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده است.

اگر یکی از متقاضیان استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال هستید، باید هنگام انتخاب نوع دستگاه و پزشک متخصص دقت بسیار زیادی داشته باشید. زیرا دستگاه آر اف فرکشنال نیز دقیقاً مانند دستگاه‌های لیزر انواع مختلفی دارد. دستگاه‌های بی‌کیفیت می‌توانند نتایج معکوسی روی سطح پوست شما داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره روش‌های لیفت صورت بدون جراحی صحبت شد. با توجه به اینکه روش جراحی معمولاً با بروز عوارضی مثل التهاب، خونریزی و تورم همراه است، بسیاری از متقاضیان لیفت صورت ترجیح می‌دهند از روش‌های ایمن و کم تهاجمی برای از بین بردن اثرات پیری و چین و چروک صورت استفاده کنند. در گذشته از جراحی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شد. اما به مرور زمان، پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا دستگاه‌های جدیدتری برای از بین بردن خطوط پیری مورد استفاده قرار بگیرند.

به عنوان مثال، دستگاه لیزر یا دستگاه آر اف فرکشنال دو ابزار مناسب برای جوانسازی پوست هستند. همچنین مواد گوناگونی مثل ژل و بوتاکس یا چربی نیز می‌توانند بر کاهش اثرات پیری موثر باشند. این مواد بعد از ورود به لایه‌های میانی پوست، می‌توانند حجم نواحی مختلف صورت را افزایش داده و به چین و چروک را از بین ببرند.

انتخاب بهترین روش برای لیفت صورت، کاملاً بر عهده پزشک است. بنابراین بهتر است ابتدا به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده و معاینه شوید تا در نهایت بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی برای شما انتخاب شود.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست