لیپوماتیک باسن یکی از بهترین روش های کوچک کردن باسن

کوچک کردن باسن با لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

تلاش کردن برای از بین بردن و رهایی از چربی‌های اضافه‌ای که در قسمت‌ باسن جمع شده‌اند می‌تواند سخت و حتی ناامیدکننده باشد. اغلب، رژیم‌های غذایی و ورزش‌ها نمی‌توانند به تنهایی باعث از بین رفتن این چربی‌ها شوند. اگر هم ممکن باشد، نیاز به فرآیندی طولانی، منظم و سخت خواهد داشت. از بین بردن چربی های باسن با رژیم‌ و فعالیت ورزشی چیزی است که می‌تواند بسیاری از افراد را ناامید کند. از همین رو، لیپوماتیک باسن به عنوان یکی از روش های کوچک کردن باسن و از بین بردن چربی های باسن، در دوره‌های اخیر بسیار محبوب شده است.

به دلیل اهمیت لیپوماتیک به عنوان یکی از روش های کوچک کردن باسن، ابتدا به مرور و توضیح کلی در خصوص آن می‌پردازیم. سپس، دیگر روش های کوچک کردن باسن را نیز به طور مختصر، بازگو خواهیم کرد.

لیپوماتیک باسن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی لیپوماتیک، چربی‌های انباشته شده و زائدی که در نواحی مختلف بدن وجود دارد را تخریب کرده و پس از تخلیه آن‌ها، در صورت لزوم به بخش‌های دیگر بدن تزریق می‌کند.

در جراحی لیپوماتیک باسن که با هدف تخریب و از بین بردن چربی های باسن انجام می‌شود، فرد در ابتدا تحت بی‌حسی موضعی قرار گرفته و سپس، سوراخ‌های کوچکی در بدن او ایجاد می‌شود. با وارد کردن لوله‌ای باریک به نام کانولا و با استفاده از امواج اینفراسونیک، نوسانات و ارتعاشاتی مداوم، باعث جدا شدن بافت‌های اضافه چربی از یکدیگر می‌شود. با تخریب بافت‌های چربی و رقیق شدن آن‌ها، عمل مکش بوسیله دستگاه ساکشن از بدن صورت می‌گیرد. یکی از مزایای عمل لیپوماتیک این است که می‌توان با تصفیه این چربی‌ها، از آن‌ها به عنوان پرکننده در بخش‌های دیگر بدن استفاده کرد.

دستگاه لیپوساکشن

از بین بردن چربی های باسن با لیپوماتیک باسن چه نتایجی دارد؟

ناحیه باسن بر خلاف بسیاری از بخش‌های دیگر بدن، شامل مقدار اندکی عصب و رگ‌های خونی است و بیشتر از چربی تشکیل شده است. چربی‌های زیرپوستی در ناحیه باسن، تقریباً متقارن بوده و همچون سایر اعضای بدن، حالت فیبری ندارند. این ویژگی سبب می‌شود تا عمل لیپوماتیک باسن راحت‌تر انجام شده و نتایجی بهتر حاصل کند.

همانطور که می‌دانیم داشتن مقداری مشخص چربی در ناحیه باسن ضروریست؛ چرا که حجم مشخص چربی در باسن باعث می‌شود که محافظت از اسکلت استخوانی به هنگام نشستن به خوبی صورت گیرد. بنابراین، از بین بردن چربی های باسن با استفاده از لیپوماتیک باسن، قوسی طبیعی در بدن ایجاد می‌کند.

لیپوماتیک باسن به عنوان یکی از روش های کوچک کردن باسن، هدف مشخصی را دنبال می‌کند. هدف از لیپوماتیک باسن، حذف و از بین بردن چربی های باسن به نسبت و اندازه مشخص و باقی نهادن مقادیر چربی کافی برای حفظ شکل طبیعی بدن به منظور رسیدن به حالتی ایده‌آل و مناسب در بدن است.

اگر قصد بالا کشیدن باسن خود را دارید  مقاله همه چیز درباره لیفت باسن را از دست ندهید.

کاندیداهای مناسب عمل لیپوماتیک ناحیه باسن چه کسانی هستند؟

جهت تعیین اینکه آیا کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستید یا خیر، پزشک متخصص می‌تواند معیارهای خاص خود را داشته باشد. در کل، موارد زیر را می‌توان به عنوان ضروری‌ترین شرایط برای لیپوماتیک باسن در نظر داشت.

  • فرد متقاضی دارای وزن ایده‌آل باشد.
  • دیگر روش های کوچک کردن باسن، مثمرثمر واقع نشده‌اند.
  • فرد مبتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر و دخانیات نیست.
  • متقاضی دارای سلامتی کامل است.
  • پوست شخص دارای خاصیت کشسانی و ارتجاعی مناسبی است.
  • انتظاراتی معقول از نتایج عمل دارد.

افرادی که می‌خواهند از لیپوماتیک به عنوان یکی از روش های کوچک کردن باسن استفاده کنند، معمولاً دارای باسن‌های بزرگ و برجسته‌ای هستند که تناسب خوبی با سایر اندام‌های وی ندارد.

در اغلب موارد، لایه‌های چربی ضخیم و زمختی روی این ناحیه است که می‌توان با لیپوماتیک یا دیگر روش های کوچک کردن باسن، از شر آن‌ها خلاص شد! البته که لیپوماتیک، روشی بسیار موثر در رسیدن به این هدف است.

اقدامات قبل از عمل لیپوماتیک چیستند؟

در صورتی که دریافتید که شخص مناسبی برای انجام لیپوماتیک هستید، لازم است که جهت کسب بهترین نتایج از عمل، از حداقل ۱۰ روز قبل از آن، تغییراتی موقتی را در سبک زندگی، تغذیه و مصرف داروها ایجاد کنید. بطور کلی، اقدامات زیر باعث می‌شوند که نتیجه مطلوب‌تری از عمل لیپوماتیک کسب کنید.

  • مصرف سیگار را قطع کنید. استفاده از نیکوتین باعث می‌شود که دوره ریکاوری و نقاهت بعد از عمل، طولانی‌تر شود.
  • از آسپیرین، ایبوپروفن و دیگر داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید. این داروها به دلیل تداخل با فرآیند لخته شدن خون، ممکن است مشکلاتی را در طول عمل یا بعد از آن ایجاد کنند.
  • مکمل‌های گیاهی را مصرف نکنید. مکمل‌هایی چون جنسینگ، سیر، چای سبز، گل راعی و مواردی از این دست، روی بیهوشی و بی‌حسی، اثرات منفی دارند.

مراقبت‌های پس از لیپوماتیک کدامند؟

انجام مراقبت‌های بعد از عمل، در لیپوماتیک و دیگر روش های کوچک کردن باسن بسیار اهمیت دارند. انجام دادن و رعایت نکات زیر باعث می‌شود تا نتیجه‌ای که خواهانش هستید را کسب کرده و همچنین، آن را حفظ کنید.

  • رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف مایعات فراوان (بخصوص آب و آب‌میوه طبیعی)
  • انجام فعالیت‌های فیزیکی ملایم، ورزش‌های سبک و پیاده‌روی
  • استفاده کردن از گن‌های مخصوص بنا به تشخیص پزشک
  • مراقبت کردن از زخم‌های ایجادشده
  • انجام ماساژهای مخصوص جهت تخلیه مایعات از بدن
  • استفاده کردن از مسکن‌های تجویزشده برای کاهش دادن دردهای احتمالی
  • مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی
  • کنترل وزن برای جلوگیری از بالا رفتن آن

دیگر روش های کوچک کردن باسن کدامند؟

برای کوچک کردن باسن، روش‌های مختلفی وجود دارد که تا کنون، لیپوماتیک را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این روش‌ها می‌توانند با انجام عمل‌های جراحی یا با استفاده از دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ای باشند که برای رسیدن به این منظور ساخته شده‌اند. در ادامه، خواهیم دید که چه روش‌هایی برای کوچک کردن باسن و خوش‌فرم نمودن آن وجود دارد.

·         لیپولیز

لیپولیز از دیگر روش های کوچک کردن باسن است که از انواع غیرتهاجمی آن به شمار می‌آید. معمولاً این روش برای از بین بردن چربی‌هایی به کار گرفته می‌شود که مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

لیپولیز به این صورت انجام می‌شود که ابتدا روی ناحیه مورد نظر، بی‌حسی موضعی استفاده شده و سپس، یک برش بسیار کوچک در پوست ایجاد می‌گردد و از طریق لوله کانولا، پالس‌های لیزری به بافت چربی و سلول‌های اطراف آن تابیده می‌شود که باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌گردد. سپس، عمل ساکشن برای تخلیه چربی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·         کرایو لیپولیز

از عمل کرایو لیپولیز تحت عنوان تکنیک انجماد چربی‌ها نیز یاد می‌شود. این روش، از جمله جدیدترین روش‌ها برای رهایی از سلول‌های چربی است که از طریق منجمد کردن آن‌ها، اقدام به نابودی و تخلیه کردن‌شان می‌کنند.

نحوه کار لیپولیز بدین ترتیب است که ابتدا بخش‌هایی از باسن که چربی‌های اضافه دارد را از طریق وکیوم به درون دستگاه انجماد می‌کشد. این مکش ممکن است اندکی حس سرما و فشار را به فرد منتقل کند. سپس، دستگاه به مدت یک ساعت، بافت چربی را منجمد کرده و پس از آن، ناحیه مورد نظر را ماساژ می‌دهد. این عمل باعث درهم شکستن و نرم شدن بافت‌های چربی می‌شود.

·         اسمارت لیپو

در روش اسمارت لیپو یا لیپوساکشن با لیزر، از طریق یک کابل فیبر نوری که امواج لیزر را به سلول‌های چربی می‌تاباند، بافت‌ها را ذوب می‌کنند. پس از آن، از طریق دستگاهی دیگر، چربی‌های ذوب شده را به بیرون منتقل می‌کنند. گاهی وقت‌ها نیز ممکن است بنا به تشخیص پزشک، به سلول‌های چربی ذوب شده دست نزده و منتظر باشند تا سیستم لنفاوی بدن، چربی‌ها را دفع کند. از آنجا که طول موج‌های لیزر متفاوت است، این عمل می‌تواند حتی باعث برطرف شدن افتادگی پوست و نیز بهبودی ظاهر سلولیت نیز شود.

·         کویتیشن

در این روش، یک ژل مخصوص روی باسن مالیده شده و با ابزار شاسی کویتیشن و امواج اولتراسوند فرکانس پائین، سلول‌های چربی را مورد هدف قرار می‌دهند. مکانیزم اثر این دستگاه با ایجاد امواج حباب‌های کوچکی است که در بافت‌های چربی ایجاد می‌شود. پس از درهم شکستن بافت‌ها، در نهایت از طریق ادرار از بدن دفع می‌شوند.

  • لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی رایج و قدیمی‌تر برای حذف چربی‌های باسن، شکم و پهلوهاست. این روش می‌تواند حجم زیادی از چربی را در مدت زمان کم از بدن خارج کند. نحوه کار به این صورت است که پس از بی حسی ناحیه مربوطه، با استفاده از لوله کانولا که درون بافت‌های چربی راه یافته، با حرکات ملایم لوله به عقب و جلو، پیوند چربی‌ها را شکسته و با استفاده از پمپ مکنده قوی، چربی‌ها را به بیرون از بدن هدایت می‌کنند.

این روش از جمله قدیمی‌ترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های بدن می‌باشد.

  • لیپوساکشن تامسنت

این روش یکی از روش‌های جدید لیپوساکشن می‌باشد که از مایعی مخصوص به نام تامسنت برای شکستن پیوند چربی‌ها استفاده می‌کند. لیپوساکشن تامسنت به این صورت عمل می‌کند که بعد از بی‌حسی موضعی، ناحیه مورد نظر را برش داده و سپس، مایع تامسنت را از آن ناحیه به بافت‌های چربی منتقل می‌کنند. این مایع، با شکستن بافت‌های چربی باعث می‌شود تا روند تخلیه آن‌ها سریع‌تر و ساده‌تر صورت گیرد. این روش بی‌خطر و موثر بوده و از همین رو، بیشتر از لیپوساکشن مورد تائید می‌باشد.

اگر به دنبال بهترین روش برای پیکرتراشی میگردید مقاله جدیدترین روش پیکر تراشی با دستگاه های نوین را از دست ندهید.

واتر چت لیپوساکشن

جلوگیری از بازگشت چربی‌های باسن پس از انجام عمل چگونه است؟

روش های کوچک کردن باسن از جمله لیپوماتیک، صرفاً به منظور حذف کردن چربی‌های این ناحیه هستند و از بوجود آمدن چربی‌های جدید جلوگیری نمی‌کنند. بنابراین، همواره ممکن است که ناحیه باسن دوباره به حالت قبلی خود بازگردد.

به همین منظور لازم است که عادت‌های جدیدی را برای سبک زندگی خود پیش بگیرید که بتواند نتیجه ایجادشده از عمل جراحی را حفظ کند.

مواردی که در ادامه می‌گوئیم، از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند در رسیدن به این هدف، موثر واقع شوند.

·         غذای سالم بخورید!

مصرف کردن غذاهای شامل کربوهیدرات از جمله پاستا، برنج و نان و نیز مصرف شکر و چربی‌های اشباع را کم کنید. به جای اینکه کم غذا بخورید، سعی کنید از میوه‌ها و سبزیجات سالم و پروتئین‌های گیاهی که مقادیر اندک چربی دارند استفاده کنید.

·         آب فراوان بنوشید!

نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب نه تنها برای سلامتی بسیار مفید است، بلکه با حفظ متابولیسم بدن، سطح چربی‌های انباشته شده را نیز متعادل نگه می‌دارد. همچنین، مصرف آب باعث می‌شود تا میل به خوردن تنقلات نیز کمتر شده و از این رو، تاثیر زیادی در ثابت نگه داشتن وزن خواهد داشت.

·         صبحانه کامل و مقوی بخورید!

یک صبحانه مقوی و کامل، پایه و اساس یک رژیم غذایی و زندگی سالم است؛ چرا که احساس گرسنگی را در طول روز کاهش داده و از ضعف‌های بدنی جلوگیری می‌کند. همچنین، خوردن صبحانه در ساعات اول صبح باعث می‌شود تا انرژی لازم برای ورزش در بعد از ظهر را نیز داشته باشید.

·         وعده‌های غذایی کوچکتر مصرف کنید!

به جای اینکه صرفاً متکی به مصرف ۳ وعده غذایی در روز باشید، سعی کنید روزانه ۵ وعده سبک در ساعات مختلف مصرف کنید. از این رو، در هر وعده میزان کمتری انرژی به بدن می‌رسانید که مانع از زیاده‌خوری در طول روز و تجمع چربی در بافت‌های بدن خواهد شد.

·         ورزش منظم انجام دهید!

انجام منظم ورزش‌های هوازی، مهم‌ترین کاری است که بعد از انجام لیپوماتیک یا دیگر روش های کوچک کردن باسن باید انجام دهید. البته انجام ورزش‌های سنگین تا پس از بهبودی کامل پس از عمل جراحی ممنوع است.

در طول دوران بهبودی لازم است که فعالیت‌های سبک همچون پیاده روی آرام را داشته باشید. این فعالیت می‌تواند از تشکیل لخته خون و دیگر مشکلات جلوگیری کند. پس از بهبودی کامل خواهید توانست تمرینات مناسب برای لاغری را انجام دهید.

جمع بندی

لیپوماتیک باسن یکی از عمل‌های جراحی معروف و محبوب است که به دلیل امنیت بالا و عوارض اندکی که دارد، سالانه توسط میلیون‌ها نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمل لیپوماتیک باسن یکی از روش های کوچک کردن باسن است که برای پیکرتراشی ناحیه باسن و شکل‌دهی دقیق به آن کاربرد دارد. لیپوماتیک باسن باعث می‌شود که شکل و اندازه باسن بهتر شده و نتیجه‌ای مطلوب به بار آورد. لیپوماتیک باسن همچنین باعث از بین بردن چربی های باسن و ایجاد تقارن و نرمی مناسب در این ناحیه می‌شود.

منبع:Healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست