سانترال لب همراه با عمل بینی به علاوه بررسی کامل آن

سانترال لب
جراحی صورت

زیبایی و اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. زیبایی آن‌قدر برای ما اهمیت دارد که تقریبا در تمامی تصمیمات زندگی شخصی و یا کاری، آن را به عنوان یک ملاک بسیار ارزشمند در نظر می‌گیریم. زیبایی ظاهری هر فرد به پوشش، چهره، مدل‌ موها، اکسسوری‌ها و اندام‌‌ها محدود می‌شود. در این بین، زیبایی چهره افراد به عنوان ویترین ارتباطی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین سبب، رسیدگی به وضعیت سلامت و زیبایی صورت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هاست. هر یک از اجزای صورت به تنهایی در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارند. لب‌ها نیز به دلیل تفاوت رنگ با دیگر المان‌های صورت، از اهمیت دو چندانی برخوردارند. تا آن‌جا که بسیاری از زیباجویان با مراجعه به مراکز زیبایی، خواهان تغییر در فرم و سایز لب‌های خود هستند.

استانداردهای زیبایی خاصی برای لب تعیین شده است. هر چند این استانداردها بسته به فرم صورت هر فرد ممکن است متفاوت باشد، اما نسبت اجزای صورت تقریبا هیچ تفاوتی ندارد. برخی از زیباجویان هستند که فاصله لب بالایی و بینی آن‌ها بیش از حد استاندارد بوده و همین موضوع سبب می‌شود تا اعتماد به نفس کمتری داشته و از چهره خود ناراضی باشند. پزشکان و متخصصان علم جراحی، روش‌های نوینی برای رفع این مشکل دارند که می‌تواند زیبایی را به شما هدیه بدهد.

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

سانترال لب همراه با عمل بینی به علاوه بررسی کامل آن

بسیاری از زیباجویان از فاصله زیادی که میان لب بالایی و بینی خود دارند، ناراضی هستند. در کنار این، برخی افراد نیز از اندازه و ضخامت لب بالایی خود رضایت نداشته و همین موضوع سبب می‌شود تا اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کند. لزوما فاصله بین بینی و لب بالایی مادرزادی نیست. بلکه ممکن است در نتیجه عواملی چون افزایش سن و تغییر فرم صورت این فاصله بیشتر شده و ضخامت لب‌ها کاهش پیدا کند. پزشکان و متخصصان برای درمان این مشکل عمل جراحی زیبایی لیفت سانترال لب را توصیه می‌کنند.

جراحی زیبایی لیفت سانترال لب، در زمره جراحی‌های بسیار سبک بوده که نیاز به بیهوشی نیز ندارد. کل فرآیند این جراحی در مدت کمتر از یک ساعت و در مطب و یا بیمارستان مجهز انجام می‌گیرد. پیش از این جراحی پزشک فاصله میان لب بالایی و بینی بیمار را بررسی می‌کند. این فاصله اگر از محدوده ۱۲ تا ۱۵ میلی‌متر بیشتر باشد، بیمار کاندید جراحی زیبایی لیفت سانترال لب است.

در طول روند جراحی، بیمار تحت بی‌حسی موضعی در قسمت لب و بینی قرار می‌گیرد. سپس، برشی در ناحیه زیر بینی بیمار به شکل هلال کوچک و یا شاخ گاوی ایجاد می‌شود. بافت و پوست اضافه بریده شده توسط پزشک برداشته شده و دو طرف برش را به هم بخیه می‌زند. برش ایجاد شده از چند میلی‌متر تجاوز نمی‌کند. همچنین، بخیه‌های این جراحی با استفاده از ظریف‌ترین نوع نخ بخیه و میکروسکوپ اتاق جراحی زده می‌شود که کمترین اسکار ممکن را برای بیمار به همراه داشته باشد.

دوره نقاهت این جراحی بسیار کوتاه است. پزشک توصیه می‌کند تا چند ساعت ابتدایی پس از جراحی لیفت سانترال لب، کمتر صحبت کنید و به صورت خود استراحت دهید تا بخیه‌های ظریفی ایجاد شده آسیب نبینند. ۱۰ روز پس از جراحی می‌توان بخیه‌ها را باز کرد. در طول این مدت باید رطوبت محل برش را با استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک حفظ کنید. بی‌حسی و اندکی درد در هفته اول جراحی در ناحیه برش کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

شما می‌توانید عمل جراحی زیبایی بینی را همزمان با جراحی لیفت سانترال لب انجام دهید. این موضوع برای آن دسته از زیباجویانی که زاویه نوک بینی‌شان رو به بالاست، اهمیت بیشتری دارد؛. چرا که افزایش این زاویه سبب می‌شود تا فاصله میان لب و بینی بیشتر به نظر برسد. لیفت لب به روش سانترال سبب افزایش ضخامت لب در قسمت میانی نیز می‌شود.

این جراحی سبب می‌شود که صورت شما چندین سال جوان شده و لبخندی به زیبایی ستارگان سینما داشته باشید.

عمل جراحی سانترال لب چیست؟

همانطور که گفته شد، برخی از افراد از فاصله میان لب و بینی خود راضی نیستند. خوب است بدانید این فاصله، در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است و سبب می‌شود تا چهره زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد. به صورت کلی و در حالت استاندارد، فاصله میان لب بالایی و بینی، باید عددی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیمتر باشد. اگر فاصله این دو اعداد ذکرشده بیشتر باشد، به احتمال قوی شما کاندید جراحی سانترال لب هستید.

در کنار این، برخی افراد نیز به صورت مادرزادی با شکل باریک بودن لب‌ها، خصوصا لب بالایی متولد می‌شوند که ظاهر چندان جذابی ندارد. خوب است بدانید فاصله بین لب و بینی، همچنین، باریک بودن لب‌ها لزوما مادرزادی نیست و گاها با افزایش سن این عارضه به وجود می‌آید. عمل جراحی سانترال لب یکی از موثرترین راه‌هایی است که می‌تواند همزمان مشکل باریک بودن لب و فاصله با بینی را برطرف کند. به تشخیص پزشک و بنا به شرایط بیمار، انجام جراحی سانترال لب همراه با عمل بینی نیز برای برخی از زیباجویان امکان‌پذیر است که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

عمل جراحی سانترال لب

عمل جراحی سانترال لب چگونه انجام می‌شود؟

این جراحی به نسبت جراحی سبکی بوده و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. به همین سبب، گاها عمل جراحی لیفت سانترال لب همراه با عمل بینی انجام می‌شود تا نیاز به تحمل چندباره جراحی برای زیباجو نباشد. پیش از جراحی لیفت لب سانترال، پزشک فاصله لب تا بینی و میزان برش مورد نیاز را بررسی می‌کند.

توصیه می‌کنیم در طول جلسه معاینه و مشاوره پیش از جراحی تمامی سوالات و انتظارات خود را از نتیجه جراحی با پزشک متخصص در میان بگذارید تا به نظری مشترک برسید.

در طول عمل لیفت سانترال لب، پزشک برشی بسیار ظریف و کوچک را زیر بینی فرد ایجاد می‌کند. بسته به فرم ظاهری و میزان فاصله لب و بینی، مدل و اندازه این برش متفاوت است. اگرچه در تمامی شرایط این برش از چند میلی‌متر بیشتر نیست. سپس، پزشک پوست و بافت اضافه را جدا کرده و دو طرف برش را به هم نزدیک می‌کند. در مرحله پایانی، با استفاده از نخ بخیه مخصوص جراحی‌ زیبایی، محل برش، بخیه زده می‌شود. حاصل برداشتن پوست و بافت اضافه، کم شدن فاصله بینی تا لب و لیفت لب بالایی است.

سانترال لب همراه با عمل بینی

برای این جراحی از برش‌های مختلفی استفاده می‌شود. انتخاب نوع برش بر عهده پزشک و براساس شرایط بیمار است. معروف‌ترین این برش‌ها عبارتند از برش شاخ گاوی و برش هلالی.

لیفت سانترال لب با برش شاخ گاوی

در این نوع برش، همانطور که از نامش پیداست. پوست را به شکل دو شاخ گاو از نمای رو به رو برش می‌دهند. این نوع برش مناسب زیباجویانی است که فاصله لب تا بینی آن‌ها زیاد است و بینی پهن‌تری دارند.

لیفت سانترال لب با برش هلالی

به این روش Mini Lip Lift نیز می‌گویند. برش در این روش همانند برش شاخ گاوی بوده و تفاوت آن‌ها در اندازه برش است. در روش مینی لیفت، برش در قسمت پایین به شکل هلال کوچک‌تر ایجاد شده و به مراتب کوتاه‌تر است. اگر به دنبال این هستید که اسکار کمتری پس از این جراحی قابل مشاهده باشد، این نوع برش انتخاب بهتری است. اگرچه شرایط بیمار و فاصله بین لب تا بینی در انتخاب نوع برش توسط پزشک بسیار اهمیت دارد. خوب است بدانید اگر قصد دارید جراحی لیفت سانترال لب همراه با عمل بینی انجام دهید، به احتمال زیاد انتخاب پزشک، برش هلالی خواهد بود.

مقاله بهترین متخصص جراحی بینی در تهران را ازدست ندهید.

چرا باید جراحی سانترال لب انجام دهیم؟

فرم زیبای لب‌ها باعث می‌شود تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. در کنار این می‌تواند لبخندی هالیوودی را به شما هدیه بدهد؛ چرا که با لیفت سانترال لب، زمان لبخند زدن، ردیف بالایی دندان‌هایتان مشخص شده و ظاهر بسیار جذابی را برای شما رقم می‌زند. به طور کلی، از مزایای جراحی سانترال لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلی‌ترین دلیل این جراحی کم کردن فاصله لب و بینی است که ظاهر شما را بسیار بهبود می‌بخشد.
  • لیفت سانترال لب می‌تواند باعث جوانسازی لب‌ها و چهره شما شود؛ چرا که باریک بودن لب‌ها سن افراد را بیش از آن‌چه که هست، نشان می‌دهد.
  • همچنین، این جراحی سبب می‌شود تا نمای لب‌ها در صورت شما بیشتر شده و دیگر فاصله زیاد بینی تا لب دیده نشود.
  • ممکن است برخی از زیباجویان چین‌هایی بین لب و بینی خود داشته باشند که عمدتا در زمان لبخند زدن و خندیدن ظاهر می‌شوند. جراحی زیبایی لیفت سانترال لب سبب می‌شود این چین‌ها که معمولا افقی هستند، برطرف شوند.
  • برخی زیباجویان که عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، ممکن است مدل عروسکی را انتخاب کرده و با تغییر زاویه نوک بینی به سمت بالا، فاصله لب تا بینی آن‌ها بیشتر شده و یا بیشتر به نظر برسد. به همین دلیل، گاهی پزشکان، جراحی لیفت سانترال لب را همراه با عمل بینی انجام می‌دهند تا نتیجه نهایی بهترین شکل ممکن را برای زیباجو رقم بزند.
جراحی لیفت سانترال لب را همراه با عمل بینی

اگر میخواهید مراحل انجام عمل بینی | ۴ مرحله‌ی مهم را بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت سانترال لب چه مواردی است؟

این جراحی، همانطور که گفته شد، جراحی سبکی است و کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد. پس از جراحی بیمار می‌تواند ترخیص شود و نیاز به بستری شدن در کلینیک و یا بیمارستان نیست. معمولا این جراحی را با بی‌حسی انجام می‌دهند. البته شرایط بیمار در انتخاب نحوه جراحی توسط پزشک بسیار تاثیرگذار است.

در طول جراحی پزشک با حساسیت خاصی کار را جلو می‌برد؛ چرا که ظرافتی که جراح به کار می‌برد، در نتیجه و ظاهر نهایی بیمار بسیار موثر است. همچنین، پس از جراحی، بخیه‌ها دقیقا زیر بینی و با استفاده از میکروسکوپ زده می‌شود تا هیچ‌گونه اسکاری به جا نماند.

بلافاصله پس از این جراحی، ممکن است در ناحیه بینی و لب خود احساس بی‌حسی کنید که کاملا طبیعی است. همچنین، ممکن است در لب بالایی خود احساس کشیدگی داشته باشید. به مرور این حالت بی‌حسی و احساس کشیدگی برطرف خواهد شد. پس از آن‌که عوارض بی‌حسی از بین بروند. ممکن است مقدار بسیار کمی در لب و بینی خود احساس درد کنید. توصیه اکید می‌کنیم تا چند ساعت پس از جراحی از صحبت کردن زیاد، لبخند زدن و تکان دادن لب‌ها خودداری کنید؛ چرا که بخیه‌های بکار رفته برای این نوع جراحی بسیار ظریف بوده و احتمال پاره شدن بخیه‌ها و خون‌ریزی وجود دارد.

پس از ده روز می‌توان بخیه‌ها را باز کرد. در طول این مدت باید از پمادهایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید تا رطوبت محل برش حفظ شود.

هزینه جراحی لیفت سانترال لب چقدر است؟

به طور کلی، نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان هزینه جراحی لیفت سانترال لب معرفی کرد؛ چرا که عوامل متعددی همچون پزشک جراح، مطب و یا بیمارستانی که جراحی در آن صورت می‌گیرد، پرسنل اتاق عمل و شرایط بیمار همگی در میزان هزینه این جراحی تاثیرگذار است. همچنین، ممکن است برخی از زیباجویان جراحی سانترال لب همراه با عمل بینی انجام دهند که هزینه آن به گونه‌ای دیگر محاسبه خواهد شد.

هزینه جراحی لیفت سانترال لب

بهترین پزشک جراحی سانترال لب چه کسی است؟

عوامل متعددی سبب می‌شود تا بتوان پزشکی را به عنوان بهترین و برترین در یک زمینه مشخص جراحی معرفی کرد. نمونه جراحی‌های متعدد و موفق یک پزشک زیبایی قوی‌ترین رزومه است؛ چرا که این اطمینان را به زیباجویان می‌دهد که با پزشکی حاذق و باتجربه طرف هستند. همچنین، خدمات ارائه شده توسط مطب و یا بیمارستان، مشاوره‌های قبل و بعد از عمل، تجهیزاتی که بوسیله آن جراحی را انجام می‌دهند، نیز از دیگر عواملی هستند که به شما در انتخاب بهترین پزشک جراح لیفت سانترال لب کمک می‌کند.

برای مطالعه بیشتر مقاله لیفت صورت را پیشنهاد میکنیم.

آیا امکان انجام جراحی لیفت سانترال لب همراه با عمل بینی وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، ممکن است برخی زیباجویان طی عمل جراحی زیبایی بینی، زاویه نوک بینی ‌شان به سمت بالا برود و همین موضوع باعث شود تا فاصله لب و بینی بیش از چیزی که هست، به نظر برسد. در این شرایط، پزشک متخصص همزمان با جراحی زیبایی بینی، عمل لیفت سانترال را نیز انجام خواهد داد.

در طول جراحی زیبایی بینی، برشی در قسمت زیرین و بین دو سوراخ بینی (کلوملا) ایجاد می‌شود. این برش به پزشک این امکان را می‌دهد تا پوست و بافت را از روی تیغه بینی کنار زده و اصلاحات لازم را انجام دهد. در عمل لیفت سانترال لب نیز، برشی به مانند برش عمل زیبایی بینی در قسمت کلوملا نیاز است. به همین سبب، می‌توان این دو جراحی را همزمان انجام داد.

نکته بسیار مهم درباره انجام جراحی سانترال لب همراه با عمل بینی این است که پزشک باید برش‌ها را بسیار ظریف و دقیق انجام دهد تا در طول جراحی، به جریان‌های خون و بافت ناحیه کلوملا آسیب وارد نشود.

جراحی سانترال لب

برای آشنایی بیشتر با التهاب پلک چشم (بلفاریت) این مقاله را مطالعه نمایید.

کلام آخر

عمل جراحی سانترال لب به عنوان یکی از بهترین روش‌های فرم دادن به حالت لب و کم کردن فاصله بین بینی و لب بالایی است. خوب است بدانید این نوع جراحی زیبایی بسیار رایج بوده و افراد زیادی برای ترمیم زیبایی خود و زدودن آثار پیری از چهره، این جراحی را انتخاب می‌کنند.

در صورتیکه پزشک تشخیص دهد، می‌توان جراحی سانترال لب همراه با عمل بینی انجام داد که هزینه‌های زمانی و مالی کمتری را برای بیمار به همراه خواهد داشت. به شما توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جراحی، با مطب جردن دکتر آرش نجف بیگی به شماره تماس ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶ تماس گرفته و زیبایی را به چهره خود هدیه کنید.

منبع: drclevens

آیا محل برش جراحی لیفت سانترال لب معلوم است؟
آیا می‌توان لیفت لب را پس از جراحی بینی انجام داد؟
تا چند روز پس از جراحی نباید صحبت کرد؟
آیا عمل لیفت سانترال سبب افزایش ضخامت لب می‌شود؟
آیا محل برش جراحی لیفت سانترال لب معلوم است؟

این برش‌ها دقیقا در زیر بینی و ناحیه کلوملا ایجاد می‌شوند که همین موضوع سبب می‌شود تا به راحتی دیده‌ نشوند. همچنین، بخیه‌های بکار رفته برای این جراح از ظریف‌ترین‌ها بوده که کمترین اسکار ممکن را به جا می‌گذارند. اگر جراحی سانترال لب توسط پزشکی حاذق انجام شود، احتمال دیده شدن محل جراحی و برش بسیار کم است.

آیا می‌توان لیفت لب را پس از جراحی بینی انجام داد؟

هیچ الزامی در رابطه با انجام جراحی سانترال لب همراه با عمل بینی وجود ندارد. شما می‌توانید لیفت سانترال را همزمان، قبل و یا بعد از جراحی بینی خود انجام دهید. نکته حائز اهمیت این است که پس از جراحی بینی، به مدت ۴ ماه نباید نسبت به لیفت سانترال اقدام کنید تا برش‌ها و محل جراحی به طور کامل بهبود پیدا کند.

تا چند روز پس از جراحی نباید صحبت کرد؟

توصیه پزشکان و متخصصان این است که زیباجویان چند ساعت پس از جراحی را به صورت خود استراحت دهند و از ماهیجه‌های صورت، خصوصا در قسمت لب کمتر استفاده کنند تا بخیه‌های ظریف ایجاد شده پاره نشوند. این بخیه‌ها به طور معمول ۱۰ روز پس از جراحی باز می‌شوند.

آیا عمل لیفت سانترال سبب افزایش ضخامت لب می‌شود؟

در صورتیکه به دنبال افزایش ضخامت لب در تمامی نواحی هستید. عل جراحی لیفت سانترال لب مناسب شما نیست؛ چرا که با استفاده از این روش، تنها می‌توان ضخامت قسمت میانی لب را افزایش داد. برای افزایش حجم در تمامی قسمت‌ها روش‌های دیگری نیز وجود دارد که پزشک متخصص در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست