صفر تا صد تزریق بوتاکس به زیر بغل

تزریق بوتاکس به زیر بغل
جراحی زیبایی اندام

در این بین، باید تفاوتی میان کسانی که از غده‌های تعریق قوی برخوردار هستند و آنها که از مشکلات پرکاری تیروئید رنج می‌برند، قائل باشیم.

در پرکاری تیروئید تمام بدن درگیر افزایش سطح تعرق است. در این حالت تزریق بوتاکس به زیر بغل تاثیری در کاهش میزان تعرق ندارد. برای این افراد تعرق باعث خنک شدن بدن نیست. بلکه همراه با احساس گرمای شدیدی است. اما آنها که از غده های پرکار برای تولید عرق برخوردار هستند، در هنگام تعرق احساس خنکی دارند. چنین افرادی در حالت طبیعی مشکل گرمازدگی و یا تعرق سراسری بدن را تجربه نمی‌کنند. بلکه در اثر عواملی مانند احساسات شدید، هیجانات روحی، استرس و حتی حضور در هوای گرم به شدت عرق می‌کنند. تا جاییکه پس از عرق کاملاً احساس خنک شدن دارند؛ اما به هر دلیل، عرق کردن زیاد و طبیعی آنها دردسرآفرین است. تزریق بوتاکس به زیر بغل برای محدود کردن غدد تولید عرق در چنین افرادی توصیه می‌شود.

در این مقاله با مطلب زیر آشنا خواهید شد :

تزریق بوتاکس به زیر بغل برای کنترل عرق کردن بدن در آن ناحیه انجام می‌شود. بدن از یک سیستم خنک سازی هوشمند برخوردار است. عرق کردن پاسخی مناسب در مواجهه با گرمای زیاد بدن است. وقتی به دلیل فعالیت سنگین بدنی و یا حضور در محیطی گرم، سطح گرمای داخلی بدن افزایش پیدا می‌کند، غده‌های تولید عرق که در منفذهای پوست حضور دارند، دست به کار می‌شوند تا سطح دمای بدن را کاهش دهند.

اما ممکن است این پاسخ طبیعی در برخی از افراد بسیار فعال‌تر از دیگران باشد. به طوری که شاهد حجم بسیار عرق کردن در این افراد هستیم. فعالیت بیشتر غده‌های تولید کننده عرق باعث تولید بوی نامطبوع و یا ظاهری نامناسب در فصل گرم از سال می‌شود. البته می‌توان با تزریق بوتاکس به زیر بغل میزان درجه تولید عرق را کاهش داد.

تزریق بوتاکس در زیر بغل برای محدود کردن تولید عرق

بوتاکس چیست و چه تاثیر درمانی دارد؟

بوتاکس یک نوع نوروکسین است که ماهیت آن حضور میکروب‌هایی با قابلیت تولید سم بوتولیسم می‌باشد. بوتولیسم یک نوع مسمومیت سنگین غذایی است که از ماندگاری ترکیبات گوشتی در فضاهای بسته، عاری از جریان هوا ایجاد می‌شود.

البته از مقدمه ماجرا در تشریح جراحی‌های بوتاکس احساس نگرانی نداشته باشید. این نوروکسین ساخته شده از میکروب‌ها قرار نیست تا شما را مسموم سازد. اگر از یک مرکز درمانی معتبر در حضور پزشک متبحر بهره‌مند باشید، بوتاکس تبدیل به یک روش درمانی موثر برای بسیاری از مشکلات شما خواهد شد.

قاعده درمان با روش تزریق بوتاکس در فلج کردن موضعی برخی از عضلات سطحی بدن است. عمده شهرت بوتاکس در از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت می‌باشد.

در این روش کلاسیک در تزریق بوتاکس سعی در فلج کردن موقتی برخی از عضلات صورت برای رفع چین و چروک دارند؛ اما در امتداد این ایده‌های کلاسیک که همگی بر محوریت زیبایی تنظیم شده‌اند، روش درمانی تزریق بوتاکس جنبه‌های پزشکی متنوع دیگری نیز پیدا کرده است. این تزریق ساده می‌تواند در درمان بیماری‌های مزمن مانند اسپاسم‌های عضلانی، میگرن و… نیز تاثیرگذار باشد.

کنترل تعریق بدن یکی از ایده‌های جذاب درمانی است که با روش تزریق بوتاکس انجام می شود. تزریق بوتاکس می‌تواند باعث محدود شدن فعالیت گسترده غده‌های تولیدکننده عرق باشد.

از آنجا که زیر بغل یکی از نقاط بسیار فعال در تولید عرق می‌باشد، تزریق بوتاکس در این ناحیه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. غالبا کسانی که از حجم تولید عرق زیادی رنج می‌برند، غده‌های کاملا فعالی در ناحیه زیر بغل دارند. تزریق بوتاکس در زیر بغل برای محدود کردن غده‌های تولید عرق انجام می‌شود.

مقاله لیفت سینه با بوتاکس را نیز مطالعه فرمایید.

تزریق بوتاکس به زیر بغل چگونه تاثیری دارد؟

وقتی از ماهیت بوتاکس صحبت کردیم، این ترکیب میکروبی را به عنوان یک فلج کننده عضلات معرفی کردیم. این ترکیب قرار است برخی از عضلات و سیستم‌های عصبی فعال در سطح پوست را به شکل موضعی فلج سازد. به این ترتیب، با محدود کردن قدرت حرکتی و یا تاثیرات عصبی بخشی از سطح پوست قادر به درمان برخی از بیماری‌ها و یا مشکلات بدن هستیم.

برخی از مشکلات ما در اثر کارکرد قدرتمند و یا بیش از اندازه عضلات ما هستند. مثلاً حضور غده‌های قدرتمند در عمق پوست است که باعث می‌شود تا بیش از حد عرق کنیم.

با تزریق بوتاکس نمی‌گذاریم که این غدد فرمان تولید عرق را دریافت کنند.

تحرک سنگین و یا حضور در یک محیط گرم باعث افزایش حرارت داخلی بدن خواهد شد. سیستم بدنی ما طوری تنظیم شده است که در مقابل این افزایش حرارت عکس العمل داشته باشد.

به طوری که در پاسخ به آن فرمان‌های ترشح عرق توسط سیستم عصبی صادر می‌شود. این فرمان‌ها در پایانه‌های عصبی به غدد تولیدکننده عرق داده می‌شوند. به این ترتیب، یک تعادل طبیعی در پاسخ به افزایش دمای بدن وجود دارد؛ تعادلی که سعی دارد با تعریق، سطح دمای بدن را کاهش دهد.

تمام این ماجرا برای بدن ما مفید است. عرق کردن پاسخ مناسب بدن برای فرار کردن از افزایش حرارت است. اما وقتی غده های تولید عرق بسیار فعال هستند، این جریان طبیعی تبدیل به یک معضل جدی خواهد شد.

زمانی که با کوچکترین تحرک بدنی و یا حضور در اندک هوای گرم و حتی تجربه احساسات غلیظ مانند استرس و یا فشارهای روحی با مقدار زیاد عرق مواجه می‌شویم، تزریق بوتاکس برای شکستن این سیکل طبیعی در بدن صورت می‌گیرد.

کافی است فعالیت سیستم عصبی در انتقال دستورات برای غده‌های تولید عرق را محدود کنیم. به این ترتیب، با فلج شدن موضعی سیستم عصبی، برخی از دستورات به برخی از غدد تولید عرق نمی‌رسد. در برخی از نواحی بدن که تزریق بوتاکس صورت گرفته است، شاهد کاهش شدید تولید عرق هستیم.

عرق کردن پاسخ طبیعی بدن است و باید باشد. هرگز نمی‌توانیم خودمان را بی‌نیاز از این سیکل طبیعی تجسم کنیم؛ اما می‌توانیم حضور این چرخه خنک سازی را در برخی از قسمت‌های بدن محدود سازیم.

اگر قرار است با عرق کردن خنک شویم، شاید بهتر باشد که این خنک شدن را از طریق دیگر نواحی بدن به جز زیر بغل داشته باشیم. تزریق بوتاکس در زیر بغل تنها باعث فلج شدن سیستم عصبی غدد فعال در این ناحیه از بدن می‌شود و فقط در تولید عرق این ناحیه از بدن تاثیرگذار است.

البته در نظر داشته باشید که بوتاکس ماهیتی سمی دارد و تزریق خارج از مهارت‌های ثابت شده علمی و بدون آگاهی لازم می‌تواند خطرات نگران‌کننده‌ای داشته باشد. لذا لزوم توجه به درک درست این جراحی همراه با مهارت‌های پزشک معالج احساس می‌شود.

روش تزریق بوتاکس به زیر بغل چگونه است؟

برای تزریق بوتاکس باید تحت درمان یک متخصص پوست که تجربه کافی دارد، قرار بگیرید. تزریق بوتاکس به زیر بغل و یا هر ناحیه دیگری از بدن برای کنترل تعریق، از طریق فلج کردن سیستم عصبی صورت می‌گیرد. لذا لازم است تا آگاهی علمی کامل و تجربه کافی در نزد پزشک معالج باشد. در غیر این صورت، در تزریق بوتاکس به زیر بغل خطر فلج شدن برخی از اعصاب اصلی که درگیر حرکات بدنی ما هستند، وجود دارد.

پزشک حاذق با بهره مندی از سوزن هایی مخصوص، بوتاکس را در نواحی زیرپوستی تزریق می‌کند. مهارت پزشک در شناسایی ناحیه تزریق بوتاکس در زیر بغل برای محدود کردن غدد عرق ریز بسیار حائز اهمیت است. ممکن است این تزریق بوتاکس به زیر بغل در چندین مرحله صورت گیرد.

تزریق بوتاکس به زیر بغل از طریق نفوذ سوزن هایی مخصوص در عمق پوست صورت می‌گیرد. پس قاعدتا دردناک است. هر چند مهارت پزشک می‌تواند از حجم این درد بکاهد. با این وجود، توصیه می‌شود که از کمپرسورهای سرد مانند یخ برای تسکین درد استفاده شود. تزریق بوتاکس به زیر بغل در دسته جراحی‌های سرپایی قرار دارد و افراد متقاضی به سرعت پس از پایان جراحی می‌توانند روال عادی زندگی خود را از سر بگیرند.

کنترل تعریق تنها دلیل اصلی برای تزریق بوتاکس به زیر بغل می‌باشد؛ اما این نتیجه درمانی برای مهار غدد عرق ریز در دیگر نواحی بدن نیز نتیجه بخش است. در حال حاضر، روش‌هایی برای تزریق بوتاکس در پیشانی، کف دست‌ها و همچنین، نواحی داخلی ران پا مطرح هستند که در همگی آنها با محدود کردن قدرت عصبی منتهی به غدد عرق ریز، سعی در کنترل تعرق بدن دارند.

عرق تولیدشده در عموم این نواحی، غالباً اندک است و ماهیتی آزار‌دهنده ندارد. لذا چندان متداول نیستند. اما از آنجا که عرق زیر بغل مستعد ماندگاری بالا بر سطح بدن است و مقدار آن نیز قابل توجه می‌باشد، منجر به تولید بوی بد بدن و یا ظاهر نامناسب برای لباس افراد می‌شود. برای همین است که عمده ایده‌های درمانی در کنترل تعریق بدن، متوجه این نواحی هستند.

تزرییق بوتاکس از طریق نفوذ سوزن های مخصوص به عمق پوست زیر بغل

بایدها و نبایدها قبل از تزریق بوتاکس به زیر بغل

هر چند تزریق بوتاکس در دسته جراحی‌های سرپایی قرار دارد و تمام مراحل آن به راحتی و با سرعت بالایی انجام می‌شود؛ اما این دلیل نمی‌شود که هر لحظه که اراده کنید، می‌توانید یک جراحی تزریق بوتاکس را تجربه کنید. بهتر است در مقدمات امر برای طی کردن یک دوره تزریق بوتاکس به زیر بغل، تحت معاینه دقیق دکتر متخصص پوست باشید. متخصص پوست باید سطح آمادگی شما را برای پذیرش بوتاکس بررسی کند. البته این هنر متخصص پوست است که با معاینه شما و کسب اطلاعات کافی از شرایط بدنی شما، سطح آمادگی شما را ارزیابی کند.

به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین اطلاعاتی که از شما پرسیده خواهد شد، مصرف داروهای رقیق کننده خون است. اگر از چنین داروهایی مصرف می‌کنید، به یقین پزشک معالج از شما می‌خواهد که برای مدتی چند روزه قبل از انجام جراحی تزریق بوتاکس از مصرف چنین داروهایی اجتناب کنید.

این یک مثال ساده از کسب اطلاعات فردی است که مورد نظر پزشک معالج قرار خواهد گرفت. لذا پزشک باید از تمام داروهایی که به هر دلیلی مصرف می‌کنید، اطلاع کامل داشته باشد تا دستور به قطع و یا تداوم مصرف آنها بدهد.

یکی از اشتباهات رایج متقاضیان بوتاکس، تراشیدن موهای زائد در ناحیه زیر بغل، درست قبل از انجام عمل تزریق می‌باشد. در این حالت، پزشک با سطح پوستی که تخریب شده است، مواجه می‌شود. از این رو، ممکن است در تزریق درست بوتاکس دچار اشتباه گردد.

لذا پزشک معالج علاقه دارد تا با پوششی که عاری از هر گونه تخریب است، در حین انجام عمل جراحی تزریق بوتاکس به زیر بغل مواجه باشد. از این رو، توصیه می‌شود تا در روزهای منتهی به انجام جراحی تزریق بوتاکس به زیر بغل از انجام هر گونه اصلاح موهای زائد این ناحیه از بدن اجتناب کنید.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق بوتاکس، برای جلوگیری از بروز عوارض بوتاکس کاملا الزامی هستند که در ادامه برخی از این مراقبت‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد: 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

حدود یک الی دو روز قبل از تزریق بوتاکس، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا سیگار بپرهیزید. نوشیدنی‌های الکلی یا دخانیات ممکن است باعث کاهش غلظت خون شوند که میزان کبودی بعد از تزریق بوتاکس را افزایش خواهد داد.

  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین که موجب رقیق شدن خون می‌شوند پرهیز کنید
  • حدوداً یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، ناحیه‌ای که قرار است به آن ماده بوتاکس تزریق شود نباید در معرض اشعه لیزر یا وکس قرار بگیرد. 
  • از حدود یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید.
  • در روز تزریق بوتاکس، به هیچ وجه نباید آرایش داشته باشید. 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس 

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و بر نتایج فرایند بوتاکس موثر هستند. برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • هر چه که میزان خونرسانی به ناحیه بوتاکس بیشتر باشد، تورم و التهاب سریع‌تر کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، با ورزش دادن صورت، خونرسانی و اکسیژن رسانی به این ناحیه را افزایش دهید. 
  • سعی کنید تا ۲۴ ساعت استراحت کرده و از انجام فعالیت‌های سنگین که موجب افزایش ضربان قلب می‌شوند خودداری کنید. 
  • از دست زدن یا مالش دادن ناحیه مورد نظر بپرهیزید. 
  • حدوداً برای مدت زمان یک هفته، از مواد غذایی سالم مثل سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید. همچنین بهتر است کشیدن سیگار و مصرف نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید.
مهارت پزشک معالج در مقدار عوارض تزریق بوتاکس موثر است

آیا تزریق بوتاکس عوارض هم دارد؟

به یقین هیچ جریان پزشکی را نمی‌توانید پیدا کنید که عاری از هر گونه عوارض باشد. دنیای پزشکی ایده‌های درمانی را با حضور عوارض پذیرفته است؛ زیرا مزیت‌های آنها قطعاً بسیار موثرتر و سودمندتر از چند عارضه گاها گذرا و یا نه چندان جدی خواهد بود.

در دنیای پزشکی اگر روش درمانی با عوارض جدی و خطرناک مطرح باشد، به یقین کنار گذاشته می‌شود. اما تزریق بوتاکس نه تنها کنار گذاشته نشده، بلکه روز به روز در حال توسعه دستاوردهای علمی و عملی نوین‌تری است.

پس می‌توان این ایده درمانی را در جمع جراحی‌های مجاز پزشکی که سطح عوارض محدود و کم خطری دارند، قرار بدهیم.

با این همه، برخی از عوارض متداول ناشی از تزریق بوتاکس به زیر بغل عبارتند از:

  • سردردهای گذرا که به ندرت تبدیل به یک سردرد مزمن و ماندگار می‌شوند.
  • احساس درد در ناحیه تزریق بوتاکس که ممکن است به شکل کبودی محل تزریق نمایان شود.
  • احساس شدید ضعف عضلانی در تمام اندام‌های بدن.
  • دوبینی، تاری دید و مشکلات بینایی که در دسته عارضه‌های نادر محسوب می‌شوند.
  • مشکلات تنفسی که غالباً به شکل نفس تنگی‌های گذرا ظاهر می‌شود.
  • مشکلات مثانه که به شکل بی‌اختیاری در ادرار ظاهر می‌شود.

عمده این مشکلات و عوارض در ماهیت بوتاکس نهفته است. به هر حال، بوتاکس یک سم مایع است که قرار است به شکل زیر جلدی بر عمق پوست شما تزریق شود تا با فلج کردن بخشی از سیستم عضلانی و یا عصبی، مشکل را مرتفع سازد.

اگر جراحی تزریق بوتاکس با مهارت بالا و به شکل دقیق صورت گیرد، قطعاً شاهد هیچ کدام از این عوارض به شکل چالش‌برانگیزی نیستیم. مشکل وقتی حاد می‌شود که در فلج کردن عضلات و یا عصب خاص، موفق نبوده و دیگر بخش‌های بدن را تحت تاثیر سم بوتاکس قرار دهیم.

در این حالت، قطعاً بخش‌های دیگری از بدن را تحت تاثیرات منفی این ترکیب قرار خواهیم داد. از این رو، میزان مهارت پزشک معالج در مقدار عوارض ناشی از تزریق بوتاکس تاثیرگذار است. پزشک آگاه و باتجربه دقیقا می‌داند که چطور عملیات تزریق بوتاکس به زیر بغل را بدون ایجاد تاثیر در دیگر نواحی عضلانی و یا عصبی بدن انجام دهد.

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل

قیمت تزریق بوتاکس به نواحی مختلف بدن هر ساله در حال افزایش است. محبوبیت بسیار زیاد بوتاکس و سایر مواد پرکننده طی چند سال اخیر باعث شده است تا قیمت این ماده رو به افزایش باشد. به همین دلیل، تعیین هزینه دقیق تزریق بوتاکس زیر بغل امکان پذیر نیست. زیرا هر مرکز با توجه به برند بوتاکسی که مورد استفاده قرار می‌دهد هزینه متفاوتی را دریافت خواهد کرد. در ادامه برخی از عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • برند بوتاکس 

یکی از عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل، برند بوتاکس است. همان طور که گفته شد، برندهای مختلفی از ماده بوتاکس در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها قیمت بسیار بالایی داشته و در مقابل تاثیر بسیار مناسبی بر سطح پوست دارند. برخی دیگر از برندها قیمت پایین‌تری دارند و ممکن است نتایج آن‌ها چندان رضایت‌بخش نباشد. با این حال،  تشخیص بهترین برند بوتاکس کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اطلاعات کافی درباره برند بوتاکسی که در مرکز زیبایی مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد به دست آورید.

  • حجم بوتاکس 

حجم بوتاکس نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل است. به طور معمول، به هر طرف زیر بغل ۵۰ واحد بوتاکس تزریق می‌شود. در نتیجه، به مجموع دو طرف باید ۱۰۰ واحد تزریق شود. گاهی اوقات ممکن است براساس شرایط بدنی فرد، این مقدار افزایش یا کاهش پیدا کند که در نتیجه هزینه نهایی بوتاکس متغیر خواهد بود.

  • دستمزد پزشک 

دستمزد پزشک نیز بر هزینه نهایی تزریق بوتاکس زیر بغل موثر است. معمولاً پزشکانی که تجربه و تخصص بیشتری در زمینه تجربه بوتاکس یا پرکننده‌ها داشته باشند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. بنابراین قبل از مراجعه به یک مطب زیبایی، ابتدا در رابطه با تجربه و تخصص پزشک تحقیق کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره تزریق بوتاکس زیر بغل صحبت شد. از بوتاکس زیر بغل معمولاً برای کاهش میزان تعرق در افراد استفاده می‌شود. برخی از افراد به صورت طبیعی میزان تعریق شدیدی دارند که می‌توان با کمک بوتاکس، شدت تعرق در بدن را کنترل کرد. اما برخی دیگر به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی مثل پرکاری تیروئید، به صورت پیوسته تعرق داشته و گرمای زیادی را احساس می‌کنند. ماده بوتاکس می‌تواند موجب کاهش فعالیت غدد تولید عرق در ناحیه زیر بغل شود. 

در نتیجه، به راحتی می‌توان این مسئله را کنترل کرد. به طور کلی، بوتاکس از یک ماده به نام بوتولیسم ساخته می‌شود که از سم بوتولینیوم گرفته شده است. این ماده بعد از ورود به بدن موجب فلج شدن موقتی عضلات می‌شود. در نتیجه، نه تنها بر کاهش میزان تعرق در ناحیه زیر بغل موثر است، بلکه میزان چین و چروک را در آن ناحیه کاهش داده و باعث شادابی و جوانسازی پوست می‌شود. 

تزریق بوتاکس به زیر بغل ممکن است طی یک جلسه یا چند جلسه انجام شود. به طور کلی، تا زمانی که شخص نتیجه لازم را دریافت کند، فرایند تزریق بوتاکس ادامه خواهد یافت. اثرات تزریق بوتاکس موقتی هستند و معمولاً بین یک سال یا بیشتر ماندگاری دارند. در هر صورت، تزریق بوتاکس تاکنون به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش میزان تعرق در افراد شناخته شده است.

سؤالات متداول تزریق بوتاکس به زیر بغل

آیا تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق یک روش استاندارد است؟
می ‌توان از بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس استفاده کرد؟
آیا تزریق بوتاکس به زیر بغل درد دارد؟
بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل می ‌توان حمام کرد؟
آیا تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق یک روش استاندارد است؟

بله، این روش سال‌ها است که نه تنها در ایران بلکه در ایالات متحده آمریکا نیز انجام می‌شود.

می ‌توان از بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس استفاده کرد؟

بله، هایپرهیدروزیس یک بیماری خاص است که موجب افزایش تعرق در بدن می‌شود و می‌توان از بوتاکس برای کنترل و درمان آن کمک گرفت.

آیا تزریق بوتاکس به زیر بغل درد دارد؟

درد تزریق بوتاکس به زیر بغل بسیار خفیف است و معمولا پزشکان برای کاهش میزان درد از بی‌حسی استفاده می‌کنند.

بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل می ‌توان حمام کرد؟

بهتر است بعد از تزریق بوتاکس ۲۴ تا ۴۸ ساعت از استحمام یا رفتن به استخر خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست