صفر تا صد روش کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی

کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی
جراحی زیبایی اندام

کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چربی‌های ناخواسته‌ای که در بازو، پا، باسن، صورت و سایر نقاط بدنتان دارید را بدون اینکه نگران عوارض آن باشید از بین ببرید. علاوه بر چربی سوزی، این روش به شما در داشتن پوستی جوان، سفت و شاداب نیز کمک می‌کند و احساس بهتری از ظاهر پوستتان به شما خواهد داد.

اگر برای لاغری به دنبال راه حلی کم‌خطر و بدون عوارض هستید، اگر از اتاق عمل و بی‌هوشی می‌ترسید، اگر به دنبال روشی هستید که بدون گرفتن مرخصی از محل کار بلافاصله به محل کار خود بازگردید و در مجموع اگر به دنبال روشی هستید که در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را داشته باشید، باید گفت رسیدن به لاغری با کربوکسی تراپی همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی روشی پر‌کاربرد در زمینه پزشکی و زیبایی به حساب می‌آید. شما در این روش درمانی قادر خواهید بود با چربی‌های موجود در بدنتان که مشکل ساز شده اند و به راحتی با رژِیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند، مبارزه کنید.

انسان‌ها همیشه به دنبال رسیدن به زیبایی مطلق هستند. در همین راستا حاضرند هر راه حل درمانی را امتحان کنند. حال اینکه چه روش درمانی مناسب است و می‌تواند واقعا تاثیرات مثبتی بر جای بگذارد را تنها یک پزشک فوق تخصص پلاستیک و زیبایی که در این زمینه صلاحیت، اطلاعات و تجربه کافی را دارد، می‌تواند تشخیص دهد و به آن عمل کند.

درمان چاقی با روش کربوکسی تراپی چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

از بین بردن چربی‌های موضعی با کربوکسی تراپی همانطور که از نامش پیدا است یعنی تزریق کردن گاز کربن دی اکسید (CO2) به زیر پوست و سلول‌های چربی زیر پوستی. درمان چاقی با این روش، درمانی رضایت بیماران زیادی را به خود جلب کرده است و از حیث کم‌خطر بودن آن پزشکان نیز این روش را همواره به بیماران خود توصیه می‌کنند.

با کربوکسی تراپی متابولیسم سلول‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و کارایی آنها افزایش می‌یابد. در واقع این روش درمانی کمکی برای تولید هرچه بیش‌تر کلاژن (پروتئین مورد نیاز پوست) در پوست به شمار می‌رود. در راستای همین موضوع با تولید کلاژن پوست جوان‌تر و سفت تر شده و خاصیت ارتجاعی آن افزایش می‌یابد.

عملکرد کربوکسی تراپی برای درمان چربی اضافی بدن:

این راهکار درمانی با افزایش جریان خون در سلول‌ها، از طریق تزریق دی اکسید کربن کار می‌کند. نحوه دقیق عملکرد آن نیز به این صورت است که:

در طول درمان مقادیر بسیار کمی از گاز کربن دی اکسید که به آن “گاز معجزه‌گر” نیز می‌گویند، از طریق سوزن مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود. با تزریق این گاز به گیرنده‌های موجود در بدن، بافت احساس می‌کند میزان کربن دی اکسید بالا رفته و حجم اکسیژن کاهش یافته است. به همین دلیل نیاز است با گشاد شدن عروق خونی و افزایش گردش خون سعی در خروج کربن دی اکسید داشته باشند و اکسیژن رسانی به بدن را افزایش دهند.

همین موضع موجب هجوم حجم زیادی اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تزریق شده است. بدن تحریک می‌شود تا بیش‌تر فعالیت کند تا بتواند کمبود‌ها را جبران کند. در نتیجه این عملیات کلاژن تولید شده و چربی‌ها با سرعت بسیار بیش‌تری شروع به سوخت و از بین رفتن می‌کنند.

چه زمان  می‌توان از راهکار درمان چاقی با کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از این روش درمانی پزشکی وجود ندارد. هر زمان احساس کردید اعتماد به نفس خود را بخاطر افزایش وزن از دست داده‌اید. هر زمان که احساس کردید وقت آن رسیده به اندام ایده‌آل خود برسید. هر زمان به دنبال رسیدن به راه حل درمان چاقی در کمترین زمان ممکن بوده‌اید. در این حالت است که با مشورت با یک پزشک متخصص مجرب می‌توانید این مشکل را درمان کنید.

برای آشنایی با لاغری موضعی با دستگاه RF پیشنهاد می شود این مقاله مطالعه نمایید.

لاغری موضعی با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی یک روش جدید و نو ابداع نیست. این روش سال‌ها پیش در فرانسه و در دهه ۱۹۳۰ در حمام‌های آب داغ طبیعی غنی شده از کربن دی اکسید آغاز شد. پس از استفاده از این حمام‌های آب داغ مشخص شد این حمام موجب تجدید کیفیت پوست شده و به بهبود سریع زخم ها و کاهش وزن کمک می‌کند. به همین دلیل امروزه نیز پزشکان ما با الهام گرفتن از این روش و با کمک تزریق و شبیه‌سازی روش حمام داغ به جنگ چربی‌های سر سخت بدن رفته و آن را نابود می‌کنند.

لاغری موضعی و درمان چربی اضافی با کربوکسی تراپی به راحتی قابل درمان است. با تزریق co2 به نقاط چربی خیز بدن موجب کاهش چشمگیر چربی‌ها خواهیم شد. در طول درمان این گاز معجزه گر به داخل پوست هدایت شده و باعث می‌شود بدن فعالیت خود را بیش از پیش افزایش دهد و چربی سوزی آغاز شود.

چند جلسه درمان برای این روش پیشنهاد می‌شود؟

به طور معمول در ابتدا برای هر بیمار ۱۰ جلسه درمانی با مدت زمان بین ۱۰ الی ۴۵ دقیقه در نظر گرفته می‌شود. . تعداد دفعات تکرار نیز عموما هفته ای دوبار خواهد بود. اما طول درمان مناسب برای هر بیمار تنها توسط پزشک معالج او تعیین می‌گردد و در هر بیمار بسته به میزان چربی بدن متفاوت خواهد بود.

مزایای استفاده از این روش برای رفع چربی اضافی بدن چیست؟

در کربوکسی تراپی نکات بسیار زیادی وجود دارد که بیماران و پزشکان را به انجام این عمل زیبایی تشویق می‌کند. از جمله مزایای این روش:

  • کاهش و از بین رفتن چربی‌های موضعی
  • کاهش و از بین رفتن جای زخم و اسکار
  • بهبود و درمان ریزش مو
  • از بین بردن حلقه‌های تیره اطراف چشم
  • دفع سموم از بافت بدن
  • بدون نیاز به جراحی و اتاق عمل
  • بدون نیاز به بی‌هوشی
  • افزایش میزان گردش خون در عروق
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کلاژن سازی پوست
  • بهبود کیفیت و نرمی پوست
  • بهبود پوست پس از لایه برداری ناشی از شیمی درمانی و لیزر درمانی

معایب و عوارض احتمالی:

هیچ خطر جدی در ارتباط با این روش درمان لاغری موضعی تاکنون گزارش نشده است. با این وجود برخی عوارض موقتی که ممکن است پیش آید:

  • احساس سوزش و خارش در محل تزریق تا یک روز پس از درمان
  • کبودی و تورم موقتی
  • آلرژی به مواد تزریقی
– از بین بردن چربی‌های موضعی با کربوکسی تراپی

در چه مناطقی از بدن می‌توان کربن دی اکسید را برای درمان لاغری موضعی تزریق کرد؟

کربن دی اکسید برای درمان لاغری موضعی را می‌توان به طور کلی در تمامی نقاط از بدن که دچار چربی‌های اضافی شده است تزریق کرد. به طور مثال در تمامی نواحی صورت، باسن، ران، بازو، شکم، پهلو و غیره….

آیا کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت نیز اثر بخش است؟

همانطور که می‌دانید از بین بردن سلولیت به راحتی اتفاق نمی‌افتد و درمان قطعی آن هنوز هم جز چالش‍های مهم پزشکان است. تا امروز روشی برای از بین بردن ۱۰۰% سلولیت وجود ندارد. با این حال آمار نشان می‌دهد که این روش کم‌خطر لاغری علاوه بر چربی سوزی برای درمان سلولیت نیز موثر بوده و نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته است.

به طور تقریبی بیماران پس از چند جلسه تزریق کربوکسی تراپی ۴۰% از سلولیت تحت درمان آنها به طور کامل از بین رفته است.

برای اطلاعات بیشتر درباره روش های درمان سلولیت مقاله بهترین روش از بین بردن سلولیت های پوستی را مطالعه بفرمایید.

چگونه تزریق کربن دی اکسید می‌تواند جای زخم را نیز درمان کند؟

با افزایش گردش خون در بدن سلول‌های درون بافت و در زیر اسکار عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و ترمیم جای زخم با سرعت بیش‌تر و کیفیت بالاتری اتفاق می‌افتد.

آیا درمان با کربوکسی تراپی برای لاغری برای بدن مضر است و به آن آسیب می‌رساند؟

خیر- دی اکسید کربن به عنوان بخشی از روند تنفس طبیعی بدن ما است و به طور معمول توسط بدن تولید می‌شود. به همین دلیل روش درمان با کربوکسی تراپی خطرناک و مضر نیست. همچنین سوزن‌های مورد استفاده برای این روش درمان بسیار ظریف و نازک بوده و نفوذ آن به زیر پوست هیچ آسیبی به بافت بدن وارد نمی‌کند. حداکثر میزان درد نیز در این روند لاغری مانند گزش یک پشه حس خواهد شد.

تنها ممکن است در مرحله اول تزریق به دلیل وارد شدن نوک تیز سوزن، ناراحتی جزئی از تزریق احساس کنید. این موضوع نیز کاملا طبیعی است زیرا قرار است ماده‌ای خارجی برای درمان وارد بدنتان شود.

موارد منع استفاده از روش کربوکسی تراپی برای ازبین بردن چربی اضافی برای چه کسانی است؟

  • بیمارانی که حساسیت شدید پوستی دارند.
  • افرادی که آلرژی به گاز کربن دی اکسید دارند.
  • دوران بارداری و شیردهی زمان مناسبی برای این روش درمانی نیست.
  • کسانی که دچار تبخال در منطقه تزریق هستند.
  • افرادی که دچار عفونت موضعی در ناحیه تزریق هستند.
  • بیماران دارای اختلالات روانی

بیاران قلبی و عروقی بهتر است قبل از استفاده از این روش به پزشک خود مشورت کنند.

قبل از تزریق چه نکاتی باید توسط بیمار و پزشک رعایت ‌شود؟

این درمان کاملا سرپایی بوده و در مطب پزشک متخصص قابل اجرا است. بیمار لازم است در مرحله اول پزشک متخصص مناسب خود را انتخاب کند.

  • برای یک هفته قبل از تزریق مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارد.
  • از قرار گرفتن در تابش شدید نور خورشید خودداری کند.
  • از چند روز قبل از قرص‌های ضد التهاب و درد مانند استومینوفن و پروفن پرهیز کند.
  • پزشک معالج شما لازم است قبل از شروع مراحل درمان الاعات کافی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی انجام این روش در اختیار بیمار قرار دهد.
  • لازم است قبل از استفاده از این ماده تزریقی، مراقبت‌های بهداشتی لازم انجام گردد.
  • محل تزریق باید پاکسازی و ضدعفونی گردد.

در حین درمان چه اتفاقی می‌افتد؟

به این صورت است که محل تزریق با کمک مالیدن کرم بی‌حسی موضعی، کرخ می‌شود. سپس با کمک یک سوزن که با لوله استریل به مخزن گاز دی اکسید کربن متصل است، مراحل درمان آغاز می‌گردد. پزشک میزان دبی گاز از مخزن را با دقت تنظیم می‌کند. این گاز از طریق لوله تنظیم کننده جریان به زیر پوست هدایت شده و فیلتری که بین پوست و این مخزن وجود دارد هرگونه ناخالصی را از بین می‌برد.

پس از درمان لاغری با کربوکسی تراپی چه نکاتی باید رعایت شود؟

  • احساس سوزش و سوزن سوزن شدن در حین و بعد از درمان کاملا طبیعی است.
  • تا ۲۴ ساعت احساس درد کمی خواهید داشت.
  • چربی‌های اضافی بدن از طریق ادرار و غدد لنفاوی به مرور از بدن دفع می‌شود.
  • نیاز است پس از درمان برای دو الی سه روز از حمام به ویژه حمام آب سرد خودداری کنید.
  • به راحتی پس از درمان میتوانید بلافاصله به محل کار خود باز گردید بدون اینکه کسی متوجه درمان شما شده باشد.
  • نتیجه را در کمترین زمان ممکن مشاهده خواهید کرد.
  • لازم است برای یک هفته پس از درمان برای تسریع در بهبود مصرف الکل و سیگار را قطع کنید.

آیا این روش برای از بین بردن چربی پوست‌های حساس بدن، مانند اطراف چشم خطرناک است؟

ممکن است شما در مجموع پوستی حساس یا نرمال داشته باشید. اما در هرحال پوست اطراف چشم برای همه حساس و بسیار نازک است. ریسک بالایی دارد که هر روش درمانی را برای این منطقه حساس امتحان کنید.

اما با کمک تزریق کربوکسی تراپی کربن دی اکسید برای لاغری موضعی اطراف چشم، می‌توانید به آرامی این مناطق حساس از چشم را درمان کنید.

اثر بخشی این روش درمانی چگونه است؟

نتایج فورا قابل مشاهده است. اکثر درمان‌های زیبایی نیاز است تا دوران نقاهت خود را بگذرانند. آنوقت تازه نتیجه نهایی مشاهده می‌شود. اما در این سبک درمان لاغری نکته قابل توجهی که وجود دارد تاثیر سریع پس از تزریق است.

اگر برای رفتن به مهمانی برنامه‌ریزی کرده‌اید، این نوید را به شما می‌دهیم که با کمک تزریق کربن دی اکسید نتیجه را سریعا مشاهده خواهید کرد.

چگونه کربوکسی تراپی در بدنم زمان بیشتری دوام داشته باشد؟

اثر بخشی درمان لاغری موضعی در این روش دائمی نیست و طبق توصیه پزشک لازم به تکرار است. با این وجود با تولید کلاژن اثرات این درمان تا چندین ماه در بدنتان باقی خواهد ماند. در مجموع میزان ماندگاری این روش با توجه به شرایط هر بیمار کاملا متفاوت است. اگر پس از درمان رژِیم غذایی مناسب را دنبال کنید و همواره پیگیر ورزش‌های روزانه خود باشید. برای مدت زمان بیشتری اثر تزریق کربن دی اکسید را در بدن خود احساس می‌کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره صفر تا صد روش کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی نواحی مختلف بدن صحبت شد. اگرچه از روش‌های مختلفی برای لاغری بدن استفاده می‌شود، ولی تاکنون کربوکسی تراپی نتیجه بهتری در میان سایر روش‌ها مثل رژیم غذایی، برنامه ورزشی یا حتی استفاده از دستگاه‌هایی مثل کرایولیپولیز و مواردی مانند این داشته است. بسیاری از افراد به دلیل ترس از داروی بیهوشی یا انجام جراحی ترجیح می‌دهند روش‌های دیگر مثل کربوکسی تراپی را امتحان کنند که بسیار کم خطر و ایمن بوده و به شکل غیر تهاجمی انجام می‌شود.

در این روش، از گاز دی اکسید کربن برای افزایش سوخت و ساز سلول‌های چربی در یک ناحیه خاص استفاده می‌شود. با تزریق این ماده به زیر سطح پوست، چربی‌ها راحت‌تر سوزانده شده و کلاژن بیشتری در سطح پوست تولید خواهد شد. در نتیجه نه تنها ناحیه مورد نظر لاغر می‌شود، همزمان سطح پوست لیفت و سفت خواهد شد. روش کربوکسی تراپی برای همه افرادی که تاکنون روش‌های مختلفی برای لاغری اندام‌های بدن خود تجربه کرده و به نتیجه نرسیده‌اند مناسب است. این روش با عوارض خاصی نیست و می‌تواند یک جایگزین مناسب برای جراحی باشد.

سؤالات متداول روش کربوکسی تراپی برای لاغری موضعی

مکانیسم عمل کربوکسی تراپی در بدن چگونه است؟
جلسات کربوکسی تراپی معمولاً چقدر طول می کشد؟
آیا گاز دی اکسید کربن سمی است و برای بدن ضرر دارد؟
تعداد جلسات کربوکسی تراپی چقدر است؟
مکانیسم عمل کربوکسی تراپی در بدن چگونه است؟

کربوکسی تراپی با ورود کربن دی اکسید به بدن، میزان چربی‌های مقاوم زیر سطح پوست را کاهش می‌دهد و باعث سوزاندن سلول‌های چربی می‌شود.

جلسات کربوکسی تراپی معمولاً چقدر طول می کشد؟

هر جلسه کربوکسی تراپی به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و با توجه به ناحیه مورد نظر ممکن است این مقدار افزایش یا کاهش پیدا کند.

آیا گاز دی اکسید کربن سمی است و برای بدن ضرر دارد؟

این گاز طی سوخت و ساز طبیعی بدن از مجرای تنفسی خارج می‌شود و هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نمی‌کند. 

تعداد جلسات کربوکسی تراپی چقدر است؟

برای اینکه شخص به نتایج دلخواه دست پیدا کند و تمامی سلول‌های چربی از بین برود، باید در بیشتر از ۱۰ جلسه کربوکسی تراپی شرکت کند. معمولاً تعداد جلسات به ناحیه مورد نظر بستگی دارد و توسط پزشک تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست