بررسی انواع روش های لیفت ابرو + مزایا و معایب

لیفت ابرو و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید
جراحی صورت

لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بدون جراحی شیوه‌ای است برای بهبود ظاهر و قدمی مؤثر به منظور جوانسازی صورت می‌باشد. همواره داشتن ظاهری زیبا، جوان و جذاب برای افراد، ارزشمند بوده است. این مسئله به قدری با ارزش و دارای اهمیت است که زنان و مردان بسیاری، هزینه‌های هنگفتی برای رسیدن به ظاهری مناسب‌تر و جوان ماندن را صرف می‌کنند. با گذشت زمان و بالا رفتن سن، پوست و عضلات دچار افتادگی می‌شوند که در ظاهر صورت بسیار تأثیر نامطلوبی می‌گذارد. یکی از این تأثیرات نامطلوب افتادگی ابروهاست. این امر علاوه بر از بین بردن فرم زیبای ابرو، فاصله‌ی چشم و ابرو را نیز کم کرده و از زیبایی و فروغ چشم‌ها می‌کاهد. با بالا کشیدن ابرو بدون جراحی با استفاده از روش‌های مختلف لیفت ابرو، از جمله لیفت با لیزر یا لیفت با هایفوتراپی می‌توان زیبایی را به خاص‌ترین اعضای صورت که همان چشم و ابروست باز گرداند.

سرفصل مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد به این ترتیب است:

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

لیفت ابرو یکی از روش‌های جوان‌سازی و زیباتر شدن چهره است. روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد که بسته به نیاز و شرایط شما، می‌توانید از آنها کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم تا اول با یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی مشورت کنید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه کند.

ممکن است نیاز به لیفت زیادی نداشته باشید و تکنیک‌هایی مانند لیفت ابرو با ژل، نخ و یا هایفوتراپی برای شما مناسب باشد. اما اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد باشد و یا دچار افتادگی ابروهای شدیدتری شده باشید، باید از روش‌های جراحی استفاده کنید.

در لیفت ابرو با جراحی، چین و چروک‌های عمیق پیشانی از بین می‌رود و ابروها به صورت دائمی به سمت بالا لیفت پیدا می‌کنند. در نتیجه اگر به دنبال راه حلی همیشگی و ماندگار برای بالا بردن ابروها و جوانسازی صورت خود هستید، لیفت آندوسکوپیک ابرو برای شما روش موثرتری خواهد بود.

اگر نیاز به مشاوره در زمینه لیفت ابرو دارید، با ما تماس بگیرید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو روشی برای بالا بردن ابروها با هدف بهبود ظاهر افراد است. بالاکشیدن ابرو با روش‌های مختلفی قابل حصول است. این روش‌ها می‌تواند شامل بالا بردن ابرو بدون جراحی توسط روش‌های مختلف و یا با استفاده از جراحی و همراه با از بین بردن چین‌ و چروک پیشانی باشد. در این نوع لیفت با جراحی این عمل در بیهوشی کامل و با ایجاد چندین برش در پوست سر بیمار صورت می‌گیرد. در این عمل که بایستی توسط دکتر متخصص و با استفاده از ابزارهای مناسب انجام گیرد، چین و چروک‌‌های پیشانی کاملأ از بین می‌رود. پس از انجام این عمل باید تا مدتی مراقبت‌های ویژه‌ای از محل زخم داشت.

اما راه‌های بسیار راحت‌تری نیز برای بالا بردن ابرو و بالا کشیدن ابرو بدون جراحی وجود دارد. بالا کشیدن ابرو بدون جراحی به دلیل داشتن کمترین عارضه و دربرداشتن نتایج مطلوب، امروزه به امری پرطرفدار بدل گشته است. این مورد مناسب تمام افراد به خصوص افرادی است که در ناحیه‌ی پیشانی خود دارای چین و چروک زیادی نیستند. بنابراین، بالا کشیدن ابرو طیفی از روش‌های مختلف را شامل می‌شود که از عمل جراحی با بیهوشی تا انجام لیفت و لمینت صرفأ بر روی ابرو را دربر می‌گیرد.

مزایای لیفت ابرو کدامند؟

لیفت ابرو یا بالا بردن آن با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که این روش‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. این خدمات شامل افزایش فاصله‌ی بین چشم و ابرو، فرمدهی به ابرو و ضخیم کردن تارهای آن تا از بین بدن چین و جروک‌های عمودی، افقی و مورب پیشانی و حتی اطراف چشم می‌باشد.

  • کاهش فاصله‌ی ابرو و چشم و افزایش جذابیت چشم‌ها
  • ایجاد ظاهری جوان‌تر
  • کمک به باز کردن چهره و دوستانه‌تر شدن صورت توسط روش‌های مختلف
  • قابلیت انتخاب روش مناسب از میان انواع روش بالا بردن ابرو، با توجه به ویژگی‌های ظاهری و نوع پوست
  • بهبود خط اخم با استفاده از برخی از روش‌ها
  • از بین بردن و کاهش چین و چروک پیشانی با استفاده از برخی از روش‌ها مانند بالا بردن ابرو با جراحی، لیفت ابرو با هایفوتراپی و یا با لیزر
مزایای لیفت ابرو

معایب لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو با روش‌های مختلف می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد. اگر به نکته‌های توصیه شده در هر روش به درستی عمل شود، این عوارض به حداقل خود کاهش پیدا می‌کنند.

  • عمل جراحی اگر توسط افرادی که متخصص نیستند، صورت گیرد، احتمال آسیب را افزایش می‌دهد. در اینصورت امکان دارد حتی به عصب پیشانی نیز آسیب وارد شود.
  • استفاده از مواد اولیه‌ی بی کیفیت می‌تواند بالا بردن ابرو را با خطر ریزش ابرو و آسیب به بافت پیشانی همراه کند.
  • فردی که این کار را انجام می‌دهد در هر روش بایستی از تخصص و دانش آن روش آگاه باشد در غیر این صورت آسیب بسیار محتمل می‌باشد.
  • امکان ریزش ابرو در صورت انجام لیفت و لمینیت ابرو به صورت غیر تخصصی و با مواد و چسب لیفت ابرو بی‌کیفیت، وجود دارد.
  • ماندگاری لیفت ابرو همیشگی نیست و با توجه به روش انتخاب شده متغیر است.

ماندگاری لیفت ابرو چقدر است

ماندگاری لیفت ابرو بسته به روشی دارد که برای لیفت استفاده شده است:

  • ماندگاری لیفت ابرو با ژل و بوتاکس بسیار کم است و بین ۳ ماه تا یک سال خواهد بود.
  • ماندگاری لیفت ابرو با نخ بین ۶ ماه تا ۳ سال ماندگاری دارد.
  • ماندگاری لیفت ابرو با اولتراپی (هایفوتراپی) بسته به وضعیت پوست شما حداکثر تا ۳ سال خواهد بود.
  • ماندگاری لیفت ابرو با جراحی، دائمی و مادام العمر است.

بالا کشیدن ابرو برای چه افرادی مناسب هست؟

با افزایش سن نسبت به نازکی پوست و بافت پیشانی افراد و همچنین تغذیه و نوع رسیدگی به پوست، نواحی پیشانی دارای چین و چروک عمودی و افقی می‌شود. از آنجا که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، فاصله بین ابرو و مژگان نیز کوتاه می‌شود. در بسیاری از افراد این خطوط زیبایی چهره را بسیار کاهش و سن را بسیار افزایش می‌دهد. افتادگی ابروها نیز چهره را عبوس، خسته و یا دارای غم نشان می‌هد. این موارد با توجه به نقش به‌سزای چشم و ابرو در زیبایی صورت و تأثیر آن‌ها در برقراری ارتباط با افراد دیگر، لزوم انجام لیفت را با روش‌های مختلف نشان می‌دهد. اگر کوتاه شدن فاصله‌ی بین ابرو و چشم باعث ایجاد مشکل در دید شده است نیز لیفت ابرو می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

بنابراین، لیفت با جراحی یا بالا کشیدن ابرو بدون جراحی و با استفاده از روش‌های بوتاکس، لیفت با لیزر و یا لیفت با هایفوتراپی، مناسب افرادی است که دارای پیشانی افتاده و پر از چین و چروک هستند. در این افراد فاصله‌ی بین پیشانی و چشم کم شده و در ظاهرشان تأثیر نامطلوبی برجای گذاشته است. این خطوط عمیق در پیشانی بر اعتماد به نفس افراد نیز تأثیری نامطلوب گذاشته و به دغدغه‌ای مهم تبدیل گردیده است.

در مواردی که تنها فاصله‌ی ابرو با چشم کم است و ابرو کم‌پشت شده و  فرم خود را از دست داده، می‌توان از روش‌های دیگر به منظور بالا کشیدن ابرو بدون جراحی استفاده کرد. لیفت و لمینیت ابرو با استفاده از چسب لمینت نیز برای این افراد گزینه‌ی مناسبی است. با این روش‌ها، ابرو فرم زیبایی پیدا می‌کند، به صورتی که ابروهای افتاده، بی‌حالت و نامرتب به ابروهایی پهن و مرتب تبدیل می‌شوند که به صورت زیبایی خاصی را هدیه می‌دهد.

انواع روش های لیفت ابرو

روش های انجام لیفت ابرو (با جراحی/بدون جراحی)

لیفت ابرو با روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. با توجه به تأثیر شگرف لیفت ابرو در چهره‌ی افراد شیوه‌های گوناگون چه با انجام روش‌های جراحی و چه بالا کشیدن ابرو بدون جراحی صورت می‌گیرد. در ادامه، به معرفی روش‌های مختلف بالا بردن و لیفت ابرو می‌پردازیم:

  •  با استفاده از روش جراحی:

    این روش که توسط پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بایستی صورت گیرد، برای زیباجویانی مناسب است که دارای چین و چروک در ناحیه‌ی پیشانی هستند و بر اثر گذر سن ابروهای این افراد دچار افتادگی شده است. این افتادگی گاهی به میزانی شدید است که دامنه‌ی دید فرد را محدود می‌کند. با توجه به بافت پیشانی و جنس پوست افراد این افتادگی متغیر است. در این روش، پزشک جراح با ایجاد بریدگی‌هایی در قسمت بالایی پیشانی فرد، پوست پیشانی را می‌کشد. این عمل نه تنها منجر به کاهش چین و چروک‌های ناحیه‌ی پیشانی بلکه منجر به کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم نیز می‌شود. با استفاده از این روش، ابروها بالا کشیده می‌شوند و زیبایی و شادابی به چهره باز می‌گردد.

  •  با لیزر:

    برای رفع و درمان چین و چروک‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صورت عمیق بر روی ناحیه‌ی پیشانی به وجود آمده‌اند. در روش لیفت ابرو با لیزر با استفاده از پالس‌های کوچک نوری، انرژی زیادی به سطح پوست وارد می‌شود. زمانی که این انرژی به لایه‌های میانی نفوذ پیدا کند، باعث تحریک این لایه‌ها شده و این عمل سبب کلاژن‌سازی و بهبود ظاهر پیشانی و همچنین، رفع و کمرنگ‌شدن خطوط به‌وجودآمده می‌گردد. این روش را می‌توان با ترکیب در روش‌های مختلف استفاده کرد. لیفت ابرو با لیزر به خصوص برای افرادی مناسب است که به مواد تزریقی استفاده‌شده در روش‌های دیگر حساسیت دارند و یا به طور کلی، تمایلی به تزریق مواد خارجی به بدن خود را ندارند. در این روش نیاز است برای کاهش خطرات و تأثیرات نامطلوب احتمالی به انتخاب مرکزی مناسب و متخصص در انجام امور مربوط به زیبایی پوست دقت لازم را مبذول داشت.

  •  با هایفوتراپی:

    هایفوتراپی یکی از روش‌های بالا بردن ابرو بدون جراحی است. در این روش امواج اولتراسوند جایگزین تیغ جراحی می‌شود. این روش بسته به ناحیه‌ای که درگیر انجام کار است، ۲۰ تا ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد و یکی از روش‌های سریع و پرکاربرد برای لیفت ابرو می‌باشد. در بازه‌ی ۳ تا ۶ ماه پس از لیفت ابرو با هایفوتراپی نهایت تأثیر‌گذاری مشاهده می‌شود و ماندگاری لیفت ابرو با این روش تا یک سال تعیین شده است. در این روش از لیفت ابرو، نیز با تحریک پوست توسط امواج، فرآیند کلاژن‌سازی فعال می‌شود که نهایتأ منجر به کاهش چین و چروک و بالا آمدن ابروها می‌گردد. لازم به ذکر است که این روش نقاهت ندارد. این روش را نیز با رعایت موارد محدودکننده می‌توان در ترکیب با شیوه‌های دیگر استفاده کرد. به طور مثال تا یک ماه پس از تزریق ژل یا بوتاکس نمی‌توان لیفت ابرو با هایفوتراپی را انجام داد.

  •  با تزریق بوتاکس:

    بوتاکس ماده‌ای است که توسط تزریق به ناحیه‌ی مورد نظر اثرات خود را بر جای می‌گذارد. این ماده با فلج عضلات مورد نظر سبب از بین رفتن چین و چروک‌های ناحیه‌ی مورد نظر می‌شود. خطوط عمودی و افقی ایجاد شده بر روی پیشانی و افتادگی ابروها ناشی از شل شدن پوست و بافت ابرو را می‌توان به صورت مؤثری با استفاه از بوتاکس کاهش داد و درمان نمود. این روش اگر توسط فردی متخصص و آگاه انجام پذیرد که از مواد باکیفیت و مناسب استفاده می‌کند، می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود ظاهر افراد ایفا کند. این روش به مدت ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و تقریبأ دو هفته پس از تزریق، تأثیر خود را به خوبی نشان می‌دهد. با استفاده از بوتاکس از ایجاد چین و چروک‌های جدید نیز جلوگیری می‌شود.

  •  با نخ:

    در این شیوه با ایجاد برش‌هایی کوچک در خط رویش موهای قسمت پیشانی و میانه‌ی ابروها، نخ‌هایی با جنس نایلون که بسیار مقاوم نیز هستند، وارد پوست می‌شوند. این نخ‌ها خاردار هستند و با حرکت در زیر پوست باعث کشش پوست پیشانی، صاف شدن آن و بالا رفتن ابروها می‌گردند. این نخ‌ها در ناحیه‌ی مورد نظر ثابت و به مرور زمان و پس از گذشت حدود ۲ هفته جذب می‌شوند. این نخ‌ها همزمان باعث تحریک بافت پیشانی و فرآیند کلاژن‌سازی نیز خواهد بود.

  • لیفت و لمینیت ابرو:

    این شیوه از لیفت ابرو روشی نوین در حیطه‌ی آرایشگری است که با نام لیفت و لمینیت ابرو شناخته می‌شود. این روش با ایجاد تغییر در ظاهر ابروها، پرپشت کردن و تغییر حالت آن‌ها، توسط چسب لیفت ابرو است و باعث ایجاد ظاهری مناسب‌تر می‌گردد. ماندگاری لیفت ابرو در روش‌های مختلف و با توجه به خصوصیات افراد گوناگون و متغیر است. این شیوه بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای ابروهای افتاده با تارهای نازک و دفرمه هستند. هدف این روش، بالا بردن و فرم دادن به ابروها از طریق چسب لمینت ابرو توسط پزشک متخصص و ماهر در این زمینه می‌باشد. در این روش، اقدامی در جهت کاهش چین و چروک‌های پیشانی صورت نمی‌گیرد؛ اما با بهبود فرم و تارهای ابرو می‌تواند تأثیر بسزایی بر چهره‌ی افراد و برجسته نمودن چشم و ابرو در فرد متقاضی با کمترین هزینه نماید. در این شیوه، با استفاده از مواد گیاهی و چسب لیفت ابرو تارهای ابرو را به سمت بالا فرم می‌دهند که این امر هم بر باز شدن چهره و افزایش فاصله‌ی چشم و ابرو تأثیر می‌گذارد و هم صورت را شادتر و جوان‌تر نشان می‌دهد.

چگونگی انجام لیفت ابرو

آمادگی قبل از لیفت

در ابتدا برای انجام این لیفت توسط جراحی بایستی جراح پلاستیک معتبر و متخصصی در این زمینه انتخاب شود. به این دلیل که این عمل با صورت فرد به عنوان مهم‌ترین قسمت بدن برای سنجش زیبایی سر و کار دارد، مراجعه به پزشک متخصص و متبحر باید بسیار جدی گرفته شود. امروزه، امکان دارد پزشکان غیر متخصص در زمینه‌ی زیبایی به علت استقبال زیاد مردم به این نوع از جراحی‌ها و خدمات، به این عرصه به صورت غیر تخصصی، ورود پیدا کرده باشند. قطعأ برای انجام هر گونه خدمات زیبایی، پزشکانی که در این امور دارای تخصص هستند، می‌توانند خدمات را به صورت مناسب‌تر، بی‌خطرتر و مؤثرتر ارائه دهند! بنابراین، یکی از اقدامات قبل از لیفت، انتخاب پزشک مناسب و معتبر است.

قبل از انجام این عمل، نیاز است که سوابق بیمار به صورت جزئی و کامل در اختیار پزشک قرار بگیرد. فرد داوطلب نیز بایستی قبل از انجام عمل، معاینات پزشکی اولیه را به صورت کامل انجام دهد.

در روش‌های بالا بردن ابرو بدون جراحی نیاز است که مطابق با آن روش، اطلاعات لازم قبل از انجام هر اقدامی اخذ شود. در روش لیفت ابرو به وسیله‌ی بوتاکس بایستی از تخصص فردی که آمپول را تزریق می‌نماید، کاملأ مطمئن بود. در این روش نیز افرادی به صورت متفرقه این کار را انجام می‌دهند که رجوع به این افراد می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در این روش امکان استفاده از آمپول‌های نامناسب و بی کیفیت نیز فرد متقاضی را تهدید می‌کند. استفاده از مواد بی‌کیفیت و تقلبی می‌تواند تإثیرات نامطلوبی را بر صورت فرد بر جای گذارد و به اعصاب صورت آسیب جدی وارد کند. استفاده از مواد بی‌کیفیت در هر روشی تأثیر و ماندگاری لیفت را به شدت کاهش می‌دهد.

در روش لیفت و لمینیت ابرو بایستی به فردی مراجعه شود که دوره‌های تخصصی این روش را گذرانده باشد و از مراجع رسمی مربوطه مجوز خود را اخذ کرده و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته باشد. در این روش استفاده از چسب لیفت مناسب می‌تواند بسیار در ظاهر فرد پس از لیفت و لمینیت ابرو و ماندگاری این روش تأثیر بسزایی داشته باشد. اینکه از میزان مناسب چسب لیفت ابرو استفاده شود و چگونگی استفاده از آن، امری بسیار مهم و مؤثر در نتیجه است که افراد ماهر در زمینه‌ی لیفت و لمینیت ابرو به خوبی در این زمینه آگاه و باتجربه هستند. در این روش، بسیار حائز اهمیت است که مواد اولیه گیاهی و مرغوب استفاده شوند تا ماندگاری لیفت به بیشترین میزان ممکن افزایش پیدا کند و فرم ابروها حالت دلخواه را به دست آورد. اگر استفاده از مواد باکیفیت در این شیوه جدی گرفته نشود، علاوه بر کم شدن ماندگاری لیفت امکان ریزش ابروها و بر جای گذاشتن اثرات منفی بر چهره‌ی فرد نیز بسیار محتمل است.

ایمنی و خطرات لیفت ابرو

تصمیم گیری درباره انجام این عمل جراحی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و قبول ریسک عوارض ممکن می باشد و باید دید که فایده های انجام این جراحی با خواسته و هدف شما برابر می باشد.

عوارض

  • خونریزی
  • لخته های خونی
  • تحریک و یا خشکی چشم
  • عوارض بی هوشی
  • تغییر در حس پوستی
  • جای زخم نامطلوب
  • عدم تقارن صورت
  • خط رویش موی بالا رفته
  • جوش نخوردن محل زخم
  • پوست شل پلک
  • شلی غیرطبیعی پلک تحتانی
  • جمع شدن مایع
  • تغییر رنگ پوستی و تورم
  • احتمال نیاز به جراحی تکمیلی

چه کارهایی را باید پس از لیفت انجام داد؟

مراقبت‌های مورد نیاز پس از انجام هر کدام از روش‌های لیفت ابرو با جراحی و یا بالا بردن ابرو بدون جراحی مختص به آن روش می‌باشد.

در روش لیفت با جراحی دستورالعمل‌هایی توسط پزشک معالج در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که برای مراقب از زخم‌های ناشی از آن ضروری است. در این روش برای بهبود ورم ایجاد شده، در حالت درازکش و یا خوابیده سر باید در موقعیتی بالاتر از بدن قرار بگیرد. با توجه به اینکه بخشی از سر دارای زخم و برش است لازم است که داروها به صورت منظم و طبق برنامه مصرف شوند. استفاده از کمپرس سرد نیز برای بهبود سریع‌تر ورم‌ها توصیه می‌شود. لازم است از کشیدن سیگار از دو هفته قبل از جراحی تا چهار هفته بعد از جراحی اجتناب نمود.

پس از لیفت با لیزر و لیفت با هایفوتراپی نبایستی پوست پیشانی گرم شود و یا تا مدتی در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرد. توصیه می‌شود که از خوراکیهای کلاژن‌ساز مانند تخم‌مرغ، ژلاتین و سبزیجات سبز برگ استفاده نمود تا تأثیر این روش‌ها به حداکثر خود برسد. در روش لیفت و لمینیت ابرو تا ۲۴ ساعت پس از انجام آن، نیاز است که رطوبت و آب به ابرو نرسد تا ماندگاری لیفت به حداکثر میزان برسد. پس از تزریق بوتاکس ناحیه‌ی مورد نظر را نباید تا حداکثر ۲۴ ساعت لمس کرد. پس از تزریق بوتاکس می‌بایست از فعالیت‌های سنگین فیزیکی و ورزشی پرهیز گردد.

بهترین مرکز در تهران

مراکز زیبایی بسیاری در سطح شهر تهران به ارائه‌ی انواع خدمات زیبایی می‌پردازند. در انتخاب مرکز برای لیفت ابرو مهم است که به این نکته توجه کرد که آن مرکز خدمات زیبایی را به صورت تخصصی و تحت نظر و توسط یک پزشک متخصص و حرفه‌ای در این امر انجام بدهد. محیط بهداشتی و پرسنل حرفه‌ای نیز از مواردی هستند که در انتخاب یک مرکز لیفت ابرو باید مورد توجه قرار بگیرند.

هزینه عمل چقدر است؟

هزینه‌های روش‌های مختلف لیفت ابرو با توجه به شیوه‌ی به کار گرفته شده برای هر فرد متفاوت است. این شیوه‌ها که شامل شیوه‌های جراحی و بدون جراحی مانند تزریق بوتاکس، استفاده از نخ یا لیزر هستند، دارای هزینه‌های مختص به خود می‌باشند. فرد متقاضی پس از مراجعه به پزشک متخصص و متبحر و پس از اخذ مشاوره با توجه به خواست خود و نیازی که به خدمات زیبایی دارد، یکی از این روش‌ها را برمی‌گزیند. با توجه به روش انتخاب شده هزینه‌ها نیز تغییر می‌کنند.

لازم به ذکر است که صورت، مهمترین بخش بدن برای به معرض دید گذاشتن زیبایی است. خطوط ایجادشده در نواحی پیشانی و افتادگی ابروها می‌تواند زیبایی چهره را بسیار کاهش دهد. با توجه به اهمیت زیبایی و جذابیت صورت، انجام خدمات باکیفیت، مطلوب و تأثیرگذار نقش بسیار پر رنگی پیدا می‌کند. بنابراین، لازم است برای لیفت ابرو به پزشک متخصص و مجربی مراجعه کنیم که با اطمینان بتوان فرآیند بهبود فرم و حالت ابرو و پیشانی را به وی سپرد. پزشکی که بتواند در انتخاب بهترین شیوه، مناسب‌ترین گزینه یا گزینه‌ها را پیشنهاد دهد و در انجام آن نیز بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

این هزینه ها شامل موارد مختلفی می شود.

  1. هزینه بی هوشی
  2. داروهای تجویزی
  3. آزمایشات جراحی
  4. دستمزد جراح

این موضوع را باید در نظر گرفت که تجربه، و اطمینان به جراح انتخاب شده است بسیار حائز اهمیت تر از کم هزینه بودن جراحی می باشد.

اکثر بیمه های سلامت و درمانی؛ هزینه انجام جراحی یا عوارض آن را تحت پوشش قرار نمی دهند.

بهترین جراح در تهران

با توجه به استقبال زیاد زنان و مردان به لیفت ابرو پزشکان زیادی نیز تخصص خود را به حوزه‎‌ی زیبایی اختصاص داده‌اند. این پزشکان می‌توانند با توجه به حیطه‌ی فعالیت خود خدمات مربط به لیفت ابرو و بالا کشیدن پیشانی  را انجام دهند. برای انتخاب پزشک مناسب بایستی به تخصص، مهارت و تجربه‎ی وی بسیار توجه کرد تا به بهترین نتیجه دست پیدا نمود. برای داشتن بهترین انتخاب می‌توان به نمونه‌های کاری پزشک مورد نظر مراجعه کرد و عملکرد وی را ارزیابی نمود.

لیفت ابرو چه تاثیری در زیبایی چهره دارد؟
آیا لیفت ابرو عمل ساده‌ و کم دردی است؟
آیا لیفت ابرو یک روش دائمی است؟
لیفت ابرو چه تاثیری در زیبایی چهره دارد؟

لیفت ابرو به معنی بالا بردن ابروها است. وقتی بر اثر پیر شدن پوست، حالت ارتجاعی آن از بین می‌رود، ابروها به سمت پایین متمایل می‌شوند. در این حالت فضای حفره چشم کاهش پیدا می‌کند، پلک‌ها هم دچار افتادگی می‌شوند و در نهایت، چشم‌ها تحت تاثیر این افتادگی قرار می‌گیرند. به این معنی که چهره فرد اخمو، عبوس، پیر و خسته به نظر می‌رسد. اینجا است که لیفت ابرو با بالا کشیدن ابروها و حتی کاهش اثر افتادگی پلک‌ها، چهره شما را جوان‌تر، شاداب و جذاب می‌کند.

آیا لیفت ابرو عمل ساده‌ و کم دردی است؟

لیفت ابرو با جراحی، تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و در حین عمل، شما دردی را احساس نمی‌کنید. مراقبت‌های بعد از عمل و دوران نقاهت این عمل نیز چندان زیاد نیست و شما پس از چند روز به زندگی روزمره خود برمی‌گردید. دردهای بعد از عمل لیفت ابرو نیز چندان شدید نیست و با کمک داروهای مسکن، قابل کنترل است. در کل عمل چندان سختی برای شما نخواهد بود.

آیا لیفت ابرو یک روش دائمی است؟

بله؛ اگر با روش جراحی و لیفت آندوسکوپیک انجام شود. روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد مانند لیفت با نخ و اندوتاین، هایفوتراپی، لیفت با ژل و بوتاکس و … . در این میان لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپیک، ماندگاری بیشتری دارد و تقریبا تا پایان عمر، اثر آن باقی خواهد ماند.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست