بررسی تمامی عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه پیکر تراشی

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه پیکر تراشی
جراحی زیبایی اندام

جراحی پیکرتراشی شامل روش‌هایی است که باعث کاهش بافت چربی اندام‌های بدن می‌شود و اندامی زیباتر و متناسب‌تر برای متقاضی ایجاد می‌کند. این روش‌ها می‌تواند تنوع گوناگونی داشته باشد و در نواحی مختلفی از بدن انجام شود. علاوه بر حذف چربی‌های موضعی بدن بعضی از این روش‌ها به جوان‌سازی ظاهر بدن نیز کمک می‌کنند. هزینه پیکرتراشی می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. روش انجام عمل و ناحیه تحت درمان مهمترین این فاکتورها هستند. در این مقاله به معرفی مختصر این روش و بررسی همه عوامل موثر بر قیمت پیکرتراشی می‌پردازیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا خواهیم شد :

پیکرتراشی چیست؟

بدن افراد بسته به سن یا دلایل مختلف در طول زمان دچار از دست رفتن فرم می‌شود. این مشکلات زیبایی ظاهری بدن را از بین می‌برد و باعث می‌شود افراد احساس ناراحتی کنند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. این روش که جزء کاربردهای زیبایی شناخته می‌شود با حذف چربی‌های اضافی بدن و رفع سایر مشکلات می‌تواند جذابیت و تازگی را به بدن شما برگرداند.

عمل‌های پیکرتراشی که در اصلاح تغییر شکل‌های بدن در اثر تجمع چربی و افزایش سن موثر است، شامل عمل‌های زیادی می‌شود و نتایج موثری را ارائه می‌دهد. عمل‌های لیپوماتیک، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی از رایج‌ترین این عمل‌ها هستند. این عمل‌ها شامل یک جلسه یا چند جلسه بسته به وضعیت سلامت و نیاز بیمار است. طبعا تعداد جلسات مورد نیاز شما روی هزینه پیکرتراشی تاثیر خواهد داشت.

پیکرتراشی شامل چه مواردی است؟

روش‌هایی مثل لیپوماتیک و لیپوساکشن را می‌توان برای کاهش حجم چربی‌های موضعی در بسیاری از قسمت‌های بدن استفاده کرد. پیکرتراشی به کل اعمالی گفته می‌شود که در آن به حذف چربی و اصلاح ظاهر قسمت‌هایی مثل شکم، پهلو، بازو، سینه، ران، باسن، غبغب و… می‌پردازد. بسیاری از این مناطق را می‌توان در یک جلسه ترکیب کرد. ترکیب کردن عمل چند ناحیه می‌تواند در کاهش هزینه پیکرتراشی نیز موثر باشد. لیپوماتیک یکی از ارجح ترین عمل‌های پیکرتراشی است زیرا زمان نقاهت کوتاه و درد کمتری دارد و فواید زیادی برای اصلاح ظاهر کل بدن به همراه می‌آورد.

عوامل موثر بر هزینه پیکرتراشی

با در نظر گرفتن همه این عوامل هزینه‌ای برای این روش تعیین می‌شود. شما می‌توانید با نگاهی به توضیحات زیر عوامل موثر در تعیین هزینه این روش را بررسی کنید.

تعداد مناطقی که باید پردازش شوند

تعداد نواحی که جراحی در آن‌ها انجام خواهد شد و اندازه این نواحی از عوامل تعیین کننده در هزینه لیپوماتیک و سایر روش‌ها هستند.

 دستمزد پزشک

مهم نیست که قرار است چه نوع عملی داشته باشید، تجربه و تجهیزات جراحی که در عمل استفاده می‌شود، یکی از عوامل اصلی برای نتایج مطلوب عمل است. از آنجایی که پیکرتراشی یک عمل زیبایی است و فرد از قبل بر اساس نارضایتی از ظاهر خود تصمیم به انجام چنین عملی گرفته است، انتخاب یک جراح مجرب برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است. معمولا برای انجام عمل توسط پزشک مجرب پیکرتراشی و شناخته شده، باید هزینه بیشتری بپردازید.

مقدار چربی خارج شده

اینکه در جراحی چقدر چربی برداشته می‌شود نیز در تعیین هزینه پیکرتراشی موثر است. البته باید توجه داشت که میزان چربی قابل استخراج محدودیت دارد و افراد بسیار چاق نمی‌توانند از این روش برای لاغری استفاده کنند.

سایر کاربردهای همراه با عمل

اگر عمل دیگری در حین جراحی لیپوماتیک انجام شود، ممکن است باعث تغییر قیمت شود. ممکن است شما ترجیح دهید چند روش پیکرتراشی را هم‌زمان استفاده کنید که طبعا هزینه شما را بالا می‌برد.

مواد استفاده شده

کیفیت مواد به کار رفته در کاربردهای زیبایی شناسی در موفقیت عمل و نتیجه مطلوب فوق العاده موثر است. هرچه مواد مورد استفاده باکیفیت‌تر باشد هزینه عمل بیشتر خواهد بود.

مرکز پزشکی

بسته به اینکه در چه مرکز پزشکی این عمل را انجام دهید هزینه نهایی شما تغییر خواهد کرد. مراکز دولتی هزینه کمتر و مراکز خصوصی تعرفه‌های بالاتری دارند.

دستمزد پزشک

نوع بیهوشی

در اغلب عمل‌های پیکرتراشی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. اما در مواردی که ناحیه تحت درمان وسیع باشد یا پردازش‌های عمیق‌تری لازم باشد از بیهوشی استفاده می‌شود. استفاده از بیهوشی هزینه پیکرتراشی را افزایش می‌دهد. زیرا بیهوشی عمومی باعث طولانی‌تر شدن مدت اقامت در مرکز بهداشتی می‌شود. در صورت تقاضا برای انجام عمل زیبایی ترکیبی، بیهوشی عمومی ترجیح داده می‌شود و قیمت عمل تغییر خواهد کرد.

سایر عوامل موثر بر هزینه لیپوماتیک

لیپوماتیک که یکی از جراحی‌های شکل دهی بدن است، امروزه یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است. اگرچه این روش ساده انجام می‌شود، اما از آنجایی که به هر حال یک روش جراحی است، شرایط بهداشتی نیز باید در حد مطلوب باشد.

شرایط و امکانات مرکز بهداشتی که در آن عمل انجام خواهد شد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل میزان امکانات مرکز بهداشتی نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

برای دریافت پاسخ قطعی در مورد هزینه پیکرتراشی با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در بالا، باید معاینه پزشکی را انجام دهید. زیرا هزینه‌ها بسته به ساختار بدن شما و همچنین بسته به نیاز شما و اندازه چربی موضعی متفاوت خواهد بود. پزشک بعد از معاینه هزینه دقیق را به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه پیکرتراشی کل بدن ۱۴۰۱

به منظور اطلاع دقیق از قیمت لیپوماتیک و سایر روش‌ها در ایران، افراد باید به طور کامل مناطقی را که قصد عمل دارند مشخص کرده باشند. قیمت‌ بسته به ترجیحات پزشک، شاخص توده بدنی بیمار، نوع عمل، حجم ناحیه، میزان چربی که باید برداشته شود، وضعیت ناحیه و گزینه‌های مکمل دیگر متفاوت است.

در شهرهای بزرگ و کلان شهری مانند تهران، مطب ها و بیمارستان‌های خصوصی بسیار مناسب‌تری وجود دارد، زیرا امکانات بسیار بیشتر است. اگرچه مهارت و محبوبیت پزشک بر قیمت‌ها تاثیر دارد، اما با توجه به اینکه هدف شما زیبایی بیشتر است این هزینه ارزش دستیابی به نتیجه بهتر را دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق عمل لازم است که ابتدا توسط یک پزشک زیبایی معاینه شوید.

آیا هزینه پیکرتراشی تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرد؟

بیمه درمانی جراحی‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. با این حال، به غیر از این موارد، بیمه درمانی تکمیلی که از طریق شرکت‌های بیمه خصوصی گرفته اید ممکن است تا حدودی هزینه لیپوماتیک را پوشش دهد. بعضی از شرکت‌های بیمه دارای بیمه‌های زیبایی شناسی خاصی هستند. بهتر است قبل از انتخاب بیمه تکمیلی خود درباره میزان پوشش آن در مورد این عمل‌ها سوال کنید.

روند بهبودی پس از برداشتن چربی با لیپوماتیک

اگرچه بدن به طور طبیعی چربی نمی‌سوزاند و پس از عمل زیبایی با شرایطی مواجه می‌شود که به آن عادت نکرده است، اما به محض پایان یافتن اثر بی حسی عمومی یا موضعی، بدن شروع به بهبودی می‌کند. در عرض ۳ تا ۵ روز، بدن به حالت جدید خود عادت می‌کند و پس از ۱۰ روز الزامات زندگی عادی کم‌کم قابل انجام می‌شود.

با توجه به توصیه پزشک، استفاده از گن طبی بعد عمل برای مدتی در طی فرآیند سازگاری می‌تواند مفید باشد. نکته‌ای که در این فرآیند و حتی در آینده باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای حفظ نتایج عمل لازم است کمی بیشتر به رژیم غذایی و ورزش‌های ضروری در زندگی خود اهمیت دهیم.

استفاده از گن طبی

استفاده از گن برای حمایت از شکافی که به دلیل برداشتن ناگهانی چربی زیر پوست ایجاد می‌شود، شل نشدن پوست در شکاف و عادت دادن بدن به این وضعیت بسیار مفید خواهد بود. صرف نظر از ناحیه‌ای که جراحی لیپوماتیک در آن انجام می‌شود، حمایت از ناحیه با استفاده از گن تاثیر بسیار مثبتی بر روند بهبود آن خواهد داشت و همچنین به آرامش روانی بیمار در برابر افتادگی کمک می‌کند.

اگر به دنبال راهی برای لاغر کردن خود هستید و از خطر آمبولی در لیپوماتیک نگران هستید، مطالعه مقاله آمبولی در لیپوماتیک چیست؟ را از دست ندهید.

تورم و کبودی

یکی از نگرانی‌ها برای بیماران بعد از عمل تورم و کبودی است. تورم و کبودی بسته به مقاومت بدن و فشار عمل متفاوت است. اگرچه این مشکلات که در این نوع جراحی ایجاد می‌شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در مدت زمان نه چندان طولانی به آرامی بهبود می‌یابند. پس از لیپوماتیک ۴ ماه طول می‌کشد تا تورم بعداز عمل لیپوماتیک کاملا برطرف شود و ۶ ماه طول می‌کشد تا کبودی‌ها برطرف شود.

تغذیه و رژیم غذایی

مهم‌ترین موضوعی که پس از جراحی لیپوساکشن باید به آن توجه شود، رژیم غذایی است. نباید فراموش کرد که یکی از بزرگترین مواردی که منجر به چربی اضافه می‌شود، سوء تغذیه است.

بعد از عمل یک برنامه غذایی باید تنظیم شود و کاملا رعایت شود

اگر به تغذیه و سایر موارد توصیه شده توسط پزشک توجه شود، این روند با موفقیت پشت سر گذاشته می‌شود و بدن در سریع‌ترین زمان ممکن به سالم‌ترین ظاهر خود دست پیدا می‌کند.

آیا انجام عمل در چند ناحیه هزینه پیکرتراشی را تغییر می‌دهد؟

جراحی برداشتن چربی یک عمل جراحی است که می‌تواند در بسیاری از نواحی مانند باسن، شکم، بازوها، پاها و صورت انجام شود. شما می‌توانید لیپوماتیک را در بیش از یک ناحیه به طور همزمان انجام دهید. زمانی که این روش در بیش از یک ناحیه انجام شود، قیمت آن تغییر می‌کند. از آنجایی که بسیاری از عوامل مانند ساختار منطقه و میزان چربی خارج شده تغییر می‌کند، می‌توانید قیمت خالص آن از پزشک خود سوال کنید. اما به طور کلی انجام هم‌زمان عمل‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه است.

جمع‌بندی

جراحی‌های پیکرتراشی به روش‌هایی گفته می‌شود که با تغییر در ساختار بدن به ویژه با کاهش حجم چربی‌ها به زیبا و متناسب‌سازی بدن کمک می‌کنند. این روش می‌توان شامل جراحی‌های متفاوتی باشد که هر کدام می‌توانند مزایا و معایب خود را داشته باشند. بسته به نوع عمل و ناحیه تحت درمان هزینه آن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین عواملی مثل دستمزد پزشک، نوع مرکز درمانی، تعداد نواحی جراحی شده و غیره می‌تواند بر میزان هزینه عمل جراحی تاثیر گذار باشد.

عمل جراحی لیپوماتیک یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند با حذف چربی‌های موضعی به جذاب‌تر شدن اندام شما کمک کند. در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر هزینه پیکرتراشی پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد این روش‌ اطلاعات بیشتری داشته باشید دیگر مقالات منتشر شده در سایت ما را مطالعه کنید.

سوالات متداول برای هزینه پیکر تراشی

چگونه می‌توانم از هزینه لیپوماتیک مطلع شوم؟
چرا واضحا ننوشتید هزینه پیکرتراشی چقدر است؟
عمل لیپوماتیک چقدر طول خواهد کشید؟
چگونه می‌توانم از هزینه لیپوماتیک مطلع شوم؟

برای اطلاع از قیمت‌های عمل، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک مطب زیبایی معتبر مراجعه کنید. زیرا این فرآیند زیبایی نیاز به یک برنامه‌ریزی شخصی برای هر بیمار دارد. جراح شما هرگز بدون دیدن بدن شما قیمت را اعلام نمی‌کند. پس از معاینه در مطب، می‌توانید هزینه نهایی عمل خود را بدانید.

چرا واضحا ننوشتید هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

اعلام قیمت مشخص در سایت‌های بهداشتی امکان‌پذیر نیست. زیرا فاکتورهای متعدد و مهمی بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. پزشک شما پس از معاینه دقیق‌ترین قیمت را به شما می‌دهد.

عمل لیپوماتیک چقدر طول خواهد کشید؟

از آنجایی که جراحی حذف چربی یک مداخله زیبایی شناختی است، عمل طولانی مدتی نیست. زمان عملیات از ۱ تا ۳ ساعت متغیر خواهد بود. مدت زمان عمل لیپوماتیک بسته به عواملی مانند ناحیه‌ای که باید برداشته شود، وضعیت بیمار، میزان چربی استخراج شده و روش مورد استفاده متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، نوع بیهوشی استفاده شده نیز بر زمان آن تاثیر خواهد داشت. اگرچه معمولا در همان روز مرخص می‌شوید، اما در برخی موارد ممکن است پزشک از شما بخواهد که یک روز در بیمارستان بمانید تا تحت کنترل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست