بررسی عوامل موثر بر روی هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو

هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو
جراحی زیبایی اندام

تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم و پهلو، می‌تواند تاثیر بدی بر زیبایی اندام‌ها و فرم بدن داشته باشد. اکثر افراد چاقی شکم و پهلو را تجربه می‌کنند. برخی افراد حتی به دلیل تجمع بیش از حد چربی در ناحیه شکم و پهلو، قادر به پوشیدن لباس دلخواه خود نیستند. به همین دلیل، لاغری شکم و پهلوها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بیشتر افراد به آن فکر می‌کنند. گاهی اوقات می‌توان از تمرینات ورزشی برای لاغری و کاهش میزان تجمع چربی در ناحیه شکم استفاده کرد. برخی نیز ترجیح می‌دهند رژیم غذایی را امتحان کنند.

با این حال، این روش‌ها معمولا اثر دائمی ندارند یا برای افرادی با اضافه وزن شدید مناسب نیستند. یکی دیگر از روش‌های مناسب برای لاغری شکم و پهلو، جراحی است. جراحی معمولا اثر بیشتری بر حذف چربی‌های شکم و پهلو دارد و نتایج آن نیز سریع‌تر در دسترس خواهد بود. با این حال، جراحی‌های زیبایی بدن و صورت معمولا پر هزینه هستند. از این رو، اکثر افراد ترجیح می‌دهند قبل از مراجعه به پزشک از هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو یا عمل ابدومینوپلاستی اطلاع پیدا کنند. در ادامه این مقاله، به طور کامل درباره این موضوع توضیح خواهیم داد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی پیکرتراشی شکم و پهلو یا ابدومینوپلاستی، یکی از روش‌های جدید در علم پزشکی است که با هدف برداشتن چربی و پوست اضافی روی شکم و پهلو انجام می‌شود. در این جراحی، پزشک مقدار قابل توجهی از چربی ناحیه شکم یا پهلو را با استفاده از ابزارهای خاص برمی‌دارد. بسته به مقدار چربی شخص، جراحی ممکن است از یک تا دو ساعت طول بکشد. این جراحی معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود.

معمولا نیازی نیست بعد از جراحی در بیمارستان بیشتری شوید و می‌توانید بعد از چند ساعت بیمارستان یا مطب را ترک کنید. برای انجام جراحی، ابتدا ماده بیهوشی به شخص تزریق می‌شود. سپس پزشک یک برش کوچک در ناحیه ناف یا شکم ایجاد می‌کند. در مرحله بعد، چربی زیر سطح پوست یا استفاده از دستگاه‌های مخصوص از بدن خارج می‌شود. با توجه به اینکه ابعاد برش‌ها بسیار کوچک هستند، بنابراین کوچک‌ترین آسیبی به سایر اندام‌های بدن وارد نخواهد شد. عمل پیکرتراشی عوارض محدودی دارد و نتایج آن طرف یک الی دو هفته قابل مشاهده هستند.

برداشتن چربی و پوست اضافی شکم با ابدومینوپلاستی

برای آشنایی بیشتر مقاله جراحی شکم و هرآنچه لازم است درموردش بدانید! را مطالعه بفرمایید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو

به طور کلی، جراحی‌های زیبایی در هر مطب با قیمت‌های مختلفی انجام می‌شوند. بر خلاف خدمات درمانی که معمولا با هزینه استاندارد و ثابتی انجام می‌شوند، خدمات زیبایی قیمت‌های متفاوتی دارند. بنابراین، نمی‌توان یک هزینه استاندارد و مشخص برای هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو در نظر گرفت. در ادامه برخی از عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو را برای شما بیان می‌کنیم:

  • سابقه و تخصص پزشک

یکی از عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو، سابقه و تخصص پزشک است. اصولا، زمانی که بخواهید به یک پزشک عمومی مراجعه کنید، هزینه کمتری نسبت به پزشک متخصص پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این، اگر پزشک مورد نظر شما مدت زمان بیشتری سابقه کار و جراحی زیبایی داشته باشد، به طور قطع هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. البته این یک مسئله کاملا طبیعی است. زیرا پزشکان با سابقه کار طولانی، سلامت شما را حین جراحی تصمیم خواهند کرد. همچنین خیال شما از بابت نتایج جراحی راحت‌تر خواهد بود. بنابراین پرداخت هزینه بیشتر به پزشکان متخصص یا پزشکانی که تجربه زیادی در زمینه جراحی زیبایی دارند، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. 

  • نوع جراحی

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه عمل پیکرتراشی یا جراحی زیبایی شکم و پهلو، نوع جراحی است. عمل ابدومینوپلاستی انواع مختلفی دارد. در یکی از انواع عمل پیکرتراشی شکم و پهلو، نیازی به برش دادن خط ناف نیست. در این روش، پزشک با ایجاد برش در زیر شکم، چربی‌های تجمع یافته در ناحیه شکم و پهلو را خارج می‌کند. تشخیص نوع عمل جراحی زیبایی شکم و پهلو بر عهده پزشک است. تمامی متقاضیان این جراحی ابتدا باید در یک جلسه مشاوره با پزشکان شرکت کنند. در این جلسه مشاوره، به طور کامل میزان چربی تجمع یافته در نواحی شکم و پهلو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر چربی زیادی در ناحیه پهلو تجمع پیدا نکرده باشد و بیشتر چاقی یا اضافه وزن مربوط به شکم باشد، پزشک می‌تواند از جراحی پیکرتراشی مینی ابدومینوپلاستی استفاده کند. گاهی اوقات تنها کاری که حین جراحی زیبایی شکم و پهلو انجام می‌شود، سفت کردن پوست شل و افتاده زیر ناف است و حتی نیاز به برداشتن چربی‌های اضافی نیست. بسته به نیاز بدن شما و صلاحدید پزشک، ممکن است هر دو روش به صورت همزمان انجام شود. به طور کلی، کنترل جراحی پیکر تراشی کاملاً در دست پزشک است.

 دو روش کلی برای ابدومینوپلاستی وجود دارد: جراحی زیبایی شکم کامل و مینی. در پیکر تراشی مینی، پزشک فقط پوست شل و چربی اضافی زیر ناف را بر می‌دارد. این روش هزینه کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد. اگر جراحی زیبایی شکم و پهلو به شکل کامل و برای هر دو قسمت انجام شود، هزینه آن بسیار بیشتر خواهد بود.

تفاوت قیمت جراحی زیبایی در هر کلینیک

مطالعه مقاله نحوه صحیح و مناسب خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی از دست ندهید.

  • حجم چربی حذف شده

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه نهایی جراحی زیبایی شکم و پهلو، حجم چربی حذف شده است. توجه داشته باشید که عمل پیکرتراشی صرفاً شامل برداشتن چربی نیست. در واقع پزشک باید به صورت همزمان چند کار مختلف را انجام دهد. به عنوان مثال، حذف چربی‌ها، برداشتن پوست اضافی، سفت و لیفت کردن پوست، سفت کردن عضلات، تغییر شکل عضلات و ترمیم آن از مهم‌ترین وظایف پزشک متخصص ابدومینوپلاستی حین جراحی زیبایی شکم و پهلو است. اما هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو معمولا بر اساس تعداد کارهای انجام شده محاسبه نمی‌شود.

بلکه نحوه محاسبه آن بر اساس حجم کار است. به عنوان مثال، افرادی که دارای چربی تجمع یافته زیادی در ناحیه شکم و پهلو هستند، ممکن است مجبور شوند همراه با عمل آبدومینوپلاستی عمل لیپوساکشن را نیز انجام دهند. در این حالت، تعداد جلسات جراحی افزایش پیدا خواهد کرد‌. بنابراین پزشک هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کند. در نتیجه، هر فرد هزینه متفاوتی نسبت به فرد دیگر می‌پردازد.

زیرا میزان چربی شکم و پهلو در افراد مختلف متفاوت است. علاوه بر این، هرچه حجم چربی‌ها بیشتر باشد، تعداد ساعات جراحی نیز بیشتر خواهد بود. در حالت استاندارد، جراحی زیبایی شکم و پهلو بین یک الی دو ساعت طول می‌کشد. اما مواردی نیز مشاهده شده است که در آن جراحی پیکر تراشی بین ۱ الی ۵ ساعت به طول انجامیده است. تمامی این عوامل در نهایت هزینه عمل ابدومینوپلاستی را افزایش خواهد داد.

  • اندازه منطقه جراحی

از دیگر عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو، اندازه منطقه جراحی است. اگر فقط نیاز باشد که پوست شل شده سفت شود و پزشک چربی زیر شکم را خارج کند، هزینه عمل پیکرتراشی چندان زیاد نخواهد بود. اما هرچه دامنه منطقه جراحی افزایش پیدا کند، فرد موظف به پرداخت هزینه بیشتری است.

به عنوان مثال، اگر لازم باشد جراحی روی قسمت تحتانی و قسمت بالایی شکم به همراه پهلوها انجام شود، هزینه جراحی نیز بیشتر می‌شود. زیرا در این حالت پوست شکم به سمت پهلوها کشیده خواهد شد. این کشیدگی می‌تواند چربی‌های اضافی در ناحیه پهلوها و پشت بدن را نیز پوشش دهد. در نتیجه نتایج جراحی پیکر تراشی بهتر خواهد بود.

  • نوع داروی بیهوشی

از دیگر عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو، نوع داروی بیهوشی است. استفاده از داروهای بیهوشی ارزان قیمت یا با کیفیت پایین ممکن است باعث بروز عوارض بسیار زیادی بعد از جراحی شود. حتما افرادی را مشاهده کرده‌اید که بعد از جراحی تا چندین روز عوارض داروی بیهوشی مثل سردرد، سرگیجه یا حتی فراموشی را تجربه می‌کنند. بنابراین، قبل از انجام جراحی زیبایی شکم و پهلو به طور کامل درباره روش جراحی و نوع مواد بیهوشی تحقیق کنید. بسته به نوع جراحی ممکن است پزشک از دوز بیشتری از ماده بیهوشی استفاده کند.

هرچه دوز ماده بیهوشی بیشتر باشد، هزینه جراحی آبدومینوپلاستی نیز بیشتر خواهد بود. معمولاً جراحی‌هایی که با کمک داروی بیهوشی انجام می‌شوند، هزینه بیشتری نسبت به جراحی‌هایی دارند که صرفاً با کمک مواد بی‌حسی و به صورت سرپایی انجام می‌‌شوند.

همراه با داروی بیهوشی، یک آرامبخش نیز به فرد تزریق می‌شود تا بتواند به راحتی حین جراحی بخوابد. البته برخی از پزشکان حرفه‌ای ترجیح می‌دهند صرفاً از داروی بی‌حسی برای جراحی زیبایی شکم و پهلو استفاده کنند. از نظر این پزشکان، استفاده از داروی بیهوشی آسیب بسیار زیادی به افراد وارد خواهد کرد.

  • تعداد مراحل جراحی

یک متخصص زیبایی بنابر صلاحدید خود می‌تواند از مراحل گوناگونی برای بهبود زیبایی شکم و پهلو استفاده کند. گاهی اوقات استفاده از روش‌هایی مثل لیفت و سفت کردن پوست شکم برای برخی از افراد ایده‌آل نیست و آن‌ها را به نتیجه دلخواه خود نمی‌رساند. این دسته از افراد ممکن است در ادامه از جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک برای تغییر ظاهر شکم و تخلیه کامل چربی‌های زیر سطح پوست استفاده کنند.

جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک یک روش کاملا متفاوت نسبت به جراحی آبدومینوپلاستی است. بنابراین بدیهی است که هزینه آن به شکل مجزا از شما دریافت خواهد شد. برای انجام این کار، ابتدا جراح در روش آبدومینوپلاستی پوست شکم را سفت و لیفت می‌کند. در ادامه، از دستگاه لیپوساکشن برای حذف چربی‌های تجمع یافته در زیر سطح پوست استفاده خواهد کرد. لیپوساکشن یک روش کاملا ایده آل برای تغییر فرم بدن است که به دلیل عوارض بسیار ناچیز خود و تاثیر عالی برای فرم بدن، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این روش، حتی می‌توان چربی‌های خارج شده از ناحیه شکم و پهلو را به سایر نواحی بدن مثل سینه‌ها تزریق کرد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند ابتدا جراحی آبدومینوپلاستی را انجام داده  و بعد از گذشت چند ماه برای جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک اقدام کنند. این روش به هیچ وجه مقرون به صرفه و اقتصادی نیست.

زیرا در این حالت، مجموعه هزینه‌های زیبایی شکم و پهلو بسیار بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید دوبار از روش‌های جراحی پیکرتراشی استفاده کنید، مجبور خواهید بود مجددا هزینه داروی بی حسی یا بیهوشی را نیز پرداخت کنید. اما در صورتی که هر دو روش با یکدیگر ترکیب شود، تا حد زیادی در هزینه‌های جراحی زیبایی شکم و پهلو صرفه جویی خواهد شد.

تعداد مراحل جراحی زیبایی شکم و پهلو

کشیدن پوست بدن بعد از لاغری یکی از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها به فکر آن هستند. پس آگاهی بیشتر درباره آن مطالعه این مقاله را پیشنهاد میدهیم.

  • بیمه درمانی

از دیگر عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو، نوع بیمه درمانی است. در بسیاری از موارد، جراحی شکم و پهلو به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می‌شود. اما در برخی از موارد، جراحی شکم و پهلو صرفاً به عنوان یک روش درمانی برای از بین بردن اضافه وزن شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینگونه مواقع، شرکت بیمه می‌تواند بخشی از هزینه‌های جراحی و هزینه‌های دارویی را پوشش دهد.

بنابراین لازم نیست هزینه زیادی برای عمل پیکرتراشی پرداخت کنید. البته در مواردی که جراحی زیبایی شکم و پهلو برای درمان بیماری‌ها یا تخلیه چربی‌های اضافی انجام شود، ممکن است فرد به نتایج دلخواه خود نرسد.

زیرا پزشکان صرفاً چربی‌های تجمع یافته در زیر سطح پوست که موجب بروز بیماری‌های خطرناک شده‌اند را خارج می‌کنند. اما فرایندی مثل لیفت و سفت کردن پوست انجام نمی‌شود. بنابراین، اگر قصد دارید بعد از جراحی زیبایی شکم و پهلو به نتایج دلخواه خود برسید، باید هزینه بیشتری پرداخت کرده و یک پزشک متخصص انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی شکم و پهلو صحبت شد. طی چند سال گذشته، تعداد زیادی از افراد متقاضی انجام این جراحی بودند. این دسته از افراد از طریق روش‌هایی مثل رژیم غذایی یا برنامه ورزشی به نتیجه دلخواه خود نرسیده و ترجیح داده‌اند با استفاده از عمل ابدومینوپلاستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اندام ایده‌آل خود برسند.

با این حال، یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب بروز نگرانی در متقاضیان جراحی پیکر تراشی می‌شود، هزینه عمل ابدومینوپلاستی است. هزینه این جراحی ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست