مدرن ترین روش لاغری بانوان با پیکرتراشی

لاغری بانوان با پیکرتراشی
جراحی زیبایی اندام

روش‌های پیکرتراشی بانوان برای از بین بردن ظاهر ناراحت کننده برخی از قسمت‌های بدن یا بدشکلی‌هایی که با افزایش سن رخ می‌دهد استفاده می‌شود. این روش‌ها که برای حذف چربی‌های زائد و بهبود افتادگی پوست استفاده می‌شود تا حدودی نیز باعث باعث کاهش وزن خواهد شد.

این کاربردها که ظاهر کلی بدن را زیباتر می‌کند، برای هر بیمار با توجه به وضعیت جسمانی و سلامتی او برنامه‌ریزی می‌شود. پزشکان متخصص خواسته‌های افراد را در اولویت قرار می‌دهند و میزان حذف چربی و ترمیم پوست با مشورت پزشک و متقاضی مشخص می‌شود. عمل‌های پیکرتراشی می‌تواند شامل چندین روش مانند لیپوساکشن،‌ ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و… باشد. در سال‌های اخیر لیپوماتیک بانوان به دلیل کارایی بالا و درد کم مورد اقبال زیادی قرار گرفته است. این روش غالبا بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. در این مقاله به معرفی کلی عمل‌های پیکرتراشی، مزایای آن و شرح بیشتر جراحی لیپوماتیک می‌پردازیم.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا خواهیم شد :

پیکرتراشی بانوان برای چه کسانی مناسب است؟

این روش‌ها برای زنانی که به دلایل مختلف از ظاهر یک قسمت یا بیش از یک قسمت از بدن خود ناراحت هستند مناسب است. کسانی که توده چربی موضعی در بدن خود دارند، به خصوص خانم‌هایی که بعد از زایمان دچار افتادگی در ناحیه سینه و شکم می‌شوند و کسانی که به هر دلیلی در بدن خود تغییر شکل‌های غیرطبیعی دارند، می‌توانند از این تکنیک‌ها بهره ببرند. البته باید گفت انجام این روش‌ محدودیت سنی وجود دارد.

پیکرتراشی عموما برای زنان بالای ۱۸ سال اعمال می‌شود و انجام آن در سنین پایین‌تر می‌تواند باعث از دست رفتن نتایج در سال‌های بعد شود.

همچنین این جراحی‌ها برای خانم‌های بالای ۶۰ سال توصیه نمی‌شود. علاوه بر این شرایط سلامتی شما نیز قبل از عمل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بیماری‌های قلبی و ریوی می‌تواند باعث ایجاد محدودیت برای انجام این عمل شود.

کاندیدای مناسب برای پیکرتراشی بانوان

برای آشنایی با لیپوماتیک زیر بغل و سینه اضافی این مقاله را از دست ندهید.

عمل پیکرتراشی برای کدام قسمت‌های بدن انجام می‌شود؟

تکنیک پیکرتراشی بانوان را می‌توان در یک یا چند ناحیه به طور هم‌زمان اعمال کرد. همه قسمت‌هایی از بدن که چربی موضعی دارند و دچار تغییر حالت طبیعی شده‌اند می‌توانند هدف این جراحی قرار گیرند. خواسته‌های بیماران در تعیین منطقه عمل اهمیت زیادی دارد. در حالی که برخی از بیماران فقط از ظاهر برخی نواحی شکایت دارند، برخی از بیماران از ظاهر اکثر اعضای بدن خود راضی نیستند. به همین دلیل قسمت‌هایی که جراحی در آن انجام می‌شود، بعد از معاینه اولیه بدن فرد مشخص می‌شود. رایج‌ترین نواحی که این تکنیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل شکم، پهلو، بازوها، پاها، باسن و ران است. بعضی از این روش‌ها مثل ابدومینوپلاستی نیاز به بیهوشی دارد اما بعضی انواع دیگر با بی‌حسی انجام می‌گیرد.

انواع روش‌‌های پیکرتراشی بانوان

انتخاب مناسب‌ترین روش پیکرتراشی معمولا بعد از معاینه و با مشاوره پزشک انجام می‌شود. این روش‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن فرآیند برداشتن بافت چربی زیر پوست با جراحی است. این روش به ویژه برای زنانی که بدنی سالم دارند، اما دارای چربی موضعی اضافی هستند، استفاده می‌شود. در حالی که بعضی از چربی‌ها با ورزش و رژیم غذایی کاهش می‌یابند، بخشی از بافت چربی نیز به دلیل عواملی مانند ژنتیک به سختی از بین می‌روند. برای برداشتن این بافت چربی از جراحی‌های لیپوساکشن استفاده می‌شود.

به طور کلی لیپوساکشن یک جراحی کاهش وزن نیست و کاربرد زیبایی دارد. این تکنیک می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن زنان اعمال شود.

در زنان، نواحی با بافت چربی بیشتر شامل شکم، پهلو و باسن هستند. به طور خاص، لیپوساکشن یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر بافت چربی شکم است. یکی از مزایای مهم جراحی لیپوساکشن ارائه نتایج دقیق است.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که به عنوان عمل جراحی شکم نیز شناخته می‌شود، فرآیند برداشتن بافت چربی اضافی اطراف ناف و اصلاح پوستی است که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است. عواملی مانند ژنتیک، افزایش وزن سریع و تولد در زنان باعث شل شدن عضلات شکم می‌شود. این عمل با هدف از بین بردن ترک‌ها، افتادگی‌ها و بدشکلی‌های ناحیه شکم انجام می‌شود. برخی از اعمال ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن ترکیب می‌شوند تا نتایج بسیار موثرتری به دست آید. ابدومینوپلاستی برای افراد دارای اضافه وزن که از مشکلات چاقی زیاد رنج می‌برند و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند اعمال نمی‌شود. مناسب‌ترین کاندیدهای ابدومینوپلاستی افرادی هستند که با ورزش نمی‌توانند از ترک و افتادگی این ناحیه جلوگیری کنند و همچنین زنانی که زایمان کرده‌اند.

رفع شل شدن عضلات شکم با ابدومینوپلاستی

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای پیکرتراشی بانوان انجام می‌شود. این روش با ایجاد ارتعاش در بافت چربی باعث جدا شدن آن از اندام‌های بدن می‌شود. این روش برش جراحی خاصی ندارد و با ایجاد یک زخم کوچک، چربی‌ها به بیرون مکیده می‌شوند. لیپوماتیک را می‌توان برای تمام قسمت‌هایی از بدن که چربی موضعی دارند استفاده کرد. زنان غالبا از این تکنیک برای کاهش چربی‌های شکم، ران، باسن، پهلو، بازو و غبغب استفاده می‌کنند.

لیفت بازو و لیفت ران

روش لیفت برای ترمیم پوستی که به دلیل کاهش وزن بیش از حد، افزایش سن یا ورزش نکردن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، اعمال می‌شود. به خصوص در افرادی که در دوره‌ای از زندگی خود اضافه وزن پیدا کرده‌اند، پس از کاهش این وزن، افتادگی مشاهده می‌شود. لیفت پوست بازو و ران را می‌کشد تا ظاهر آن به حالت طبیعی برگردد. نتایج این تکنیک غالبا به صورت دائمی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی دیگر جراحی های لیفت، مقاله لیفت ران و باسن را از دست ندهید.

انجام هم‌زمان لیپوماتیک برای چند ناحیه بدن

عمل لیپوماتیک بانوان را می‌توان به صورت هم‌زمان در چند ناحیه بدن اعمال کرد. ترکیب عمل چند ناحیه می‌تواند فواید زیادی را هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی برای بیماران فراهم می‌کند. کسانی که از ظاهر بیش از یک قسمت از بدن خود ناراحت هستند، می‌توانند با انجام عمل‌های همزمان، ظاهر قسمت‌های مختلف را تغییر دهند. این تکنیک می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • بیماران با یک عمل قسمت‌های مختلف بدن خود را تغییر می‌دهند.
  • انجام همزمان عمل‌های پیکرتراشی بانوان که نیاز به بیهوشی دارند از تجربه مجدد سندرم‌های مشابه در بیماران جلوگیری می‌کند. همچنین درد و دوره نقاهت که بیماران بعد از جراحی احساس خواهند کرد به یک بار کاهش می‌یابد.
  • پس از برنامه‌های پیکرتراشی، بدن ظاهری زنده‌تر و جوان‌تر پیدا می‌کند. ظاهر طبیعی بدن با این روش‌ به دست می‌آید.

در کاربردهای ترکیبی، بدن به عنوان یک کل در نظر گرفته می‌شود و ظاهر متقارن‌تری به بدن می‌بخشد.

لیپوماتیک بانوان روی چند ناحیه از بدن به صورت همزمان

برای آشنایی بیشتر با لیپوماتیک پشت این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

این عمل به طور کلی یک روش ساده محسوب می‌شود و نسبت به سایر روش‌های پیکرتراشی بانوان درد و عوارض کمتری دارد. بعد از عمل تا حدودی به کبودی و ورم در ناحیه تحت درمان مواجه می‌شوید که جای نگرانی نیست. با مراقبت‌هایی که پزشک به شما تجویز می‌کند می‌توانید خیلی زود این عوارض را از بین ببرید. چنانچه درد بعد از عمل لیپوماتیک برای شما آزاردهنده بود می‌تواند با مصرف مسکن‌های خوراکی آن را کاهش دهید.

در موارد نادر ممکن است افراد با آمبولی بعد عمل لیپوماتیک نیز مواجه شوند که به همین دلیل لازم است قبل از عمل پزشک خود را در جریان مشکلات سلامتی خود قرار دهید.

این عمل غالبا جای زخم باقی نمی‌گذارد و پوست شما نیز بعد از طی مدت نقاهت به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

در مجموع می‌توان گفت لیپوماتیک در مقایسه با سایر تکنیک‌ها، بی خطر ترین روش پیکر تراشی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی

برای اینکه دوره نقاهت را سریعتر پشت سر بگذارید و نتایج طبیعی‌تری دریافت کنید لازم است که مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. مهمترین این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

پوشیدن گن طبی

پزشک شما بعد از انجام عمل‌های لیپوماتیک، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی پوشیدن گن‌های خاصی را تجویز می‌کند. این گن به بدن شما فشار وارد می‌کند و باعث کاهش تورم و شکل گرفتن بدن می‌شود.

رژیم غذایی

بعد از عمل پیکرتراشی بانوان باید رژیم غذایی کافی و مناسب داشته باشید. استفاده از منابع پروتئینی مثل گوشت و تخم مرغ و منابع ویتامینی مثل انواع میوه و سبزیجات بسیار ضروری است. اب زیادی بنوشید و مصرف نمک را کاهش دهید. همچنین در این مدت از سیگار و الکل استفاده نکنید.

پرهیز از انجام فعالیت سنگین

در دوره نقاهت نباید هیچ گونه فعالیت سنگینی انجام دهید. دو روز بعد از عمل پیاده‌روی را شروع کنید و دو هفته پس از آن به انجام فعالیت‌های عادی روزانه برگردید. برای انجام ورزش‌های سنگین گاهی لازم است تا سه ماه صبر کنید

دوره نقاهت پیکرتراشی بانوان

برای مطالعه بیشتر مقاله آیا لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان ممکن است؟ را پیشنهاد میکنیم.

مصرف منظم داروها

پزشک شما برای پیشگیری از عفونت داروهای آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. این داروها را به طور منظم مصرف کنید و نسبت به رعایت بهداشت زخم خود دقت داشته باشید. در صورت بروز هرگونه علامت عفونت سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

جمع‌بندی

به دلایل مختلفی ممکن است که بدن شما دچار چربی اضافه شود که این مشکل باعث به هم خوردن تناسب اندام خواهد شد. چربی اضافه ممکن است که در ناحیه شکم، پهلو، ران یا هر قسمت دیگری از بدن تجمع یابد. بسیاری از زنان علاقه دارند که با حذف این چربی‌های موضعی زیبایی ایده‌ال خود را به دست آورند. به کمک روش‌های جراحی پیکرتراشی بانوان می‌توان این چربی‌های اضافه را حذف کرد. همچنین این امکان وجود دارد که پوست اضافه‌ای که پس از لاغری یا زایمان ایجاد می‌شود را ترمیم کرد.

روش‌های مختلفی برای پیکر تراشی وجود دارد که لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک رایج‌ترین آن‌ها هستند. لیپوماتیک به دلیل دوره نقاهت کوتاه و عدم نیاز به برش جراحی در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی کامل روش‌های پیکرتراشی به ویژه لیپوماتیک بانوان پرداختیم. در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه کنید.

سوالات متداول برای مدرن ترین روش لاغری بانوان با پیکرتراشی

لیپوماتیک روی کدام قسمت‌های بدن انجام نمی‌شود؟
آیا جراحی‌های پیکرتراشی بانوان دردناک هستند؟
دوره نقاهت بعد از عمل چقدر است؟
آیا بعد از پیکرتراشی بانوان جای زخم روی بدن باقی خواهد ماند؟
نظرات مردم درباره پیکر تراشی چیست؟
لیپوماتیک روی کدام قسمت‌های بدن انجام نمی‌شود؟

لیپوماتیک که عموما در نواحی دور کمر، شکم، باسن، ساق پا و بازو اعمال می‌شود، در برخی از نواحی نباید انجام شود یا اینکه با احتیاط بیشتری تجویز می‌شود. این نواحی شامل قسمت تحتانی باسن و جلوی پاها می‌شود. احتمال تغییر شکل‌هایی مانند فروپاشی پوست به دلیل برداشتن بافت چربی در این نواحی که معمولا چربی بیش از حد مشاهده نمی‌شود، زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود در این نواحی جراحی چربی زدایی انجام نشود.

آیا جراحی‌های پیکرتراشی بانوان دردناک هستند؟

مانند هر جراحی دیگری، احساس درد بعد از این عمل‌ها نیز تا حدودی طبیعی است. با این حال، شدت درد با توجه به عمل انجام شده متفاوت است. به عنوان مثال، بیماران ممکن است پس از عمل لیفت ران درد خفیفی را تجربه کنند، در حالی که عمل ابدومینوپلاستی ممکن است باعث درد بیشتر شود.

دوره نقاهت بعد از عمل چقدر است؟

زمان نقاهت پس از عمل‌های پیکرتراشی که در قسمت‌های مختلف بدن اعمال می‌شود با توجه به روش آن متفاوت است. پس از برخی از عمل‌ها، بیماران در همان روز مرخص می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به مدت یک تا دو روز باید تحت نظر باشند. به طور عادی پس از دو الی سه هفته می‌توان به زندگی روزمره خود بازگشت.

آیا بعد از پیکرتراشی بانوان جای زخم روی بدن باقی خواهد ماند؟

بسته به ناحیه‌ای که در آن عمل جراحی انجام می‌شود، اسکارها می‌توانند آشکار یا نامشخص هستند. جراحان معمولا عمل‌ها را به گونه‌ای انجام می‌دهند که جای زخم قابل مشاهده نباشد. به عنوان مثال، اسکار در عمل ابدومینوپلاستی معمولا در بالای ناحیه تناسلی باقی می‌ماند، اما در عمل‌هایی مانند لیپوماتیک، جای زخم وجود ندارد.

نظرات مردم درباره پیکر تراشی چیست؟

غالب کسانی که این عمل را انجام می‌دهند از نتایج عمل بسیار رضایت دارند. انتخاب پزشک باتجربه می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به نتایج طبیعی و عوارض کم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست