لیفت شقیقه با بوتاکس؛ روشی مطمئن بدون نیاز به جراحی

لیفت شقیقه با بوتاکس
جوانسازی صورت, لیفت صورت

پیشانی و ابرو یکی از واضح ‌ترین و مهم ترین قسمت‌های صورت است که نشانه ‌های پیری را نشان می ‌دهد و برای کسانی که ابرو های کمانی دارند، ممکن است برجسته‌ تر هم به نظر برسد. یکی از راه های از بین بردن علائم پیری در این ناحیه مهم از صورت، لیفت شقیقه با بوتاکس است.

لیفت ابرو یا شقیقه با بوتاکس کمتر تهاجمی تر از لیفت شقیقه از طریق جراحی است، اما همچنان برای رفع ابرو های افتاده و صاف کردن چین و چروک روی پیشانی به خوبی طراحی شده است و طرفداران زیادی هم دارد. در این مقاله، می ‌خواهیم در مورد یک درمان زیبایی منحصر به فرد، جذاب و محبوب صحبت کنیم که از یکی از قابل ‌اعتمادترین مواد تزریقی آرایشی استفاده می ‌کند، یعنی لیفت با بوتاکس در ناحیه شقیقه.

ممکن است زمزمه هایی در مورد این روش شنیده باشید و از خود پرسیده باشید که آیا واقعاً یک درمان موثر برای لیفت شقیقه وجود دارد که نیازی به مداخله جراحی نداشته باشد؟ با وجود تمام این تردید ها، مایلیم به شما اطمینان دهیم که لیفت شقیقه از طریق بوتاکس افسانه ای نیست و واقعیت دارد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و کامل را در مورد این روش زیبایی منحصر به فرد در اختیار شما قرار دهیم.

لیفت شقیقه با بوتاکس، راهی برای از بین بردن علائم پیری

لیفت شقیقه با بوتاکس روشی است که در آن بوتاکس یا همان سم بوتولینوم، به ابرو ها و اطراف آن یعنی ناحیه شقیقه صورت، تزریق می شود تا لیفت ایجاد شود.  این درمان به طور همزمان روی خطوط اخم که می تواند بین ابروها ظاهر شود عمل می کند و لبه بیرونی ابرو را لیفت کرده و آن را به یک روش محبوب ضد پیری تبدیل می کند. لیفت ابرو بوتاکس نیز می تواند برای کمک به ایجاد قوس مشخص تر به ابروها استفاده شود.

احتمالاً شنیده اید که بوتاکس با آرام کردن یا  منجمد کردن عضلات زیر ناحیه مورد نظر کار می کند. وقتی آن ماهیچه‌ ها شل می ‌شوند، چین و چروک روی پوست نیز از بین می رود و افتادگی پوست نیز کاهش پیدا می کند.

متخصصان پوست از بوتاکس برای تغییر تعادل پویا بین عضلاتی که در جهات مختلف کشیده می شوند استفاده می کنند. سعی کنید تصور کنید که عضلات صورت شما در حال انجام نوعی بازی طناب کشی با یکدیگر هستند. متخصصان زیبایی از بوتاکس برای قرار دادن ماهیچه هایی که مسبب ایجاد و تشویق کننده چین و چروک و افتادگی پوست هستند، در یک نقطه ضعف موقت استفاده می کنند.

لیفت شقیقه بوتاکس به تکنیکی اشاره دارد که برای بالا آمدن ماهیچه های پیشانی و اطراف چشم استفاده می شود. این روش ماهیچه هایی را که ابرو را در حین انقباض پایین می آورند شل می کند. سپس ابروها کمی بالا می آیند و در نتیجه ابروها و پلک ها  لیفت شده و چشم ها را باز تر می کنند. لیفت ابرو همچنین برای پاک کردن خطوط عمودی آزاردهنده بین چشم ها (که گاهی به آن خطوط “۱۱” گفته می شود) و خطوط افقی پیشانی نیز عمل می کند.

لیفت شقیقه از طریق تزریق بوتاکس این مزیت را دارد که از ایجاد چین و چروک های جدید در اطراف چشم و ناحیه پیشانی که بوتاکس در آن اعمال شده است، جلوگیری می کند. همچنین به جلوگیری از برجسته شدن چین و چروک های موجود نیز کمک می کند و در برخی موارد ظاهر چین و چروک های موجود را بهبود می بخشد یا کاملاً از بین می برد.

اثر کلی برای بسیاری از بیماران بهبودی ظریف اما قابل توجه علائم پیری است. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس معمولا بین ۳ تا ۶ ماه باقی می ماند، که این مدت زمان ماندگاری بسته به میزان بوتاکس استفاده شده و متابولیسم منحصر به فرد هر بیمار دارد.

لیفت شقیقه با بوتاکس

برای آشنایی با جراحی زیبایی چشم گربه‌ای این مقاله را مطالعه نمایید.

کاندیدای مناسب برای لیفت شقیقه با بوتاکس

تکنیک لیفت شقیقه با بوتاکس برای افرادی که دارای سرپوش یا افتادگی در پلک بالایی هستند نیز مفید است. همانطور که پوست پیرتر می شود، خاصیت ارتجاعی و از دست دادن کلاژن بر مناطقی از پوست تأثیر می گذارد که ممکن است انتظارش را نداشته باشیم. یکی از این ناحیه ها پلک ها هستند. تجمع بافت افتاده مرتبط با افزایش سن، که از نظر پزشکی به عنوان درماتوکالازیس شناخته می‌ شود، می‌تواند منجر به ظاهری «خسته» و «عصبانی» شود و حتی ممکن است دید بیمار را محدود کند.

این ها مواردی هستند که هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. شروع علائم پیری معمولا در حدود ۴۰ سالگی شروع می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، لیفت شقیقه بوتاکس برای مبارزه با خطوط عمودی که ممکن است بین ابروها ایجاد شده باشد نیز عمل می کند. بنابراین این روش درمانی  زیبایی برای تمام کسانی که وارد میانسالی شده اند، از داشتن چین و چروک در نواحی شقیقه و ابروهای خود رنج می برند و به دنبال لیفت و بالا بردن پوست افتاده اطراف پلک و ابروی خود هستند؛ بسیار مناسب است.

بوتاکس برای مردان روز به روز محبوب تر می شود و هم مردان و هم زنان کاندیدهای خوبی برای درمان با تزریق بوتاکس هستند. بنابراین، صرف نظر از سن شما، اگر با افتادگی پلک، خطوط بین چشم ها یا خطوط پیشانی مواجه هستید، از متخصص زیبایی پوست خود بپرسید که آیا لیفت شقیقه از طریق تزریق بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر.

کاندیدای مناسب برای لیفت شقیقه با بوتاکس

نحوه انجام لیفت شقیقه با بوتاکس

عمل لیفت شقیقه با بوتاکس سریع، ساده و بدون درد است. می توانید انتظار داشته باشید که کل قرار ملاقات حدود ۳۰ دقیقه طول بکشد. شما نیازی به بیهوشی نخواهید داشت و پس از آن می توانید با خیال راحت روز خود را ادامه دهید.

قبل از انجام تزریق بوتاکس واقعی، متخصص شما مناطقی را روی صورت شما که در آن بوتاکس تزریق می شود علامت گذاری می کند تا به نتایج دلخواه برسید. برای لیفت ابرو بوتاکس، تزریق بر روی ماهیچه های اطراف پلک شما متمرکز می شود، به ویژه چشم ها و ماهیچه های موجدار اطراف آن.

به منظور درمان، پزشک شما بوتاکس را در چندین مکان کلیدی درست در بالا یا زیر ابروهای شما، بین چشم ها و نزدیک شقیقه تزریق می کند. تزریقات سریع و کم تهاجمی هستند. سوزنی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود احتمالاً کمترین دلهره آورترین سوزنی است که در طول زندگی خود با آن مواجه خواهید شد. آنها بسیار شبیه سوزن هایی هستند که برای تزریق روزانه انسولین استفاده می شوند.

نا گفته نماند که مهارت و تجربه پزشک شما نقش مهمی در تعیین سطح درد شما دارد. انجام عمل لیفت شقیقه بوتاکس توسط یک متخصص ماهر و با تجربه، این اطمینان را می دهد که شما درد و ناراحتی بسیار کمی را تجربه کنید.

لیفت شقیقه بوتاکس دائمی نیست. در حالی که شما به طور معمول فقط به یک جلسه نیاز دارید، نتایج بوتاکس فقط تا زمانی که نوروتوکسین وجود دارد، باقی می ماند. هنگامی که این ماده از بین می رود، اثرات لیفت کننده و صاف کننده بوتاکس از بین می روند و برای حفظ آن معمولاً هر سه تا شش ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد بوتاکس دارید.

مزایای لیفت شقیقه با بوتاکس

تا اینجای مطلب به طور مفصل با لیفت شقیقه با بوتاکس آشنا شدیم، پس حالا وقت ان است تا مزایای این روش زیبایی را با هم مرور کنیم:

  • روش کاملاً غیر تهاجمی
  • روشی سریع که فقط چند دقیقه طول می کشد
  • یک روش موقت، بنابراین می توانید یک بار آن را امتحان کنید تا ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر
  • مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر مانند لیفت شقیقه از طریق جراحی

معایب لیفت شقیقه با بوتاکس

حال که از مزایای تزریق بوتاکس برای لیفت شقیقه گفتیم، بد نیست به معایب آن نیز اشاره کنیم. برخی از مهم ترین معایب لیفت شقیقه از طریق تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

  • این روش زیبایی موقتی است و ممکن است فقط برای چهار تا شش ماه دوام داشته باشد.
  • برای حفظ نتایج به انجام درمان های مکرر نیاز است.
  • همیشه تغییرات بزرگی ایجاد نمی ‌کند و ممکن است برای علائم عمیق‌تر پیری مناسب نباشد.
معایب لیفت شقیقه با بوتاکس

مراقبت های قبل از لیفت شقیقه با بوتاکس

قبل از اینکه به لیفت شقیقه با بوتاکس فکر کنید، باید اطلاعاتی در زمینه مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس داشته باشید،. اطلاع و انجام این مراقبت ها باعث می شود تا بهترین نتایج ممکن را از تزریق بوتاکس به دست آورید و همچنین از بروز عوارض جانبی ناشی از آن جلوگیری کنید. برخی از مهم ترین مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

  • بهترین پزشک یا جراح پوست و زیبایی را برای تزریق بوتاکس پیدا کنید تا بتوانید نتایج موفقیت آمیز آن را تضمین کنید.
  • در جلسه مشاوره با پزشک خود، جزئیات تاریخچه پزشکی خود را به اشتراک بگذارید و در مورد ظاهری که می خواهید بدست آورید صحبت کنید. معاینه بالینی برای تعیین مقدار داروی مورد نیاز مهم است. همچنین، پزشک شما از مزایای درمان و هر گونه عوارض جانبی احتمالی شما را مطلع خواهد کرد.
  • حدود هفت تا ۱۰ روز قبل از تزریق، مصرف برخی داروها، از جمله داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهاب را متوقف کنید.
  • از اپیلاسیون، سفید کردن یا اصلاح کردن ابروهای خود خودداری کنید. همچنین برای مدتی از مصرف کرم های ضد پیری خودداری کنید، به خصوص آنهایی که با رتینول، اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید ساخته شده اند، زیرا این کرم ها می توانند پوست شما را حساس تر کنند.
مراقبت های قبل از لیفت شقیقه با بوتاکس

برای آشنایی بیشتر با لیفت صورت با هایفوتراپی این مقاله را مطالعه نمایید.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه با بوتاکس

لیفت شقیقه با بوتاکس با اینکه جزو درمان های کم تهاجمی است، اما می تواند منجر به عوارض جانبی شود، اگرچه این درمان سریع است، اما نتایج آنی نیست. این به این معنی است که مراقبت های بعد از آن به خصوص در روزها و هفته های اول مهم است. برخی از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای لیفت شقیقه به شرح زیر است:

  • ورزش شدید برای ۱۲ ساعت اول ممنوع است
  • در هفته اول ناحیه تحت درمان را به آرامی مالش یا ماساژ دهید.
  • جلوگیری از قرار گرفت در معرض  نور خورشید یا دمای شدید به مدت ۱۴ روز.
  • اگر هر گونه عوارض جانبی ناخوشایند یا بی حسی را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید.

در آخر

حتی بهترین لوازم های آرایشی نیز گاهی نمی‌ توانند در قبال علائم طبیعی پیری کاری انجام دهند به خصوص وقت صحبت از ابرو ها و شقیقه در میان باشد! اما جای نگرانی نیست، روش های جوانسازی و از بین بردن چین و چروک و لیفت شقیقه زیادی وجود دارد که می تواند چاره ساز باشد و یکی از آن ها لیفت شقیقه با بوتاکس است. با انجام این روش زیبایی می توان ابروها و شقیقه را به حالت طبیعی و جوان خود رساند. این روش اساساً بدون جراحی امکان پذیر است و دوران نقاهت کوتاهی دارد. در این مطلب به تمام زوایای این درمان زیبایی نگاهی انداختیم و مزایا و معایب آن را شناختیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

منبع: selfologi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست