لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی؟ مقایسه کامل هر دو روش

لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی؟ مقایسه کامل هر دو روش
جوانسازی صورت, لیفت صورت

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟ این یکی از سوالات پرتکرار کسانی است که به‌دنبال راهی برای رفع افتادگی‌ها، چین و چروک پوست خود هستند. معمولا بعد از ۳۰ سالگی، فرآیند پیری پوست آغاز می‌شود. تولید کلاژن که عامل اصلی حفظ نشاط و حالت ارتجاعی پوست است، رفته‌رفته کاهش پیدا می‌کند. به‌مرور زمان شاهد شکل‌گیری فرورفتگی‌های موضعی در سطح پوست صورت خواهید بود که به دلیل از بین رفتن بافت چربی‌ها رخ می‌دهند. برای حل این مشکل باید به سراغ لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی رفت. در این مطلب قصد داریم با مقایسه این دو روش، بهترین گزینه را برای جوان‌سازی پوست معرفی کنیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

قبل از مقایسه لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی، بد نیست که معرفی مختصری از این دو روش ارائه کنیم. Thread Lift عمل زیبایی است که تحت عنوان لیفت صورت با نخ در کشور ما شناخته می‌شود. این روش ریشه در شرق آسیا و کشور کره جنوبی دارد. به‌نوعی می‌توان گفت که نشات گرفته از منطق طب سوزنی است. وقتی در اثر افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، شاهد شل شدن و افتادگی آن هستیم. این معضل اثر منفی جدی در زیبایی ظاهری افراد دارد.

برای رفع این مشکل، پزشک با استفاده از نخ‌های ظریف خاصی به نام پلی دی اکسانون (PDO) دست به‌کار می‌شود. این نخ‌ها از الیاف پروتئینی تولید می‌شوند که بافت مشابه با کلاژن پوست دارند. با استفاده از این نخ‌ها نواحی که دچار افتادگی هستند، کشیده می‌شوند. به‌این‌ترتیب چین و چروک‌های ایجاد شده در سطح پوست کاهش یافته یا به‌طور کامل از بین می‌روند.

نکته مهم‌تر نقش اساسی لیفت صورت با نخ در جوان‌سازی پوست است. نخ‌های بکاررفته در این عمل، باعث تحریک پوست می‌شوند. در نتیجه تولید کلاژن پوست افزایش می‌یابد. با تقویت تولید کلاژن در پوست عملا شاهد بازگشت نشاط و شادابی به پوست صورت خواهید بود. هرچند نخ‌های بکار رفته در این عمل خیلی ظریف هستند؛‌ اما فرآیند جذب آن‌ها به پوست صورت حدود سه الی چهار ماه طول می‌کشد.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با تزریق چربی چیست؟

Fat Transfer نوعی جراحی زیبایی است که با نام لیفت صورت با تزریق چربی شناخته می‌شود. در این روش معمولا بخشی از چربی‌های نقاط دیگر بدن برداشته می‌شود و به نواحی فرورفتگی در صورت انتقال پیدا می‌کند. وقتی افراد پا به سن می‌گذارند، بخشی از چربی‌های موجود در پوست صورت از بین می‌روند. این رخداد باعث می‌شود که شاهد فرورفتگی‌هایی در سطح صورت باشیم. بنابراین با تزریق چربی سعی می‌شود تا فرورفتگی‌ها برطرف شوند.

تزریق چربی باعث افزایش حجم موضعی در صورت می‌شود. به همین دلیل علاوه بر فرورفتگی‌ها، چین و چروک‌های موجود در پوست صورت نیز از بین می‌روند. بنابراین تزریق چربی باعث جوان‌سازی پوست نیز می‌شود. این جراحی زیبایی معمولا برای تزریق چربی به گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه و اطراف دهان استفاده می‌شود.

لیفت صورت با تزریق چربی چیست؟

برای آشنایی با لیفت صورت با ورزش این مقاله را مطالعه نمایید.

لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی؟

با هر دو روش برای جوان‌سازی پوست و برطرف کردن چین و چروک‌های آن آشنا شدیم. قبل از انتخاب لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی، باید به مقایسه آن‌ها بپردازیم. در اینجا به مهم‌ترین نکاتی که درباره این دو عمل زیبایی باید بدانید، اشاره می‌کنیم.

۱. مقایسه نحوه انجام

اولین نکته‌ای که برای انتخاب عمل لیفت صورت با نخ با تزریق چربی در نظر بگیرید، نحوه انجام آن‌هاست. لیفت صورت با نخ بدون نیاز به جراحی و بی‌هوشی انجام می‌شود. بنابراین در جریان آن خبری از عوارض احتمالی که در اثر جراحی و بی‌هوشی برای افراد بروز می‌کند، نیست.

این در حالی است که برای لیفت صورت با تزریق چربی لازم است که حتما عمل جراحی انجام بگیرد. جراحی که به تشخیص پزشک ممکن است با بی‌حسی یا بی‌هوشی انجام شود. نکته مهم دیگر اینکه هر دو روش لیفت صورت در یک جلسه انجام می‌شوند. از نظر زمان نیز چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه هر یک از آن‌ها به طول می‌انجامد.

۲. مقایسه دوره نقاهت

یکی از دغدغه‌های افراد قبل از هر عمل جراحی، طول دوره نقاهت آن است. اهمیت این موضوع برای عمل‌های زیبایی در ناحیه صورت به‌مراتب بیشتر است. تجربه نشان داده است که پس از هر دو جراحی لیفت صورت با نخ و تزریق چربی، افراد در همان روز مرخص می‌شوند؛ اما درباره طول دوره درمان تفاوت‌های جدی با یکدیگر دارند. لیفت صورت با نخ نیاز به دوره نقاهت ندارد. بلافاصله بعد از پایان موفقیت‌آمیز عمل، می‌توانید به زندگی عادی باز‌گردید.

در حالی که پس از جراحی لیفت صورت با تزریق چربی باید دوره نقاهن بین ۵ تا ۲۱ روز را پشت سر بگذارید. حین دوره نقاهت باید استراحت کنید و مراقبت‌های لازم طبق دستور پزشک معالج را نیز به‌دقت انجام دهید. بنابراین اگر از نظر شرایط کاری با محدودیت زمانی مواجه هستید، بهتر است به‌سراغ لیفت صورت با نخ بروید.

۳. مقایسه عوارض لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی

برای انتخاب بین لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی لازم است که عوارض احتمالی بعد از آن‌ها را نیز بررسی کنیم. تجربه نشان داده است که لیفت صورت با نخ هیچ‌گونه عارضه‌ای به همراه ندارد. در حالی که تزریق چربی، باعث تورم صورت برای چند روز می‌شود. این تورم در روزهای ابتدایی پس از جراحی نسبتا شدید است؛ اما رفته‌رفته اثر آن کاهش می‌یابد. تورم صورت ممکن است با درد کمی نیز همراه باشد.

۴. مقایسه ماندگاری

ماندگاری یکی از دغدغه‌های اساسی افراد در جراحی‌های زیبایی است. لیفت صورت با نخ حدود ۶ ماه ماندگاری دارد. معمولا بعد از این زمان فرورفتگی‌های کم‌کم آشکار می‌شوند. این در حالی است که با رعایت اصول مراقبت از پوست، لیفت صورت با تزریق چربی حداقل به مدت دو تا سه سال ماندگاری خواهد داشت. معمولا ۲۰ الی ۳۰ درصد چربی‌های تزریق شدن زیر پوست باقی می‌مانند و سایر چربی‌ها مدتی پس از جراحی، از بین می‌روند.

۵. مقایسه هزینه

هزینه لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی به شرایط فیزیکی افراد و تجربه پزشک بستگی دارد. در حالت کلی لیفت صورت با نخ هزینه کمتری در مقایسه با تزریق چربی دارد.

کلام پایانی

انتخاب بین لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی تا حدی نیز به‌ شرایط فیزیکی افراد وابسته است. داشتن سابقه بیماری خاص، مصرف دارو و موضوعاتی از این قبیل روی تصمیم‌گیری برای انتخاب بین این دو روش تاثیرگذار هستند. همان‌طور که مشاهده کردید، هر یک از این دو روش مزایا و معایب منحصربه‌فردی دارند. به‌طور کلی اگر به‌دنبال لیفت صورت بدون نیاز به جراحی و گذراندن دوره نقاهت هستید، لیفت صورت با نخ انتخاب بهتری است؛ اما اگر ماندگاری برای شما اهمیت بیشتری دارد، انتخاب لیفت صورت با تزریق چربی نتیجه به‌مراتب مطلوب‌تری را به ارمغان می‌آورد. شما کدامیک از این دو روش را ترجیح می‌دهید؟ سوالات خود را در خصوص این دو روش لیفت صورت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست