لیفت صورت با پلاسما جت؛ روشی مدرن برای جوانسازی صورت

لیفت صورت با پلاسما جت
جوانسازی صورت

با گذشت زمان، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، خطوط یا چین و چروک های پوستی یا لکه های رنگدانه ظاهر می شوند و این رنگدانه ها به طور کلی تشدید می شوند. حساس ترین و نازک ترین پوست که اولین چین و چروک در آن ظاهر می شود، پوست پلک است. به همین دلیل، این پلک ها هستند که به احتمال زیاد سن ما را بیشتر نشان می دهند؛ به تدریج تعداد چین و چروک های صورت افزایش می یابد و افتادگی پوست رخ می دهد.

یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک و لیفت پوست آن هم به روشی بسیار سبک و غیرجراحی، فناوری جدیدی به نام لیفت صورت با پلاسما جت است. این فناوری نه تنها برای لیفت پوست صورت، سفت کردن پوست اطراف گردن و لب ‌ها و جوان ‌سازی دست ‌ها، بلکه برای از بین بردن لکه‌ های رنگدانه و ترک ‌های پوستی نیز استفاده می‌ شود. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این روش مدرن لیفتینگ صورت آشنا کنیم و مراحل انجام، مزایا و عوارض جانبی آن را بشناسیم.

لیفت صورت با پلاسما جت چیست؟

برای مردان و زنانی که به دنبال راهی غیر جراحی پلاستیک برای جوانسازی و لیفت صورت خود هستند، درمان نوآورانه J-Plasma یا لیفت صورت با پلاسما جت روشی باورنکردنی و بسیار تاثیر گذار است. این فناوری کاملاً جدید بازسازی پوست صورت، نتایج چشمگیری را به همراه دارد و اغلب پوستی محکم تر، شفاف تر و جوان تر را برای بیماران به ارمغان می آورد.

این روش لیفتینگ صورت که به جی پلاسما نیز معروف است، یک درمان انقلابی است که برای کاهش چین و چروک های اطراف ابرو، چشم و دهان در یک جلسه ۴۵ دقیقه ای طراحی شده است.

در این روش پلاسمای سرد هلیوم را با انرژی فرکانس رادیویی ترکیب می کند. این دو نیرو با هم کار می کنند تا یک درمان فوق متمرکز و دقیق تولید کنند که به پزشک و جراح اجازه می دهد تا رشد پوست تازه صورت بیمار را تحریک کرده و بافت شل و افتاده پوست را با آسیب بسیار کمی به نواحی اطراف، سفت و در واقع لیفت کند.

جت پلاسما پیشرفته ترین فناوری پلاسما است که برای روشن و سفت کردن پوست، کوچک کردن منافذ پوست و ارتقای سطوح بالای بازسازی کلاژن استفاده می شود. دستگاه مورد استفاده در لیفتینگ صورت با پلاسما جت، برای گرفتن بهترین نتایج با استفاده از دمای قوی پلاسمای اتمسفر با دمای پایین روی سطح پوست طراحی شده است. جت پلاسما برای درمان های غیر جراحی صورت، درمان آکنه، ضد التهاب، سفید کردن پوست و درمان هایپرپیگمانتاسیون نیز استفاده می شود و بسیار هم کاربردی است.

بر خلاف بسیاری از دستگاه های پلاسمای دیگر موجود در بازار، جت پلاسما از جریان مستقیم (DC) به جای جریان متناوب (AC) استفاده می کند که به پوست اجازه می دهد اسکن و علامت گذاری شود. این امر باعث می شود دستگاه همه کاره تر باشد و اجازه می دهد تا در مناطق بزرگتر بدون آسیب رساندن به پوست استفاده شود. بنابراین به جرات می توان گفت این روش جوانسازی یک جایگزین موثر غیر جراحی بسیار مفید برای جراحی لیفت صورت است که با هزینه کمتر به نتایج طولانی مدت (معمولاً تا ۵ سال) می رسد!

لیفت صورت با پلاسما جت چیست

تاثیر لیفت صورت با پلاسما جت روی سلول

به طور کلی هر سلول پتانسیل غشایی خود را دارد (اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو طرف غشاء). در سمت داخلی غشای سلولی بار منفی و در سمت بیرونی یک بار مثبت وجود دارد. پیری پوست منجر به توزیع نابرابر بار الکتریکی (پتانسیل) در امتداد غشای سلولی می شود و در نتیجه ولتاژ عبوری از غشاء را تغییر می دهد. با عبور جریان مستقیم (DC) از سلول ها، پتانسیل غشایی آن تغییر می کند و به حالت تعادل باز می گردد، ولتاژ غشاء افزایش می یابد و در نهایت پوست کشیده می شود. هنگامی که این فرآیند در اکثر سلول های پوست در یک منطقه خاص رخ می دهد، سفت شدن مجدد پوست با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. در مقابل، تجهیزاتی که با جریان متناوب (AC) کار می ‌کنند، نمی ‌توانند غشا را دپلاریزه کنند، زیرا جریان متناوب از غشای سلولی عبور نمی ‌کند.

از طرفی لیفت جت پلاسما با استفاده از شدت‌ های بالاتر می ‌تواند سلول‌ های اپیدرم را به ‌صورت کنترل ‌شده از بین ببرد، زیرا در چنین شدت ‌هایی قوس الکتریکی تولید شده در اثر یونیزاسیون گاز ها قادر است سلول‌ هایی را که با آنها در تماس است را بدون تأثیر بر بافت‌های اطراف، تصعید کند. کانال الکتریکی تولید شده توسط جریان DC بسیار دقیق است بنابراین درمان و تخریب سلول ها نیز بسیار دقیق اتفاق می افتد و همین امر نیز به پزشکان این امکان را می ‌دهد که به روشی ایمن ‌تر کار کنند.

لیفت غیر جراحی پلک و جوانسازی پوست از طریق پلاسما جت برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به یک یا دو عمل دارد. با این حال، بیماران اغلب پس از اولین درمان جت پلاسما از نتایج راضی هستند. نتایج اولیه را فوراً خواهید دید و فقط در ماه های آینده مشخص تر می شوند و تا ۵ سال قابل مشاهده خواهند بود.

فناوری پلاسما جت برای چه مواردی استفاده می شود؟

فناوری پلاسما جت از این نظر منحصر به فرد است که یک جایگزین غیر جراحی بسیار موثر برای بسیاری از مشکلات پوستی ارائه می دهد، حتی آنهایی که قبلا فقط با جراحی حل شده اند. برخی از نواقص و مشکلات پوستی که با فناوری پلاسما جت قابل حل است، به شرح زیر می باشد:

  • لیفت پلک بدون جراحی (بلفاروپلاستی غیر جراحی)
  • کاهش ظاهر خطوط بیان یا چین و چروک اطراف لب و چشم
  • لیفت و سفت کردن پوست صورت و لیفت کردن پوست گردن، بدن و پیشانی و کاهش چین و چروک دور چشم
  • درمان اسکار آکنه
  • کاهش لکه های رنگدانه
  • کاهش علائم کشش پوست
  • جوانسازی پوست دست

به طور کلی از بین بردن پوست اضافی در این روش درمانی اثر لیفتینگ به پوست می دهد و باعث افزایش تولید کلاژن می شود که برای جوان سازی طولانی مدت پوست ضروری است.

موارد استفاده پلاسما جت

لیفت صورت با پلاسما جت برای چه کسانی نامناسب است؟

با وجود اینکه این روش مدرن از سوی FDA تایید شده است و مزایا و فوایدش بر کسی پوشیده نیست، اما با این وجود این روش لیفتیگ صورت برای همه مناسب نیست و کسانی که از این روش جوانسازی صورت نمی توانند استفاده کنند، شامل موارد زیر می شود:

  • کسانی که از باتری قلب استفاده می کنند
  • خانم های باردار
  • کسانی که ضایعات سرطانی دارند یا مشکوک به سرطان هستند
  • کسانی که دارای زیورآلات فلزی در آن ناحیه هستند و قابل برداشتن نیستند.

مراحل انجام و روند لیفت صورت با پلاسما جت

در درمان جت پلاسما بریا لیفت صورت، چهارمین حالت ماده بعد از جامد، مایع و گاز استفاده می شود. این یک گاز یونیزه شده است که با شدت بالا شارژ می شود و تقریباً مانند یک پیچ روشن کننده کوچک عمل می کند که به طور موثر پوست اضافی را تبخیر کرده و پوسته ای ریز ایجاد می کند که پس از یک هفته یا بیشتر ناپدید می شود. حذف بافت اضافی و گرمای ایجاد شده از طریق این دستگاه، به طور موثر پوست را سفت کرده، تولید کلاژن را افزایش می دهد و در نهایت منجر به لیفت پوست صورت می شود.

جت پلاسما در حقیقت یک دستگاه با دمای پایین است و به همین دلیل هم می توان از آن برای صورت و بدن افراد استفاده کرد. از آنجایی که جریان به طور پیوسته در یک جهت است، از نظر کنترل نسبت به نسخه های جریان جایگزین برتری دارد و اندازه و عمق منطقه با آن در تماس است. این به این معنی است که درمان دقیق تر است و زمان بهبودی بعد از عمل و دوران نقاهت بیمار ممکن است کوتاه تر باشد.

مراحل انجام و روند لیفت صورت با پلاسما جت

با انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی بیشتر آشنا شوید.

مراحل درمان لیفت صورت با پلاسما جت

قبل از هرچیزی شما نیاز دارید با یک پزشک حاذق و با تجربه در مورد روش انتخابی خود مشورت کنید. در طول مشاوره اولیه، دکتر نگرانی های پوستی شما را ارزیابی می کند، برنامه درمانی شما را بررسی می کند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهد و در نهایت هم تشخیص می دهد این روش لیفت صورت برای شما مناسب است یا خیر.

در روز عمل و برای انجام این درمان معمولاً ابتدا پزشک یک بی‌حسی موضعی، بسته به ناحیه تحت درمان، تزریق می کند یا احتمال دارد از یک کرم بی‌حس‌ کننده برای بی حسی موضعی استفاده کند. به عنوان مثال، برداشتن خال به تزریق بی حسی نیاز دارد در حالی که لیفت بدون جراحی معمولاً با کرم بی حس کننده انجام می شود.

در مرحله بعدی پزشک به طور استراتژیک یک برش مخفی کوچک ایجاد می کند و دستگاه پلاسما جت را زیر پوست (نزدیک ناحیه مورد نظر) قرار می دهد. هنگامی که دستگاه در جای خود قرار می گیرد، از آن به صورت زیر پوستی یا روی پوست برای رساندن پلاسمای سرد استفاده می شود که باعث تحریک کلاژن و الاستین و همچنین باعث انقباض و سفت شدن پوست می شود. هنگامی که پلاسما به پوست متصل می شود ممکن است بیمار روی پوست خود کمی احساس گرما کند. بسته به آستانه درد بیمار، این ناراحتی ممکن است خفیف باشد و به محض پایان عمل فروکش کند اما اگر این ناراحتی با بیمار بعد از عمل هم بماند، معمولاً پزشک برای کاهش درد و ناراحتی مسکن تجویز می کند. ناحیه چشم و اطراف دهان می تواند بسیار حساس باشد و انجام پلاسما جت در این نقاط ممکن است دردناک تر باشد.

بسته به ناحیه تحت درمان، انجام لیفت صورت با پلاسما جت بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد و اگر روی چندین نقطه دیگر از هم انجام شود، ممکن است بیشتر طول بکشد.

در حالی که برخی از بیماران تنها به یک درمان با J-Plasma نیاز دارند، برخی دیگر نیاز به ترکیب درمان های دیگر با این روش درمانی دارند. برای مثال لیفت صورت از طریق پلاسما جت را می توان پس از لیپوساکشن (حذف چربی با جراحی) برای سفت کردن پوست نیز انجام داد.

مزایای لیفت صورت با پلاسما جت

جت پلاسما می تواند یک راه موثر برای لیفت صورت، از بین بردن چین و چروک، لیفت چشم و ابرو، جوانسازی پوست و از بین بردن خال ها و زگیل باشد. این روش نسبتاً بدون درد است و تأثیر آن چشمگیر است.

برای سفت کردن پوست و لیفت چشم غیر جراحی بسیار ارزانتر از جایگزین های جراحی است و نتایج آن می تواند تا پنج سال دوام داشته باشد. این عمل زیبایی نتایج قابل مشاهده ای حتی در روز بعد از عمل دارد و پس از چندین جلسه درمان، اثرات طولانی مدت دارد. از جمله مزایای دیگر این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می تواند آکنه فعال را درمان کند
  • اگزما، پسوریازیس و روزاسه را درمان می کند
  • بدون بی حسی، بدون درد، بدون جای زخم است
  • هر ۴۸ ساعت قابل انجام است
  • بدون فیلر، بدون تزریق، بدون بانداژ است.
  • زمان کل درمان بسته به منطقه درمان کوتاه است.
مزایای لیفت صورت با پلاسما جت

عوارض جانبی و خطرات لیفت صورت با پلاسما جت

عوارض جانبی این روش لیفتیگ صورت شامل التهاب و برافروختگی در ناحیه تحت درمان است که ممکن است دو تا سه روز طول بکشد و همین عارضه در اطراف ناحیه چشم ممکن است تا ده روز و بیشتر طول بکشد. احتمال تورم بعد از عمل نیز در این روش وجود دارد که طبیعی است و ممکن است چند روز طول بکشد. برای کاهش و درمان تورم، خوابیدن با چند بالش اضافی برای بالا نگه داشتن سر می تواند کمک کننده باشد.

همچنین پوسته پوسته شدن یا بروز نقطه های کوچکی مانند دلمه روی پوست نیز یکی دیگر از عوارض جانبی لیفت صورت با پلاسما جت است که اغلب بین یک هفته تا ده روز بعد از لیفت باقی می ماند. مهم است که پوسته ها را نچینید یا خراش ندهید و اجازه دهید پوسته ها بدون دخالت ناپدید شوند.

دوران نقاهت و مراقبت های بعد از لیفت صورت با پلاسما جت

پس از انجام لیفت صورت با پلاسما جت، به بیماران دستورالعمل هایی سفارش می شود تا تورم را مدیریت کرده و بهبودی را بهبود بخشد. مثل هر روش درمانی دیگری، شما باید انتظار تورم، سفتی یا قرمزی را بعد از عمل داشته باشید، اما این عوارض باید در حدود یک یا دو هفته کاهش یابد. استراحت حداقل یک روز پس از درمان توصیه می شود و اکثر بیماران می توانند از روز بعد به وظایف عادی خود ادامه دهند. برای بهبود بهتر و سریعتر حداقل تا ۲۴ ساعت پس از درمان از آرایش استفاده نکنید.

از سوی دیگر جی پلاسما شامل درمان عمیق پوست شما می شود و به این ترتیب، شما می توانید قرمزی، لایه برداری و پوسته پوسته شدن را برای یک تا دو هفته پس از عمل خود انتظار داشته باشید. با این حال این روش نسبت به روش های دیگر لیفت صورت، دوران نقاهت کوتاهتری دارد و پس از حدود دو هفته، پوستی تازه و بدون آسیب را در ناحیه درمان خواهید دید.

توصیه می کنیم برای اطمینان از نتایج مطلوب، ده روز در خانه استراحت و از فعالیت های سنگین اجتناب کنید. در ادامه برخی مراقبت های بعد از عمل را که در دوران نقاهت و بهبودی نیاز خواهید داشت را برایتان گلچین کرده ایم:

  • پس از درمان، کانال‌های پوست باز هستند، بنابراین مهم است که به مدت ۱۲ ساعت چیزی روی پوست قرار نگیرد.
  • به مدت ۱۲ ساعت بعد از لیفت صورت از طریق پلاسما جت از ورزش، سونا و شنا کردن فاصله بگیرید.
  • تلفن همراه خود را استریل و ضد عفونی کنید و به پوست خود دست نزنید. روی یک روبالشی تمیز بخوابید تا اجازه ندهید باکتری ها مناطق تازه درمان شده شما را آلوده کنند.
دوران نقاهت و مراقبت های بعد از لیفت صورت با پلاسما جت

هزینه لیفت صورت با پلاسما جت

هزینه درمان لیفت صورت با پلاسما جت شما بسته به تعداد نواحی تحت درمان، اندازه آن نواحی، میزان شلی و افتادگی پوست و تعداد جلسات درمانی در حال انجام متفاوت خواهد بود. عوامل دیگری که روی این قیمت گذاری تاثیر دارد شامل حق الزحمه پزشک با توجه به شهرت و اعتبار او، هزینه لباس روز عمل و تهیه نسخه های دارویی، منطقه جغرافیایی مطب و مطب زیبایی و غیره می شود. زمانی که تمامی فاکتور های فوق در نظر گرفته شد، در طول مشاوره، برآورد دقیقی از هزینه دریافت خواهید کرد.

در آخر

جت پلاسما یک فناوری پیشرفته است که برای سفت کردن پوست و لیفت پوست بدون جراحی استفاده می شود. از مزایای لیفت صورت با پلاسما جت می توان به جوانسازی، تولید کلاژن، از بین بردن چین و چروک و شادابی پوست اشاره کرد. این روش لیفتینگ بدون عمل جراحی انجام می شود و به همین دلیل عوارض جانبی کم و دوران نقاهت کوتاه تری هم دارد. اگر به این روش درمانی علاقه دارید، این مطلب هر آنچه را که لازم دارید را برایتان می گوید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید هم می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست