جدیدترین روش پیکرتراشی با دستگاه‌های نوین

جدیدترین روش پیکرتراشی
جراحی زیبایی اندام

جدیدترین روش پیکرتراشی، توسط دستگاه لیپوماتیک و دیگر دستگاه‌های پیشرفته مانند لیپوست، واترجت، اولترازد و … قابل انجام است. تمامی این دستگاه‌ها بر پایه روش لیپوساکشن ساخته شده‌اند و کار می‌کنند؛ با این تفاوت که کیفیت عمل پیکرتراشی را افزایش داده‌اند؛ درد، کبودی، ورم و عوارض تخلیه چربی را کمتر کرده‌اند؛ و در نهایت لاغری و رسیدن به اندام ایده‌آل را آسان‌تر نموده‌اند.

هدف از پیکرتراشی خارج کردن بافت‌های چربی اضافی از زیر پوست، لاغر کردن اندام‌ها و همچنین تزریق چربی به دیگر بخش‌های بدن است. در نتیجه می‌توان بخش‌های دارای چربی را لاغر و بخش‌های لاغر را کمی پرتر و خوش‌فرم‌تر نمود.

عمل پیکرتراشی را برای بخش‌های مختلف بدن از جمله شکم، پهلو، سینه، ران، دست، پشت، باسن، گردن و حتی صورت نیز می‌توان انجام داد. اگر حجم تخلیه چربی بالا باشد، مقداری افتادگی و شل شدگی در پوست به وجود خواهد آمد. برای از بین رفتن این عارضه معمولا عمل جراحی لیفت یا بالا کشیدن پوست انجام می‌شود.

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

برای انجام پیکرتراشی از کجا باید شروع کنم؟

در نهایت یک بار دیگر باید اشاره کنیم که پیکرتراشی به معنی عمل جراحی است که با کمک دستگاه‌های پیشرفته مانند لیپوماتیک، چربی اضافی و موضعی بدن را از بخش‌های مختلف مانند شکم و پهلو یا ران پا تخلیه می‌کند. همچنین این چربی اضافه را می‌توان به بخش‌های دیگر بدن مانند سینه‌ها یا باسن تزریق کرد.

برای اینکه در مورد انجام این عمل تصمیم بگیرید و اقدامی انجام دهید؛ نخست باید به یک جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید. بعد از معاینه شما و انجام یک سری آزمایش‌ها مشخص می‌شود که آیا شما کیس مناسبی برای پیکرتراشی هستید یا نه. همچنین میزان تخلیه چربی و لاغری شما توسط جراح برآورد می‌شود.

در نهایت نوبت جراحی برای شما رزرو خواهد شد تا در یک عمل ۲ تا ۳ ساعته، تحت بیهوشی عمومی شما بتوانید از شر چربی‌های اضافی بدن خود خلاص شوید و چند سایز کم کنید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید، می‌توانید با مشاوران مطب دکتر نجف‌بیگی تماس بگیرید.

جدیدترین روش پیکرتراشی برای لاغری

جدیدترین روش پیکرتراشی

شاید شما هم لاغر شدن و کاهش چربی با کمک ورزش یا پرهیز غذایی را تجربه کرده باشید. کمک گرفتن از ورزش‌های سنگین و طولانی مدت، برای آب کردن و سوزاندن چربی‌های اضافی، کاری بسیار سخت و در بعضی مواقع زمان‌بر است. هرچند پیکرتراشی جایگزین ورزش و رژیم غذایی سالم نیست اما می‌تواند به شما کمک کند تا در یک یا دو جلسه، از دست چربی‌های اضافی خود خلاص شوید. همچنین با تزریق چربی به دیگر نقاط بدن مانند باسن یا سینه‌ها، اندام خوش‌فرم و زیباتری را برای خود بسازید.

برای تخلیه چربی معمولا از روش لیپوماتیک یا دیگر روش‌های مشابه بهره‌گیری می‌شود. برای این کار، برش‌های کوچکی در پوست ایجاد می‌شود. سپس لوله مخصوصی به زیر پوست فرستاده می‌شود تا بافت‌های چربی را خورد کند و بیرون بکشد. برش‌های روی پوست، ۲ تا ۵ میلی‌متر طول خواهند داشت. به همین دلیل درد و خونریزی بسیار کمی دارند؛ همچنین خطر عفونت پس از پیکرتراشی بسیار ناچیز است.

برای مطالعه بیشتر مقاله آیا لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان ممکن است؟ را پیشنهاد میکنیم.

دستگاه‌های مختلف در جدیدترین روش‌ پیکرتراشی

لیپوماتیک:

در پیکرتراشی با لیپوماتیک، برای خورد کردن بافت‌های چربی از فشار و ضربه فیزیکی لوله کانولا استفاده می‌شود. سپس چربی خورد شده با کمک همان کانولا بیرون کشیده می‌شود. در روش‌های قدیمی‌تر لیپوساکشن مانند تکنیک لیپولیز، با کمک امواج لیزر دمای بافت چربی تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد بالا می‌رفت و درو اقع چربی‌ها سوزانده می‌شد. به همین دلیل روش لیپوماتیک دیگر عوارض سوختگی ندارد. همچنین چربی زنده تخلیه شده با لیپوماتیک را می‌توان برای تزریق به دیگر بخش‌های بدن و فرم دادن به اندام‌ها، استفاده کرد.

به بیان دقیق‌تر، لیپوماتیک در واقع نوع پیشرفته‌تری از عمل لیپوساکشن است که با دستگاه جدیدتر و با تکنیک‌های نوین و کارآمدتری انجام می‌شود. دستگاه لیپوماتیک یک پمپ یا کمپرسور هوا دارد که هوای پرفشار تولید می‌کند. با کمک این جریان هوا، بخش‌های مکانیکی لوله‌ای که وارد بدن می‌شود، به حرکت درمی‌آید. این لوله باریک و بلند کانولا نام دارد و از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود.  کانولا پس از ورود به زیر پوست با چرخیدن و دوران و همچنین جلو و عقب یا بالا و پایین رفتن، یک مسیر مارپیچی را در میان بافت‌های چربی طی می‌کند.

با کمک حرکت‌های فیزیکی، بافت‌های متراکم چربی، به ذرات کوچک تبدیل می‌شود. در نوک لوله کانولا سوراخ‌هایی برای مکیدن چربی خورد شده، وجود دارد. پمپ‌های قدرتمند دستگاه لیپوماتیک، چربی را بیرون می‌کشد و درون مخازن مخصوصی اسپری می‌کند. این چربی با بدن فرد هم‌دما است و همچنین در صورت تزریق به دیگر نقاط بدن، پس زده نمی‌شود. مثلا می‌توان چربی خارج شده از شکم و پهلو را به باسن، سینه یا گونه تزریق کرد.

آیا لیپوماتیک موثر است؟

روش لیپوساکشن به معنای خارج کردن چربی های موضعی با قدرت مکش می باشد. سالیان زیادی است که این متد به کار گرفته می شود. در سالهای نخست با دستگاههای سنتی و همچنین بیهوشی عمومی صورت می گرفت و حجم چربی زیادی بیرون آورده نمی شد و در مقابل خونریزی بالا و کاهش هموگلوبین زیاد بود ، همچنین بیمار تحت بیهوشی عمومی و عوارض آن قرار می گرفت و امکان ایجاد آمبولی نیز بالاتر بود و بیمار تقریبا به اندازه یک سایز کم می شد. با ابداع متدهای جدید به مرور پزشکان رو به راه های کم آسیب تر و سریعتر آوردند.

همچنین با تبدیل دستگاهها به نوع پیشرفته تر همچون دستگاههای ارتعاشی Vibration و مکش به وسیله هوا Pneumatic یا (ultra suction) اول قسمت مد نظر را با یک محلول ترکیبی تحت عنوان Tumescent که به آهستگی زیر پوست وارد می شود بی حس می شود، به دلیل ترکیب ویژه موادی که در این محلول می باشد خطر آمبولی (دخول چربی های شکسته شده به درون خون و انتقال به مغز یا قلب) و به وجود آمدن آسیب های غیر قابل جبران که در متدهای مکانیکی گذشته مشاهده شده است خیلی خیلی پایین آمده ، یعنی طبق آمار به زیر ۵% و حتی ۲% کاهش یافته است.
آیا لیپوماتیک موثر است
در این متد ناحیه مورد نظر بعد از بی حسی کامل با یک یا دو سوراخ چهار میلی متری باز وکانولا به داخل فرستاده می شود و همه چربی بیرون آورده می شود بعد از از این عمل بیمار بدون بستری به خانه می رود و بعد از ۲ الی۳ روز می تواند کارهای خود را از سر گیرد. بعد از هر متد لیپوماتیک بیمار بایستی از گن فشاری به جهت جمع شدن پوست منطقه ای استفاده نماید .ورزش و رژیم غذایی(پرهیز از چربی و قند) کمک به برقراری سایز بدن می کند .همه کسانی که با این متد های نوین لیپوماتیک شده اند با کاهش ۳-۲ سایزی از انجام آن احساس رضایت دارند.

مناسب ترین نواحی برای لیپوماتیک

شکم
پهلو
بازو
پشت (زیر خط سوتین)
بغل پا
بازو
بغل زانو برای جراحی لیفت زانو

کانولا برای شکستن چربی و خارج کردن از بدن به عنوان یکی از روش های پیکرتراشی

در نمونه‌های جدیدتر از دستگاه‌های لیپوماتیک، از امواج اولتراسونیک برای خورد کردن بهتر و دقیق‌تر بافت‌های چربی استفاده می‌شود. همچنین پوست بدن نیز پس از لیپوماتیک، یک دست و بدون برجستگی خواهد بود. هموار بودن پوست پس از جراحی، نتیجه پیکرتراشی را نسبت به روش‌های لیپوساکشن قدیمی‌تر، بسیار بهبود داده است. همچنین عوارض، درد و کبودی و همچنین تورم پس از عمل نیز در جدیدترین روش پیکرتراشی، بسیار کاهش یافته است.

از دیگر مزیت‌های لیپوماتیک این است که پس از انجام آن، لیفت و شکل دادن به پوست، ساده‌تر خواهد بود. خطر آمبولی و ایجاد بافت متراکم چربی نیز در این روش تقریبا گزارش نشده است. درد، ورم و ترشحات پس از عمل نیز بسیار کاهش می‌یابد. پس از عمل لیپوماتیک، خستگی و کوفتگی بدن نیز بسیار کمتر از روش‌های قدیمی است. همچنین دوره نقاهت پیکرتراشی با روش‌های جدید، کوتاه‌تر است و ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد. در هر بار عمل لیپوماتیک می‌توان ۵ تا ۶ لیتر چربی را از بدن تخلیه. کسانی که اضافه وزن زیادی دارند باید در چند نوبت و به فاصله چند ماه یک بار، لیپوماتیک انجام دهند.

لیپوست:

دستگاه لیپوست همچون لیپوماتیک، با کمک حرکات فیزیکی، بافت چربی‌ها را می‌شکند. در لیپوست، لوله تخلیه چربی با جلو و عقب رفتن، چربی را به ذرات کوچک تبدیل می‌کند و با همان دمای بدن خارج می‌سازد. به دلیل زنده بودن چربی خارج شده در این روش، می‌توان آن را به دیگر نقاط بدن تزریق نمود. میزان تخلیه چربی در لیپوست نسبت به لیپوماتیک بیشتر است و قدرت مکش نیز در این دستگاه افزایش یافته است.

اولترازد:

در روش اولترازد، امواج صوتی به جای حرکات فیزیکی، ضربه و چرخش استفاده می‌شود تا چربی‌ها خورد شوند. با کمک فناوری اولتراسوند، سلول‌های چربی در مقیاس کوچک و میکروسکوپی به ارتعاش در می‌آیند. با پاره  شدن دیواره بافت چربی یا به اصطلاح آب شدن، می‌توان چربی را با فشار دست و ماساژ از بدن بیرون کشید. اگر حجم چربی زیاد باشد، می‌توان با کمک ابزار مکش، چربی را تخلیه کرد تا پوست بافتی یک‌دست و صاف داشته باشد.

واترجت:

در واترجت یا بادی‌جت، چربی‌ها با فشار فیزیکی آب خورد می‌شوند. باریکه‌ای پر فشار از آب به بافت‌های چربی برخورد می‌کند تا آن‌ها را درهم می‌شکند. سپس مخلوط آب و چربی از بدن بیرون مکیده می‌شوند. از آنجایی که این چربی‌ها با آب مخلوط شده‌اند و ساختارشان به‌هم ریخته است، نمی‌توانند برای تزریق به دیگر نقاط بدن به کار برده شوند.

لیپوماتیک برای پیکرتراشی

چه کسانی برای انجام پیکرتراشی مناسب هستند؟

لیپوماتیک و دیگر روش‌های جدید پیکرتراشی، عوارض خاصی ندارند اما برای هر کسی نیز مناسب نیستند. اگر با فوق تخصص جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مشاوره داشته باشید، پس از معاینه شما خواهد گفت که آیا برای انجام پیکرتراشی مناسب هستید یا خیر. پیش از هر چیزی باید بدانید که چند ویژگی برای انجام عمل لیپوماتیک ضروری است:

  • سن شما باید بالای ۱۸ سال باشد تا اندام‌های شما به رشد و فرم کامل خود رسیده باشند.
  • باید از سلامتی عمومی برخوردار باشید؛ عدم ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مهم است.
  • باید از بارداری شما دست کم ۳ ماه گذشته باشد. همچنین پس از عمل پیکرتراشی باید چند ماه زمان بگذرد تا دوباره اقدام به بارداری داشته باشید. البته توجه داشته باشید که بارداری می‌تواند نتایج مثبت پیکرتراشی را تغییر دهد.
  • وجود خاصیت الاستیک و کشسانی در پوست و دارا بودن توان عضلانی مناسب، از دیگر ویژگی‌های مهم در انجام یک عمل پیکرتراشی موفق است. در واقع اگر بیش از ۶۰ یا ۷۰ سال سن دارید، نتایج پیکرتراشی برای شما به خوبی یک فرد ۳۰ یا ۴۰ ساله نخواهد بود.
  • عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی چندماه پیش و پس از عمل پیکرتراشی نیز بسیار ضروری است.
  • پس از پیکرتراشی و انجام لیپوماتیک با وزن شما ثابت بماند؛ یعنی نه کاهش پیدا کند و نه افزایش یابد.

پیش از پیکرتراشی باید با کمک ورزش منظم و رژیم غذایی سالم، وزن خود را تا جای ممکن کاهش دهید؛ سپس اقدام به پیکرتراشی کنید. اگر بیشتر از ۳۰ % از وزن طبیعی خود، اضافه وزن داشته باشید، گزینه مناسبی برای پیکرتراشی نیستید. پس از انجام پیکرتراشی نیز باید با کمک یک سبک زندگی سالم و درست، وزن و فرم اندام خود را ثابت نگه دارید.

سیکس پک کردن شکم با استفاده از جدیدترین روش پیکرتراشی

متاسفانه تبلیغات بسیاری با این مضمون دیده می‌شود که با کمک جراحی شکم و پیکرتراشی، فرم شکم نیز به صورت شش تکه یا همان سیکس پک خواهد شد. شاید برای آقایان این موضوع بسیار جذاب باشد که بدون ورزش‌های سخت نیز می‌توان به شکم شش تکه دست یافت اما باید بدانید که این موضوع تنها یک فریب تبلیغاتی است. در پیکرتراشی، با کمک جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی می‌توان ماهیچه‌های شل و یا پاره شده شکم را به هم دوخت تا سفت و خوش فرم شود؛ اما ایجاد فرم شش تکه تنها با ورزش و برجسته شدن عضله‌های شکم، امکان‌پذیر است.

برخی جراحان از روش‌های غیر استاندارد و غیر موثری هنگام جراحی شکم استفاده می‌کنند تا فرم کاذبی را در شکم ایجاد کنند. در واقع با ایجاد شکاف، برش و تغییر شکل در لایه‌های چربی زیر پوست شکم، حالتی شش تکه یا سیکس پک به وجود می‌آورند. مشخص است که این کار اثر ماندگاری ندارد. پس از مدتی، بافت‌های چربی به حالت قبل برمی‌گردد و شکم به شکل پیش از جراحی می‌رسد.

مراقبت‌های پس از پیکرتراشی

برای رسیدن به نتیجه نهایی پس از استفاده از جدیدترین روش پیکرتراشی و کاهش عوارض پس از عمل، باید به توصیه‌های جراح خود به دقت عمل کنید. مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت شود، در ادامه فهرست شده است.

  • لیپوماتیک معمولا درد چندانی ندارد و برای کنترل آن مسکن‌های ساده، کافی خواهد بود.
  • آنتی‌بیوتکی برای رفع خطر عفونت پس از عمل تجویز می‌شود که باید طبق توصیه پزشک مصرف کنید. همچنین رعایت بهداشت شخصی و پاکیزه نگاه داشتن لباس‌ها و محیط زندگی نیز بسیار موثر است. همچنین تا ۳ روز پس از جراحی نباید حمام کنید. ورود آب آلوده به درون زخم و جای بخیه، می‌تواند موجب ایجاد عفونت داخلی شود.
  • پس از جراحی، گن لاغری را باید بپوشید. گن کمک می‌کند تا تورم بدن کاهش پیدا کند، ورم جدید شکل نگیرد و همچنین اندام شما زودتر به فرم دلخواه برسد. البته با بهره‌گیری از جدیدترین روش پیکرتراشی، مدت زمان استفاده از گن کاهش می‌یابد.
  • میزان درد و کوفتگی، به دقت و ظرافت جراح در انجام عمل بستگی دارد. با این حال درد و ورم پس از جراحی طبیعی است و به مرور رفع می‌شود.
  • مصرف زیاد آب و مایعات، میوه و سبزی تازه به ویژه آناناس و کیوی و همچنین مصرف ماهی و میگو به بهبود هرچه زودتر شما کمک می‌کند. همچنین باید تا یک ماه مصرف نمک را به حداقل ممکن برسانید.
  • تا دو هفته پس از پیکرتراشی، انجام فعالیت‌های سنگین بدنی و ورزش کردن ممنوع است. البته روزانه چند ساعت راه بروید. استراحت مطلق نیز توصیه نمی‌شود. تحرک داشتن به تخلیه مایعات و ترشحات بدن کمک می‌کند و ورم‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

تغییر در سبک زندگی پس از عمل پیکرتراشی

جدیدترین روش پیکرتراشی، از جمله لیپوماتیک درست مانند یک معجزه، در چند ساعت شما را لاغر می‌کند و به اندام ایده‌آل خود می‌رساند. معمولا پیکرتراشی با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌شود و عوارض جراحی‌های سنگین‌تر را نیز ندارد.

به همین دلیل بهره‌گیری از جدیدترین روش پیکرتراشی و لاغری با کمترین عوارض، بسیاری از افراد را ناخودآگاه به اشتباه می‌اندازد که:

می‌توان هر چقدر که دوست داشت، غذا خورد بدون اینکه نگران چاقی و چربی اضافه بود. فراموش نکنیم که جدیدترین روش پیکرتراشی مانند لیپوماتیک، تنها چربی‌های حال حاضر در بدن را بیرون می‌کشد. اگر یک سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی پیوسته را در پیش نگیرید، چربی‌های اضافی دوباره بازخواهند گشت و فرم بدن را به هم می‌ریزند. درواقع تمام زحمت‌های شما و جراح پلاستیک شما پس از انجام پیکرتراشی، کم کم از دست خواهد رفت اگر سبک زندگی شما تغییر نکند.

تغییر در سبک زندگی پس از پیکرتراشی

شما هر کدام از روش‌های پیکرتراشی را انتخاب کنید، این نکته همچنان باقی خواهد بود که تنها می‌توان چربی‌های زیر پوست را با جدیدترین روش پیکرتراشی بیرون کشید. چربی‌های احشایی پس از جراحی همچنان سر جای خود باقی خواهند ماند. چربی احشایی، همان بافت‌های چربی است که پیرامون اندام‌های داخلی بدن را گرفته است و از آن‌ها مراقبت می‌کند. وجود مقدار کمی از این چربی مفید است اما در افرادی که دچار اضافه وزن هستند، چربی احشایی زیاد موجب ایجاد بیماری و مشکلات دیگری خواهد شد.

از آنجایی که جدیدترین روش پیکرتراشی مانند لیپوماتیک، با خارج کردن چربی‌های زیر پوستی، موجب لاغری فرد می‌شود، باید دقت کرد که برای کاهش چربی احشایی، تغییر در سبک زندگی، رعایت خورد و خوراک و ورزش منظم، بسیار مهم است.

گرفتن بهترین نتیجه از تخلیه چربی شکم

برای ایجاد بهترین نتیجه از تخلیه چربی شکم و پیکر تراشی، به دو نکته باید توجه کرد:

یکی مراجعه به پزشک مناسب و بهره‌گیری از دستگاه‌ها و تکنیک‌های پیشرفته است. توصیه می‌کنیم برای انجام عمل‌های زیبایی در بدن، به جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید تا از پیشرفته‌ترین روش‌ها برای پیکرتراشی بدن برای شما استفاده شود.

دومین نکته برای گرفتن بهترین نتیجه از تخلیه چربی شکم، رعایت مراقبت‌های بعد از عمل است. برای مثال این نکات را حتما در نظر داشته باشید:

  • حتما دخانیات و سیگار و یا مصرف نوشیدنی‌های الکلی را ترک کنید
  • با تغییر سبک زندگی، کنترل کالری دریافتی روزانه و ورزش منظم، وزن بهینه خود را حفظ کنید
  • در طول روز، به مقدار کافی آب بنوشید؛ ۸ لیوان آب در فاصله‌های زمانی منظم کافی است.
  • گن‌های طبی که جراح برای شما تجویز کرده است را حتما تا زمانی که نیاز است، استفاده کنید تا شکم شما به فرم دلخواه برسد.
  • مصرف نمک، گوشت قرمز و غذاهای چرب را کاهش دهید. به جایش یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ و سبزی تازه در پیش بگیرید.
  • یک برنامه ورزشی متناسب با سبک زندگی خود داشته باشید و همیشه به آن پایبند بمانید.

بهترین نواحی بدن برای پیکرتراشی

پیکرتراشی یک روش مناسب برای کاهش چربی‌های موضعی بدن و انتقال آن به مناطقی مانند سینه‌ها و باسن است تا اندامی خوش‌فرم و خوش‌تراشی داشته باشید. به همین دلیل بهترین نواحی برای پیکرتراشی و کاهش چربی بدن، این بخش‌ها است:

  • شکم (از جمله ناحیه بالایی و پایین شکم): البته اگر شکم شما بزرگ و دچار افتادگی باشد، ممکن است جراح به شما عمل ابدومینوپلاستی را پیشنهاد کند.
  • پهلوها: پیکرتراشی این نواحی برای لاغر شدن ناحیه اطراف شکم و ایجاد یک کمر باریک‌تر و رسیدن به فرم ساعت شنی در بدن، ضروری است.
  • پشت: اگر فقط به پیکر تراشی شکم و پهلوها فکر کنید اما پشت شما همچنان دارای چربی اضافه باشد، ممکن است اندام شما ناموزون شود.
  • ران و ساق پا: برای داشتن یک اندام تراشیده و خوش‌فرم، داشتن پاهای لاغر بسیار مهم است. چربی این بخش‌ها به خوبی در پیکرتراشی برداشته خواهد شد.
  • بازو و ساق دست: دست‌ها نیز مثل پاها، یکی از بهترین نواحی برای پیکرتراشی است.

مزایا و معایب پیکرتراشی

پیکر تراشی مزیت‌ها و البته معایب خاص خودش را دارد. مهمترین معایب پیکرتراشی عبارت است از:

  • این عمل معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود
  • دوران نقاهت این عمل، به نسبت طولانی است و تا چند ماه باید از بدن خود کاملا مراقبت کنید و هیچ فعالیت سنگینی نداشته باشید.
  • امکان انجام چندین عمل پیکرتراشی در یک بازه زمانی کوتاه را نخواهید داشت.
  • نمی‌توان تمامی بدن را در یک بازه زمانی کوتاه، با پیکرتراشی لاغر کرد.

با این همه پیکرتراشی مزایا و نکات مثبت مهمی دارد:

  • تنها در یک جلسه عمل، شما ممکن است تا ۱۶ لیتر چربی اضافه را از دست بدهید و چند سایز کم کنید.
  • به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌های از بدن مانند شکم، پهلو و ران پای خود را لاغر کنید.
  • همچنین این امکان فراهم است تا چربی اضافه را به سینه‌ها یا باسن خود تزریق کنید تا به یک اندام خوش‌فرم یا فرم ساعت شنی در بدن خود برسید.

عوارض پیکرتراشی

عوارض پیکرتراشی را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

عوارض حین عمل مانند آمبولی که بسیار نادر است و در تکنیک‌های جدید و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته توسط جراح فوق تخصص پلاستیک، دیگر خطری شما را تحدید نمی‌کند.

عوارض کوتاه مدت مانند کبودی، درد، ورم و عفونت که معمولا قابل کنترل هستند و می‌توان با مصرف دارو و رعایت نکات بهداشتی، جلوی آنها را گرفت یا آنها را کنترل کرد.

عوارض بلند مدت پیکرتراشی به شل شدن پوست برمی‌گردد که می‌توان آن را با عمل لیفت و یا استفاده از دستگاه‌های جانبی، رفع کرد.

پیکرتراشی با لیپوساکشن چه تفاوتی دارد؟
پیکرتراشی چقدر من را لاغر می‌کند؟
آیا پیکرتراشی عوارض دارد؟
پیکرتراشی با لیپوساکشن چه تفاوتی دارد؟

دو تفاوت عمده بین پیکرتراشی و لیپوساکشن وجود دارد. اول اینکه پیکرتراشی به مجموعه تکنیک‌هایی گفته می‌شود که چربی اضافه زیرپوست را از بخش‌های مختلف بدن تخلیه می‌کند. همچنین می‌توان این چربی را به جاهای دیگر بدن تزریق کرد و به بدن فرم داد. در حالی که لیپوساکشن یک تکنیک قدیمی است که تنها برای تخلیه چربی از بدن استفاده می‌شود. دوم اینکه در پیکرتراشی معمولا از دستگاه لیپوماتیک و دیگر تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود اما لیپوساکشن از فناوری قدیمی‌تری استفاده می‌کند.

پیکرتراشی چقدر من را لاغر می‌کند؟

جواب به این سوال کاملا به شرایط بدنی، میزان چربی اضافه و BMI شما، بستگی دارد. اگر طبق نظر جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، شرایط شما برای تخلیه حجم زیادی از چربی مناسب باشد، گاهی تا ۱۶ لیتر چربی در یک جلسه از بدن شما تخلیه می‌شود. به طور معمول شما کاهش سایز بسیار شدید و کاهش وزن قابل توجهی را (مثلا تا ۱۲ کیلو) بعد از یک بار پیکرتراشی، تجربه خواهید کرد. البته دقت داشته باشید که پیکرتراشی توانایی کاملا لاغر کردن شما را ندارد و باید از روش‌های کمکی و تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن زیاد خود، کمک بگیرید.

آیا پیکرتراشی عوارض دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، پیکرتراشی نیز با عوارض و مراقبت‌های بعد از عمل مخصوص به خود همراه است. البته این عوارض همگی قابل کنترل و حتی پیشگیری است. برای مثال دردهای بعد از عمل، با کمک مسکن کنترل می‌شود. خطر عفونت جای عمل نیز با رعایت بهداشت شخصی و مصرف دقیق و درست آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده، کاملا قابل پیشگیری است. مهمترین نکته بعد از پیکرتراشی، استراحت یک هفته‌ای و عدم انجام فعالیت‌های بدنی سنگین یا ورزش تا دو ماه است. همچنین کبودی، تورم و شل شدن پوست نیز از عوارضی است که بعد از پیکرتراشی وجود خواهد داشت اما به مرور طی چند ماه از بین خواهند رفت.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست