مزایا و معایب تزریق چربی به سینه در مقایسه با پروتز

تزریق چربی به سینه
جراحی زیبایی سینه

یکی از مشکلاتی که برخی بانوان به‌طور جدی با آن درگیر هستند، نارضایتی از کوچک بودن سایز سینه‌ها یا عدم قرینه‌گی آن‌ها است. معمولا، خانم‌هایی که از اندام‌شان رضایتی ندارند و نگران کوچک بودن سینه‌های‌شان‌ هستند، تزریق چربی به سینه و عمل پروتز سینه را، به‌عنوان یکی از راه‌های ایجاد رضایت از ظاهر سینه‌ها می‌دانند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، پروتز سینه در علم پزشکی، به پروتزهایی گفته می‌شود که از بیرون سینه با سوتین، حجم سینه را افزایش می‌دهد. چیزی که داخل سینه قرار می‌گیرد و معمولا جنس سیلیکونی دارد، ایمپلنت سینه است. در این‌جا، بنابر تصور عام، از واژه پروتز سینه به‌جای ایمپلنت سینه استفاده می‌کنیم.

پروتز سینه بهتر است یا تزریق چربی به سینه؟ تزریق چربی به سینه چگونه انجام می‌شود؟ کاشت سینه یا تزریق چربی چه عوارضی دارد؟

در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

تزریق چربی به سینه چیست؟

خیلی از خانم‌هایی که از سایز سینه‌های خودشان رضایت چندانی ندارند، طرفدار کاشت سینه یا تزریق چربی به سینه هستند.

استفاده از روش دوم، معمولا برای عده‌ای اولویت بالاتری دارد. آن‌ها معمولا نگرانی بابت تزریق چربی ندارند. تزریق چربی مثل کاشت سینه نیست و حس نا‌خوشایند پروتز سینه و وجود جسم خارجی در بدن را ندارد.

به همین دلیل، محبوبیت زیادی دارد. در این تکنیک، به‌وسیله لیپوساکشن، چربی‌هایی از بدن خارج می‌شود که به‌دلیل نوع ساکشن، هنوز زنده هستند و استفاده از آن در ناحیه‌ای دیگر از بدن، امکان‌پذیر است.

پزشک، با توجه به فرم اندام و سینه‌ها، اقدام به تزریق چربی به بافت سینه می‌کند. بعد از تزریق چربی به سینه، می‌توانید شکل و فرم جذابی از سینه‌ها مشاهده کنید که تقریبا مشابه با پروتز سینه، اما طبیعی‌تر از آن است.

اقدام تزریق چربی به سینه توسط پزشک

تکنیک تزریق چربی در سینه چطور وارد علم پزشکی شد؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، تکنیک تزریق چربی به ناحیه سینه، خیلی سال قبل کشف شد و با انجام ناموفق آن توسط چند جراح پلاستیک آمریکایی، سرانجام در سال ۱۹۸۷، از سوی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در خصوص انجام این عمل، هشدار داده شد.

تزریق چربی، از سوی این انجمن توصیه نمی‌شد؛ زیرا عوارض جانبی متعددی مثل کیست‌های چربی، توده‌های متراکم، دفرمگی سینه و کلسیفیکاسیون (جمع شدن کلسیوم در ناحیه‌ای از بدن) ایجاد شد که همین موضوع، انجام تزریق سینه را تکنیک نامطمئنی نشان داد.

اما در سال‌های اخیر، با تحقیقات گسترده‌ و تغییراتی که در روند تصفیه چربی انجام شده است، تزریق چربی به بافت سینه بسیار موفقیت‌آمیزتر از قبل شده است و عده‌ای، آن را یکی از راه‌های مشابه پروتز سینه می‌دانند که با محدودیت‌های زیادی همراه است.

معمولا برای انجام این عمل، باید پارامترهای مختلفی مثل سن، نوع پوست، بافت سینه و حتی عوارض احتمالی آن در خانم کاندید برای این تزریق، بررسی شود.

چرا تزریق چربی به سینه تا این اندازه محبوب است؟

با استفاده از تکنیک تزریق چربی به سینه، می‌توانید تا حد زیادی بعد از تزریق و افزایش سایز سینه، احساس راحتی کنید.

این حس مطلوب، به‌دلیل استفاده از بافت چربی بدن در ناحیه جدید است. نداشتن جای زخم در ناحیه سینه، نقطه قوتی است که به محبوبیت این تکنیک اضافه کرده است.

برخلاف روش‌های کاشت سینه، در این روش تنها برشی که در سطح بدن ایجاد می‌شود، برش ۴ میلیمتری برای وارد کردن لوله لیپوساکشن به داخل بدن است.

جالب است بدانید که خانم‌های درگیر افتادگی سینه نوع یک، می‌توانند با استفاده از تزریق چربی به سینه، این افتادگی را برطرف کنند. ترمیم سینه‌ای که تزریق چربی داشته است، بسیار راحت‌تر و کم‌ هزینه‌تر از سینه‌های پروتزی است.

در واقع، در صورت استفاده از روش کاشت سینه بعد از مدت زمانی، نیاز به تعویض پروتز پیدا خواهید کرد که این موضوع، در تزریق چربی به سینه دیده نمی‌شود.

میزان رضایت از تزریق چربی به بافت سینه چقدر است؟

میزان رضایت از تزریق چربی به بافت سینه

معمولا، افرادی که با تحقیق کافی و علم به مزایا و معایب این روش، اقدام به تزریق چربی کرده‌اند، رضایت بسیار زیادی از آن دارند.

اکثر افرادی که این تکنیک را برای افزایش سایز سینه انتخاب کرده‌اند، کم عارضه بودن تزریق چربی را دلیل انتخاب خودشان معرفی می‌کنند و از نتیجه تزریق نیز، راضی هستند.

جالب است بدانید که طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه، این تزریق، خطر عود مجدد سرطان را افزایش نمی‌دهد و هیچ خطری برای بافت سینه و غدد شیردهی نخواهد داشت.

چه افرادی کاندید مناسب تزریق چربی به سینه هستند؟

محدودیت‌های موجود در روش تزریق سینه، کم نیست. بنابراین، عده زیادی از افراد، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به بافت سینه نیستند.

خانم‌های خیلی لاغر، خانم‌های خیلی چاق و دارای افتادگی سینه، اصلا مناسب انجام این تزریق نیستند. برای تزریق چربی به سینه، معمولا حدود ۱۰۰۰ میلی لیتر چربی زنده موردنیاز است.

پس، اولین پارامتری که مشخص می‌کند کاندید مناسبی برای این تزریق هستید یا خیر، میزان چربی انباشته در بدن‌تان است. این چربی باید حداقل در این حدود باشد تا امکان استخراج و تزریق وجود داشته باشد.

خانم‌هایی که افتادگی سینه دارند و با تصور کاشت سینه یا پروتز سینه این روش را انتخاب می‌کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند؛ چون این تزریق اصلا تاثیر چندانی بر افتادگی سینه متوسط و شدید ندارد.

حتی، افرادی که علاقه‌مند به بزرگ کردن سینه بیش از یک سایز هستند نیز، کیس مناسب این تزریق نخواهند بود؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که فقط خانم‌هایی که دارای افتادگی خفیف هستند و علاقه‌مند به افزایش تنها یک سایت از کاپ سینه‌‌شان هستند،‌ کاندید مناسبی برای تزریق چربی به سینه خواهند بود. سایر افراد، بهتر است از روش‌ کاشت سینه استفاده کنند.

مزایای تزریق چربی به بافت سینه چیست؟

یکی از مهم‌ترین علل محبوبیت تزریق چربی به سینه، نداشتن برش در نواحی سینه است. معمولا، برای کاشت سینه، باید برش کوچکی در سینه ایجاد شود که همین موضوع، نگرانی‌های زیادی برای علاقه‌مندان به پروتز سینه ایجاد می‌کند.

استفاده از چربی بدن شخص، ریسک پس زدن چربی تزریق‌شده را کاهش می‌دهد و فرد، برخلاف کاشت سینه، هیچ جسم خارجی در بدن احساس نمی‌کند.

طبیعی‌تر به‌نظر رسیدن سینه‌ها، یکی دیگر از علل علاقه‌مندی بانوان به تزریق چربی به سینه است. دوران نقاهت کوتاه، یکی از اصلی‌ترین علل علاقه‌مندی خانم‌ها به استفاده از تکنیک تزریق چربی به ناحیه سینه است.

با این ویژگی، خانم‌های شاغل نیز به‌راحتی می‌توانند برای تزریق چربی به سینه اقدام کنند. نکته دیگری که توسط خانم‌هایی که این تزریق را انجام داده‌اند، عنوان می‌شود، از بین نرفتن حس جنسی در ناحیه سینه، بعد از تزریق چربی است.

داشتن حس جنسی در ناحیه سینه بعد از این تزریق، مزیت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که در کنار طبیعی به‌نظر رسیدن سینه، این تکنیک را محبوب‌تر از قبل کرده است.

معایب تزریق چربی به سینه چیست؟

استفاده از تکنیک تزریق چربی به بافت سینه

در صورتی‌که فرد چربی چندانی نداشته باشد، امکان استفاده از این تکنیک را نخواهد داشت.

قطعا هر جراحی یا تزریق، با هدف زیباتر شدن، ‌عوارض خاص خودش را دارد. هر چند که این عوارض، در بعضی افراد بروز می‌کند و در برخی دیگر، چندان بارز نیست؛ اما برای تصمیم‌ گیری بهتر، باید از معایب تزریق چربی به سینه، آگاه باشید.

استفاده از این روش برای خانم‌هایی که می‌خواهند، سینه‌های‌شان یک سایز بزرگتر باشد، بهترین انتخاب است؛ اما برای خانم‌هایی که با یک سایز رضایت چندانی از شکل و فرم سینه‌های‌ خودشان پیدا نمی‌کنند،‌ اصلا انتخاب مناسبی نیست و بهتر است به روش کاشت سینه فکر کنند.

احتمال جذب شدن چربی در ناحیه سینه نیز، یکی دیگر از معایب استفاده از این تکنیک است. از معایب دیگری که برای تزریق چربی به ناحیه سینه می‌توان عنوان کرد، سنگین‌ کردن بافت سینه و شل شدن آن است؛ گاهی با وجود تزریق چربی، نیاز به لیفت سینه همچنان احساس می‌شود.

در نهایت، می‌توان گفت در صورتی‌ که بعد از تزریق چربی به سینه، کلسیفیکاسیون در این ناحیه ایجاد شود و فرد نیاز به تصویربرداری از سینه‌ها داشته باشد، علائم سرطان پستان به‌دلیل وجود کلسیفیکاسیون در تصویربرداری نشان داده نمی‌شود.‌

همین موضوع، می‌تواند نگرانی‌های متعددی را برای فرد ایجاد کند. پس سعی کنید، با دید و آگاهی واقعی، اقدام به این تزریق نمایید.

چگونه برای تزریق چربی به سینه آماده شوید؟

اگر از سایز سینه‌های خودتان رضایت ندارید و در فکر پروتز سینه، کاشت سینه و یا تزریق چربی به سینه هستید، باید مراحل مختلفی را قبل از انجام این اقدامات طی کنید.

در ادامه، کلیه مراحل ضروری که باید قبل از جراحی یا تزریق انجام دهید را باهم بررسی می‌کنیم. این مراحل معمولا در روش کاشت سینه نیز، وجود دارد.

۱- پزشک متخصص را برای تزریق سینه یا پروتز سینه پیدا کنید!

یکی از اساسی‌ترین کارهایی که باید بعد از تصمیم گیری جهت انجام عمل‌های زیبایی انجام دهید،‌ انتخاب پزشک متخصص و باتجربه است.

گاهی ممکن است، با سرسری گرفتن این مرحله، دچار مشکلات متعدد و ضرر و زیان‌های مالی شدیدی شوید. پس سعی کنید، قبل از بروز آسیب و مشکلات این‌چنینی،‌ حتما تحقیقات‌تان را شروع کنید.

ابتدا از دوستان و اطرافیان‌تان بخواهید پزشک متخصص مورداعتمادی را به شما معرفی کنند، سپس، ادامه جستجو را در فضای مجازی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

با بررسی دقیق کامنت‌ها و نظراتی که در این فضا مشاهده می‌کنید می‌توانید با بعضی از مراجعه کنندگان قبلی پزشکان، در خصوص میزان رضایت‌شان از پزشک و کیفیت نتیجه جراحی سوال کنید و بهترین تصمیم را برای انتخاب پزشک متخصص بگیرید.

۲- به وزن ایده‌آل برسید!

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید قبل از تزریق چربی درنظر بگیرید، رسیدن به وزن ایده‌آل است. اگر بعد از تزریق چربی دچار افزایش وزن شدیدی شوید، ممکن است سینه‌های شما تاحد زیادتری چاق شوند و این موضوع، ریسک عدم تقارن و دفرمگی را به‌ همراه دارد. پس سعی کنید، بعد از برآورد پزشک از میزان چربی موردنیاز برای تزریق به سینه، وزن‌تان را کنترل کنید.

وزن ایده‌آل قبل از تزریق چربی به سینه

۳- ماموگرافی انجام دهید!

حتما قبل از انجام پروتز سینه یا هر مدل کاشت سینه و تزریق چربی به سینه، ماموگرافی انجام دهید. با انجام ماموگرافی می‌توانید از سلامت کامل بافت سینه مطمئن شوید و هر گونه تغییر و مشکل پس از جراحی را، باتوجه به اطلاع از سابقه قبلی سینه‌ها رفع کنید.

۴- قطع مصرف دخانیات و الکل

یکی از مهم‌ترین عواملی که در جراحی‌ها مشکلات متعددی ایجاد می‌کند، مصرف دخانیات و الکل است. معمولا، افرادی‌ که قلیان و سیگار استفاده می‌کنند، درگیر ریسک بالای آمبولی، عفونت، کبودی، تورم و نکروز هستند.

اگر نمی‌خواهید درگیر این حواشی ناخوشایند شوید، حتما یک ماه قبل از جراحی، مصرف الکل، سیگار، قلیان و تمامی مخدرها را کنار گذاشته و در خصوص میزان مصرف آن‌ها، پزشک‌تان را مطلع کنید.

ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که توسط مراجعه کنندگان پرسیده می‌شود، همین است که “ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟” در واقع، برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که اصلا عدد دقیقی وجود ندارد.

برخلاف روش پروتز سینه که عمر پروتز به‌صورت حدودی مشخص است، برای تزریق چربی به سنیه چنین نیست. این تزریق از بافت چربی بدن فرد انجام می‌شود. بر همین اساس، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی از تزریق، به مرور جذب شود و فرد نیاز به ترمیم یا تزریق مجدد چربی پیدا کند.

به همین دلیل، واکنش بدن افراد مختلف به این جراحی کاملا متفاوت است و هیچ زمان دقیقی برای آن نمی‌توان درنظر گرفت.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی به سینه

یکی از اصلی‌ترین عوامل جذب خانم‌ها برای انجام تزریق چربی به سینه، کم بودن دوران نقاهت آن است. برخلاف روش‌های جراحی که جراحت، درد و خونریزی دارند و متعاقباً مراقبت زیادی نیاز دارند، تزریق چربی به سینه این‌چنین نیست.

معمولا، با برش بسیار کوچکی، لوله ساکشن وارد بدن می‌شود و چربی موردنیاز را استخراج می‌کند؛ سپس، با کم‌ترین آسیب، چربی آماده سازی شده، به سینه‌ها تزریق می‌شود. این تزریق به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به بیهوشی و بستری ندارد. معمولا در کم‌تر از یک هفته، محل برش داده شده برای برداشت چربی، بهبود می‌یابد و فرد نیاز به هیچ‌گونه استراحتی پس از تزریق نخواهد داشت.

خلاصه مطلب

اندام زیبا یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین پارامترهایی است که اعتماد به نفس را شکل می‌دهد. معمولا، خانم‌هایی که اندام زیبایی دارند و رضایت نسبی از اندام خودشان دارند، بسیار موفق‌تر از خانم‌هایی هستند که از اندام‌شان راضی نیستند.

سینه، نقش کلیدی در شکل و فرم اندام خانم‌ها دارد. استفاده از روش‌هایی مثل پروتز سینه یا تزریق سینه، بهترین راه رسیدن به اندام زیبا و سینه‌هایی خوش فرم است. با مطالعه دقیق مزایا و معایب روش آسانی مثل تزریق چربی به سینه، می‌توانید بهترین راه را برای افزایش سایز سینه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست