میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ چقدر است؟

میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ
جوانسازی صورت, لیفت صورت

لیفت صورت با نخ به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. این روش قیمت پایین‌تری نسبت به سایر روش‌های جراحی زیبایی دارد. به‌علاوه اینکه نیاز به سپری کردن دوره نقاهت طولانی بعد از لیفت صورت با نخ نیست. در عین حال یک سوال مهم درباره این عمل زیبایی مطرح می‌شود؛ میزان ماندگاری لیفت صورت با نخ چند ماه است؟ در ادامه به‌دنبال یافتن پاسخ این سوال خواهیم بود. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

عوامل موثر در ماندگاری لیفت صورت با نخ

میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. در این خصوص با تعدادی از بهترین کارشناسان جراحی زیبایی مشورت کردیم. در نتیجه این پرس‌وجو، ۶ فاکتور اساسی تاثیرگذار در مدت زمان باقی ماندن اثرات لیفت صورت با نخ را شناسایی کردیم. در اینجا هریک از این عوامل را بررسی می‌کنیم.

۱. میزان قابلیت ارتجاعی پوست صورت

پوست همه افراد در تا قبل از میان‌سالی از خاصیت ارتجاعی یا الاستیسیته خوبی برخوردار است. این ویژگی به‌دلیل وجود پروتئین خاصی به‌نام الاستین در پوست ایجاد می‌شود. الاستین خاصیت کشسانی فوق‌العاده‌ای برای پوست به ارمغان می‌آورد. وقتی پا به‌سن می‌گذارید، سطح الاستین موجود در پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه رفته‌رفته خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک در سطح پوست صورت می‌شود. به‌طور کلی باید توجه داشته باشید که هر چه میزان الاستین پوست کمتر باشد، ماندگاری لیفت صورت با نخ نیز کاهش پیدا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با از بین بردن خط اخم با نخ این مقاله را مطالعه نمایید.

۲. نوع نخ‌های مورد استفاده در لیفت صورت

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در ماندگاری اثرات لیفت صورت با نخ، نوع نخ مورد استفاده است. روی‌هم‌رفته سه نوع نخ برای این عمل زیبایی استفاده می‌شوند که عبارت‌اند از:

نخ پلی دی اکسانون (PDO)

رایح‌ترین نخ مورد استفاده برای لیفت صورت در ایران، پلی دی اکسانون است. PDO در واقع همان نخ بخیه است. این نوع قابلیت جذب به پوست را دارند. معمولا حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد که این نخ به‌صورت کامل در سطح پوست جذب شود. همچنین PDO تا حدود ۱۲ ماه به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند که عامل اصلی حفظ شادابی و جوانی آن است.

نخ پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)

پلی ال لاکتیک اسید یکی دیگر از انواع نخ‌هایی است که برای لیفت صورت استفاده می‌شود. این محصول در مقایسه با PDO نتایج به‌مراتب بهتری از خود به‌جای می‌گذارد. به‌عنوان مثال باعث تولید کلاژن به‌میزان بیشتری در سطح پوست می‌شود. علاوه برآن پس از جذب شدن در پوست، به مواد اولیه بی‌خطر مانند لاکتات، گلوکز، آب و دی اکسید کربن تجزیه می‌شود. این نخ تا حدود ۱۸ ماه به‌تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند.

نخ پلی کپرولاکتون (PLC)

نسل سوم نخ‌های مورد استفاده در لیفت صورت، پلی کپرولاکتون نام دارد. هرچند استفاده از این نوع نخ‌ها در جراحی‌های زیبایی چندان مرسوم نیست؛ اما به‌تجربه ثابت شده است که بیشترین میزان ماندگاری لیفت صورت با نخ مربوط با استفاده از PLC حاصل می‌شود. این نخ‌ها تا حدود ۲ سال به‌تولید کلاژن در سطح پوست صورت کمک می‌کنند. این نخ‌ها نیز بعد از مدتی در رطوبت پوست صورت جذب و به مواد اولیه غیرسمی تجزیه می‌شوند.

۳. تعداد و نحوه قرارگیری نخ‌ها در صورت

عامل سوم اثرگذار در کیفیت و ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ، تعداد و نحوه قرارگیری آن‌ها در سطح صورت است. با توجه به اینکه صورت افراد تا چه حد نیاز به لیفت دارد، باید از نخ استفاده کرد. نحوه قرارگیری نخ‌ها نیز به شکل صورت و همچنین مهارت پزشک معالج بستگی دارد. به‌طور کلی هرچه تعداد نخ‌های مورد استفاده در لیفت صورت بیشتر باشد، تحریک تولید کلاژن در پوست بیشتر صورت می‌گیرد.

۴. تاثیر مهارت پزشک در ماندگاری لیفت صورت با نخ

فرقی نمی‌کند درباره چه نوع عمل جراحی صحبت می‌کنیم. بدون تردید مهارت پزشک معالج نقش بسزایی در موفقیت عمل و ماندگاری نتایج مطلوب آن دارد. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما قبل از مراجعه به پزشک، درباره سوابق تحصیلی و کاری او به‌دقت تحقیق کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین پزشک را برای جراحی لیفت صورت با نخ انتخاب کنید.

با انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی بیشتر آشنا شوید.

۵. رعایت اصول مراقبت از پوست

قبل و بعد از هر عمل جراحی، باید مجموعه‌ای از نکات مراقبتی را طبق نظر پزشک انجام دهید. رعایت دقیق و کامل این اصول در دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار اثرگذار است. به‌عنوان مثال بعد از لیفت صورت با نخ باید در استفاده از لوازم آرایشی، بهداشتی و همچنین شستشوی صورت ملاحظات خاصی را مد نظر قرار دهید. با توجه به شرایط افراد، نکات مراقبتی از سوی پزشک اعلام می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان مدت زمان ماندگاری لیفت صورت به نخ را تا حدی افزایش داد.

مدت زمان ماندگاری لیفت صورت با نخ

با پنج عامل تاثیرگذار در ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ آشنا شدیم. همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین عامل در بین موارد فوق، نوع نخ مورد استفاده در عمل زیبایی است. در جدول زیر ماندگاری لیفت صورت با استفاده از نخ را با استفاده از هر یک از نخ‌ها می‌توانید مشاهده کنید.

نوع نخPDOPLLAPCL
مدت زمان ماندگاری۶ تا ۸ ماه۱۲ تا ۱۸ ماه۱۸ تا ۲۴ ماه
انعطاف‌پذیری نخمتوسطکمزیاد
قابلیت جذب به پوستدارددارددارد
مدت زمان ماندگاری لیفت صورت با نخ

کلام پایانی

با توجه به‌اینکه در ایران معمولا از نخ‌های PDO و PLLA استفاده می‌شود، به‌طور متوسط ماندگاری لیفت صورت با نخ بین ۶ تا ۱۲ ماه به‌طول می‌انجامد. بعد از این دوره زمانی اثرات عمل زیبایی حذف می‌شود. بنابراین لازم است که با نظر پزشک معالج مجددا جراحی را تکرار کنید. در پایان لازم است به‌این نکته اشاره کنیم که ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ در مقایسه با سایر روش‌ها مانند تزریق چربی به‌مراتب کمتر است. بنابراین حتما قبل از انتخاب روش جراحی، با پزشک معالج مشورت کنید تا بهترین راه پیش روی شما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست