مینی لیفت صورت؛ معجزه جوانی و زیبایی پوست

مینی لیفت صورت
جوانسازی صورت, لیفت صورت

با بالا رفتن سن، چندین اتفاق در چهره ما می افتد. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می ‌دهد و شل می ‌شود، چربی طبیعی آن کاهش می ‌یابد و در اثر نیروی جاذبه جابجا شده و باعث ایجاد گونه ‌های صاف و کیسه‌ های پایین چشم می ‌شود. یکی از راه های مبارزه با این علائم مینی لیفت صورت است.

همانطور که از نام آن پیداست، این عمل زیبایی عملاً فقط یک نسخه کوچکتر از لیفت کامل صورت است. به طور معمول این روشی است که برای بیماران ۳۵ تا ۵۰ ساله که بیشتر نگران شلی پوست در امتداد خط فک هستند و کمتر در مورد شلی پوست که قسمت میانی تا پایینی گردن را درگیر می کند، توصیه می شود. نتیجه این جراحی، چهره ای جوان تر و شاداب تر با زمان بهبودی کمتر نسبت به لیفت سنتی پایین صورت و گردن است. در این مطلب می خواهیم در مورد این نوع لیفت صورت، نحوه انجام آن و مزایا و معایب و هر آنچه که لازم است در مورد این عمل زیبایی بدانید، صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مینی لیفت صورت چیست؟

با افزایش سن، ناحیه یک سوم پایین صورت شما مستعد نشان دادن علائم پیری می شود. افتادگی پوست و چین و چروک های زودرس در بیماران در هر سنی رایج است و مینی لیفت صورت یک روش عالی برای اصلاح این مشکلات است. این عمل زیبایی در حقیقت یک نسخه اصلاح شده از لیفت صورت سنتی است و موارد زیادی برای توصیه این درمان خاص وجود دارد.

مینی لیفت صورت نسبت به روش سنتی لیفت صورت (ریتیدکتومی) به طور قابل توجهی کمتر تهاجمی است و برش های کمتری را شامل می شود که به طور محتاطانه پنهان هستند و معمولاً دیدن آن ها بسیار دشوار است. با این حال، نتایج این جراحی لیفت صورت بسیار تاثیرگذار هستند و این تکنیک لیفت صورت می تواند تفاوت بزرگی در پوست و صورت و به طور کلی ظاهر شما  ایجاد کند.

این نوع لیفت صورت به طور کلی بر سفت کردن پوست افتاده در قسمت پایینی صورت، از جمله چانه، فک، گردن و غبغب تمرکز دارد. این مناطق مشکل دار معمولاً اولین مناطقی هستند که علائم قابل مشاهده پیری را نشان می دهند و لیفت پایین صورت این علائم را از بین می برد.

این درمان برای افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله ایده آل است. یک لیفت صورت کوچک موفق به راحتی می تواند زمان را ده سال به عقب برگرداند و در نتیجه ظاهری جوان تر، اما طبیعی تر برای فرد رقم بزند.

اگر مسن تر هستید، ممکن است بخواهید در مورد درمان های جایگزین با جراح خود صحبت کنید. برای مثال روش ‌های جراحی مانند لیفت گردن، لیفت ابرو یا بزرگ‌ کردن چانه نیز می ‌توانند در طول مینی لیفت صورت انجام شوند، زیرا این روش فقط بر روی قسمت پایین صورت تمرکز می‌ کند. به علاوه لیفت پایین صورت را می ‌توان با انتقال چربی ترکیب کرد، که چربی سالم و جوان را به صورت باز می ‌گرداند. این روش ساده شامل دور انداختن قسمت دیگری از بدن از طریق لیپوساکشن و انتقال آن به قسمت هایی از صورت برای تکمیل نتیجه لیفت صورت است.

برای حفظ نتایج جوانی یک مینی لیفت صورت، ممکن است بخواهید روش‌ های غیرجراحی مداوم مانند بوتاکس، پرکننده‌ های پوستی، لیزر، لایه‌ برداری شیمیایی پوست یا درمان با سلول ‌های بنیادی را نیز در نظر بگیرید.

مینی لیفت صورت چیست؟

مطالعه مقاله از بین بردن خط اخم با نخ از دست ندهید.

مزایای مینی لیفت صورت

شاید برایتان سوال باشد که چرا مینی لیفت صورت؟ بگذارید با اهمیت کلاژن و نقش آن در جوانسازی پوست شروع کنیم. کلاژن پروتئینی است که به پوست ما ظاهری حجیم و جوان می دهد. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتر و کمتری تولید می کند، به این معنی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در نهایت این موضوع باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی آن می شود. افتادگی پوست در اطراف چانه و خط فک معمولا به نام ژول شناخته می شود و با گذشت زمان، این خطوط ریز به چین و چروک های عمیق تبدیل می شوند. خطوط خنده سرسخت که از کناره های بینی به سمت دهان امتداد می یابد نیز حضور خود را آشکار می کند.

یک جراحی لیفت صورت به موقع می تواند این علائم آشکار پیری را از بین ببرد. به معنای دیگر این عمل زیبایی با بازگرداندن ظاهری جوان و شاداب، اعتماد به نفس را به فرد باز می گرداند و اگر آنها نسبت به ظاهر خود احساس افسردگی یا اضطراب کرده اند، لیفت صورت می تواند به بهبود دیدگاه ذهنی افراد کمک کند.

از سوی دیگر این جراحی را می توان با کمترین ناراحتی، جای زخم و خطر انجام داد. برخی از عوامل سبک زندگی در واقع می توانند روند پیری را تسریع کنند، از جمله سیگار کشیدن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استرس و خواب کم و نا منظم. یک لیفت صورت مینی می تواند به ترمیم برخی از آسیب ها کمک کند اگر به موقع تشخیص داده شوند. بنابراین به منظور کمک به کاهش بیشتر روند پیری، توصیه می کنیم تغییراتی در سبک زندگی مانند ترک سیگار، بهبود کیفیت خواب و اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید انجام دهید، چراکه این تغییرات همچنین به بهبود سلامت کلی بدن کمک خواهد کرد.

مزایای مینی لیفت صورت

کاندیدای مناسب مینی لیفت صورت

مینی لیفت یک روش ایده آل برای افرادی است که در دهه ۴۰ یا ۵۰ زندگی خود نگران افتادگی پوست و علائم قابل مشاهده پیری در قسمت پایین صورت و گردن هستند و به دنبال یک جایگزین کم تهاجمی برای لیفت صورت سنتی هستند. در صورتی که همه موارد زیر در مورد فرد صادق باشد، می توان گفت او کاندیدای مناسبی برای جراحی مینی لیفت صورت است:

  • بالای ۴۰ سال باشد.
  • از نظر جسمی و روانی مناسب و سالم است.
  • نگران مشخصات پیری صورت خود است.
  • به دنبال یک جایگزین کم تهاجمی برای جراحی لیفت صورت سنتی است.
  • انتظارات واقع بینانه از آنچه می توان با جراحی به دست آورد، دارد.
  • در ناحیه گونه دچار افتادگی و فرورفتگی شده است.
  • در صورتی که بین قاعده بینی و گوشه های دهان به صورت ژوله و چین های عمیق دیده می شود.
  • دچار چین و چروک صورت و گردن شده است.
  • فکر می کند که فاقد خطوط جوانی چانه و گردن است.
  • همیشه ظاهری خسته یا ناراحت دارد.

با انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی بیشتر آشنا شوید.

نحوه انجام مینی لیفت صورت و مراحل آن

هنگام انجام مینی لیفت صورت، جراح برش های کوچکی ایجاد می کند که به طور محتاطانه در چین های پوستی طبیعی پشت گوش و خط مو پنهان می شوند. این جای برش ها در صورت وجود، کمترین جای زخم بعد لیفت قابل مشاهده را بر جای خواهند گذاشت. سپس جراح مشکل افتادگی پوست و هرگونه چربی اضافی را قبل از بلند کردن بافت ‌های نرم صورت و بخیه زدن آن ‌ها در موقعیت اولیه‌شان برطرف می ‌کند.

لیفت صورت مینی روشی بسیار مدرن تر برای لیفت قسمت پایین صورت نسبت به لیفت صورت سنتی است. این روش کمتر تهاجمی است، خطر کمتری را به همراه دارد و می توان این روش را در زمان بسیار کوتاهی انجام داد. این عمل همچنین به معنای نتیجه طبیعی تر است و این به این دلیل است که در طول جراحی لیفت مینی، جراح ساختار ها و ماهیچه های زیرین صورت و نه فقط لایه بالایی پوست را سفت می کند. در واقع تنها ایجاد تغییر در لایه سطحی می تواند ظاهر  مصنوعی  بیشتری داشته باشد و محل های برش واضح تری را برای شما ایجاد کند.

اگرچه این تکنیک لیفت صورت هنوز به عنوان یک روش تهاجمی در نظر گرفته می شود، اما می توان آن را تحت بی حسی موضعی انجام داد و این عمل بین یک تا یک و نیم ساعت طول می کشد. شما می توانید همان روزی که عمل انجام شد به خانه بروید و تنها پس از یک هفته می توانید فعالیت های روزمره را از سر بگیرید. مراحل انجام جراحی مینی لیفت صورت به شرح زیر است:

  • جراح از بی حسی موضعی یا عمومی استفاده می کند.
  • این عمل با برش های کوچک در اطراف گوش و خط رویش مو شروع می شود.
  • پس از بیهوشی و بی حسی بیمار، پوست و بافت اضافی برداشته یا بلند می شود.
  • جراح از بخیه برای پوشاندن برش های کوچک شما استفاده می کند.
نحوه انجام مینی لیفت صورت و مراحل آن

میزان ماندگاری مینی لیفت صورت

هر عمل لیفت صورت، روی صورت کامل یا فقط یک سوم پایینی صورت، نتایج بلندمدتی را ارائه می دهد. مینی لیفت صورت می تواند ده سال (یا به طور بالقوه بیشتر) دوام بیاورد، البته شایان ذکر است که مدت زمان ماندگاری آن برای هر بیمار بسته به عادات سلامتی و ژنتیک متفاوت است. 

دوران نقاهت و بهبودی مینی لیفت صورت

از آنجایی که این روش یک روش کم تهاجمی و بسیار سبک برای لیفت و سفت کردن پوست صورت محسوب می شود، بنابراین دوران نقاهت و بهبودی بعد از عمل بسیار کوتاهی در انتظار بیمار است. بیشتر اوقات بیماران پس از عمل مینی لیفت با یک پانسمان به خانه می ‌روند که دکتر روز بعد آن را برم ی‌دارد. بخیه ها در عرض ۷ تا۱۰ روز برداشته می شوند و کبودی و تورم در ۱۰ تا ۲۰ روز به سطح قابل قبولی کاهش می یابد. از طرفی نتایج نهایی در ۴ تا ۶ هفته یا زودتر با ادامه بهبود در طی چند ماه آشکار می شود. اکثر بیماران می توانند در عرض دو تا سه هفته یا بیشتر به سر کار و فعالیت های روزمره خود بازگردند. در این دوران رعایت مراقبت های بعد از مینی لیفتینگ صورت می تواند شما را کمک کند تا دوران نقاهت خود را راحت تر بگذرانید و از خطر عوارض جانبی ناشی از آن دور بمانید. در ادامه با برخی مراقبت های قبل و بعد از عمل مینی لیفت صورت بیشتر آشنا می شویم:

با عوامل موثر بر هزینه جراحی لیفت صورت بیشتر آشنا شوید

مراقبت های قبل از مینی لیفت صورت

اگر تصمیم به انجام عمل جراحی دارید، قبل از روز عمل، بهتر است توصیه های زیر را جدی بگیرید:

  • ۶ هفته قبل از عمل، توصیه می کنیم سیگار کشیدن را قطع کنید زیرا بیماران سیگاری در معرض خطر بالاتری برای بهبود آهسته تر و عوارض جانبی هستند.
  • یک هفته قبل از عمل باید مصرف آسپرین یا هر دارویی که حاوی آسپرین است را متوقف کنید.
  • در ۶ ساعت قبل از جراحی، شما نباید غذا یا نوشیدنی دیگری مصرف کنید، به جز جرعه های کوچک مایعات شفاف (مثلاً آب، قهوه سیاه، چای سیاه) که حداکثر ۲ ساعت قبل از پذیرش مجاز است.
  • در روز عمل از شما می خواهیم که یک ساعت قبل از زمان شروع جراحی مورد توافق برای پذیرش خود حاضر شوید. در این مرحله یک پرستار می آید و فشار خون و سایر آزمایشات مربوطه را ثبت می کند، شما با متخصص بیهوشی و جراح خود ملاقات خواهید کرد که نشانه های نهایی را انجام می دهد.
مراقبت های قبل از مینی لیفت صورت

مراقبت های بعد از مینی لیفت صورت

درست همانند مراقبت های قبل از عمل، مراقبت های بعد از مینی لیفت صورت نیز واجب و ضروری هستند. انجام دقیق این مراقبت ها که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، می تواند زمان بهبودی شما را جلو انداخته و از بروز بسیاری از عوارض جانبی جلوگیری کند:

پس از جراحی و هنگامی که قادر به خوردن و آشامیدن باشید و تیم پزشکی از کامل شدن بهبودی اولیه شما اطمینان پیدا کنند، به شما اجازه داده می شود تا مطب را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود ترک کنید.

احساس کمی درد و ناراحتی بلافاصله پس از جراحی معمول است، اما در زمان مناسب از بین خواهد رفت. ریکاوری مینی لیفت نسبتا سریع است و هر گونه ناراحتی باقیمانده باید در عرض چند روز فروکش کند. بیماران باید پس از حدود یک هفته بتوانند به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردند.

توصیه می کنیم به مدت ۲ تا ۴ هفته از اشعه ماوراء بنفش یعنی نور مستقیم خورشید اجتناب کنید تا خطر ایجاد اسکار به حداقل برسد. شما باید بعد از شش هفته شروع به دیدن نتایج عمل زیبایی خود کنید. معمولاً معاینه نهایی شش هفته پس از جراحی در مطب انجام خواهد شد.

مراقبت های بعد از مینی لیفت صورت

برای آشنایی بیشتر با لیفت صورت با هایفوتراپی این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض جانبی و خطرات مینی لیفت صورت

خطراتی که با لیفت صورت مینی به همراه دارد حداقلی است. از آنجایی که این یک روش جراحی است، باید انتظار تورم، کبودی و درد خفیف را داشته باشید اما این عوارض معمولاً به سرعت از بین می روند. برخی از بیماران عوارض جانبی را طی چند روز پشت سر می گذرانند، در حالی که برخی ممکن است تا یک هفته درگیر آن باشند. به علاوه عوارض جانبی نادر این لیفت صورت شامل خونریزی یا عفونت احتمالی است.

در آخر

مینی لیفت صورت یک گزینه فوق العاده برای مردان و زنانی است که متوجه تغییرات پیری می شوند و می خواهند که ظاهر خود را بدون تغییر شدید بهبود بخشند. همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که ممکن است به روش های گسترده تری مانند لیفت صورت کامل نیاز داشته باشند، اما زمان یا تمایلی برای انجام جراحی بزرگتر ندارند و به جای آن جراحی مینی لیفت را انتخاب می کنند، چراکه این نوع لیفت صورت در مقایسه با لیفت صورت کامل یک روش کم تهاجمی است و می تواند در عرض چند ساعت انجام شود. در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی از این جراحی زیبایی در اختیار شما قرار دادیم؛ اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست