نحوه صحیح و مناسب خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی
جراحی زیبایی اندام

تصور کنید عمل ابدومینوپلاستی خود را با موفقیت انجام داده اید در حال گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل هستید. همانطور که برای بهبودی شکم خود آماده می شوید، ممکن است شروع به تهیه میان وعده های سالم و اضافه کردن برنامه ورزشی برای نگه داشتن تناسب اندام خود کنید. اما یکی از مهم ترین چیزهایی که ممکن است به آن فکر نکنید، نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی است.

بعد از عمل حتماً پزشکتان به شما دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی را گوشزد می کند و یکی از آنها نحوه خوابیدن در دوران نقاهت است. فراموش نکنید که خواب صحیح بعد از عمل جراحی شکم برای بهبودی مناسب و نتیجه موفقیت آمیز عمل ضروری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی کامل نحوه خوابیدن صحیح بعد از عمل تامی تاک بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ابدومینوپلاستی و خواب بعد از آن!

تامی تاک یا همان عمل ابدومینوپلاستی یک روش جراحی است که به فرد اجازه می ‌دهد شکمی سفت‌تر، لاغرتر و اندامی زیباتر داشته باشد و همچنین هر گونه پوست شل و اضافی شکم را سفت کرده و از بین می ‌برد. این عمل زیبایی شکم مخصوصاً در میان کسانی که بچه‌دار شده‌اند یا اخیراً وزن کم کرده‌اند، محبوب است و در نتیجه آن پوست افتاده شکم کشیده می ‌شود و آن‌ها را به حالت سفت‌تری باز می ‌گرداند. در حالی که نتایج فرآیند شکم تاک بسیار مؤثر است و نتایج طولانی‌مدتی ارائه می ‌کند، مهم است که بدانید این روش به یک دوره بهبودی و دوران نقاهت مناسب نیاز دارد که شامل مقدار زیادی استراحت در بستر است.

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که خواب در دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی بسیار مهم است، اما گفتن آن کمی ساده تر از انجام آن است، بنابراین بسیاری از بیماران از ما می پرسند که چگونه بعد از عمل جراحی شکم بخوابیم؟ در اینجا تمام اطلاعاتی که باید در مورد نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی بدانید را برایتان بازگو می کنیم. اما پیش از هرچیز بد نیست تا بیشتر در مورد اهمیت و لزوم خوابیدن صحیح بعد از این عمل زیبایی صحبت کنیم.

چرا خواب بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بسیار مهم است؟

اطمینان از داشتن خواب کافی پس از عمل جراحی شکم به دلایل بسیاری برای روند بهبودی شما بسیار مهم است. پس از هر نوع عمل جراحی، بدن شما در حال فعالیت بیش از حد است، سعی می کند برش های شما را بهبود بخشد، عفونت ها را دفع کند و هرگونه بیهوشی باقیمانده از عمل را فیلتر کند، بنابراین فرسودگی و ضعیف شدن بدن با این کارهای اضافی چندان دور از انتظار نیست.

با این حال، زمانی که بعد از عمل جراحی شکم می خوابید، بدن و مغز شما برای اجرای تمام عملکردهای اضافی که انجام می دهد، نیازی به کار چندانی ندارند. در عین حال، شما بیدار هستید و به آن‌ها اجازه می‌دهید بدنتان راحت‌تر توجه خود را روی ناحیه جراحی شما متمرکز کرده و جریان خون کافی را برای بافت‌ها و ماهیچه‌های شما تامین کند. همچنین، بدن شما گلبول ‌های سفید بیشتری در هنگام خواب تولید می ‌کند که شانس شما را برای مبارزه با عفونت‌ ها، ویروس ‌ها و باکتری ‌هایی که می ‌توانند روند بهبودی را کند یا مختل کنند، افزایش می ‌دهد. حال که از اهمیت خوابیدن صحیح و مناسب بعد از ابدومینوپلاستی آگاه شدیم، بد نیست در مورد این موضوع صحبت کنیم که نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی ابدومینوپلاستی به چه صورت است و آیا نکته ای در این زمینه وجود دارد؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

روش ‌ها و تکنیک ‌های متفاوتی در مورد عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی وجود دارد که نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. برخی ممکن است تهاجمی تر از سایرین باشند، اما به طور کلی، بهبودی پس از عمل جراحی شکم حدود سه تا شش هفته طول می کشد و بعد از این زمان بیمار می توانید به راحتی به فعالیت های روزمره و معمول خود یا حتی فعالیت های شدیدتر بازگردد.

اما یکی از بزرگترین چالش ‌ها در طول ریکاوری شکم و طی کردن پروسه دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی، این است که بفهمید چگونه در مراحل اولیه بهبودی راحت بخوابید! در ابتدا باید با کمر خم شده به سمت جلو بخوابید تا از فشار بر برش های نزدیک باسن خود جلوگیری کنید. یکی از بهترین مکان‌ ها برای قرار گرفتن راحت در این وضعیت، در حالی که سر و پاهایتان را کمی بالا نگه می‌دارید، صندلی یا تکیه گاه مورد علاقه‌تان است. سایر نکات موبوط به شیوه صحیح خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی را در ادامه می خوانیم:

شکم می‌تواند بر نحوه ایستادن، نشستن و مهم‌تر از همه خواب شما تأثیر بگذارد. نخوابیدن راحت یکی از چالش های اصلی بیماران پس از ابدومینوپلاستی است. خوابیدن در وضعیت نامناسب می تواند نتایج عمل جراحی شکم را به خطر بیندازد و از استراحت لازم برای بهبودی جلوگیری کند. این توصیه ها و نکات را دنبال کنید تا بعد از عمل شکم بهتر بخوابید.

به پشت بخوابید

اگر در حالت نرمال تمایل دارید به پهلو بخوابید یا صاف روی شکم بخوابید، خوابیدن به پشت در دوران بهبودی ابدومینوپلاستی ممکن است برای شما غیرطبیعی باشد. توصیه ما به شما این است که یک هفته یا بیشتر قبل از عمل به پشت بخوابید. این به شما کمک می ‌کند بعد از جراحی شکم راحت‌تر به وضعیت جدید خواب خود عادت کنید و از خواب کافی مطمئن شوید.

از تکیه گاه استفاده کنید

در طی عمل جراحی شکم، جراح پلاستیک شما یک برش افقی طولانی بین استخوان لگن و ناحیه شرمگاهی شما برای برداشتن چربی و پوست اضافی انجام می دهد. سپس شکم شما را در یک خط نازک محکم به سمت بالا بخیه می زنند. در نتیجه، توصیه می‌ شود در دو تا چهار هفته اول بعد از ابدومینوپلاستی، در وضعیت کمی خمیده و رو به بالا بخوابید تا از فشار غیرضروری روی بخیه‌های خود جلوگیری کنید.

برای این کار می توانید از یک رکلاینر یا تکیه گاه استفاده کنید؛ اگر تکیه‌گاه ندارید، خرید آن می ‌تواند سرمایه‌گذاری ارزشمندی باشد! این روشی راحت و ایمن در نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی فراهم می کند تا بدن خود را در حالت خمیده و بلند شده ایده آل بدون خطر چرخاندن بدن (که می تواند به بخیه های شما آسیب برساند) نگه دارید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

از بالش های اضافی استفاده کنید

به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه تر، فراموش نکنید که می توانید خود را با بالش های اضافی رو به بالا نگه دارید. با بالش های اضافی خود یک تکیه گاه ایجاد کنید که بتواند قسمت بالایی بدن شما را پشتیبانی کند. این یک راه حل ساده برای خواب راحت بعد از ابدومینوپلاستی است، اما بدون عیب هم نیست. وقتی فقط روی بالش قرار می گیرید، هنوز هم می توانید خود را پرت کنید و بچرخانید، چراکه بالش می تواند به راحتی از پشت شما سر بخورد و حالت روبه بالای شما را خراب کند. این می تواند باعث کشش و باز شدن مجدد برش های شکم شما شود.

شکم بند بپوشید

پس از ابدومینوپلاستی، جراح پلاستیک از شما می ‌خواهد تا حدود شش هفته از لباس‌های حمایت‌کننده شکم مثل انواع گن و شکم بند استفاده کنید. انواع مختلفی از لباس های فشرده وجود دارد، از شکم بند گرفته تا کمربند، که همگی باید در طول روز و شب پوشیده شوند. پوشیدن این لباس ها، اگرچه ممکن است مانع از خواب راحت شما شود، اما به جلوگیری از تجمع مایع در داخل بافت های شما کمک می کند. لباس های فشرده همچنین به کاهش تورم کمک می کنند و در حین بهبودی شکم شما را پشتیبانی می کنند.

برنامه روتین خواب داشته باشید

داشتن یک برنامه خواب ثابت راهی عالی برای لذت بردن از یک خواب خوب شبانه در دوران نقاهت پس از ابدومینوپلاستی است. خستگی، کبودی، تورم و تشدید احساسات پس از عمل جراحی شکم می ‌تواند خوابیدن را دشوار کند. داشتن یک برنامه خواب ثابت به عنوان بخشی از روتین شما می تواند به آموزش ذهن و بدن شما کمک کند تا راحت تر بخوابید. چیزهای دیگری مانند دوش آب گرم در شب، پخش کردن موسیقی آرامش بخش، کنار گذاشتن صفحه‌نمایش‌های الکترونیکی و پرهیز از مختل‌کننده‌های خواب مانند کافئین نیز می ‌تواند به کیفیت خواب شما کمک کند.

داروهای ضد درد خود را مصرف کنید

در هفته اول یا در بعضی موارد بیشتر، باید انتظار سطوح قابل توجهی از التهاب و درد را داشته باشید. متأسفانه، التهاب سطح درد را افزایش می دهد. این را می توان به ویژه در شب ها که ذهن شما بیکار است احساس کرد. اما جای نگرانی نیست زیرا جراح پلاستیک شما برای تسکین ناراحتی و کمک به نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی، برای شما داروی مسکن تجویز می کند، مصرف این داروها می تواند با از بین بردن یا کاهش درد به بهتر خوابیدن شما کمک زیادی کند.

تنها بخوابید

نکته دیگر در مورد نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی این است که اگر با شریک زندگی در یک تخت مشترک هستید، ایده خوبی است که حداقل چند روز اول تا یک هفته بهبودی را به تنهایی بخوابید. ناحیه شکم شما پس از عمل بسیار حساس و ظریف خواهد بود، و هرگونه ضربه، لگد یا حرکت تصادفی به ناحیه بهبودی شما هم برای بهبودی شما غیرمعمول خواهد بود و هم احتمالاً بسیار دردناک است.

در آخر

ابدومینوپلاستی، یا عمل تامی تاک، یک عمل جراحی زیبایی شکم است که محبوبیت آن هم برای زنان و هم برای مردان، به‌ویژه پس از کاهش وزن یا بارداری زیاد شده است. تامی تاک با هدف خلاص شدن از شر پوست اضافی و چربی مزاحم شکم، برای داشتن یک اندام صاف و محکم است و باعث می‌شود با تصویر بدن خود احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

ابدومینوپلاستی، مانند بسیاری از عمل های زیبایی دیگر، یک مداخله جراحی بزرگ  و  شامل اصلاحات گسترده ای است که در ناحیه شکم شما انجام می شود و برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن به یک دوره بهبودی طولانی نیاز دارد. داشتن خواب کافی بخش مهمی از بهبودی سریع‌تر بعد از عمل جراحی شکم است و باید جدی گرفته شود. متأسفانه بسیاری از زنان و مردان پس از ابدومینوپلاستی به خصوص در چند هفته اول دچار مشکل خواب می شوند. در این مطلب به چگونگی و خواب مناسب نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی پرداختیم. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست